Skoči na vsebino

CIVILNA INICIATIVA NA Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku


K a m e n

Priporočene objave

KOMENTAR IN CIVILNA INICIATIVA NA Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na motorna vozila EVA: 2008-1611-0052, ki ga je v obravnavo poslala Vlada RS Državnemu zboru RS.

5. Kratek povzetek nepravilnosti in NEUMNOSTI v gradivu, s komentarji:

Bistvena je okoljska naravnanost predloga zakona, s katero se v sistem obdavčitve vključujejo rešitve Kjotskega sporazuma glede postopnega zmanjšanja onesnaževanja okolja s toplogrednimi plini. Upoštevajo se tudi usmeritve Evropske, ki spodbujajo vezavo obdavčitve motornih vozil na kazalnike obsega onesnaževanja z izpusti, predvsem z izpustom CO2.

Komentar: tovrstna usmeritev EU je nesmiselna in diskriminatorna in je potrebno predlagati njeno spremembo.

Pojasnilo: 1.- izpusti CO2 nastajajo ob izgorevanju pogonskih goriv in CO2 ne izloča vozilo (količina CO2 v sestavnih delih vozila se ne spreminja skozi življenjsko dobo vozila) temveč izgorelo gorivo – fizika 7. razred O.Š.. Zato bi bila taka obdavčitev nepravična in diskriminatorna – popolnoma enaki vozili, ki prevozita npr. letno 60.000 km oz. 8.000 km ne onesnažujeta enako, plačata pa enak davek.

2 - s takim davkom ni dosežen namen stimuliranja k manjšemu onesnaževanju, hujši onesnaževalec plača manj davka na proizvedeno količino CO2. Če bi želeli obdavčiti izpust CO2 bi morali davek vezati na porabo goriva in ne na nakup vozila. Torej več voziš=več pokuriš=več CO2=več davka

Bistvene vsebinske rešitve predloga zakona:

- davčne stopnje za motorna vozila so progresivne in se vežejo na izpust CO2 ter so nižje za vozila z bencinskim motorjem oziroma višje za vozila z utekočinjenim naftnim plinom in dizelskim motorjem; za motorna vozila z izpustom do 110 g/km se ohranja ničelna stopnja davka;

Komentar: TRDITEV NE DRŽI, saj jo izpodbija naslednji odstavek, kjer so obdavčena VSA motorna kolesa in kolesa z motorjem – torej tudi tista ki ne dosegajo stopnje izpustov CO2 do 110g/km – to pa so vsa s porabo nižjo kot 4,75162 litra bencina/100km

- odmera davka za motorna kolesa in kolesa z motorjem se zaradi nerazpoložljivosti podatkov o izpustih CO2 veže na prostornino motorja, kot posrednega kazalnika obsega neželenih izpustov;

Komentar: TRDITEV NE DRŽI, saj so povsem znane količine CO2, ki nastane pri izgorevanju 1. litra fosilnega goriva in so Podatke lahko preverite npr. na http://www.carbonfootprint.com/calculator.aspx:

1l bencina = 23,15g CO2

1l DIZEL = 26,30g CO2

1l LPG (TEKOČI NAFTNI PLIN) = 14,95g CO2

Podatke za posamezno motorno kolo pa izračunate (deklarirana poraba/100km x 23,15g CO2) To bi načeloma moral znati izračunati vsak referent.

Saj tudi za avtomobile uporabljate deklaracijo proizvajalca o izpustih in porabi.

Pri določitvi davčnih stopenj pa se je izhajalo iz izhodišča, da se nova lestvica, vezana na CO2, določi tako, da se z novim sistemom razbremenijo vozila z manjšim izpustom in bolj kot do zdaj obdavčijo motorna vozil z večjim izpustom CO2.

Komentar: TRDITEV V TEM ODSTAVKU NE DRŽI

ker so obdavčena VSA motorna kolesa in kolesa z motorjem – torej tudi tista ki ne dosegajo stopnje izpustov CO2 do 110g/km – to pa so vsa s porabo nižjo kot 4,75162 litra bencina/100km.

PREDLOGI:

Predlagam, da se Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na motorna vozila EVA: 2008-1611-0052 popravi – spremeni tako, da se črtajo iz njega vsi deli, vezani na vezavo obdavčitve motornih vozil na kazalnike obsega onesnaževanja z izpusti, predvsem z izpustom CO2. Ta del obdavčitve bi lahko bil smiseln in pravičen le, v kolikor bi bil sprejet kot davek na pogonska goriva, saj bi tako davkoplačevalci

– kupovali varčnejša vozila

– vozili manj kilometrov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ljudje ne znajo računat. Bolj grozno se jim zdi 4700 eur davka pri 30.000 vrednem avtu kot pa bencin, dražji za 24 centov na liter (avto z 10l porabe po 200.000km). Čeprav je bencin drag in vsi pizdijo, noben ne naredi nič.

Pa vsi vejo da je lep del cene v trošarinah (sploh zadnje mesece).

Drugo pa- da bi izvzeli motoriste...smo v manjšini. In če se zdaj čutimo (upravičeno) diskriminirane mi, se bodo potem počutili avtomobilisti. Koliko pa je ne-avtomobilistov v parlamentu? Eden?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takamen bravo, to je po mojem mnenju učinkovit in resen pristop k problematiki. Pozivati k štrajku, samo da bomo ropotali okoli parlamenta, ne bo pripeljala prav daleč...

Sicer neformalno zdrženje, že obstaja, imenuje se "Motoristi pred parlament" in ima za sabo en uspešno zaključen projekt (zaščitne ograje)!

Predlagam, da se v tem tednu ponovno sestanemo in si porazdelimo delo okoli tega novega davka...

Motoristi pred parlament!

Popravljeno . Popravil bladzo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz bi to poenostavil, (kilometrov se ne da kontrolirat, če se draži gorivo pa je spet posledica dvig cen na vseh področjih !!!!!!)

naj se uvede letna taksa glede na kubikažo, od te je odvisno koliko goriva in zraka porabi vozilo.

in lahko velja isto za motorje, tovornjake in avtomobile...

naj si ljudje kupijo skuterje namesto Q7

ob tem bi dodal še kakšen predlog o spremembi dimenzij reg. tablic.. vsaj na 16x16 ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz bi to poenostavil, (kilometrov se ne da kontrolirat, če se draži gorivo pa je spet posledica dvig cen na vseh področjih !!!!!!)

naj se uvede letna taksa glede na kubikažo, od te je odvisno koliko goriva in zraka porabi vozilo.

in lahko velja isto za motorje, tovornjake in avtomobile...

naj si ljudje kupijo skuterje namesto Q7

ob tem bi dodal še kakšen predlog o spremembi dimenzij reg. tablic.. vsaj na 16x16 ;)

Pa sej plačaš cestnino pri registraciji???

In ta je po kubikaži!

Najbolj "poštena" obdavčitev je zagotovo preko trošarin. Več porabiš, več plačaš!

Popravljeno . Popravil bladzo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa sej plačaš cestnino pri registraciji???

In ta je po kubikaži!

Najbolj "poštena" obdavčitev je zagotovo preko trošarin. Več porabiš, več plačaš!

ne vem zakaj je najbolj poštena...

če kupim gorivo za kosilnico bom tudi plačeval eko-davek

zakon mora biti tak da obremeni ekološko sporna, potratna vozila in plovila

ta malih mislim, da ni pošteno da se obremenjuje zaradi preseravanja in prestiža peščice

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ne vem zakaj je najbolj poštena...

če kupim gorivo za kosilnico bom tudi plačeval eko-davek

zakon mora biti tak da obremeni ekološko sporna, potratna vozila in plovila

ta malih mislim, da ni pošteno da se obremenjuje zaradi preseravanja in prestiža peščice

Katerega dela tukaj ne razumeš????

Kaj motorna kosilnica ne troši goriva in onesnažuje (bolj malo, zato plača malo)???

Katera motorna vozila pa niso ekološko sporna???

Kaj pa električna vozila, ki so ravno tako obdavčena po novem zakonu???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jaz bi to poenostavil, (kilometrov se ne da kontrolirat, če se draži gorivo pa je spet posledica dvig cen na vseh področjih !!!!!!)

naj se uvede letna taksa glede na kubikažo, od te je odvisno koliko goriva in zraka porabi vozilo.

ne bo držalo to okoli porabe....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa sej plačaš cestnino pri registraciji???

In ta je po kubikaži!

Najbolj "poštena" obdavčitev je zagotovo preko trošarin. Več porabiš, več plačaš!

ni ravno najbolj poštena obdavčitev....manj ekološko sporna vozila so tudi praviloma dražja pri nakupu, tako da kupci takšnih vozil že v štartu plačajo "ekologijo"....in zakaj bi bili vozniki ki vozijo ekološko manj sporna vozila bili enako "štrafani" kot vozniki ekološko spornih vozil pri enako prevoženih kilometrih?.....

poštena bi bila obdavčitev po izpustu CO2 v ozračje....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

naj se uvede letna taksa glede na kubikažo,

t.i. "davek na luksuz" katerega nekatere države že poznajo in o katerem je pri nas že bilo govora.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Najbolj "poštena" obdavčitev je zagotovo preko trošarin. Več porabiš, več plačaš!

Ampak tam je folk že itak nezadovoljen ... zato je treba pač drugje ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ni ravno najbolj poštena obdavčitev....manj ekološko sporna vozila so tudi praviloma dražja pri nakupu, tako da kupci takšnih vozil že v štartu plačajo "ekologijo"....in zakaj bi bili vozniki ki vozijo ekološko manj sporna vozila bili enako "štrafani" kot vozniki ekološko spornih vozil pri enako prevoženih kilometrih?.....

poštena bi bila obdavčitev po izpustu CO2 v ozračje....

Izpust CO2 v ozračje je odvisen od porabe goriva!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Katerega dela tukaj ne razumeš????

Kaj motorna kosilnica ne troši goriva in onesnažuje (bolj malo, zato plača malo)???

Katera motorna vozila pa niso ekološko sporna???

Kaj pa električna vozila, ki so ravno tako obdavčena po novem zakonu???

kaj če ne bi razumel česa, se čutiš ti poklican da bi mi obrazložil zadevo ???

okoljske direktive grejo v tej smeri, da se omeji izpuste iz prometa. kilometrov bomo prevozili vsi približno enako.

tisti, ki porabi najmanj oziroma "malo", ne sme biti nič obdavčen !!!!!!! ok

na 1 liter goriva plača isti eko-dodatek kosilnica, Q7 ali skuter

zakon dobi smisel, če se odstrani potratna vozila iz cest.

po tvoji pameti pa pridemo do tega, da bo dražje vse kar je vezano na transport.. upam, da se zavedaš, da so to skoraj vsi izdelki in storitve.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Izpust CO2 v ozračje je odvisen od porabe goriva!

OK, lahko da se motim......naj se pač bolj obdavčijo ekološko spornejša vozila od ostalih...na vseh homologacijah proizvajalcev (originalnih, da ne bo pomote) so ti podatki, tako da kakšno lestvico obdavčitve ne bi smelo biti problem uvesti.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj če ne bi razumel česa, se čutiš ti poklican da bi mi obrazložil zadevo ???

okoljske direktive grejo v tej smeri, da se omeji izpuste iz prometa. kilometrov bomo prevozili vsi približno enako.

tisti, ki porabi najmanj oziroma "malo", ne sme biti nič obdavčen !!!!!!! ok

na 1 liter goriva plača isti eko-dodatek kosilnica, Q7 ali skuter

zakon dobi smisel, če se odstrani potratna vozila iz cest.

po tvoji pameti pa pridemo do tega, da bo dražje vse kar je vezano na transport.. upam, da se zavedaš, da so to skoraj vsi izdelki in storitve.

Vsekakor ti lahko kaj razložim, če želiš!

Tvoj primer kosilnice in Q7 kaže na nerazumevanje problematike. Že res, da bom pri litru goriva plačali vsi enako, a razlika v plačanem davku se ustvarja pri porabi goriva. Več trošiš, več kupiš, več plačaš.

Tisti, ki je zaslužil za Q7, je državi preko mnogo davkov plačal mnogo več, kot tisti, ki je kupil kosilnico za 200€. Občutek imam, kot da te motijo tisti, ki veliko zaslužijo in si veliko privoščijo (pozabil si pa, da tudi veliko prispevajo v državno blagajno).

To, da bo dvig trošarin pripeljal do podražitve vsega, se s teboj popolnoma strinjam. A to še vedno ne spremeni dejstva, da je pobiranje davka zaradi ekologije, najbolj pošteno prav preko goriva (trošarin). Več trošiš, več svinjaš, več plačaš!

Sicer pa svetujem vsem, ki razpravljate o tem, da si vsaj bežno preberete nov predlog zakona o DMV.

Predlog si lahko ogledate tu --> "Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na motorna vozila"

Popravljeno . Popravil bladzo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok. Kdaj in kje?

V četrtek se dobimo v pizzeriji Slamca na Šmartinski cesti v Ljubljani (nasproti Habata) ob 20h.

Popravljeno . Popravil bladzo
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V četrtek se dobimo v pizzeriji Slamca na Šmartinski cesti v Ljubljani (nasproti Habata) ob 20h.

O.K.

Določite datum in se gremo voziti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enkrat mi je zelo zanimiva ženska rekla , da je čvekač slab garač.

Zato še enkrat (bom počasi tipkal) - dogovorite se in se pripeljemo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zato še enkrat (bom počasi tipkal) - dogovorite se in se pripeljemo.

Kam se boš peljal? A boš dopise razvažal na ministrstvo, pa to?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kuku lele, kje je treba kej podpisat ? :D zberte kake podpise pol se pa tisto skupi pelje tja, pa zapre cesto :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

MNENJE:

okoljske direktive grejo v tej smeri, da se omeji izpuste iz prometa.

Predlagana sprememba zakona je diskriminatornega (predvsem do motoristov) ima z okoljevarstvom skupno le to, da se nanj sklicuje

Na račun motoristov bodo polnili davčno blagajno.

Motorji so diskriminirani ker se jih ne obdavči po izpustu (avtomobile se), ampak na počez, po kW.

Pogleva takole - 1,5 t težek avto z 70kW že pri vožnji onesnažuje bolj, kot 250kg težak motor z enako kW, saj za premikanje 6x večje teže več pokuri = več CO2

kaj šele ko gledaš prazni tek v kolonah (ob 15h, Lj-center/Polje avto=45min, motor=12min)

kilometrov bomo prevozili vsi približno enako.

Dvomim. Primerjaj gornja primera in koliko letno prevozi avto, koliko motor (glej realna povprečja, ne ekstremov)

tisti, ki porabi najmanj oziroma "malo", ne sme biti nič obdavčen !!!!!!! ok Ja, se strinjam

na 1 liter goriva plača isti eko-dodatek kosilnica, Q7 ali skuter Ja, se strinjam, če seveda dajo Eko davek na gorivo, če ga dajo na ceno vozila pa ni tako.

zakon dobi smisel, če se odstrani potratna vozila iz cest.

Kateri zakon? Ta sprememba, ki je v pripravi (čistopis je na http://www.gov.si/arhiv-cns/index-arhiv-cns.php?vie=cnt&gr1=grObr&gr2=a08&url=18a6b9887c33a0bdc12570e50034eb54/49fbad2440580a5bc12575b7003b78e3?OpenDocument ) pravzaprav stimulira potratna vozila!

Davek plačaš ob nakupu, potem pa veliko svinjaš. In tvoj davek se razdeli na veliko proizvedenega CO2, torej si MANJ obdavčen (na proizvedeni g CO2) kot tisti z varčnim vozilom.

po tvoji pameti pa pridemo do tega, da bo dražje vse kar je vezano na transport.. upam, da se zavedaš, da so to skoraj vsi izdelki in storitve.

Hm. Po tvoji pameti ni nič drugače.

Če se motorna vozila podražijo zaradi višjega davka, se mi nekako zdi, da bo tudi to podražilo vse, kar je vezano na transport.

Ali pa misliš, da prevozniki storitev (s katerimi prevažajo izdelke) ne bodo stroška nakupa vozil prenesli na svoje naročnike?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!