Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

9. Aky

10. Natalija

NATALIJA :kva2: :kva2: :kva2: :kva2: VOUUUUUUU končno da spoznamo

Objavljeno

Tole :smoke:

Spoštovani V-Stromarji in njeni srčni pripadniki,

Januarja letos smo prejeli provokativno povabilo Slavoncev, naj se zbašemo u kombi in pridemo v Karanac. Ni blo treba 2x rečt. Miha je zrihtu kombi za izlet, ki smo ga poimenovali » winter party«. Kot smo kasneje ugotovil, je bil kombi premajhen, ker je bilo še nekaj potencialnih interesentov za izlet, a so se žal prepozno odločil, da bi se pridružl.

Letos smo pomislil tudi nanje, zato gremo z avtobusom na 2. V-Strom winter party v Novi Sad in Beograd. Ker imamo večje prevozno sredstvo, bomo tudi čas podaljšali na 3 dni.

Odhod je na praznik, petek 8.februar 2013, v zgodnjih jutranjih urah, vrnemo pa se v večernih urah nedelje. Prve potnike bo šofer avtobusa, ki je tudi » naš« Štromar, pobral na Gorenjskem in sicer pred Mercatorjevo trgovino na Kokrici, potem pa lepo po vrsti glede na lokacijo prijavljenih...

Cena 3 dnevnega izleta je 166,00€ na osebo, kaj je všteto vanjo in program, preberite spodaj v priponki. Za prehod preko državnih meja zadostuje osebna izkaznica.

Zaenkrat predlagam da prijave zbiramo tule na forumu. Evidenco bo vodila šefica Janetka. Prosil bi vas, da vsi ki se prijavite nakažete 50€ in si s tem rezervirate sedež na avtobusu, na račun štev. SI 56 0510-0702-6690-158 ki je odprt pri A banki na Jesenicah. Pri plačilu poleg imena napišete še forumski »nick«, da bo šefica lažje sledila. Podatki bodo ažurirani vsak ponedeljek.

Pohitite s prijavami, ker avtobus bo hitro poln.

Vljudno vabljeni.

Tole si pa dobro speljal , :kva2: se že veselim .

Oti ti si car :OK:

Objavljeno

Vir: Dnevnik

Muzej letalstva v Beogradu

Beograd je vedno poln Slovencev. Nekateri gredo tja poslovno, nekateri zaradi "jugonostalgije", pri čemer obiščejo tudi Hišo cvetja, kjer počiva maršal Tito, večina pa Beograd obišče zaradi zabave na znamenitih splavih ali Skadarliji. Vendar ima Beograd vrsto znamenitosti, ki jih slovenski gostje ne obiskujejo pogosto.

Ena takih znamenitosti je prav gotovo letalski muzej na Letališču Nikole Tesle. Gre za muzej, ki bi ga želela imeti marsikatera, tudi mnogo večja država. Na svetu je menda 2000 letalskih muzejev, beograjski pa po velikosti in pomenu sodi med prvih deset na svetu in prvih pet v Evropi. Sam sem obiskal približno 20 tovrstnih muzejev in lahko povem, da me je beograjski prav navdušil.

Muzej v svojih fondih hrani približno 200 različnih letal, radarje, protiletalske rakete, 130 letalskih, tudi reaktivnih motorjev, več kot 20.000 knjig, skic in različnih tehničnih dokumentov, 200.000 fotografij itd. Ustanovili so ga leta 1957, prva razstava pa je bila postavljena na starem beograjskem letališču tri leta po tem, v sklopu proslave petdesete obletnice jugoslovanskega letalstva.

Sredi sedemdesetih let minulega stoletja so začeli pripravljati sedanjo postavitev in zgradili novo poslopje muzeja na sedanjem letališču. Zgradbo muzeja v obliki futuristične steklene kupole, ki spominja na leteči krožnik, so dokončali leta 1989. Okoli zgradbe je veliko različnih vojaških letal, od ameriške dacote DC-3, nemškega junkersa Ju-52, jugoslovanskih jastrebov, galebov in orlov, sovjetskih migov-21, helikopterjev Mi-6, Mi-8, Ka-25 idr. do različnih protiletalskih raket. V oči pade helikopter, ki ima znak Rdečega križa, opremljen pa je z nosilci za rakete. Tovrstni muzej si česa takega res ne bi smel privoščiti.

Notranjost muzeja (6000 kvadratnih metrov) je razdeljena na več sklopov. Začetni del je posvečen pionirjem letalstva v Srbiji, kjer je tudi najstarejši eksponat, letalo, ki ga je zasnoval in izdelal Ivan Sarić, ki je s tem letalom septembra 1910 izvedel prvi uspešen polet pred občinstvom v Subotici. To je bilo le šest let po znamenitem poletu bratov Wright. Sklop, ki govori o srbskem letalstvu med letoma 1912 in 1918, opozarja na to, da je bila Srbija peta država na svetu, ki je že imela vojno letalstvo.

Naslednja sklopa sta posvečena napadu sil osi na Kraljevino Jugoslavijo aprila 1941 in razvoju civilnega letalskega prometa v Jugoslaviji. Zlasti je bogata razstava, posvečena srbski in jugoslovanski letalski industriji. Prvo tovarno letal, Rogožarski, so ustanovili že leta 1923 v Novem Sadu (kasneje so jo preselili v Beograd), kmalu zatem pa so ustanovili še tovarne letal Zmaj v Zemunu, Državno vojaško tovarno v Kraljevu, Utvo v Pančevu idr. Leta 1927 so začeli proizvajati domači dvosed dvokrilec "fizir", ki je letel celih 50 let. Tudi jugoslovanska lovska letala ikarus (IKA-2 in -3) so šteli med boljša na svetu.

Po drugi svetovni vojni so nadaljevali konstrukcijo in proizvodnjo lastnih letal, pri čemer so bili doseženi največji uspehi s šolskimi letali, od "poteza" do "galeba". Vsa ta letala je mogoče videti. Za podzvočnim "orlom" so v tedanji Jugoslaviji izdelali tudi že prvi prototip domačega nadzvočnega lovca, a je razpad države ta projekt prekinil. Po napadu pakta Nato na Srbijo in Črno goro so odprli še zadnjo postavitev, ki so jo duhovito poimenovali "Eksponati, ki so padali z neba".

Zanimiva je zgodba o tem, kako je muzej dobil kabino F-16. Kmet, ki jo je našel po zrušitvi letala, jo je uporabljal kot pasjo utico. Potem mu je muzej kupil novo utico in tako dobil svoj eksponat. Muzej ima tudi postavitev, ki ni namenjena rednim obiskovalcem. Gre za promocijsko razstavo letalske industrije, ki je namenjena potencialnim poslovnim partnerjem. Muzej ima tudi sodobno kinodvorano s 120 sedeži, tukaj pa je tudi prodajalna spominkov. Sam sem muzej obiskal dvakrat, a je bila prodajalna spominkov žal obakrat zaprta.

Muzej ni odvisen od proračuna, temveč se financira s prodajo vstopnic, pa tudi s prodajo presežkov ali izmenjavo letal. Gre predvsem za že omenjena letala, ki stojijo ob zgradbi muzeja. Letalo zainteresiranemu kupcu pred prodajo popolnoma remontirajo v letalskem zavodu Moma Stanojlovića na Batajnici. Prodajo vsakega letala morata odobriti ministrstvo za obrambo in upravno odbor muzeja.

Letalski muzej v Beogradu ne govori le o srbski in svetovni letalski zgodovini, ampak tudi o letalski zgodovini drugih južnoslovanskih narodov, tudi Slovencev. Naj spomnimo, da je pionir slovenskega letalstva Edvard Rusjan izgubil življenje ravno na Kalemegdanu na promocijskem letu nad Beogradom. Slovenci so dali viden prispevek pri konstrukciji in izdelavi letal v obeh Jugoslavijah, mnogi pa so se proslavili tudi kot pogumni in vešči piloti.

Muzej priča o tem, da v teh prostorih obstaja presenetljivo bogata letalska tradicija. Žal se letalstva novih državic spreminjajo v "leteče muzeje". Slovensko vojaško letalstvo je tako oboroženo s pilatusi, ki s svojimi propelerji spominjajo na davno obdobje druge svetovne vojne… A pustimo zdaj to. Ko boste šli v Beograd, vsekakor obiščite tudi letalski muzej. Do sedaj ga je obiskalo več kot 600.000 ljudi, kar ga uvršča med najbolj obiskane muzeje v Srbiji in širši regiji.

http://www.dnevnik.s...042491634_1.jpg

by Janetka copy paste :smoke:

Objavljeno

Hvala za dobro idejo za obisk muzeja :notworthy: :notworthy: ,članek me je na ta turoben dan takoj spravil v boljšo voljo :D

Ostalim se opravičujem za :topic:

Objavljeno

Tole s kabino F16 jim je pa po moje mal ušlo. Kabino od F177A pa res imajo v muzeju, ki so ga srečno 1999 "sneli" v bližini Rume.

post-16698-0-22154500-1355852236_thumb.jpg

Objavljeno

Tole s kabino F16 jim je pa po moje mal ušlo. Kabino od F177A pa res imajo v muzeju, ki so ga srečno 1999 "sneli" v bližini Rume.

.

F 117A je prav.

Objavljeno

Ostalim se opravičujem za :topic:

V tej temi nismo :grrr občutljivi na off-anje, če bi blo tako, bi mene že zdavnej "blokiral" :grim

Objavljeno

Tole s kabino F16 jim je pa po moje mal ušlo.

Verjetno so te hostese, stevardese in kustosinje zmedle. :smoke:

Objavljeno (popravljeno)

v Beogradu, kamor gremo z avtobusom "bratstva in enotnosti" si bomo ogledali tudi:

Hram sv. Save

Hram sv. Sava so postavili na prostoru kjer predvidevajo, da so leta 1595 Turki zažgali njegove posmrtne ostanke. V današnji občini Vračar, v Beogradu, je na tem mestu stala mala cerkev sv. Sava že leta 1895.

Današnjo so začeli graditi leta 1935 in še danes ni povsem dograjena. Zunanjost, kupole in zvoniki so dokončani, notranjost pa je še povsem gola. Stene želijo prekriti z mozaiki, denar zanje pa je obljubila ruska država.

Fasada cerkve je obložena z belim marmorjem, tudi v sodelovanju s slovensko tovarno Marmor Hotavlje.

Med drugo svetovno vojno je gradnja obstala. Prostor so uporabljali Nemci kot skladišče. Tudi po vojni ni bilo dosti bolje. Bolj resno so z gradnjo nadaljevali leta 1985. Hram sv.

Sava je grajen v srbsko-bizantinskem slogu in ima štiri zvonike. Pozlačeni križ na glavni kupoli meri 12 metrov. Cerkev lahko sprejme 10.000 vernikov. Obsega okoli 3.500 kv. metrov, če ne štejemo še površine na galerijah.

Torej lahko kar verjamemo, da je hram eden največjih pravoslavnih cerkva na svetu.

Na trgu pred cerkvijo se nahaja tudi manjša cerkev s spomenikom sv. Savi, velika fontana, narodna knjižnica in spomenik Karađorđeviču.

Hram stoji na majhni vzpetini, zato je lep razgled na okolico.

Karađorđe Petrović
.
Karađorđe (zaradi nagle jeze in temne polti je dobil vzdevek "Črni Ðorđe", črn po turško je "kara", od tu tudi Karađorđe) je bil voditelj in pobudnik prvega upora proti Otomanskemu cesarstvu, ki je še v začetku 19. stoletja držalo oblast nad Balkanom. Po uspeli vstaji je v Beogradu ustanovil tudi novo vlado. Sin ustanovitelja in vladarja srbske srednjeveške države in brat prvega srbskega kralja je bil prvi srbski nadškof in najpomembnejši svetnik srbske ortodoksne cerkve.

by Janetka copy-paste
:smoke:
Popravljeno . Popravil janetka
Objavljeno

Verjetno so te hostese, stevardese in kustosinje zmedle. :smoke:

uuu ja das schmeckt :010 ...ampak šefica mislim da niste razumeli :P

Objavljeno

.

F 117A je prav.

Pilot pa je na koncu tole zapel.

A.

Objavljeno

ker bomo v Beogradu je obvezen

obisk Hiše cvetja

Hiša cvetja (srbsko
kuća cveća
) je mavzolej nekdanjega predsednika SFRJ, Josipa Broza Tita na Dedinjah v Beogradu. Nahaja se v okviru kompleksa muzeja zgodovine Jugoslavije, kjer je tudi Muzej 25. maj.

Hiša cvetja je zadnje počivališče nekdanjega predsednika Josipa Broza Tita, ki je pred Titovo smrtjo služila kot pomožna pisarna z vrtom.

Kot mavzolej za obiskovalce je bila odprta leta 1982, dve leti po predsednikovi smrti. Dolga leta so obiskovalci stali v dolgih vrstah, da bi se poklonili predsedniku.

Objekt skupaj s kamnito grobnico je bil do razpada SFRJ pod stalnim nadzorom častne straže in opremljen s svežim cvetjem.

V hiši poleg grobnice se nahaja zbirka Titu podarjenih štafetnih palic iz vseh držav nekdanje Jugoslavije in izbrane fotografije iz predsednikovega življenja in pogrebne slovesnosti.

Po podatkih muzeja jugoslovanske zgodovine, naj bi mavzolej do leta 2002 obiskalo nekaj manj kot 16 milijonov obiskovalcev.

V sklopu Hiše cvetja so tudi prostori z vitrinami, ki so polne daril, ki jih je Tito prejel od visokih predstavnikov tujih držav, pa tudi od državljanov bivše Juge.

Tu lahko vidimo vse od na roko pletenih nogavic, do različnih narodnih noš in zanimivih predmetov iz celega sveta.

V muzeju je tudi razstava “Zlati album”, modne fotografije Tita in Jovanke od leta 1952 do 1964. Par ni zaostajal niti za kraljevskimi pari, kar se tiče luksuza in sijaja.

V prodajalni spominkov pa ponujajo pionirske kape in rutke in seveda podobo Tita na majicah, kapah, šalicah, blokih.

by Janetka copy-paste
:smoke:
Objavljeno

Pilot pa je na koncu tole zapel.

A.

HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAAAH I NAJBOLJIMA SE DESI :grim :yea1:

Objavljeno

Alo Barči...lani si bil za akcijo za winter party :naughty: ....kva pa letos?

Objavljeno

Alo Barči...lani si bil za akcijo za winter party :naughty: ....kva pa letos?

trenutno še nič konkretnga :(

Objavljeno

Vsem Štromarjem želim vesele božične in novoletne praznike in obilo varnih in lepih kilometrov na motorju.

post-15438-0-22175300-1356350376.jpg

Objavljeno

Bi se pridružila voščilom :grim

vsem, ki ste verni, želim lepo praznovanje Božiča O:-)

vsem, ki niste, da bi vas Božiček vseeno obdaril :rolleyes:

vsem dobrotam na mizi se raje izognite, če želite spomladi zapeti moto hlače :smoke:

vsem opojnim pijačam recite odločni NE, če nočete naslednji dan tuliti v luno. :beer2:

imejte fajn se radi

od zime do pomladi

:004

Objavljeno

Vsem skupaj ene lepe praznike ki so že za nami in pa seveda tiste ki so še pred nami...

da bi vam 2013 prineslo vse kar vam 2012 ni, da se vam uresničijo vse

načrtovane fure....da vas partnerji ubogajo, da vam mopiji delajo,...

varno in srečno 2013

Objavljeno

Prosil bi vas, da vsi ki se prijavite nakažete 50€ in si s tem rezervirate sedež na avtobusu, na račun štev. SI 56 0510-0702-6690-158 ki je odprt pri A banki na Jesenicah. Pri plačilu poleg imena napišete še forumski »nick«, da bo šefica lažje sledila. Podatki bodo ažurirani vsak ponedeljek.

Saj res. Nakazati je treba, Kakšen je pa naziv in naslov lastnika tega TRR?

A.

Objavljeno

Bom kr jest dodala:

IMETNIK: Jože Potokar

Naslov: Veliki breg 30, Mojstrana 4281

Namen: Nick name-Beograd

Plačnik napišite svoj nik iz foruma

Objavljeno (popravljeno)

Pa nadaljujmo. Prebrali smo si že nekaj o Muzeju letalstva (str.492) in o Hramu Sv. Save ter Hiši cvetja (str.493)

Kalemegdan

Na robu starega mestnega jedra Beograda, na sotočju reke Save in Donave, leži beograjski park Kalemegdan s trdnjavo Kalemegdan. Tu je zelo lepo urejen park, kamor se pred poletno vročino radi umaknejo Beograjčani, je prava oaza miru sredi velemestnega vrveža. Očitno zelo radi igrajo šah, saj je povsod polno miz, ki imajo vrisano šahovnico. Vozi tudi turistični vlakec, ki vas popelje na ogled parka in trdnjave.

Sahat kula na Kalemegdanu. Turki so jo uporabljali kot opazovalnico.

post-9535-0-68854100-1357282069_thumb.jpg

Popravljeno . Popravil janetka
Objavljeno

ogledali si bomo tudi:

Avala (srbsko Авала) je gora, ki se nahaja 16 kilometrov jugovzhodno od Beograda. Predstavlja severni kraj Šumadijske grede, katera se razteza od rudnika skozi nizko šumadijo in predstavlja razvodnico med savo in Donavo. Nadmorska višina Avale je 511m in se dviga približno 200m nad okolico razgibanega terena. Mineral avalit je dobil ime po Avali, na kateri je najden. Proti koncu leta 2007 je mestni svet v Beogradu razglasi Avalo za varovano območje, naravno premoženje s skupno površino približno 489 hektarjev. Leta 1859 je knez Miloš Obrenović določil, da se Avala zgradi in zaščiti. Leta 1936 je bila Avala razglašena za nacionalni park. Na zavarovanem področju ima približno 600 rastlinskih vrst, kjer se nahajajo posebne zdravilne vrste rastlin kot so zanovet, zlatan in zelenika. Avala je poraščena z naravnimi gozdovi in zasajenim borovim gozdom, je hkrati eno od najbolj priljubljenih sprehajališč Beograjčanov.

Spomenik Neznanemu junaku

Spomenik Neznanem junaku na Avali. Po 1. svetovni vojni je lokalno prebivalstvo odkrilo večje število grobov srbskih vojakov ubitih v vojni, med njimi tudi grob nekega neznanega srbskega vojaka. Prebivalci okoliških vasi so temu vojaku 1922 postavili skromen spomenik. Kasneje je Državni zbor za postavljanje spomenikov neznanim junakom odločil, da se mu na vrhu Avale postavi reprezentativni spomenik. Projekt za spomenik je naredil kipar Ivan Meštorović. Spomenik je zgrajen iz granita od 1934 do 1938 leta.

Avalski stolp

Na nižjem vrhu Avale, je bil zgrajen leta 1965, 204,8 metrov visok Avalski TV stolp, po projektu arhitekta Uglješa Bogdanović in Slobodana Janjić, kateri je zrušen v bombardiranju NATO sil 29. aprila 1999 leta. Stolp je bil najvišja zgradba v tedanji Jugoslaviji. Od starega stolpa je ohranjeno nekaj manjših delčkov, ki so razstavljeni v pritličju novega stolpa.

Današnji stolp na Avali so gradili od maja 2007, do konca leta 2009. Na višini 123 metrov je zastekljena razgledna terasa, s katere se ob jasnem vremenu vidi Beograd pa vse do Fruške gore.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!