Skoči na vsebino

sklopka; hidravlika ali pletenica


ELO

Priporočene objave

ob branju v drugih temah (aprilia rsv4) sem prebral, da je nekaterim ljubša sklopka, ki deluje na pletenico (zajlo).

pa me zanima kaj so dejansko prednosti in slabosti enega in drugega sistema?

sam sem namreč imel na vseh treh motorjih hidravlično sklopko, tako da sem, kar se tovrstnih izkušenj tiče, omejen.

vnaprej hvala za odgovore!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prednost zajle je enostavnejši (cenejši sistem); ne more ti spustiti olje :D, lahko pa se pretrga. Za moje pojme bolj "gumijast" občutek od hidravlične.

Drugače pa nekih hudih razlik ni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na prejšnjih motorjih sem imel "zajlo", zdaj imam hidravliko in je občutek dosti bolj "mehek" baje pa da je to tudi boljše kot "zajla", zakaj pa ne me vprašat, problemov nisem imel ne prej ne sedaj; tako da .....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sej je vse simpl dokler ne crkne..

dobro speljana zajla je lih tko mehka in tekoča kot hidravlika..

sam mal lufta ma na začetku hoda..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dražja izvedba je hidraulika je pa boljša,ker je ročica vedno mehkejša od zajle.Če pa crkne je pa itak vseno saj se brez problema pelješ do doma.Tudi popravilo je ceneje pri hidravliki saj zamenjaš samo gumico zgornjo ali spodnjo prezračiš in problem je rešen.Pri zajli pa je vedno potrebno menjat komplet zajlo in po vsej verjetnosti še demontirat tank. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S hidravliko so problemi če ni pravilno prezračena in pri nekaterih motorjih je to kar izziv, če si hobi mehanik in se učiš na napakah :D. Tesnilo je kdaj za zamenjat, jst sem ga letos prvič na motorju pa je l2000, stalo je 13eur, dela za cca 15min, da potem še enkrat prezračiš.

Glede mehkobe je tam tam, odvisno od motorja. Kar sem jaz vozil z hidravliko je bila sklopka trša kot na zajlo (aprilija in ducati), sicer dober občutek ampak če pa stojiš na kakem semaforju s stisnjeno sklopko pa zna mal roka bolet. Se pa da nabavit sekundarne cilindre drugih proizvajalcev, ki jo naredijo nebeško mehko (tko k persil).

Sicer slaba primerjava, ampak pri prejšnem motorju cagiva mito sem imel en kup težav s sklopko na zajlo, zgleda da se je tist prostorček kjer je bunkica na koncu zajle znucal in je sklopka postala trda kot bi si kak 70 letnik želel za kaj drugega, nisem švoh dečko, pa ko sem jo stisnu sem čutu vse mišice v roki :D. Potem sem malo podmazal, ampak se je zadeva kmalu ponovila. Tud nasploh sem menjal ene 3 zajle v eni sezoni, tko da sem zajlo preklel po dolgem in počes.

Hidravlična ima isto luft na začetku hoda, sej more met, da ni sklopka skos stisjena.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dražja izvedba je hidraulika je pa boljša,ker je ročica vedno mehkejša od zajle.Če pa crkne je pa itak vseno saj se brez problema pelješ do doma.Tudi popravilo je ceneje pri hidravliki saj zamenjaš samo gumico zgornjo ali spodnjo prezračiš in problem je rešen.Pri zajli pa je vedno potrebno menjat komplet zajlo in po vsej verjetnosti še demontirat tank. :whistle:

Hidravlika ni nujno mehkejša, ne vem če to velja za motorje ampak pri avtih je hidravlika kul ker se sama štela za razliko od zajle, je pa servis (spet za avto!!!) dražji ko spusti cilinderček.

Zanima pa me, kako bi lahko prišel brez sklopke do doma- šaltaš že šaltaš, kako pa spelješ? :hmm:

Popravljeno . Popravil phoebus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hidravlika je praviloma trša od zajle.

Kako si pa to ugotovil bi me zelo zanimalo.Pridi boš probal na Kawasakiju 650 ccm je sklopka trša (zajla) kot na BMW-eju 1157 ccm (hidraulika),da neomenjam Ks motorjev in trdoto vzmeti sklopke + radijus sklopke!!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hidravlika ni nujno mehkejša, ne vem če to velja za motorje ampak pri avtih je hidravlika kul ker se sama štela za razliko od zajle.

Zanima pa me, kako bi lahko prišel brez sklopke do doma- šaltaš že šaltaš, kako pa spelješ? :hmm:

Čisto enostavno : ko je mašina vgasnjena daš v prvo vžgeš in se takoj pelješ,nato menjaš brez sklopke gor in malo težje dol a vse gre če si vsaj malo motorista, ko moraš ustavit najprej bremzaš in predno se ustavi odvzameš kontakt in tako naprej do doma.Sam sem prišel iz Udin do doma,z avtom ravno tako bi tudi z motorjem. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čisto enostavno : ko je mašina vgasnjena daš v prvo vžgeš in se takoj pelješ,nato menjaš brez sklopke gor in malo težje dol a vse gre če si vsaj malo motorista

:topic:

Brumer drugi del stavka je vse lepo in prav a vsi motorji vsaj nekateri (moj) ne štartajo ko imaš v prvi. Vžgejo samo v prostem teku, kar je posledica težjega speljevanja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kako si pa to ugotovil bi me zelo zanimalo.Pridi boš probal na Kawasakiju 650 ccm je sklopka trša (zajla) kot na BMW-eju 1157 ccm (hidraulika),da neomenjam Ks motorjev in trdoto vzmeti sklopke + radijus sklopke!!!!

Sem imel tri motorje s hidravliko pa ene tri z zajlo, pa mi je zajla mehkejša in boljši občutek na ročki, če primerjamo isti tip motorja z zajlo ali hidravliko.

Seveda mora pa bit zajla podmazana in lepo speljana, da lepo teče.

Popravljeno . Popravil simonsi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dober ajt je treba z vsake teme mal stran zavit, pa voziš tako da če vidš rdečo na semaforju pač pelješ počas, da prideš na zeleno, da se, ni pa prijetno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

Brumer drugi del stavka je vse lepo in prav a vsi motorji vsaj nekateri (moj) ne štartajo ko imaš v prvi. Vžgejo samo v prostem teku, kar je posledica težjega speljevanja.

a tut če sklopko stisneš in motor ni na stojalu???

ker se mi zdi da vsak motor vžhe v prestavi s stisnjeno sklopko..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

Brumer drugi del stavka je vse lepo in prav a vsi motorji vsaj nekateri (moj) ne štartajo ko imaš v prvi. Vžgejo samo v prostem teku, kar je posledica težjega speljevanja.

Mislim da nimaš prav namreč, ko stisneš sklopko in imaš v prvi prestavi vsak motor štarta samo je pa logično da mora biti ročica sklopke na kateri se nahaja mikro stikalo v položaju stisnjena.

Pa tudi če res nebi vžgal v prestavi ga vžgeš v nuli, pustiš teči pod prostim tekom malo porineš skočiš gor in v prvo brez problema in potem naprej malo se pač moraš znajti saj sem lepo napisal moraš biti vsaj malo motorista OK.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:topic:

Brumer drugi del stavka je vse lepo in prav a vsi motorji vsaj nekateri (moj) ne štartajo ko imaš v prvi. Vžgejo samo v prostem teku, kar je posledica težjega speljevanja.

Fino pri vsem skupaj pa je, da motor ne ve da je okvarjena zajla sklopke(ali hidravlika). Mikro stikalo pa je tako ali tako ponavadi na balanci, torej pri ročki. Ročko stisneš in elektronika je vsa happy in dovoli zagon :naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa če naprimer nimaš mikro stikala pol pa bolj težko vse skupaj izvedeš...sam če je nuja se vse da.

Potem pa verjetno tudi ni potrebno stisnit sklopke za zagon motorja... :slap:

PMSM je trdota ročice zelo malo odvisna od tega, ali deluje s pletenico ali s hidravliko... Pri obeh imaš neko določeno prestavno razmerje med gibom ročice in gibom potisne palčke, ki razmakne lamele. In ker je to dvoje bolj ali manj enako oz. podobno ne glede na prenosni medij (pletenica / hidravlika), je trdota ročice odvisna od drugih zadev - kako je narejena sama sklopka, kako trde vzmeti ima, kolikšen razmik lamel je potreben ipd.

Sploh pa nima smisla primerjat različnih motorjev... FJR1300 npr. ima precej tršo ročico sklopke, kot SV1000S - pa imata oba hidravliko...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Potem pa verjetno tudi ni potrebno stisnit sklopke za zagon motorja... :slap:

Ja če maš v brzini jo moraš stisnit drugače ne gre. Naprimer pri mojem ktm-ju če maš v brzini samo vergla pa ne užge.

Jest sm enkrat probal hiravlično sklopko pa se mi je zdela bolj mehka od sklopke.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motorji večjih kubatur imajo praviloma hidravlično sklopko, ker imajo mašine več navora in rabijo močnejšo sklopko (beri imajo trše vzmeti sklopke), da lahko sklopka prenaša moč motorja (navor)! S hidravlično sklopko se doseže, da je pritisna sila na ročici manjša, kot če bi imel motor pletenico! To pa zato, ker s premerom bata v cilindru sklopke določamo, kakšna bo sila na ročici (to je delo ing. ki razvijajo motorje)! V praksi pomeni večji cilinder - manjša sila na ročici (bolj mehka ročica)!

To je v bistvu vsa znanost! Glede vzdrževanja - hidravlika ima več komponent (cevi, tesnila na cilindru... ) katere je potrebno z leti uporabe zamenjati! Ni pa potrebno nastavljati nič..... nobene posebne znanosti ni v tem!

LP Mare

Popravljeno . Popravil Draksler
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

S hidravlično sklopko se doseže, da je pritisna sila na ročici manjša, kot če bi imel motor pletenico! To pa zato, ker s premerom bata v cilindru sklopke določamo, kakšna bo silana ročici (to je delo ing. ki razvijajo motorje)! V praksi pomeni večji cilinder - manjša sila na ročici (bolj mehka ročica)!

Pri pletenici lahko ing. isto dosežejo z daljšo ročico...

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri pletenici lahko ing. isto dosežejo z daljšo ročico...

D.

Samo ta daljša ročica ne more biti ne vem kako dolga zato prav hitro preklopijo na hidravliko!

M

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Samo ta daljša ročica ne more biti ne vem kako dolga zato prav hitro preklopijo na hidravliko!

To pa zna bit res... ;)

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!