Skoči na vsebino

Pogon na utekočinjen naftni plin (LPG)


Noise

Priporočene objave

Pa saj to je ravno to o čem je tu govor. Vsaj zdi se mi tako :D

Ok, recimo, da res ni nevarno v primeru padca. Je pa vsekakor drugo težišče, ki presega sedanje omejitve teže za zadnje kufre. Izgubimo prtljažni prostor, ki nam velikokrat pride prav,... Moramo delati res veliko km, da se investicija poplača,...

lp

Mater a bomo potem dost fižola prdelal za pogon :lol1:

Ko pa tebi zmanjka notranjih plinov, pa se ustaviš in prosiš mimoidoče, če ti lahko prdnejo v motor :OK:

Popravljeno . Popravil Ganges
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... Moramo delati res veliko km, da se investicija poplača,...

Pa se pri vseh teh izracunih o prihrankih vsi ti vgrajevalci navedejo samo: cena vgradnje je toliko, razlika v ceni goriva toliko, na leto je to toliko prihranka. Nihce ne omenja, da vsakic, ko zazenes motor, tece na bencin (pri motorjih z vbrizgom), dokler se motor ne ogreje (ko je poraba najvecja) in sele nato preklopi na plin (se pravi, da gre vsako leto tudi kar nekaj bencina). Prav tako se nisem zasledil, da bi kdo uposteval pri prihrankih, da moras vsako leto tudi na pregled (servis) plinske napeljave, ki verjetno tudi ni zastonj. Zaenkrat mislim, da se ni kakih velikih prihrankov, morda bi nas lahko presenetila vsaj enkrat drzava z subvencijami vgradnje (mislim da je bilo tako v Italiji, zato je tam toliko vozil na plin).

Lep pozdrav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zaenkrat mislim, da se ni kakih velikih prihrankov, morda bi nas lahko presenetila vsaj enkrat drzava z subvencijami vgradnje (mislim da je bilo tako v Italiji, zato je tam toliko vozil na plin).

Ne vidim razloga zakaj bi država subvencionirala vgradnjo, saj se že pri energentu odreče precejšnjemu delu dajatev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne vidim razloga zakaj bi država subvencionirala vgradnjo, saj se že pri energentu odreče precejšnjemu delu dajatev.

Drzava bi morala subvencionirati vgradnjo plinskih naprav v vozila zato, da bi spodbudila lastnike vozil k vgradnji le teh, saj kot mi je znano, precej zaostajamo pri uresnicevanju kjotskega protokola o izpustu toplogrednih plinov. Saj menda nekaj subvencionira tudi pri gradnji energetsko varcnih objektov. Na ceni avtoplina ni ravno opaziti kakega velikega odrekanja, rezultat je pa stevilo vozil na plinski pogon (samo za vzorec). Tudi sam sem ze hotel vgraditi plin, pa sem se po razmisleku premislil. Enostavno ni racunice. Bolje varcen dizel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prispevek avtoplina pri zmanjševanju količin toplogrednih plinov je zanemarljiv.

Tudi če verjamemo (jaz osebno ne) EPP Lovato &Co. , ki navaja za 15 % nižje vrednosti CO2 v izpuhu, je spodbuda za to nesorazmerno velika. Danes je cena 95 MB 248,30 SIT, cena LPG na Petrolu pa 137,80 SIT.

Govorimo torej o skoraj prepolovljeni ceni goriva. Je pa res, da je v izpuhu nekaj manj drugi škodljivih plinov.

Komu se predelava na plin izplača je stvar kalkulacije: pri 30000 km/leto in porabi 7l MB 95/100 km, se investicija pokrije v dobrih dveh letih, pri dizlu pa v resnici traja nekoliko dlje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prispevek avtoplina pri zmanjševanju količin toplogrednih plinov je zanemarljiv.

Tudi če verjamemo (jaz osebno ne) EPP Lovato &Co. , ki navaja za 15 % nižje vrednosti CO2 v izpuhu, je spodbuda za to nesorazmerno velika. Danes je cena 95 MB 248,30 SIT, cena LPG na Petrolu pa 137,80 SIT.

Govorimo torej o skoraj prepolovljeni ceni goriva. Je pa res, da je v izpuhu nekaj manj drugi škodljivih plinov.

Komu se predelava na plin izplača je stvar kalkulacije: pri 30000 km/leto in porabi 7l MB 95/100 km, se investicija pokrije v dobrih dveh letih, pri dizlu pa v resnici traja nekoliko dlje.

15 % nizje vrednosti sploh niso zanemarljive. Vrednosti so zanemarljive zaradi minimalnega stevila vozil na plin, kar je posledica nespodbunih cen vgradnje in plina. V drzavah Beneluxa je cena plina nekaj cez 0,3 eur (cca 80 sit !!!), temu primerno je tudi stevilo vozil na plin (po spominu izpred nekaj mesecev- vec ko milijon

. Ni dolgo tega, ko smo bili iz Bruslja opozorjeni, da zamujamo pri zmanjsevanju emisij. Saj zmanjsevanje naj bi bilo na vseh podrocjih, samo tako bo ucinek opazen. Vetrne elektrarne na Volovji rebri bodo tudi minimalno pripomogle k energetski bilanci in zmanjsanju onesnazenja, pa se bodo vseeno lotili take mega nalozbe (morda je zadaj pac samo posel).

Vse te kalkulacije, ki nam jih dajejo, so zgolj teoreticna preracunavanja, praksa pokaze malo drugace. Kot sem ze napisal, nikjer ni zajeto v kalkulacije: letni servis plinske naprave; da vsakic, ko vzges vozilo, se nekaj casa peljes na bencin; pozimi v hudem mrezu plin tudi zmrzne in spet se vozis na bencin in vse to ti kar lepo podaljsa amortizacijsko dobo, da ne omenjam vecje verjetnosti okvar (dodatna elektronika, plin izgoreva z visjo temperaturo-na udaru so ventili, tesnila...).

Ce se pa vrnemo k nasi, motoristicni tematiki in plinu, je to najbrz le reklamna poteza. V taki obliki, kot je predstavljeno, to ni smiselno (pri nas pa se najmanj).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj poanta je drugje.

Ne moreš za 15% znižanje emisije, priznati 50% popusta pri ceni energenta in nato financirati še vgradnjo. Potem bi morali biodizel, kjer je znižanje emisij CO2 res občutno, deliti zastonj, pa zraven šenkati še ustrezen avto/motor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Buzdovan

samo to plin ne zmrzne pozimi :grrr

plin je prijaznejši pri obrabi vitalnih delov motorja :grim

nobenega posebnega pregleda ne potrebuješ vsako leto :grrr ( je pa seveda priporočljiva kontrola)

pa tudi pri hladnem motorju se ne voziš na plin v nedogled temveč se dokaj hitro preklopi na plin :grim

govorim iz lastnih izkušenj

pa še to novejši motorji so narejeni tako da gre vsa začetna energija za doseg delovne temperature motorja

vsled temu je tudi zelo hitro omogočeno delovanje uparjevalnika plina :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj poanta je drugje.

Ne moreš za 15% znižanje emisije, priznati 50% popusta pri ceni energenta in nato financirati še vgradnjo. Potem bi morali biodizel, kjer je znižanje emisij CO2 res občutno, deliti zastonj, pa zraven šenkati še ustrezen avto/motor.

Ne trdim, da bi moralo biti oboje poceni (vgradnja in plin-saj je tudi v Beneluksu vgradnja draga), vsaj ena od teh dveh postavk pa bi mogla biti nizja, da bi se lastniki vozil odlocali za vgradnjo. Kako da njim gor to znese, nam pa ne? Tudi v Nemciji, Italiji in drugod je cena plina okrog 0,6 eur za liter kot pri nas, place pa...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne trdim, da bi moralo biti oboje poceni (vgradnja in plin-saj je tudi v Beneluksu vgradnja draga), vsaj ena od teh dveh postavk pa bi mogla biti nizja, da bi se lastniki vozil odlocali za vgradnjo. Kako da njim gor to znese, nam pa ne? Tudi v Nemciji, Italiji in drugod je cena plina okrog 0,6 eur za liter kot pri nas, place pa...

Malo je investicij, ki bi ti nudile takšne donose, kot jo že danes, ob teh cenah, nudi predelava vozila na plin. Kje se ti še povrne celoten vložek v dveh letih?

Italija? Zgodovinski razlogi - imeli so svoj plin.

Nemčija? "Ekologija" je njihova državna religija. Vse kar vsaj malo smrdi po ekologiji, razglasijo za zveličavno in potem to gonijo, pa če je res ali ne. Moda zadnjih let je pri njih CNG. Jasno, subvencionirana vgradnja, nizke cene. Ko so se pa spravili delati (zame edino relevantno) analizo well-to-wheels, se je izkazalo, da je poraba energije in emisija CO2 višja kot pri klasičnih energentih (bencin, dizel). Nenazadnje je treba plin ves čas "malo" komprimirati in transportirati iz Sibirije oz. Severnega morja, za kar potrebuješ razmeroma veliko energije.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Buzdovan

samo to plin ne zmrzne pozimi :grrr

plin je prijaznejši pri obrabi vitalnih delov motorja :grim

nobenega posebnega pregleda ne potrebuješ vsako leto :grrr ( je pa seveda priporočljiva kontrola)

pa tudi pri hladnem motorju se ne voziš na plin v nedogled temveč se dokaj hitro preklopi na plin :grim

govorim iz lastnih izkušenj

Jaz govorim nekaj iz lastnih izkusenj (sem se vozil na plin pred 25 leti), vecinoma pa iz debat na tujih forumih in pogovorov z mehaniki. Kupil sem novo Hondo in jo zelel predelati na plin, so mi pa na servisu rekli, da tovarna ne priporoca vgradnje (pa ni VTEC). Kot sem razbral iz debat na forumih, plin izgoreva z visjo temperaturo in so bolj obremenjeni ventili (zato nekateri vgrajujejo napravo za dodatno mazanje ventilov - kar pa ne pomaga za tudi bolj obremenjene sedeze le teh) in tesnilo glave. Na ostale dele motorja dejansko vpliva ugodno. Servisne preglede je potrebno delati, saj je treba menjati tudi filter (tako kot za bencin), pozimi je definitivno imelo tezave kar nekaj forumasev.

Da ne omenjam, da ti po vgradnji plina pri novem vozilu ne velja vec garancija... prtljaznik zmanjsan...

Ne me narobe razumeti, jaz sem pristas tega pogona, samo ko sem vse skupaj pretehtal, sem sklenil, da bo naslednji avo raje spet dizel.

O motociklu na plin, o cemer naj bi tukaj tekla debata, je pa najbrz vse jasno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ena stvar mi je pa vzbudila ze kar strah pred vgradnjo: ko sem po telefonu govoril z servisom, kjer vgrajujejo plinske naprave, mi je mozakar razlagal napacne podatke o vbrizgu goriva za moje vozilo in mi ponudil za vgradnjo drugacno napravo (sicer cenejso) kot bi bila dejansko primerna.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot sem razbral iz debat na forumih, plin izgoreva z visjo temperaturo in so bolj obremenjeni ventili (zato nekateri vgrajujejo napravo za dodatno mazanje ventilov - kar pa ne pomaga za tudi bolj obremenjene sedeze le teh) in tesnilo glave. Na ostale dele motorja dejansko vpliva ugodno.

Najbrž si se kar pametno odločil. V vseh reklamah za plin lahko prebereš kako se življenjska doba motorja poveča za 50-100%. Argumenti za to so: čistejše izgorevanje, čistejše motorno olje, "mehkejši" vžig mešanice,... Nihče pa ne omeni prežganih tesnil, ventilov, itd.

Ne gre pozabiti, da se bencinski motor pri večjih obremenitvah z bencinom tudi hladi, pri plinu pa hladilnega učinka ni.

Nekateri omenjajo podaljšanje servisnih intervalov. Za koliko natančno? Pošlješ olje na analizo, ali izmeriš viskoznost pač tako, da ga daš kapljico med palec in kazalec...? Eno je, da je olje bolj svetle barve, ker v njem ni ostankov izgorevanja, kako pa veš, da olje ni pregreto zaradi višjih temperatur izgorevanja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Upam pa tudi, da v teh 2-3. letih, kolikor bom imel tega bencinarja, razsirijo ponudbo in pocenijo hibride.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 5 let pozneje...

Upam pa tudi, da v teh 2-3. letih, kolikor bom imel tega bencinarja, razsirijo ponudbo in pocenijo hibride.

hibridi se niso ne vem koliko pocenili .. elektrika je še daleč...vodik tudi ... trenutno je še zmeraj lpg / avtoplin najboljša in najbolj ekološka alternativa ... http://www.butanplin.si/avtoplin-29668/kje-nas-najdete/

http://www.petrol.si/ ....... čez 2 uri bo nafta po 1,324€ , 95 oktanc pa po 1,406€ .... ja še malo pa se ne bo več splačalo plina tankat ..če verjameš :hooray:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!