Skoči na vsebino

Elektronika & motocikli


Priporočene objave

Objavljeno
Bom kar začel: v zadnji številki (oktober 2002) časopisa "Elektor" je objavljen projekt samogradnje moto alarma (senzor nagiba, tresljajev, kodirano daljinsko upravljanje, piezo sirena, indikacija preko smerokazov,...). Software za oba mikrokrmilnika (popularni PIC 16F84 - poceni!), daljinec in "alarmno centralo", je zastonj na voljo na internet-u.

Hudo,...dej povej ali je zadevo res mogoče izpeljati kot "sam svoj mojster" 8) a si mogoče že probal ?!? :?: jz bi se spravil delat vse 4 smerokaze in alarm....se mi zdi da je zadeva aktualna, še povej kje najdem čim več informacij glede vezja in podobnega.....načrti mogoče :lol: za pegasota

Objavljeno

Živjo, veš kaj pa mene zanima. kak detektor radarjev oz. laserjev ali pa njihovih cb postaj. A maš mogoče kaj od tega?

Objavljeno
Ugodno!

In si ga že priklopil? Delakot si pričakoval?

LP.

Ze priklopil, s cim ni bilo problemov, ker sta samo + in - kabel, vecji problem je bil najti primerno mesto za alarm. No, ko smo ta problem resili ( pod sedezem) sem ga sprobal tako, da deluje, ce kej saris okrog kufru ali zapres stransko stojalo, udaris po sedezu, predvsem vsi sunkoviti premiki. tako, da se mi zdi, da bo kr dobro sluzil svojemu namenu. Itak pa se zmeraj zaklenem balanco in ga zaklenem z Kryptonitovo ketno Barbwire. Ce se bo pa najdel korenjak, ki bi hotel odpeljati mojo makino bo pa videl :twisted: :twisted: :twisted: pa srot v rit :snipersmile: :D

Objavljeno

Kupil alarm KMR 66E v trgovini LOUIS za 69 evrov, enostaven za priklopit, ker ima samo + in maso (-), ter dodaten + in - za dodatno sireno ali pager. Deluje na principu treslajev.

Kje pa je ta trgovina al si po pošti naroču? :roll:

Objavljeno
Ugodno!

In si ga že priklopil? Delakot si pričakoval?

LP.

Ze priklopil, s cim ni bilo problemov, ker sta samo + in - kabel, vecji problem je bil najti primerno mesto za alarm. No, ko smo ta problem resili ( pod sedezem) sem ga sprobal tako, da deluje, ce kej saris okrog kufru ali zapres stransko stojalo, udaris po sedezu, predvsem vsi sunkoviti premiki. tako, da se mi zdi, da bo kr dobro sluzil svojemu namenu. Itak pa se zmeraj zaklenem balanco in ga zaklenem z Kryptonitovo ketno Barbwire. Ce se bo pa najdel korenjak, ki bi hotel odpeljati mojo makino bo pa videl :twisted: :twisted: :twisted: pa srot v rit :snipersmile: :D

koliko časa se pa dere ta alarm, ko je sprožen??????

Objavljeno
Neprava tema vem vem vem!!!

Ampak vseen kok si dal za alarm??Opiš ga v kaki drugi temi kateri???

Ciao,by Pero

LP.

Kupil alarm KMR 66E v trgovini LOUIS za 69 evrov, enostaven za priklopit, ker ima samo + in maso (-), ter dodaten + in - za dodatno sireno ali pager. Deluje na principu treslajev.

Na dalinca valda?? :?: :idea: Ampak za ta denar pa nima verjetno svojega napajanja??Ali pač!!

Ciao,by Pero

Objavljeno

LP!

koliko časa se pa dere ta alarm, ko je sprožen??????

Dere se res grozn pa strasno na glas, si macek se ni cisto opomogel :) tuli okoli 30 sekund, po koncu se zopet sam nazaj vkljuci...

Na dalinca valda?? Ampak za ta denar pa nima verjetno svojega napajanja??Ali pač!!

Ja je tak lustkan daljincek :wink: (zenske pac smo take najprej vidmo lepoto, potem pa se uporabnost) :D ima eno tipko za alarm in eno za strasenje :D tko da lahko sam sprozis piskanje, ce ti kdo hodi okrog motorja pa vidis, ali pa ce si zloben pa macka strasis, ko pride mimo pa se hoce mal pomausat ob njega :D Napajanje ima na akumulator in tudi svoje lastno, ima 9 voltno baterijo (se mi zdi, taka stirioglata je)

Pa itak jaz pravim, da to je bolj tako, da predvsem odganja take, ki bi hoteli po kovckih brskat al pa k se eni cudaki kr na tuj motor usedejo brez vprasanja :o :x pa za amaterje... ker ce se profiji spravjo motor ukradet, ti tud ketna, alarm, tri kljucavnice na vratih in se pes ne pomagajo :D ampak taki pa majo ponavad kej bolj denarno vrednostnega ogledanega...

Lep dan, Karisma (druga polovica od Vulcana) :wink:

Objavljeno

Transalp:montaža kolesarskega števca napreduje, ko bo izdelano objavim slike...

ena odlična rešitev je ta, da žičko do senzorja napeljem skozi števc zajlo, kar mi je že uspelo

vprašanje: ali je vseeno (ker je bilo žico treba štukat) če so doštukane žičke malo debelejše,

zadeva mislim da deluje na prekinjanju in stikanju polov, tako da naj bi bilo vseeno??

ali je možen alarm na motorju brez akumulatorja :?:

Objavljeno

D.J., nobenega problema ne bo zaradi debelejših "doštukanih" žičk. Samo spoje dobro izoliraj.

Objavljeno

nej mi prosim en napiše kje pri nas se da dobiti kake alarme za pametno ceno

hvala

Objavljeno
Bom kar začel: v zadnji številki (oktober 2002) časopisa "Elektor" je objavljen projekt samogradnje moto alarma ...

Hudo,...dej povej ali je zadevo res mogoče izpeljati kot "sam svoj mojster" 8) a si mogoče že probal ?!?

Sam tega alarma (še) nisem naredil, ker bi po temeljitem branju članka nekaj stvari spremenil. K sreči dobiš source kodo za program mikrokrmilnika, tako da se da igrati... IMHO še prednosti in slabosti tega alarma:

+ senzor gibanja/premikanja (dve živosrebrni stikali, montaža pod različnimi koti)

+ senzor tresljajev (piezo, obtežen za primerno občutljivost)

+ zvezna nastavitev občutljivosti senzorja vibracij

+ prikaz vklopa/izklopa na smerokazih, ob izklopu pokaže še število sprožitev z dodatnimi utripi smerokazov

+ zaščita proti sabotaži s kratkim stikom na smerokazih (ločena varovalka)

+ protisabotažno delovanje (anti-tamper) pri dostopanju do alarmne centrale s pomočjo fotoupora

+ zelo preprosto vezje daljinca in centrale (2x PIC 16F84, v daljincu SMD verzija)

+ dokaj poceni

+ samogradnja - informacij o načinu varovanja in pomanjkljivostih vgrajene tehnike nepridipravi nimajo

- v osnovi ni lastnega napajanja, je pa mogoče priključiti samonapajalno sireno

- fiksna koda daljinca, ni blokade proti skaniranju (začasnega prenehanja sprejema kode po nekaj poskusih oddaje napačne kode torej ni)

- prikaz vklopa in izklopa z dvema utripoma smerokazov - ne ločiš vklopa in izklopa

- piezo senzor tresljajev je lahko občutljiv na močne zvoke (grom, odprti izpuhi drugih motorjev)

- protisabotažno vezje je občutljivo le na vdor svetlobe ob dostopanju do alarmne centrale (tipično pod sedežem)

- ne ravno majhna poraba: 12mA v vklopljenem in izklopljenem stanju

Objavljeno

problem imam z obratometrom. Vcasih se obnasa kot da bi popil liter snopsa... Pri obratih okoli 6500 zacne vcasih poplesavati gor do 9000 in dol do 2000. Motor dela normalno in ni zaznati kakrsne koli tezave med voznjo... a je mozno, da kje prebija? ali je z obratometrom kaj narobe. Namrec podlaga (kjer so stevilke) je pocena in vcasih se notri vidi kondenz...

Objavljeno

Obratomer je vezan na eno od obeh CDI enot - vsaj pri TA je tako, verjetno je enako pri AT. Najverjetneje je okvara v samem obratomeru (elektronika), lahko pa tudi v povezavi (kabli, konektorji). Glede na to, da motor dela normalno, bi okvaro CDI enote lahko z veliko gotovostjo izključil. Je pa najbolj zoprno iskati vzrok težav z elektroniko, ki se pojavljajo zgolj občasno. Včasih je najbolje počakati, da težave postanejo pogostejše ali celo stalne...

Objavljeno

Transalp, nekej se da rešit programsko (2x utrip za vklop/izklop), 12V akku kolkrtolk majhnih dimenzij se da tudi dobit, pa če boš kej delal, se priporočam še za svoj izvod. :D

LP

Objavljeno

CDI enota ni, sem jo zamenjal pri kolegu pa je delalo enako... sumim sam obratomer :(

Pazi to.... na servisu so mi rekli, da stane samo obratomer cca. 100.000 sit (ja 5 nicel!!) Kaj so nori :!: :!: :twisted:

Objavljeno
Transalp, nekej se da rešit programsko (2x utrip za vklop/izklop), 12V akku kolkrtolk majhnih dimenzij se da tudi dobit, pa če boš kej delal, se priporočam še za svoj izvod. :D

Seveda, Strom, zato pa je cool, ker dobiš source kodo. Najbrž bi pri Elektorju raje dali samo prevedeno (HEX), ampak potem bi vsi alarmi imeli isto vklopno/izklopno kodo daljinca... :lol:

Aku za lastno napajanje sirene je pa najbolj sestaviti iz majhnih NiMh ali NiCd celic, montiraš ga pa kar v ohišje sirene. Kljub majhnim dimenzijam celic je njihova tokovna zmogljivost velika, predvsem pri NiCd. S tovrstnimi celicami sem si pri RC letalskem modelarstvu nabral kar nekaj izkušenj.

Alarma še kako leto ne bom delal. Najbrž letos za motor sploh ne bo časa... :cry:

Objavljeno

števec že funkcionira, malo me še magnet jebe*, ker mi včasih pri počasni vožnji pokaže 180km/h, pri hitri pa 0...

1.JPG

2.JPG

eno bolj kovinarsko vprašanje, zanima me, če kdo ve, kje bi se dalo kupiti aluminij, recimo 5mm debele plate (seveda čimmanjšo količino), ker mi gre na živce dajat 8,5 tisočakov za zavorno ročko, lomi se mi pa samo vmesni del pri ročki

Objavljeno

kolko debelo točno?

bn probu kej prašt.

Objavljeno

Možni sta dve težavi pri magnetu: prevelika razdalja od senzorja in/ali neporavnanost magneta z ohišjem senzorja - magnet mora potekati vzdolž najdaljše stranice ohišja.

Aluminij ima v LJ npr. Metalka na Topniški. Ploščo odrežejo v poljubni dolžini, vendar le vzdolž širine, ki je (ne vem več natanko) 1m ali 1,5m. Če rabiš le ozek trak, prideš kljub 1m ali 1,5m dolžine precej poceni skozi. Dobi se tudi polne alu profile različnih prerezov (okrogli, pravokotni).

Objavljeno

juj, točno ti povem lahko šele na večer, grem zdele motor okopat in zgloncat, pa bom še malo pomeru zadevo

najbrž pa, da je enako debel kot pri tebi, se prav, širina med nosilcema, kamor je bremz-ročka pršraufana

bom pol še kako sliko fliknu gor, (v kako drugo temo, ta je bl za štrom)

Objavljeno

evo BRANE, ne bo treba, ta Metalka mi je pred nosom, tudi če je 1,5 m stranica, si bom pa toliko več rezerv izrezljal

za železo vem, da ga režejo, za alu pa nisem bil ziher

Trans. magnet imam kar en...okrogel, verjetno ima premajno površino ki "pade" mimo tuljave, ga bom zamenjal z daljšim , čeprav mi je na začetku zadeva funkcionirala 100% OK, šele kasneje pa so se pojavili problemi, verjetnu tudi zarad razmajanega (z vezicam pripetega) magneta

Objavljeno

Aluminij boš dobil v Merkurju - ti ga urežejo tudi na manjše kose.

Glede števca - ponavadi se odstrani vse skupaj - števec/zajlo/polža

Števec nekateri nato namestijo kar na balanco ali pa si naredijo nosilec iz aluminija - lahko ga tudi kupiš (KTM). Kabel za elektronski števec spelješ ob cevi za zavoro (uporabiš skrčljivo cevko ali izolirni trak=kratka življenska doba). Kabel za elektronski števec mora biti dovolj debel da ga ne boš takoj pretrgal. Nekateri zamenjajo še senzor (mislim da lahko dobiš pri Conradu univerzalni induktivni senzor z navojem). Poleg tega se pri Conradu dobi še okrogel magnet, ki ga z epoksidnim lepilom nalepiš na disk.

Polža nadomestiš z distančnikom (strugar) (+ semering <- ne vem če je pri TTR-ki potreben)

Npr.:

http://members.lycos.co.uk/mfs905/tacho/DRZ400_2.jpg

http://members.lycos.co.uk/mfs905/tacho/DRZ400_3.jpg

http://members.lycos.co.uk/mfs905/tacho/DRZ400_4.jpg

http://members.lycos.co.uk/mfs905/tacho/DRZ400_5.jpg

http://members.lycos.co.uk/mfs905/tacho/DRZ400_6.jpg

Več tudi na http://www.schlaggo.de/radltach/

Objavljeno

Ja, D.J., zelo pomembna je orientacija magneta in s tem smer poteka silnic magnetnega polja zunaj magneta - skozi ohišje senzorja. Senzor pa pri Sigma Sport števcih ni tuljava - v plastičnem ohišju je le droben "reed kontaktor": gre za dva kontakta iz feromagnetnega materiala v steklenem cevastem ohišju, polnjenim z žlahtnim plinom. Kadar v bližini ni magneta, sta kontakta razmaknjena, ko pa pride reed kontaktor v (pravilno orientirano) magnetno polje, kontakta "skočita" skupaj. Če še ne bi imel senzorja zmontiranega na motor, bi lahko delovanje preveril kar s poslušanjem: ohišje senzorja daš k ušesu in primikaš in odmikaš magnet, pa se lepo sliši "klikanje" kontaktov.

Objavljeno
Aluminij boš dobil v Merkurju - ti ga urežejo tudi na manjše kose.

Glede števca ....

samo meni je prav lepo ratalo žičko napeljat skozi "boden" (ovoj zajle za števec) in polž ga drži na mestu

števec bom pustil v ohišju, da bo zavarovan pred dežjem in blatom, česar ne manjka, poleg tega pa imam urejeno tudi osvetlitev iz prejšnjega števca

Conrada pri nas sploh ni več??

predvsem mi je pomembna trpežnost in odpornost na svinjarijo, ki je redna spremljevalka mopeda, zato bom verjetno moral vpeljati še kakšno protiblatno zaščito senzorja

je pa števček na suzukiju superca za pogledat, vse na mestu

Objavljeno
pa se lepo sliši "klikanje" kontaktov.

tudi jaz sem najprej razmišljal o brezžični povezavi (ki pa res glasno klika), pa je na koncu končala na kolesu

torej ima ta zadeva tudi neko omejeno življ. dobo (mehansko premikanje)

kakšno je epoksi lepilo??, ali bi držalo magnet le na eni šprikli (vibracije...)

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!