Skoči na vsebino

G sila ali kako te "zalima"


Jure

Priporočene objave

Se pravi kapitan na 1000 tonskemu tankerju, kateri pospešuje z 0,01 g zalima enako kot voznika porša, kateri na polno štarta :?

Sam sej mogoče ga res :?

Ma nimam pojma :P

Sem malo računal.

Uporabil za pospešek porša 0,556g.

In po Terminatorjevi teoriji, bi za enako limanje 100 tonski tanker potreboval 0,00007g-ja pospeška. No tega verjamem, da tudi tanker doseže. Saj pospešuje tanker z 0,007 cm/sekundo :? Zdej je pa treba najt enga kapitana pa ga mal izprašat o občutkih :yes:

Popravljeno . Popravil Brihta
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolker sem jaz razumel terminatorja je on zagovarjal da avto bolj sune zaradi večje teže. In zato potrebuje več navora moči.......

To pa je sedaj verjetno sam spoznal da ni tako. Zalima bolj na trenutke, lahko tudi z slabšim pospeškom.

Ampak to se zgodi zaradi položaja voznika, karakteristik motorja prenosa in oprijema.

Napačno si razumel. Proti koncu debate pametovat je pa res izi mar ne? :hmm:

[attachmentid=79887]

Hehe, malo poenostavljeno, a vendarle...

Da vozilo, ki ima skupaj 1000kg (4 kolesa, šasija, sedež, voznik), pospešimo z 1m/s^2, potrebujemo silo 1000N. Ta sila je na stičišču koles s podlago (za poenostavitev je narisano eno kolo, sila je seveda 500N na vsakem gnanem kolesu pri 2WD avtu).

V večjim rdečim kvadratom sem označil točko, kjer so kolesa pritrjena na šasijo avtomobila. V tej točki nastopa sila samo še 950N, saj ta točka premika šasijo, prednja (ne-gnana) kolesa, sedež in voznika (ki imajo skupaj maso 950kg) - ne pa tudi gnanih koles. Tako ima ta pospešek a=F/m=1m/s^2...

No, sedež je pritrjen z vijakom v točki, označeni z majhnim rdečim kvadratom. Ta vijak nosi samo še sedež in voznika, zato nanj delujejo sile 150N (50kg+100kg). Tudi sedež skupaj z voznikom ima pospešek a=F/m=1m/s^2.

Voznik sedi na sedežu in se naslanja na naslonjalo (zanemarimo trenje na sedalu, pa držanje za volan, ipd.). Naslonjalo na voznika deluje s 100N - voznik ima torej pospešek a=F/m=1m/s^2.

D.

Torej, če sedaj v skico vrišemo namesto avtomobila motor z enako težkim motoristom, kakšna bo sila na njega? Manj ali več kot 100N? Verjetno tudi, že samo zaradi tega, ker motor nima sedeža manjša?

Predvidevam, da manjša, ker se sila porazdeli premosorazmerno?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot prvo naj povem, da me veseli, da končno razumeš stvari okoli sile g :)

Oh, dex, razumem, razumem vendar začetna debata ni bila o pospešku (g) ampak o temu kaj bolj lima avto ali motor. Osebno sem omenil na začetku navor. Navor pa je del sile, (ko bi vsaj pri temu ostal :slap:). DejaVu-jin prispevek pa je začel debato o pospešku in g-jih kjer smo se vsi lovili razen no name in dancija. Vendar menim, da se sedaj morda premikamo v smer končnih odgovorov. Torej dejmo gledat kam žogica laufa pa se nehajmo vračat v rikverc kaj, kje in kdaj je kdo kej reku? Odgovor je veliko neumnosti vključno z mano. Vendar debata še ni končana... :naughty:

@ danci,

Sori pozabu vključiti v prejšnji post;

Če sem mojega stručkota prav razumel, zagovarja, da sta (g) pospešek in sila ki me zalima v zic dve različni stvari.

(g) je obremenitev na moje telo v zvezi s pospeškom.

Potisna sila pa je obremenitev na moje telo glede na potisno silo, in maso, ki me potiska preko sedeža in se tako tudi premosorazmerno porazdeli po meni, ker sem del te mase v pospešku?

Po tvoji skici sodeč bo to to.

Torej koliko N v hrbet motorista?

Popravljeno . Popravil Terminator
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se popolnoma strinjam. Zato verjetno avto razvije večji G. Zarad uvodnega sunka.

To smo ugotovili in se strinjali s tem, že kar nekaj časa nazaj .)

Napačno si razumel. Proti koncu debate pametovat je pa res izi mar ne? :hmm:

Torej, če sedaj v skico vrišemo namesto avtomobila motor z enako težkim motoristom, kakšna bo sila na njega? Manj ali več kot 100N? Verjetno tudi, že samo zaradi tega, ker motor nima sedeža manjša?

Poglej! Sila, ki bo potrebna da voznika premakne pri njegovi masi z določenim popeškom bo ISTA! Nima veze, ali ima motor avtomobilski sedež ali ne! Fora je samo v tem, da pri avtomobilskemu sedežu zaradi oblike le tega, večino te sile čutiš v hrbet, medtem, ko na motorju, to silo čutiš preko nog in rok..

Če vzamemo dancijev primer, kjer je pospešek 1m/s^2 in voznik z maso 100kg, ter če skico spremenimo v motor in motorista, bo na voznika pri tem pospešku še vedno delovala sila 100N. (F=m*a) Samo občutil jo bo prek drugih delov telesa

Tudi, če skico spremenimo in posedemo voznika na vlak s 10000tonami. Pri pospešku 1m/s^2 in njegovi masi 100kg, bo nanj še vedno delovala sila 100N (F=m*a)

Predvidevam, da manjša, ker se sila porazdeli premosorazmerno?

[/qoute]

Napačno predvidevaš..

Pri istem pospešku je sila na kg mase ISTA. In če ima voznik določeno maso, občuti določeno silo, neglede na preostalo maso..

Poglej

Če imaš 1000kg avto z voznikom, je pri pospešku 10m/s^2 potrebno 10000N (F=m*a)sile. Recimo da je voznik težak 100kg! Ker voznik predstavlja desetino te mase, za njegov premik pripade ena desetina potisne sile, to je 1000N

Potem pa imaš motorista na motorju, ki skupaj tehtata 200kg in ravno tako pospešita z 10m/s^2. V tem primeru je potrebna sila 2000N (F=m*a). Motorist ima maso 100kg in tako prestavlja polovico celotne mase, tako je tudi za njegov premik potrebna polovica potisne sile, ki je še vedno 1000N

A razumeš zdaj?

Sicer pa sem to že kar nekajkrat napisal.. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če otroka porineš z 10-timi Kp (kilopondi) na hrbet ga boš z določenim pospeškom glede na silo premaknil in otrok bo to silo na hrbtu pač občutil kot določen potisk - silo. Če odraslega človeka porineš z 50-timi Kp-di ga boš z določenim pospeškom premaknil. Vendar ga boš premaknil počasneje kot otroka (zaradi večje mase). Potisna sila, ki pa jo bo odrasli človek občutil na hrbtu pa bo večja kot sila ki jo bo na hrbtu občutil otrok.

Sorry Terminator, ampak ti nam hočeš prodat to, da če tega otroka porine z 10N drugi otrok, občuti to silo manj, kukr če ga z istimi 10N porine odrasel človek!!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ danci,

Sori pozabu vključiti v prejšnji post;

Če sem mojega stručkota prav razumel, zagovarja, da sta (g) pospešek in sila ki me zalima v zic dve različni stvari.

(g) je obremenitev na moje telo v zvezi s pospeškom.

Potisna sila pa je obremenitev na moje telo glede na potisno silo, in maso, ki me potiska preko sedeža in se tako tudi premosorazmerno porazdeli po meni, ker sem del te mase v pospešku?

Po tvoji skici sodeč bo to to.

Torej koliko N v hrbet motorista?

Sila in pospešek sta vsekakor različni stvari, vendar je sila, ki jo čutiš v hrbet, proporcionalno odvisna od tega pospeška in seveda tvoje mase (po 2. Newtonovem zakon F=m*a). To pomeni, da boš pri večjem pospešku (recimo 1*g) čutil večjo silo kot pri manjšem (recimo 0,1*g). Obenem to tudi pomeni, da če se zrediš in svojo maso podvojiš, bo sila na tvoj hrbet pri istem pospešku kar 2x večja - ampak 'občutek' bo pa še vedno enak, ker nam je referenca 1g (9,81m/s^2) - pospešek, ki ga čutimo vsak dan in smo ga navajeni (povedano drugače - če bi se jaz - 120kg in ti - recimo 80kg - peljala v istem avtu, bi name delovala večja sila - oba pa bi občutila enak pospešek in imela podobne občutke - tu pa spet pride do subjektivnosti, saj si ti navajen teh pospeškov in ti je to mala malca, jaz pa nisem in bom navdušen :D ).

Je pa čisto vseeno, ali se boš pri tem pospešku vozil z go-kartom ali z Hummerjem - masa vozila tvoje občutenje pospeška ne vpliva.

Je pa res, da se sila porazdeli in medtem, ko je na avtu skoraj vsa sila na hrbtu, boš na mopedu čutil del sile na kolenih oz. stegnih (trenje), del na zadnjici (trenje), del morda na spodnjem delu hrbta (če se recimo nasloniš na 'stopnico' med sedeži, del pa na rokah. Vsota vseh teh sil pa spet bo F=m*a.

Čei bi na mopedu recimo samo 'sedel' in se ne bi držal s koleni niti z rokami, bi te s sedeža zradiralo verjetno že pri 1/4 gasa...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej kakšen je pravilni odgovor.

Danci zelo lepo razloži to zadevo (dex je enakega mnenja) vendar jaz te teorije preprosto ne morem kupiti iz enega samega razloga;

Uporabil bom dva predmeta s sedeži, da ne bo v enačbi prenosov sil na ude pri različnem načinu sedenja ker so to samo nadaljne komplikacije o limanju in kako to zaradi tega na motorju subjektivno drugače čutiš.

Dejstvo;

Ko sem v letalu me v prvih 100-tih metrih z določeno silo zalima v zic. To ni subjektivno ker nisem fizično prizadet in tudi razlika med avtom in letalom v tej sili ni minimalna ampak res občutna!

V nekem navadnem fiatu uno ali podobnem avtu z 50 konji pa me še nikoli ni zalimalo v zic in to z gasom na ful v kateri koli prestavi.

Vendar je dejstvo, da bo ta majhni bezvezni fiat uno (brez limanja v zic) pospešil hitreje v 100 metrih kot letalo.

Zato sem mnenja že od samega začetka da tukaj nekaj ne štima in da tukaj nečesa ne upoštevamo.

Danes zvečer napadem mojega stručkota, da se malo bolj znanstveno spusti v ta problem in mi to obrazloži enkrat za vselej - če bo sploh zadevi kos. :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oprostite ker pogrevam že napisane stvari ampak kdor je napisal to (najbrž terminator) ti moram povedat da je to kar je tukej napisan en bull shit (Avtu to uspe boljše zaradi prednosti (oziroma ne-prednosti, če gledamo iz vidika pospeška) v teži. Plus tega so v igri tudi 2 ali celo 4 pogonske gume. Zato lahko razvije večjo potisno silo. Ne tega sedaj mešati s pospeškom kot to dela Dex. Masa je zelo pomembna. Enaka zadeva je, če si težji greš lahko z motorjem ali avtom hitrejše čez ovinek ampak boš šel pa bolj počasi po ravnini kjer ima rajder ki je lažji prednost. In seveda ker greš zaradi teže hitreje v ovinek boš razvil več G-jev. G-ji niso direkno odvisni od pospeška. Dex in par njegovih frendov tega preprosto nočejo ali pa ne morejo razumeti. )

Težji avto ne bo prišel čez ovinek nič hitreje kot lažji! Zakaj? Čeprav ima težji avto dejansko boljši stik s podlago zaradi večje teže bo nanj v ovinku delovala večja centripetalna sila (večina ljudi pravi centrifugalna)

in zaradi tega ne bo speljal tistega ovinka hitreje.

Po domače, avto bo bolj ven sililo!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V enačbi sta Porsche in motor. Recimo, da je pospešek pri motorju 0-100km/h v 3 sekundah pri avtu pa v 5 sekundah.

Po izračunu, ki ga je no name (pravilno) prilimal je rezultat pri motorju: 0.943 g.

Pri avtu je ta rezultat: 0,566 g.

Newtonov 2-gi zakon, pretvorba sil;

Motor; 240kg s pilotom.

240kg*0.943g*9.81g = 2220 N. (Newton - Force - potisna sila)

^^^^

Avto; 1330kg z voznikom.

1330*0.943*9.81 = 12303 N.

^^^

Za mene je ta odgovor zadovoljiv. Kaj menite vi? Argumenti dobrodošli. :hmm:

Kot so na faksu obrazložili, kadar se je človek zmotil in v sicer pravi postopek vstavil napačne številke in podelili negativno oceno: Če se zmotiš pri izračunu sil na mostu na ta način se bo kljub pravemu postopku most zrušil :)

OK, Terminator, v obeh enačbah si vstavil isto cifro, čeprav si zgoraj ugotovil, da je za motor in avto različna.

V prinicipu si tule izpeljeval kar iz iste formule ...

Kakorkoli že, mislim da je že nekdo pravilno izračunal to okoli potisne sile v primeru enakomernega pospeševanja.

Se bo treba sprijazniti z dejstvom, da avto bolj lima ker ima v določenem trenutku pač večji pospešek (oziroma kot je nekdo prav povedal, si voznik v avtu "bolj upa" spraviti moč na cesto kot na motorju). (Ti samo prišepnem, da je to v prvih nekaj centimetrih poti, potem pa motorist pomaha kateremukoli avtomobilu za na cesto, do velikih hitrosti, ko sportni avtomobil dohiti in prehiti motorista, no vsaj večino motoristov :) ).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oprostite ker pogrevam že napisane stvari ampak kdor je napisal to (najbrž terminator) ti moram povedat da je to kar je tukej napisan en bull shit (Avtu to uspe boljše zaradi prednosti (oziroma ne-prednosti, če gledamo iz vidika pospeška) v teži. Plus tega so v igri tudi 2 ali celo 4 pogonske gume. Zato lahko razvije večjo potisno silo. Ne tega sedaj mešati s pospeškom kot to dela Dex. Masa je zelo pomembna. Enaka zadeva je, če si težji greš lahko z motorjem ali avtom hitrejše čez ovinek ampak boš šel pa bolj počasi po ravnini kjer ima rajder ki je lažji prednost. In seveda ker greš zaradi teže hitreje v ovinek boš razvil več G-jev. G-ji niso direkno odvisni od pospeška. Dex in par njegovih frendov tega preprosto nočejo ali pa ne morejo razumeti. )

Težji avto ne bo prišel čez ovinek nič hitreje kot lažji! Zakaj? Čeprav ima težji avto dejansko boljši stik s podlago zaradi večje teže bo nanj v ovinku delovala večja centripetalna sila (večina ljudi pravi centrifugalna)

in zaradi tega ne bo speljal tistega ovinka hitreje.

Po domače, avto bo bolj ven sililo!

:eek:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še vedno trdim, da masa vozila nima nobene veze z občutkom pospeška za opazovalca.

Opazovale čuti pospešek glede spremembe hitrosti v času, v katerem se je hitrost spremenila.

Drugače povedano.

Pospešek je odvod hitrosti po času. Kaj to pomeni. to je naklon tangete, na krivulji grafa (hitrost/čas).

Če je hitrost konstantna, ne čutimo nebenega pospeška.

Sicer pa Nevtonov zakon velja samo za sisteme, ki se gibljejo enakomerno.

Torej, če bi masa vozila vplivala na pospešek, potem bi trmvaj s 6 vagoni dal občutek večjega pospeška kot tranvaj z enim vagonom. To pa seveda ni res.

Zakaj letalo bolj zalima. Zato, ker je sprememba hitrosti v določenem času večja.

Lep primer je raketa. Res vzleti izredno počasi, tako, da bi jo peš dohajal v začetnih metrih, toda v vsakem naslenjem trenutku je sprememba hitrosti večja. Lahko bi govorili v neki exponencialni krivulji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oprostite ker pogrevam že napisane stvari ampak kdor je napisal to (najbrž terminator) ti moram povedat da je to kar je tukej napisan en bull shit (Avtu to uspe boljše zaradi prednosti (oziroma ne-prednosti, če gledamo iz vidika pospeška) v teži. Plus tega so v igri tudi 2 ali celo 4 pogonske gume. Zato lahko razvije večjo potisno silo. Ne tega sedaj mešati s pospeškom kot to dela Dex. Masa je zelo pomembna. Enaka zadeva je, če si težji greš lahko z motorjem ali avtom hitrejše čez ovinek ampak boš šel pa bolj počasi po ravnini kjer ima rajder ki je lažji prednost. In seveda ker greš zaradi teže hitreje v ovinek boš razvil več G-jev. G-ji niso direkno odvisni od pospeška. Dex in par njegovih frendov tega preprosto nočejo ali pa ne morejo razumeti. )

Dex nič ne meša s pospeškom! Še enkrat preberi moje trditve..

Poglej, meni je jasno da lahko avto zaradi svoje mase bolj zalima, ker v določenem trenutku zaradi tega prenese na podlago več potisne sile! Ampak pazi. V tistem trenutku avto zaradi tega tudi močneje pospešuje! In zaradi tega bolj zalima, ker je v tistem trenutku pospešek večji. Je pa res da masa in večja potisna sila lahko omogočita večji pospešek.

Kar se pa tiče gjev čez ovinek, pa ne vem kaj to zdaj mešaš zraven, ker nismo govorili o temu.. Govorili smo zgolj o tem, koliko gsile občutiš. oz koliko te zalima pri pospeševanju.

Gji v ovinku so pa odvisni od hitrosti.. Lahko pa kobinacija mase vozila in oprijema omogoči večjo hitrost

Zakaj pa misliš da se pri formuli čuti 4gje in več pri zavojih. Ker lahko te zavoje speljuje z nenormalno hitrostjo, ker ji to omogočajo dober asfalt na pisti, dobre pnevmatike in ogromna downforce.

Mislim da je meni in "mojim frendom" to popolnoma jasno <_<

Ampak še enkrat. govorili smo o občutju limanja pri pospeševanju na ravnem, ne pri vožnji čez zavoje. In tu igra vlogo samo pospešek..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:eek:

Mal sem čudno objavil. Vse kar je napisano v zgornji objavi za prvim oklepajem je napisal terminator.

Vse kar je napisano v spodnji polovici pa sem napisal jaz.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ce zacnem od druzga konca

ce predpostavim da je limanje sila ki jo sedez prenasa zaradi pospeska avta in teze voznika

potem je to

F=a(vozila)xm(voznika)

kaj vpliva na maso voznika... v to se ne bom spuscal

kaj vpliva na pospesek (pri katerikoli hitrosti, tudi 0)

-masa vozila (konstanta) + voznika

-zracni upor, ki je odvisen od

-koeficienta zracnega upora (ni nujno da je konstanta glede na hitrost)

-preseka vozila v smeri voznje

-hitrosti

-potisna sila ki se prenese na cesto

potisna sila (v danem trenutku) se spet lahko razcleni:

-oprijem gume

-navpicna komponenta sile na gnanem kolesu, je odvisna od

-lokacije centra mase

-nacina razporeditve mase glede na ostala kolesa v danem trenutku

-torni koeficient gume na doloceni podlagi (maximalni dinamicni naj bi bil vecji od staticnega)

-navora ki je na voljo na kolesu v danem trenutku

navor na kolesu se spet lahko razcleni:

-karakteristicna krivulja navora motorja (pri katerih obratih v absolutnem smislu ni vazno, ker to pokrije menjalnik, vazno je samo v relativnem smislu)

-posamezna prestavna razmerja ki so navoljo

-hitrost in nacin delovanja sklopke pri startu in prestavljanju

mogoce sm se kej pozabu

boste ze najdl, pa bom dodal

ce se pri debati vsak sklicuje samo na nekatere od zgoraj nastetih faktorjev

ostali pa niso dogovorjeni, logicno da se ne morte zment, ker takrat problem

ni enolicno dolocljiv in si vsak lahko ostale detajle po svoje predstavlja

extremen primer je drag bike

1500konj, ena prestava, 1s do 100km/h, nekaj sekund vec do 300km/h

nacin voznje:

2500 obratov na mestu

start

sklopka drsi do ene 160km/h (kar je priblizno 1.6s)

spustis sklopko

in dodas gas in :kva2:

idealen start je ce se vozi po zadnjem kolesu, v ravnovesju oz. v 'legi'

ker se takrat celotna teza motorja prenese na zadnjo gumo

zaradi varnosti imajo raje vsaj minimalen kontakt z sprednjo gumo

aja pa se to

pospesek v g-jih in m/s^2 sta ekvivalentna

za preracun enega v drugega ne potrebujes nicesar, samo konstanto g=9.81m/s^2

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

aja pa se to

pospesek v g-jih in m/s^2 sta ekvivalentna

za preracun enega v drugega ne potrebujes nicesar, samo konstanto g=9.81m/s^2

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

aja pa se to

pospesek v g-jih in m/s^2 sta ekvivalentna

za preracun enega v drugega ne potrebujes nicesar, samo konstanto g=9.81m/s^2

torej po tvoje

torej po tvoje, če dobimo pospešek 20m/s2 in prevedemo v zemeljski pospešek sledi

20m/s2 / 9.81m/s2 dobimo ven število brez enot 2.04

ta konstanta ne sme imeti enot. torej je tvoja trditev napačna.

Matematika ti šepa.

##########

ce se "ta konstanta" nanasa na konstanto g odgovarjam tole:

konstanta g je konstanta zemeljskega gravitacijskega pospeska in znasa 9.81 m/s^2

torej enote ima!!!

tvoj racun je pravilen, dobis 2.04 g

a po tvoje bi blo 2.04 g m/s^2 al 2.04 m/s^2 g :eek:

kakorkoli, na koncu dobis 2.04 g-jev

sama stevilka res nic ne pomeni, zato se pise zraven "g", da se ve da ta stevilka (2.04) pomeni veckratnik zemeljskega gravitacijskega pospeska pri prostem padu na nadmorski visini nic v referencnem sistemu zemeljskega geoida (ne geometricnega!)

geoid naj bi bila referencna ploskev ki naj bi v gravitacijskem smislu veljala za vodoravno (gladina vode v oceanih sledi tem izboklinam)

Popravljeno . Popravil jacko
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

##########

ce se "ta konstanta" nanasa na konstanto g odgovarjam tole:

konstanta g je konstanta zemeljskega gravitacijskega pospeska in znasa 9.81 m/s^2

torej enote ima!!!

tvoj racun je pravilen, dobis 2.04 g

a po tvoje bi blo 2.04 g m/s^2 al 2.04 m/s^2 g :eek:

kakorkoli, na koncu dobis 2.04 g-jev

sama stevilka res nic ne pomeni, zato se pise zraven "g", da se ve da ta stevilka (2.04) pomeni veckratnik zemeljskega gravitacijskega pospeska pri prostem padu na nadmorski visini nic v referencnem sistemu zemeljskega geoida (ne geometricnega!)

geoid naj bi bila referencna ploskev ki naj bi v gravitacijskem smislu veljala za vodoravno (gladina vode v oceanih sledi tem izboklinam)

še enkrat za preračun iz enega vdrugega rabiš faktor na pa konstanto g

A x m/s2

---------------- = 2.04 G

9.81

ker 1G = 9,81 m/s2

torej A x m/s2

----------- = Število brez enote

9,81 m/s2

Primer: če zeliš metre pretvotiti v kilometre, jih samo deliš z 1000. Nobene enote ni v imenovalcu.

PS: Pa bi znal izpeljati G.

Popravljeno . Popravil bigi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!