Skoči na vsebino

Menjanje - prestavljanje


Priporočene objave

Objavljeno
Men pa menjalnik ob šaltanju iz 2 v 3 vrže u "ler" za pol sekunde in takoj vklopi. Medtem so vrtljaji že ohoho. Nč ne zaškrta, sam cukne pa ja...

To se mi je tut na prejšnem motorju dogajalo, prepričan sm, da se je tud kterim od vas.

Prosim za nasvet :unsure:

Seveda se dogaja, če šaltaš brez sklopke in držiš navit gas.

Drugače pa ne vem, kako se vam to lahko dogaja! :blink:

Jebela a se ne šalta tako, da ob istočasnem zapiranju plina pritiseš ročico sklopke, nakar prestaviš brzino z ročico menjalnika in še kasneje popustiš ročico sklopke in začneš dodajati gas?

Vsaj mene so tako učili, naj bo pri avtu ali mopedu in motorju, pa vse dela tako kot je treba. Seveda se sčasoma navadiš to početi zelo hitro, v delčku sekunde, a redosled ostane vedno isti.

Ali sem pa jaz :stupid:

Objavljeno

obcasno, predvsem pri hitrem pospesevanju, prestavljam v visje prestave brez sklopke - gas spustis, prestavis in spet gas. v nizje pa redkokdaj, vendar je postopek enak. BTW se na nobenem mojem motorju ni menjalnik crknil zaradi tega (ali drugega) problema.

najveckrat vseeno prestavljam s sklopko.

Objavljeno

Tudi jaz včasih prestavljam tako. Ni pa to za menjalnik nič dobrega, ker ti menjalniki (drugače kot pri avtu) niso sinhronizirani. V zadnjem moto pulsu je članek o menjalnikih in prav tako odsvetuje.

Objavljeno
Men pa menjalnik ob šaltanju iz 2 v 3 vrže u "ler" za pol sekunde in takoj vklopi. Medtem so vrtljaji že ohoho. Nč ne zaškrta, sam cukne pa ja...

To se mi je tut na prejšnem motorju dogajalo, prepričan sm, da se je tud kterim od vas.

Prosim za nasvet :unsure:

Ej frankie, končno eden z istimi problemi pri KTM. Imam že tretji KTM in povsod se je to dogajalo, pri tem, ki ga imam sedaj (625 SMC) pa je še najslabše. Pri agresivnem pospeševanju, ko mogoče malo prehitro probam prestavit, se zgodi (redko, pa vendar) da mi motor najprej za trenutek prestavi v željeno višjo prestavo, potem vrže v ler in naslednji trenutek pod velikimi obrati butne nazaj v brzino. Nič kaj blagodejno za menjalnik. To se mi je zgodilo že pri šaltanju 2-3, 3-4, 4-5. Zgodilo se je že, da je motor ostal v leru med 2. in 3. ???? Vedno šaltam s sklopko.

Objavljeno

:hmm: Men pa vcasih iz lera mece, ma kdo kako idejo kaj bi to lahk blo :hmm:

:lol1:

Objavljeno
Seveda se dogaja, če šaltaš brez sklopke in držiš navit gas.

Drugače pa ne vem, kako se vam to lahko dogaja! :blink:

Jebela a se ne šalta tako, da ob istočasnem zapiranju plina pritiseš ročico sklopke, nakar prestaviš brzino z ročico menjalnika in še kasneje popustiš ročico sklopke in začneš dodajati gas?

Vsaj mene so tako učili, naj bo pri avtu ali mopedu in motorju, pa vse dela tako kot je treba. Seveda se sčasoma navadiš to početi zelo hitro, v delčku sekunde, a redosled ostane vedno isti.

Ali sem pa jaz :stupid:

:OK: Prou si povedau. Niso sm tebe tko naučili. Seveda da šaltam tko, ko je treba s sklopko in po takšnem vrstnem redu...

Gumy je povedu isto. Vklopi brzino, pol sekunde vleče, vn vrže, (js mam gas odprt, ker tega ne pričakujem in ravnokar pospešujem), obrati skočjo za pol sekunde in menjalnik SAM vklopi 3.

Kaj se v tehničnem smislu sploh zgodi?? Sm prebrau motopuls in mi ni jasno kje je luft, da se zobniki lahko zavrtijo v prazno...In koko to ne potrga usega tam not?

Gumy in kaj so ti na servisih kej rekl glede tega? Kr to pa je neki narobe, da se ti je na useh kateemih to dogajal. Nisi verjetno usazga dubu, k je biu narjen 15min pred koncem šihta.

BTW: kašn sek prenos maš na SMC in kolk je končna?

Objavljeno
Seveda se dogaja, če šaltaš brez sklopke in držiš navit gas.

Ja a si probau kdaj tko prešaltat? Mislm da ti nau uspelo, kr se pod obremenitvijo menjalnik zatakne, tko prebaru u motopulsu, pa še na tomosu mi ni uspelo, k sm ponesreči O:-) rinu ročico gor ob odprtem gasu...

Objavljeno

Po pravic povedan, na servisu nisem še nikol spraševal, očitno pa gre za nek konstrukcijski problem. Tut men ni jasn, kako je to sploh možno. Ike - pomoč !!!!

Na SMC je bil original prenos 16/38. Absolutno predolgo, zamenjal za 15/40. Z lahkoto do 155 km/h, več pa nisem probal, ker se mi smil mašina.

Objavljeno

Frankie, a ti čutiš, da ti vrže v ler in potem v brzino? Mislim, da bi pri temu moralo pošteno pokati in ružiti. Da ti slučajno samo sklopko ne zavrti in ta potem čez trenutek prime?

Objavljeno

Zanimivo je, da iz mašine ni slišati nobenih čudnih zvokov. Ja čuti se bolj kot bi popustila sklopka, ampak ne da bi malo zdrsnila, ampak da je stisnjeno do konca. Mašina zatuli čisto v prazno in še preden uspeš zapreti gas, nazaj zagrabi. Samo tudi ta razlaga s sklopko je nelogična.

Objavljeno

Kaj si pa mislite o prestavljanju brez sklopke pri KTM-ih na terenu? A jim tudi tam tako zelo škodi? Ko vozim stoje, sem namreč v eni čudni poziciji za grabljenje sklopke in jo pravzaprav redko stiskam. To velja za gor in dol, je pa res, da popustim in dodam plin za gor, za dol pa dodam plin in iz prestave skoči, ko se vse vrti brez napetosti in nižjo nekako ujamem z večjim plinom.

Ne škrta, ne ropoče, dopuščam pa možnost, da mene tako prestavljanje boli manj kot menjalnik. :P

Any comments? Thanks.

Objavljeno
Mašina zatuli čisto v prazno in še preden uspeš zapreti gas, nazaj zagrabi. Samo tudi ta razlaga s sklopko je nelogična.

kaj pa če veriga preskakuje ? :hmm:

Objavljeno
kaj pa če veriga preskakuje ? :hmm:

Kera veriga :huh:

Jaz sem mel take simptome ponavad takrat, ko sem kako podložko pozabil dat v menjalnik, pa je mela gred preveč lufta, pol je pa prestavnim vilicam zmanjkal hoda in se prestava ni dobro usedla.

Lahko pa tut da so ga u fabrki pihnl, pa un valj ko vilice gor pa dol po kanalih lezejo, niso dobr zračunal, pa ima premalo hoda.

Ali pa nabijam u tri krasne :grim

Objavljeno
Tudi jaz včasih prestavljam tako. Ni pa to za menjalnik nič dobrega, ker ti menjalniki (drugače kot pri avtu) niso sinhronizirani. V zadnjem moto pulsu je članek o menjalnikih in prav tako odsvetuje.

niso sinhronizirani?! ni simptom nesinhroniziranega menjalnika, da moras po stisku sklopke prestaviti, malenkostno dodati plin, da se zobniki "postelajo" in sele nato spustiti sklopko? vsaj tako so meni strici povedali (in me ucili na DKW-ju [avto]).

se nikdar nisem na nobenem vozilu narejenim po 1988 tako prestavljal in se nikdar nisem imel problemov pri prestavljanju. ergo malce dvomim v to tvojo teorijo o nesinhronizaciji motociklisticnih menjalnikov.

Objavljeno

frankie&gumy pomoje vidva že lepo prestavljata, sam mal prenežno nogico masta. Meni se tudi na CBR zgodi kdaj al pa ostane v isti prestavi... v mojem primeru zato ker sem prenarahlo gor prste porinu. Za dol nikoli, ker konkretno stopim :D Pri vas pa verjetno isto :?

Objavljeno

Menjalnik motorja ne rabi bit sinhroniziran, ker se zobniki ves čas vrtijo, razlika v hitrosti med njimi je dokaj majhna pa še sekvenčno se šalta.

Za razliko od avtomobilskega, kjer se zobniki vrtijo samo kadar so v prestavi, in jih je potrebno sinhronizirat, da ne škruta preveč.

Prestave za rikverc pri enih avtih niso sinhronizirane in zna prov nesramno ružit med prestavljanjem. Da bi bile vse prestave take :wacko: (kot UAZ recimo :D )

Objavljeno
Tudi jaz včasih prestavljam tako. Ni pa to za menjalnik nič dobrega, ker ti menjalniki (drugače kot pri avtu) niso sinhronizirani. V zadnjem moto pulsu je članek o menjalnikih in prav tako odsvetuje.

Vse motorje doslej sem večinoma prestavljal brez sklopke. In menjalnik je bolje delal in prestavljal. Seveda pa rabiš zato določen občutek ampak gre lažje brez.

Objavljeno

Vidm, da se to pol redkim dogaja (torej, da jim sredi pospeševanja vrže vn iz brzine in nato spet vklopi, ob normalnem prestavljanju s sklopko). Men se je prej to dogajal tudi na cagivi supercity 125, prevoženih 20tkm, a je sčasoma prenehalo. Čeprav je moja noga isto menjala :hmm:

Uglavnom naj se kej KTM vozniki oglasjo (ker slišm da se to pogosto dogaja na ktm) , pa tud drugi k majo kako svojo teorijo kaj se takat zgodi z zobniki, majo nasvet ali izkušnjo.

Fala lepa :D

Objavljeno (popravljeno)
niso sinhronizirani?! ni simptom nesinhroniziranega menjalnika, da moras po stisku sklopke prestaviti, malenkostno dodati plin, da se zobniki "postelajo" in sele nato spustiti sklopko? vsaj tako so meni strici povedali (in me ucili na DKW-ju [avto]).

Ice,

je. le da se pri avtu menja (še posebej pri starejših z dolgimi hodi menjalnika) bistveno počasneje, zato so vrtljaji dokler si premenjal v naslednjo prestavo že bistveno padli, in je bilo treba dodatki "vmesni plin". Pri dvokolesu pa imaš sekvenčni menjalnik in prestaviš v desetinki sekunde, zato tudi ni teh težav.

Pri menjanju brez sklopke je treba ujeti tisti trenutek, ko je navor med zobnikoma čim manjši, blizu 0, ko se torej oba vrtita (skoraj) "prosto". Ravno zaradi nesinhroniziranosti.

Popravljeno . Popravil andrej
Objavljeno

jah no........potem so mozne samo sledece resitve:

- imam neverjetni obcutek, ker mi se nikdar ni zaskrtalo pri prestavljanju brez sklopke (z njo ze veckrat O:-) )

- sem imel enostavno sreco

- mogoce pa le vse ni res. :P

Objavljeno

Škrtanje pri prestavljanju brez sklopke načeloma ni mogoče, ker praviloma ni lera med prestavami oz. je zelo majhen, zaradi česar je tudi možno prestavljanje brez klopke (razen med 1. in 2.). Pojavi se le cuk, ker se navor, moč ,sila prenese na drug zobniški par, ki ima drugačno vrtilno hitrost, prav zaradi tega pa je pri takem početju potrebno imeti dober občutek za gas. Torej najprej moraš mal gasa odnehat, da razbremeniš menjalni mehanizem in zobnike, da sploh lahko prešaltaš. Ko prestavljaš v višjo prestavo, je dobr še mal gasa odnehat v trenutku ko zobnik prime, pri prestavljanju v nižjo pa po razbremenitvi in v trenutku prijemanja zobniškega para nižje prestave mal gasa dodaš, da izenačiš obodno hitrost.

Prestavljanja brez sklopke ne prakticiram, vendar pa pri prestavljanju z uporabo sklopke počenjam ali vsaj poskušam z gasom enako delat, kot je zgoraj opisano. Seveda, kadar je vožnja bolj T, pri SS pa ni cajta za kej tazga :naughty:

Objavljeno

ma pri SS ni cajta niti sklopke držat :grrr kdr agresivno pospešujem se ne sme zgubit niti delčka sekunde (kukr d bi šlo za soude :P), zato ne rabim sklopke. Menjam pa 500 obratu pred rdečim poljem in samo trznem z gasom. Popustim-menjam-nabijem-> je prou al delam kej narobe? Pa še neki, to menjavanje brez sklopke je močno škodljivo za zobnike, al je v bistvu še bujš kukr s sklopko al kaj :?

Objavljeno

huh.....sploh mi še na misel ni padlo da bi probal menjat brez sklopke :hmm: , ah tut raj ne bom probaval, zaenkrat še nimam potrebe...

Objavljeno
ma pri SS ni cajta niti sklopke držat :grrr kdr agresivno pospešujem se ne sme zgubit niti delčka sekunde (kukr d bi šlo za soude :P), zato ne rabim sklopke. Menjam pa 500 obratu pred rdečim poljem in samo trznem z gasom. Popustim-menjam-nabijem-> je prou al delam kej narobe? Pa še neki, to menjavanje brez sklopke je močno škodljivo za zobnike, al je v bistvu še bujš kukr s sklopko al kaj :?

če delaš z občutkom se lažje prestavlja kot z sklopko. In definitivno manj škodljivo za menjalnik kot pa z sklopko pa bunf po kibli.

Sklopka u bistvu razdeli glavno gred od menjalnika se pravi je bolj škodljivo za mašino kot za menjalnik.

Objavljeno (popravljeno)

Defenitivno je pri novejših cestnih športnih motorjih pri agresivnejši vožnji bolje prestavljati navzgor brez sklopke in nič ne škoduješ menjalniku. Vsekakor to ne velja za prestavljanje navzdol, ki naj bo vedno s sklopko! Ti garantiram, da motorja ne boš uničil, boš pa veliko drsenja sklopki prišparal!!! :)

Popravljeno . Popravil green

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!