Skoči na vsebino

Vodno ali zračno hlajenje


Priporočene objave

Objavljeno

Prosil bi za pomoč. Rad bi kupil cruserja, pa me zanima v čem je fora da ima Yamaha 1300 Midnight Star vodno hlajenje, Yamaha Midnight Star 1900 pa zračno. V čem je sploh prednost enega ali drugega hlajenja. Hvala za koristne nasvete.

Objavljeno

Nima nihče izkušenj s tem, morda ve kdo za kakšno stran, ki bi se navezovala na moje vprašanje?

Objavljeno (popravljeno)
Nima nihče izkušenj s tem, morda ve kdo za kakšno stran, ki bi se navezovala na moje vprašanje?

uoprabi rubriko pomoč pri nakupu motorja razlika med zračnim in vodnim hlajenjem pa ti je najbrž že znana. ker vodnega hladi voda ki se hladi v hladilniku lahko temperaturo regulira/bol točno vzdržuje. . . .

Popravljeno . Popravil Cartman
Objavljeno
Prosil bi za pomoč. Rad bi kupil cruserja, pa me zanima v čem je fora da ima Yamaha 1300 Midnight Star vodno hlajenje, Yamaha Midnight Star 1900 pa zračno. V čem je sploh prednost enega ali drugega hlajenja. Hvala za koristne nasvete.

K se tolk velka mašina ne rab tolk zlo vrtet pa ne pride do tolk velkih toplotnih obremenitev ...

Alles klar? :-)

Objavljeno
Schönen dank!

Ti bom še jaz odgovoril čeprav si se že zahvalil.Glej vedno je bolje imeti motor z vodnim hlajenjem ker je tehnično VSAJ parkrat v prednosti pred zračno hlajenim motorjem.Vsekakor pa NEPAŠE na te razne Čoperje - cruzerje vodno hlajenje,ker naj bi ponazarjali neke moderne starodobnike.Ravno tako na to zvrst motorjev nepaše npr: kardan,lite platišča,plastika,kevlar,neke super ABS integrirane zavore,itd.itd. :whistle:

Objavljeno
Ravno tako na to zvrst motorjev nepaše npr: kardan,lite platišča,plastika,kevlar,neke super ABS integrirane zavore,itd.itd. :whistle:

Pa tekstilna oblačila in take fore :)

Objavljeno

vodno!

saj ne živimo v praveku da bomo rekli ne tehnnologiji!

še apn je mel ventilator pa čeprav je samo topli luft mešal

Objavljeno

Jaz sem za zračno. Pač ena stvar manj ki ti lahko crkne (hladilnik....). Načeloma so zračne mašine bolj vzdržljive, saj imajo več rezerve oz. so manj navite. (moje mnenje)

Objavljeno

Načeloma je vodno hlajenje boljše, ker zagotavlja bolj enakomerno temperaturo delovanja, manj odvisno od hitrosti vožnje (npr. zelo dolg klanec navzgor pri majhnih hitrostih). Je pa zračno hlajenje enostavnejše in potrebuje manj vzdrževanja. Pri kruzerjih in čoperjih so obremenitve motorjev dokaj nizke in ponavadi zračno hlajenje popolnoma zadošča (nekateri pa imajo vgrajeno tudi oljni hladilnik, ki preprečuje pregrevanje motornega olja). Tako ne moreš zgrešiti niti z zračnim niti z vodnim, kaj pa paše na kateri motor pa je predvsem stvar okusa in osebnih želja.

Objavljeno

Darko ti je zelo dobro povedal. Tudi jest mislm de je čist logično de majo čoperji in podobni motorji (tudi nekateri enduro (Xt...)) zračno hlajenje. Ker ti motorji niso naviti ne potrebujejo vodnega hlajenja in so jim reže ki imajo dobro toplotno prevodnost popolnoma dovolj. Pri zračnem hlajenju ni antifriza ni pumpe ni hladilnika... s tem pa tudi ne vzdrževanja hladilnega sistema.

Vodno hlajenje je pa zelo dobrodošlo pri kakšnih bolj navitih motorjih, pri katerih je moč,navor in temperatura večja(cestni,cross......). Kar je že nekdo omenil je res, da je vodno hlajenje bolj prijazno za sam izgorevalni prostor, ker je ponavadi temperatura cilindra enakomerna. Je pa pri omenjenem hlajenju zaželjeno kontroliranje hladilne tekočine bolj pogosto( sam jo preverim pred vsako vožnjo). Odloči se kaj boš kupil in kako se boš vozil.

Ponavadi imajo zračno hlajenje starejši motorji (to ne velja za čoperje...), ki pa imajo velike hladilne reže na cilindru.

Pri nekaterih motorjih opazimo manjši hladilnik, ki je namenjen olju oz hlajenju le tega in karterja. Se pa pri navitih motorjih ponavadi velike kubikaže ( B-king...) pojavlja tudi to da ima motor 2 hladilnika, kjer je eden namenjen olju eden pa vodi/hladilni tekočini.

LP Tadej

Objavljeno
Darko ti je zelo dobro povedal. Tudi jest mislm de je čist logično de majo čoperji in podobni motorji (tudi nekateri enduro (Xt...)) zračno hlajenje. Ker ti motorji niso naviti ne potrebujejo vodnega hlajenja in so jim reže ki imajo dobro toplotno prevodnost popolnoma dovolj. Pri zračnem hlajenju ni antifriza ni pumpe ni hladilnika... s tem pa tudi ne vzdrževanja hladilnega sistema.

Ne pozabit na razne modele Ducatijev (ne le monstra in multistrade, tudi supersport 600, 750, 900, ... ), pa BMW-jeve športne motorje serije R ...

Objavljeno

vodno hlajene masine so vecinoma bolj tihe kot zracno hlajene. ce je to argument za ali proti.

zracno hlajene so tudi lahko "navite" masine. n.pr. gsx-r z 1215 ali 1371 ali 1420 ccm. odvisno od volje lastnika po vzdrzevanju.

Objavljeno
Pri nekaterih motorjih opazimo manjši hladilnik, ki je namenjen olju oz hlajenju le tega in karterja. Se pa pri navitih motorjih ponavadi velike kubikaže ( B-king.. .) pojavlja tudi to da ima motor 2 hladilnika, kjer je eden namenjen olju eden pa vodi/hladilni tekočini.

LP Tadej

To ni ravno pravilo oziroma je V-strom izjema. Ima tudi obahladilnika pa je samo 650ccm ali 1000ccm in ni ''navit''.

Objavljeno
To ni ravno pravilo oziroma je V-strom izjema. Ima tudi obahladilnika pa je samo 650ccm ali 1000ccm in ni ''navit''.

Vedno je idealno,da bi mašina imela ca 90 stop.+ in ravno tako olje zato je vedno dobro če ima motor tudi oljni hladilnik kajti olje se v samem agregatu sicer greje (čeprav je mašina vodno hlajena) tja do 160+ stop.Za ole pa ni dobro,če se olje preveč greje se vizkoznost poslabša oljni film je tanjši se prej trga in olje zgublja na kvaliteti.Za olje je idealno,da ima mašina suh karter,oljni hladilnik in posebej rezervar za olje odkoder ga črpa oljna črpalka po potrebi in vedno ohlajenega.Pri takih mašinah se olje menja na vsakih 10 K kil ali 1X letno. :hmm:

Objavljeno
Pri takih mašinah se olje menja na vsakih 10 K kil ali 1X letno.

Zračno hlajeni ducatiji :worship:

Objavljeno
..., pa BMW-jeve športne motorje serije R ...

Vsi BMWjevi boxerji od uvedbe štirih ventilov na valj naprej niso zgolj zračno, temveč zračno-oljno hlajeni. Olje pa je v večini primerov tudi termostatirano v idealnem temperaturnem območju...

LP, Skiny

Objavljeno
Olje pa je v večini primerov tudi termostatirano v idealnem temperaturnem območju...

Kako pa?

Objavljeno (popravljeno)

Motor na zračno hlajenje ti ne more zakuhat... ;)

Popravljeno . Popravil Tomozuki
Objavljeno
Kako pa?

No, termostata tudi jaz ne najdem, je pa vsaj za RT modele (policijski ...) na voljo kot dodatek še tale dodatni ventilator hladilnika olja, samo zadeva ni čisto poceni

post-5391-1239302222_thumb.png

Komplet je cca 280 €

Objavljeno
Prosil bi za pomoč. Rad bi kupil cruserja, pa me zanima v čem je fora da ima Yamaha 1300 Midnight Star vodno hlajenje, Yamaha Midnight Star 1900 pa zračno. V čem je sploh prednost enega ali drugega hlajenja. Hvala za koristne nasvete.

Isto sranje, drugo pakovanje. Blok vodno hlajenih motorjev je malo večji, da je po njemu možna vodna cirkulacija, je bolj zaprt in ga veter slabše hladi. Vbistvu se zanaša samo na vodo, črpalko in hladilnik (pa ventilator, če je prisilno hlajen). Prednost je, da motor lahko dolgo časa stoji na mestu, pa ne bo poškodb na valjih. Če greš v hribe ni nobene razlike. Okoljska temperatura načeloma pade in dobro se hladita tako vodno kot zračno hlajen motor. Slabost vodnega hlajenja je, da ni redek pojav, ko crkne termostikalo (največkrat zaradi kondenza). Ampak načeloma problemov ni. Zračno in vodno hlajeni motorji imajo včasih tudi oljni hladilnik, ki je za kakšno četrtino velikosti vodnega in pretežno skrbijo za hlajenje glave motorja. Skratka, ne rabiš dvomit, da bo kateri izmed agregatov slabše deloval. Moj ZR ima samo oljni hladilnik pa ga naganjam skoz v obrate nad 5.000 (10.000 je rdeče polje) tudi ko je 30° +. Pervy ga je naganjal po progi tudi pri takih temperaturah, pa mu ni bilo nič. Brezveze sploh debatirat o tem. Kupi, kar ti je lepše, pa amen ;)

Objavljeno

Na primer 1100 GS ima sistem hladilnega olja brez termostata - na spodnji sliki je prikazan samo krog hladilnega olja:

post-4572-1239303033_thumb.png

1100 RT pa ima v tem krogu vključen tudi termostat, ki hladilnega olja ne pošlje v hladilnik, dokler ni dosežena normalna delovna temperatura motorja, temveč ga neohlajenega vrača v karter. Ko je dosežena delovna temperatura, začne odpirati kanal skozi hladilnik olja in zapirati direkten povratek v karter:

post-4572-1239303074_thumb.png

Mazalni sistem je ločen in ima črpalko s ca 20% večjim nazivnim pretokom kot hladilni sistem:

post-4572-1239303173_thumb.png

LP, Skiny

Objavljeno
Brezveze sploh debatirat o tem. Kupi, kar ti je lepše, pa amen ;)

Se strinjam. BTW: V puščavah uporabljajo zračno hlajene motorje :grim .

Objavljeno
Kako pa?

Kako to da ti motor na zračno hlajenje ne more zakuhat??

Objavljeno
Kako to da ti motor na zračno hlajenje ne more zakuhat??

Za vsako kuhanje rabiš sestavine. Zdaj pa povej, kaj bi ti pri zraku lahko zakuhal? :naughty:

  • Všeč mi je 1

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!