Skoči na vsebino

Opozorila


Ole

Priporočene objave

...

Ergo, dnevnih ne :closedeyes:

Izraz dnevna luč izvira iz starega dejstva, da je pregorjena žarnica za podnevi še vedno dobra. :P :evilgrin:

Spet topla voda tistih, ki se jim ne ljubi naučiti stokrat napisano in pogruntano, pa kaj novega izumijo in tupijo drugim v glave. Ejnštajni pač. :doze:

fora glede "ugasnjenih luči" je taka, da imajo prižgane dnevni način

in te svetijo čist mal, zato vsi mislijo da so ugasnjene

jst mam zdej skoz prižgane t močne luči tko da mi noben ne mori pa blenda :angry:

"Fora" je v tem, da so moderne luči vedno bolj usmerjene in ne sevajo vseokrog. Zato je tak žaromet podnevi in izven direktnega kota težje opazen kot stare luči. Ko pa prideš v območje takega reflektorja, ti pa malodane mrežnico precvre. In še huje je, ko brihtiči stalno svetijo z dolgimi lučmi, ki so poleg naštetega še močnejše.

Meni osebno je prijaznejši in učinkovitejši način, da je pročelje motorja ali motorist oblečen v živahne opazne barve, dolgo luč pa prižgem ob neposredni nevarnosti, mogoče samo pomežiknem, da opozorim nase. Zaenkrat dobro deluje. Preizkušam dnevno ob mestnih vožnjah v prometnih konicah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dnevne luči.

Če kupiš avtomobil z avtomatsko prižganimi lučmi, je žarnica, kadar je avtomatsko prižgana, napajana z nekoliko nižjo močjo. To zaradi manjšega obremenjevanja žarilne nitke in s tem podaljšanja življenske dobe žarnice. Zaradi mnajše moči je tudi svetloba manj intenzivna. To je zakonsko dovoljeno in predpisano, koliko so lahko dnevne luči temnejše od nočnih. Ko pa ponoči luči zares vklopiš, pa prileti v žarnico polna moč in zato sveti na polno.

No in tistemu, prvemu, se reče dnevna luč.

Na megančitu sem si samodejno stikalo naknadno prigradil in je pač tako, da z dnevno lučjo večinoma vozim tudi ponoči, ker so instrumenti in zadnja tablica normalno osvetljeni.

Na šarančitu pa je bila zadeva že tovarniško kupljena in v načinu dnevne luči niso osvetljeni instrumenti in zadnja tablica, zato moram ob mraku prižgati normalne luči. In se vidno pozna razlika med dnevno in nočno lučjo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@HHV:

Var­čen si­stem dnev­nih luči na­mreč v času, ko je sti­kalo za vklop luči v polo­ža­ju za iz­klop in luči sve­tijo, na­me­nje­no le vož­nji pod­ne­vi, kar po­me­ni, da žar­ni­ce sve­tijo z manj­šo močjo kot ta­krat, ko jih pre­klo­pi­mo v polo­žaj za za­sen­če­ne luči. Take luči je treba po­no­či vedno pre­klo­pi­ti v polo­žaj za za­sen­če­ne luči, ne glede na to, da se nam morda zdi, da luči sve­tijo do­volj moč­no tudi za vož­njo v temi.

Vir: motorevija ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za dnevne luči je dovoljeno, da jih na avto posebej porigradiš.

Nekatere makine sportive imajo luči, ki se pogreznejo v karoserijo, kadar niso prižgane. Da so bolj aerodinamični in zato še bolj strupene makine sportive.

In je potem tečno se cele dneve voziti z dvignjenimi lučmi.

Zato si lahko dnevne luči dodatno prigradiš, nekako tako kot meglenke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da povrnem in osvežim stare svetovno uveljavljene načine signaliziranja med motoristi.

Omenim le dva, ki sta v bistvu popolnoma dovolj. Utripanje z lučmi (pass), torej, ko nasproti vozečemu motoristu posvetimo za trenutek, pomeni nevarnost. To vbijati v betice novopečenim dvokolesnim brihtičem, ki tako pozdravljajo, ker mislijo, da morajo pozdraviti, balance pa ne upajo izpustiti, je brez veze.

Drugi pomemben signal je privezana rutica na balanci ob cesti ustavljenega motocikla. S tem motorist prosi za pomoč. A dandanašnji se na šminkerske sekrete navezuje svega in svašta, tako da tudi tu nima smisla težiti.

Oba običaja uspešno toneta v pozabo, ker se enostavno ne spoštujeta, četudi bi znala reševati življenja. Je pa seveda nujno v nepotrebnem pomanjkanju možnosti komunikacije sedaj odkrivati toplo vodo. A to bo zmešana mlakuža.

Pa še okoli uveljavljenih avto-moto signalov za luči. Starih malodane toliko kot je dolga zgodovina avtomobilizma.

Zasuk s pestjo, kot bi obrnil kontaktni ključ, oz. včasih ključu podobna stikala, kot so bila v starejših avtomobilih, pomeni da prižgi luči. Najbližje in najrazumljivejša novejša varianta je pest, ki jo razpreš v iztegnjeno dlan, kar pomeni podobno kot žarki svetlobe iz luči. Deluje v več kot 90%. Preizkušeno, še sploh, če pred ali po tem s prstom pokažeš proti žarometu.

Dlan oblikovana v račji kljun kot pri igri senc in ponazarjanje gaganja ali utripanja pomeni da si pozabil ugasniti smerne kazalce. Namesto dlani se uporablja tudi samo palec in kazalec, a je manj opazno.

Tako, to so signali, katere poznam preko 35 let, sem se jih naučil o d starih voznikov, so še starejšega izvora in nisem imel nikoli težav, da bi jih razumeli tisti, katerim sem jih namenil.

Vi novodobni fahrerji pa kakor hočete, zaradi mene magari mežikajte z desno obrvjo ali migajte z levim nožnim palcem.

Čao!

Brrrm, hvala za poduk. :OK:

Če prav razumem to pogruntavšno, so nam zakonodajalci najprej naložili vožnjo s prižganimi lučmi, da bi bili bolj opazni. Sedaj pa zaradi šparanja ali ne vem česa proizvajalci uvajajo manj vidne luči. :doze:

Edini smoter vidim v izklopu osvetlitve na armaturi ob dnevni svetlobi, kar zna pri nekaterih vozilih biti res moteče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

večinoma makine sportive iz leta 90 in prej :D

@HHV: še nekaj, ne vem če so moderne zasenčene luči tako zelo usmerjene. Se mi zdi da je bolj fora v prozornih steklih ki jih vgrajujejo in le-ta spustijo več svetlobe skozi, ki se je pri starih tipih stekel (ok, v bistvu je plastika) ustavila na njih. IMHO je to razlog da je žaromet slabše opazen. lahko pa da sem le ejnštajn :fredy:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

lej majstr pa tut če pomen da je to žmigavc, bo mudel pogledu na armaturko pa bo vidu da mu vse lučke ne gorijo, pa al utripa žmigavc al ne bo sam spoznal če pa luči nebodo pržgane bo pa tut vidu, ker bo pogledu na armaturko. V vsakem dejanju je cilj storjen.

Kaj pa, če nima na armaturki lučke za luči?

Že grem :chase:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potem pa ima morda v glavi za gram ali dva sivih celic.

Če dobi s prsti žmig-žmig in pogleda na armaturo in vidi, da žigavca ne žmigata,

vklopi takoj vse svoje štiri sive celice in kljub temu, da na atrmaturi nima kontrolne svetilke za prižgane luči, pogleda na stikalo za luči.

Stikalo za luči je na motorciklih običajno pozicijsko in se torej takoj vidi, ali luči so prižgane ali ne.

In, če vidi, da luči so prižgane in mu potem taisti dan še 50 drugih signalizira, da nekaj ni v redu, pač razjaha kobilico in pogleda, če pa morebiti žarnica ni crknila.

malo za šalo :) .) :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... Se mi zdi da je bolj fora v prozornih steklih ki jih vgrajujejo in le-ta spustijo več svetlobe skozi, ki se je pri starih tipih stekel (ok, v bistvu je plastika) ustavila na njih. ...

No seveda, tudi to bi obrazložilo slabšo opaznost žarometa podnevi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V Nemčiji sem videl voznike , ki so dajali opozorila za radar z razprtimi prsti leve roke in dlanjo proti nasproti vozečemu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No HHV pa si po brezveznem besedičenju končno razložil "stare in uveljavljene" signale za opozarjanje. :worship:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!