Skoči na vsebino

G sila ali kako te "zalima"


Jure

Priporočene objave

A sploh obstaja metek, k bi vzgon izkorišču. S kakimi mini krilci pa s stabilizatorjem :hmm:

BTW, krogla se po izstopu iz cevi vrti...torej če bi imel spojler, bi ga zanašalo iz smeri tako, da nebi bil uporaben.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo je pa treba nekaj prej razčistit!

Celotna debata temelji na predpostavki da gre za enakomeren linearen pospešek, kot je bilo že nekajkrat omenjeno.

Ne ni res! Debata se je začela preprosto o tem da motor razvije manj g-ja kot porsche 996 turbo pri pospešku! :angry:

Prav tako je bilo omenjeno, da se lahko v konkretni situaciji npr. 100km/h v 5 sec doseže na različne načine.. Neko vozilo lahko prvih nekaj metrov pospešuje zelo močno, potem pa malce manj, drugo pa popolnoma enakomerno. V tem primeru bo največji izmerjen G pri prvem vozilu večji, ker je nekaj časa to vozilo močneje pospeševalo. Torej pri testu bo treba zagotovit čimbolj enakomeren pospešek pri obeh vozilih! Le tako bo meritev realna! Najbolje bi bilo imet 2 G metra ter vozili postavit vštric, ter poskusit doseč identičen pospešek pri obeh vozilih. Le tako bo realno pokazano, ali bo dejansko G v enem vozilu večji, samo zato ker ima to vozilo večjo maso in potisk

Ne, to se je mogoče debatiralo vendar sedaj zadevo že zvito kompliciraš! Pogovarjali smo se preprosto o temu, da motor ne zalima kot porsche čeprav pospeši od 0-100 hitreje! Ne me zdej jebat tle k si grafe vidu! :angry:

Drugače pa še vedno ostajam pri tem kar trdim tekom celotne debate. G force ki jo občutimo je odvisna samo od pospeška and that`s it!

Ne! Ne! in ne! Masa ne teža, igra vključno vlogo pri meritvah g-ja! Motor je lažji in ima manj mase zato potrebuje manj sile da ga pospeši do 100 v določenem času! Če bi vlak pospešil do 100 v enakem času zato potrebuje več sile. Sila je vezana na maso, ker je tista ki jo potiska - tretji newtonov zakon, torej, ker je v to enačbo vključena sila napram masi ti občutiš to kot večji g.

Za to sem ti dal primer letala. Ko letalo vzleti je potisna sila ogromna in masa letala ogromna. Če vštric letala štarta renault clio bo letalo v prvih 200 metrih nascal. A je tebe že kdaj u cliotu (ta-navadnem) u zic zalimal? :hmm:

Iz teh dveh grafou je razvidno samo to, da je Porsche pospeševal močneje kot GSXR1000 in nič drugega!

Spet si površen, če pogledaš graf bolj nadrobno boš videl da je izkoristek pri suzi overall 98%, pri porschu pa 99%. To pomeni da sta bila oba v povprečju skoraj na 100% - torej na fulu! Jebeš 1%!

Sedaj pa vsi, ki vam je ta debata dala za mislit super. Osebno se sedaj res umikam, ker se ne grem več poneumljanja, ker bom nazadnje še res verjel v to kar Dex and Co. trdijo. :slap:

Torej Dex zrihtaj G-tech meter pa gremo testirat. Jaz pripeljem Porscha, BiziXXX bo pripeljal R1 in gasa do 200km/h.

Če zgubim se posipam s pepelom in dam folku (do 50) za rundo. Torej gledalci vabljeni. :D

Še to; Dex za vsak slučaj začni šparat za rundo, ker po tvoji logiki bo motor (ker bo seveda do 200km/h tko dol udaru mojega Porscha da se bo kr kadil) razvil najmanj 3-G-je! Napram verjetno kakšnih revnih 0.9 g-ja ki ga bo razvil moj ničvredni star "944 Turbo" Porsche! ;)

In v zaključku;

Vseskozi te že prosimo, da objavi izračune oz formulo, kako si pišel do gjev, pa nič..

Preprosto z uporabo formul 1,2 in 3-jega Newtonovega zakona. Vendar o teoriji ne bomo več razgljabljali, ker smo se sedaj pomaknili že na praktični poizkus. G-meter bo vse razčistil. Pa nehaj bit otročji s tem izračunom, ker ti je samo še to ostalo v arsenalu argumentov. In verjetno je napačen, ker nisem dovolj fizika kot ti kjer izračun G-ja izvedeš po formuli 1-ga Newtonovega zakona. Za moje "laične" potrebe skupaj z grafi je moj izračun zadovoljiv (ti imaš pač svojega) in se na podlagi najinih argumentov vedno bolj veselim testa. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ a;

Pa čeprav me vodno hlajeni ne zanimajo preveč.

Mene pa zračni ne. ;) Eni čokolado eni tortila chips.

Aja mam pa čist navadno 911 carrera. Se pravi morš vedet kter letnik je to........ Glede na to da je to edina interna oznaka.

Čist navadne 911 Carere pa ne moreš imet. :nono: Vsak 911 ima interno oznako že od samega začetka oziroma od takrat ko je zamenjal 356 razen če ima posebne ala RS embleme). Prve 911-ke imajo interno oznako 901 samo za informacijo.

Torej (in to zgleda nisi našel v tvojih knjigah in revijah);

911 2.0-litre / O, A and B series (1963-1969)

911 2.2-litre / C and D series (1970-1971)

911 2.4-litre / E and F series (1972-1973)

911 Carrera RS 2.7 (1972-1974)

911 2.7-litre / G, H, I and J series (1974-1977)

911 Turbo (a.k.a. 930) (1975-1989)

911 SC (1978-1983)

911 3.2 Carrera (1984-1989)

964 Series (1989-1993)

964 Turbo (1990-1993)

993 Series (1993-1998)

993 Turbo (1995-1998)

996 Series (1998-2005)

996 GT3 (1999-2005)

996 Turbo (2000-2005)

997 Series (2005-Present)

998 Series (2009-Unknown)

Prosim, ne se še o Porših začet z mano prepirat, pol pa kr pregorim, sicer je pa to že :topic:

;)

Popravljeno . Popravil Terminator
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:hmm: Če postavimo na voziček dva različno težka človeka in obema zagotovimo silo potrebno za pospešek recimo 0-100km/h 5 sekund. In recimo da ima voznik A 50 kg, voznik B pa 150 kg.Aja pa vsak sta na svojem vozičku da ne bo pomote.Vprašanje se glasi: koga bo bolj ''limalo'' ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne ni res! Debata se je začela preprosto o tem da motor razvije manj g-ja kot porsche 996 turbo pri pospešku!

OK tu pa ti moram pritrdit. Ja je možno, da G meter pokaže pri porscheju več kot pri Suzukiju, čeprav Suzuki hitreje pospešuje. Vendar to le v primeru, če suzuki pospešuje približno linearno, pri porscheju pa je pospešek v določenem trenutku bolj sunkovit.

Seveda je za teoretiziranje potrebno poznat delovanje G metra. Če le ta meri trenutno silo, lahko zaradi večjega sunka sile pri nelinearnem pospešku pokaže več...recimo v prid porscheju. Če pa meri povprečno silo pri pospeševanju od 0-100 km/h, pa bi moral večji G vseeno pokazati pri suzukiju, ki recimo da pospešuje bolj linearno kot porsche.

Eh pa dost teoretiziranja. Me zanima kaj bo pokazal preizkus, če bo izveden.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri porschejih je tko da je ogromno podatkov zuni in pogosto pride do različnih variant. Kolker sem na hitr pogledal je bla tudi turbo cup verzija deklarirana na 290hp dejansko jih je mela mal čez 300. Narejenih je bilo nekaj čez 150. Je pa možno da je obstajala tudi verzija z 325 hp delana za britanski trg v omejeni seriji. V angliji so imeli precej takšnih serij tudi pri drugih modelih pa so se oznake razlikovale od istega modela v evropi ali ameriki.

:OK:

Moj ima 290 konjev v standard 952SE CS obliki. Seveda pa sem mu vstavil racechip, ki zadevo dvigne na 325 (baje - nisem delal rolling road testa) racechip naj bi dvignil power od 10-15%. Vzel sem srednjo vrednost, ki naj bi bila 325 pa drobiž.

Imaš prav, narejenih jih je bilo 150, od tega 80 z volanom na desni. 50 naj bi jih šlo v Ameriko 20 pa naj bi jih ostalo v Evropi. V Anglijo naj bi prišlo 80 modelov z volanom na desni. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:hmm: Če postavimo na voziček dva različno težka človeka in obema zagotovimo silo potrebno za pospešek recimo 0-100km/h 5 sekund. In recimo da ima voznik A 50 kg, voznik B pa 150 kg.Aja pa vsak sta na svojem vozičku da ne bo pomote.Vprašanje se glasi: koga bo bolj ''limalo'' ?

Voznika B seveda. Iz drugega Newtonovega zakona sledi, da je F=m*a - ker je 'a' enak za oba voznika, m pa je pri vozniku B 3x večji, bo tudi sila F, ki jo bo B čutil, večja.

Masa vozička pri tem ne igra nobene vloge.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Voznika B seveda. Iz drugega Newtonovega zakona sledi, da je F=m*a - ker je 'a' enak za oba voznika, m pa je pri vozniku B 3x večji, bo tudi sila F, ki jo bo B čutil, večja.

Masa vozička pri tem ne igra nobene vloge.

D.

Iz tega sledi da je občutek limanja odvisen od teže voznika.

Tema se lahko zaklene,lahki vozniki pa velik jest da vas bo limalo tko kot une mal težje. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ danci;

Voznika B seveda. Iz drugega Newtonovega zakona sledi, da je F=m*a - ker je 'a' enak za oba voznika, m pa je pri vozniku B 3x večji, bo tudi sila F, ki jo bo B čutil, večja.

:OK: Super smo že pri drugem Newtonovem zakonu poleg prvega. Torej limanje je večje v težjem vozičku, ker je seveda človek na vozičku del celotne teže in mase ;)

Masa vozička pri tem ne igra nobene vloge. Khm!

:hmm: Samo še tretjega razščistimo pa mi boste še verjel na koncu te debate. :D

Conservation of Momentum

At the core of all physics and engineering principles are underlying laws, which define force and energy. One of these is the law of conservation of momentum, better known as Newton's Third Law. Momentum is inertia or energy in motion and is the product of the mass of an object and its velocity.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ a;

Čist navadne 911 Carere pa ne moreš imet. :nono: Vsak 911 ima interno oznako že od samega začetka oziroma od takrat ko je zamenjal 356 razen če ima posebne ala RS embleme). Prve 911-ke imajo interno oznako 901 samo za informacijo.

Torej (in to zgleda nisi našel v tvojih knjigah in revijah);

911 2.0-litre / O, A and B series (1963-1969)

911 2.2-litre / C and D series (1970-1971)

911 2.4-litre / E and F series (1972-1973)

911 Carrera RS 2.7 (1972-1974)

911 2.7-litre / G, H, I and J series (1974-1977)

911 Turbo (a.k.a. 930) (1975-1989)

911 SC (1978-1983)

911 3.2 Carrera (1984-1989)

964 Series (1989-1993)

964 Turbo (1990-1993)

993 Series (1993-1998)

993 Turbo (1995-1998)

996 Series (1998-2005)

996 GT3 (1999-2005)

996 Turbo (2000-2005)

997 Series (2005-Present)

998 Series (2009-Unknown)

Prosim, ne se še o Porših začet z mano prepirat, pol pa kr pregorim, sicer je pa to že :topic:

;)

:topic:

Ma dej no. Moj ma interno oznako 911. Pa najd to v tvojih knjigah. Mogoč sm mal narobe napisal da nima interne oznake. Jo ima in je 911. :topic:

Res škoda da tvoj ego in aroganca tolk ven udarjata. Bi se lohk čist normalno vse zmenli tko pa.....

Še vedn pa čakam da mi poveš kdaj sem jaz tebe in s čim prvi užalil?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Terminator s svojim Puršejem 952SE CS, 325 KM, 5,7 G :

[attachmentid=79722]

Pa Kölm s svojim kawasakijem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa Kölm s svojim kawasakijem.

Uuuu, dober, dober.

No moj je sicer črn, sam se tegale tudi ne bi nič branu, sploh na zimo :OK: .

De mi na hit zračuni kolk G to doseže.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ALA SMO SLOVENCI ĐEKI! :D NOBEN NOČE NEHAT! :kva2: TOKL SE BOMO DO KONCA! :eek:

Jaz se sedaj res ne grem več in se poslavljam iz te teme. Se opravičujem za vse žalitve. I am trulls signing out.

Saj u bistvu vas imam vse rad. :friend2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

BTW, krogla se po izstopu iz cevi vrti...torej če bi imel spojler, bi ga zanašalo iz smeri tako, da nebi bil uporaben.

Ja sej vem, zato bi rabu en stabilizator. Al pa kako gibljivo maso znotraj ne, al pa ne vem kaj. Zihr bi se dal kej spedenat. Lahka bi se pa cev priredilo. Razni vzvodi :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Terminator, CAR! Ob tvojih trditvah sem se nasmejal do solz. Pa to ne moreš verjeti!!

Daj vsaj malo pomisli ob formulah, ki jih kopiraš. Potem pa recimo vrzi istočasno z enake višine 10 gramsko in 1 kilogramsko utež in z začudenjem poročaj o rezultatih. Potem pa se najprej z avtom zaleti v zid in nato še z motorjem in poročaj o tem, kako si z motorjem doživel manjši pojemek, ker je lažji. Po tvojem mnenju bi očitno vsi potniki na 10.000 tonskem trajektu umrli od pojemka, ko bi pristajal.

Moderatorji, dajte malo pomesti tele oslarije, ker bo kakšen vnet mlajši bralec še padel na testu. Jao, jao...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Noben ne bo razvil pospeška večjega od 1g, garantiram. Pomoje oba okoli 0.8g

Za 9,81m/s^2 (1g) je od 0-100km/h potrebno priti v 2,8s. Se pravi vse, kar je pod 2,8s do 100, bo doseglo POVPREČNI pospešek nad 1g - 'peak' pospešek bo še večji.

Kolikor vem, imajo sodobne 1000ke z dobrim drag racer-jem pod 2,8s do 100km/h. Torej povprečni pospešek nad 1g. ;)

Tukaj je npr. objavljen (izmerjen??) podatek 2,56 s za 0-60mph (kar je praktično isto kot 0-100) za GSX-R1000...

lp, D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Danci vem vse to.. Ampak dvomim, da nas je veliko tu, ki smo sposobni gsxrja spravit pod 3 sec :hmm: Z dobrim drag racerjem pa zagotovo :OK:

@Opazovalec

:OK: :OK:

Popravljeno . Popravil DeX
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Terminator, CAR! Ob tvojih trditvah sem se nasmejal do solz. Pa to ne moreš verjeti!!

Daj vsaj malo pomisli ob formulah, ki jih kopiraš. Potem pa recimo vrzi istočasno z enake višine 10 gramsko in 1 kilogramsko utež in z začudenjem poročaj o rezultatih. Potem pa se najprej z avtom zaleti v zid in nato še z motorjem in poročaj o tem, kako si z motorjem doživel manjši pojemek, ker je lažji. Po tvojem mnenju bi očitno vsi potniki na 10.000 tonskem trajektu umrli od pojemka, ko bi pristajal.

Moderatorji, dajte malo pomesti tele oslarije, ker bo kakšen vnet mlajši bralec še padel na testu. Jao, jao...

S to debato sem zaključil ampak ker si na novo uletu;

Za zjokat se je samo tebi. Če bo zračni upor enak bosta obe uteži padle na tla istočasno. Smrk... ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Terminator ti res razturas. A si preprican da se ne bi raje preselil v temo kjer se govori o G-spotu?

Itak da je vse odvisno samo od pospeska. Ce bi sedel v dveh enakih avtomobilih z rezlicno tezo in bi oba pospesila do 100kmph v istem casu bi v obeh imel enak obcutek pospeska. Logicno.

Pa kolkr jaz vem G ni kolicnik ampak je kr navaden g(9.81m/s^2). Potem pa reces da je pospesek 3g oz. nxg. Ampak to itak nima veze v tej temi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozdravljeni!

Všasih malo pogledam po forumu in danes sem naletel na tole temo. Od začetka sem se res nasmejal, potem pa je vse skupaj postalo žalostno. Najprej zaradi nesposobnosti razumevanja drug drugega in žaljenja, potem pa še zaradi buč, ki jih prodajate.

Zelo rad bi res vedel za izobrazbo in poklic, ki ga opravljate, vsaj vas treh glavnih akterjev v tej temi.

Ker sem del našega "ljubega" izobraževalnega sistema, bi me bilo kar sram, če je kdo od vas končal kakšno resno srednjo šolo.

Ne bom se spuščal prav v podrobnosti, sploh pa ne v izračune, ker niso potrebni.

Lahko, da se tudi sam motim, vendar mislim, da je bil postavljeni problem, kaj bolj zalima, avto ali motor.

Strinjali ste se, da se v avtu to bolj občuti. Torej gre za občutek. Potem je treba razumeti kako ta občutek deluje. Npr. zgolj hipotetično z roko nekoga zalimam okol kepe. Sigurno bo to čutil. Če ga z isto silo, pa bolj počas, bo pa manj čutil. Gre za to, da človek bolj zaznava spremembe. Če stopiš iz dolgotrajne teme v osvetljeno sobo se ti zdi hudo svetlo, čez 5 minut pa se navadiš in je OK, potem pa stopiš pod sonce, pa je spet isto. Enako ne čutiš prav hudo sile stola, ki drži sedajle tvojo rit pri miru, da te G ne odvleče dol v pekel.

Sedaj pa, če telo (vaš, avto, motor, pivo, ...) v 2,83s doseže 100km/h se je gibal s pospeškom 9,81m/s2, kar je v določenih primerih enako zemeljskemu pospešku g. Gre za povprečje, ne kako je sunil, ko si spustil sklopko.

Če sta to dve telesi skupaj, npr avto in voznik, oz motor in voznik sta se obe gibali z enakim pospeškom.

Če je voznik obeh vozil isti, je morala biti sila (oz. povprečna sila) telesa, ki je povzročila ta pospešek (avto, motor) enaka. Zakaj se torej čuti tako zelo različno? Kot je, mislim da GhostRR, omenil je ključ v prijemališu sile. Razlika je že v avtomobilu, če si voznik oz. sovoznik. Voznik se drži za volan in za to, da se premakne z mesta, ga v majhnem delu vleče volan, malo pa ga poriva sedež ( pa še noge mu potiskajo tla). To velja za vodoravne sile. Tiste vertikalne(navpične), da ne greš v pekel, sedaj pustimo, čeprav so tudi pomembne.

Sedaj, preden preidemo na motor, si zamislite, kdaj lažje dihate, ko visite na "ripstolu" ali ko delate "svečo".

Podobna je primerjava čutenja pospeška avtomobila in motorja. Deli telesa s katerimi čutimo ta pospešek so drugi, ker so prijemališča sil na drugih mestih našega telesa.

G meter ne bo pokazal kakšne strašne razlike med avtomobilom in motorjem, ki npr. v prvi prestavi dosežeta 50km/h v recimo 1,5s.

Tako kot je omenil nekdo primerjavo med dizlom in bencinarjem. Dizel ima več navora, včasih skoraj enkrat več kot bencinar z enakim pospeškom do 100km/h kot dizl, pa ga ne čutiš še enkrat toliko, ker je prestavno razmerje v menjalniku večje in zaradi razporeditve navora v času. Dizel bolj nalima, bencinar pa lima dlje časa.

Ma enkrat bom moral res zmerit te stvari, pa ni ta pravga cajta($) za te reči.

Lp vsem, pa upam, da sem še bolj zakompliciral. Če pa kaj ne drži, me pa popravite, samo Terminator prosim ne, ker mam že mal pivski trebušček pa so trebušne mišice mal raztegnjene.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S to debato sem zaključil ampak ker si na novo uletu;

Za zjokat se je samo tebi. Če bo zračni upor enak bosta obe uteži padle na tla istočasno. Smrk... ;)

No, vsaj to veš. Zakaj? Ker na obe deluje enak pospešek, mar ne? Po tvojem pisanju bi moral na večjo utež delovati večji pospešek, bi jo moralo bolj "zalimati".

Res bolje, da nehaš v tej temi. Ali pa ne. Če boš dokazal svoje trditve, ti tole ne uide!!

http://nobelprize.org/nomination/physics/index.html

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!