Skoči na vsebino

Cestna črno siva kronika


miran10

Priporočene objave

Nimam nobenih izkušenj s steze..

No, s tem si povedal vse. Dokler ne probaš pač nisi kompetenten dajat primerjav izkušenj, ki bi jih pridobil na stezi s tistimi, ki jih pridobiš s kilometrino, udeležbo na varnih vožnjah in nasveti.

Jaz sem probal vse našteto, imam za sabo kar nekaj track dajev, večkrat sem se že udeležil treninga varne vožnje, imam skupno na dveh kolesih prevoženih okoli 100.000km, sem prebral kar nekaj literature na temo varnosti in tehnike vožnje in z veseljem sprejmem kakršen koli dober nasvet od boljših in bolj izkušenih od mene.

Iz prve roke lahko potrdim, da so napotki, izkušnje in vaje super zadeva, na katere se velikokrat da premalo povdarka. Ampak to je nek drug spekter izkušenj, ki ne nadomesti tistega filinga o čutenju motorja, ki ga dobiš na stezi. Brez zamere, ampak dokler tega ne boš probal ne moreš o tem sodit, ker so potem to samo prazne besede in nekaj, kar si si ti zamislil, da je tako. Simple as that.

Steza nikakor ni odgovor na vse in vsekakor ni nadomestilo ostalih naštetih postavk. Je pa brez dvoma koristno dopolnilo k paketu znanj/izkušenj za vsakogar, za tiste s in tiste brez športnih ambicij.

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jure, če boš še enkrat prebral moj post boš razumel, da ne primerjam izkušenj temveč problematiziram uporabo termina športna vožnja v povezavi z javnim prometom, saj so ceste namenjene vsemu cestnemu prometu in s tem bolj kot ne neustrezne za športno vožnjo. Cenim, da si z obiskom piste postal še boljši voznik a sam glede na moj tip motorja, stil vožnje in razpoložljiva finančna sredstva, nisem pripravljen v to vložiti svoj čas in denar kljub temu, da bi se sigurno kaj novega naučil. Na podoben način se verjetno odloča večina voznikov enoslednih vozil in verjetno je tudi tako, da na pistah prevladuje SS populacija.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ej narode. sej bo drug tedn spet mal lepga vremena pa se boste lahk vozili. do tekrat pa mal zadihejte. vsakemu svoje. varno vožnjo med stožci al pa dejzideje po pistah. Kdo sploh ste, eni in drugi, da lahk tolk nakladate in si sproti zmišlujete argumente?

Vseeno precej bolje de se pobijete med sabo tuki na forumu kot de ste pravi Slovenci in se potolčete po cesti :)

@Fritz: slikca iz dela. Ji ti verjameš? da se je v štirih letih VEČ KOT PODVOJILO število motornih koles? al je vzeta iz konteksta in so not pornjeni tudi 50ccm mopedi?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jure, če boš še enkrat prebral moj post boš razumel, da ne primerjam izkušenj temveč

Nočem bit pikolovski, ampak kako da ne?

Prej bi rekel, da se kaj takšnega naučiš na tečajih varne vožnje kjer se uči tudi tehnika vožnje in reševanje kočljivih situacij.

To govoriš čisto na pamet, ker probal nisi, ampak je to zgolj neka domneva. Sicer pa brezveze da se loviva na besedah. Se popolnoma strinjam s tem, da športna vožnja na ceste ne sodi in v tem smislu vsakdanja vožnja v prometu ni povezana z vožnjo na dirkališčih. Ampak pridobljena znanja na stezi o svojih mejah, mejah motorja in predvsem glede izgube strahu pri zaviranju na polno iz visokih hitrosti, in razmetavanju motorja pri tem (da ne zapaničariš) ter priučenimi pravilnimi reakcijami kako reagirat, ko ti malo odnese gumo pri pospeševanju na polno iz ovinka, da ne fašeš higsiderja, itd, to je pa zelo uporabno.

Ne v tem smislu, da po cesti goniš in odpiraš iz zavojev na polno, to v promet res nikakor ne sodi, ampak v številnih drugih situacijah.. Saj se lahko pripelješ lepo previdno in počasi 70km/h v blag ovinek kjer je sicer omejitev 90km/h, na cesti je mal olja, ti odpelje zadnjo gumo pa je.. Enkrat lahko ugibaš kdo bo bolje odreagiral na taki situaciji. Nekdo, ki tega ni nikoli prej občutil in bo reagiral panično, nahitro odvzel gas..., ali nekdo ki je takih situacij iz tiščanja na stezi vajen in se zdrsa zadnje gume ne bo panično ustrašil, ampak mirno reagiral in mogoče (ne nujno, ampak lahko pa) rešil situacijo. In še je takih situacij v prometu. Tega se na varnih vožnjah ne trenira, vsaj ne pri takih (še čisto legalnih in vsakdanjih) hitrostih. Sej pravim, dirališče nikakor ni nadomestilo za ostalo, je pa dobro dopolnilo.

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če glava ni poštimana, so lahko ne vem kakšne steze in drifti za tabo pa ne bo nobenega haska.

Steza je za dirkanje.

:hmm: u bistvu se tvoji trditvi izključujeta.

Stadion je lahko odlična površina za rehabilitacijo al pa se rekreativno ukvarjat s tekom. ni sam za mitinge in tekme kjer je pomemben rezultat, in da te ne dobijo na dopingu. Isto ko karate klubi. če hodi na vaje normaln človek ki to jemlje kot športno rekreativni trening in v skrajnem primeru za samoobrambo, je znanje karateja in dobra fizična forma sam pozitivna stvar. če na vaje hodi prepotenten bedak s kratkimi varovalkami ki rad svoj prav v gostilni dokaže z batinami, karate klub izpade kot teroristični vadbeni poligon.

Enako je s pisto. če greš mal podrsat kolena in žlajfat mal kasnej kot maš občutek da je treba, je to dobrodošlo znanje. Če pol s tem znanjem na cestah delaš avdicijo za motoGp, je to posledica nepoštimane glave.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko se tuki driblate do onemoglosti haha.....,samo na cesti te reši edino predvidevanje in seveda tudi kanček sreče!

Pa lahko motor obvladaš v piko....,če predvidevanja ni....,si kaj hitro žrtev,pa čeprav lahko čisto nič sam kriv!!! :surrender:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Dinamik - tako ja, pred leti nas je v prometni nesreči zapustil legendarni voznik Norifumi Abe, pa bi zanj težko rekli, da ni bil izkušen voznik :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

He, he,.....dost si povedal o sebi, sicer pa to s svojimi umotvori na MS dokazuješ :naughty:

GRUNF, GRUNF, GRUNF.... :friend1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse tehnike, tista v skladu s CPP, pa športna vožnja, pa off road vožnja pa..itd.........te ne nauči najbolj poglavitnega:

PREDVIDEVANJA KAJ BO KATERI BUTEL NA, OB IN CESTI POČEL DRUGAČE OD NORMALNEGA........žal te vse to nauči življenje in kilometri prevoženi na cesti....

1. boj se stricev s klobuki in tet z velikimi očali

2. boj se norcev, ki telefonirajo

3. vsak pešec ali otrok ali žival, ki je ob cesti, lahko mimogrede skoči nanjo

4. za vsakim ovinkom je lahko pesek ali traktor

5. prehitevani zelo radi pritisnejo po gasu

6. avto ki stoji in čaka lahko vsak trenutek spelje in ni nujno, da me je videl

in še bi lahko našteval....

v kolikor mi uspe na vse te zadeve podzavestno paziti, sem vsekakor bolj varen

žal pa ne uspe vedno...takrat pa rabimo malce sreče.

lani me je ena stara p***a tako izsilila na jeprci ko sem peljal iz medvod proti kranju.. rumen odsevni brezrokavnik in točno take rokavice , polno kroma ..gledala me je naravnost med oči..in ko sem zaradi slabega občutka šel na 60 in čisto levo ob črto je porinila vame... pra***a je imela nažalost telefon v desni roki in ga nisem videl..

traktor - po možnosti 57 let star in s pripetim lojtrnikom ...

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jure, če boš še enkrat prebral moj post boš razumel, da ne primerjam izkušenj temveč problematiziram uporabo termina športna vožnja v povezavi z javnim prometom, saj so ceste namenjene vsemu cestnemu prometu in s tem bolj kot ne neustrezne za športno vožnjo. Cenim, da si z obiskom piste postal še boljši voznik a sam glede na moj tip motorja, stil vožnje in razpoložljiva finančna sredstva, nisem pripravljen v to vložiti svoj čas in denar kljub temu, da bi se sigurno kaj novega naučil. Na podoben način se verjetno odloča večina voznikov enoslednih vozil in verjetno je tudi tako, da na pistah prevladuje SS populacija.

Po mojih skromnih izkušnjah je to ena velika zabloda večine ljudi. Dokler nisem okusil dirkališča je le-to zame bilo tudi en bav-bav. Ko sem kupil TDM-ko lani, sem šel naslednji vikend z njo na Novi Marof. Zato da jo spoznam, kako se obnaša v ovinkih, na močnem zaviranju, koliko lahko nagneš... To se sprobava na dirkališču, ne na cesti. Večina nas pa je to vedno (tako z avtomobili kot z motorji) probavala na cesti. Potem pa ni čudno, da se dogajajo nesreče.

Na pistah NA ŽALOST res prevladuje večinoma SS populacija in resnično pohvalno je, da imamo take prireditve kot je Dejzi-Days, kjer lahko hitrost, nagib v ovinku in vse te čare relativno varno preizkusijo tudi "navadni motoristi na navadnih motorjih".

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Fritz: slikca iz dela. Ji ti verjameš? da se je v štirih letih VEČ KOT PODVOJILO število motornih koles? al je vzeta iz konteksta in so not pornjeni tudi 50ccm mopedi?

Jah, piše motorna kolesa in ne vsa enosledna vozila. Predvidevam, da je tistim na MNZ-ju ali novinarju, ki je to sestavljal jasna razlika med motornim kolesom in kolesom z motorjem.

Nočem bit pikolovski, ampak kako da ne?

No, potem pa ja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse tehnike, tista v skladu s CPP, pa športna vožnja, pa off road vožnja pa..itd.........te ne nauči najbolj poglavitnega:

PREDVIDEVANJA KAJ BO KATERI BUTEL NA, OB IN CESTI POČEL DRUGAČE OD NORMALNEGA........žal te vse to nauči življenje in kilometri prevoženi na cesti....

In ne pozabimo - dejstvo je, da nam je v zadnjih letih veliko tega dal tudi MOTOSVET.

Prav tu smo prebrali o tej ali oni problematiki, se zavedli tega ali onega problema na cesti ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Imaš z vožnjo po dirkališčih kaj osebnih izkušenj, ali govoriš na pamet? Meni vem, da je steza dala ogromno uporabnega znanja tudi pri zmerni vožnji v vsakdanjem prometu.

Super za tebe. Ni pa treba dirkanja/dirkališč tiščati vsem ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Noben ne tišči vsem, samo ni mi všeč, če nekdo podaja mnenje o tem kaj od dirkališča odneseš ali ne odneseš, če tega ni sam sprobal.. Vsak pa zase najbolj ve kje, kako in na kakšen način bo pridobival izkušnje in si izpopolnjeval znanje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Noben ne tišči vsem, samo ni mi všeč, če nekdo podaja mnenje o tem kaj od dirkališča odneseš ali ne odneseš, če tega ni sam sprobal.. Vsak pa zase najbolj ve kje, kako in na kakšen način bo pridobival izkušnje in si izpopolnjeval znanje.

Skratka - cesta ni igrišče in prav tako cesta ni dirkališče.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Skratka - cesta ni igrišče in prav tako cesta ni dirkališče.

Točno tako in točno to trdim tudi jaz in številni drugi obiskovalci dirkališč. Kar pa še ne pomeni, da pridobljena znanja in izkušnje na dirkališču ne morejo bit uporabni pri normalni (ne dirkaški) vožnji na cesti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kako ti pa to pomaga, če veš da boš izsiljen :surrender: sosedu reci naj ti z avtom zapelje na tvoj pas ko si bosta šla nasproti, ampak ne kdaj, samo reci da enkrat letos.....to je pravi trening :wallbash:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno tako in točno to trdim tudi jaz in številni drugi obiskovalci dirkališč. Kar pa še ne pomeni, da pridobljena znanja in izkušnje na dirkališču ne morejo bit uporabni pri normalni (ne dirkaški) vožnji na cesti.

Seveda da so lahko uporabna a večina ne-SS populacije na dirkališče nikoli ni šla in ne bo šla. Če se motim me popravi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Seveda da so lahko uporabna a večina ne-SS populacije na dirkališče nikoli ni šla in ne bo šla. Če se motim me popravi.

In tudi večina tiste SS populacije, ki gre na dirkališče, ima dirkališče tudi na poti tja in nazaj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Seveda da so lahko uporabna a večina ne-SS populacije na dirkališče nikoli ni šla in ne bo šla. Če se motim me popravi.

Se ne motiš, samo to nima nobene veze s tem kaj ti dirkališče nudi ali ne tistim, so šli. Ravno to je velik del problema, ker ljudje dajo premalo na preventivo, na izpopolnjevanja znanj in nabiranje novih izkušenj, pa naj bo to udeležba na delavnicah varne vožnje, poligonih, prebiranje literature na to tematiko ali nenazadnje vožnja po dirkališču.

Vsekakor pa to, da v Sloveniji možnosti za obisk dirkališča sploh ni, zagotovo ne pomaga pri tem. Če bi tovrstni objekti obstajali, bi se za obisk gotovo odločil kakšen motorist več. Mobikrog je bil precej zaseden, pa je bil podrtija od podrtije in je Grobnik proti njemu zgledal kot Hotel s 5 zvezdicami napram hlevu. Zdej še tega ni več...

Popravljeno . Popravil Jure
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa enkrat si je treba že enkrat pogledati v oči in priznati, da dirkališče NI poligon za učenje varne vožnje. To so vse pravljice tistih slovenskih motoristov, ki si želijo dirkališče, pa nimajo nekih prav zelo legitimnih argumentov, kako bi to dirkališče izsilili od države ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In tudi večina tiste SS populacije, ki gre na dirkališče, ima dirkališče tudi na poti tja in nazaj.

To so pa enostavno čiste bučke ker to niti približno ni res. Večina tiste SS populacije, ki gre na dirkališče motorje tja in nazaj pripelje na prikolicah ali v kombijih.

Vaški Rossiji, ki gredo pa samo firbec past imajo pa res prosti trening kar na poti tja in nazaj. S tem, da taki ga imajo itak skozi, le da kadar se nekje na dirkališču kaj dogaja, ga imajo pač na tisti relaciji, sicer bi ga imeli pa na poti do morja in nazaj, ker bi šli namest na Grobnik gledat dirke v Portorož na kavico.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa enkrat si je treba že enkrat pogledati v oči in priznati, da dirkališče NI poligon za učenje varne vožnje. To so vse pravljice tistih slovenskih motoristov, ki si želijo dirkališče, pa nimajo nekih prav zelo legitimnih argumentov, kako bi to dirkališče izsilili od države ...

Jaz nikoli nisem trdil, da JE dirkališče poligon za učenje varne vožnje. Je pa za vsakogar zelo koristno DOPOLNILO k znanju, ki ga pridobiš na omenjenih poligonih, varnih vožnjah, pa ga zaradi specifik teh objektov tam nisi mogel osvojit.

Velja tudi zate, najprej pojdi parkrat na progo, potem pa presojaj kaj od tam odneseš in kaj ne, oziroma koliko so tovrstne izkušnje koristne za povprečnega motorista in koliko ne.

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!