Skoči na vsebino

motocikel kot prevozno sredstvo ter alternativa avtomobilizmu


trojan69

Priporočene objave

Evo še moja seminarska...Raziskovalno vprašanje bi se glasilo nekako takole: zakaj (predvsem v urbanem okolju) ni zaznati večjega porasta uporabe motornih koles ter mopedov kot prevoznega sredstva v primerjavi z uporabo avtomobilov. Ena od možnih predpostavk: v modernem svetu še posebaj v Sloveniji je že kar nekaj let prisoten pojav lahko bi rekli skoraj kultnega avtomobilizma, ki uspešno izpodriva uporabo drugih prevoznih sredstev kot je npr. motocikel. Vzrok temu je simbolni pomen, ki ga pripisujemo avtomobilu (npr status...)

Poskusil se bom skoncentrirat predvsem na družbene vidike tega ˝problema˝ v Sloveniji.

No v to je v grobem tema moje seminarske. Pa me zanima če bi mi kdo lahko priporočil kakšno knjigo, članek itd. v zvezi z zgoraj napisanim..... Pa vabljeni izrazit tudi svoja mnenja v zvezi uporabo motocikla kot prevoznega sredstva-da mal predebatiramo zadevo....

Hvala

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...vreme po mojem ni tak problem, bolj RAZVAJENOST Slovenceljnov, saj se že 5 - 10 km v službo vozimo z avtom :krneki: ... takšna pot bi bla še v najhujšem nalivu dovolj "suha" za motorista v "plastični vrečki" :closedeyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ferek, v tem se pa strinjam s tabo. Precej sodelavcev imam, ki so od službe oddaljeni 300 metrov (tristo metrov), pa se vozijo z avti v službo. Pa enega, ki je oddaljen dve ulici, pa večkrat zamudi, ker ni imel prevoza v službo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-Vreme ni izgovor, ker v Nemčiji imajo še več dežja, pa jim na ulicah čez zimo stoji na kupe motorjev!

-Na Slovaškem ljudem največ pomeni poletni dopust, v Sloveniji pa je to pač avto... Statusni simbol, kot si temu rekel

-Ko sem si kupil prvi motor mi je stara mama rekla, da sem si kupil smrt in, da že kupuje bele sveče zame... (temu bi rekel staromodnost)

-Nekaj je tudi na tem, da so bili do nedavnega rabljeni motorji veliko dražji kot v drugih državah. Še ne tako dolgo nazaj-če si videl nekoga na motorju si rekel: ''Ko'k 'ma pa ta tip dnar'a...''

-Zavarovalnice so se tudi pocenile še par let nazaj pa je bilo zavarovanje za motor dražje od zavarovanja za avto

-Odkar so cenejša zavarovanja in predvsem rabljeni motorji je občutno več motorjev na cesti, če je kdo opazil

-Za vir pa napiši kar: [1] Spletna stran; www.motosvet.com, 28.11.2008 :devil:

@ferek:Ti verjetno hodiš 5km peš pozimi na šiht, da take kvasiš...

Popravljeno . Popravil Lowrenc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Avto je v Sloveniji statusni simbol in ljudje vzamejo hude kredite, da si kupijo avto, ki presega njihove finančne zmožnosti. In če da toliko denarja, da se pokaže, potem se bo pač z njim vozil in kazal. Denarja za skuter s katerim bi šel poceni in hitro v službo pa tako ali tako nima. Poleg tega pa, hm, pa nebi on imel nekega brezveznega in poceni motorja, mora biti velik in močan in drag...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje mnenje;

Navada je železna srajca.

Slovenci, in v glavnem vsem v post socialističnih deželah, je avto bil in verjamem, da je še vedno, nekakšen statusni simbolj (pa še foušija sosedom). Spomnim se časov, ko je bil avto resnično nedosegljiv, a je kmalu postal potreba in nuja. Zato se je takrat v povprečju veliko več vozilo z motorji in malimi mopedi. - Razumljivo! Res pa je, da nas je časom standard razvadil.

Vsi, z menoj vred, se včasih po nepotrebnem peljemo celo "na sekret". - Je to potrebno?

V "praktičnih deželah", pa ne na Tajskem, v Vietnamu itd, je motocikel nuja, kot je bil avto nekdaj pri nas, a to zato, ker si avto težko privoščijo, klima pa je več kot ugodna. In drugič; ker ni denarja za avto.

So pa "napredne" dežele, kjer ljudje uporabljajo motocikle iz praktičnih razlogov. Npr v Italiji, Španiji, na Portugalskem itd. To so dežele z milo klimo, ljudje pa praktični, saj je njih vožnja lepša, hitrejša, bolj praktična, pa še kuhanja v avtomobilu se s tem izogneš.

Pri nas do tega še zlepa ne bomo prišli. Ali pa? Kdo ve?... Morda, ko bomo popolnoma zaglavili v mestnem prometu. Se pa stvari, kot jih nehote spemljamo s časom tudi popravlja. Kar se tega tiče, na boljše! Se pravi, da se ljudje navkljub vsemu, odločajo za motorno kolo (ali bicikel).

Pa ne samo v mestih. Tudi medkrajevni promet bo postal (za tiste, ki bodo spregledali), vse bolj zanimiv za motocikliste. - Izogneš se gužvi, ne pride ti do žibega nobena kolona (razen, če prehitevaš brezglavo) in motorno vozilce postaviš povsod, kjer je pol metra prostora. Posvod se pripelješ do vrat itd. Skratka, motor je zadeva, ki je v naprednem svetu postala nuja, nikakor pa moda!

Čas bo prinesel svoje in verjamem, da se bomo vse več vozili z motorjem po mestu. Če ne drugače, nas bo v to prisila gužva in upam, nekoliko boljši standard, morda celo ugodnejše cene motorjev.......... Pa še in še in še..............

Za enkrat toliko. Imel sem pač čas.

Hej, trojan69, ali pa če ti jaz napišem seminarskohehe? Nekoč sem za žlahtnico napisal eno zadevo, pa je dobila čisto desetko :o :010 :D

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vožnja z motorjem po opravkih ima svoje prednosti in slabosti. Kar se prometa in parkiranja tiče je motor v absolutni prednosti, ko pa se enkrat ustaviš, pa te prednosti izginejo, če nisi ravno nek "pubertetnik", potrebuješ saj osnovno zaščitno opremo, ki jo moraš potem nekam pospraviti ali pa nositi s seboj. V primeru, da se voziš v službo, pa moraš imeti možnost, da se preoblečeš in nekam pospraviš obleko (jakna, hlače čelada)in v slabem vremenu se te obleke kar nekaj in verjetno je bolj malo delovnih okolij kjer bi lahko sušil "dežni kombinezon". Pa če nazaj grede skočiš še v trgovino ...

Jaz se v službo vozim z mopedom (imam možnost in prostor, da se preoblečem in po potrebi posušim opremo), pa me včasih gledajo kot nekega čudaka, ker uporabljam opremo (v stilu, kaj pa rabiš na mopedu), ampak star sem čez 40 in na žalost vem kako zgleda padec z mopedom brez žaščitne opreme.

Ni nepomembno tudi to, da od doma do službe rabim manj kot 10 minut, z avtobusom bi porabil 30 min, za večjo razdaljo bi uporabljal avto, vsakodnevne daljše vožnje v vsakem vremenu z motorjem, mi pač niso v užitek.

lp

Franc

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz pa ravno obratno: v službo z avtom (nazaj grede poberem ženo, pa še po malega greva v vrtec), v trgovino pa z motorjem. Čelado dam v nakupovalni voziček, kupljeno pa potem v torbe. Včasih me kar opazujejo, -kam hudiča bo pa dal nakupljeno... Ja, v JLA so nas vsaj nečesa koristnega naučili -zlaganja stvari.

Kadar pa grem z motorjem v službo, je pa enako s tistimi pogledi v smislu: za 5 kilometrov si navleče celo opremo...

Popravljeno . Popravil motofrik
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tole je po moje idealno za v službo:

http://www.moto--magazin.si/moto-testi/bmw...utive-3768.aspx (zbriši en -)

ali pa to, ki se mu streha celo sname:

http://www.moto--magazin.si/moto-testi/ben...a_125-3770.aspx

Če bi živel v mestu bi ga imel 100%

Pa še en citat od pervy-a iz teme o C1:

QUOTE(PERVY @ 7 Oct 2005 @ 11:07)C1 ni samo skuter z streho kot npr. benelli Adiva, ki se mu btw streha lahko sname.

je dvocikel zasnovan na avtomobilski tehniki in ima varnostno kletko, ki trke prestane kot avto in ne skuter. po crash testih je krepko varnejši od motorjev in skuterjev.

pri nas je jasno bila zmeda ker je bilo treba spreminjati zakon, ki je to takrat predvideval čelado za vse dvokolesne zadeve nad 25 km/h, sedaj za C1 ni treba čelade.

je avtomatik ampak C1 NI in še enkrat NI primerljiv z skuterjem. brez težav si lahko oblečeš obleko in urediš frizuro in greš v službo brez da se zasvinjaš z mušicami, pa tudi po dežju ne boš moker če preko potegneš vetrovko ker zelo dobro ščiti pred dežjem.

skratka super zadeva za mesto - avto z prednostmi motorja.

edini problem C1 je cena, drugače bi ga takoj imel prej kot kateregakoli skuterja.

aja pa še boljše se pelje kot skuter, ko se BMW loti zadeve se je loti zares grim.gif

ker jih je pri nas tako malo bi bilo za nakup potrebno pogledat v tujino wink.gif

<{POST_SNAPBACK}>

Popravljeno . Popravil gusti
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem od službe oddaljen 2,5km. Če je lepo vreme, grem s kolesom, saj sem prej v službi kot bi se oblekel za motor. Če grem še v mesto (MB) sem s kolesom spet mnogo bolj mobilen kot z motorjem, ne rabim opreme, lahko grem po peš conah (peš), po kakšnih stopnicah itd. Če je slabo vreme ali če moram prevažati kakšno robo pa grem z avtom, vem razvada saj bi peš prišel v 15min.

V glavnem ne z motorjem ker je kolo enostavneje in hitrejše. Pa še problemov z obleko v službi ni. Pa tudi vožnja 2,5km ni ravno neki užitek. Popoldne na kakšen obisk pa grem z motorjem pa še kakšen ovinek vmes.

LP Darko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz se vsakodnevno, ko je tempertura nad ničlo in niso napovedani hujši nalivi, vozim z motorjem 35km v eno smer na fax.

Zakaj....

-ker porabim nakmanj časa za vožnjo v obe smeri.... motor- 70min avto-120min+ni parkirišča vlak-180 min, je treba čakat pa peš hodit

-ker je najcenejše

-ker se sparkiram tik pred vhodom

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...tudi moja uporaba motorja je včasih kar precej zimska. V službo (13 km) se vozim z motorjem dokler so jutranje temperature nekako nad 5 in dnevne nad 10... to je zame meja sezone. :closedeyes: Nedeljski, daljši izleti - sonce in 10 C.. :closedeyes: . na tak način naredim preko zime okoli 3000 km in seveda ne pridem iz forme. Ker imam vodilno funkcijo imam seveda v pisarni obleko, da se preoblečem. Čeprav so me zaposleni večkrat novembra, januarja pa februarja čudno gledal, sem jim lahko kot šef vsaj za zgled, da se da tut z mopedom v službo pripeljat. :rolleyes: Ob hladnejših dneh se pripeljem v službo seveda le takrat, ko vem, da me za tisti dan ne čaka še kak bolj oddaljen sestanek ali seminar - da vem, da bom šel pol direkt domov. Pomladi in poleti se vozim skoraj izključno z motorjem, tudi če se kakšna "kaplja" obeta. :lol: Sicer pa priznam, da se poleti za v službo in nazaj le malokdaj oblečem moto-opremo. :blush: Ponavadi kar jakno ali celo reklc preko srajce, pa kar v elegantnih hlačah in čevljih gasa. Domov pa če je vroče tudi kar v sami srajci ali v kratkih rokavih... Torej (moja slabost) poleti zelo redko za v službo oblečem karkoli s ščitniki (razen čelade in ledvičnega pasu). Vozim se pa res samo po podeželjski cesti tja in nazaj. KO me bo prvič zbrisalo me bo že izučilo! :doze: .. Motorja pozimi in v slabem vremenu sem se navadil vozit v srednješolskih in študentskih časih, ko sem občasno preko študentskega servisa 7 let delal kot poštar (ko so imeli dopuste in bolniške) in teren je zajemal od 30 do 40 km dnevno - seveda v vsakem vremenu (pozimi in poleti, v dežju in snegu) z APN -6 (fully loaded) .) . Nekaj tega mi je ostalo do danes... če me na cesti dobi dež, nevihta, ponavadi ne vedrim...vsaj ene 200 km ne... pol, ko pa že kaj pretone, pa počasi začnem iskat posteljo! Torej, tudi decembra in januarja ob sobotah, nedeljah, ko bo opoldne pokazalo blizu 10 C in sonce, me zagrabi in pihnem par urni izlet. Edino na silvestrovo pa v vsekem primeru (tut pri -10) furca pade. - zaključek sezone!

In ko na motosvetu zasledim poste na temo "prezimitev motocikla" me spreleti začudenost, sovraštvo in nestrpnost do drugačnih in jeza! :ninja: ( :kva2: no to je malo za šalo :kva2: ) Prezimitve motorjev pri nas NI! To pride v poštev na severu Skandinavije! Pri nas so samo "malo daljši tedenski parkingi"! IN KDOR NE misli tako je pomehkužen Slovencelj! :grim :grim .) ajd! Šala! :OK: (...ali pa morda ne? :? )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz polet grem z motorjem

razen če zelo dežuje, ali pa maram nazaj grede nekaj velkega peljat

drugače pa me še ne dolgo nazaj tudi megla in 5 stopinj ni oviralo

problem je eden še da se moraš kot po "jajcah" peljat pri nizkih temperaturah

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Torej (moja slabost) poleti zelo redko za v službo oblečem karkoli s ščitniki (razen čelade in ledvičnega pasu).

can you spell "revma" ? :krneki:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

can you spell "revma" ? :krneki:

Jaz sem to znal odlično črkovati že pri 18ih in kakšne 3 leta sem vsak dan posebej črkoval tole besedo, in to vse zaradi navadnega mopeda :grim :grim :grim . Zato se tega sranja brez ščitnikov in opreme ne grem več niti pri +30°C :grrr :grrr :grrr razen če grem kam manj kot 2km. Raje švicam kot konj pod jakno, kot da spet grem čez vso to prokleto bolečino, ki prihaja iz kosti ven in si nič ne moreš pomagat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem to znal odlično črkovati že pri 18ih in kakšne 3 leta sem vsak dan posebej črkoval tole besedo, in to vse zaradi navadnega mopeda :grim :grim :grim . Zato se tega sranja brez ščitnikov in opreme ne grem več niti pri +30°C :grrr :grrr :grrr razen če grem kam manj kot 2km. Raje švicam kot konj pod jakno, kot da spet grem čez vso to prokleto bolečino, ki prihaja iz kosti ven in si nič ne moreš pomagat.

saj če je prava oprema, je problem pri slačenju, vse drugo nekak gre :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

zakaj pri nas ne uporabljamo toliko skuterjev in motorjev? po moje zato ker:

1. to ni tradicija, naši starši so se dokopali do avtov, dedki in babice so hodili peš. motorji so bili luksuz, mopedi pa tomosi.

2. promet in parkiranje očitno še vedno ni tako velik problem

3. vrednost boljšega skuterja dosega vrednost marsikaterega avta

4. 50 ccm ja malo švoh, za ostalo pa rabiš A kar večina nima. tudi v tujini vozijo večinoma 125 ccm in več

5. registracija je bila draga do letos

6. avto je status in udoben, ne zebe te in nisi moker

7. marsikdo je nazadnje vozil 2 kolesi ko je bil otrok (kolo) potem pa ne več in niti ne zna pa še strah ga je da bo padel :headbang:

8. dostikrat te gledajo čudno če v službo ali sploh na sestanek prideš z motorjem oz v opremo (vem, sem sprobal)

9. promet in parkiranje očitno še nista tak problem da bi folk začel razmišljat o alternativah

saj bo počasi šlo na bolje, če ne prej ko bodo sedanji najstniki, ki gor rastejo z skuterji odrasli, nabavili avte in kleli v gužvi in se spomnili da so nekoč imeli nekaj bolj praktičnega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Težko da bi bili to prizori iz naših ulic, npr. moped taxi :worship: :worship: :worship: :worship:

Slike so it Thailandije in zanimivo je da večina poškodb, ki jih staknejo turisti prihaja iz naslova; moped peljati pa ja ni nič takšnega. In pol v bolnico in še kam...

post-16571-1227953649_thumb.jpg

post-16571-1227953700_thumb.jpg

post-16571-1227953916_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo še moja seminarska...Raziskovalno vprašanje bi se glasilo nekako takole: zakaj (predvsem v urbanem okolju) ni zaznati večjega porasta uporabe motornih koles ter mopedov kot prevoznega sredstva v primerjavi z uporabo avtomobilov. Ena od možnih predpostavk: v modernem svetu še posebaj v Sloveniji je že kar nekaj let prisoten pojav lahko bi rekli skoraj kultnega avtomobilizma, ki uspešno izpodriva uporabo drugih prevoznih sredstev kot je npr. motocikel. Vzrok temu je simbolni pomen, ki ga pripisujemo avtomobilu (npr status...)

Poskusil se bom skoncentrirat predvsem na družbene vidike tega ˝problema˝ v Sloveniji.

No v to je v grobem tema moje seminarske. Pa me zanima če bi mi kdo lahko priporočil kakšno knjigo, članek itd. v zvezi z zgoraj napisanim..... Pa vabljeni izrazit tudi svoja mnenja v zvezi uporabo motocikla kot prevoznega sredstva-da mal predebatiramo zadevo....

Hvala

Ker imamo preveč zime in dežja, pa je ljudem kar drag luksuz imeti avto in motor/skuter ... pa imajo raje pač avto.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za komentarje. Tudi z vidika okoljevarstva bi lahko gledali na motor kot na neko bolj okolju prijazno alternativo. Mopedi manjših kubikaž imajo znatno manjšo porabo goriva poleg tega pa se tudi v njihovo produkcijo ne vloži toliko energije kot v produkcijo avtomobila. Še ena prednost motociklov pred avtomobilskim transportom vsaj v delu leta.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

-jaz sem uporabljal motor nejveč zaradi užitka,v mestu ne maram vozit,ker je recimo poleti,prevroče v opremi,razen če bi uporabljal skuter

-nekako pod 13 stopinj,nimam več želje po motorju

-vsakodnevna uporaba motorja je povezana tudi s tveganjem reume,vnetja sinusa...(nekaj malega že imam)

-najbolj me je šokiralo v petek 9.1.09,na poti v LJ,ko je bilo zunaj -12,sem okrog 9 30" na Trojanah videl motorista v nasprotni smeri na potovalnem BMW(verjetno 1200 LT,nekaj takega)

-halooo,kaj ni druge alternative,raje grem na autobus ali vlak,prosim kolego...

-za nameček sem ga videl še na poti nazaj okrog 13 30"

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Slike so it Thailandije in zanimivo je da večina poškodb, ki jih staknejo turisti prihaja iz naslova; moped peljati pa ja ni nič takšnega. In pol v bolnico in še kam...

Da se turisti potolčejo, se pogosto dogaja v Grčiji. Bratranec+njegova punca (on je precej anti za motorje) in sodelavka+hčerka so se vsi stresli na njihovih cestah. Sicer se nikoli ne vozijo s skuterji.. in potem na tiste gladke ceste, makadam do plaže itd. :rolleyes:

Drugače se pa tudi sam ob vsaj 10°C zapeljem v službo z motorjem. Pri tej temperaturi pri mestnih hitrostih (do recimo 60-70 km/h) še ni tako mraz. Me je pred leti izučilo se vozit po hladnem asfaltu pri 2°C.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!