danci1973 Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 ajd ne bi o hitrostih, ker res ne vem, ampak a se tebi kaj sanja zakaj te naše mashine sploh pokajo? Po moji drvarski logiki zaradi enostavnega razloga---namreč, veš, v cilindru bencin explodira!!! In to se sliši kot pok! Ne pa preboj zvoka.. :slap: :grrr To ni čisto res - benci v cilindur (v normalnih okoliščinah) ne eksplodira, ampak hitro, a še nadzorovano gori. Ko pa začne prihajat do eksplozij, pa začnemo zbirat denar za nove bate, ojnice, ... D.
protoncek Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 To ni čisto res - benci v cilindur (v normalnih okoliščinah) ne eksplodira, ampak hitro, a še nadzorovano gori. Ko pa začne prihajat do eksplozij, pa začnemo zbirat denar za nove bate, ojnice, ... D. ajd...tudi petarda hitro gori, ne explodira... eksplozija je nič drugega kot zelo hitro gorenje, nadzorovano ali ne. zbirat pa se začne ko tole hitro gorenje dogaja prekmalu...
bakho Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Kako in koliko je pa cela znanost. :) Zato je vbrizg enostavnejši in bolj učinkovit. kaj pa ce bi kake FCR-je zmontiral pa se pol znebiš podtlakov na membrane, mora pol bit dovod goriva tud pod tlakom? Kaj ce bi izenaču tlak iz air-boxa na prostor s plovcem na uplinjače, to bi ze skoraj moglo delovati :hmm: to bi blo lažje kot pa nardit vbrizg na agregat, ki ga nima za vbrizg pa morš prvo met motor, ki ga ze ma, pa se tistga je pol treba verjetno mal prilagodit
DaviiD Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 (popravljeno) Ali pa ti še nisi držal turbine v rokah. :) Si si pogledal video ? Se turbina na idle-u vrti ? Ne. Gre pa za reparirano turbino, tako da ne govorit da je v slabem stanju. Pa tudi ajde, mogoce se pri kaksnem 4.8 american small (na videu je 2.0 motor) block vrti, ampak hitro pa ziher ne. Drugace pa kolko sem jaz probal jo gre obracat s prsti, da bi pa ravno pihal v njo pa jo nebi zavrtelo. Lahko pa se zmeniva in prides probat, pa ce ti jo rata z pihanjem zavrtet castim pivo/pico. Sprašuješ, če se da turbino fergazerje nataknit? Seveda se da, ampak pod manjšim tlakom in z modificiranimi vplinjači. Treba je še prostora s plovci in membrano dati pod pritisk. Kako in koliko je pa cela znanost. :) Zato je vbrizg enostavnejši in bolj učinkovit. Spet pises na pol. Zakaj z manjsimi tlaki ? Sej pa je Renault 5 turbo imel kar soliden tlak. Karbi pa so bili modificirani ja. Imas pa pri tem tudi dva sistema. Pri enem pihas v karb pri zajemu zraka, in pri tem rabis modificiran karb, tako kot si napisal. Imas pa tudi drugi sistem, pri katerem gre turbina za karb. Pri tem pa edino rabis dovolj velik karb in pa pri tem sistemu se tudi ne uporablja intercoolerja in je nasplosno slabsi, sploh pa za na moped. Zakaj je tako malo razmisli, pa napisi ce ves. Popravljeno Januar 3, 2007. Popravil DaviiD
MarduK Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 kaj pa ce bi kake FCR-je zmontiral pa se pol znebiš podtlakov na membrane, mora pol bit dovod goriva tud pod tlakom? Kaj ce bi izenaču tlak iz air-boxa na prostor s plovcem na uplinjače, to bi ze skoraj moglo delovati :hmm: to bi blo lažje kot pa nardit vbrizg na agregat, ki ga nima za vbrizg pa morš prvo met motor, ki ga ze ma, pa se tistga je pol treba verjetno mal prilagodit Poglej si tole... Exupbrotherhood Je sicer za FZR-ko, samo je kar nazorno opisano in poslikano. Predelano na vbrizg+intercooler (Fzr-ka je v originalu fergazarca)
simonsi Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 kaj pa ce bi kake FCR-je zmontiral pa se pol znebiš podtlakov na membrane, mora pol bit dovod goriva tud pod tlakom? Kaj ce bi izenaču tlak iz air-boxa na prostor s plovcem na uplinjače, to bi ze skoraj moglo delovati :hmm: to bi blo lažje kot pa nardit vbrizg na agregat, ki ga nima za vbrizg pa morš prvo met motor, ki ga ze ma, pa se tistga je pol treba verjetno mal prilagodit Predelava na vbrizg Nekaj na temo turbo s fergazarjem. Sem enkrat bral cel vodič v detajle o turbotu na fergazerjih pa trenutno ne morem najti. Si si pogledal video ? Se turbina na idle-u vrti ? Ne. Gre pa za reparirano turbino, tako da ne govorit da je v slabem stanju. Pa tudi ajde, mogoce se pri kaksnem 4.8 american small (na videu je 2.0 motor) block vrti, ampak hitro pa ziher ne. Drugace pa kolko sem jaz probal jo gre obracat s prsti, da bi pa ravno pihal v njo pa jo nebi zavrtelo. Lahko pa se zmeniva in prides probat, pa ce ti jo rata z pihanjem zavrtet castim pivo/pico. Spet pises na pol. Zakaj z manjsimi tlaki ? Sej pa je Renault 5 turbo imel kar soliden tlak. Karbi pa so bili modificirani ja. Imas pa pri tem tudi dva sistema. Pri enem pihas v karb pri zajemu zraka, in pri tem rabis modificiran karb, tako kot si napisal. Imas pa tudi drugi sistem, pri katerem gre turbina za karb. Pri tem pa edino rabis dovolj velik karb in pa pri tem sistemu se tudi ne uporablja intercoolerja in je nasplosno slabsi, sploh pa za na moped. Zakaj je tako malo razmisli, pa napisi ce ves. Tista turbina na videu izgleda napol zaribana, ker se stežka zavrti in hitro se ustavi. Manjši tlak je zame recimo manj kot 1 bar. Pri turbini za fergijem verjetno pride do venturi efekta in ni treba še vplinjača pod pritisk dat, ne vem, ugibam. :) Vroč zrak pa še nikoli ni pripomogel k boljšim zmogljivostim.
ciciban Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Oj! Doma sem v reviji iz leta 82 našel nekaj zanimivih podatkov o Hondi cx500 turbo in Yamaha xy650 turbo: Honda cx 500 je bila prvi serijski motocikel z turbino. Inženirji so imeli sprva velike težave z pravilnim delovanjem 500ccm V motorja. Motor je zaradi težav dobil elektronski vbrizg goriva, kar je bila prava inovacija na področju motocilklizma. Težave je povzročalo tudi "pulziranje" V motorja, ki ni bil najbolj idealna izbira za takšno predelavo. Največ problemov pa so imeli z hlajenjem. Motor je bil vodno hlajen. Povečali so mu karter (posledično več olja) in naredili oklep, ki je zagotavljal dovolj prepiha (večino motorja je bilo izpostavljenega zračnemu toku). Motor je pridelal 78 konjev pri 8000 vrt/min. Temperatura vstopne zmesi naj bi bila 150 stopinj C in temperatura izpušnih plinov 900 stopinj C. Pri Yamahi je bila zgodba podobna. Težave z temperaturo so rešili z večjimi hladilnimi rebri. 650ccm vrstni 4 valjni motor je dobil elektronski vbrizg. Na motor je bila nameščena miniaturna turbina, ki so jo izdelali pri Mitsubishiju. Mala ropotuljca pa se je vrtela z 200.000 obrati! Motor je tako pridelal 85 konjev pri 8500 obratih. Na sliki je prerez turbine, ki je bila na CX 500T. P.s. Se še kdo počuti sposobnega tole spacat doma :whistle:
DaviiD Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 (popravljeno) Tista turbina na videu izgleda napol zaribana, ker se stežka zavrti in hitro se ustavi. No ok. Manjši tlak je zame recimo manj kot 1 bar. Samo za informacijo, redkokateri serijski avto presega 1.2-1.3 bara :) No, nima veze. Ni to omejitev pri karbih. Pri turbini za fergijem verjetno pride do venturi efekta in ni treba še vplinjača pod pritisk dat, ne vem, ugibam. :) Vroč zrak pa še nikoli ni pripomogel k boljšim zmogljivostim. Imas blow thru sistem, ki je prava resitev za karbe. Torej turbina je pred karbom (vmes je ponavadi se intercooler), sam karb pa je modificiran da to zmore (nekako tako kot si napisal prej). Ce pa das turbino za karb pa nastanejo veliki problemi. Skozi turbino namrec gre potem ze mesanica, ne samo zrak. Vrtenje lopatic povzroci da se nekaj bencina izloci na ohisje sesalnega dela. Problem pa je v tem da ko ti spustis gas se sicer loputa v karbu zapre, v turbini pa se vedno ostaja nekaj bencina in veliko se jih je pritozevalo da ko so spustili gas je stvar se vedno pospesevala :) Zelo neugodno za moped :) Iz istega razloga se ne koristi intercooler, ker tam bi pa se nabralo se veliko vec bencina. Ce bi pa kdo ze delal turbino na motor je pa najboljsa resitev nek EFI (npr. Power Commander ce to zna). Popravljeno Januar 3, 2007. Popravil DaviiD
ciciban Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Kar se tiče tlakov pri turbinah; vrednosti res niso velike. Nekje sem zasledil podatek, da je vrednost 1,5-2X atmosferski tlak (približno). Verjetno nastane težava pri stiskanju zraka. Jaz si to predstavljam kot pumpo za bicikel. Zrak se pri stiskanju segreje, kar ni ravno ugodno za izboljšanje zmogljivosti... Najbolj zanimive pa so mi rešitve mazanja in same izvedbe ležajev. Stvar ni tako enostavna kot izgleda, še zlasti za take homemade predelave. Nekateri kombiji uporabljajo za mazanje ležajev v turbini kar olje iz motorja. Stvar je preprosta, ker oljna črpalka motorja poganja še mazivo v turbino. Ravno zaradi tega, je baje izdahnilo že kar nekaj turbin (lastniki niso skrbeli za nivo olja v motorju)...
bakho Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 Poglej si tole... Exupbrotherhood Je sicer za FZR-ko, samo je kar nazorno opisano in poslikano. Predelano na vbrizg+intercooler (Fzr-ka je v originalu fergazarca) Hvala, zdaj mi je jasno, sam je na fergazerje naredu in to navadne membranske, pa še naštelau jih je, Zakon :worship: No, če bi mel keša za fkraj metat, bi se lotu takega projekta ...
DaviiD Objavljeno Januar 3, 2007 Opozori Objavljeno Januar 3, 2007 (popravljeno) Kar se tiče tlakov pri turbinah; vrednosti res niso velike. Nekje sem zasledil podatek, da je vrednost 1,5-2X atmosferski tlak (približno). Verjetno nastane težava pri stiskanju zraka. Jaz si to predstavljam kot pumpo za bicikel. Zrak se pri stiskanju segreje, kar ni ravno ugodno za izboljšanje zmogljivosti... Najbolj zanimive pa so mi rešitve mazanja in same izvedbe ležajev. Stvar ni tako enostavna kot izgleda, še zlasti za take homemade predelave. Nekateri kombiji uporabljajo za mazanje ležajev v turbini kar olje iz motorja. Stvar je preprosta, ker oljna črpalka motorja poganja še mazivo v turbino. Ravno zaradi tega, je baje izdahnilo že kar nekaj turbin (lastniki niso skrbeli za nivo olja v motorju)... Vsi prisilno polnjeni agregati ki jih jaz poznam (zacetek pri diesel kombijih pa do Subaru Impreza WRC in Lancia Delta S4) so in se uporabljaljajo za mazanje lezajev turbota olje iz motorja. Ni problem toliko nivo olja (razen ce ga je premalo in pumpa potegne zrak (tako kot na lezajih na sliki iz enega mojih prejsnjih postov)), ampak sama kvaliteta olja in pa neredni intervali zamenjave. Olje s casom dotraja in zgubi svoje mazalne sposobnosti in sposobnost tvorjenja filma. To in pa navlece se umazanije od blow-by plinov in podobnega. Sicer je olje narejeno da to do neke mere vpija, ampak ko pac raven "svinjarije" preseze doloceno mejo se ta zacne odlagati in zamasi oljne kanale. Potem pa pridejo tezave z mazanjem ceprav je olje v motorju in se cujejo hidravlicni drocniki, ribajo ojnicni lezaji in pa tudi (seveda) crkujejo turbine. In se boljse: pri zamenjavi olja to ostane v motorju in nikako da se ga resis. Popravljeno Januar 3, 2007. Popravil DaviiD
MarduK Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 (popravljeno) Vsi prisilno polnjeni agregati ki jih jaz poznam (zacetek pri diesel kombijih pa do Subaru Impreza WRC in Lancia Delta S4) so in se uporabljaljajo za mazanje lezajev turbota olje iz motorja. Ni problem toliko nivo olja (razen ce ga je premalo in pumpa potegne zrak (tako kot na lezajih na sliki iz enega mojih prejsnjih postov)), ampak sama kvaliteta olja in pa neredni intervali zamenjave. Olje s casom dotraja in zgubi svoje mazalne sposobnosti in sposobnost tvorjenja filma. To in pa navlece se umazanije od blow-by plinov in podobnega. Sicer je olje narejeno da to do neke mere vpija, ampak ko pac raven "svinjarije" preseze doloceno mejo se ta zacne odlagati in zamasi oljne kanale. Potem pa pridejo tezave z mazanjem ceprav je olje v motorju in se cujejo hidravlicni drocniki, ribajo ojnicni lezaji in pa tudi (seveda) crkujejo turbine. In se boljse: pri zamenjavi olja to ostane v motorju in nikako da se ga resis. :grim Res je. Znancu je turbina in motor pri Imprezi WRX zaribal zaradi (verjetno) požrtega olja (ok.25000 km). Pa je bila redno vzdrževana po servisni knjižici, vedno ogreta pred močnejšim priganjanjem in sploh glede vzdrževanja čuvana. Ni pa zdržala dvodnevnega priganjanja po mobi krogu in avtoceste do Ljubljane, kjer je tudi spustila dušo. Razlog - zmanjkalo olja, najprej zaribala turbina potem še motor (ne vem pa kako ni prej ničesar slišal, pravi pa tudi, da se lučka za olje ni prižgala) :hmm: Kasneje so mu popravili pod garancijo... Popravljeno Januar 4, 2007. Popravil MarduK
k0ci Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 Hitrost izpušnih plinov je že v prostem teku nadzvočna. Če ugasnemo motor po dolgotrajnem polnem gasu, recimo ko zapeljemo z avtoceste), so oljni kanali za mazanje turbine dovolj vroči, da olje zogleni in prekine dovod olja. Zato so priporočena sintetična olja pri turbo motorjih, ker so veliko bolj temp. odporna kot mineralna. Pa baje imajo nekateri avtomobili dodatno oljno pumpo, ki kroži olje skozi turbino tudi ko je motor že ugasnjen, da se turbina lahko ohladi. :grim res je, mislim pa da tega nimajo original avti, lahko pa dokupiš kot tuning del, reče pa se turbo timer, deluje pa tako kot si opisal
DaviiD Objavljeno Januar 4, 2007 Opozori Objavljeno Januar 4, 2007 Brumer: Kaj zdaj ? Bos povedal kaj so rekli zakaj turbine crkujejo ? Znanja zeljni cakajo (vkljucno z mano).
Ice Objavljeno Januar 5, 2007 Opozori Objavljeno Januar 5, 2007 :topic: brumer bo se 6 dni bolj malo povedal. in ce mu rata mulo in trmo pojesti in zaceti upostevati smernice foruma bo mogoce v bodoce manj na hladnem.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se