Skoči na vsebino

Osvinčen/neosvinčen bencin in oktani - napačno delovanje motorja


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

po moje da ni problema v vbrizgu in elektroniki motorja, ne glede na prisotnost ali odsotnost svinca.

na novejših motorjih sta oba "učljiva" in se prilagajata kvaliteti goriva, s čimer mislim predvsem oktansko številko, energijsko vrednost,...

prilagajanje delovanja motorja se v grobem odvija na dveh delih:

a.

spreminjanje količine goriva s čimer se vpliva na AFR (Air/Fuel Ratio), kar posledično vpliva na moč, izkoristek in tudi na temperaturo (pri pregrevanju se lahko tudi poveča količina vbrizganega goriva, kar se mogoče komu zdi nelogično, toda tako to je. dejstvo!)

b.

spreminjanje predvžiga, s čimer se odpravlja klenkanje in zagotavlja miren tek motorja.

na nobeno izmed teh zadev svinec nima edinstvenega vpliva.

se pa nabere na aktivnih površinah katalizatorja in onemogoči njegovo delovanje.

dosti vam mora povedati to, da je lambda sonda pri veliki večini motorjev pred katalizatorjem... čeprav sedaj se montirajo tudi za katalizator, da sistemi delujejo bolj sigurno, hehe...

sama lambda sonda (funkcionalnost) niti ni tako občutljiva na svinec, se ji pa življenjska doba zmanjša!

torej, če je motor predviden za uporabo neosvinčenega goriva mu občasna uporaba osvinčenega goriva (recimo na okolizemljskemu popotovanju prek čudnih dežel) ne škoduje, škoduje bolj vašim potomcem...

drugače je pri motorjih, predvidenih za uporabo osvinčenega goriva. ti ne morejo normalno delovati brez aditivov, oziroma se jim močno zmanjša življenjska doba...

to, da je strošek katalizatorja in lambde manjši od stroška kompletnega bloka motorja pa nam je vsem jasno, kajne???

l.p.

Popravljeno . Popravil ELO
  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Zdaj pa naj en mehanik pove, kako je pa z lambda sondo... Bo motor deloval brez problema, četudi katalizatorja ne bo več. Oziroma, kaj se zgodi, če jo preprosto odklopiš. Mišljeno je bilo -menjava komplet izpuha.

Če lambda sondo odključiš bo računalnik deloval na takoimenovani pomožni tek(NOTLAUF) in takrat se prižge na kontrolni plošči RUMENA lučka, ki te nato opozarja, da je računalnik preklopil na pomožni tek. Vse normalno deluje samo poraba se poveča za več kot 20% sicer mrzel motor sploh nebi vžgal.Če pa lambdo samo demontiraš in pustiš priklopljeno bo vse normačno delovalo lučka se nebo prižgala poraba goriva pa sebo zelo povečala kajti sonda zazna preveč ostanka kisika in računačnik obogati - doda več goriva!

Ps:če npr.menjaš komplet izpuh je najbolje,da ponovno montiraš lambda sondo in sicer na mestu kjer je bila prej: Npr pri dveh ceveh tam kjer se spajajo v eno ali pri štirh kjer se spojijo najprej dve v eno in nato še dve v eno!!

Objavljeno

brumer, odvisno je od motorja do motorja...

tako barva lučke kot tudi samo obnašanje motorja. to, da se poveča poraba pomeni nič drugega kot to, kar sem že omenil... preprečuje se preobremenjevanje in pregrevanje motorja...

l.p.

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Čudovito ELO, tole je blo luštno prebrat :) hvala, tud Brumer je pomagal. Edino kar me zanima je torej samo še dvoje - očitno najbolj trpi katalizator in lambda sonda - pa recimo, da pozabim na lamdba sondo in jo bom pač moral čez ne vem 5 let menjati (ali kot si zaključil sam, da bojo nazanmci oškodovani), ali potem lahko odstranim katalizator, dam na njegovo mesto cev in lambda sondo le nekako prevežem, kot je to napisal Brumer? Ni to nič zapletenega, jo zgolj pozicioniram na koleno, kjer se stika 2-1 cev in je to to? In druga reč - zakaj je nekaterim (tudi forumašem) "sežgalo ventile" ko so tankali osvinčen bencin, zanimivo predvsem na BMWjih, ali je vzrok takrat tičal kje drugje - meni namreč v knjižici piše, da bojo hude posledice na batne obročke in valje - je torej to iz trte izvito ali v kakšnem drugem grmu tiči zajec? ;)

Hvala vsem in lp

ajd

Objavljeno

HIi Suhi! zajec tiči tule sicer v angleščini.....

An exhaust valve can also burn if the valve lash closes upfor some reason (improper lash adjustment, cam or lifter wear,a bent push rod, worn rocker arm or cam follower, etc.). Thelack of lash (clearance) in the valvetrain prevents the valvefrom closing fully, which causes it to leak compression and overheat.

Valve burning can also be caused by any condition that makesthe engine run hot or elevates combustion temperatures. Thisincludes cooling problems, abnormal combustion like detonationor preignition, loss of exhaust gas recirculation (EGR), retardedignition timing or lean fuel mixtures.

LP, M

Mali namig "valve burn" v

Google

Objavljeno

Zvami je pa res težko komunicirat, saj za vsak drek rabite tolmačenje kot npr. kakšne barve je lučka saj vsakemu v navodilih lepo piše katera in kakšne barve je lučka, ki pokaže nepravilno delovanje računalnika ali na kratko kdaj je prešaltal na takoimenovani NOTLAUF.in ne omenjat spet neven kako pregrevanje,klenkanje, porabo itd.itd.Tak motor mora enostavno na računalnik in bo pokazal napako.Sepravi,če demontiraš katalizator in za njim ni še ene dodatne lambda sonde bo računalnik brez katalizatorja in z eno sondo montirano tam kjer je bila prej NORMALNO deloval brez kakršnega koli problema.Tudi če že MORAŠ lahko tankaš osvinčen benzin, ampak res samo če MORAŠ sicer pa raje ZELENI.Sami lambda sondi osvinčen benzin ne škoduje malenkost ji s časoma oteži delo, kajti na prednji strani sonde se nabere malo ostankov tetraetila.Sicer pa sonda ni nikakršen baubau to je samo posebni porcelan, kida določeno upornost pri določeni količini ostanka(neizgorelega) kisika. :hmm:

Ps:se vnaprej zahvaljujem tistim vztrajnežem za MINUSE pri vsaki objavi,s katero najbivam(zastonj) razsvetljeval pomanjkanje znanja MOTOROZNANSTVA!!!

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!