Skoči na vsebino

Lega na cesti


hotschko

Priporočene objave

Predvsem me zanima od cesa in na kašen nacin je odvisna dobra in zanesljiva lega na cesti(višina težišca, medosna razdalja, oblika gume, teža, ležaji v vilicah, amortizerji).

Zame itak veste, da je DUCATI Monster NAJ NAJ nisem pa preprican, kaj je tisto, kar ga dela takšnega.

Pricakujem seveda SAMO resno in pogljobljeno debato, brez nakladanja.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...je predvsem odvisna od pravilno nastavljnenih in delujocih amortizerjev in vilic.

premehko: udari "skozi" (baaaaaaaad thing)

pretrdo : skace po celi cesti in mogoce se v kaksen jarek

vzmetenje naj drzi gumo v vseh polozajih na cesti (tako na gladki,kot na zgubani povrsini).kako do tega setup-a priti,je pa drugo in predvsem dobro varovano vprasanje specialistov.

ali vprasaj benny wilbers-a (technoflex,WP).

-----------

FTW

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi meni se zdi Monster zelo v redu, vendar pa se mi zdi, da so pri mojem gume slabša stran vsega skupaj. Morajo biti kar dobro ogrete, da jim lahko zaupam, pri hladnih pa mi rit odnese že pri pospeševanju s park placa. Edina izkušnja v dežju ki jo imam pa je bila tudi precej "na meji". Montirane imam Dunlop D205 in kolikor sem se pozanimal bi bilo veliko bolje z D207, ceprav zdržijo manj kilometrov.

Ko smo že pri legi, kakšne imate izkušnje na cesti s Kalc proti Godovicu? Ovinki so idealni vendar me vsakic ko zapeljem na s smolo zaflikane špranje sunkovito zamakne za nekaj cm, tako da mi malo "srce stane". Ali bi bilo z boljšimi gumami kaj drugace? Na žalost pa vem da se glede peska, ki ga je zaradi "urejenih bankin" velikokrat polno, ne da narediti nic.

Bye

Desmo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

...vendar me vsakic ko zapeljem na s smolo zaflikane špranje sunkovito zamakne za nekaj cm, tako da mi malo "srce stane". Ali bi bilo z boljšimi gumami kaj drugace?

ne.izogibaj se vseh takih smolnatih zalivkov in tudi belih in drugacnih oznak na cestah! to so lahko smrtno nevarne pasti za motoriste,predvsem v dezju!

ni gume,ki je ne bi odneslo na teh zalitkih in oznakah.

ostani cool,ne se utrdniti,stisni slopko (jaz tega ne delam,gas in skozi) in pusti kolesa,da tecejo.ali se jih pa izogibaj.druge zaenkrat ni.

-----------

FTW

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

quote:Tudi meni se zdi Monster zelo v redu,

Monster 600, 750, 900 ?

lp

Jaz imam M750, Desmo pa ne vem katerega.

Monstri so itak vsi skoraj enaki, razlika je da sta pri mocnejših dveh spredaj dva diska pri 600 samo eden in pri 900 drugacne, bolj nastavljive prednje vilice, ter zadaj širša guma.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:Jaz imam M750, Desmo pa ne vem katerega.

Monstri so itak vsi skoraj enaki, razlika je da sta pri mocnejših dveh spredaj dva diska pri 600 samo eden in pri 900 drugacne, bolj nastavljive prednje vilice, ter zadaj širša guma.

hotschko

Drži. Je pa razlika v moci in navoru (zato me je zanimal)...

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Monster 600, 750, 900 ?

lp

600. Je bil še zadnji na voljo na lanski posezonski razprodaji (piclih 10800 DEM). Res je precej švohcan, ampak bo že zdržal kaki dve leti dokler ne vbodem S4. Sem mu pa dal gol Termije in cakam da mi Zorniki pridejo u dopusta in mi zmontirajo še DynoJet pa bom videl ce se bo kaj boljše obnašal.

Bye

Desmo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lega na cesti je nek kompromis med lego v pocasnih ovinkih, v hitrih ovinkih, smerno stabilnostjo pri voznji naravnost in okretnostjo. Krajsa medosna razdalja ter manjsi kot in predtek prednjih vilic pomenijo boljso okretnost in obnasanje v kratkih pocasnih ovinkih.

Vedno pa velja, da lego izboljsuje nizka teza, nizko tezisce, dobro in pravilno nastavljeno vzmetenje ki drzi gumo stalno v stiku s podlago, tog okvir, ki se ne zvija v ovinkih in dobre gume.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Koncno sem izvedel, v cem je skrivnost odlicnih voznih lasnosti Ducati Monster motorjev.

Geometrijska razmerja, razdalje, nakloni vilic ipd.. so povzeti po legendarnem Superbike motorju Ducati 888, ki je bil pred leti bojda nepremagljivi SBK šampion.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1991 je 10 let nazaj, kar pade tocno na sredino med 9 in 11, kot je rekel Ice. Sedaj pa nazaj k temi.

Ko sem se vozil za kolegom, ki ima Hondo VTR, sem za vožnjo skozi iste ovinke z isto hitrostjo bistveno manj nagibal motor.

Zdi se mi, da je to precej odvisno od drže voznika in višine celotnega težišca vozila (motorja + voznika).

Ce me moje znanje fizike ne vara je potrebno vozilo (motor+voznik), ki ima višje težišce v ovinkih manj nagibati, da se izenaci centrifugalna in centripentalna sila zaradi kroženja vozila skozi ovinek.

Ali pa je kolicina nagibanja morda posledica cesa drugega (medosna razdanja, oblika gum....) ? Kakšna ideja ?

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

na vsak nacin je nagib posledica profila in dimnezije (sirine) gum.sirsa kot je guma in bolj kot je "ploscata" vecji nagib je potreben.

glede tezisca pa ne vem.mi nekako ne deluje logicno,da bi se moral motor z visjim teziscem manj nagibati...oz.zakaj bi se tisti z nizjim teziscem moral manj nagibati?

a ni visina teziscne tocke v tem primeru vseeno?

-----------

at 200 mph you have no friends

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Višina težišca ne bi smela vplivati, vpliva pa poleg naštetega še medosna razdalja. Daljša ko je le-ta, vecji nagib je potreben, da motor opiše isti radij.

Lp, Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z nagibanjem nasprotuješ sili, ki bi te sicer prekucnila ven iz ovinka.

To, da je višina težišca pomembna pri nagibanju v ovinku sklepam po tem, ker lahko motor skozi ovinek vozim bistveno bolj pokonci, ce se sam prekladam iz leve na desno, kot pa ce sedim naravnost glede na motor.

Ociten test je vožnja v dolgem ovinku. Ce sredi ovinka vstaneš se motor prakticno zravna, bolj pa se obrne balanca. Ko se vsedeš nazaj, ga je potrebno zopet nagnit, da pelješ naprej po isti liniji in z isto hitrostjo skozi ovinek.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:To, da je višina težišca pomembna pri nagibanju v ovinku sklepam po tem, ker lahko motor skozi ovinek vozim bistveno bolj pokonci, ce se sam prekladam iz leve na desno, kot pa ce sedim naravnost glede na motor.

Drži. Nižje je težišce motorja+voznika, manjši nagib je potreben... Hkrati so pomembni tudi ostali dejavniki (medosna razdalja, širina in oblika gum, etc)..

Ejkej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

...Nižje je težišce motorja+voznika, manjši nagib je potreben...

Ejkej

Hmmm. Jaz sem v zgornji tezi z vstajanjem v ovinku razložil ravno nasprotno. Kaj pa zdaj ?

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To pomeni, da si v praksi ze veckrat padel...

Ce nis, potem tvoja teorija drzi hehe

_________________________

Quemadmodum desiderat cervus at fontes aquarium item desiderat anima mea at te DUCATI.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

To pomeni, da si v praksi ze veckrat padel..

Padel še nikoli. Bom pa danes do Pule malo fizko ovinkov preštudiral in sporocim rezultate.

hotschko

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Hmmm. Jaz sem v zgornji tezi z vstajanjem v ovinku razložil ravno nasprotno. Kaj pa zdaj ?

hotschko

Da se ne boš prevec mucil, mislim da je na tem naslovu vsa teorija fizike vožnje skozi ovinke, kar je manjka v tem clanku, je še v sorodnih na isti WEB strani.

Se splaca preberi.

http://www.msgroup.org/TIP048.html

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

moje izkusnje pravijo da lahko dobre vozne lastnosti sprobas samo na pisti ali res dobrem asfaltu vse ostalo je subjektivno. ce zaupas gumi se bos peljal, ce ne pa te bo strah in bos trdo drzal krmila pa se nagnit se ne bos upal in se ti bo zdelo da ne gre v ovinek.

jasno da je coper nekaj drugega kot sportni al pa enduro ampak znotraj istega razreda so razlike male in se na pisti merijo v stotinkah oziroma v max 2-3 sekundah.

drugace je motorje z visokim teziscem lazje nagnit v ovinek ker to naredis s svojo tezo so pa visji motorji (predvsem enduro - mehkejsi (dolgi hod vzmetenja) zato nimajo dobre smerne stabilnosti in zacnejo plesat. naljepsi primer je npr. pegaso (sorry noise in ostali), ki lepo gre v ovinek ampak pol zacne plesat, sploh ce cesta ni ravna (kolesnice) al pa ce zaviras al pa gas spuscas. to pa je zaradi premehke sprednje vilice in dokaj velikega kota vilice. no to vse pri 100+ km/h in v zaprtih ovinkih.

kakega cestaka pa je tezko pri mali hitrosti dol spravit ampak pri vecji gre lepo.

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ali kdo uporablja protikrmarjenje (poskusas zaviti v nasprotno stran) za nagibanje v ovinek in poravnavanje na izhodu iz ovinka? Ko sem prvic bral o tem se mi je zdelo totalno nelogicno, samo stvar funkcionira in precej olajsa voznjo, saj ni toliko dela s prekladanjem teze.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote:

Ali kdo uporablja protikrmarjenje

Protikrmiljenje je zakon fizike in nastopa pri hitrostih vecjih od recimo 20 km/h in je izven dosega tvoje volje in to vsi motoristi delajo pa ce se tega zavedajo ali pa ne. Že pri vožnji bicikla pri vecjih hitrostih v ovinek pride do tega pojava.

To je lepo opisano na naslovu :

http://www.msgroup.org/TIP048.html

lp RAN

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...

visje tezisce motorja pogojuje manjsi naklon motorja pri voznji skozi ovinek,kot pri motorju z nizjim teziscem.prebral v knjigi o nastavitvah podvozja/vzmetenja,ki jo je furioso prinesel na NFS.samo zakaj je tako nisem prebral.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Uredil - Ice on 25/12/2001 10:17:51

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bom samo malo naložu, da ne bo Hočko hud.

Glede na to, da govorite o težišču voznika+motorja, bi morali potem govoriti tudi o naklonu voznika+motorja, ki je pri enakomerni hitrosti skozi ovinek konstanten, kar v praksi pomeni, da če se bolj nagnemo v ovinek, rabimo potem manj nagniti motor in obratno.

Potem je odvisno od višine težišča in teže samega motorja in tudi višine sedeža in dimenzij samega voznika, koliko bo uspel voznik "prevagati" motor. Ob pravilnem položaju voznika je motor z nizkim težiščem skozi ovinek pri isti hitrosti manj nagnjen, pri istem naklonu pa hitrejši kot z višjim težiščem.

Monster je cool motor, samo če bi bil malo močnejši, pa malo višji (S4 ), jaz sem s šalt-heblom zabil v asfalt, da sem ga totalno skrivil, ko sem juril enega Italijančka z R6 po enem prelazu v Dolomitih.

Po mojem je pri Monstru razen nizke teže in nizkega težišča motorja odločilen pokončnejši položaj voznika, ki omogoča enostavno prestavljanje težišča in lahkotno vožnjo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

MM,samo to kar si ti povedal je tocno kontra kar pise v wilbersovi knjigi.

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!