Skoči na vsebino

Prestavljanje brez sklopke


phoebus

Priporočene objave

Sem uporabil iskalnik tako na "prestavljanje" kot "brez sklopke" in nisem našel ničesar kar bi mi odgovorilo na vprašanje. Na kraj pameti mi ne pride da bi prešaltal avto (ali motor kolikor malo sem do zdaj vozil pravega) brez sklopke; v raznih moto testih se pa redno piše kako ta-pa-ta mašina "dovoli" šaltat tudi brez sklopke- in ne govorim o polavtomatiki!

Vprašanje je enostavno- ali ne pobere zobnikov, zvije vilic, ipd., če to delaš? In če (v kar verjamem da), kje je potem fora da hvalijo motor češ da menja brez škrtanja če ne uporabiš sklopke?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj veš, zakaj se prestavlja brez sklopke, ane .) Predvsem zaradi hitrosti.

Ponavadi se prestavlja samo v višje prestave, ko spustiš plin in se ne vrši tolikšen pritisk na lamele sklopke. Za kako strokovno diskusijo sem na žalost že mal zarjavel (fax je že za mano :blush: ), gotovo ti bo pa kak MSjevec znal tut kaj "pametnega" napisat :yes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak avto in motor ti peljem brez sklopke lahko mi jo odklopiš ni nikakršen problem,je pa res,da navzdol se pravi n nižjo prestavo je malo težje se pa tudi da.To lahko vsak proba ni nikakršen problem,vgasneš motor daš v prvo prestavo daš kontakt zastartaš in motor vžge in takoj gre seveda,če je prosti tek dovolj visok sicer držiš malo gasa(ne preveč) ko normalno pospešiš na ca 1/3 obremenitve spustiš gas in obenem že pritisneš ročico menjalnika v drugo prestavo in tako naprej.Pri šaltanju navzdol pa moraš malo gasa dodat kar pa ti nesvetujem če že probaš probaj nazaj šaltat samo pri višji prestavi npr:iz 6-te v 5-to ali iz 5-te v 4-to pa boš videl da gre.Navzgor pa sploh ni problema jaz že 10 let navzgor že iz prve v drugo šaltam vse brez kuplunge,nesmeš pa nasilo,če se ti lepo neprešalta potem nisi ujel pravi trenutek in hitro stisni sklopko in prešaltaj.Če nisi siguren naj ti raje nekdo pokaže ali se malo z njim pelji pa boš videl kako je enostavno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak avto in motor ti peljem brez sklopke lahko mi jo odklopiš ni nikakršen problem,je pa res,da navzdol se pravi n nižjo prestavo je malo težje se pa tudi da.To lahko vsak proba ni nikakršen problem,vgasneš motor daš v prvo prestavo daš kontakt zastartaš in motor vžge in takoj gre seveda,če je prosti tek dovolj visok sicer držiš malo gasa(ne preveč) ko normalno pospešiš na ca 1/3 obremenitve spustiš gas in obenem že pritisneš ročico menjalnika v drugo prestavo in tako naprej.Pri šaltanju navzdol pa moraš malo gasa dodat kar pa ti nesvetujem če že probaš probaj nazaj šaltat samo pri višji prestavi npr:iz 6-te v 5-to ali iz 5-te v 4-to pa boš videl da gre.Navzgor pa sploh ni problema jaz že 10 let navzgor že iz prve v drugo šaltam vse brez kuplunge,nesmeš pa nasilo,če se ti lepo neprešalta potem nisi ujel pravi trenutek in hitro stisni sklopko in prešaltaj.Če nisi siguren naj ti raje nekdo pokaže ali se malo z njim pelji pa boš videl kako je enostavno.

dobr da vem da nebom avta alpa motorja od tebe kupoval .) je pa užitek ni kej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj vem da se da, sem bil prisiljen šaltati brez sklopke na Citroenu Ami, ko mi jo je utrgalo (pletenico sklopke); ampak zakaj pa potem ne piše v priročniku za uporabo, da lahko menjaš brez sklopke? Nekaj se že mora malo bolj obrabljati, če ne ne bi imela vozila sklopke...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Iz prve v drugo, pr visokih obratih, obvezn brez sklopke šaltam. Gre lepš, pa ne škrta :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Saj vem da se da, sem bil prisiljen šaltati brez sklopke na Citroenu Ami, ko mi jo je utrgalo (pletenico sklopke); ampak zakaj pa potem ne piše v priročniku za uporabo, da lahko menjaš brez sklopke? Nekaj se že mora malo bolj obrabljati, če ne ne bi imela vozila sklopke...

Razen tega, da je potrebna za speljevanje... :whistle:

Vsekakor je na avtu težje menjavat brez sklopke kot s sklopko - treba je zadet prave vrtljaje, točno pravo količino gasa in to ni ravno enostavno.

Pri nekaterih športnih avtih (rallye specialkah) pa imaš sekvenčne menjalnike, ki so mišljeni za prestavljanje brez sklopke - in so po konstrukciji podobni menjalnikom na motorjih. Seveda pa se komponente izrabljajo hitreje kot bi se z uporabo sklopke...

How sequential gearbox works...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sklopka dovoljuje da se motor in kolesa vrtijo z različnimi hitrostmi, vgrajena je z namenom in ne kot modna muha inžinirjev, ki niso vedeli kako bi bolje porabili čas izdelave motorja, avtomobila ali nekega delovnega stroja! brez uporabe sklopke trpita menjalnik in motor, pri motorju pa tudi veriga. notranji zobje v menjalniku se krešejo ker se hočejo stakniti z različnimi hitrostmi (če kdo tega ne razume naj si pogleda kako menjalnik deluje..)! lahko se kakšen zob odlomi. ko pa se odlomi eden, sploh če je to pri višjih obratih se ta lahko spremeni v "šrapnel" in uniči ves menjalnik. tako da če ne dirkaš in nimaš vsakiš ko se vsedeš na motor novega menjalnika...ki ga boš po 30 krogih dirke zavrgel...uporabljaj sklopko! seveda je možno menjati brez in s tem ne zjebati menjalnika, toda zakaj bi :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vsak avto in motor ti peljem brez sklopke lahko mi jo odklopiš ni nikakršen problem,je pa res,da navzdol se pravi n nižjo prestavo je malo težje se pa tudi da.To lahko vsak proba ni nikakršen problem,vgasneš motor daš v prvo prestavo daš kontakt zastartaš in motor vžge in takoj gre seveda,če je prosti tek dovolj visok sicer držiš malo gasa(ne preveč) ko normalno pospešiš na ca 1/3 obremenitve spustiš gas in obenem že pritisneš ročico menjalnika v drugo prestavo in tako naprej.Pri šaltanju navzdol pa moraš malo gasa dodat kar pa ti nesvetujem če že probaš probaj nazaj šaltat samo pri višji prestavi npr:iz 6-te v 5-to ali iz 5-te v 4-to pa boš videl da gre.Navzgor pa sploh ni problema jaz že 10 let navzgor že iz prve v drugo šaltam vse brez kuplunge,nesmeš pa nasilo,če se ti lepo neprešalta potem nisi ujel pravi trenutek in hitro stisni sklopko in prešaltaj.Če nisi siguren naj ti raje nekdo pokaže ali se malo z njim pelji pa boš videl kako je enostavno.

(čisto tako je kot brumer opisuje)

jaz sem svojo bivšo omego vozil 2 dni čisto brez zajle za sklopko (počila je in sem jo moral naročiti) avto sem pa nujno rabil

-šaltal brez škrtanja samo ko sem nižal je šlo malo težje ampak ko ujameš taprav moment šaltkeber sam pade not,

najbolj od vsega je po moje trpel štarter ker sem vozil po mestu in sem moral avto na vsakem križišču ugasniti in potem dati v 1 in z štarterjem pognati avto in tako naprej.

in če ni štarter crknil takrat nebo nikoli :yes:

seveda pa takrat nisem dirkal in preden sem prestavil na dol sem čisto spustil gas in malo počakal.

avto sem potem imel še celi 2 leti in ni to ni pustilo nobenih posledic,potem sem ga prodal in avto se še danes vozi in nobenih problemov okol menjalnika ipd..

ampak ni treba tega počet tko čist brez veze.

to pišem zgolj za podatek da se ve da je zadeva izvedljiva.

lp

Popravljeno . Popravil maggio
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na yamahi imam gumb ki za trenutek prekine vžig motorja. Uporabljam ga vedno iz 2 -> 3 -> 4 -> 5 -> 6

na podoben sistem delujejo quickshifterji na motorjih, ki se montirajo na prestavno ročico, s tem da pri tem sistemu ne rabiš pritiskat nobenega gumba, sam gas do konca :D

tako kot so predhodniki povedali, če se ti je avto/motor/skorajKarkoli "zameril", se da šaltat brez sklopke, _samo_ obrate motorja in hitrost moraš ujeti.

@Frips: to je zato ker yamaho furaš :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brez kuplunge samo krose.. še za spelat je ne rabiš, to sam gas do konca skos držiš pa šaltaš umes.. nevem no, js sploh ne morem z kuplungo šaltat ko je na zadnjem motor, tisto je pa tak al tak skos na zadnjem hehe

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Frips: to je zato ker yamaho furaš :P

Sam se zato brez sklopke lepš šalta k honda z sklopko :P

na yamahi imam gumb ki za trenutek prekine vžig motorja. Uporabljam ga vedno iz 2 -> 3 -> 4 -> 5 -> 6

Aaaaa zato je tisti gumb. Jst se pa spraševal kakšno funkcijo ima.

Viš kak ma yamaha dobro originalno opremo :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

frips.....ne vem če bo to original oprema.....mislim da si je misty sam naredil ta gumb in sicer tako, da je potegnil žice ki so na stikalu za ugašanje motorja v sili še do tipke za blendanje (dolga luč)......in nato ko hoče prestavit samo z nogo rine ročko menjalnika gor, ta se zaradi sil med zobniki seveda ne premakne, ko pa je pravi čas pa samo to tipko stisne da se vžig prekine in menjalnik skoči prestavo višje

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam se zato brez sklopke lepš šalta k honda z sklopko :P

Veš kako pravijo, pri hondi se menjalnik z uporabo ulaufuje in posledično s prevoženimi kilometri zmeraj lepše deluje, pri ostalih motorjih se menjalnik samo še izrablja ... :naughty:

Aaaaa zato je tisti gumb. Jst se pa spraševal kakšno funkcijo ima.

Viš kak ma yamaha dobro originalno opremo :P

a-a, tist je dodatna oprema :D

Če bi šlo za hondo, še gumba ne bi bilo treba stiskat :P

frips.....ne vem če bo to original oprema.....mislim da si je misty sam naredil ta gumb in sicer tako, da je potegnil žice ki so na stikalu za ugašanje motorja v sili še do tipke za blendanje (dolga luč)......in nato ko hoče prestavit samo z nogo rine ročko menjalnika gor, ta se zaradi sil med zobniki seveda ne premakne, ko pa je pravi čas pa samo to tipko stisne da se vžig prekine in menjalnik skoči prestavo višje

Ta elektronika je že bila na motorju, elektronika zato ker pomoje ne gre samo za žice prevezane na stikalo za ugašanje, ker če gumb tiščim, vžig vseeno prekine samo za par desetink in ne skoz. Itak pa originalnih stikal ni več gor na motorju :D

Še en popravek, ročko menjalnika porinem dol, istočasno pa pritisnem ta gumb.

Frips se pa itak zafrkava, ta ne zna bit resen :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri motorju za prestavljanje navzgor skoraj nikoli neuporabljam sklopke, pa mi še nikoli ni menjalnik šel v 3 pm.

Moraš pa šaltati z občutkom, ne na silo. Jaz samo malo spustim gas in se rahlo dotaknem menjalne ročice, pa dobesedno sam skoči v višjo prestavo......

pri avtomobilu pa še nisem poskusil.

Poznam pa tipa, ki je z Wartburgom (!!) naredil okoli 200.000 kilometrov, pa je sklopko uporabljal samo za speljevanje.

Možak ima trenutno Tourana in tudi pri njem prestavlja brez sklopke.

tako, da gre...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem se ob prebiranju tega posta spomnil, da se je pred leti kolega z Wartburgom isto hvalil, da vozi brez sklopke...

Seveda gre tudi na motorju, vprašanje se pa poraja, koliko se stvari (zobniki in vilice) obrablja bolj, kot z uporabo sklopke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na Wartburgu se sklopka izklopi,zato se šalta direkt.Na starih avtih se je prestavljalo z med gasom in dvojno uporabo sklopke,ker menjalniki niso imeli sinhronov,paje šlo vse skupaj malo težje.Sam sem bil VOZAČ v JLA in se je vse tako vozilo.Nekateri so ta sistem ohranli tudi v civilu in vsi pravijo da jim to super služi,da avto manj trpi saj se prestavlja brez da padejo obrati.

Tako da uporaba sklopke služi dolgovečnosti vozila.Brez sklopke vozijo dirkači,ki lahko motor menjajo ko odsluži,na cesti pa tega zares ne rabi nihče od nas.

Lp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na Wartburgu se sklopka izklopi,zato se šalta direkt.Na starih avtih se je prestavljalo z med gasom in dvojno uporabo sklopke,ker menjalniki niso imeli sinhronov,paje šlo vse skupaj malo težje.Sam sem bil VOZAČ v JLA in se je vse tako vozilo.Nekateri so ta sistem ohranli tudi v civilu in vsi pravijo da jim to super služi,da avto manj trpi saj se prestavlja brez da padejo obrati.

Tako da uporaba sklopke služi dolgovečnosti vozila.Brez sklopke vozijo dirkači,ki lahko motor menjajo ko odsluži,na cesti pa tega zares ne rabi nihče od nas.

Lp.

Tudi jaz sem bil šofer v JLA, pa smo uporabljali sklopko. Deutz 4500 (TAM), letnik 1965 je bil moj prvi avto, ki sem ga zadolžil. To, kar si opisal, ni bilo prestavljanje brez sklopke, ampak z uporabo ''vmesnega plina'' pri prestavljanju navzdol in ''dvojno sklopko'' navzgor. Drugo vozilo, ki sem ga dolžil, pa je bil FAP 2026. Nov. Normalna vožnja, kot osebni avto.

Razen, če si v vojski imel kakšno vozilo iz pradavnine,- Kral ali kaj podobnega iz Rusije... Tam pa bi bilo možno.

Gledam pa fante na sportakih, veliko jih prestavlja brez sklopke. Samo imajo motorje leto ali dve, pa menjajo. Kako je z njimi pri novih lastnikih, pa ne vem... :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prestavljanje brez sklopke sem napisal za wartburg,ostalo pa z sklopko kot si opisal tudi sam.Vozil pa sem kar dosti različnih vozil,največ pa prav tako FAP2026,zadaj pa haubica 155.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na mojem gsxrju se super šalta brez sklopke (navzgor). Se mi zdi, da celo lepše kakor s sklopko, tako da kar velikokrat prakticiram. Navzdol pa vedno s sklopko.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Poznam pa tipa, ki je z Wartburgom (!!) naredil okoli 200.000 kilometrov, pa je sklopko uporabljal samo za speljevanje.

Možak ima trenutno Tourana in tudi pri njem prestavlja brez sklopke.

Hehe, Wartburg je imel namenoma to tako narejeno, da si samo gas spustil in si lahko menjaval (centrifugalna sklopka ali nekaj takega). Imel je stikalo, s katerim si lahko izbiral med takim ali pa 'normalnim' delovanjem....

Touran (kolikor vem) tega nima in menjalnik bo šel v 3.p.m. precej hitro, ipak gre za Holcvagn...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

prestavljanje brez sklopke sem napisal za wartburg,ostalo pa z sklopko kot si opisal tudi sam.Vozil pa sem kar dosti različnih vozil,največ pa prav tako FAP2026,zadaj pa haubica 155.

Ops, priznam, da sem slabo prebral tvoj post. Saj si prav to napisal. Se opravičujem zaradi prehitrega komentarja. :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sklopka dovoljuje da se motor in kolesa vrtijo z različnimi hitrostmi, vgrajena je z namenom in ne kot modna muha inžinirjev, ki niso vedeli kako bi bolje porabili čas izdelave motorja, avtomobila ali nekega delovnega stroja! brez uporabe sklopke trpita menjalnik in motor, pri motorju pa tudi veriga. notranji zobje v menjalniku se krešejo ker se hočejo stakniti z različnimi hitrostmi (če kdo tega ne razume naj si pogleda kako menjalnik deluje. .) ! lahko se kakšen zob odlomi. ko pa se odlomi eden, sploh če je to pri višjih obratih se ta lahko spremeni v "šrapnel" in uniči ves menjalnik. tako da če ne dirkaš in nimaš vsakiš ko se vsedeš na motor novega menjalnika...ki ga boš po 30 krogih dirke zavrgel...uporabljaj sklopko! seveda je možno menjati brez in s tem ne zjebati menjalnika, toda zakaj bi :hmm:

Narobe! V višje prestave lahko prestavljaš brez sklopke, ne da bi škodoval menjalniku, le v trenutku menjavanja spusti za trenutek plin, da se sprosti obremenitev zobčenikov (kar tudi delamo, ko menjavamo s sklopko). Navzdol pa je bolje s sklopko zaradi nizkega števila obratov.

Na istem principu delujejo quick-shifterji, le da tam ne spuščaš plina, ker to namesto tebe opravi quick-shifter (nekaj deset-tisočink sekunde), tako da lahko z njim menjavaš pri popolnoma odprtem plinu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!