Skoči na vsebino

Motor za okrog sveta


l33th4x0r

Priporočene objave

Zivjo,

morda podobna tema ze obstaja, pa je nisem nasel... Anyway, zanima me, kateri motor bi iz svojih izkusenj (ali izkusenj zanesljivih virov) predlagali za udobne vec-mesecne dolge adventure ture cez vec kontinentov (npr. v Indijo in nazaj). Na vsakem motorju bi se vozila ena oseba z ne prevec prtljage.

Moj prvi kriterij je *zmoznost popravila motorja v (skoraj) vsaki delavnici*, drugi moznost soft offroada, tretji pa udobje, torej - vsaj po drugem in tretjen kriteriju - govorimo o motorjih, kot so

- GS/Adventure

- LC8 Adventure

- Africa Twin

- Transalp

- Super Tenere

- KLR 650

...

Tavelik GS (predvsem tastar, tanov je pomoje sploh izredno tezko popravljiv) ima za moj okus ze malce prevec elektronike, da bi z njim ostal sredi Indije 1000 km od pooblascenega BMW servisa. Hkrati pa tudi za vse ostale iz tega spiska (razen KLRja) nisem preprican, da so prijazni do mehanika v primeru resnejse okvare.

Moja osebna teorija zanesljivost ne uposteva toliko proizvajalceve kvalitete (ki je po moje na prst cca ista povsod), ampak bolj stavi na preprostost celotnega stroja. Seveda upostevam, da ima vsak model kaksno *znano* mehansko cako (npr. Africa Twin - pumpa za gorivo), ki jo prej odpravis ali pa s seboj nosis rezervo.

Hvala,

Jan

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A mal provociraš al resno misliš?

Različnih bo toliko odgovorov kolikor se bo ljudi javilo.

Če pogledaš zgodovino ne ravno od dinozavrov naprej, skoraj ni motorja s katerim se ni ali pa se je vsaj poskusil nekdo pripeljati okoli naše oble.

že sam si ponudil kar nekaj dobrih alternativ.

Rus ti popravi IŽ-a ali pa Dnepra, Idijec kakega Enfilda in potem tako.......

Preberi malo izkušnje svetovnih popotnikov tudi naša mala deželica jih ima kar nekaj glede na našo majhnost.

Pa ti bodo zadewve precej bolj jasne.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bmw f650gs dakar si pozabu dodat, drugače pa je moje mnenje, da greš na pot lahko praktično z vsem, to dokazuje tudi tisti stric, ki se je na pot odpravil z r1,

vglavnem, kjer je volja je pot :grim

:OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Iz tegale spiska bi jaz izbral Africo twin ali Super tenerejko.

Oba sta hvaležna delovna stroja, ki jih lahko v primeru okvare popravi vsak mehanik z nekim osnovnim znanjem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobro ohranjena Super Tenere bi znala biti kar konkurenčna izbira. :hmm:

Ko sem se jaz vozil z njo, sem imel en tak občutek, da bi šel lahko kamorkoli z njo. :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vidis, MiNa, sej se da dobiti mnenja, ki niso prepucavanje v smislu "BMW je zakon".

Meni gre predvsem za to, da zvem, kateri od motorjev te klase je mehansko in elektricno najpreprostejsi :), kar pa verjetno ni stvar okusa....

Lp,

Jan

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bmw f650gs dakar si pozabu dodat, drugače pa je moje mnenje, da greš na pot lahko praktično z vsem, to dokazuje tudi tisti stric, ki se je na pot odpravil z r1,

vglavnem, kjer je volja je pot :grim

:OK:

Indeed. Bistveno vprašanje: KAM greš. Potem se boš lažje odločal med alternativami, ko bo poznan kontekst, v katerega se spuščaš. V objavi govoriš o Indiji, v naslovu teme pa o Afriki... Lahko sta to dosti različni destinaciji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni gre predvsem za to, da zvem, kateri od motorjev te klase je mehansko in elektricno najpreprostejsi :), kar pa verjetno ni stvar okusa....

Vzemi F650... Če Benko zdržal, bo tudi tebe :P

PS: sinistersystems? Tam pa poznam vsaj dva tipa ... ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pozabil si na Yamaho XTZ 660 Tenere, ki je precej preizkušen stroj, z dobro vetrno zaščito, poceni nakup, veliko prodanih motorjev (torej veliko rabljenih delov), itd...

Na koncu boš kaj hitro ugotovil, zakaj je največ svetovnih popotnikov na BMW! BMW ponuja daleč najboljšo podporo in logistiko v primeru okvare. Popolnega stroja ni, tisto kar pa BMW ponudi v paketu, pa je zelo dober kompromis.

Prednosti GS-a: kardan, prilagodljivost elektronike različnemu bencinu (dela tudi na 82 oktanski bencin), dobra servisna mreža, enostavna tehnika motorja (dostopnost cilindrov, dela na navadno olje), velik nabor popotniške dodatne opreme, itd...

Slabosti GS-a: vzmetenje in vpetje vzmetenja (telelever se ne izkaže najbolje na težjih brezpotjih), poraba olja, strošek nakupa, itd...

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če misliš potovati solo, lahek off road, malo (?) prtljage - a lahko greš okoli sveta hard core po zakotjih z malo opreme?...saj že rezervne zračnice, voda, dodatno gorivo, itd., zavzamejo dosti placa - in popravljivost, potem si oglej recimo stran "horizons unlimited". Nočem jim delati reklame, so pa kar dobro založeni z info o adventure mopediranju. Drugače pridejo v poštev predvsem Yamaha XT 600 E (tenereji so starejši), Kawsaki KLR 650, mogoče Suzuki DR 650 (ima žal majhen rezervoar), BMW GS 650 (star ali novejši), KTM LC4 Adventure (čeprav ne vem kako je z deli po zakotjih), Honda Transalp ali Africa Twin in še kaj. Ampak tvoje vprašanje je tako splošno, da imam občutek, kot da nisi še bil na daljšem potovanju z motorjem...pa sorry, če se motim in ti delam krivico. Če hočeš off road in da ne bo vse skupaj muka, nujno vzemi enduro, ampak ne vidim pa neke poante, da bi šel na več kot 650 kubov...za potovalne razmere "solo" ne rabiš mrcin kot so GS 1150 ali KTM LC8. Nepotrebni stroški in dodatna teža, če/ko te zvrne v pesek:)

Še to: mislim, da ima za tako zahtevno pot, kot jo opisuješ, zračno hlajena mašina ala XT 600 kar nekaj prednosti. Manj stvari gre lahko narobe, prav tako nisem še slišal, da bi komu zakuhal. Tudi star GS 80/100 bi znal bit zanimiv, čeprav je vprašanje ali se da dobiti zadosti ohranjene.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vidis, MiNa, sej se da dobiti mnenja, ki niso prepucavanje v smislu "BMW je zakon".

Meni gre predvsem za to, da zvem, kateri od motorjev te klase je mehansko in elektricno najpreprostejsi :) , kar pa verjetno ni stvar okusa....

Lp,

Jan

ŠTIMT!

Mehansko nezahtevna z malo elektronike in 2X zmagovalka v skupni uvrstitvi na Pariz - Dakar.

TADA XT500 super mašina sem jo imel.

Res pa da so že malo v letih :yes: prve ljubezni ne pozabiš hitro!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bemti :angry:

tastarega Tigra ste čist pozabli :devil:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa tomos flexer in colibri, pa......... folk ne ga srat. z vsem se da okol prit´, je samo vprasanje trme in vzdrzljivosti (voznika). :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa tomos flexer in colibri, pa........ je samo vprasanje trme in vzdrzljivosti (voznika). :whistle:

sploh pri teh dveh je dobra moč, ker ju lahko kar neseš, če "slučajno" zatajita......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Solex, ali pa Pony express. Če se pokvari pa s pedali naprej. Najbolje bi se glede tega pa "DONGO" odrezal.... :yea1: :yea1:

Popravljeno . Popravil Damian
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Največji problem je v naših glavah. Če gledamo svetovne popotnike, ti sploh ne belijo glave, kak motor rabijo za podvig, važna je volja in dobra povezava v primeru kakšne nevšečnosti na poti. :) Sem pa pristaš starejših motorjev z manj elektronike, ki ni tako občutljiva, pa še poceni jo lahko dobiš preden odpotuješ. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pa tomos flexer in colibri, pa......... folk ne ga srat. z vsem se da okol prit´, je samo vprasanje trme in vzdrzljivosti (voznika). :whistle:

... in dinarčkov ... :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pred lanskim sem na Albanski meji srečal par z XT 500 let.82 brez diskov naložena na polno, prevoženih je imela okoli 180.000 km, na njej je imel samo zamenjan tank z ta velikim Acerbisom :OK:

Po moje so za brezskrbno pot najboljša izbira enocilindrične endure s čim manj elektronike in po možnosti s fergazerjem: XT 600, DR 650, DR 800, KLR 650

Eni grejo okol sveta tudi z Vespo :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne bi imel motorja bi se okoli sveta odpravil s kakšnim starejšim enocilindrašem, ker je dejansko najlažje za popravljat, pa še dokaj lahki so in vzdržljivi. Zame je izmed teh nesporna izbira Yamaha XTZ 660. Dokaj lahka, 20l tank, uplinjač, malo vibracij glede na to da je enocilindraš, vetrna zaščita, off road se jo da peljat, če je ne priganjaš malo rabi.

Glede na to da imam Africo twin, pa lahko povem, da bi se odpravil z njo okrog sveta brez najmanjšega pomisleka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za odgovore.... Par pojasnil/vprasanj, za tiste, ki sprasujete:

Noise: zakaj je destinacija tako vazna (ce se bom izogibal pescenih sipin in ledenikov ;) in se drzal asfalta in makadamov...? Mimogrede, kako elektricno kompliciran je LC8?

Bladzo: GS je seveda lepa izbira, vendar sem ravno pri njemu mislil, da ima v sebi kaksen kriticen, v plastiko zalit black-box, ki - ce ti odpove - ga potem cakas 1 mesec pri pooblascenemu serviserju, ki je 1000 km stran od mesta okvare. Glede neobcutljivosti na kakovost bencina - 1200 ali tudi prejsnji?

Avatar: ne, nisem bil she na kaksnem prav zelo dolgem potovanju - tisto, z malo prtljage, sem mislil bolj v smislu, da za eno osebo na motorju ne bi nujno imel 100 kg prtljage, pa tudi ne bi sel sam (t.j. le en motor), tako da se nekatere zadeve porazdelijo.

Zanimivo tudi, da se zelo malo ljudi spusca v vibracije enovaljnika za vectedensko voznjo... Sploh me preseneca predlog LC4 (festival tresenja ;))

Lp,

Jan

Popravljeno . Popravil l33th4x0r
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Noise: zakaj je destinacija tako vazna (ce se bom izogibal pescenih sipin in ledenikov ;) in se drzal asfalta in makadamov...? Mimogrede, kako elektricno kompliciran je LC8?

Bladzo: GS je seveda lepa izbira, vendar sem ravno pri njemu mislil, da ima v sebi kaksen kriticen, v plastiko zalit black-box, ki - ce ti odpove - ga potem cakas 1 mesec pri pooblascenemu serviserju, ki je 1000 km stran od mesta okvare. Glede neobcutljivosti na kakovost bencina - 1200 ali tudi prejsnji?

Avatar: ne, nisem bil she na kaksnem prav zelo dolgem potovanju - tisto, z malo prtljage, sem mislil bolj v smislu, da za eno osebo na motorju ne bi nujno imel 100 kg prtljage, pa tudi ne bi sel sam (t.j. le en motor), tako da se nekatere zadeve porazdelijo.

Zanimivo tudi, da se zelo malo ljudi spusca v vibracije enovaljnika za vectedensko voznjo... Sploh me preseneca predlog LC4 (festival tresenja ;))

Jan, bodisi kompliciraš, ali pa res pojma nimaš in se spravljaš nekam, kjer je zate lahko nevarno.

LC8 recimo - glede kompliciranosti ne vem, vem pa, da si ga niti KTM sam ni upal dati McGregorju in še komu na pot čez Sibirijo...

BMW GS - well, zakaj misliš ga popotniki izbirajo kot preferred weapon? po svetu je veliko servisov in poznavalcev, če ti to rikne sredi nekega shita, imaš morda največ možnosti, da dobiš del ali da popraviš.

Seveda moraš kaj znati poštimat tudi sam - ampak iz tvojih vprašanj bi človek lahko (morda preveč na hitro?) sklepal, da nimaš pojma o teh zadevah... in da na to možnost ni računati.

glede vibracij pa - a greš na potovanje, kjer te spremljajo vibracije, svinjarija in zajeban vsakdan, ali bi rad potoval z nežno in neoskrunjeno ritko? V tem primeru vzami avto ali letalo...

Sori, če sem malce norčav - ampak nekako mi tvoja vprašanja ne vlivajo neke resnosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Valjda nimam pojma, zato pa sprasujem, a ne? Resno. Temu naj bi bil forum - ce se ne motim - namenjen. Pa she profesionalno sem deformiran, ker pricakujem, da bodo stvari v najbolj napacnem trenutku odpovedale.

In ne mi ti o resnosti, poglej raje svojo avatar sliko....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če želiš resno pomoč, napiši približno, za koliko časa, v katero smer, kakšne terene in kolikšno investicijo bi rad izvedel v štartu ter kakšne backupe za support si lahko privoščiš.

Sicer pa je izbira takole na hitro in pavšalno enostavna - odločaš se predvsem med BMF GS in Zamaho XT Tenere (supertenere) ter morda BMF F 650 (GS/Dakar). odvisno od všečnosti.

Če hočeš bit ziher, se priporoča tudi tečaj šraufarije, da boš znal kakšno malenkost zamenjati/popraviti sam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ce bi natancno bral moj originalni post, bi v njem nasel vecino odgovorov na svoja vprasanja...

- vec-mesecne ture

- npr. v Indijo in nazaj (ali pa cez Afriko mimo nevarnih obmocij)

- asfalt in makadam / soft offroad

Ziheras sem zato, ker bi sel na pot s kolegom ali vec njih in bom verjetno najbolj izkusen motorist v tropu, izkusnje na takih poteh pa niso ravno moja vrlina - torej bi rad iz enacbe odpravil cimvec neznank.

Ostalo pa

- investicija hkrati je in ni problem (zame ne, za kolega - ki bi tudi kupil - pa je, omejitev npr. 4000 EUR), zato tudi tega na zacetku nisem omejeval; po drugi strani se mi zdi pametno, da se gre z vec istimi motorji, ce je treba kaj popravljat in vidis, kako stvari zgledajo na nepokvarjenem stroju

- backupe za support - kot sem rekel, kaksen rezervni del (razen ocitnih - zracnic, mal olja, ipd) bi imel s sabo, ne bi pa s seboj nosil she ene vrednosti celega motorja delov, ki se jih ne da popravljati on-the-fly (+ seveda GPS in sateliski telefon za klicat servis :)

Tecaj sraufanja - ce to obstaja in mi poves, kje in kako, te nekaj minut castim kot bozanstvo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!