Skoči na vsebino

Predvidevanja, nasveti in osebna varnost


moto rider

Priporočene objave

Kadarkoli se približam potencialno nevarni situaciji, imam desno nogo pripravljeno za bremzanje. Se pravi precej pogosto.

Navada bremzanja z obema zavorama mi je ostala od skuterja, ki ima sicer obe na ročicah, ampak prednosti so mi zaradi tega zelo zelo jasne.

Ja, skoraj čisto vedno z obema zavorama, oziroma je noga vedno "ready.to-go" na bremzi. Je pa to čisto avtomatično, navada, ki je prišla v kri še v mladih letih, ko so bile bremze malo drugačne kot danes (pa gume tudi), ko imajo že praktično vsi skuterčki vsaj spredaj če ne tudi zadaj kolute pa kaj-vem-kaj še. Če si takrat bremzal samo s prednjo, to seveda ni bilo dovolj (koluti so bili znanstvena fantastika), ali pa si se (pre)hitro znašel v horizontalnem položaju, ali pa ti je odneslo rit, če si bremzal samo z zadnjo (slab oprijem takratnih gum in se je kolo zelo hitro čisto ustavilo). In čeprav je kasneje kubatura zrasla in so se tudi zavore občutno izboljšale (pa gume seveda tudi), je navada ostala. Če bremzaš z obema, lepše počepne in manj "samo spusti nos" (kar je meni osebno bolj všeč - pač stvar navade).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...

Predragi kolegi motoristi (sploh tisti, ki se vozite po mojih krajih) - POZOR!!!

Na cesti med Ivančno gorico in Šentvidom pri Stični je 100m od Merkatorja na vrhu hriba ravno v ovinku, kjer je na desni stranska cesta, nekaj razlito po cesti - najverjetneje olje in sicer čez oba voza pasa v dolžini cca 20m. Zadevo so že "sanirali" in jo posuli s tistim prahom/peskom/kajvemkaksereče ampak ni pa nikjer nobene table/opozorila + tega se od daleč ne vidi, ker gre cesta v hrib in ovinek. Zato predlagam, da tam čez peljete malenkost bolj previdno, ker zaščitna ograja ob cesti ne deluje nič kaj udobna.

Srečno! ;)

post-22737-0-24103900-1345679128_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predragi kolegi motoristi (sploh tisti, ki se vozite po mojih krajih) - POZOR!!!

Na cesti med Ivančno gorico in Šentvidom pri Stični je 100m od Merkatorja na vrhu hriba ravno v ovinku, kjer je na desni stranska cesta, nekaj razlito po cesti - najverjetneje olje in sicer čez oba voza pasa v dolžini cca 20m. Zadevo so že "sanirali" in jo posuli s tistim prahom/peskom/kajvemkaksereče ampak ni pa nikjer nobene table/opozorila + tega se od daleč ne vidi, ker gre cesta v hrib in ovinek. Zato predlagam, da tam čez peljete malenkost bolj previdno, ker zaščitna ograja ob cesti ne deluje nič kaj udobna.

Srečno! ;)

post-22737-0-24103900-1345679128_thumb.jpg

Domina, hvaležni za super opozorilo! Še enkrat hvala v imenu naših življenj in motorjev :)

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 6 mesecev pozneje...

Ponovno smo pred začetkom sezone. Mogoče je pa sedaj čas za obnovitev znanja na kakšnem poligonu pod budnim očesom inštruktorjev. Toliko, da se predramimo, da se zopet naučimo gledati v smer poteka ceste, da pravilno zaviramo. Saj veste, na cesti boli vse, na poligonu samo ponos.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ODLICNA SIMULACIJA

Slepota, ki jo povzroca premikanje

Morda kar malce zastrasujoce, zato velja pogledati! Gre za enega glavnih
vzrokov, zaradi katerega lahko vozniki v avtomobilu gledajo naravnost v
kolesarja ali motorista in vendar ga NE VIDIJO.


Nekdanji vojaski pilot imenuje spodnjo simulacijo izredno potrditev
tistega, kar so mlade pilote ucili v 50ih. Z ocmi naj preletijo horizont,
za trenutek zastanejo in potem postopek ponovijo. Vedno znova so
instruktorji ponavljali naj se med letom ne osredotocijo na kakrsenkoli
posamicen objekt ali tocko za vec kakor par sekund. "Premikajte oci,
vrtite glavo! To je najboljsi nacin, da prezivite v bitki in se izognete
trcenjem v zraku". Dokler jih niso mogli potrditi z izkusnjami, so
nasvetom preprosto morali verjeti.

Danes obstaja za potrditev ustrezna tehnologija, ki potrjuje tudi trenutno
slepoto za avtomobilskim volanom.

Za demonstracijo klikni na to povezavo:

 


 http://www.msf-usa.org/motion.html

 


Pri osredotocenju na zeleno piko, bodo rumene na trenutke izginjale ne
glede na to, kaksno velikost teh pik ali ozadje si nastavite. V resnici so
rumene pike vedno na istih mestih, le oko ene, dveh ali celo vseh na
trenutke ne zazna. Ce pa begate z ocmi cez celo sliko, se to ne zgodi.
Zato ne "bulji" v eno tocko, medtem ko vozis.

 

 

.... srečno ... 

:yea1: 

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri nas je napaka v križiščih, kjer je STOP črta samo 1 do 2m pred semaforjem in pol buliš ko norc med robom strehe in špeglom malo da si ne polomiš vrat in zaradi tega tudi ne vidiš dogajanja v križišču, STOP črta bi morala biti najmanj 6 m od semaforja, da bi lahko normalno spremljal semafor in dogajanje v križišču

Popravljeno . Popravil sayo
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ti stojis za stop crto?  :hmm:

Vsak dan primeri, ko ljudje ustavijo pred crto in potem ko je zelena, zapusti krizisce celih 5 vozil.

Sam zapeljem cez crto (semafor se vedno v vidnem polju) in nudim prostor, vsaj enemu, ali dvema voznikoma vec, za seboj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ti stojis za stop crto?  :hmm:

Vsak dan primeri, ko ljudje ustavijo pred crto in potem ko je zelena, zapusti krizisce celih 5 vozil.

Sam zapeljem cez crto (semafor se vedno v vidnem polju) in nudim prostor, vsaj enemu, ali dvema voznikoma vec, za seboj.

Jaz sploh ne vem zakaj upoštevaš RDEČO luč če se ti tok mudi, drugače pa jaz nisem hotel pojasnjevati koliko mečkačev pride čez križišče ampak kako bi bilo bolje gledati semafor ki je nekaj  m pred tabo kot pa da stoji nad tabo, v Ameriki imajo skoraj povsod semaforje na drugi strani križišča

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kizisca niso problem, problem iscimo v voznikih !!

 

Tudi v nas samih !

 

Poligon, ja zakaj samo na zacetku sezone ? dober sportnik trenira ves cas, zakaj tudi mi nebi ?..

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sploh ne vem zakaj upoštevaš RDEČO luč če se ti tok mudi, drugače pa jaz nisem hotel pojasnjevati koliko mečkačev pride čez križišče ampak kako bi bilo bolje gledati semafor ki je nekaj  m pred tabo kot pa da stoji nad tabo, v Ameriki imajo skoraj povsod semaforje na drugi strani križišča

 

Takle mamo, mudi se nikoi nikamor, uvidevnost do drugih, ce se policaji ne bunijo, se verjetno tudi ostali udelezenci v prometu ne bodo :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa v ameriki gres loh desno tud v rdeco. Zakaj nebi se pri nas? Ker folk nebi dojel zadeve...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To ni več tema o osveščanju, ampak NABIJANJE V PRAZNO!!

Zato naj se BRIŠEJO nevmesni komentarji!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

na cesti si sam. proti vsem. noben ne misli zate, ne predvideva zate, se ne ozira nate. obnasaj se ustrezno.

 

da, malce ekstremen pogled, ampak se sem ziv.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, v Ameriki imajo tudi enakovredno križišče dveh štiripasovnih cest (na vseh štirih so stop zanki). Prvi, ki pride v križišče, pelje prvi ven. Si predstavljate klanje, ki bi sledilo na naših cestah.

Razen tega so pravilo, da pri rdeči lahko zaviješ desno, če je prosto, uvedli v 70. letih v času prve naftne krize. Tudi v Angliji medna velja, da lahko pešci gredo čez cesto pri rdeči, pač na svojo odgovornost. Vse to je dopustno pri narodih, kjer je kultura prometa na dovolj visokem nivoju. Spomnim pa se starih časov v Beogradu, ko smo pešci na prehodih bežali pred avtomobili.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kultura nam manjka. Pa mogoče še malo znanja vožnje v cestnem prometu. Pri nas pa je vse narejeno tako, da močnejši ali hitrejši vse živo nagazi in se potem še dere na pešce na prehodu za pešce. S takim načinom in tako miselnostjo bomo samo Balkanci. Lahko pa samo napišem, da predvidevajmo nepredvidljivo, približno se držimo CPP in bomo vsaj malo bolj varno zvozili to cestno džunglo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Majčkeno :topic:  ampak vseeno;

Kako naj bo na cesti red, če se še na parkiriščih ne znamo obnašati človeško.

Prej sem bil pred eno veletrgovino. Vsi parkirajo napočez - levo, desno sem in tja. Parkira se na prostorih za invalide, tako, da je njihov prostor venomer zaseden. Groza!!

Kako bodo taki anarhisti pozorni na motorista v prometu, če jim še za invalide ni kaj dosti mar?!!

Kako naj potem upoštevajo cestno prometna pravila, če imajo v lastnem "podstrešju" totalnen nered, kot verjetno v lastnem stanovanju s'kret?!?

Ejga, jaz sem bil nat njihovim početjem totalno razočaran! - Varnostnik pa je na vogalu trgovine zvijal cigareto in brigalo ga je, samo da mine služben čas...

Tako to t'le! :BUA:

Popravljeno . Popravil moto rider
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa v ameriki gres loh desno tud v rdeco. Zakaj nebi se pri nas? Ker folk nebi dojel zadeve...

Res je, lahko greš če ne oviraš nobenega

 

Pri nas je napaka v križiščih, kjer je STOP črta samo 1 do 2m pred semaforjem in pol buliš ko norc med robom strehe in špeglom malo da si ne polomiš vrat in zaradi tega tudi ne vidiš dogajanja v križišču, STOP črta bi morala biti najmanj 6 m od semaforja, da bi lahko normalno spremljal semafor in dogajanje v križišču

Res je, v ameriki so tvoji semaforji na drugi strani križišča

 

Kultura nam manjka. Pa mogoče še malo znanja vožnje v cestnem prometu. Pri nas pa je vse narejeno tako, da močnejši ali hitrejši vse živo nagazi in se potem še dere na pešce na prehodu za pešce. S takim načinom in tako miselnostjo bomo samo Balkanci. Lahko pa samo napišem, da predvidevajmo nepredvidljivo, približno se držimo CPP in bomo vsaj malo bolj varno zvozili to cestno džunglo.

Res je, v ameriki je kultura vožnje toliko let naprej kot je km do amerike

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Res je, lahko greš če ne oviraš nobenega

 

Res je, v ameriki so tvoji semaforji na drugi strani križišča

 

Res je, v ameriki je kultura vožnje toliko let naprej kot je km do amerike   ????????   :eek: :eek: :eek:

 

..... no, ne vem sicer kje si bil ti, ampak za Colorado ti pač lahko povem iz prve roke, da tole glih ne drži, kar si napisal ...  :eek:

 

.... tud tam je dost boljš, da se voziš v kakšnem osem al pa deset valjniku, s sedežem 1 meter nad voziščem, ker če imaš kej manjšga, je marsikakšna situacija podobna kot na balkanu ......  :unsure:

 

.... ko je jači, taj tlači ....  :hooray: 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Med moji bivanjem v ZDA, sem bil bolj east coast, trikotnik Washington dc, Montreal, Chicago.

In osebno sem bil totalno fasciniran nad kulturo vožnje v mestih in highway (to  hell).

 

V naselji ni bilo nobene nervoze, če je omejitev 25mph so vsi vozili 25.

V mestih vse tekoče, na  highway pa vsi 65mph (70 odvisno od države) s kamioni vred.

 

Mogoče pa tudi za omeriko velja "što južnije to tužnije"

 

Čeprav Florida je kar južno, pa je promet OK

Popravljeno . Popravil RSa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 6 mesecev pozneje...

Sva zadnjič z bratom debatirala o bremzanju in ugotovila, da imam jaz 2 prsta (skoraj) vedno na sprednji bremzi, on pa nikoli.

Kako pa vi?

 

Zadnjo sem se pa odvadil uporabljat ampak, ko je kriza pa noga kar sama gor skoči. In zanimivo, da kljub krizi doziram ravno na meji blokiranja. Mogoče bi pa moral zadnjo stalno uporabljat, da ne pridem iz vaje?

Pred 20 leti mi je ob agresivni vožnji pred ovinkom  zadnje kolo vedno poplesavalo levo -desno, no zdaj se mi tako ne mudi več (al pa ne znam več oz. si ne upam).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mlad in nor, kajne. Ampak, mladost je minljiva :grim .

 

Govorila sta o "bremzanju" in o držanju prstov na zavori. Verjetno si mislil med vožnjo in ne med samim zaviranjem. Med cestno vožnjo imam samo en prst na ročici sklopke, med terensko vožnjo pa so seveda vsi na ročaju. Kakor kdo in kakor komu paše. Je pa res, da s prsti v pripravljenosti zmanjšamo čas potreben za stisk določene ročice. Ali je ta pripravljenost plod izkušenj in sposobnosti, zaradi česar nekdo predvideva določeno situacijo in se pripravi s postavitvijo prstov na ročici ali pa je to vožnja s prstom ali dvema na ročici sklopke in zavore.

 

Kar pa se tiče zadnje zavore, jo verjetno niso zastonj namestili. So določene situacije in določeni manevri, kjer se uporablja samo zadnjo zavoro. Poskusi speljati kakšen oster ovinek (serpentina) z uporabo prednje zavore in ga ponovi z uporabo zadnje zavore.

Verjetno pa sam veš, da z uporabo obeh zavor skrajšaš pot zaviranja, ker pač obe gumi zavirata. Če je zadnja na tleh, seveda.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Avgusta na Bledu sem imel en krizen dogodek, ki mi kar ne gre iz glave. Verjetno zaradi mojega neumnega ne predvidevanja in še prav nič nisem mogel ukrepat.

 

Na Bled po glavni cesti je vozila neprekinjena gosta kolona cca 20km/h, jaz pa sem na stranski cesti (pri policiji) čakal, da zavijem levo.

In se me usmili en avto in mi da prednost.

Speljem...(da ga ne pustim čakat) in ker je bil pred avtom (ki mi je dal prednost) en visok kombi, sem se s pogledom na desno predolgo zadržal, ker mi je kombi zastiral pogled na morebitne prihajajoče na moji desni.

Ko sem poravnal glavo, sem s kotičkom očesa na moji levi opazil plav motor s sopotnico (se kdo prepozna?), ki je prehiteval avto. Motorist je peljal cca. 50 in prepričan sem bil, da bo počilo. Sem že napel trebušne mišice in zadržal sapo... ampak se je čudežno, čudežno, čudežno izšlo, lahko rečem da za milimetre. Motorist ni niti trznil in sva šla vsak svojo pot.

 

Če bi počilo bi bil lahko ob levo nogo, motor pa itak za v smeti.

Na koncu bi bil lahko še kriv za nesrečo, ker šofer avta ziher ne bi počakal, ker bi se počutil krivega.

 

Nazadnje se vsak hoče znebiti odgovornosti... na poštenje danes skoraj ne moreš več računat.

 

Pa še eno vprašanje imam. Po pravilih naj bi bilo dovoljeno prehitevanje, če voziš mimo avta in ne povoziš polne črte. Sicer v mojem primeru jo motorist je, ampak bi se prav gotovo izgovarjal da jo ni.

Konec koncev bi se lahko izgovarjal, da je avto zavijal desno.

 

Ma prav hitro bi bil jaz glavni krivec.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!