Skoči na vsebino

domaća "turbina" na motorju


tomyyy

Priporočene objave

Lp

Hja no jaz sem malo študiral med tem ko sem šraufal svoj motor, da bi se lahko malo poigral z njim. V prostoru kjer je filter ima ogromno prostora in sem prišel na noro idejo, da bi notri dal en ventilator, ki bi se vrtel med 5-10 tisoč vtrljaji na minuto. Notri bi dal tudi večji filter in ob strani izvrtal luknjice za zrak, ki bi ga vleklo notri. Zdaj me pa zanima kako fejst je to butasta ideja in ali je sploh izvedljiva ne da bi pri tem uničil motor. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja no jaz sem malo študiral med tem ko sem šraufal svoj motor, da bi se lahko malo poigral z njim. V prostoru kjer je filter ima ogromno prostora in sem prišel na noro idejo, da bi notri dal en ventilator, ki bi se vrtel med 5-10 tisoč vtrljaji na minuto. Notri bi dal tudi večji filter in ob strani izvrtal luknjice za zrak, ki bi ga vleklo notri. Zdaj me pa zanima kako fejst je to butasta ideja in ali je sploh izvedljiva ne da bi pri tem uničil motor. :OK:

Nisi prvi s to idejo, je pa (žal) nerealna. Na E-Bayu se prodaja en kup 'kvazi električnih turbotov', ki pa vsi skupaj niso vredni počenega groša.

Motor potrebuje VELIKO več zraka, kot ga lahko tak ventilator napiha v svojih najbolj mokrih sanjah.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Turbinska vetrnica se vrti s okrog 100.000 obrati, s tem da so lopatice narjene prav za to kar rabiš...

Sicer pa dobi ventilator s 10.000rpm...

Mogoče bi bla varjanta da nardiš isto kot je turbo. Sam potem boš moral nardit eno zlo trpežno ohišje, z zlo dobro osjo, vse more bit 100% simetrično, da nimaš dodatnih navorov ki bi bremenili ležaje....

Torej, ne splača se ti .)

Bi blo pa zanimivo probat s kako turbino od kakega avta...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej, ne splača se ti .)

Bi blo pa zanimivo probat s kako turbino od kakega avta...

Kakor si že napisal.... ne splača se :grrr Bolje je, če pluneš nekaj keša in kupiš še narejeno (če sploh obstaja).

@Tomyyy: take in podobne idejo rojijo marsikateremu mladeniču (vključno z mano). K sreči me je asistent za letalske motorje na strojnem faksu kaj hitro prizemljil in mi povedal par dobrih argumentov, zakaj se kaj takega ne splača. Če želiš debato na to temo, lahko preko PMja naprej debatirava, da se ne bo po nepotrebnem tu smetilo. .) Drugače pa: sam ventilator ti bo v končni fazi zmanjševal pretok zraka, ker "impeler" ne bo zmogel zadostnega upihovanja zraka pri višjih vrtljajih (kar pa je nasprotno, kar bi želeli doseči, ane .) )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tista ideja o elektromotorju ni najboljša. Obstajajo elektro motorji (teža nekje 400g brez krtačne izvedbe, cena okoli 200€), ki bi bili sposobni dovajati toliko zraka in tudi krmiljenje bi bilo možno, vendar je poraba takšne igrače precej velika (50A in več).

Bolj smiselna bi bila predelava avtomobilskega polnilnika. Spet pa je vprašanje če se vse skupaj splača. Sam sem zagovornik, da je za večjo moč potrebno imeti pač večji motor... V 80ih so obstajali določeni motocikli z polnilnikom (Honda CX650turbo, pa nek model Yamahe 650 itd), pa vendar se zadeva nekako ni prijela. Vprašanje je tudi kako je vse skupaj uporabno za vsakdanjo vožnjo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne bi šlo,ker na motorjih z turbino komresijsko razmerje ni enako ,kot pri normalnih motorjih.

lp dare

Kompresijsko razmerje vedno ostane tako kakršno je na normalnem (fabriškem) motorju,saj se turbo vključi šele s povečanimi obrati.Pri vseh turbo polnilnikih,ki se naknadno vgrajujejo se na glavi motorja ničesar nespremeni. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo dejstev iz prakseTURBO

Lp

Hja no jaz sem malo študiral med tem ko sem šraufal svoj motor, da bi se lahko malo poigral z njim. V prostoru kjer je filter ima ogromno prostora in sem prišel na noro idejo, da bi notri dal en ventilator, ki bi se vrtel med 5-10 tisoč vtrljaji na minuto. Notri bi dal tudi večji filter in ob strani izvrtal luknjice za zrak, ki bi ga vleklo notri. Zdaj me pa zanima kako fejst je to butasta ideja in ali je sploh izvedljiva ne da bi pri tem uničil motor. :OK:

Here's a solution on your request TURBONEJTOR

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kompresijsko razmerje vedno ostane tako kakršno je na normalnem (fabriškem) motorju,saj se turbo vključi šele s povečanimi obrati.Pri vseh turbo polnilnikih,ki se naknadno vgrajujejo se na glavi motorja ničesar nespremeni. :OK:

Nevem sicer za novejše avte,vem pa za npr. R5 turbo,da je "kompresija" precej manjša,kot pri navadnem motorju .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Konkretno fzr 1000 s turbino od avta in predelanimi uplinjači pljune 190hp na zadnjem kolesu pri ~0.8 bara.

FZR z vbrizgom, drugimi ojnicami in bati, billet košara sklopke, yzf750 menjalnik, itd... 220-240hp na zadnjem kolesu.

Strošek par 1000€. :)

Kakršnokoli fantaziranje o made in doma turbo motorju je odveč, ker tudi izkušeni mački rabijo več mesecev, da je motor nastavljen na vsaj približno voznost in ne samo za drag. .)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jah, saj v mladosti ima vsakdo prebliske. Eni so izvedljivi, drugi spet ne... .)

Jaz sem enkrat pobral, ne vem kje, idejo o pol perpetum mobile avtu. Avto bi do 40 km/h pognali 12V elektromotorji, tam naprej pa bi s pomočjo zraka, ki bi vstopal skozi velike odprtine spredaj, vetrnic in prenosov šel sam ( vedno hitreje)... Teoretično. Obenem pa bi se s pomočjo altenatorja polnila tudi akumulatorska baterija za hitrosti, manjše od 40 km/h. :OK:

Žal pa to ni možno... :blush: Edino v breztežnostnem prostoru, pa brez trenja. Tam pa. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

evo brdaus sm poslau sporočilo

stric burek - se opravičujem sam mal sm se zmotu ko sm nahiter kliku :)

aam ja pa sej pomoje bi blo to izvedljivo. Samo da se ne bi tako močno poznalo kot kje drugje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne bi šlo,ker na motorjih z turbino komresijsko razmerje ni enako ,kot pri normalnih motorjih.

Ni nujno, z majhnimi tlaki prisilnega polnjenja lahko ostanejo standardni bati. Je pa res, da učinek ni tako drastičen...

Kompresijsko razmerje vedno ostane tako kakršno je na normalnem (fabriškem) motorju,saj se turbo vključi šele s povečanimi obrati.Pri vseh turbo polnilnikih,ki se naknadno vgrajujejo se na glavi motorja ničesar nespremeni. :OK:

:slap:

Če hočeš imeti turbino z visokim tlakom polnjenja, rabiš drugačne bate in ojnice (take za nizko kompresijo), saj sicer ne bi mogel nadzorovati izgorevanja in bi motor uničil (detonacije). Iz tako prirejenega motorja lahko dobiš soliden prirastek moči.

Za majhno povečanje moči pa lahko motor v osnovi ostane enak, tlak polnjenja pa moraš precej omejit.

aam ja pa sej pomoje bi blo to izvedljivo. Samo da se ne bi tako močno poznalo kot kje drugje.

Ja, saj izvedljivo je - ventilator lahko vgradiš.

Poznalo se pa bo nič (0). :) No, vsaj ne na boljše... :rolleyes:

D.

Popravljeno . Popravil danci1973
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo za hec...

Zakaj pa rabiš ventilator :? ..

Vzameš jeklenko na komprimiran zrak, še boljše je varianta z peroksidom in kisikom (Mad Max). :eek:

Če pa vzrajaš pri ventilatorju pa zmontiraj onega od Messerschmitta z komplet z motorjem :OK:

post-13350-1167353849_thumb.jpg

post-13350-1167353871_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo da malo razčistimo pojme. Poznamo atmosferske motorje in prisilno polnjene motorje. Prisilno (nadtlačno) polnjeni imajo običajno nek kompresor, ki dovaja zrak pri nekem nadtlaku glede na atmosferski tlak. Kompresor je potrebno z nečim poganjati. Najbolj običajni so pogoni s turbino na izpušne pline in z mehanskim pogonov preko jermena, kot npr. alternator, vodna črpalka.

Tukaj torej ni govora o nobeni turbini. Prav tako ne moreš doseči nobenega efekta z ventilatorjem, ker rabiš nek pošten nadtlak, ne pa "prepih", za kar pa rabiš kompresor.

Za ponazoritev o zmogljivosti kompresorja, ki ga potrebuješ, pa samo tole: Če imaš štiritaktni motor prostornine 1l, ki deluje pri 6000 obr/min = 100 obr/s, mu moraš dovajati 50 litrov zraka na sekundo!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo da malo razčistimo pojme...

Sedi, 10 :grim

Sej to smo že objasnil Tomyyy-ju.

Če lahko še dodam: se tiste "pičk#m@tern*" vztopnike, pa tube, pa športne filtre, pri katerih prodajalci obljubljajo do 5 konjev več... :grrr :grrr :grrr Nemojte, ljudi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

heh, zj sm se spomnu, da smo tm nek pr štirnajstih delal poizkuse s frčoti in kompresorji :D

ni blo lih nekih rezultatov :grrr

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo pobrskaj po ebayu pa kupi kakšen GPz 750 Turbo ali pa CX 650 turbo... celo par primerkov XS 1100 s turbino je bilo... ampak so preredke. Za več € pa turbobusa... če ti pa še to ni dovolj sem pa malo nazaj v tej temi videl luškanega frčoplanota.... :P

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vzameš jeklenko na komprimiran zrak, še boljše je varianta z peroksidom in kisikom (Mad Max). :eek:

sam to bom pa probal saj je ta motor tako ali tako nevozen in si bom naštimal notri to in bom videl kaj bo. Če ne druga bom pa cajt zapravljal :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sedi, 10 :grim

Sej to smo že objasnil Tomyyy-ju.

Če lahko še dodam: se tiste "pičk#m@tern*" vztopnike, pa tube, pa športne filtre, pri katerih prodajalci obljubljajo do 5 konjev več... :grrr :grrr :grrr Nemojte, ljudi

glede filtra si lahku preberete tukej, konkretno pa vem za primer avta, k je s pravim športnim filtrom prdobiu 8 konjev .)

mal morš vedt kaj daš not, kr ni nujno vse dobro za mašino...napačen filter lahko celo zmanjša zmogljivosti

Popravljeno . Popravil C4V4L13R
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kompresijsko razmerje vedno ostane tako kakršno je na normalnem (fabriškem) motorju,saj se turbo vključi šele s povečanimi obrati.Pri vseh turbo polnilnikih,ki se naknadno vgrajujejo se na glavi motorja ničesar nespremeni. :OK:

iz izkusenj ti povem, da se motis.

pri dodatni vgradnji turbinskega (a.k.a. turbo) ali kopresijskega polnilnika (kompresorja) se mora pre/dodelati vsaj kompresijsko razmerje. z visjim tlakom kot se zeli obremeniti masina je potrebno se zamenjati/predelati bate, batne obrocke, ventile, kanale, oljni sistem itd.

par dobrih strani o tem je tudi na netu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

iz izkusenj ti povem, da se motis.

pri dodatni vgradnji turbinskega (a.k.a. turbo) ali kopresijskega polnilnika (kompresorja) se mora pre/dodelati vsaj kompresijsko razmerje. z visjim tlakom kot se zeli obremeniti masina je potrebno se zamenjati/predelati bate, batne obrocke, ventile, kanale, oljni sistem itd.

par dobrih strani o tem je tudi na netu.

Točno tako. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno tako. :OK:

Neda se mi zvami diskutirat, ker vedno nekam drugam zaidemo. Logično ,če montira neka firma,ki ima namen naviti neko mašino dokraja,da vsem pokažejo kaj zmorejo,(cena predelave sploh ni pomebna) potem lahko vse zamenjajo od:gl.gredi,odmične gredi,ventilov,elektronike,vbrizga pa špic bate,titan ojnice, itd. itd.Začetno vprašanje je bilo,koliko bi pomagal nekakšen ventilator med filtrom in vplinjačem,sigurno NIČ,ker je hitrost vsesanega zraka (mešanice pri vplinjačih) pri ca 1/2 obremenitve motorja, pri 6000 o/min,kar točno(brez kakršnega koli polnilnika) med 450 in 500 Km/h.Pri taki hitrosti odpove vsak ventilator,celo zmanjša pretok zraka. Za take in višje hitrosti je potrebna turbina ki se vrti z ca 40K o/v min.Postojijo tudi starejše izvedbe z kompresorjem,ki ga je poganjal jermen dodaten zrak z večjim pritiskom kot pri turbini se je vpihoval direkno v izgorevalni prostor. Ta sistem so opustili ni se obnesel.Pri turbinah je še vedno malo problem z mazanjem,visokimi obrati (pri polovični obremenitvi je hitrost izpušnih plinov ca 30K km/h)in temperaturo.Pri določenih tipih avtov in motorjev postojijo turbo polnilniki,ki jih brez posegov na mašini namontiraš,razen zamenjave izpušnega kolektorja,vsisne cevi,par cevk in vzvodov. Je pa res da te turbine delujejo z manjšim pritiskom (od 0,3-0,5 bara),tudi vključijo se kasneje (pri višjih obratih) je pa logično,da taka mašina to težko prenaša in je dosti bolj obremenjena kot brez polnilnika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Postojijo tudi starejše izvedbe z kompresorjem,ki ga je poganjal jermen dodaten zrak z večjim pritiskom kot pri turbini se je vpihoval direkno v izgorevalni prostor. Ta sistem so opustili ni se obnesel.

Kompresor (znan tudi kot 'supercharger' ali 'blower') se še vedno veselo uporablja - tudi v serijskih avtomobilih.

Pri turbinah je še vedno malo problem z mazanjem,visokimi obrati (pri polovični obremenitvi je hitrost izpušnih plinov ca 30K km/h)in temperaturo.

Glede na to, da ima 99,99% novih osebnih avtov z diesel motorjem turbino, so te probleme že zdavnaj rešili.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to, da ima 99,99% novih osebnih avtov z diesel motorjem turbino, so te probleme že zdavnaj rešili.

D.

Verjetno je mislil na made in doma izvedbe.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!