Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Kako so odraža razlika med motorjem z enim cilindrom in tistim z dvema? Pa 4 ventili, 3 ventili... Halo? Npr. Pegaso ma isto mašino kot BMW 650, ampak drugo glavo (zato tudi razl. št. ventilov) zakaj in kako se to opazi na performansu motorja? Vsi okoli mene so zelo hitri in pametni ko se gre za cifre, ko pa butnem ven ZAKAJ pa tišina. Sej ne da sem neki strokovnjak za to, da ne bo kdo to mislo, ampak je moje znanje je ravno na takem nivoju, da sem se začela spraševati - zakaj? Upam da se me bo kdo usmilil in mi razširil obzorje :wink: ! LP, Teja
hotschko Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 konkretnih izkušenj z enovaljniki nimam ampak neka osnovna načela so ... - več ventilov v glavi je boljše za visoke obrate in slabše za nizke obrate - manj cilindrov pri enaki prostornini pomeni večji navor pri nizkih obratih ... več cilindrov obratno ... - pa še kaj bi se našlo ... Vsak proizvajalec pač išče rešitve, ki so po njegovem mnenju najboljša kombinacija naštetih lastnosti, je pa res, da je precej odvisno od načina vožnje in uporabe motorja (cestni, enduro, choper...). najblolj važno pa je vedno, da ti je tvoj motor, njegov zvok, način vožnje itd... najbolj všeč na celem svetu :) ... ne glede na tehnične podrobnosti :)
ak Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 ko pa butnem ven ZAKAJ pa tišina. men tut še dans ni jasno zakaj imajo alfe (avtomobili)-twin spark (dvojne svečke)... sam je pa tut res, da se zaradi tega čisto nič ne sekiram :D P.S. Odgovor na tvoje vprašanje ZATO :twisted:
k69mj Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Enovaljni motorji imajo navadno več moči v spodnjem območju vrtljajev, dvovaljni pa imajo bolj enakomerno razporejeno moč. Tek enovalnjega motorja naj bi bil bolj nemiren (en delovni takt na 2 obrata motorne gredi), pri dvovaljnem je to odvisno od konstrukcije (V dvovaljniki, paralelni, bokser motorji). Pri isti kubaturi je mogoče z večvaljnim motorjem navadno doseči večjo moč motorja kot pri enovaljnem motorju, ker je mogoče delovne gibe motorja razporediti bolj enakomerno - npr. pri dvovaljniku 1 delovni gib na 1 obrat motorne gredi. Več ventilov pomeni večji izkoristek motorja, zaradi lažjega pritoka mešanice zraka in goriva in odtoka izpušnih plinov iz cilindra. To se namesto za zmanjšanje porabe goriva izkorišča predvsem za povečanje moči motorja => Motor z 5 ventili na valj bi lahko imel enako moč (ob enaki kubaturi) vendar porabil manj goriva, kot motor z 2 ventili na valj - vendar proizvajalci raje naredijo motor z več moči ob ~enaki porabi goriva. Več ventilov pa navadno prinese manj navora pri nizkih vrtljajih motorja (za večji navor pri nizkih vrtljajih motorja je bolj ugodno manjše število ventilov) - pri avtomobilih (več prostora) se to rešuje z spremenljivim kotom odpiranja ventilov, spremenljivim presekom&dolžino sesalnih&izpušnih cevi,...... Vse zgoraj napisano ni pravilo !!!!, vse je odvisno predvsem od namena uporabe motorja. Z raznimi prijemi se da vse zgoraj napisano obrnit na glavo. Ni samo število valjev&ventilov kar vpliva na karakteristike motorja - ampak tudi koti odpiranja ventilov, vztrajnostni momenti motorne gredi, masa batov, nastavitve predvžiga, ..... Za primer lahko vzameš Yamaho YZ426F = enovaljnik, ki se vrti do ~10000vrt/min in ima večino uporabne moči predvsem nad 6000 vrt/min ali pa kakšen Harley :(
Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Najlepša hvala obema (hotschko, k69mj) :D za vajino razlago, sploh k69mj, tvoj post sem morala 2x prebrati, toliko informacij si vključil :oops: . Zdaj me pa zanima konkretno za BMW F650. Premorem stari model le tega - 96 letnik. Očitno je motor nekoliko boljši od Pegasotovega (manj ventilov če sem prav informirana-kolko pa?). Pa se to dejansko pozna? In kako je pri sami vožnji z motorjem? Res tako trese da ni za zdržat? Ker meni se to kar sem se malega že uspela vozit ni zdelo tako tragično. :wink:
hotschko Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Zdaj me pa zanima konkretno za BMW F650. Premorem stari model le tega - 96 letnik. Očitno je motor nekoliko boljši od Pegasotovega (manj ventilov če sem prav informirana-kolko pa?). Pa se to dejansko pozna? konkretnega odgovora za to vprašanje ti ne morem dati, lahko pa ti svetujem, da pobrskaj po forumu med motocikli, ker je bilo po moje že kar nekaj napisanega o tem motorju. In kako je pri sami vožnji z motorjem? Res tako trese da ni za zdržat? Ker meni se to kar sem se malega že uspela vozit ni zdelo tako tragično. :wink: Za mene je tako, da moram mašino poleg slišat tudi čutit ... šele takrat imaš občutek, da imaš motor pod sabo ... ne pa kavni mlinček :twisted: ... pač moj osebni okus. Torej tresenje motorja zaradi delovanja mašine ni nič slabega, ker se to v glavnem pozna samo pri zelo nizkih obratih, višje dela pa kot khmmm ... "It's a v ... vvv. . vajbrejtr, always ready to start " - by Motorhead.
Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Torej tresenje motorja zaradi delovanja mašine ni nič slabega, ker se to v glavnem pozna samo pri zelo nizkih obratih, višje dela pa kot khmmm ... "It's a v ... vvv. . vajbrejtr, always ready to start " - by Motorhead. KUUUUUULLLLLLLLLLL!!!!!!!! 8) :D :D :P 8) 8) :!: 8)
šoško Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Ponosni lastnik pegasota, kul motor in vsekakor ne trese da bi te moralo dol vržt z motorja, ker ti mravljinci lezejo po celem telesu. :o Je pa res da enovaljni motorji znajo več trest kot dvo ali več valjni vsekakor ni pa nobene panike. :D
RAN Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Iz določenega volumna-kubature je možno izvleči določeno moč. Če je ta kubatura v enem cilindru so nekrožeče mase (bat, batnica, ojnica, ročica na glavni gredi) pač razporejene v enem segmentu polnega obrata in povzročajo vibracije, ker jih je z kontra masami teško popolnoma uravnotežiti. Pa tudi kontra mase niso zaželjene, ker le te vplivajo na skupno maso nekrožečih mas in problem doseganja velikih vrtljajev se skriva tukaj-prevelika vztrajnost nekrožečih mas. Gremo naprej : Če je ta kubatura v več cilindrih lahko le te razporediš fizično po krožnici (TWIN motorji ali celo zvezda motorji pri avionih) ali pa razprediš krožno njihove delovne takte in so fizično razporejeni v vrsto.Problem nekrožečih mas in uravnoteženje le teh je ustrezno manjše, tudi doseganje večjih obratov je enostavnejše, ker so moteče vztrajnostne mase manjše. Ne vem če sem bil dovolj jasen, ampak sem se trudil po najboljših močeh. 8)
Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Ne vem če sem bil dovolj jasen, ampak sem se trudil po najboljših močeh. To je blo pa že skoraj "out of my league" ampak mislim da kapiram! :roll: Zakaj pa pol delajo motorje z enim cilindrom? Kakšne so prednosti (razen manjše porabe)? LP, TEYA
RAN Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Ne vem če sem bil dovolj jasen, ampak sem se trudil po najboljših močeh. To je blo pa že skoraj "out of my league" ampak mislim da kapiram! :roll: Zakaj pa pol delajo motorje z enim cilindrom? Kakšne so prednosti (razen manjše porabe)? LP, TEYA Ja ti si pa res radovedna. Enocilndrci so že zgodovinska posebnost in marsikateri od BMW-a, Enfielda itd so bili pregovorno legendarni motorji. Zakaj jih delajo : - ker so enostavnejši, - ker so lažji za vzdrževanje, - tudi manj stroškov za rezervne dele ( manj elementov -manj popravil in zamenjav), - ker je ROTAX-u uspelo sodoben enocilindrc narediti, - ker je BMW -ju uspelo ta motor nadgraditi, pa še bi se kaj našlo. 8)
Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Ja ti si pa res radovedna. Ne samo radovedna, hočem da mi poveste da vozim naj d best super motor na svetu, pol pa vsi enocilindraše na forumu šinfajo :( (Pegaso in istomišljeniki izvzeti). No, šalo na stran. Stvar me pač zanima. Hočem vedet kaj mam pod sabo. VEDNO IN V VSEH PRIMERIH! :wink:
RAN Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 No, šalo na stran. Stvar me pač zanima. Hočem vedet kaj mam pod sabo. VEDNO IN V VSEH PRIMERIH! :wink: Za pod sabo, se tudi kaj drugega dobrega najde. :wink:
enduraš Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 o tem nimam glih velik pojma (čeprov sem 3.letnik strojne) :oops: :oops: ,ampak vseen. Jaz sm ZA za en cilinder ,ker : -manj porabijo goriva -lažje vzdrževanje -cenejše popravilo -lažji motor -zvok za dušo -vibracije so kul ...če ti pa niso ...ma pa večina enocilindrašev protivibracijsko gred :D -enakomerno podajanje moči -NI mi pa všeč da te pr nizkih obratih z motorja strese :( Najbrž sem kje mem udaru. :D
Pervy Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Zdaj me pa zanima konkretno za BMW F650. Premorem stari model le tega - 96 letnik. Očitno je motor nekoliko boljši od Pegasotovega (manj ventilov če sem prav informirana-kolko pa?). Pa se to dejansko pozna? In kako je pri sami vožnji z motorjem? Res tako trese da ni za zdržat? Ker meni se to kar sem se malega že uspela vozit ni zdelo tako tragično. :wink: glede pegasota in BMW F je blo ze nekje dosti govora. na kratko o agregatu: oba sta imela do leta 2000 enak rotax-ov motor, nato je bmw- naredil svojo varianto s spremenjeno glavo in drugacnim elektronskim sistemom vziga, za ventile pa nisem siguren (bi moral preverit) ampak mislim da jih ima vec. razlika je kar ocitna, motor ima vec navora in lepse vlece. pegaso je lani dobil elektronski vbrizg, ki pomeni podobno spremembo - lepse vlece in manj vibrira. ce te se kaj zanima vprasaj saj je tu gor kar nekaj tehnikov, ki se razumejo na te stvari. ps: nova honda VTR 800 ima VTEC sistem, ko motor pod 7000 obrati "laufa" z dvema ventiloma nad 7000 pa z stirimi. :shock:
strom Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Ne vem če sem bil dovolj jasen, ampak sem se trudil po najboljših močeh. To je blo pa že skoraj "out of my league" ampak mislim da kapiram! :roll: Zakaj pa pol delajo motorje z enim cilindrom? Kakšne so prednosti (razen manjše porabe)? LP, TEYA hmmm.... kolkr vem iz izkušenj, eno-dvo cilindrci papajo več kot 4... no ja, odvisno kolk je kej napiljena mašina. nisem našel odgovora na twin spark.... Nekako naj bi zadeva zagotavljala bolj enakomeren in ziher bum v cilindru. Več ventilov, večja je lahko površina le-teh v glavi, hitreje lahko pride gorivo/zrak v cilinder in prej iz njega - večji obrati.... honda ma v avtotih VTEC, pod nizkimi obrati delata dva ventila, pod večjimi pa štirje na cilinder. Sej neki tazga nej bi zdej tud v mofah napedenal. sicer pa kot so že drugi napisal... enocilindrci za kroske/enduro, lahki, moč v nizkih obratih... več al manj vsaj. Dvocilindrci... bolj enakomerno razporejena moč, V mašine pa več navora... ni lepšga blo pelat do zdej, kot hondo V4... vsaj zame. yummie. 4 v vrsti... več moči v visokih obratih... etc... LP
Teya Objavljeno Avgust 27, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Vsem se najlepše zahvaljujem za razlage :D . Od danes naprej malo bolj razumem vsaj eno stvar, ki jo dobim med noge :mrgreen: ! No ja, da ne bom nove teme začela! :roll: Še vedno bom vesela vseh vaših mnenj. :wink:
Wobewt Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 honda ma v avtotih VTEC, pod nizkimi obrati delata dva ventila, pod večjimi pa štirje na cilinder. Sej neki tazga nej bi zdej tud v mofah napedenal. LP Je že napedenan u Hondi VFR 800, precej se čuti ta preskok iz osmih v šestnajst delujočih ventilov.....Se je treba privadit 8)
SF Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Eden je premalo, dva ravno prav, kar je pa več je pa navlaka... :twisted:
Ice Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 faker,shujsi pa tih bod´........"navlaka" .....ti bom ze dal :evil: :shock: :wink: :lol: 8)
cyc Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Eden je premalo, dva ravno prav, kar je pa več je pa navlaka... :twisted: No, no, hornetke se pa ne bi branil, a :twisted: To zdaj lahko napises samo tato ker mas in-line twina :D :wink:
klemens Objavljeno Avgust 27, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 27, 2002 Nekaj osnov na http://autozine.kyul.net/technical_school/.../tech_index.htm LP, klemen
Teya Objavljeno Avgust 28, 2002 Avtor Opozori Objavljeno Avgust 28, 2002 Moram vam povedat, da sem včeraj šla z mojo benfo na temeljit probefahrt. In na osnovi prej povedanega sem pazljivo poslušala mašino. 8) V nizkih obratih res malo trese, ni hujšega. Štandgas se je mogo tudi nastavit ker mi je v leru kr ugasno. :? AMPAK LJUDJE, KAK TO POTEGNE! :D Mogoče sem impresionirana zgolj zaradi moje navajenosti na 350 ccm chopper, ampak vseeno - JUPIII ZA MOJO BENFO! :mrgreen: :multi: :olympic: :onfire:
hotschko Objavljeno Avgust 28, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 28, 2002 Hočem vedet kaj mam pod sabo. VEDNO IN V VSEH PRIMERIH! :wink: Kot rečeno: "It's a v.. v.. v.. vajbrejtr, always ready to start" :) :oops:
fisherman Objavljeno Avgust 28, 2002 Opozori Objavljeno Avgust 28, 2002 Eden je premalo, dva ravno prav, kar je pa več je pa navlaka... :twisted: Ha Ha Ha Ha, točno tako stari.
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se