Skoči na vsebino

Vtekanje novega agregata


Priporočene objave

Objavljeno

Se ne strinjam.. Segrevanje motorja na mestu, sploh kadar še ni ulaufan, pomoje ni najboljša opcija. Osebno sem mnenja, da je veliko bolje, da takoj ko motor neha kašlat spelješ in ga segreješ med vožnjo, seveda z vožnjo pri nizkih vrtljajih. Ko pa je motor fajn ogret pa ni popolnoma nič narobe, če občasno prideš tudi nad 1/2 vrtljajev. Ker motor mora biti pri ulaufavanju izpostavljen obremenitvam, ker le tako dosežeš optimalen efekt. Delovanje motorja pri stalno nizki hitrosti/obremenitvi namreč lahko povzroči glaziranje in nenasedanje delov. Priporočljiva je dinamična vožnja, spreminjanje hitrosti/vrtljajev, seveda v mejah normale. Tako dele v motorju obremenjujemo s pritiskom in potem razbremenimo, kar doprinese k združevanju delov. Pomoje konstantna vožnja pri 3000 vrtjljajih brez obremenitev, motorju edino škodi, zdaleč pa ne koristi med procesom vtekanja.

Objavljeno

Pravilno je ,da se držiš navodil.Ni pa nič hudega,če si ga malo pritlsnil, načeloma z oljem za (ulaufavanje)to je samo redkejše ole o kvaliteti olja pa naj nihče nedvomi. Moj nasvet je takle:vedno motor malo segrej predno spelješ vsaj par minut,nato pa čimprej šaltaj v višjo prestavo po obratomerju naj bi bilo to okoli 1/3 zmoglivosti (npr, če se ti začne rudeče polje na obratomirju pri 9000 o/min),je idealno,da voziš prvih 1000 km z ca 3000-3500 obrati. Po prvem servisu,pa ravno tako vedno naj motor malo laufa predno se odpelješ,potem pa lahko že voziš z vsaj pol obremenitve stem,da ga brez straha vmes za kakšno minuto tudi dokraja pritisneš-to pa zato če ima namen kaj crknit na crkne pod GARANCIJO!!!!!

Za zdaj se neboj ,tvojemu motorju se ni nič zgodilo in se tudi nesme.Danes so vse mašine narejene v tako natančnih tolerancah,da teoretično sploh nepotrebujejo nekakšnega ulaufavanja(malo problem je samo to prvo redko olje),s temi omejitvami se samo proizvajalci zavarujejo,da nebibilo še več reklamacij.

Če si tvoj motor pravilno ulaufal ,pa boš videl šele pri kakih 10.000Km in to na porabi olja,Še to,da te potolažim moj motor ima prevoženih 200km in v soboto sva se peljala par minut 200 Km/h z 7000 obr-rudeča se začne pri 11000 o/min. :OK:

Ej ja hvala za ta nasvet ga bom upoštevu, upam pa d za zdj ne bo nč narobe k jst sm ga dele od 200 do 400 km vozu kr tm okol 8000 do 10000 obratov. D vsaj ne bi blo nč narobe. :( :(

Objavljeno

Če pa bo kaj narobe ga pač prodaš kšnu bunkeljnu pa bo a ne

Objavljeno

Če pa bo kaj narobe ga pač prodaš kšnu bunkeljnu pa bo a ne

Ja ane kr prodam nj ga. Sam sj ne bi smel bit nč narobe, k pa poznam enga k je na Grobnik iz trgovine prpelu novo Yamaho r1 iz 5 km in tm jo je teru do konca pa še zmer ni nč narobe iz no. Tko d............

Objavljeno

Eden izmed načinov ulaufavanja motorja je tudi da, da že takoj nov motor obremeniš čist na polno. Seveda so tu določena pravila, ki se jih je treba držat. Enkrat je bil na motosvetu objavljen super članek o tem! Pri tako vtečenem motorju naj bi po besedah in izkušnjah avtorja dobil kar največ moči in najboljšo zanesljivost agregata. Bistveno je le, da je pri takem načinu vtekanja, motor pred obremenitvijo dobro segret, ter da je not dobro olje. Za več pa pobrskaj malo nazaj po tej temi, mislim da je nekje objavljen tudi link do članka...

Objavljeno

Ej ja hvala za ta nasvet ga bom upoštevu, upam pa d za zdj ne bo nč narobe k jst sm ga dele od 200 do 400 km vozu kr tm okol 8000 do 10000 obratov. D vsaj ne bi blo nč narobe. :( :(

Lahko ti garantiram,da nebo z motorjem nič narobe saj imaš dober motor,će tako visoko vrti.Samo malo pazi na porabo olja dokler je v garanciji ,naj nebi rabil več kot max 1/2 l na 2000 Km,kar je več je preveč .

Če bo rabil več, reklamiraj in ne priznaj,da si vozil hitreje ,vztrajaj pri tem,da si vozil po navodilih (vseno si jih za vsak slučaj preberi)!!!!!!!! Pa srečno vožnjo in :beer2:

Objavljeno

Ja ane kr prodam nj ga. Sam sj ne bi smel bit nč narobe, k pa poznam enga k je na Grobnik iz trgovine prpelu novo Yamaho r1 iz 5 km in tm jo je teru do konca pa še zmer ni nč narobe iz no. Tko d............

Jasno, da ni motor zato tam takoj riknu. Koliko in če kaj narobe se bo videlo čez par tisoč kilometrov.

  • 1 leto pozneje...
Objavljeno

vem da je sicer tale tema ze mal mrtva, pa bom vrgu eno kost za glodat.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Teorija: Idealno se motor utece ce ga prvih 30km naredis tako, da navijes do rdecega in upocasnis nazaj in to ponovis ene 10x. Potem menjas olje in vozis normalno. Ma tip take zanimive razlage zakaj ej to dobr...

Men se zdi zadeva precej mozna, ampak ker niam novga motorja.. ne bom probal ane:)

Vasa mnenja?

Objavljeno

sem že iz večih strani slišal, da ljudje tako vlaufajo motorje na Grobniku.. :hmm:

Objavljeno

Teorija: Idealno se motor utece ce ga prvih 30km naredis tako, da navijes do rdecega in upocasnis nazaj in to ponovis ene 10x. Potem menjas olje in vozis normalno. Ma tip take zanimive razlage zakaj ej to dobr...

Vasa mnenja?

Pri tem seveda ne pozabiš, da je najprej treba motor zagret na normalno delovno temperaturo.

Predvsem pa - po moje to velja za res čisto nove motorje - take, ki so bili pravkar sestavljeni. Ti, ki jih dobiš iz trgovine, so že zdavnaj utečeni.

D.

Objavljeno

Pri tem seveda ne pozabiš, da je najprej treba motor zagret na normalno delovno temperaturo.

D.

ah RES?

. Ti, ki jih dobiš iz trgovine, so že zdavnaj utečeni.

po čem pa to sklepaš?

torej imaj motor ki ga kupiš v trgovini za sabo že čez 500 lepo na izi prevoženih km :huh:

Objavljeno (popravljeno)

Pri tem seveda ne pozabiš, da je najprej treba motor zagret na normalno delovno temperaturo.

Predvsem pa - po moje to velja za res čisto nove motorje - take, ki so bili pravkar sestavljeni. Ti, ki jih dobiš iz trgovine, so že zdavnaj utečeni.

D.

Ja to sm mislu... Pac bl je blo misljeno, da kdo prebere tist kar tam pise pa komentira.. tistle moje je bla "hitra" obnova. :)

To da dobis iz trgovine ze utecenga ne vem. Pravjo pa da v tovarni k sestavjo, ogrejejo masino in pol vadijo dušo ene parkrat... :ninja:

Cation: Glede 500 na izi km.. Fora te tehnike je glih to, da ni treba 500km na izi....

Popravljeno . Popravil triler
Objavljeno

no torej po tej tehniki pa motor ki ga kupiš v trgovini ima za sabo 30 km, kjer so nabijali gas do blokade, to ponovili 10 krat, potem menjali olje, s tem pa so mašino lepo vlaufali.

kateri pa te tehnike ne uporabljajo, pa preden gre motor v prodajo, naredijo xxx kilometrov, in ga s tem utečejo.

v glavnem ne vem od kod ideja, da motor kupjen v trgovini, je že zdavnaj utečen.

kar nekaj..... :fredy:

Objavljeno

Em, NE. Ni blo receno, da to naredijo. Jst sm sam slisu, da jim ene parkrat nabijejo gas do konca k pridejo iz proizvodnje, kar ni isto kot vtekanje. Torej bi mogu vtekanje naredit kupec. Kako mas pa deljena mnenja. Po prirocniku (pocas, bla bla bla) al pa motoman pristop (beri clanek zgoraj).

Objavljeno

no torej po tej tehniki pa motor ki ga kupiš v trgovini ima za sabo 30 km, kjer so nabijali gas do blokade, to ponovili 10 krat, potem menjali olje, s tem pa so mašino lepo vlaufali.

kateri pa te tehnike ne uporabljajo, pa preden gre motor v prodajo, naredijo xxx kilometrov, in ga s tem utečejo.

V tovarni vsak motor temeljito preizkusijo, verjetno na preizkusni mizi še preden ga vgradijo v okvir. In s tem v bistvu opravijo tisto prvo, najbolj kritično fazo utekanja, o kateri govori Motoman na omenjeni spletni strani - katere si pa verjetno nisi prebral... :rolleyes:

D.

Objavljeno

triler ne razumema se

vse lepo in prav, ne strinjam se le z napisanim, da je motor ki ga kupiš v trgovini "že zdavnaj utečen".

na bilokakšen način

V tovarni vsak motor temeljito preizkusijo, verjetno na preizkusni mizi še preden ga vgradijo v okvir. In s tem v bistvu opravijo tisto prvo, najbolj kritično fazo utekanja, o kateri govori Motoman na omenjeni spletni strani - katere si pa verjetno nisi prebral... :rolleyes:

D.

sem prebral, saj sem že tudi zgoraj napisal, da ljudje tako počnejo. (čeprav se mi zdi 30 km zelo malo)

če v tovarni preizkusijo motor če sšpila tako kot mora to še zdaleč ni utekanje. potemtakem se utekanje nebi niti priporočalo - samo kupiš nov motor in gaaaaas

Objavljeno

Ja ocitno se nisva razumela:)

če v tovarni preizkusijo motor če sšpila tako kot mora to še zdaleč ni utekanje. potemtakem se utekanje nebi niti priporočalo - samo kupiš nov motor in gaaaaas

Sj je tud motoman napisal, da majo za to taksne in drugacne razloge. Ali je njegova teorija pravilna pa.. Kdo ve.

Objavljeno

triler ne razumema se

vse lepo in prav, ne strinjam se le z napisanim, da je motor ki ga kupiš v trgovini "že zdavnaj utečen".

na bilokakšen način

sem prebral, saj sem že tudi zgoraj napisal, da ljudje tako počnejo. (čeprav se mi zdi 30 km zelo malo)

če v tovarni preizkusijo motor če sšpila tako kot mora to še zdaleč ni utekanje. potemtakem se utekanje nebi niti priporočalo - samo kupiš nov motor in gaaaaas

A ne, to pa ni res. Tovarne govorijo o utekanju celotnega motocikla (menjalnik, veriga, verižniki, ležaji na kolesih, ... ). In predvsem - voznika. :grim

Motoman pa govori o utekanju motorja (oz. batnih obročkov in cilindra):

There's a very small window of opportunity to get the rings to seal really well ... the first 20 miles !!

20 milj je cca. 30 km. Kar je pri povprečni hitrosti 80 km/h cca. 25 minut. In če v tovarni motor preizkušajo recimo 20 minut, so s tem opravili (ali zapravili) ta 'window of opportunity'.

Sem pa skoraj prepričan, da tovarne vedo vse, kar ve Motoman pa še kaj več in to prvo utekanje opravijo na 'pravi' način.

D.

Objavljeno

iz tega sledi:

če kupiš nov motocikel tudi če ga od prvega dne dalje priganjaš mi pri 15.000 (npr) km ne bo pil olja zaradi neutekanja - kot ga priporoča tovarna? (oz ne bo na mašini nič škode . sploh nobenih posledic)??

:hmm:

ne vem če gre to tako :ninja:

in zakaj je potem v mašinah do prvega servisa "olje za utekanje", če je pa mašina itak že vlaufana in ji nima kaj bit( potemtakem zgolj zaradi menjalnika?)

hmm :unsure:

Objavljeno

Motoman pa govori o utekanju motorja (oz. batnih obročkov in cilindra):

pri tem početju so v igri valji, bati, ležaji glavne gredi, ojnični ležaji, sorniki, ventili, sedeži ventilov, odmična gred in vse kar sodi zraven za pogon le-te... skratka vse kar se tam najde vrtljivega in gibljivega.

dlakocepski... :krneki:

Objavljeno

A ne, to pa ni res. Tovarne govorijo o utekanju celotnega motocikla (menjalnik, veriga, verižniki, ležaji na kolesih, ... ). In predvsem - voznika. :grim

Motoman pa govori o utekanju motorja (oz. batnih obročkov in cilindra):

20 milj je cca. 30 km. Kar je pri povprečni hitrosti 80 km/h cca. 25 minut. In če v tovarni motor preizkušajo recimo 20 minut, so s tem opravili (ali zapravili) ta 'window of opportunity'.

Sem pa skoraj prepričan, da tovarne vedo vse, kar ve Motoman pa še kaj več in to prvo utekanje opravijo na 'pravi' način.

D.

Danci se popolnoma strinjam z tvojimi trditvami, vsak ki se vsaj malo spozna na strojništvo ve da se en agregat ne more uteči na 30 km pa če delaš z njim ne vem kaj(sploh pa olje ki je kot prva vgradnja namenjeno utekanju ne zdrži oljnega filma pri polnih obratih(dalj časa) zato tako početje ziher ni dobrodejno, to kar pa delajo na dirkalnih mašinah pa raje pustimo pri miru ker nima prav nobene veze z motorji za vsakodnevno uporabo), manjalniki se načeloma ne utečejo niti po 1000km ker so izredno trdno kaljeni, to z gotovostjo trdim iz lastnih izkušenj saj sem v roku slabih dveh let utekal dva nova agregata(ninjo 636 in 1000rr) in vem kako stvari stojijo, honda pričakuje počasi drugi servis in šele sedaj je začel manjalnik res gladko pretikati enako je bilo na ninji, tudi poraba olja je na začetku malenkost večja kasneje se zadeva zmanjša.

Najbolj pomembno pri utekanju agregata pa je da le to izvajamo čimbolj dinamično, nič ni narobe če ga tu in tam zvrtimo tudi na 8k ali kaj več le da tega ne prakticiramo prepogosto in da ne počnemo tega npr na autocesti 10 km daleč, več škode narediš agregatu če ga utekaš konstantno na 3/4k obrati pol pa furaš v šesti 80 km/h,ko pa nardiš prvi servis pa ga poženeš na polno.Dejstvo je da motor mora dihat, da se mora čim več pretikat, zavirat, pospeševat....ker z tem ti materialu nardiš neko toleranco ki bo kasneje ostala na istih distancah.Prvi predpogoj je seveda ogret agregat na delovno temperaturo.

Sicer pa itaq vse lepo piše v priloženih navodilih.

Objavljeno

ZX. kako zdaj praviš da se strinjaš, če pa danci trdi ravno nasprotno - da se agregat dodobra uteče že, če v tovarni parkrat navijejo gas na polno, ko pač preizkušajo agregat. in je tako nov motor v trgovini že vredu utečen, kar se tiče bata, cilindra...

ali pa se kje ne razumemo dobro... :hmm:

drugače pa se jaz v celoti strinjam z zgornjim postom.

LP

Objavljeno

Zx_r tole lepo napisal. Nisem glih pomislil na vse ostalo :) No ja sj vseen lahko nardis clovk oboje... Najprej uni 30km gons z oljem za utekanje, da ustimas tesnenje (motoman style :) ) pol pa se une kilometre naredis lepo na izi, da se vse ostalo utece.

Me pa zanima, ce je kdo tle s foruma kj tazga ze probal? (Mogoce cist nenacrtno nov motor iz cistga veselje palil do konca? :) )

Objavljeno

osebno sem se drzal priporocila od brock-a http://www.brockracing.com/tech_brief.htm in trenutno (po 25k km) mi bandit ne pije olja.

do cca.500 km piano,

potem menjati olje in filter (!) in pri topli masini na cesto in v visjih obratih menjati obremenitve.prazne in ovinkaste regionalne ceste so za to idealne NE NA AVTOCESTO ALI DRZATI ENAKE OBRATE DALJ CASA!

po km spet menjati olje in filter in pri topli masini naval na top speed.osebno sem drzal do cca.80% gasa.

kot receno,osebno sem se drzal nasveta brock-a,mototuneusa pa poznam.

evo moje izkusnje. bandit se vedno ne _pije_ olja; razen ce je 1/2 dl na 3-4000 km "pitje". B)

BTW danes obrnil stevec cez 71.000 km.

Objavljeno

Danci se popolnoma strinjam z tvojimi trditvami, vsak ki se vsaj malo spozna na strojništvo ve da se en agregat ne more uteči na 30 km pa če delaš z njim ne vem kaj(sploh pa olje ki je kot prva vgradnja namenjeno utekanju ne zdrži oljnega filma pri polnih obratih(dalj časa) zato tako početje ziher ni dobrodejno, to kar pa delajo na dirkalnih mašinah pa raje pustimo pri miru ker nima prav nobene veze z motorji za vsakodnevno uporabo), manjalniki se načeloma ne utečejo niti po 1000km ker so izredno trdno kaljeni, to z gotovostjo trdim iz lastnih izkušenj saj sem v roku slabih dveh let utekal dva nova agregata(ninjo 636 in 1000rr) in vem kako stvari stojijo, honda pričakuje počasi drugi servis in šele sedaj je začel manjalnik res gladko pretikati enako je bilo na ninji, tudi poraba olja je na začetku malenkost večja kasneje se zadeva zmanjša.

Najbolj pomembno pri utekanju agregata pa je da le to izvajamo čimbolj dinamično, nič ni narobe če ga tu in tam zvrtimo tudi na 8k ali kaj več le da tega ne prakticiramo prepogosto in da ne počnemo tega npr na autocesti 10 km daleč, več škode narediš agregatu če ga utekaš konstantno na 3/4k obrati pol pa furaš v šesti 80 km/h,ko pa nardiš prvi servis pa ga poženeš na polno.Dejstvo je da motor mora dihat, da se mora čim več pretikat, zavirat, pospeševat....ker z tem ti materialu nardiš neko toleranco ki bo kasneje ostala na istih distancah.Prvi predpogoj je seveda ogret agregat na delovno temperaturo.

Sicer pa itaq vse lepo piše v priloženih navodilih.

Nebom se razpisal na dolgo in široko ampak pod TOLE se PODPIŠEM OK.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!