Skoči na vsebino

Cestno črno sivo nabijanje in moraliziranje


Priporočene objave

Objavljeno

In je dokazal kaj? Da gre z avtom 280 km/h, motor pa ne more? Ua, da dol padeš. In kaj potem?

Pa saj ni  point motoriranja dokazat, kdo pride hitreje od Ljubljane do Portoroža! Tisti, ki sede na svoj moped s tako filozofijo v glavi, predstavlja potencialno nevarnost sebi, še predvsem pa drugim. In to slednje me milo rečeno moti! Med temi "drugimi" sem jaz, pa moja familija....

Morda se bo grdo slišalo, ampak mi dol visi, če se razsuje en nor'c ki misli,da mora vedno postavljat rekorde na cesti, ki je namenjena VSEM.

Če pa tak nor'c s sabo potegne še koga - no, to mi pa ne visi več dol...

Objavljeno

Ne toliko krajšo, kot nekateri mislite :winkiss:

ti pa lih veš kok sm mislu :P

Objavljeno

ti pa lih veš kok sm mislu :P

 

Ponavadi moški pretiravamo z dolžino, zdaj pa vidim, da nekateri tudi s kratkostjo :grim

Objavljeno (popravljeno)

:grrr

 

Men se je zdela ruska tablca. Kje pa naj bi bilo? Sicer nisem vklopil zvoka. Španci?

Popravljeno . Popravil Whiskey
Objavljeno

Ponavadi moški pretiravamo z dolžino, zdaj pa vidim, da nekateri tudi s kratkostjo :grim

Če nis razumel mojga posta, še ne pomeni da maš dolcga :P

Objavljeno

kolikor vem imam motor neprimerno krajšo zavorno pot kot avto.........popravite me, če se motim. 

Žal pa včasih zaspimo, pa kej pred sabo spregledamo :(

Objavljeno (popravljeno)

http://auto-kult.com/motorcycle-vs-car-what-are-the-braking-distances.html

 

da naumo lih merili kdo ma daljšega :P

 

frenado-motos-2.jpg

 

če posplošim, skor 50% bolje 

 

tralalala.........če ne pozabiš zavirat :D

 

 

pa še ena: zavorna pot motor:

http://www.rsa.ie/Documents/Campaigns/Motorcycle%20Safety/breaking.png

 

in avto

http://www.tmr.qld.gov.au/Safety/Driver-guide/Speeding/~/media/Safety/Driver%20guide/Speeding/Stopping%20distances/Jpg_stopping_distances_graph_web.ashx?w=500&h=268&as=1

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno

Hmmm. Odvisno. Ne vrjamem tem podatkom. Pr avtu lahko na polno bremzas. Pr motorju brez abs pa ni sans.

Objavljeno

Hmmm. Odvisno. Ne vrjamem tem podatkom. Pr avtu lahko na polno bremzas. Pr motorju brez abs pa ni sans.

Zato sem dal še dva linka (povprečni rezultati, srednjetežek avtomobil), kjer so objavljeni podobni rezultati, sicer pa pri meni ni bil point kok bremzaš, ampak v tem da se ne smeš zamislit in pozabit bremzat. 

Samo bremzanje pa je odvisno od marsičesa, predvsem pa mase vozila. Šlepar ima neprimerno daljšo zavorno razdaljo kot avto. In podobno je tudi pri mopedu.

p.s. imam ABS, vedno lahko zaviram na polno :D

Objavljeno

Zaviranje je zelo malo odvisno od mase vozila. Ce so zavore na vseh kolesih dovolj dobre, da lahko zablokirajo, torej prekoracijo mejo zdrsa, je zaviranje odvisno samo od koeficienta trenja - osnovna fizika! Razlike nastanejo drugje.

 

Tovornjaki imajo v povprecju slabse in trse gume zaradi cesar je koeficient trenja nizji. Zaradi kompleksnejse dinamike (dve telesi) je tezko optimalno porazdeliti zavorno med vsa kolesa - malo prevec na prednjem delu, pa pride do "jackknifing-a", ko prikolica prehiti kabino. Treba je upostevati tudi casovni zamik med pritiskom na pedal in aktivacijo pnevmatskih zavor - tudi do 3/4 sekunde - kar je reda velikosti rekacijskega casa.

 

http://www.udot.utah.gov/trucksmart/stopping-distances.php

stopping_distances.jpg

 

Sleper nima neprimerno daljse zavorne razdalje. Ce upostevas samo zavorno razdaljo zaviranja (brez reakcijskega casa), je le-te 85% daljsa. Celotna zavorna razdalja pa je 66% daljsa. Pri cemer pa je masa polno (legalno) nalozenega sleperja 40 ton, masa avtomobila pa od oka 20 krat manjsa. Se pravi, glede na svojo maso zavira sleper samo okoli 3-4% slabse. Kar se precej dobro sklada z zgoraj navedenimi razlogi.

Objavljeno (popravljeno)

kolikor vem imam motor neprimerno krajšo zavorno pot kot avto.........popravite me, če se motim. 

Žal pa včasih zaspimo, pa kej pred sabo spregledamo :(

 

 

če je primerjava narejena kot povzetek iz avto in moto testov potem zavorna pot ni primerljiva ...zaviranje v avtu se meri od 100 do 0 km/h tako . da na oznaki voznik stisne naenkrat sklopko in zavoro na polno - brez pomoči motorja ... 

v spominu imam vzporedni test iz auto bild-a l.2007 med ford mondeo 1,8 in homda cbr600rr kot takrat motor z najboljšii zavorami v 600 klasi ...mondeo nekih 38m , honda 46m...

 

http://www.motosvet.com/upocasniti-ali-ustaviti.html

 

pa še nekaj ...potrebno je meriti s točnimi merilci za hitrosr - načeloma zna na motorju števec kazati kakšen km več kot na avtu ..

Popravljeno . Popravil thumper
Objavljeno

Glede na maso, samo 3-4%, glede na razdaljo pa celo 66% daljše...........statistika je pizda :P

Objavljeno

če je primerjava narejena kot povzetek iz avto in moto testov potem zavorna pot ni primerljiva ...zaviranje v avtu se meri od 100 do 0 km/h tako . da na oznaki voznik stisne naenkrat sklopko in zavoro na polno - brez pomoči motorja ... 

v spominu imam vzporedni test iz auto bild-a l.2007 med ford mondeo 1,8 in homda cbr600rr kot takrat motor z najboljšii zavorami v 600 klasi ...mondeo nekih 38m , honda 46m...

 

http://www.motosvet.com/upocasniti-ali-ustaviti.html

 

pa še nekaj ...potrebno je meriti s točnimi merilci za hitrosr - načeloma zna na motorju števec kazati kakšen km več kot na avtu ..

spet kompliciraš, ampak ker mi ne verjameš:

dam ti moj avto, pelji nekje kjer lahko 90km/h vozil bom samo 10m za tvojo ritjo, začni bremzat kadar hočeš, pa še vedno bom prej ustavil kot ti, oziroma se ti ne bom zabil v rit.

Objavljeno

glede na to, da spet nabijamo:

tule so izmerjene in to leta 2008 zavorne razdalje od 60-0 milj......povprečje nekje 120 feet , sedanji motorji so še velik boljši zaradi abs-a

http://www.mcnews.com/mcn/technical/200801perfindex.pdf

 

in razdalje avtomobilov- kjer gladko ugotovim, da od 60-0 potrebujejo preko 120

http://www.consumerreports.org/cro/magazine-archive/2011/april/cars/best-and-worst/breaking-distance/index.htm

 

več se mi pa ne da poglabljat

Objavljeno

Ko smo že pri zaviranju, na MotoBoomu ste si lahko v praksi pogledali zaviranje motorja, avta in tovornjaka. Vsi z ABS-om.

Objavljeno

Vglavnem ABS je zakon. Vsaj men!

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Vglavnem ABS je zakon. Vsaj men!

Tudi meni. Sprobano!!! :OK:

Objavljeno

Ah kak ABS eni imajo to v zapestju in prstih :grim.........sam ne jaz :grrr

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Ah kak ABS eni imajo to v zapestju in prstih :grim.........sam ne jaz :grrr

ne, ti maš MSC......dela vse, tut kavo s smetano :P

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Zaviranje je zelo malo odvisno od mase vozila. Ce so zavore na vseh kolesih dovolj dobre, da lahko zablokirajo, torej prekoracijo mejo zdrsa, je zaviranje odvisno samo od koeficienta trenja - osnovna fizika! Razlike nastanejo drugje.

 

Tovornjaki imajo v povprecju slabse in trse gume zaradi cesar je koeficient trenja nizji. Zaradi kompleksnejse dinamike (dve telesi) je tezko optimalno porazdeliti zavorno med vsa kolesa - malo prevec na prednjem delu, pa pride do "jackknifing-a", ko prikolica prehiti kabino. Treba je upostevati tudi casovni zamik med pritiskom na pedal in aktivacijo pnevmatskih zavor - tudi do 3/4 sekunde - kar je reda velikosti rekacijskega casa.

 

http://www.udot.utah.gov/trucksmart/stopping-distances.php

stopping_distances.jpg

 

Sleper nima neprimerno daljse zavorne razdalje. Ce upostevas samo zavorno razdaljo zaviranja (brez reakcijskega casa), je le-te 85% daljsa. Celotna zavorna razdalja pa je 66% daljsa. Pri cemer pa je masa polno (legalno) nalozenega sleperja 40 ton, masa avtomobila pa od oka 20 krat manjsa. Se pravi, glede na svojo maso zavira sleper samo okoli 3-4% slabse. Kar se precej dobro sklada z zgoraj navedenimi razlogi.

 

no, primerjanje zaviranja šleperja in avta pa tukaj nekako ni na mestu. upoštevaj še, da ima šleper tudi precej več zavorne sile in je predvsem zaradi tega zaviranje po tvojih podatkih samo 3-4% slabše. pa poglej še kakšen posnetek kako dobro zavirajo šleperji v tunelih, posnetkov teh nesreč je na milijone.

 

pa ko smo že pri osnovni fiziki, nek stric iz Anglije je ugotovil neko zakonitost, ki v splošnem še sedaj velja:

 

F = m x a

 

z tvojo začetno izjavo se torej ne bi strinjal. zaviranje je (ob konstanti zavorni sili) precej odvisno od mase telesa! celo obratno sorazmerno je.

Objavljeno

no, primerjanje zaviranja šleperja in avta pa tukaj nekako ni na mestu. upoštevaj še, da ima šleper tudi precej več zavorne sile in je predvsem zaradi tega zaviranje po tvojih podatkih samo 3-4% slabše. pa poglej še kakšen posnetek kako dobro zavirajo šleperji v tunelih, posnetkov teh nesreč je na milijone.

 

pa ko smo že pri osnovni fiziki, nek stric iz Anglije je ugotovil neko zakonitost, ki v splošnem še sedaj velja:

 

F = m x a

 

z tvojo začetno izjavo se torej ne bi strinjal. zaviranje je (ob konstanti zavorni sili) precej odvisno od mase telesa! celo obratno sorazmerno je.

 

Wk = 1/2*m*v^2 je enačba, ki jo iščeš.... večja kot je masa telesa, večja je kinetična energija, težje je telo zaustaviti... je pa hitrost še bolj pomembna kot masa

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)

Pozabljate, da je tudi zavorna sila odvisna od mase. Ravno s pomocjo enacbe F=m*a se zlahka dokaze, da je pojemek pri zaviranju neodvisen od mase. Se enkrat: pogoj za to je, da so zavore sposobne blokirati kolesa, tik pred zdrsom je namrec sila trenja maksimalna. Ce so na vozilu slabse zavore, bo jasno zaviral dlje.

 

Maksimalna sila trenja je Ft=k*Fn, kjer je k koeficient trenja, Fn pa sila pravkotna na podlago. Ce se pogovarjamo o vozilih, je ta sila enaka tezi vozila: Fn=m*g, kjer je g teznostni pospesek, se pravi je maksimalna sila trenja (zaviranja) Ft=k*m*g.

 

Imamo torej najvecjo zavorno silo: Ft=k*m*g. Po drugi strani je, kot je tisti anglez s smesno lasuljo povedal, F=m*a. Ce zelimo izvedeti maksimalni pospesek (pojemek) pri zaviranju, je treba enacbo deliti z m, s cimer dobis a=F/m, in v ta izraz vstaviti najvecjo zavorno silo: a=k*m*g/m.

 

Glej ga, zlomka, masa se iz enacbe pokrajsa in ostane: a=k*g, kar dokazuje izjavo, da je pojemek pri zaviranju neodvisen od mase vozila in je odvisen samo od koeficienta trenja.

 

Ce vsa vozila ne dosegajo tega maksimalnega zavornega ucinka, pa je razlog lahko samo v geometriji podvozja, porazdelitvi sil med kolesi (ne zavirajo vsa 100%),... In res je, da povprecen avto nima tako dobrega podvozja, da bi lahko maksimalno zaviral in so s tem razdalje daljse.

 

Iz tabele http://www.consumerreports.org/cro/magazine-archive/2011/april/cars/best-and-worst/breaking-distance/index.htm, ki je bila ze pripopana v tej temi, je jasno razvidno, da nima masa sama po sebi nic z zavorno razdaljo.

 

Volvo C30 ima s svojimi 1300kg priblizno 700kg ali 35% manjso maso kot Acura MDX z 2000kg. Zavorna pot pa je 15% daljsa.

Taisti Volvo je tudi za 8% lazji od Porsche Boxsterja, zavorno pot pa ima 28% daljso!

 

Ravno Porsche Boxster, ki ima maso okoli 1400kg, se pravi okoli 6x vecjo od nekega povprecnega motorja, zavre po teh podatkih v 112 feetih, kar je vec ali manj identicno najboljsim zavornim razdaljam motorjev iz tabele http://www.mcnews.com/mcn/technical/200801perfindex.pdf. Je pa cel kup motorjev, ki imajo vecjo zavorno razdaljo, med drugim vsi BMWji...

Popravljeno . Popravil jokl66
Objavljeno

Pozabljate, da je tudi zavorna sila odvisna od mase. Ravno s pomocjo enacbe F=m*a se zlahka dokaze, da je pojemek pri zaviranju neodvisen od mase. Se enkrat: pogoj za to je, da so zavore sposobne blokirati kolesa, tik pred zdrsom je namrec sila trenja maksimalna. Ce so na vozilu slabse zavore, bo jasno zaviral dlje.

 

Maksimalna sila trenja je Ft=k*Fn, kjer je k koeficient trenja, Fn pa sila pravkotna na podlago. Ce se pogovarjamo o vozilih, je ta sila enaka tezi vozila: Fn=m*g, kjer je g teznostni pospesek, se pravi je maksimalna sila trenja (zaviranja) Ft=k*m*g.

 

Imamo torej najvecjo zavorno silo: Ft=k*m*g. Po drugi strani je, kot je tisti anglez s smesno lasuljo povedal, F=m*a. Ce zelimo izvedeti maksimalni pospesek (pojemek) pri zaviranju, je treba enacbo deliti z m, s cimer dobis a=F/m, in v ta izraz vstaviti najvecjo zavorno silo: a=k*m*g/m.

 

Glej ga, zlomka, masa se iz enacbe pokrajsa in ostane: a=k*g, kar dokazuje izjavo, da je pojemek pri zaviranju neodvisen od mase vozila in je odvisen samo od koeficienta trenja.

 

Ce vsa vozila ne dosegajo tega maksimalnega zavornega ucinka, pa je razlog lahko samo v geometriji podvozja, porazdelitvi sil med kolesi (ne zavirajo vsa 100%),... V tabeli http://www.consumerreports.org/cro/magazine-archive/2011/april/cars/best-and-worst/breaking-distance/index.htm, ki je bila ze pripopana v tej temi, je jasno razvidno, da nima masa sama po sebi nic z zavorno razdaljo.

 

Volvo C30 ima s svojimi 1300kg priblizno 700kg ali 35% manjso maso kot Acura MDX z 2000kg. Zavorna pot pa je 15% daljsa.

Taisti Volvo je tudi za 8% lazji od Porsche Boxsterja, zavorno pot pa ima 28% daljso!

Poglej

 

Fn = sila normale, valda izračuna se = m x g

 

Fzaviranja  =čisto nekaj drugega - rezultanta vseh sil, ki npr. pritiskajo ploščice v zavorni disk

 

moj point je bil, da je pri šleperjih tudi ta sila mnogo večja kot pri os. avtomobilih, da se zaradi tega zdi, da zavirajo samo 3-4% slabše, kot si prvotno trdil

v bistvu pa zavirajo bistveno močnejše, da lahko toliko večjo maso ustavijo sorazmerno os. avtomobilom

 

če pa greš z enako silo zavirat 1 tono ali 2 tone težko vozilo, pa kar verjemi, da ne bosta imeli enake zavorne poti :)

torej še enkrat, ne strinjam se z tvojo izjavo "Zaviranje je zelo malo odvisno od mase vozila"

 

@nekdo

sicer je pa F=m x a in izrek o kinetični energiji ena in ista stvar

 

fizika.jpg

http://sl.wikipedia.org/wiki/Jean_le_Rond_d%27Alembert

Objavljeno (popravljeno)

ko se telo s stalno hitrostjo giblje po cesti ima kinetično energijo, sile zaviranja pa logično, da še ne.... ko telo začne zavirati, "dobi" silo zaviranja (ki si jo dva ali tri poste višje predstavil kot F = m x a), ki pa je ob enakomernem zaviranju stalna, vse dokler se telo ne ustavi, kinetična energija na drugi strani pa se z izgubljanjem hitrosti konkretno zmanjšuje.... tako da ne, ni eno in isto

Popravljeno . Popravil nekdo

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!