Skoči na vsebino

Delovanje računalnika EFI


Priporočene objave

Objavljeno

Pozdravljeni!

Za falcota sem naročil nov eprom, ki ima dve mapi (šparovno in max moč). Zanima me če je varno prekljapljati mapi med delovanjem motorja?

LP, FalcoR

Objavljeno

Dej povejte, tudi mene zanima. Ali se je že kdo lotil vsebine sam spreminjati? Sej veste, je bencin tako drag.

It smels like fish, it ain't the dish?

Popravil/a - leon dne 29/04/2002 ob 21:27:16

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

quote:

Dej povejte, tudi mene zanima. Ali se je že kdo lotil vsebine sam spreminjati? Sej veste, je bencin tako drag.

It smels like fish, it ain't the dish?

Popravil/a - leon dne 29/04/2002 ob 21:27:16

Sam sem si nabavil PowerCommander. Z njim čisto enostavno spreminjaš software parametre preko PC-ja. Da pa se ne matraš sam preveč, jih dobiš kar preko WEB-a za razno razne nastavitve.

Objavljeno

Lp Busa. Tako malo vem o tem Power Comanderju, da niti vprašati ne znam prav.

1. Ali je naprava samo za tvoj tip EFI ali je univerzalna?

2. Ali se EPROM iz EFI vzame ven in ga vstavi v napravino podnožje kot pri standardnem programiranju EPROM-ov ali imaš kar kakšen standardni (ali unikatni) port?

3. Kakšno je programje zraven naprave? Lahko odčitaš vnešene vrednosti (prebereš in popraviš) ali vedno le vnašaš nove?

4. Kakšne izkušnje si si že nabral z njo?

5. Koliko stane?

Daj si malo duška pri pisanju odgovorov, kakor si ga gotovo daš pri krotenju svoje zverine.

Lp Leon

Objavljeno

quote:

Pozdravljeni!

Za falcota sem naročil nov eprom, ki ima dve mapi (šparovno in max moč). Zanima me če je varno prekljapljati mapi med delovanjem motorja?

LP, FalcoR

Ali sta obe mapi v istem epromu ter če sta, kako jih preklapljaš (stikalo, jumper, ...) ?

LP Bizo

Objavljeno

Preklapljam jih lahko preko stikala (obe mapi v istem epromu)

LP

Objavljeno

quote:

Lp Busa. Tako malo vem o tem Power Comanderju, da niti vprašati ne znam prav.

1. Ali je naprava samo za tvoj tip EFI ali je univerzalna?

2. Ali se EPROM iz EFI vzame ven in ga vstavi v napravino podnožje kot pri standardnem programiranju EPROM-ov ali imaš kar kakšen standardni (ali unikatni) port?

3. Kakšno je programje zraven naprave? Lahko odčitaš vnešene vrednosti (prebereš in popraviš) ali vedno le vnašaš nove?

4. Kakšne izkušnje si si že nabral z njo?

5. Koliko stane?

Daj si malo duška pri pisanju odgovorov, kakor si ga gotovo daš pri krotenju svoje zverine.

Lp Leon

Hoj,

Ice ti je pravzaprav dal bistvo - link kjer ti več ali manj piše vse.

Drugače pa takole, zadeva je skorajda univerzalna. Paše na večino mašin, spisek najdeš na WEB-u. Obstaja nekaj osnovnih tipov PC II, PCIII itd. Kaj paše na tvoj motor vidiš v tabeli.

Inštalacija je enostavna. Ob naročilu dobiš konektor, tako da PC vtakneš med EFI tvojega stroja in konektor ki pride na EFI.

Kar PC dela je to, da pravzaprav ponareja podatke, katere ti daje senzorika tvojega stroja v EFI. Fino je to da tvoj EFI ostane nedotaknjen, parametre lahko menjaš kadarkoli preko PC SW-ja ki ga dobiš na WEB-u in RS232 kabla, ki je priložen škatli s PC-jem.

Na NoteBook-u lahko spremljaš v živo med delovanjem same mašine ene 5 parametrov. Oglej si sliko na WEB-u.

Tabele lahko preko Notebook-a tudi spreminjaš. Za silo se jih da spreminjati tudi preko samega PC-ja, ki ima v ta namen 3 tipke in LEDice. Vendar tega nisem poskušal saj je preko Notebooka stvar precej konfortna.

Izkušnje so strašno pozitivne, edino cena je precej huda. Sam sem se odločil zanj predvsem zaradi tega, ker je moj motor po Akrapovič roru postal preveč siten - cukajoč v nizkih obratih. Tudi ostrino pri nizkih obratih je zgubil, PC pa je to v veliki meri odpravil.

Seveda pa je ob tem motor postal precej agresivnejši.

Odlično se mi zdi, da je tako enostavno spreminjati različne programe. Ko se recimo izživljam sam po Sloveniji dam notri SW ki je bolj divji in zahteva 98 oktanski bencin, ko pa greva z ženo na morje pa dam notri kaj bolj normalnega za 95 oktanov.

Ja krotenje zverine, to je tisto za kar živimo a ne :) :)!!!

Skratka izkušnje odlične, samo cena je negativna stvar.

Če lahko še kaj pomagam, kar vprašaj !!

Lep pozdrav,

Busa

Objavljeno

Fine informacije od Buse in Ice-a. Ne boste verjeli, ampak sam sem bil dokler tega nisem zvedel zelo slabe volje, ker zvesto prisegam na vplinjače, zato ker si jih lahko po svoje nastavim. EFI sovražim že iz avta, ker ne odgovarja povsem mojim potrebam (sem picajzel). Ampak, da bi pa z motorjem trpel, to se mi zdi pa preveč. Sedaj, ko vidim, da lahko tudi navadni smrtniki doma spreminjamo parametre EFI, sem zelo zelo manj skeptičen glede prihodnosti. Prednost EFI vidim v veliki natančnosti in izrazitejšem vplivu posameznih nastavitvenih parametrov. Future is in the EFI.

Še en razlog več, da je motor potrebno parkirati ob PC, tko namesto kakšne omare ali slike, kot original 3-D skulpturo. Vsakič, ko ga pogledaš se spomniš, kaj vse sta skupaj preživela, v kakšnih nevarnostih sta bila in takoj dobiš en adrenalinski odmerek, ki ti da dodatne energije.

Ampak Busa glede veselje do pisanja na temo lahko sklepam, da ti znaš resnično uživati (en moto gurman).

Lp Leon

Objavljeno

Hoj Leon,

Vidiš tudi o starih dobrih fergazarjih bi lahko kaj rekla. Spadam namreč bolj v to generacijo ki pozna tudi še njihove dobre strani. Tudi sam sem bil zgrožen ob prehodu avtomobilov na EFI in moj moto je bil, fergazar je mrtev, slava mu.

Gurman praviš ? To smo pravzaprav kar vsi motoristi! Vsaj življenje znamo uživati a ne !

O takih zadevah pa rad pišem ker sem bolj tehnične sorte freak. Vsekakor nisem EFI strokovnjak, sem pa firbčen pa še igram se rad. Ča pa zadeve potlej še letijo pa sploh.

LP,

busa

Objavljeno

Lp Busa. Ko berem Features|Introduction o PowerCommanderju, se mi postavlja eno vprašanje. Zakaj proizvajalec že original EFI ne zapolni z optimalnejšimi podatki glede na besedilo spodaj?

Base Map

The Power Commander is supplied with a given (base) map stored in the microprocessor. This (base map) is typically a map that has been developed to provide an improvement for most combinations matching the map description (i.e. stock bike or performance exhaust and air filter). In general we have found that a typical stock bike has areas in the fuel curve that are far from optimal for drive-ability and performance. We could say that they are typically 70% optimized in stock condition and 60% - 65% with minor performance modifications. After installation of the Power Commander with the base map, we would expect to see 85%-95% optimization.

Ali ni tu pojem optimalno definiran različno? Optimum je odvisen od parametrov, ki jih zajemaš. Oni večinoma optimirajo na zmes goriva in zraka. Poizvajalec pa po moje naredi motor za povprečnega voznika za povprečno vožnjo (da ima čimveč navora v voznih vrtljajih). Z različnimi zmesmi se tudi popravlja konstrukcijske pomankljivosti stroja, ki vplivajo na navorno karakteristiko. Moti me namreč tistih 60-65%. Ti procenti so pač za druge parametre, kot jih upoštevajo oni.

Lp Leon

Objavljeno

moras vedeti,da proizvajalec naredi eno mapo za celotno trzisce.se pravi v coloradu/usa se vozijo z enakimi _parametri_,kot v riminiju/ita.tukaj pa lahko PC pomaga pri optimiranju in/ali se cemu vec.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

Stvar ni tako zelo poenostavljena (vsaj pri Apriliji). Za Ameriško in Evropsko tržišče so različne mape, ki so narejene ne na podlagi optimalnega delovanja ampak okoljevarstvenih standardov. Za Ameriko imajo celo dve mapi in sicer posebej za CA in ostal del. V Evropi je to zelo očitno če gledaš grafe moči/navora - pri cca.5000rpm moč brez razloga pade in pride nazaj šele pri 5800rpm (pravijo, da naj bi bilo to zaradi max dovoljene glasnosti), v praksi ti ne ostane drugega kot nov eprom ali PCIII, če želiš optimalno delovanje. Sam sem se raje odločil za Eprom ker sem lahko vsako posamezno mapo izbral po želji in ker PCIII za moj motor podpira samo doziranje goriva ne pa tudi predvžiga.

LP

Objavljeno

Hoj Leon.

Na to temo sem tudi že sam veliko bral tako pri avtomobilih kot pri motorjih. Tudi sam menim da gre tu za veliko različnih stvari za katere se je proizvajalec sam zavestno odločil in jih je tudi vprogramiral. Neumni verjetno ravno niso. Te stvari pa seveda ne upoštevajo dejstva da je veliko ljudi tod naokoli tišačev. Sam recimo vozim Hayabuso in ko sem brskal naokoli za podatki o tem motorju sem videl da so imeli mali rumeni inženerji za nalogo narediti motor, ki bo čim bolj lahkotno in brez naprezanja (tudi za voznika) dosegal velike hitrosti. To so tudi v praksi res naredili - še veš ne kdaj se pelješ hudo hitro. To pa zaradi zelo enakomernega pospeševanja. Mislim da je to dejstvo da stroj ne suva in rita brez veze pač vprogramirano, sigurno pa ni to optimalna zmogljivost, ki jo zmore sam stroj. Najverjetneje zaradi tega dejstva več ljudi ostane pri življenju. Še veliko hujše nelogičnosti v EFI SW-ju so pa pri avtomobilih. Tam se da pa res hudo veliko doseči. Vendar to je pravzaprav druga zgodba.

Zanimivo je tudi dejstvo, da EFI preverja v kateri prestavi pelješ in se prilagaja tudi temu !! Skratka v prvi se obnaša precej manj brutalno kot recimo v šesti. Po tujih forumih sem recimo videl da so ljudje enostavno naplahtali EFI v kateri prestavi je in s tem med drugim odstranili blokado maksimalne hitrosti, ki jo imajo hayabuse od letnika 2000 naprej. S tem so seveda posledično dosegli boljšo odzivnost stroja v recimo 6. prestavi, saj EFI misli da je v 4. Te stvari sem bral na forumih za moj motor in seveda ne dam roke v ogenj da to drži, saj sam nimam nikakršne želje po odpravljanju blokad in torej testiranju tega. Blokado imam hvala bogu že kar v glavi.

Zakaj ne menjati EPROM-a torej. Tudi tu je veliko polemik pravzaprav. Dodatna napravica je bolj fleksibilna. Nekateri si PowerCommander montirajo kar ob krmilu - nek se vidi razkoš in s tem lahko ne samo preklapljajo dva režima med vožnjo ampak tudi "štelajo" katere koli parametre med vožnjo. Kako ob tem preživijo ne vem, jaz sem si ga dal pod sedež.

Druga zanimivost so nastavitve preko Notebook-a, izmenjava različnih MAP-ov preko mailov, WEB-a itd itd. Nov SW imaš notri prej kot ketno namažeš !

Negativna stvar je pa to da je seveda dražji, EPROM načeloma ne stane prav veliko, posebej če ga eden kupi, drugi ga pa prekopirajo...

Vendar kot rečeno, sam sem PowerCommander kupil bolj zaradi posledic Akrapiviča pri nizkih vrtljajih. Akrapoviča pa sem kupil bolj zaradi zvoka. Čeprav pa seveda ne morem reči, da nisem navdušen nad novo brutalnostjo te kombinacije, predvsem ko vozim s popravljeno krivuljo vžiga ki zahteva 98 oktanski bencin. Pri mojem motorju skratka lahko spreminjam tudi krivuljo vžiga.

Uh spet sem se preveč razpisal.

LP,

busa

Objavljeno

Lp Busa. Nikoli preveč napisanega. Tolikokrat je že bilo govora o različni kvaliteti goriv med državami. Ali si že mogoče kdaj s ta »žleht« mapo žgal naš, Au, It ali Hr 98- oktanski bencin? Si opazil kakšne razlike?

Vedno bolj sem prepričan, da je motor brez EFI in točke vžiga, na katera lahko sam vplivaš, manj vreden. Vsebolj so mi jasni tisti nizki procenti. Pa ne, da bi bil žalosten, nasprotno vesel sem, ker spoznavam, kako se lahko še bolj razvajam in si motor individualiziram.

FalcoR, Ice in Busa sam Bog Vas je poslal na ta forum.

Lp Leon

Objavljeno

Sam sem zelo skepticen, da bi sam spreminjal cip.

Kolega je zaradi napacne mesanice goriva in zraka, ter uprabe pravilnega goriva, skuril bat. Sicer se mu je to zgodilo na avtomobilu, ampak a ni motor se bolj občutljiv stroj??

lp

puuuuuuuuuniiiiiiiiiim

Objavljeno

Zdravo Leon,

Načeloma se izogibam hoditi ven s ta žleht mapo. Če slučajno ne bi dobil 98 bencina, bi bila štala namreč.

Zgolj na Hrvaški sem bil z njo in kakšne hude razlike nisem opazil. Res pa je da sem tam zelo priden po cestah (večinoma tja do 4000rpm), ker imam občutek da njihovi policaji res obožujejo ustavljat motoriste. So me že parkrat dobro obrali - ustavljali so pa samo motoriste ki smo pridno vozili v kolonah .

Pa tudi razmere na njihovih cestah so bolj Bog pomagaj, e ne ?

Bolj opazim razliko ob različnih vremenskih okoliščinah. Recimo greš zjutraj ko je hladno, prideš v visoko vročino.

LP

busa

Objavljeno

Glede batov se strinjam z Bladzom. Transalp mi je zadnjič govoril, da je Ninji 9R zaradi pregrevanja preluknjalo bat, ker se mu je vplinjač, ki ga ja oskrboval z gorivom zamašil. Pravi, da se je podobno zgodilo tudi pri TA. In če takole pomislim, se bat večinoma hladi s svežim zrakom in gorivom (sesalni takt), nekaj z oljem in nekaj malega preko obročkov na cilinder. Pri siromašenju zmesi goriva je potrebno upoštevati tudi ta problem, čeprav menim, da zmes, ki ravno še zagotavlja malo zmanjšane motorne zmogljivosti, ne zamanjšuje hlajenja bata pod kritično mejo. Mogoče pa, odvisno od konstrukcije. Problem je po moje bolj pri večih cilindrih in neenakomerno nastavljenih zmeseh, kjer je najsiromašnejša zmes tako brez goriva, da njen cilinder ni sam sposoben delovati, pomagajo mu pa drugi.

Lp Leon

Objavljeno

Kako je pa z vzdržljivostjo samega agregata po raznih spremembah v

nastavitvah? Namreč, iz avtomobilskih motorjev je znano,da lahko

pri takih nastavitvah veliko izgubimo pri trajnosti posameznih delov motorja. To se je dogajalo tudi velikim " frizerskim" hišam.

pozdrav

Dare

Objavljeno

Kako je pa z vzdržljivostjo samega agregata po raznih spremembah v

nastavitvah? Namreč, iz avtomobilskih motorjev je znano,da lahko

pri takih nastavitvah veliko izgubimo pri trajnosti posameznih delov motorja. To se je dogajalo tudi velikim " frizerskim" hišam.

pozdrav

Dare

Objavljeno

Lp Dore. Sicer z vzdržljivostjo motorja po spremembi map EFI in časov vžiga nimam izkušenj, vendar razmišljam v tej smeri. Ob pametni uporabi se ni za bat. Če pretiravaš, pa tako ali tako lahko vedno vse uničiš. Splošno pa velja, da material zdrži predviden čas pod predvideno obremenitvijo. Bolj, ko ga obremenjuješ, prej bo hin in obratno. Vpliv spremembe mape EFI ne bi smel zmanjšati vzdržljivosti motorja, če:

- so zmesi dovolj bogate, da hladijo zgorevalno komoro.

- dovolj bogate, da morbitni katalizator izpušnih plinov pravilno deluje.

- ne prebogate, da ne izpira olja z valjev in se ustvarjajo obloge na izpušnih kanalih in v krivinah izpuhov.

Veliko bolj usodno pa je po mojem mnenju spreminjanje časov vžiga (predvžiga). S tem je mogoče bistveno bolj vplivati na obremenitev materiala.

Lp Leon

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!