Skoči na vsebino

DAKAR 2003


Fallen Angel

Priporočene objave

Chris, Schlesser je bil leta 2001 malce "žleht" skozi vso dirko - npr: Jutti Kleinschmidt, ki je nekoč vozila enega od Schlesserjevih buggy-jev, potem pa presedlala k Mitsubishiju, je "zrihtal" kazenski časovni pribitek... Organizatorjem se je pritožil, da je peljala nekoliko mimo začrtane poti in bi lahko naletela na mino, ki jih je tam veliko, s čimer naj bo kršila eno od varnostnih pravil dirke. Ko pa je sam naredil prekršek proti pravilom dirke, se je delal neumnega in izgovarjal - no, kazenski pribitek je seveda dobil (pa ne samo enega...).

Tisto najgrše pa se je zgodilo na koncu dirke - na startu zadnje etape sta se Schlesser in njegov klubski kolega Servia dobesedno "vrinila" pred poštenega Masuoko. Masuoka je sprevidel goljufijo, skušal prehiteti, med prehitevanjem (v oblaku prahu ter grmovju za povrh) naletel na skalo in uničil vzmetenje enega od zadnjih koles. Schlesser se je izgovarjal na "lastno časovno napako", vendar so mu pribili eno kazensko uro, tako da je namesto zmage pristal na tretjem mestu. S tem je kot prva ženska v zgodovini rallyja Dakar zmagala odlična nemška voznica Jutta Kleinschmidt, Masuoka pa je bil drugi, čeprav je bil za večino moralni zmagovalec dirke. Zelo lep opis dogodka najdeš pri Mitsubishiju:

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/motorsp...ar_e/leg19.html

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dakar, 17. januar, 15. etapa, brez GPS navigacije:

Tudi tokrat prekrasna, hitra etapa, spet je bilo precej kamenja in skal, tako da je bil vožnja ponekod precej poskakujoča. Hitrostna preizkušnja brez GPS navigacije je bila ena daljših - 477km. Udeleženci najtežje rally preizkušnje na svetu so prišli do reke Nil, kar napoveduje skorajšnji konec letošnje dirke.

Pri motoristih Meoni ne popusti niti za milimeter. Kljub bolečinam zaradi hudega padca na prejšnji etapi s popravljenim motorjem vozi na meji nemogočega. Prejšnji večer so mu na poškodovanem komolcu naredili punkcijo in iz komolca izčrpali nekaj vode. Meoni je seveda dobil etapo, zaostanek za vodilnim Sainctom pa je zmanjšal le za pet minut, tako da skupaj še vedno ostaja na tretjem mestu s skoraj 34 minutami zaostanka. Na drugem mestu je Despres, ki zaostaja za Sainctom 10 minut in pol.

Spet so pokazali tudi Mirana Stanovnika, ki je bil včeraj po poškodbah in borbenosti prava športna vzporednica Meoniju. Povedali so, da nadaljuje dirko z bolečo ramo in rebri po hudem padcu. Po besedah komentatorja so Miranu zvečer pred etapo pomagali z masažo ter analgetiki. Na etapi je bil odličen enajsti in ostaja na skupnem petnajstem mestu. Miran je letos prav gotovo dokazal, da sodi med najboljše motocikliste rallyja Dakar. Do cilja v Sharm-el-Sheikhu ga ločita le še dve etapi. Zdrži, Miran!

Pri avtomobilistih se odvija boj za tretje mesto, ki bi ga Fontenayu rad odvzel Miki Biasion (oba Mitsubishi). Loči ju le šest minut in pol. Prvo- in drugouvrščena Peterhansel in Masuoka sta spet vozila bolj zadržano, saj imata več kot dovolj naskoka pred zasledovalci. Peterhansel je imel nekaj težav z vozilom, ki pa jih je posadka hitro odpravila. Kot je povedal, "Masuoka zelo dobro začuti Peterhanslove težave in bi skušal pridobiti čimveč časa..." :D Na etapi je bil tokrat Masuoka malenkost pred Peterhanslom, vendar v skupni razvrstitvi zaostaja za slabih 26 minut. Na vrhu torej ostaja: Peterhansel, Masuoka, Fontenay. Etapo je spet dobil Ari Vatanen, ki tokrat ni imel težav z navigacijo kot na prejšnji etapi. Zanimivo - kljub prepovedi GPS-a tokrat nihče ni imel posebnih navigacijskih težav. Menda je svoje doprinesel prah, tako da je bilo treba le slediti prašnemu oblaku vodilnih voznikov...

Pri tovornjakih nič posebnega - etapo je kljub izgubi časa z menjavo predrte pnevmatike dobil Kabirov (Kamaz). Je pa menjava pnevmatike na pošasti, kot je Kamaz (pokazali so lep posnetek), cel podvig. Kot je omenil komentator: "Vse na teh tovorjakih je dvojne velikosti." V skupni razvrstitvi je na vrhu trdno zasidran Tschaguine z uro in 11 minutami naskoka, sledijo De Azevedo, Kabirov in De Rooy. Glede na časovne razlike vse kaže, da bo tako tudi ostalo.

Današna etapa (hitrostna preizkušnja meri 365km) bo karavano že pripeljala v Sharm-el-Sheikh, kjer bo v nedeljo le še 34-kilometrska hitrostna preizkušnja. Veselja in solz na koncu najbrž, tako kot vsako leto, ne bo manjkalo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dakar, 18. januar, 16. etapa:

Zadnja "resna" etapa se je izkazala za eno najtežjih in najbolj dramatičnih na letošnji dirki. Po besedah komentatorja je Peterhansel doživel pravi "sodni dan" oz. "dan, ki si ga bo želel čimprej pozabiti"... Za nekatere se je dan začel že sredi noči, saj se je etapa pričela s kar 413km dolgim transferjem, ki mu je sledila 365km dolga izjemno težka hitrostna preizkušnja, na koncu pa še 50km transfer. Pokrajina je bila tokrat skalnata, kamnita in posejana z mogočnimi skalnimi vzpetinami, udeleženci pa so vozili po kanjonih med njimi, prekritimi z velikimi kosi temno rjavega kamenja. Spominjalo je na scene s sovražnih planetov iz ZF filmov, le da je sonce prijazno sijalo. Sicer pa je, kot so povedali, ta egiptovska pokrajina še najbolj podobna Maroku. Na etapi ni manjkalo težav z navigacijo...

Pa pričnimo z motocikli. Etapo je tokrat dobil Despres pred Sainctom, Como, Meonijem in Lundmarkom. Coma je na etapi padel. Padec je izgledal nedolžno, Comi pa so boleče zapestje zdravili z ledom. Zvečer se je izkazalo, da je zlomljeno. Kljub temu bo z opornico na roki nastopil na zaključni etapi. Povsem na koncu hitrostne preizkušnje so morali udeleženci rallyja prevoziti pravi "hill climbing" po hudi strmini, prekriti s spodmikajočim se krušljivim kamenjem. Padcev seveda ni manjkalo. Že precej utrujenim motoristom so pomagali potiskati motorje navkreber tudi nekateri gledalci. Zelo nevarno je bilo, ko so mimo ustavljenih motoristov sredi ozke strme poti po klancu vozili tovornjaki. Te pošasti po krušljivem kamenju kot za šalo bočno prestavi za kak meter, tako da je bilo nekaj voženj mimo motoristov prcej tesnih... Končni vrstni red pri vrhu ostaja enak: Sainct, Despres, Meoni. Stanovnik je bil 24. z uro in 27 minutami zaostanka na tej etapi, dodatno pa je žal dobil (razloga ne vem) še eno uro kazenskega časovnega pribitka (skupaj na dirki torej tri ure), zato je v skupni razvrstitvi zdrsnil na 17. mesto.

Pri avtomobilistih sta Peterhansel in Biasion doživela grd dan. Peterhanslu se je najprej odlomilo nekaj lopatic na ventilatorju hladilnika, ki so predrle hladilnik. K sreči je spretni sovoznik Cottret hladilnik izjemno hitro pokrpal s "tekočo gumo" iz avtomobilskega pribora. Po poti sta nato še večkrat preverila tesnjenje hladilnika in kazalo je že, da bo vse v redu. Potem pa se je zgodilo. Med prehitevanjem Jutte Kleinschmidt je Peterhansel v prahu naletel na skalo, ki je skoraj odtrgala prednje levo kolo. Za tiste, ki ne spremljate posnetkov dirke, naj pojasnim - pri prehitevanju mora zaradi varnosti prehitevajoče vozilo zaviti z ožje utrjene poti ("ceste"), prehiteti po površini ob poti, nato pa se vrniti na pot. Ob poti je vse polno pasti, predvsem skal, ki lahko predrejo gumo, večje skale pa uničijo avto. V oblaku prahu je torej prehitevanje prava loterija. Peterhanslovega Mitsubishija je odvlekel podporni tovornjak... Vedno prijazni Masuoka, simbol športnega obnašanja na Dakarju, je povedal, da obžaluje Peterhanslovo smolo. Povedal je še, da je Peterhansel odličen voznik in klubski tovariš, zato se Masuoka ne more iskreno veseliti prevzema vodstva in skoraj gotove zmage na dirki, saj se je Masuoki zelo podobno zgodilo leta 2001. Ni kaj, pravi športnik!

Etapo je dobil (vsaj tako je sprva kazalo...) Miki Biasion. Na poti je imel nemalo težav z menjalnikom, ki je med drugim puščal olje. Tako npr. ni mogel prestaviti v drugo prestavo, na koncu etape pa je zaradi pregretja nesrečni menjalnik povsem blokiral. Biasion se je (menda na ciljni "rampi") veselo spravil k popravilu in zadevo menda tudi popravil, vendar je s tem prekršil pravila, si prislužil kar deset ur kazenskega pribitka in zdrsnil na skupno petnajsto mesto! Sanje o tretjem mestu so ostale zakopane v puščavskem prahu... Etapni vrstni red pri vrhu z upoštevanjem Biasionove kazni: Henrard, Fontenay, De Villiers. Peterhansel je prišel na cilj šele 41-ti. Končni vrstni red po tej dramatični etapi: Masuoka, Fontenay, Peterhansel - vsi Mitsubishi.

Po besedah Eurosportovega komentatorja je bilo najprimernejše vozilo za včerajšnjo "kamnito" etapo - tovornjak. Že četrtič zapored je bil najhitrejši Kabirov (Kamaz), sledijo De Azevedo (Tatra), De Rooy (DAF) in Tschaguine (Kamaz). Skupni vrstni red ostaja enak: Tschaguie, De Azevedo, Kabirov.

Ostane še kratka zadnja etapa (nedelja), ki je še najbolj namenjena gledalcem. V trenutku, ko tole pišem, je sicer že vse končano in je znan tudi končni vrstni red, v katerem ni pri vrhu nobene spremembe. Tudi Miran Stanovnik je (kot je napisal že Muc) ostal na odličnem skupnem 17. mestu - Miran, iskrene čestitke za res izjemen dosežek - BRAVO!!! :D

Zvečer ob 22:30 si bom ogledal še zadnje Eurosportovo poročilo, jutri pa napišem njegov povzetek in komentar letošnjega nadvse zanimivega rallyja Dakar.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stanko je pribitek 1 ure dobil zaradi mehaničnega posega v motor, od neprave osebe

drugače pa BRAVOOOO gospodu in starosti slovenskega rallye motociklizma

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bravo Miran! :D

Tebi Transalp pa hvala za temeljito poročanje o Dakarju!

Mogoče bo pa letos kaj ostalo peska na Miranovem motorju da bo Monika lahko naredila jaslice iz pravega puščavskega peska! Že kar nekaj let čaka na ta pesek! :(

Če ga ne bo dočakala pa ji že kar nekaj časa govorim da bo šla lahko nekoč sama po pesek v puščavo! 8)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tebi Transalp pa hvala za temeljito poročanje o Dakarju!

Pisanje o Dakarju mi je v pravo veselje. :D Hvala vsem bralcem!

Mogoče bo pa letos kaj ostalo peska na Miranovem motorju da bo Monika lahko naredila jaslice iz pravega puščavskega peska!

Ta pesek se da menda celo kupiti - moj šef ima doma tri okrasne stekleničke s peskom iz treh različnih puščav. Sicer so bile najbrž nemarno drage, ampak gotovo se kje dobi puščavski pesek tudi bolj poceni... :roll: Ampak bi bil pa štos, da bi kakim Tuaregom razlagal, za koliko denarja se pri nas dobi pest peska v steklenički... :lol:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to da se Miran in Monikin oče kar dobro poznata saj je bil oče Miranov trener v časih ko je Miran še vozil motorno kolo brez motorja! (kolesaril) In tega je že več kot sedem let! Toliko dolgo že čaka monika na pesek iz kakšnih skritih delov motorja! Seveda bolj za štos kot za res! Ampak ko mu je to omenila lani v Tvinu se je spomnil nanjo in na pesek tako da upanje obstaja! :wink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zelo čustvena izjava Stanovnika na športni sceni, v kateri se je dobro videlo skozi kakšen pekel je šel v zadnjih dneh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tebi Transalp pa hvala za temeljito poročanje o Dakarju!

Tudi ostali smo kaj napisali...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zelo čustvena izjava Stanovnika na športni sceni, v kateri se je dobro videlo skozi kakšen pekel je šel v zadnjih dneh.

Jep... :shock: :shock: :shock:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav v zvezi z Dakarjem, amapk velika škoda pa je, da KTM nima nobenega tekmeca in potem cela dirka izgleda kot predstavitveni spot. Upam da ne bo tudi pri avtomobilih k malu tako (samo Mitsubishi).

U bistvu je tukaj KTM še najmanj kriv. Kje pa so BMW, Honda, Yamaha?

3 x BUUUAA za te tovarne - kar se tiče udeležbe na Dakarju - pri motorjuh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mirana so očitno sabotirali, kar je samo še en dokaz njegove kvalitete:

"Edina letošnja težava z zavornim sistemom ga je sicer včeraj skoraj stala glave. Toda natančen pregled motorja je ugotovil, da gre za veliko več kot tehnično težavo. Že to, da se je odvil vijak, ki pri zavorni ročici zadržuje olje hidravličnega zavornega sistema je bilo zelo nenavadno. Povsem nerazumljivo pa je, da je mehanik odkril, da je odvit tudi vijak pri zavorni čeljusti na sprednjem kolesu. Kakorkoli se sliši nenavadno in nedokazljivo je edina razumna razlaga sabotaža enega od konkurentov. "

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Danes pride Miran na Brnik ob 21:30.

Prihod, načrtovan za četrtek, je moral prestaviti, saj ima baje hudo polomljena rebra. :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

A pride kdo? Jaz bom tam. :idea: :idea:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takole - še zadnjič: Dakar, 19. januar, 17. etapa:

Zadnja hitrostna preizkušnja je bila dolga le 34km in je bila pretežno namenjena gledalcem, pa seveda tudi svojcem udeležencev, ki so jih nestrpno pričakovali na prelepi obali Rdečega morja v Sharm-el-Sheikhu. Kljub vsemu je bilo nekaj težav z navigacijo, celo Masuoka se je "lovil"... Masuoki so pri Mitsubishiju zabičali previdno vožnjo, saj je imel več kot dovolj naskoka. "Show" etapo je dobil Ari Vatanen, pri motoristih Per-Gunnar Lundmark, pri tovornjakih pa spet Kabirov. Na Eurosportu so večino časa seveda kazali zmagovalni oder ter izjave najvišje uvrščenih. Masuoka je povedal nekako takole: "Potrpežljivost se mi je tokrat obrestovala: potrpežljivost je prinesla priložnost, priložnost pa zmago." Peterhansel je bil seveda nekoliko razočaran, vendar je za naslednje leto obljubil trd boj. Z Mitsubishijem je namreč podpisal triletno pogodbo. Tudi Ari Vatanen je obljubil nekaj v stilu "I'll be back!" :D

Tschaguine je na strehi Kamaza tokrat s šampanjcem "od zunaj" veselo namakal posadko svojega tovornjaka. V prvih dneh rallyja je praznoval tudi rojstni dan - takrat je posadko namakal "od znotraj", za kar je imel s seboj steklenico vodke, v kateri je "plaval" - modelček Kamaza...

Od zanimivosti so pokazali enega od Nissanov, ki je imel težjo okvaro motorja in se je komaj vlekel naprej proti cilju. Očitno je pri spravljanju Nissana v gibanje pomagal sovoznik, ki potem kljub teku ni mogel več ujeti vozila. Če bi voznik ustavil, bi se lahko zgodilo, da reč ne bi več mogla speljati... K sreči je mimo pripeljal nekdo na skuterju, naložil sovoznika in prehitel Nissana, ki se je potem nekako uspel zbasati v premikajoče se vozilo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse lepo in prav v zvezi z Dakarjem, amapk velika škoda pa je, da KTM nima nobenega tekmeca in potem cela dirka izgleda kot predstavitveni spot. U bistvu je tukaj KTM še najmanj kriv. Kje pa so BMW, Honda, Yamaha?

Jason, naj te malce potolažim. Na eni od tovarniško pripravljenih Hond XR 650 je dirkal japonski voznik Jun Mitsuhashi, ki je zasedel končno 16. mesto, torej tik pred Miranom. Kot je bilo slišati na Eurosportu, je bil motor več kot odlično pripravljen, tako da se sprašujejo, če Honda potihem ne pripravlja uradne vrnitve na Dakar... 8) :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja pa dobr, kva je zdej to??? A niso včasih na Dakarju podeljevali nagrado za fair-play in če se ne motim, jo je dobil prav Stanovnik. Letos je pa temu istemu Stanovniku nek prasec namerno uničil bremze in ga hotel ubiti. Ja, pa to ni res... Spet se je izkazalo, da dobrota je sirota! Nimam besed!!!

Kar ne morem verjet, de se to lahko zgodi na taki tekmi, kjer se najbolj ceni pošten boj, srčnost, vztrajnost in medsebojna pomoč sotekmovalcev.

Mirana za predsednika!!!

lp, Pjotr.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V današnjem Dnevniku je čez polovico strani zelo dober članek Davida Stropnika - tema Dakar, Stanovnik in tovarniške ekipe.

Noise, a si bil na Brniku oz. kako je bilo tam?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bral sem o teh odvitih vijakih in potem padcih ! Da je tako rivalstvo da si nekdo kaj takega loti ?? :shock:

Štala !

Naslednje leto je treba najet Ali Babo in njegovih 40 !!! :evil:

SKA BIKE

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bral sem o teh odvitih vijakih in potem padcih ! Da je tako rivalstvo da si nekdo kaj takega loti ?? :shock:  

Štala !  

Naslednje leto je treba najet Ali Babo in njegovih 40 !!!  :evil:  

SKA BIKE

Tole o sabotaži ni za jemati kot "gotovo dejstvo", ker gre samo za možnost. Poznam pa kar nekaj dirkačev, ki so jih pošteno skupili zaradi odvitih, ali kako drugače neizpravnih zavor, pa je vedno šlo za šlamparijo (ali pa raztresenost zaradi preobremenjenosti) mehanikov :? .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!