Skoči na vsebino

Ram-Air ...kaj je to?


Priporočene objave

Objavljeno

Pr sportnih 600tkah sem opazu da imajo podatke o moci dvojne npr 110hp(121hp mit ramair)?

Kaj je to? Dodoatna pumpa al kaj, se jo da isklopit -ne? kdaj se pa pol vklop?

LP

Objavljeno

Kolkr vem nej bi bla to zadeva, k ti pr višjih brzinah butne še mal extra lufta v frgazarje... pr ZZR1100 lahko npr. vidiš spredi pod lučjo dve cevi, zgledajo k kanoni. Sej točnega principa ne vem, tko da bojo nejbrž to drugi kej bl povedal.

Ne vem no... jest bi raj turbino za XS :D

LP

Objavljeno

RAM AIR je Kawasakijeva pogruntavščina (ime), drugač pa imajo to zadevo vsi športni japonci (cbr 600, R6, gsx-r...), samo imenujejo jo drugače. Prvi podatek moči ponavadi pomeni, koliko iztisne mašina brez "ram aira", drugi pa koliko z ram airom. Princip delovanja ramaira je tak, da pri večjih hitrostih ustvarja nadtlak v zračni komori (air boxu) - večja kot je hitrost, večji je nadtlak (pritisk). Temu primerni morajo biti tudi vplinjači (ali i.e.). Da ne bo pomote, gre za pritisk v zračni komori (filterškatla), ne v samam motorju. Principi delovanja se od proizvajalca do proizvajalca malenkostno razlikujejo. Honda je svoj čas imela še neke dodatne ventile..... Torej namen te zadeve je v tem, da do frgazerjev pripelje čimveč svežega (komprimiranega) zraka. Pri motorju ala bandit zadeva ne bi delovala, ker frgazerji niso tako nastavljeni.... (tip)..., zato že malo večja odprtina na airboxu (kaj šele direkten vod zraka) lahko pomeni slabše delovanje (potrebno nastaviti vplinjače).

Drugače se pa zadeva vizualno vidi kot odprtina za vstop zraka, običajno nekje blizu sprednje luči. Nekateri imajo dve (gsx-r600/750/1000, cbr 600), nekateri eno (R6...) kar niti ni pomembno. Je pa velikost odprtin predpisana pri dirkanju (ali vsaj bo naslednje leto).

lp, Onim

Objavljeno

Turbo pri veliki hitrosti. :shock: :shock: :shock:

Sistem je brez učinka, ko motor miruje :( (npr. pri merjenju na mizi), pri večji hitrosti pa deluje kot turbina :) (z zelo majhnim nadtlakom). Tak motor ima zato v 1. (pri 70) manjšo moč, kot v 6. (pri 250), zato verjetno dva različna podatka o moči.

Princip!

Zrak se zajema prek naporej obrnjenih cevi. V teh ceveh se zaradi hitrosti ustvari nadtlak, ki pomaga pri polnjenju valjev. Motor zato dobi več mešanice, kar pa je direktno povezano z močjo (več ko prebavi, večja je moč). :D :D

Objavljeno
V teh ceveh se zaradi hitrosti ustvari nadtlak, ki pomaga pri polnjenju valjev

..., da ne bo pomote, sistem ne pomaga pri polnjenju valjev direktno, ker so vmes še vplinjači ali injection.

Lp, Onim

Objavljeno
..., da ne bo pomote, sistem ne pomaga pri polnjenju valjev direktno, ker so vmes še vplinjači ali injection.

Res je. Ampak ko odpreš plin do konca, vplinjač rata ena odprta cev, ki le zraku, ki šiba skozi dodaja gorivo. :D

  • 3 let pozneje...
Objavljeno

:OK: Juhuhu. :OK: Po skoraj štirih letih spet odprem temo.

Zanima me, če ta princip deluje kar tako??

Ker sedaj pride v valj sicer več zraka, ampak za gorenje potrebuješ tudi gorivo.

Ali z večjim pretokom zraka v fergazer, skozi dize priteče tudi več bencina??

Ker mislim, da sem nekje videl en "high flow filter", ki naj bi spustil v motor več zraka, poleg pa je bilo napisano, da priporočajo tudi nakup orodja, s katero pobrusiš luknjo v dizi, oz šobi, da priteče več goriva.

lp

Objavljeno

:OK: Juhuhu. :OK: Po skoraj štirih letih spet odprem temo.

Zanima me, če ta princip deluje kar tako??

Ker sedaj pride v valj sicer več zraka, ampak za gorenje potrebuješ tudi gorivo.

Ali z večjim pretokom zraka v fergazer, skozi dize priteče tudi več bencina??

Pri vplinjačih v principu ja, vendar lahko z veliko spemembo pretoka zraka prideš do fizikalne omejitve pretoka goriva skozi dize - potem je treba dize povečati.

Pri elektronskem vbrizgu pa (razen redkih izjem) elektronika ne meri pretoka zraka, zato je potrebno elektroniko preprogramirat, tako da pri večjih hitrostih (npr. v 5. in 6. prestavi) daje več goriva kot sicer.

Ker mislim, da sem nekje videl en "high flow filter", ki naj bi spustil v motor več zraka, poleg pa je bilo napisano, da priporočajo tudi nakup orodja, s katero pobrusiš luknjo v dizi, oz šobi, da priteče več goriva.

Verjetno je stvar taka, da je pri vplinjačih optimalna velikost dize takšna, da so pri maks. vrtljajih le-te tik pred 'zasičenjem'. Tako vsako povečanje pretoka zraka (odprt izpuh in/ali filter) zahteva prilagoditev le-teh.

Je pa po moje boljše nabavit druge dize kot povečat obstoječe - dize imajo za optimizacijo pretoka določeno 'konusno' obliko odprtine...

lp, D.

Objavljeno

Površno sem sicer vedel, kaj stvar je, nisem si pa znal predstavljati kako funkcionira. No, sedaj vem. Aja, kaj ameriški V8 avtomobili, ki so imeli zajemalnike zraka zunaj havbe, delujejo po podobnem principu (kao Mad Maxov Interceptor)?

Objavljeno

Površno sem sicer vedel, kaj stvar je, nisem si pa znal predstavljati kako funkcionira. No, sedaj vem. Aja, kaj ameriški V8 avtomobili, ki so imeli zajemalnike zraka zunaj havbe, delujejo po podobnem principu (kao Mad Maxov Interceptor)?

Am ne, tist je bolj za šminko, pa kompresor zajema zrak skozi tisto luknjo.

Objavljeno

Interceptor ima kompresor ki je dokaj velika in težka stvar v primerjavi s Turbino :devil: , deluje mal drgač in ima vsis za zrak skozi havbo ker je pač tko velik :OK:

Objavljeno

Interceptor ima kompresor ki je dokaj velika in težka stvar v primerjavi s Turbino :devil: , deluje mal drgač in ima vsis za zrak skozi havbo ker je pač tko velik :OK:

Charger = Compressor? :hmm:

Objavljeno

Malo površno sem prebiral to temo zato mi ne zamerit ,če neboste zvedeli veliko novega.Ta večja odprtina pri vhodu v filter(ali direkt v usisno cev) poveča dotok zraka,ravno tako se poveča pretok zraka skozi vplinjač ,(posledično),več benzina boljša kompresija,več obratov večja moč. Pri motorjih z vbrizgom se ravno tako poveča dotok zraka,s tem se poveča kompresija,pridobi obrate in na osnovi večjega števila obratov se poveča tudi količina vbrizganega goriva,vse to se dogaja pri konstantnem plinu.Z konstantnim(enakim) plinon ima tak motor v vožnji več moči, kot pri merjenju na mestu (na probnem stolu,ki meri KS) ,to pa zato ker mu nedovajamo dodatni zrak kot pri vožnji.Tak sistem teoretično naj bi rabil celo manj goriva,motor dobi več kisika -večja kompresija popolnejše izgorevanje,večja moč.

Ps. samo informativno: pri polovični obremenitvi motorja ca 3000 obr.je hitrost v usisnicevi več kot 400 Kmh v izpušni pa ca 2500 Kmh,to je več kot dva Maha. :beer2:

Objavljeno

Charger = Compressor? :hmm:

supercharger, blower

Merđo ga pa imenuje kompressor :P

Objavljeno

[ Tak sistem teoretično naj bi rabil celo manj goriva,motor dobi več kisika -večja kompresija popolnejše izgorevanje,večja moč.

kompresija ni odvisna od količine zraka in in goriva, ki prie v zgorevalno komoro. Z povečano količino zraka potrbuješ tudi več goriva, drugače je zmes prelena in se zgodi buuuuum.

Objavljeno

Pa kompresijo je treba še celo zmanjšat (turbo motorji)

Objavljeno

kompresija ni odvisna od količine zraka in in goriva, ki prie v zgorevalno komoro. Z povečano količino zraka potrbuješ tudi več goriva, drugače je zmes prelena in se zgodi buuuuum.

Prisilno polnjenje poveča 'navidezno kompresijo' - se pravi temperature in pritiski v zgorevalnem prostoru se povečajo, kot da bi povečal kompresijo...

Zato imajo motorji s kompresorjem drugačne bate/ojnice/... za nižjo kompresijo.

D.

Objavljeno

supercharger, blower

Merđo ga pa imenuje kompressor :P

Mercedes tega ne imenuje kompresor, ampak ima vgraje kompresor.

Nima klasičnega turbo polninika..

Objavljeno

:OK: Juhuhu. :OK: Po skoraj štirih letih spet odprem temo.

Zanima me, če ta princip deluje kar tako??

Ker sedaj pride v valj sicer več zraka, ampak za gorenje potrebuješ tudi gorivo.

Ali z večjim pretokom zraka v fergazer, skozi dize priteče tudi več bencina??

Ker mislim, da sem nekje videl en "high flow filter", ki naj bi spustil v motor več zraka, poleg pa je bilo napisano, da priporočajo tudi nakup orodja, s katero pobrusiš luknjo v dizi, oz šobi, da priteče več goriva.

lp

http://www.motoplus-web.de/19233/2817899.html

Objavljeno

Kolikor sem jaz razumel tale članek, ram-air ne prinese nič, razen dveh lukenj v oklepu.....

Najboljša je tista trditev:

Max. pritisk, ki je dosežen pri 250 km/h je 25 milibarov, vremensko pogojeno pa pride do sprememb zračnega pritiska do 90 milibarov......

Objavljeno

[ Tak sistem teoretično naj bi rabil celo manj goriva,motor dobi več kisika -večja kompresija popolnejše izgorevanje,večja moč.

kompresija ni odvisna od količine zraka in in goriva, ki prie v zgorevalno komoro. Z povečano količino zraka potrbuješ tudi več goriva, drugače je zmes prelena in se zgodi buuuuum.

Dej še kakšno knjigo preber pa bo bUUUUUm naredlu,če že ne prebereš kaj se napiše .

Bom ponovil: če gre več zraka (kisika ) skozi vplinjač je logično, da potegne s sabo tudi več goriva.

Pri moptorjih z vbrizgom pa posledično z večjo količino zraka (kisika),nastane večja kompresija boljše izgorevanje,motor pridobi na obratih in na osnovi večjega števila obratov sledi tudi večje število vbrizgov goriva,kajti za vsak usisni takt sledi en vbrizg (seveda samo pri kontinuirananem vbrizgu)pri manualnem vbrizgu se pa poveča količina vbrizganega goriva.Kontinuiran vbrizg je vbrizg , pri 4 valjnem motorju ki ima 4 vsisne cevi in ima 4 vbrizgale dize (šobe). Manualni vbrizg je takrat ,če so vsisne cevi speljane v eno vsisno cev in ima takoimenovani razpršilec z eno električno dizo (šobo)ki razpršuje benzin. :beer2:

Objavljeno

Pod kontinuiran vbrizg je tisti, kjer bencin ves čas šprica (stari BMW recimo, z mehanskim vbrizgom) novejši imajo pa prekinjen vbrizg z elektromagnetom in bencinsko pumpo.

Pa vbrizgu z eno šobo za vse cilindre se reče tudi monotronic.

Objavljeno

Charger = Compressor? :hmm:

charger je vsak (tukaj mehanski) polnilec.

turbo charger - turbo ali

super charger - kompresor

Objavljeno

Dej še kakšno knjigo preber pa bo bUUUUUm naredlu,če že ne prebereš kaj se napiše .

Bom ponovil: če gre več zraka (kisika ) skozi vplinjač je logično, da potegne s sabo tudi več goriva.

Več ga potegne, če je to fizično mogoče. Čez dizo gre le določena količina goriva.

Pri moptorjih z vbrizgom pa posledično z večjo količino zraka (kisika),nastane večja kompresija boljše izgorevanje,motor pridobi na obratih in na osnovi večjega števila obratov sledi tudi večje število vbrizgov goriva,kajti za vsak usisni takt sledi en vbrizg (seveda samo pri kontinuirananem vbrizgu)pri manualnem vbrizgu se pa poveča količina vbrizganega goriva.Kontinuiran vbrizg je vbrizg , pri 4 valjnem motorju ki ima 4 vsisne cevi in ima 4 vbrizgale dize (šobe). Manualni vbrizg je takrat ,če so vsisne cevi speljane v eno vsisno cev in ima takoimenovani razpršilec z eno električno dizo (šobo)ki razpršuje benzin. :beer2:

Za ustrezno količino goriva glede na količino zraka pa potrebuješ merilec pretoka zraka. Le tako lahko uravnavaš mešanico zmesi goriva in zraka, da se čimbolj probližaš idealni. ki znaša 1: 14,7. Idealne zmesi pri fergazerju ni možno doseči v vseh režimih dela, lahko se smo približaš.

Glede kompresije

Kompresijsko razmerje e je razmerje med maksimalno prostornino Vc, ki jo napolni mešanica zraka in goriva, in minimalno prostornino Ve, ko je bat v zgornji mrtvi legi:

e=Vc/ Ve

Ker velja, da je celotni volumen enak: Vc = Vv + Ve, sledi:

e= Vv/ Ve+ 1

:beer2:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!