Skoči na vsebino

Bencinski servisi


radoracer

Priporočene objave

Po teoriji naj bi pri mašinah z višjo kompresijo višje oktanski bencin prišel bolj do izraza..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakšno nakladanje a sploh kdo točno ve kaj pomeni oktansko število in zakaj se sploh prodajajo različni benzini Npr.pred leti si na določenih črpalkah v tujini celo nastavil na željeno oktansko število in potem tankal in temu oktanskemu številu tidi primerno plačal.Namreč dobremu več oktanskemu benzinu so dodani aditivi, ki povečajo oktansko vrednost in zato je več oktanski benzin tudi dražji.Vsi novejši motorji z Evro-3 normami izgorevanja morajo tankat (glej predpis proizvajalca)vsaj 95 Oktnski benzin še novejši z Evro 4 in 5 pa vsaj 98 ali 100 okt. benzin.Za starejše motorje pa je dovolj 95 oktanski benzin.Lahko pa to vsak sam sproba in sicer premalo oktanski benzin, ko pri nizkih obratih naglo pospešiš mašina zaklenka, kar za mašino sploh ni dobro saj lahko klenkanje povzroči pregrevanje v kompresjskem prostoru, poškoduje bat-te,svečko,ventile,mašina se bolj greje. Zato je vedno bolje tankat dovolj oktanski ali celo malo več oktanski benzin. Namreč problem je še eden,če nekdo bolj počasi vozi se v kompresiskem prostoru nabere garež kompresijski prostor se zmanjša kompresija poveča in tak motor bo zagotovo z manj oktanskim benzinom klenkal.

Ps; nešparajte na napačnem koncu,kajti posledično bo strošek veliko večji kot prihranek z (slabim) manj oktanskim benzinom. Če ima kdo boljšo razlago ga prosim naj jo opiše-razen šparanja. :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakšno nakladanje a sploh kdo točno ve kaj pomeni oktansko število in zakaj se sploh prodajajo različni benzini Npr.pred leti si na določenih črpalkah v tujini celo nastavil na željeno oktansko število in potem tankal in temu oktanskemu številu tidi primerno plačal.Namreč dobremu več oktanskemu benzinu so dodani aditivi, ki povečajo oktansko vrednost in zato je več oktanski benzin tudi dražji.Vsi novejši motorji z Evro-3 normami izgorevanja morajo tankat (glej predpis proizvajalca)vsaj 95 Oktnski benzin še novejši z Evro 4 in 5 pa vsaj 98 ali 100 okt. benzin.Za starejše motorje pa je dovolj 95 oktanski benzin.Lahko pa to vsak sam sproba in sicer premalo oktanski benzin, ko pri nizkih obratih naglo pospešiš mašina zaklenka, kar za mašino sploh ni dobro saj lahko klenkanje povzroči pregrevanje v kompresjskem prostoru, poškoduje bat-te,svečko,ventile,mašina se bolj greje. Zato je vedno bolje tankat dovolj oktanski ali celo malo več oktanski benzin. Namreč problem je še eden,če nekdo bolj počasi vozi se v kompresiskem prostoru nabere garež kompresijski prostor se zmanjša kompresija poveča in tak motor bo zagotovo z manj oktanskim benzinom klenkal.

Ps; nešparajte na napačnem koncu,kajti posledično bo strošek veliko večji kot prihranek z (slabim) manj oktanskim benzinom. Če ima kdo boljšo razlago ga prosim naj jo opiše-razen šparanja. :headbang:

Jst vedno tankam 98 - če gre za petrol, alpa 100- če gre za omv. Se mi zdi da je motor bolj odziven. Pa bolj poka iz izpuha :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jst vedno tankam 98 - če gre za petrol, alpa 100- če gre za omv. Se mi zdi da je motor bolj odziven. Pa bolj poka iz izpuha :D

Tole je malo težko obrazložit.Namreč,da se mašina bolj odziva to je normalno kajti nepride do predvžiga samodejno, kar pomeni boljši izkoristek goriva, gorivo več oktansko verjetno tudi malo dlje gori in pride malo neizgorelih plinov v izpušni sistem, kar lahko povzroči pok še posebno pri bolj odprtih izpušnih loncih brez katalizatorja npr. Akrapoviču. :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jst pa če ne natankam 100 oktanskega na omv-ju...mi sploh vžge ne :headbang:

kje pa imate vi omv??? kaj je blo z motorjem :? :? :?

Popravljeno . Popravil smukc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pomoje je pa več oktansko gorivo samo bolj explozivno se pravi da za isto količino dobiš večjo moč pa tudi izkoristek je boljši. Tankam pa na omv 100-ko.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pomoje je pa več oktansko gorivo samo bolj explozivno se pravi da za isto količino dobiš večjo moč pa tudi izkoristek je boljši. Tankam pa na omv 100-ko.

Bolj eksplozivno gori manj oktansko gorivo, zato pride do klenkanja. Klenkanje pa je detonacijsko izgorevanje= eksplozivno izgorevanje. Več oktansko gori dalj časa kot je reku brumer, ampak kot si lahko človek predstavlja je to tudi eksplozija, ker izgori v delčkih sekunde.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dlje gori?

Glede na to,da zdaj non stop se neki igraš z dyno bi blo zanimivo,da bi mal stestiral,če je razlika v 95 in 100okt.Da bomo videli tvoje rezultate.Par let nazaj v motoradu je bla kr velika-skoraj neverjetna razlika!

Ne vem zakaj se mi pa neki zdi,da je pisalo,da moraš prej porabit kesl 100okt,da je dejanska razlika :hmm:

Tankam pa,če le gre AGIP,drugače OMV v sili petrol!Oktani-odvisno od dneva,počutja denarnice :whistle:

Na R1 vedno najcenejšega :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je razlika med 95 in 100 oktanskim bencinom. Na T- ace sem vedno tankal 98 in kasneje 100 oktanski bencin, kajti če sem tankal 95 mi je motor trokiral in tudi kilometrov nisem naredil veliko z enim tankom. Pri 100 oktanskem je bil pa motor veliko bolj odziven in živahen :yea1: . Pri R1 pa nisem opazl razlike med 95 in 100. Torej gre cenejši noter.

LP Robert

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakšno nakladanje a sploh kdo točno ve kaj pomeni oktansko število in zakaj se sploh prodajajo različni benzini .Vsi novejši motorji z Evro-3 normami izgorevanja morajo tankat (glej predpis proizvajalca)vsaj 95 Oktnski benzin še novejši z Evro 4 in 5 pa vsaj 98 ali 100 okt. benzin.Za starejše motorje pa je dovolj 95 oktanski benzin.Lahko pa to vsak sam sproba in sicer premalo oktanski benzin, ko pri nizkih obratih naglo pospešiš mašina zaklenka, kar za mašino sploh ni dobro saj lahko klenkanje povzroči pregrevanje v kompresjskem prostoru, poškoduje bat-te,svečko,ventile,mašina se bolj greje. Zato je vedno bolje tankat dovolj oktanski ali celo malo več oktanski benzin. Namreč problem je še eden,če nekdo bolj počasi vozi se v kompresiskem prostoru nabere garež kompresijski prostor se zmanjša kompresija poveča in tak motor bo zagotovo z manj oktanskim benzinom klenkal.

Za evro 4 motorje je čisto dovolj 95 oktanov. Preverjeno in pisano tudi v navodilih pri večini motorjev. Naj si bo avtomobilskih ali moto.

Pozdrav izpod vinogradov!

Rocky B)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... vec je oktanov, manj je bencin eksploziven ... kasneje pride do samovziga. O tem, da je pa odzivnost motorja boljsa in da z enim tankom 100oktanskega bencina naredis vec km pa raje nebi :whistle:

... najveckrat tankam 100tko v avto in motor

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

... vec je oktanov, manj je bencin eksploziven ... kasneje pride do samovziga. O tem, da je pa odzivnost motorja boljsa in da z enim tankom 100oktanskega bencina naredis vec km pa raje nebi :whistle:

... najveckrat tankam 100tko v avto in motor

Jaz tudi in se nebom z nobenim tu po forumu naganjal in vsakemu popsebej razlagal vsak naj tanka po svoje zaradi mene lahko tudi Šmarnico samo da mu bo poceni!! :headbang:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Preden se vsevprek kregate, bi si lahko prebrali kaj o oktanskem številu. V osnovi služi kot mera za odpornost proti samovžigu. 100% izooktan ima oktansko število 100, heptan pa 0, njuno razmerje pa določa oktansko vrednost. Danes je v gorivu še dosti drugih primesi, ki zvišujejo oktansko število (tudi preko 100).

Gorivo v bencinskih motorjih ne sme samodejno eksplodirati (kot je to zahtevano pri dizelskih) ampak ga vžge svečka. Ker pa se zaradi velikega tlaka (kompresija) in visoke temperature bencin lahko vžge še pred zgornjo mrtvo točko (cca 8 stopinj prej je normalno - predvžig) pride do klenkanja saj se plini začnejo širiti ko se bat giblje še navzgor in v bistvu zavirajo delovanje.

Zato je za motorje z visoko kompresijo potrebno visoko oktansko število - in samo zato. Oktansko število nima nobene zveze s kvaliteto izgorevanja, izkoristkom in večjo močjo. Moj motor zahteva 91 oktanov (v Avstriji - normal) in lahko točim vse do 100 oktanov ali več pa nisem naredil nobene koristi. Če točim preslabo gorivo pa začne klenkati. To se je dogajalo v stari Jugi, ko ni bilo supra in smo v stoenke tankali pač normal - 86 oktanov in je navkreber presneto klopotalo.

Poraba, izkoristek in moč so bolj odvisno od kvalitete in čistoče goriva, ki vpliva na kvaliteto zgorevanja. Res pa je tudi da je večoktanski bencin nekoliko težji (vsaj osvinčen je bil težji) in je na liter imel večjo energetsko vrednost.

Po domače povedano - vrvico za sušenje perila lahko izberete v trgovini z alpinistično opremo in bo preverjeno zdržala temperaturo do -80 stopinj in prenesla dve toni obremenitve. Prav gotovo se vam ne bo strgala in perilo ne bo padlo v blato.

Prav lahko pa se tudi motim

P.S.: Tako se pišejo komentarji na motosvet in prav vesel bom argumentirane protirazlage, če sem ga kje polomil

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Poraba, izkoristek in moč so bolj odvisno od kvalitete in čistoče goriva, ki vpliva na kvaliteto zgorevanja. Res pa je tudi da je večoktanski bencin nekoliko težji (vsaj osvinčen je bil težji) in je na liter imel večjo energetsko vrednost.

Zakaj bi gorivo, ki ima v enem litru več svinca in manj dejanskega goriva, imelo večjo energetsko vrednost? :hmm:

Bencin z višjim oktanskim številom praviloma gori počasneje kot nižje oktanski bencin (v istih pogojih). Moč motorja je precej odvisna od predvžiga, le-ta pa je (med drugim) odvisen tudi od hitrosti gorenja zmesi.

Ko se bat pomika iz SMT (spodnje mrtve točke) navzgor, v valju 'počasi' narašča pritisk. Ko pride iskra in se gorivo vžge, se začne ta pritisk hitro večati in bat se vedno težje pomika navzgor. Zato je zaželjeno, da do vžiga pride čim kasneje. Ko vso gorivo zgori, je pritisk v valju največji. Za bencinske motorje je idealno, da do tega pride 15° po ZMT (zgornji mrtvi točki). Hitrost gorenja je torej precej pomemben podatek...

Če je motor narejen za npr. 91 oktansko gorivo in je temu primerno nastavljen tudi predvžig, bo največjo moč dosegal s takšnim gorivom. Če namesto tega uporabimo 100 oktansko, počasneje goreče gorivo, predvžiga pa ne spreminjamo, bo zaradi počasnega gorenja maksimalen pritisk v valju nastopil kasneje - torej ne pri idealnih 15° po ZMT in moč bo posledično manjša.

Tudi, če predvžig spremenimo tako, da bo gorivo začelo goreti malo prej, bodo plini, ki bodo ob tem nastajali, dlje časa zavirali bat na poti navzgor, tako da bo tudi v tem primeru moč manjša (le da bo manjša razlika).

Povedano po domače - uporaba goriva z višjim oktanskim številom, kot je to potrebno, je nesmiselna.

D.

PS: Zakaj sem napisal, da 'bencin z višjim oktanskim številom praviloma gori počasneje'? Ker ne govorimo o posebnih dirkalnih gorivih, ki lahko imajo zelo drugačno kemijsko sestavo, manj čistilnih aditivov in lahko kljub višjemu oktanskemu številu gorijo hitreje.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!