BONO Objavljeno Februar 14, 2004 Opozori Objavljeno Februar 14, 2004 Svoje nove motorje sem do zdaj VEDNO ulaufaval po navodilih proizvajalca (po originalnih navodilih, ne po bednem slovenskem prevodu). Ko sem kupil novo CBR600FS je v originalnih navodilih pisalo, da je čas ulavfavanja mašine 500 km, v slovenskem prevodu pa 1000 km!!! :( Da bi se prevajalec zatipkal ne verjamem. A kdo ve, zakaj bi morali mi slovenceljni ulavfavat mašino dvakrat dlje?
lasagna Objavljeno Februar 14, 2004 Opozori Objavljeno Februar 14, 2004 A kdo ve, zakaj bi morali mi slovenceljni ulavfavat mašino dvakrat dlje? Zato, ker je cela dežela krajša od povprečne ceste, po kateri mora povprečni ciljni uporabnik peljat aparat na prvi servis. :kva2:
curi Objavljeno Februar 15, 2004 Opozori Objavljeno Februar 15, 2004 QUOTE (bladzo @ 14 Feb 2004 @ 14:24)A kdo ve, zakaj bi morali mi slovenceljni ulavfavat mašino dvakrat dlje? Zato,da se mašina bolje uteče,ker se bojijo da bi kaj crknilo :lol1:
a Objavljeno Februar 16, 2004 Opozori Objavljeno Februar 16, 2004 Mnenje strojnika: Moped nikakor ne smeš probat ulaufat z tiščanjem do konca, to je največja napaka, prav tako je napaka vožnja s stalnimi 3000obrati prvih 1000 km. Vozi se normalno, s tem da motorja ne tiščiš v zgornjo tretjino vrtljajev. Potem pa postopoma, po teoriji maš tri postopke ulaufavanja med njimi je tudi tisti ko povečaš hitrosti (beri tiščanje do konca) vendar se v praksi izkaže da je ta varianta zelo slaba saj pride do poškodb (beri prevelike obrabe, posledićno povečanje toleranc vseh ujemov). Sicer je tega malo morje pa če koga zanima lahko skeniram in mu dam gor. LP Leteči Predlagam da preberete še kaj več kot je na tej strani sicer je treba email napisat ampak tip ma odgovore na vsa vprašanja in ko začneš razmišlat zelo logične. Tud jaz sem strojnik po fahu in mi u začetku tole "na ful" ni šlo skup pa sm si vzel mal več cajta in vse prebral. Je pa res velik tega ampak zlo zanimivo branje. Tole tovarniško ulaufavanje mi gre zlo na živce ker sem že parkrat prebral da čist nove mašine že u tovarni ženejo na ful obrate in to različni proizvajalci. Po moje je problem u tem da se je treba novega motorja navadit in če bi tovarne napisale da je treba prvih 50km na ful tišat bi se jih večina razletela preden bi sploh naredila 100km. Kot potrditev tega je tud nastavitev tovarniškega vzmetenja pri športnih motorjih takšna da ko daš gas v ovinku gre motor ven in avtomatsko zapreš da ne greš ven. Potem ko to z nastavitvami popraviš je motor vozen tudi če daš' gas v ovinku in te potegne v ovinek kot mora. To sem opazil pri 4 novih motorjih ki sem jih vozil z tovarniškimi nastavitvami. Tako da po moje je to ulaufavanje novega motorja predvsem spoznavanje in navajanje na motor kot pa prileganje delov v mašini ....
Leteči Objavljeno Februar 16, 2004 Opozori Objavljeno Februar 16, 2004 Po moje je problem u tem da se je treba novega motorja navadit in če bi tovarne napisale da je treba prvih 50km na ful tišat bi se jih večina razletela preden bi sploh naredila 100km. Kot potrditev tega je tud nastavitev tovarniškega vzmetenja pri športnih motorjih takšna da ko daš gas v ovinku gre motor ven in avtomatsko zapreš da ne greš ven. Potem ko to z nastavitvami popraviš je motor vozen tudi če daš' gas v ovinku in te potegne v ovinek kot mora. To sem opazil pri 4 novih motorjih ki sem jih vozil z tovarniškimi nastavitvami. Tako da po moje je to ulaufavanje novega motorja predvsem spoznavanje in navajanje na motor kot pa prileganje delov v mašini .... NE fora je glih v tem da se motor lepo ulaufa, boli kurac Hondo če se boš ti razlepu. Res je tega tolko da bi si prste znucal če bi hotel vse napisat, mam doma pa ene par skic ki prav lepo ponazarjajo vrste utekanja ter njihove prednosti in slabosti. Zanimivo branje, recimo nekateri starejši avtomobili so to imeli rešeno tako da je recimo prvih 1000 km motor laufal z oljem v katerem so bili trši delci (jasno ne zdej skale ampak delci merjeni v mikrometrih) ki so pomagali pri utekanju tako da so v bistvu zgladili površine........ mislim da je bil slavni Yugo po tem sistemu, sam nisem čist ziher. Kar se tiče tiščanja do konca in ogrevanja motorja sem pa nekoč bral en test ko so testirali več istih modelov motorjev s tem da so nekatere lepo utekli in jih vedno ogreli na delovno temperaturo predno so jih tiščali do konca z drugimi so pa delali kot prasica z mehom, se pravi gas do daske. Nato so opravili meritev moči, porabe olja, goriva in rezultati so pokazali da je pravilno utekanje motorja še kako pomembno saj so bile razlike dokaj očitne. Bom v roku enga tedna tiste slikce gor nalimal sam da si vzamem mal cajta. LP Leteči
Ice Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 leteci ti zdaj primerjas dva razlicna nacina utekavanja nove masine. - masino VEDNO segreti na delovno temperaturo preden obrnes gas v obrate. tudi ko ima ze 30k+ km za seboj. - _po segrevanju_ pa prosto po presernu. ce novo masino segrejes na delovno temperaturo in potem uporabljas brockovo metodo se masini ne bo zgodilo cisto nic slabega. povdarek je na delovni temperaturi. ce pa teras hladno/mrzlo masino v 3PM se pa ne cudi, ce so "tolerance" s casom _vecje_.
a Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 NE fora je glih v tem da se motor lepo ulaufa, boli kurac Hondo če se boš ti razlepu. Hondo še kako boli kurac, če bojo oni v navodila napisal da lahk motor tišiš takoj od prvih kilometrov in se razlepiš. Glede na publiciteto ki bi jo s tem dobila bi tut prodaja upadla.... da ne grem naprej. Vsekakor je pa velika razlika če ti hladen motor teraš na polno ali pa ga ogreješ in potem teraš kar naj bi bilo v testu. V tem načinu je to tudi poudarjeno da je potrebno motor segreti in potem.... Tovarne dajo velik na imidž in bolj kot so ekstremni motorji bolj je zapleten način ulaufavanja napišejo, vse pač zato da bi tudi 20 letn mulc, ki si kupi zx12r se nekako privadil moči in ekstremnosti motorja....
andrej Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Khm, nekaj bo že na utekavanju, saj je nekaj novih motorjev ZX-12R par let nazaj na novinarskih testih razneslo (?).
Pervy Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Khm, nekaj bo že na utekavanju, saj je nekaj novih motorjev ZX-12R par let nazaj na novinarskih testih razneslo (?). zato so pol za prve modele (nevem če velja še sedaj pri novih letnikih) predpisali 3000 km ulavfavanja, kar doslej še nisem zasledil pri nobenem brugem motorju. sicer pa pri 12-ki niti ni neki problem to glede na to da tudi z nizkimi obrati dosegaš hitrosti, ki jih večina "na polno" ne. .)
Kruse Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 zato so pol za prve modele (nevem če velja še sedaj pri novih letnikih) predpisali 3000 km ulavfavanja, kar doslej še nisem zasledil pri nobenem drugem motorju. Evo, pri mojem pise v tov. navodilih do 4000km. In sicer: do 1000km -> do 5000 o/min od 1000-2000 -> do 6000 o/min od 2000-4000 -> pocasi do konca (rdece polje se zacne pri 8000 obratih). Priporocena pa je dinamicna voznja z veliko prestavljanja (saltanja, da ne bo pomote). Ja, pa tudi ogrevanje masine je omenjeno in uporaba coka (zauga, po slovensko); nekaj sekund poleti in nekaj minut pozimi, oz. dokler ne zacne moriti masine.
Kruse Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 ja, ampak - kater MG? a kr vsi? Nevada 750 :)
Leteči Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Evo tist k sem obljubu, čist enostavna zadeva: Najprej sploh kaj pomeni utekanje........ vsaka površina pa naj bo še tako gladka na oko in dotik (recimo brušena) je če jo pogledamo pod mikroskopom kot Karavanke, povsod so hribčki in doline in povprečni razdalji med vrhovi in dolinami pravimo strokovno hrapavost in ta hrapavost je tisto kar nas muči pri utekanju, mi bi radi imeli pri gibanju med deli povsem mokro trenje, se pravi da bi morala biti med obema gibajočima se deloma (npr.:bat in cilinder) plast olja po kateri bi drselo vse skup, sedaj pa je problem ker se med sabo zadevajo tisti vrhovi hribov kar vsekakor ni dobro.Glavna naloga utekanja je da se ti vrhovi po domače povedano polomijo in s tem se nam hrapavost površine zmanjša, dokazano je da se z 10 kratnim povečanjem inegritete površine življenjska doba stroja, mehanizma, motorja podaljša za 2x, se pravi če zmanjšamo hrapavost (sicer ima tukaj še vpliv tekstura in podobne zadeve samo pustimo to da ne zajadramo preveč stran od teme) s tem podaljšamo življenjsko stroja. Pa bo sigurno kdo vprašal ja sej deli se bodo že ulaufali med sabo pa če vozimo s 500 ali 10 000 obrati :? :? JA to je res samo potem je tukaj še natančnost izdelave zaradi katere pride lahko do strojeloma kot je nekdo že napisal da se je to zgodilo novinarjem na testu. Nihče ne more narediti noben del 100% natančen.Če vzamemo za primer kroglični ležaj, vemo da je notri recimo 10 kroglic ki morajo skupaj prenašati obremenitve pa sigurno nimajo vse kroglice povsem enakih premerov (razlika je minimalna ampak vseeno), se pravi da od 10 kroglic nosi ena ali dve torej tisti dve ki imata največji premer če obremenimo zadevo takoj do konca bo itak kroglica popustila oziroma se bodo pojavile poškodbe ker ne more prenašati teže desetih.Če pa mi ležaj lepo utekamo s postopnim povečevanjem sile kot je razvidno iz prvega grafa se bo kroglica sčasoma obrabila (vrhovi .) ) in bodo postopoma začele obremenitev prenašat še ostale kroglice. In zato tudi piše v navodilih za utekanje motorja da je treba čimbolj dinamično vozit (šaltanje in podobno), da se utečejo prilagodijo vsi deli v motorju, vsi zobniki ne le tisti za peto prestavo .) No na slikci pa je še primer za umetno povečanje obrabe prvič z povečano hitrostjo, drugič s povečanim trenjem (abrazivno olje) vendar sta oba načina ne preveč primerna in se jih ne uporablja. Zaključek : Utekanje je še kako potrebno in nima nobene povezave s privajanjem na motor, nobeno utekanje pa ni idealno ampak je nekako najbolj primerno utekanje s postopnim povečevanjem obremenitve kot tudi piše v vseh navodilih za avtomobile, motorje, obdelovalne stroje............................... Tako bolj po domače ne znam povedat. LP Leteči
a Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Zaključek : Utekanje je še kako potrebno in nima nobene povezave s privajanjem na motor, nobeno utekanje pa ni idealno ampak je nekako najbolj primerno utekanje s postopnim povečevanjem obremenitve kot tudi piše v vseh navodilih za avtomobile, motorje, obdelovalne stroje............................... Ja sem se učil to v šoli.... Ni mi pa potem jasno zakaj pride do takšnih razlik pri utekavanju podobnih mašin npr 600 ss clasa kjer je od zelo enostavnega načina pri hondi ( prvih 500km ne na ful ) do suzukija ali yamahe kjer je bolj dolgotrajen postopek. Tudi v tovarnah potem ne bi novih mašin gnali do rdečega polja. Npr agusta 750 v 10sekundnih intervalih do rdečega polja... kot strojniku je tud men bolj domače postopno ulaufavanje pa vendar.... Da pa nima to nobene povezave z privajanjem na motor me pa ne prepriča ker tudi največji asi ne bojo novega motorja peljali s prve na polno...
Leteči Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Ni mi pa potem jasno zakaj pride do takšnih razlik pri utekavanju podobnih mašin npr 600 ss clasa kjer je od zelo enostavnega načina pri hondi ( prvih 500km ne na ful ) do suzukija ali yamahe kjer je bolj dolgotrajen postopek. Lahko motor že delno ulaufajo v tovarni, to ne vem, lahko je že sama izdelava boljša............ Tudi v tovarnah potem ne bi novih mašin gnali do rdečega polja. Npr agusta 750 v 10sekundnih intervalih do rdečega polja... Ja sam pod prvo so to kratkotrajne obremenitve, kot drugo pa motor stoji na mestu, ni treba mašini vlečt voznika pa sopotnice in še 20kil prtljege, se pravi da je obremenitev dokaj majhna. Glavni problem pa je če se pojavi prevelika sila. LP Leteči
bmw Objavljeno Februar 17, 2004 Opozori Objavljeno Februar 17, 2004 Tudi v tovarnah potem ne bi novih mašin gnali do rdečega polja. Npr agusta 750 v 10sekundnih intervalih do rdečega polja... kot strojniku je tud men bolj domače postopno ulaufavanje pa vendar.... Da pa nima to nobene povezave z privajanjem na motor me pa ne prepriča ker tudi največji asi ne bojo novega motorja peljali s prve na polno... ....mogoče zato, ker se v teh parih intervalih lahko pokažejo skrite napake,ki bi jih lahko odkril naknadno in to lahko celo na zelo boleč način..(recimo, da ti zablokira ležaj na glavni gredi,v menjalniku,......)z temi kratkimi intervali dosežejo grobo pobiranje vrhov (glej post Letečega),naprej naredi uporabnik sam......za primer samo:....skoraj vsi BMW-ji "žrejo" olje do 15.000 km in kadijo pri vžiganju (boxer mašine normalno), potem pa kot bi odrezal skoraj nič....(pri meni je do 15.000 km popapal 1l/3000km, sedaj pa 1l/15000 km) nihče mi tega ni znal razložiti ,dokler nisem na enem forumu prebral, da že v tovarni dajo preveč "fino" olje v mašino, zato se zadeve zelo dolgo časa ne "uležejo"......kombiniraj to z nizkotoražno mašino in dobiš stroj, ki dela in dela in dela in............
a Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 z temi kratkimi intervali dosežejo grobo pobiranje vrhov (glej post Letečega),naprej naredi uporabnik sam......za primer samo Vrhovi in doline pod mikroskopom pa hrapavost pa...... ja ja sam v 10 letih se je pri mašinah, tolerancah tolk spremenilo da ne moremo več govoriti o tako hrapavih površinah kot so tebe pa mene učili u šolah. Konc koncev pol bi se še zdej vozli s 50 konji ne pa z 150 če bi tolerance ble takšne. Ne bom pozabil učitelja mehanike ki je bil dober ampak ko je razlagal o karterjih motorjev je od mene prvič slišal da obstaja tud suh karter motorja.. pa ne da sem jest bil pameten sam marskej se je spremenilo od takrat ko se je on učil in potem predaval in pač ni bil z vsem na tekočem. Je že tko da včasih je treba tut mal drgač razmišlat in stvari se spreminjajo hitreje kot lahko sledimo. Cilindri so sedaj narejeni iz takšnih in drugačnih materialov tko da o tem kako je mela stoenka cilindre al pa štirka niti prbližn ne drži za nove motorje. Sploh pa da so sedaj pod mikroskopom vidni vrhovi in doline. Ja ko je bila strokovna literatura napisana že mogoče ampak kot sem rekel od takrat je minlo že precej časa.
Leteči Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Vrhovi in doline pod mikroskopom pa hrapavost pa...... ja ja sam v 10 letih se je pri mašinah, tolerancah tolk spremenilo da ne moremo več govoriti o tako hrapavih površinah kot so tebe pa mene učili u šolah. Konc koncev pol bi se še zdej vozli s 50 konji ne pa z 150 če bi tolerance ble takšne. Je že tko da včasih je treba tut mal drgač razmišlat in stvari se spreminjajo hitreje kot lahko sledimo. Cilindri so sedaj narejeni iz takšnih in drugačnih materialov tko da o tem kako je mela stoenka cilindre al pa štirka niti prbližn ne drži za nove motorje. Sploh pa da so sedaj pod mikroskopom vidni vrhovi in doline. Ja ko je bila strokovna literatura napisana že mogoče ampak kot sem rekel od takrat je minlo že precej časa. Tukaj se pa pošteno motiš moj dragi prijatelj. Hrapavost je pogojena s toleranco (IT razred) tolerance so pa že skozi iste, upam si trdit za 30 let nazaj.Še vedno se uporabljajo isti postopki za izdelavo delov, le na novejših strojih kjer je predvsem razvoj programske opreme in samih hitrosti obdelave v velikem napredku od tistih časov pred 30 leti. Princip brušenja je recimo še zmeraj isti, še vedno je to postopek kjer geometrija orodja ni definirana in se hrapavost določa s parametri obdelave ter z zrnatostjo brusa. LP Leteči
a Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Tukaj se pa pošteno motiš moj dragi prijatelj. Hrapavost je pogojena s toleranco (IT razred) tolerance so pa že skozi iste, upam si trdit za 30 let nazaj.Še vedno se uporabljajo isti postopki za izdelavo delov, le na novejših strojih kjer je predvsem razvoj programske opreme in samih hitrosti obdelave v velikem napredku od tistih časov pred 30 leti. Princip brušenja je recimo še zmeraj isti, še vedno je to postopek kjer geometrija orodja ni definirana in se hrapavost določa s parametri obdelave ter z zrnatostjo brusa. LP Leteči Se pravi se v 30 letih na področju brušenja, honanja, struženja ni spremenilo nič bistvenega in so rezultati isti :wacko: Razni nikasil nanosi v cilindrih, keramične obloge, bla bla bla nič novga :cry: Tolerance pa so iste. ok se motim............
RAN Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Se pravi se v 30 letih na področju brušenja, honanja, struženja ni spremenilo nič bistvenega in so rezultati isti :wacko: Razni nikasil nanosi v cilindrih, keramične obloge, bla bla bla nič novga :cry: Tolerance pa so iste. ok se motim............ Definicije tolerance so iste. Katero tolerančno območe pride v obzir pa konstruktor določi. Finoča obdelave je vedno večja tolerančna območja se ožajo. Potem pa pride do tistega da so vsa moderna orožja v Sahari zaribala naš JUGO mitraljez je pa kar ropotal še naprej. Pa ni bilo narejeno zanalašč. Boljšega niso znal narest, pa je prav prišlo. :D
a Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Definicije tolerance so iste. Katero tolerančno območe pride v obzir pa konstruktor določi. Finoča obdelave je vedno večja tolerančna območja se ožajo. Potem pa pride do tistega da so vsa moderna orožja v Sahari zaribala naš JUGO mitraljez je pa kar ropotal še naprej. Pa ni bilo narejeno zanalašč. Boljšega niso znal narest, pa je prav prišlo. :D Seveda so tolerance še vedn iste ampak za traktorje mal večje kot za avtomobile itd. se je pa obdelava materiala izboljšala in večino tistega kar si včasih moral narediti z ulaufavanjem je danes že v tovarni narejenega ker je obdelava materialov veliko boljša + razni nanosi....
Leteči Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Se pravi se v 30 letih na področju brušenja, honanja, struženja ni spremenilo nič bistvenega in so rezultati isti :wacko: Razni nikasil nanosi v cilindrih, keramične obloge, bla bla bla nič novga :cry: Tolerance pa so iste. ok se motim............ Ne na področju struženja, frezanja, brušenja se ni zgodilo nič spektakularnega, saj spremembe so bile ampak le v strojih ki sedaj delajo hitreje in ceneje. Keramične obloge in podobno...........ni v motorju sam cilinder pa bat, je še marsikaj drugega. Mi lahko verjameš na besedo sem, vsak dan v tem poslu. Tolerance ja so povsem iste, isti sistem kot je bil pred 20 leti če ne verjameš ti lahko pokažem. Morda so konstrukterji začeli predpisovati ožje tolerance ampak to je vse. Vse kar sem prej napisal drži, stvari so definitivno boljše kot pred 20 leti vendar ne toliko da motorja ne bi bilo treba ulaufat, take stvari delajo pa pri nasi sam tam so ogromni dnarji LP Leteči
bmw Objavljeno Februar 18, 2004 Opozori Objavljeno Februar 18, 2004 Vrhovi in doline pod mikroskopom pa hrapavost pa...... ja ja sam v 10 letih se je pri mašinah, tolerancah tolk spremenilo da ne moremo več govoriti o tako hrapavih površinah kot so tebe pa mene učili u šolah. Konc koncev pol bi se še zdej vozli s 50 konji ne pa z 150 če bi tolerance ble takšne. Ne bom pozabil učitelja mehanike ki je bil dober ampak ko je razlagal o karterjih motorjev je od mene prvič slišal da obstaja tud suh karter motorja.. pa ne da sem jest bil pameten sam marskej se je spremenilo od takrat ko se je on učil in potem predaval in pač ni bil z vsem na tekočem. Je že tko da včasih je treba tut mal drgač razmišlat in stvari se spreminjajo hitreje kot lahko sledimo. Cilindri so sedaj narejeni iz takšnih in drugačnih materialov tko da o tem kako je mela stoenka cilindre al pa štirka niti prbližn ne drži za nove motorje. Sploh pa da so sedaj pod mikroskopom vidni vrhovi in doline. Ja ko je bila strokovna literatura napisana že mogoče ampak kot sem rekel od takrat je minlo že precej časa. ravno zaradi tega se lahko danes voziš z 150. konji in ne z 50......vendar to ne pomeni, da zadeva ne potrebuje "ulaufavanja".....tudi pritiski na material,ležaje,puše,itd...so bistveno večji pri 150.konjih, kot pa pri 50.konjih, se ti ne zdi?kar se tiče obdelave materialov, se v teh 10.letih ni skoraj nič spremenilo....še vedno so postopki isti, orodja več ali manj ista, samo da so sedaj zadeve avtomatizirane in robotizirane....kar se tiče vseh teh nanosov,aditivov in ostalih "cukerčkov"...že to ti mora povedati, da še vedno obstaja določeno trenje v mašini,določene stvari,ki rabijo čas in postopne obremenitve, da se "uležejo med sabo",kajti če bi bila tehnologija tako izpopolnjena in tako idealna,potem sploh ne bi potreboval olja v mašini...... veseli me, da je tvoj učitelj mehanike zvedel nekaj novega o suhem karterju in to od tebe, vendar to pri delovanju mašine,principu delovanja in samem procesu delovanja nič ne spremeni.....sploh pa ne spremeni dejstva, da mašina potrebuje ulaufavanje....
a Objavljeno Februar 19, 2004 Opozori Objavljeno Februar 19, 2004 Ne na področju struženja, frezanja, brušenja se ni zgodilo nič spektakularnega, saj spremembe so bile ampak le v strojih ki sedaj delajo hitreje in ceneje. Keramične obloge in podobno...........ni v motorju sam cilinder pa bat, je še marsikaj drugega. Mi lahko verjameš na besedo sem, vsak dan v tem poslu. Tolerance ja so povsem iste, isti sistem kot je bil pred 20 leti če ne verjameš ti lahko pokažem. Morda so konstrukterji začeli predpisovati ožje tolerance ampak to je vse. Vse kar sem prej napisal drži, stvari so definitivno boljše kot pred 20 leti vendar ne toliko da motorja ne bi bilo treba ulaufat, take stvari delajo pa pri nasi sam tam so ogromni dnarji LP Leteči Princip struženja, frezanja, brušenja bo ostal isti še naslednjih 30 let ali več. Vendar se je npr. stružnica v 30 letih ogromno spremenila, od materialov do uravnoteženosti, nožev.... S tem so začeli dosegati boljše tolerance, cenejše in hitrejše izdelke. Toleranca bo ostala tud čez 100 let ista ampak z kvalitetnejšo obdelavo je lahko veliko manjša kot včasih Prav tako so se spremenili obdelovani materiali v smislu boljše strukture surovca različnih dodatkov... Ni vse samo v povečanju hitrosti izdelovanja in manjšanja cene ampak je veliko tudi zaradi boljše kvalitete v stilu manjših vrhov in dolin. S tem ko so dosegli boljše, manjše tolerance so tudi mašine bolj vzdržljive. Drugače sploh ne bi dosegli takšnih moči v serijskih motorjih. Pred 10 leti se je motor za superbike razletel če je mel več kot 150km. In to predvsem zaradi večjih toleranc in slabših materialov kot so v uporabi danes. Danes takšen motor lahko kupiš in brez straha da bi se razletel tud voziš. Vsekakor je v motorju še marsikej drugega kot samo bati in cilindri ampak mašina kot celota se je morala razviti do te mere da vzdrži vse te pritiske. Tudi zobniki, ležaji..... Vsekakor potrebuje mašina čas da se ulaufa ampak bistveno manj kot pred desetimi leti in štos je predvsem v tem da se ti navadiš stroja kot pa da se deli uležejo med seboj. Da stroj doseže takšno moč mora v osnovi biti bistveno boljše kvalitetnejše sestavljen. S tem je tudi ulaufavanje krajše. Ampak da se ti navadiš mašine pa ni dovolj 100 ali 1000km. In če bi tovarne to napisali bi zaradi tožb razletelih motoristov kmalu zaprle vrata. Bistveno pri vsem pa je predvsem to da se segreje na delovno temperaturo.
BAMATO Objavljeno Februar 19, 2004 Opozori Objavljeno Februar 19, 2004 Pri vsem tem morda pozabljate :hmm: , da se je tudi kvaliteta materialov bistveno spremenila v teh 20-tih letih (brez upoštevanja raznih nanosov). Ti zdržijo seveda večje obremenitve, zato so lahko deli manjši in s tem lažji.
bLuZoNdEr Objavljeno Februar 19, 2004 Opozori Objavljeno Februar 19, 2004 ne vem tocno kaj je bil namen teme: pomagati komu z nasveti kako ulavfati moped, ali teoretizirati okoli tega zakaj sploh ulavfavanje itd. mislim da zahajate pregloboko :wacko: no ja sicer pa ce je nekomu dolgcas je branje zanimivo .)
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se