Skoči na vsebino

Motoristični staž in kubatura/moč/navor


ELO

Priporočene objave

Ko prebiram to zanimivo temo ni kaj, da se nebi spomnil svoje mladosti in mojih motorističnih začetkov. Moj prvi motor je bila Puchova "dvojka", ob misli nanjo kar vidim kako smo mulci skakali čez meje in padali po makadamu, samo "bil sem frajer na motorju". To so bile moje prve izkušnje. Lepe in včasih boleče. Po nekaj letih sem si nabavil ČZ-to 350 ccm. Ta motor je bil že hujši, kakor bi imel raketo pod seboj. Tudi s tem motorjem sem imel dogodivščine ki so mi ostale v spominu, tako lepe, kakor malo manj lepe. Vendar mi je bil nekako všeč, pa tudi denarja za kaj boljšega ni bilo. Imel sem ga toliko časa, da ni šel po gobe (beri zaribal). Nato so prišle druge obveznosti, šola služenje vojaškega roka, poroka, otroci, hiša.......itd. Vseskozi mi je hodilo po glavi, da si ponovno nabavim motor. Bil sem v dilemi kaj kupiti, ali cestaka ali enduro, čoper mi nekako ne potegne. Odločil sem se za Transalpa 650. Od začetka sem se motorja kar malo bal , saj se dolgo časa nisem vozil. Moji prvi km po tolikem času so se mi zdeli fenomenalni. Hitrost 90 km/h pa vrtoglava, zato sem vozil kot po jajch. Presenečen sem bil kako mi je občutek za hitrost in za obvladovanje motorja "ušla" iz glave, tako, da sem imel čisto začetniške težave. Po več kakor letu in kar nekaj km se mi je porodila želja za močnejši motor (dva na motorju). In res sem kupil TDM-ko 900. To je bil spet čisto drugi motor in drugačne karakteristike motorja. Spet sem se ponovno navajal nanj in se še navajam. Hočem povedati, da ko nekdo ne več rosno mlad kupuje motor ni nujno kamikaza. Mislim, da je res vse v glavi kakor vas je že nekaj napisalo v prejšnjih postih. Moje osebno mnenje pa je vseeno, da je za začetnike in pridobivanje voznih spretnosti primernejši lažji motor z manj moči, ker lažje odpušča napake voznika.

Pa veliko varnih kilometrov! :yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko prebiram to zanimivo temo ni kaj, da se nebi spomnil svoje mladosti in mojih motorističnih začetkov. Moj prvi motor je bila Puchova "dvojka", .............

........... primernejši lažji motor z manj moči, ker lažje odpušča napake voznika.

Pa veliko varnih kilometrov! :yea1:

Tole branje je postalo pa ZELO zanimivo, ker pišete o VAŠEM motorizmu in njenemu začetku. Predvesem pa je zanimivo, ker mladi motoristi & bikerji ne vedo, s kakšnimi jajci smo se včasih vozili in kako smo motorje kupovali, če smo jih sploh lahko. Ker pa je vsaka stvar za nekaj dobra, je bila tudi ta, da smo s kubaturo in močjo, kakršna je pač bila, postopno napredovali.

Mi je pa zelo zanimivo tudi brati mlade motoriste, katerih zgodbe so za nas nekoliko drugačne. :worship:

KAR TAKO NAPREJ!!!

Popravljeno . Popravil moto rider
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moto Rider lepo si to napisl, res pa je da nihče ni brez greha.

Js sem začel z Yamaha Virago 750. V pol leta lastništva in fijakanja-druženja z ostalimi moto kolegi sem se pobliže spoznal z moto tehniko.

Po pol leta in cca 4 000 prevoženih km, sem zamenjal Virago za naked Bandita 1200. Dokaj neizkušen presedlal na pravo mrcino. To je bil preporod, veliko praktičnejši motor, s katerim sem začel vozti tut daljše fure, tujina... vendar pa je imel bandit zelo veliko navora v nizkih vrtljajih in sem do njega gojil strahospoštovanje. Po 2 sezonah, po prevoženih cca 20-25 000 km sem dodobra spoznal večino moto tehnike na trgu in sem že točno vedel kaj želim. Pogrešal sem vsaj malo vetrne zaščite, nisem pa hotel izgubiti moči in navora, kot mi ga je nudil Bandit. Najbližje kriterijem je bila XX-a. Tako imam sedaj že dobro leto Hondo CBR 1100 XX. Motor z 164 konji in 124 Nm navora. Lepotica, ki mi je ponudila največ kar sem takrat iskal. Sedaj gojim še več strahospoštovanja in se trudim zavedati potencialne nevarnosti in predvidevati vse razmere. Neko merilo, da sem previden, mi je to, da punca meni, da nikdar ne pretiram. (ne rečem, da sem brez greha) Smatram da zato, ker med vožnjo predvidevam veliko potencialnih nevarnosti (očitno več kot ona) in se tako v njenih očeh peljem previdno.

K sreči sem krst motorista in osnove osvojil brez kakih nesreč in omembe vrednih neljubih dogodkov, čeprav sem štartal dokaj "hardcore"

Se me je pa dotaknil tudi pogled, kot ga je opisal SF.

Tudi sam očitno dozorevam in čedalje več mi pomeni uporabnost, udobje in užitek na motorju.

Ko bom menjal ne bom iskal močnejšega motocikla, ampak uporabnejšega, verjetno kakega ne pretežkega tourerja ali pa maksi enduro, z kup uporabnih gadgetov, ki bo nudila prijeten položaj na motociklu in udobje tako zame kot mojo ljubo sopotnico in bomo skupaj uživali na potovanjih brez napora in pretirane brzine.

Življenje je dragoceno, užijmo ga !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi sam očitno dozorevam in čedalje več mi pomeni uporabnost, udobje in užitek na motorju.

Ko bom menjal ne bom iskal močnejšega motocikla, ampak uporabnejšega, verjetno kakega ne pretežkega tourerja ali pa maksi enduro, z kup uporabnih gadgetov, ki bo nudila prijeten položaj na motociklu in udobje tako zame kot mojo ljubo sopotnico in bomo skupaj uživali na potovanjih brez napora in pretirane brzine.

Življenje je dragoceno, užijmo ga !

:topic: Saj vem, da boš zdaj rekel "bljak", ampak... ko boš menjaval motor, se vsaj poskusita skupaj zapeljati s kakšnim maksijem... če ne boš ti vedel zakaj, ti bo sopotnica takoj znala povedat o čem govorim :naughty: .

Popravljeno . Popravil Matic7
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A tudi zato so forumi ?!? Svašta ... :krneki:

Itak. Nekakšne digitalne terapevtske skupine. Kar morda včasih niti ni slabo. Včasih pa (žal) prekleto moteče. :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pač je dejstvo da si kupujemo igračke za velike otroke in čim lepša, večja in pozornost vzbujajoča je - tembolj zaželjena je. In ELO vsaka ti čast :worship: kupil si si dobro igračko. Saj čist na začetku mogoče ne misliš tako, kupiš nekaj malega in rečeš to je zame več kot dovolj. Vsaj pri meni je bilo tako, ko sem po 20-tih letih zopet kupil motor, nekaj malega ponižnega, mirnega - xj600 in sem bil z njim srečen in zadovoljen kot prašiček v blatu...... dokler mi kolega ni dal peljati fazerko. In naslednjo sezono sem bil ponosen lastnik fazerja 1000, xj pa sem uvalil bratu, ki je tudi bil popolnoma prepričan kako je to njemu več kot dovolj...... dokler mu nisem dal peljat z fazerjem. In naslednjo sezono je bil tudi brat ponosen lastnik fazerja. In ko bom nalednjič probal kako boljšo igračko bo se zgodba ponovila, če bo le proračun dopuščal :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In fora je,da bi vedno več!Pol pa greš nazaj na manj in si resnično nezadovoljen!Čeprav tud ta leti

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V motociklizmu je nešteto stvari, ki jih je za preživetje treba upoštevat:

1.Ne precenjuj se

2.Spoštuj sebe in motor

3.Ne zaupaj nobenemu v prometu

4.Uči se vožnje in spoznavanje tehnike skozi celo "kariero"

5.

6.

7.

8. In še nešteto "pravil"

Ampak tisti, ki imajo oziroma imamo že dolgoleten staž in dosti kilometrov za sabo vemo, da kljub upoštevanju vseh "pravil" žal v motociklizmu BREZ SREČE ne gre in dolgoletni staž izredno težko dosežeš. Še posebaj je ta SREČA žal obvezno prisotna pri nas voznikih cestnih motociklov, ki so hitrosti toliko višje in žal tudi problemi , ko nastanejo toliko večji.

Naredil s cestnimi motorji že preko 250 000 kilometrov in iz lastnih izkušenj povem, da je sem imel par situacij, ko v motorističnem žargonu rečemo, da je "motor sam odpeljal" in žal res brez vsaj malo sreče v motociklizmu ne gre.

Čisti primer, ki je zaradi časovne bližine znan tudi mlajši populaciji je smrt enega največjih talentov motociklizma na Japonskem NORICK-a ABE-ja, ki se je kljub izrednim voznim sposobnostim in talentom smrtno ponesrečil s skuterjem in v tem primeru bi zelo težko obsodili voznika.

Zato bi vsem motoristkam in motoristom v 2009 zaželel poleg vsega res SREČO, ki jo potrebujemo !!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je potrebno obvladati, ga poznati v celotni tehniki, kako se obnaša na cesti skozi različne režime vožnje. Pri meni igrajo vlogo tudi gabariti motorja in njegova teža, sem "srednje" postave, zato malo bolj merkam tam, kjer je to potrebno Glede moči in navora ne mislim, ker o tem ima vsak svoje mnenje in predstave. Vozim "šele" nekaj let, mlad emšo .)

Sam vozim enduro in sem tega načina vožnje enduro motorja navajen. Ko peljem kakšnega cestaka vozim skoz ovinek kot po jajcih, zakaj – ker ga je treba peljati/položit čisto drugače. Še dobro se spomnim prve ride z cestakom, sem vozil kot v Angliji.

Sam imam spoštovanje do motorja, ko začnemo vozit (skupina) malo hitreje se zavedam kombinacije dveh valjev in kardana. Na začetku sem se pogosto kr "spozabil" in ga vozil kot prejšni motor, menjalnik skoz gor in dol, ampak, ko je kolo zablokiralo in me zaneslo levo - desno, je bilo dovolj. V solo vožnji je ta nevarnost dosti nižja, peta prestava in gremo.

Naj si vsak kupi/vozi motor, ki ga bo lahko obvladal v različnih rizičnih situacijah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic: Saj vem, da boš zdaj rekel "bljak", ampak... ko boš menjaval motor, se vsaj poskusita skupaj zapeljati s kakšnim maksijem... če ne boš ti vedel zakaj, ti bo sopotnica takoj znala povedat o čem govorim :naughty: .

Ti to govoriš o maxi skuterju?

Res misliš, da bi po tako karizmatičnih motociklih, vsak v svojem razredu (Virago, BAndit 1200N in Honda Blackbird), ki sem jih imel do sedaj presedlal na maxi skuterja :)

Saj ne obsojam, niti ne podcenjujem nobenega koncepta motorjev, me je pa ideja nasmejala.

Sej vem oba sva off topic.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem si, ko sem bil še mlad, privoščil kar yamaho FZ6 Fazer. Ma, bil je super, ampak po 3 sezonah je šel k sosedu. Potem pa sem pa šel v trgovino kar po FJR, ki jo vozim že dolgih 2 leti, ampak sedaj mi gre malo na jetra, ker ne mara snega in soli na cesti. Vmes sem sanjal nekaj o GSu pa o KTMu, ker pač imamo vinograd v familiji, ampak sem se premislil, ker se fotr daje v penzion, pa bo kar on vihtel krampico, če bo treba. Zdaj pa, ker enostavno ni ničesar boljšega na tržišču on FJR, pa razmišljam, da bi vseeno prešaltal na Alfo. Pravijo, da so italijani zakon. :evilgrin:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V motociklizmu je nešteto stvari, ki jih je za preživetje treba upoštevat:

1.Ne precenjuj se

2.Spoštuj sebe in motor

3.Ne zaupaj nobenemu v prometu

4.Uči se vožnje in spoznavanje tehnike skozi celo "kariero"

5.

6.

7.

8. In še nešteto "pravil"

Ampak tisti, ki imajo oziroma imamo že dolgoleten staž in dosti kilometrov za sabo vemo, da kljub upoštevanju vseh "pravil" žal v motociklizmu BREZ SREČE ne gre in dolgoletni staž izredno težko dosežeš. Še posebaj je ta SREČA žal obvezno prisotna pri nas voznikih cestnih motociklov, ki so hitrosti toliko višje in žal tudi problemi , ko nastanejo toliko večji.

Naredil s cestnimi motorji že preko 250 000 kilometrov in iz lastnih izkušenj povem, da je sem imel par situacij, ko v motorističnem žargonu rečemo, da je "motor sam odpeljal" in žal res brez vsaj malo sreče v motociklizmu ne gre.

Čisti primer, ki je zaradi časovne bližine znan tudi mlajši populaciji je smrt enega največjih talentov motociklizma na Japonskem NORICK-a ABE-ja, ki se je kljub izrednim voznim sposobnostim in talentom smrtno ponesrečil s skuterjem in v tem primeru bi zelo težko obsodili voznika.

Zato bi vsem motoristkam in motoristom v 2009 zaželel poleg vsega res SREČO, ki jo potrebujemo !!!!

vse si zelo lepo povedal. predvsem tista o nezaupanju vsem ki jih srečaš je premalokrat povdarjena, in dejstvo da si peljal po prednostni žalujočim svojcem nič ne pomaga. . . . Vse preveč ljudi žal računa na srečo. . . .

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem še skoraj junfer ker se tiče moto scene (kupil prvi "pravi" motor lani spomladi) in sem bil pred dilemo ali razbit prašiča in kupit fz6 (po glavi so se motale tudi bolj divje stvari ampak o tem kdaj drugič) ali za začetek raje kar navadno avtošolsko ER5.

Kupil sem slednjo, zaradi tega sem tudi pri opremi manj stiskal in kupil konkretno, kar se tiče vožnje pa- čeprav vozim zadržano in včasih celo posrano skozi kake serpentine- sem srečen da nisem vzel česa močnejšega. Ne bom našteval začetniških neumnosti ki jih narediš v prvih nekaj tisoč km, ampak lep primer je ko vidiš kako vsi letijo mimo tebe in še sam na koncu ovinka ožameš da "boš sledil prometu"...seveda kot pravi idiot to narediš ko si še v nagibu in podobno :-)

Čeprav je v dvoje s tem malim kljusetom kar naporno vozit (o zavorah in navoru raje kje drugje in kdaj drugič), bom vsekakor še vsaj sezono ali dve ostal na njemu.

Seveda ne rečem da se ne da vsest na zverino in preživet...ampak saj vemo, vsi radi kdaj ožamemo...kar je kul dokler začetniku ne odleti zadnje kolo :whistle:

Popravljeno . Popravil phoebus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ker pač imamo vinograd v familiji, ....da bi vseeno prešaltal na Alfo.

Kaj pa boš šnops kuhat začel?Pol je res bolje,da prodaš :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam sem že od malih nog povezan z dvemi kolesi, kljub neodobravanju bližnje okolice.

Z leti sem prišel do spoznanja, da je popolnoma nesmiselno imet motor s preveč moči. Od takrat kupujem samo še nezahtevne, vozne in uporabne motorje, za tiste 3x na leto, KO SE MI ZDI, da bi rabil več moči pač potrpim, pa mirno lahko rečem, da je to pomanjkanje le v glavi. Z daljšim stažem stavim predvsem na uporabnost, udobje in užitek, pomembno mi je, da se peljem neobremenjen. Oblika in zmogljivosti mi niso več tako pomembne.

Človeška nečimernost je pač huda reč, k sreči mi ne pride več do živega. Če sosed misli da ima večjega, naj ga pa ima, jest lahko uživam tudi z majhnim, on bo pa vedno obremenjen z velikostjo, ker mu to vsak dan v ušesa tuli potrošniška družba...

Za konec pa tole... Najpomembneje je kupit motor, ki ga z lahkoto obvladuješ, tako v vožnji, kot po stroškovni plati. Zelo slabo je, da on obvladuje tebe. Ste kdaj poizkusili hodit v nekaj številk prevelikih čevljih?

po takih postih kot ga je napisal Moto rider ni kaj dosti več pametovati :worship:

SF pa tudi po tvojem nič kaj več, do enakega spoznanja sem tudi sam prišel :worship: , moram priznat, da vsako leto na začetku sezone in tudi vmes vneto prebiram take in podobne teme, pomaga mi namreč pošlihtat še tiste zadnje koleščke v glavi, ki se mi kontra vrtijo po vsako letni zimski abstinenci, preden se željno zapodim po cesti !

:yea1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

motorizem ni samo fizicni sport temvec tudi umski, jih veliko pozablja. zakaj, kot zacetnik, raje nekaj podhranjenega (kar je relativna vrednost) in ne neke plasticne rakete ali muskuloznega bodybuilderja ? navaditi se je potrebno. clovek je zival navade. cesar ni navajen rado "preobremeni". tako tehniko kot CPU med usesi. in tukaj pride v postev "podhranjenost" vozila - kateregakoli.

kubikaza kot taka niti ni pomembna; karakteristika masine, odziv, poskocnost in "nervoznost" zato tako bolj. prostorne masine z malo moci in ne prevec navora, umirjen karakter z dobrim podvozjem je recept za postaviti zacetnika na dve kolesi in mu pustiti cas (ce ga zna izkoristiti), da se privadi na dinamiko voznje; pospesevanje, zaviranje, tezisce itd.

smer pogleda in nacin gledanja pa je poglaviten problem. kdaj, kje, kako lahko - ali ne - storim nekaj na motorju (ali avtu, da ne bo kdo pogresal stirih koles). s "haflingerjem" se varneje naucis preziveti na cesti kot s cistokrvnim "arabcem". skrivnost je - spet - v karakterju "konja".

in s haflingerjem bom dvakrat premislil kdaj kaj kje kako in v koliksnem casu lahko to storim, kot na arabcu. s tem povezan je tudi enostaven teorem: ce nisi siguren, ne prehitevaj. when in doubt, don´t do it.

zacetnik se torej nauci gledati, ocenjevati dano situacijo in ne gre brezglavo skozi zid.

in smo spet na zacetku "pridige": uporabljaj ohisje s CPU-jem se za kaj drugega, kot stojalo za celado.

there are fast and there are old motorcyclists.

but there aren´t many fast and old ones.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nikakor ne priporočam motorja z velik navora začetniku. Res je, da se ti novi motorji peljejo skoraj sami, sam pa pridejo trenutki, ko lahko začetnik slabo oceni svoje sposobnosti (prevelika hitrost v ovinek, pa strah pred nagibanjem motorja v ovinku) in to plača s svojim življenjem. Včasih so bili motorji z večjo kubaturo tok težki, če nisi obvladal si bil takoj s ceste. Itak, pa vsak sam odloča o svoji usodi. :unsure:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

in s haflingerjem bom dvakrat premislil kdaj kaj kje kako in v koliksnem casu lahko to storim, kot na arabcu. s tem povezan je tudi enostaven teorem: ce nisi siguren, ne prehitevaj. when in doubt, don´t do it.

Jaz vem za eno drugo varianto: 'When in doubt, gas it!' :whistle:

Sem pa tudi sam mnenja, da je pametno začeti z manjšim, šibkejšim mopedom, si pridobiti izkušnje in šele nato (tudi na podlagi izkušenj) izbrati svoj 'pravi' moped.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz vem za eno drugo varianto: 'When in doubt, gas it!' :whistle:

psssst. :krneki:

do tega pridemo v nadaljevanju. ko zacetnik prezivi "prve" kilometre. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hehe

jest pa ne morem pozabt kako so me v TC ju skor obsodl že na smrt k sm povedu d je moj prvi TDM 850.... Pa še kr migam in je tega že 6 let.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

veliko pametnega je bilo že napisanega pa bom še jaz nekaj.

pri vsej stvari je najbolj pomembno da se ne precenjuješ, v prometu PREDVIDEVAŠ in najbolj važno da ti zadaj sedi sopotnica, ki te vsake toliko časa pod rebra, če počneš neumnosti.( tole zadnje je malo za šalo malo zares).

moram povedat,da iz mojih sopotniških izkušenj, da midva vedno voziva oba. tudi jaz imam oči na pecljih, sploh v križiščih in naseljih in moj se je že navadil, da ko ga stisnem z nogami mora biti še posebno previden. ko pa naredi kakšno neumnost jih pa dobi pod rebra al pa po čeladi. :naughty:

mu popolnoma zaupam in nikoli nisem dvomila o njegovih motorističnizh sposobnostih pa je preskočil iz 250(21 konjev) na 1300 (106 konjev).

motor imava zato, da uživava v vožnji in okolici. in seveda da potujeva naokoli.

dr.looney :alien1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hehe

jest pa ne morem pozabt kako so me v TC ju skor obsodl že na smrt k sm povedu d je moj prvi TDM 850.... Pa še kr migam in je tega že 6 let.

P'rjatu!

To pa ne smeš na glas govort', :nono: se hitro lohk' zalomi.

Pa SREČNO!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sem star motorist po prevoženih kilometrih ,letno delam najmanj 13500 km ..vozim motor 34 let..skoraj vsake 2 leti sem kupil novi motor ,vsak motor je za vsakega,vendar moraš imeti zavoro v glavi. naredo sem prek 500 000 ,brez enega samega karambola , naj vsaj še tako ostane 10 let, ker verjetno potem ne bom mogel voziti motorja težkega 300 kg, vendar svetujem, da začetniki vozijo motorje lažje od 200 kg, vsaj nekaj časa ,da dobijo tisti pravi občutek tudi sam ,ko kupim novi motor prevozim 1000 km sam in šele takrat vzamem ženo s seboj ,ki se zelo rada vozi in narediva vsak vikend ,ko sva doma 600 km---

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!