Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Ne, motor je lažji in s tem je njegova (vključno s tabo na njem) masa lažja od avtomobila. Potem je še problem, da na motorju prideš do limita s kakšnim pospeškom ga lahko poženeš preden ali zavrtiš zadnjo gumo u nulo ali pa te dvigne v luft in je s pospeškom konec. Moči in navora nad določeno mejo ne moreš prenesti na cesto. Pri motorju je to prej kot pri avtu. Mi itak skozi predpostavljamo da imata avto in motor enak pospešek. Torej vrtenje gume v nulo, ali dvig motorja in s tem zmanjšanje pospeška pri motorju, v naši debati ne igra popolnoma nobene vloge! Avtu to uspe boljše zaradi prednosti (oziroma ne-prednosti, če gledamo iz vidika pospeška) v teži. Plus tega so v igri tudi 2 ali celo 4 pogonske gume. Zato lahko razvije večjo potisno silo. Ne tega sedaj mešati s pospeškom kot to dela Dex. Masa je zelo pomembna. Enaka zadeva je, če si težji greš lahko z motorjem ali avtom hitrejše čez ovinek ampak boš šel pa bolj počasi po ravnini kjer ima rajder ki je lažji prednost. In seveda ker greš zaradi teže hitreje v ovinek boš razvil več G-jev. G-ji niso direkno odvisni od pospeška. Dex in par njegovih frendov tega preprosto nočejo ali pa ne morejo razumeti. ;) Kaj ima veze pri tem, kolko določeno vozilo zalima pri pospeševanju na ravnem (o tem namreč teče debata) hitrost čez ovinke?? Valda da bo več Gjev če boš hitrejši v ovinku! Logično, tega ti ni noben oporekal, Tudi noben ni rekel, da gre vozilo z manjšo maso hitreje čez ovinke. Sploh ne vem kaj mešaš to zraven In še v edno čakam napisan izračun, z vsemi pripadajočimi podatki!
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Še tole malo za "food for thought"; Astronaut v kabini space shuttla je pri izstrelitvi v nekaj sekundah na 5ih G-jih. Vendar je pospešek rakete v začetku zelo počasen. Raketa tehta 113.000,00 kg. Res, da se pogovarjamo o vertikalnem pospešku vendar za ilustracijo bo. m = Ws / ge = Wo / go Wo = Ws * go / ge Torej tukaj se lepo vidi, da pospešek ni direktno vezan na rate of acceleration. Verticalno ali horizontalno. Pogovarjamo se o G-jih. Zakaj raketi to uspe. zaradi (thrust) potiska. Nima problemov s trakcijo. Samo z svojo maso in zračnim uporom. Upam, da še tole malo pojasni zadeve.
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 (popravljeno) Terminator! Malo ga serješ. Prosim povej kaj si po izobrazbi in v kakšni stroki delaš. Še tole malo za "food for thought"; Astronaut v kabini space shuttla je pri izstrelitvi v nekaj sekundah na 5ih G-jih. Vendar je pospešek rakete v začetku zelo počasen. Raketa tehta 113.000,00 kg. Res, da se pogovarjamo o vertikalnem pospešku vendar za ilustracijo bo. m = Ws / ge = Wo / go Wo = Ws * go / ge Torej tukaj se lepo vidi, da pospešek ni direktno vezan na rate of acceleration. Verticalno ali horizontalno. Pogovarjamo se o G-jih. Zakaj raketi to uspe. zaradi (thrust) potiska. Nima problemov s trakcijo. Samo z svojo maso in zračnim uporom. Upam, da še tole malo pojasni zadeve. Ne tole pa zadevo zakomplicira ornk. Raketa se začne gibati pospešeno daradi zgorevanja goriva in z tem istoka dimnih plinov iz šob. Tukaj pa je sila posledica masnega pretoka˙[kg/s] ter hitrosti [m/s]. Sila je produkt masnega pretoka ter iztopne hitrosti. In spet smo pri Newtonih (osnovna enota za silo, če slučajno ne veš). Masa rakete v razmerju z silo curka povzroča pospešeno gibanje. Pospešek pa se stalno povečuje, ker se masa rakete zaradi porabljenega goriva zmanjšuje, sila curka pa ostaja "nespremenjena". Popravljeno Avgust 26, 2006. Popravil no_name
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Mi itak skozi predpostavljamo da imata avto in motor enak pospešek. Torej vrtenje gume v nulo, ali dvig motorja in s tem zmanjšanje pospeška pri motorju, v naši debati ne igra popolnoma nobene vloge! Kaj ima veze pri tem, kolko določeno vozilo zalima pri pospeševanju na ravnem (o tem namreč teče debata) hitrost čez ovinke?? G-je G. pa čez ovinke ali pa pri pospešku. Če še tega ne veš ne vem zakaj se sploh trudim s tabo. Valda da bo več Gjev če boš hitrejši v ovinku! Logično, tega ti ni noben oporekal, Tudi noben ni rekel, da gre vozilo z manjšo maso hitreje čez ovinke. Sploh ne vem kaj mešaš to zraven In še v edno čakam napisan izračun, z vsemi pripadajočimi podatki! Začelo se je, ko si mi ti dejal da kvasim neumnosti in da ni res da motor lima v zic manj kot športni avto pri pospešku. To še vedno trdim. Ne razumeš pa zato, ker ali ne bereš kaj ti hočem povedati ali pa, ker si prehiter na tipkovnici da me tule zabijaš. Še enkrat v najkrajši obliki ki jo premorem; Avto je težji kot motor. Ima več konjev in navora. Motor je lažji kot avto in ima manj moči in navora. Ko v obeh pohodiš gas iz mesta bo občutek G-ja v avtu večji kot na motorju, čeprav bo motor pospeševal hitrejše zaradi prednosti v teži ne zaradi potisne moči. To pa zaradi tega, ker bo potisna sila procentalno glede na maso vozil v avtu večja kot na motorju. Zaradi težje mase lahko avto prenese 500nM potisne sile in 400 konjev dokaj uspešno na cesto. Motorju tega ne uspe narediti. Torej konec enačbe = motor pospeši hitreje kot avto zaradi prednosti v teži. Ne potrebuje velike potisne moči in jo tudi ne more na cesto spravt zaradi samega dizajna. Avto pa lahko spravi na cesto več potisne moči in zato je tvoje telo podvrženo večjim G-jem. = 0.75 za suzo versus 1G za Porša. Zdej si pa miško, računaj kar sam če mi ne verjameš... ;)
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Pa še nekaj je.. Kolikor jaz vem sila pri Shuttlu nikoli ne preseže 3Gje. Če ne verjameš lahko preveriš tudi na internetu, je precej napisano o tem. Ker v primeru da bi bila ta sila presežena, bi Shuttle razpadel .) Začelo se je, ko si mi ti dejal da kvasim neumnosti in da ni res da motor lima v zic manj kot športni avto pri pospešku. To še vedno trdim. Ne razumeš pa zato, ker ali ne bereš kaj ti hočem povedati ali pa, ker si prehiter na tipkovnici da me tule zabijaš. Še enkrat v najkrajši obliki ki jo premorem; Avto je težji kot motor. Ima več konjev in navora. Motor je lažji kot avto in ima manj moči in navora. Ko v obeh pohodiš gas iz mesta bo občutek G-ja v avtu večji kot na motorju, čeprav bo motor pospeševal hitrejše zaradi prednosti v teži ne zaradi potisne moči. To pa zaradi tega, ker bo potisna sila procentalno glede na maso vozil v avtu večja kot na motorju. Zaradi težje mase lahko avto prenese 500nM potisne sile in 400 konjev dokaj uspešno na cesto. Motorju tega ne uspe narediti. Torej konec enačbe = motor pospeši hitreje kot avto zaradi prednosti v teži. Ne potrebuje velike potisne moči in jo tudi ne more na cesto spravt zaradi samega dizajna. Avto pa lahko spravi na cesto več potisne moči in zato je tvoje telo podvrženo večjim G-jem. = 0.75 za suzo versus 1G za Porša. Zdej si pa miško, računaj kar sam če mi ne verjameš... ;) Dokaži mi z izračunom da je tako! Saj ti to trdiš. Dokaži! Simple as that! Ne samo nekaj pametovat pa napisat dve številki. Porše tolk G suza tolk G. Napiši vse potrebne podatke, pospešek enega in drugega in izračun sile g! Čakam.. Sem ti že trikrat napisal da pripopaj izračun, pa kar ignoriraš in klatiš neumnosti
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Kukr si reku; avto je težji in teža*trenje je večja sila (navor, moč, blabla...) Ampak ti pozabljaš, da za premik višje mase potrebuješ več sile. Če ma suza povprečni pospešek 0,75G(ekvivalent 7.36m/s^2), pomeni da pospeši do 100km/h v 3,78 s Če ma porše povprečni pospešek 1G(ekvivalent 9.81m/s^2), pomeni da pospeši od 0- 100km/h v 2,83 s Nek si se zaračunal...
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 (popravljeno) Kukr si reku; avto je težji in teža*trenje je večja sila (navor, moč, blabla...) Ampak ti pozabljaš, da za premik višje mase potrebuješ več sile. Če ma suza povprečni pospešek 0,75G(ekvivalent 7.36m/s^2), pomeni da pospeši do 100km/h v 3,78 s Če ma porše povprečni pospešek 1G(ekvivalent 9.81m/s^2), pomeni da pospeši od 0- 100km/h v 2,83 s Nek si se zaračunal... Jest se nisem. Končno si sam ugotovil, da "Ampak ti pozabljaš, da za premik višje mase potrebuješ več sile". Porsche to ima. Vendar pospešek in G nista linearna. Masa Poršeja je večja in je zato počasnejši do 100km/h. ;) Upam, da sedaj že vse razumemo? Popravljeno Avgust 26, 2006. Popravil Terminator
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 (popravljeno) podpri to s konkretnim izračunom in navedenimi vsemi podatki! Popravljeno Avgust 26, 2006. Popravil DeX
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Ej mam jest predlog: Usedmo se na gare pa se nekje na sredi poti od vseh dobimo na PIR ?
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Ej mam jest predlog: Usedmo se na gare pa se nekje na sredi poti od vseh dobimo na PIR ? Drži - potem pa lahko začnimo debatirat še o teorijii relativnosti, kjer je čas = absolutna nula (0) pri hitrosti 299,792,458 km/s.
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 NI važn o čem se bomo pogovarjal. Dobmo se nekam na en PIR. Od kje ste fantje?
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Hehe, bi blo najboljš ja.. Nč, grem jaz na ride, če bo kdo tam okoli hodil se lahko ustavi pa še kakšno rečemo :D Vsekakor pa upam, da si bom lahko ogledal izračune g sil, ko pridem nazaj. Če mi boš računsko dokazal da nimam prav in podprl tistih tvojih 0.75 pri suzi in 1 pri poršeju(seveda v primeru da suza hitreje pospešuje kot porše) se začnem takoj posipat s pepelom in ob prvi priliki častim pivo :)
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 DEX pust ti ride. Gremo na pir oz na sok ali karkol druzga... ne zdej prpe stiskat!
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Glej z veseljem, ampak čez pou urce sem zmenjen na ridah. Se pa komot zmenimo enkrat pa gremo nekam na eno debato. Če bo pa kdo kaj po Cerknci hodil, je pa dobrodošel na Notranjsko Cesto 38, bom skuhal en čajček domač, pa bo! Dober za možgančke :D
no_name Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Termi a lahko nate računam a se ga bom spet sam nekje zapil :beer1:
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Termi a lahko nate računam a se ga bom spet sam nekje zapil :beer1: Lahko, samo danes ne morem. Drugič obvezno. Še enga spi na moj račun, plačam, ko se dobimo.
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 (popravljeno) Glej z veseljem, ampak čez pou urce sem zmenjen na ridah. Se pa komot zmenimo enkrat pa gremo nekam na eno debato. Če bo pa kdo kaj po Cerknci hodil, je pa dobrodošel na Notranjsko Cesto 38, bom skuhal en čajček domač, pa bo! Dober za možgančke :D Ok, pol smo zmenjeni. Čajček pri tebi, pa na pir pol pa na zajtrk, ker tale debata bo trajala... :P Pridem z G-metrom, pa z mojim Porschem Turbo (ne 996 ampak 952). Pol bomo pa G-meter montiral na motor in v avto in testirali 0-100km/h. Meritve bodo pokazale svoje. Tisti k zgubi se posuje s pepelom in časti pir. To velja tudi zame. Pa verjemi, da do 100 km/h me boš tudi s tvojim husotom dol poču. Moj Porsche sune do 100km/h v 4.8 sekunde. Kdo bo pa več G-jev naklepal se bo pa pol vidl. PS. Pa sori za zmerjanje, stvari so ušle iz rok - slab dan. :friend1: Popravljeno Avgust 26, 2006. Popravil Terminator
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Ni problema fanta :) Ampak če boš potem peljal še en krog, ker bi se že dolgo rad peljal v Poršeju, pa nekako nikoli ni bilo možnosti :D
Terminator Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Ni problema fanta :) Ampak če boš potem peljal še en krog, ker bi se že dolgo rad peljal v Poršeju, pa nekako nikoli ni bilo možnosti :D Ni problema. :) Tole je pa iz čega sem osebno izhajal, ampak številke si boš moral pa sam vnest; Računanje G-jev in vse kar je potrebno vedeti, da prideš do rezultata; M = Weight in KiloGram (kg) G = (gravitational force, The the force how the earth is pulling on you) 9.81 - ta je različna - manjša na motorju kot na avtu vendar mora biti del enačbe, zato G ni linearen. V = Speed in meters per second (m/s) Ez = Gravity Energy - enako kot zgoraj omenjeno Ek = Kinetic Energy - enako kot zgoraj omenjeno Ez = Ek Ez = M × G × H Ek = ½ × M × v² Launch G's and length V = Speed change in meters per second (m/s) G = (gravitational force, The the force how the earth is pulling on you) 9.81 t = Time X = Length The launch distance The launch distance is the easiest of all so let me start with that first. X = V × t V is 100 km/h, converted 27.777777778m/s And the 't' will be 3 sec. 27.777777778 × 3 = 83.33333333 Rounded off will that be 83.33 meters. The launch timing For people who only need the launch timing you need to put the formula a bit different. You get then: t = X ÷ V Let's say, I want a launch of 50 meters and then a launch with 100km/u, what will the launch time be? We need to convert the 100 first: 100 ÷ 3.6 = 27.777777778m/s Now can we calculate it: 50 ÷ 27.777777778 = 1.8 sec The Acceleration Now let's calculate the Acceleration, you need to launch to a speed, within a time. For the speed change we will take 100km/h converted will that be: 100 ÷ 3.6 = 27.777777778 For the launch time we will take 3 seconds. And G = 9.81 ( V ÷ t ) ÷ G = acceleration G So that will be: 27.777778 ÷ 3 = 9.259259259 9.259259259 ÷ 9.81 = 0.943859251g The launch acceleration will be: 0.943859251g Rounded off will that be 0.94g No ostalo ko se dobimo na čajčku. ;)
Jure Objavljeno Avgust 26, 2006 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 (popravljeno) Ni problema. :) Tole je pa iz čega sem osebno izhajal, ampak številke si boš moral pa sam vnest; Računanje G-jev in vse kar je potrebno vedeti, da prideš do rezultata; M = Weight in KiloGram (kg) G = (gravitational force, The the force how the earth is pulling on you) 9.81 - ta je različna - manjša na motorju kot na avtu vendar mora biti del enačbe, zato G ni linearen. V = Speed in meters per second (m/s) Ez = Gravity Energy - enako kot zgoraj omenjeno Ek = Kinetic Energy - enako kot zgoraj omenjeno Ez = Ek Ez = M × G × H Ek = ½ × M × v² Vse lepo in prav.. Ampak a ni 9.81 zemeljski pospešek, ki varira od 9.81 do 9.86(al tam nekje) glede na to to kje na zemlji se nahajaš? Nima veze ali si na motorju, v avtu ali peš, kolikor je meni znano.. Launch G's and length V = Speed change in meters per second (m/s) G = (gravitational force, The the force how the earth is pulling on you) 9.81 t = Time X = Length The launch distance The launch distance is the easiest of all so let me start with that first. X = V × t V is 100 km/h, converted 27.777777778m/s And the 't' will be 3 sec. 27.777777778 × 3 = 83.33333333 Rounded off will that be 83.33 meters. Tu je enostavno izračunana prevožena pot telesa, ki se giblje s 100km/h s=v*t The launch timing For people who only need the launch timing you need to put the formula a bit different. You get then: t = X ÷ V Let's say, I want a launch of 50 meters and then a launch with 100km/u, what will the launch time be? We need to convert the 100 first: 100 ÷ 3.6 = 27.777777778m/s Now can we calculate it: 50 ÷ 27.777777778 = 1.8 sec Tu gre za formulo t=s/v, s katero izračunamo v kolikem času prevozimo dano razdaljo pri dani hitrosti. Če vozimo 100km/h na uro, prevozimo 50m v 1,8 sekunde Torej t = 50m / 27,77m/s = 1,8s The Acceleration Now let's calculate the Acceleration, you need to launch to a speed, within a time. For the speed change we will take 100km/h converted will that be: 100 ÷ 3.6 = 27.777777778 For the launch time we will take 3 seconds. And G = 9.81 ( V ÷ t ) ÷ G = acceleration G So that will be: 27.777778 ÷ 3 = 9.259259259 9.259259259 ÷ 9.81 = 0.943859251g The launch acceleration will be: 0.943859251g Rounded off will that be 0.94g No ostalo ko se dobimo na čajčku. ;) No in končno pospešek in sila g, ki deluje na telo, ki pospeši iz 0-100km/h v 3 sec. Rezultat je 0,94g Kar je natančno isto kot sem izračunal jaz par strani nazaj Pa še praktičen primer: Neko vozilo pospeši od 0-100km/h v 3 sekundah t = 3sekunde v = 100km/h ali 27,78m/s iz tega izračunamo a a = v/t = 27,78m/s / 3s = 9,26 "G" = a/9,81 = "G" = 9,26/9,81 = 0.94! In to je sila "G", ki jo voznik občuti pri pospeševanju Pa lahko sedi na karjoli, koreti, motorju, avtu, al pa pisarniškem stolu s turbo pogonom! Prva dva primera, ki si jih navedel nimata popolnoma nič s silo g. Zadnji pa je izračun sile g, ki deluje na telo pri nekem pospešku. Ampak izračuna je tak kot moj, a ne? :) No zdaj pa res dovolj, ob čajčku naprej Popravljeno Avgust 26, 2006. Popravil DeX
simonsi Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Vozili, ki iz mirovanja enako hitro prevozita določeno razadljo v določenem času, imata enak G. Neodvisno od njune mase, km in nm. A je tako? :grim Terminator, kaj praviš na to mojo izjavo? Začelo se je, ko si mi ti dejal da kvasim neumnosti in da ni res da motor lima v zic manj kot športni avto pri pospešku. To še vedno trdim. Ne razumeš pa zato, ker ali ne bereš kaj ti hočem povedati ali pa, ker si prehiter na tipkovnici da me tule zabijaš. Še enkrat v najkrajši obliki ki jo premorem; Avto je težji kot motor. Ima več konjev in navora. Motor je lažji kot avto in ima manj moči in navora. Ko v obeh pohodiš gas iz mesta bo občutek G-ja v avtu večji kot na motorju, čeprav bo motor pospeševal hitrejše zaradi prednosti v teži ne zaradi potisne moči. To pa zaradi tega, ker bo potisna sila procentalno glede na maso vozil v avtu večja kot na motorju. Zaradi težje mase lahko avto prenese 500nM potisne sile in 400 konjev dokaj uspešno na cesto. Motorju tega ne uspe narediti. Torej konec enačbe = motor pospeši hitreje kot avto zaradi prednosti v teži. Ne potrebuje velike potisne moči in jo tudi ne more na cesto spravt zaradi samega dizajna. Avto pa lahko spravi na cesto več potisne moči in zato je tvoje telo podvrženo večjim G-jem. = 0.75 za suzo versus 1G za Porša. Zdej si pa miško, računaj kar sam če mi ne verjameš... ;) Tejle tvoji izjavi žal ne verjamem, ker ni logična in po pravici povedano smešna :P Predvsem mi ni jasno, kako ima lahko avto večji G, kljub slabšim pospeškom. :hmm:
Staycool Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 to je pospešek ki deluje na telo voznika v vodoravni smeri (če draga po ravnini). kaj pa gravitacijski pospešek, ki deluje v navpični smeri? to morš pole geometrijsko seštet in množit z maso. in dobiš silo ki deluje na voznika nekako pod kotom 45° glede na ravnino (zarad prbližno enake velikosti gravitacijskega in "motornega" pospeška), prijemlje pa v vsakem dV oz. dm telesa. Vsekakor gravitacija tukaj ni zanemarljiva saj se sila poveča za okol koren iz dva... je pa res, da je za pospešeno gibanje "naprej" potreben sam tisti pospešek ka ga rukne avto. torej točno tolko ku je DeX zračunal. Sila na telo je pa v zemeljskih razmerah drugačna. Če se že hočemo nekej it... :whistle:
BIZIXXX Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 Fak da se vam da. Zadnje 4 strani so :eek: :eek: :eek: Mislim da bi blo bolj, če bi se šli mal z motoji vozit , kot pa da tukajle na novo pišete zakone fizike. :lol: :lol: :lol:
Thundercat Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 nasprotno, zelo zanimivo pisanje...če odštejem žaljivke.... ej terminator...jst bi se tud s poršem pelu... :blush:
miha Objavljeno Avgust 26, 2006 Opozori Objavljeno Avgust 26, 2006 a je kdo pomislu na to če bi tole spadal mogoče u kakšno drugo temo ne pa pod CBR 600 <_< sam vprašam :?
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se