Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Dejte me mal razsvetlit kako se štima power commander? priklopiš na lap top in kaj potem, maš mapce pa štelaš glede na vlago temperaturo itd. optimalno moč motorja? kolko se to pozna na vožnji, konjih, nizkih viskoih obratih? kakšni dynoti? kolko se max lahko konjev proizvede iz tega? če sm natančen me zanima za motor zx10r 2006 letnik.

LP

Poanta PCja je v tem, da za vsake obrate in kot odprtja plina določiš pravo količino goriva oziroma razmerje zrak-gorivo(v angleščini to poimenujejo AFR: air-fuel ratio). V PCju ti v bistvu določaš procente serijske nastavitve; če boš vpisal vrednost 100, bo količina vbrizga enaka serijski, če boš napisal 115, bo količina za 15 % večja od serijske.

Potrebuješ pa lambdo sondo, ki ti pove kakšno je razmerje, senzor pozicije ročke za plin( TPS-throttle positon sensor) in podatek o obratih. Vse skupaj mora laufati na nekem softverju, ki ti podatke združi v neko pregledno obliko kar te slej ali prej privede do tega, da ugotoviš, da rabiš dynometer ali pa zelo zmogljiv data-logging sistem in nekaj znanja računalništva kako stvari spravit v smiselno celoto iz katere boš potegnil zaključke kje dodati gorivo in kje odvzeti.

Ker je potrebno delati pri večih pozicijah plina in obratih, je najlažje to delati na dynometru.

Kakšnih hudih konjev se z PC ne doseže, se pa izbolšja voznost motorja, boljše rečeno kako motor deluje pri določenih obratih, kako se odziva(da ne cuka, da ne poka preveč iz izpuhov ob zaprtem plinu, itd...)

Če zamenjaš izpuh in filter se ti takšen poseg splača, drugače pa večinoma ne.

Objavljeno

Jaz se elektroniki nisem nikoli preveč posvečal (=imel motorje z uplinjači)..Tam se nastavlja vse mehansko doma oz. servis.

Za cestno uporabo se mi zdi brezveze investirat v PC, pa tudi motorji z el.vbrizgom z eventuelno drugim izpuhon oz. filtrom sami

zaznajo spremembe z senzorji. Sej je pri avtomobilih isto. Za sesalni del je to 100%, ne vem pa kako je točno z izpuhom. Ampak tudi tam je sonda not tako da..

Sploh pa pri atmosferski mašini, kjer vsako spreminjanje večkrat škodi kot koristi, v nobenem primeru pa se ne doseže drastičnih sprememb v delovanju- na boljše seveda. Elektronika ima veliko maneverskega prostora npr. pri turbo motorjih.

Za motoriste 'strojnike' po duši je bolj zanimivo npr. višanje kompresije (drugi bati ali nižja glava), druge odmične gredi pa glavna gred, lažje in močnejše ojnice, ampak to ni več elektronika. Je pa dražje X10 ali 100. Da pa neprimerno večji efekt kot neka PC-elektrifikacija motorja če se tako izrazim.

Seveda je pa fino ko maš svoj stroj na računalnik priklopljen in se 'igraš' z mapami :whistle:

  • Ni mi všeč 3
Objavljeno

Jaz se elektroniki nisem nikoli preveč posvečal (=imel motorje z uplinjači)..Tam se nastavlja vse mehansko doma oz. servis.

Za cestno uporabo se mi zdi brezveze investirat v PC, pa tudi motorji z el.vbrizgom z eventuelno drugim izpuhon oz. filtrom sami

zaznajo spremembe z senzorji. Sej je pri avtomobilih isto. Za sesalni del je to 100%, ne vem pa kako je točno z izpuhom. Ampak tudi tam je sonda not tako da..

Sploh pa pri atmosferski mašini, kjer vsako spreminjanje večkrat škodi kot koristi, v nobenem primeru pa se ne doseže drastičnih sprememb v delovanju- na boljše seveda. Elektronika ima veliko maneverskega prostora npr. pri turbo motorjih.

Za motoriste 'strojnike' po duši je bolj zanimivo npr. višanje kompresije (drugi bati ali nižja glava), druge odmične gredi pa glavna gred, lažje in močnejše ojnice, ampak to ni več elektronika. Je pa dražje X10 ali 100. Da pa neprimerno večji efekt kot neka PC-elektrifikacija motorja če se tako izrazim.

Seveda je pa fino ko maš svoj stroj na računalnik priklopljen in se 'igraš' z mapami :whistle:

Aj, aj,...

Povej mi, koliko motorjev je trenutno na trgu, ki imajo širokopasovno lambdo sondo in merilec pretoka zraka?

Večina jih ima sabo ozkopasovno lambdo sondo, ki zazna samo prebogato/prerevno mešanico in je njeno delovanje močno omejeno. Poleg tega je precej takih, pri katerih lambda deluje samo do nekih obratov(ponavadi do 6000 ) višje pa ne, in tam popravkov ne dela in se ECU ravna izključno po vnaprej predpisani mapi.

Če mapa ne ustreza stanju na motorju, delovanje ni popolno.

Drastične spremembe se lahko dosežejo; pri nizkih obratih in majhnih kotih odprtja plina tudi do 100 % (!!!) prirastka moči.

O nižji glavi in višanju kompresije ali drugih odmičnih pa ne razpredaj, ker tam brez dobre podpore elektronike ne narediš nič. Še posebej ko je potrebno prestavljati še vžigalno krivuljo.

:wallbash:

Objavljeno

Poanta PCja je v tem, da za vsake obrate in kot odprtja plina določiš pravo količino goriva oziroma razmerje zrak-gorivo(v angleščini to poimenujejo AFR: air-fuel ratio). V PCju ti v bistvu določaš procente serijske nastavitve; če boš vpisal vrednost 100, bo količina vbrizga enaka serijski, če boš napisal 115, bo količina za 15 % večja od serijske.

Vrednost 0 je serijska nastavitev, popravljaš lahko v mejah med +- 30 %. Primer: +15 pomeni 15% večjo količino goriva kot jo ima serijska mapa, -10 pa 10% manjšo količino vbrizganega goriva.

... Kakšnih hudih konjev se z PC ne doseže, se pa izbolšja voznost motorja, boljše rečeno kako motor deluje pri določenih obratih, kako se odziva(da ne cuka, da ne poka preveč iz izpuhov ob zaprtem plinu, itd..wink.gif

Če zamenjaš izpuh in filter se ti takšen poseg splača, drugače pa večinoma ne.

Moj motor je imel z nulto mapo 113 KM z optimizirano pa 124KM. Sam oceni ali se lahko z optimizacijo vbrizga pride do hudih konjev ali ne.

Objavljeno (popravljeno)

Vrednost 0 je serijska nastavitev, popravljaš lahko v mejah med +- 30 %. Primer: +15 pomeni 15% večjo količino goriva kot jo ima serijska mapa, -10 pa 10% manjšo količino vbrizganega goriva.

Moj motor je imel z nulto mapo 113 KM z optimizirano pa 124KM. Sam oceni ali se lahko z optimizacijo vbrizga pride do hudih konjev ali ne.

Kateri motor je to bil in kdo je izvajal merjenje in vpise količin goriva? Namreč, prvič slišim, da je nekdo samo s pomočjo uporabe in nastavitve Power Commanderja pridobil slabih 10% moči.

Popravljeno . Popravil rot
Objavljeno

Kateri motor je to bil in kdo je izvajal merjenje in vpise količin goriva? Namreč, prvič slišim, da je nekdo samo s pomočjo uporabe in nastavitve Power Commanderja pridobil slabih 10% moči.

Motor CBR 600 RR, Čarman.

Objavljeno

To ni kr tko da neki na blef štelaš, ker bo samo še slabše. Na desetki za po cesti itak ne rabiš več konjev, če se pa že hočeš afnat si pa kupi en ror, pa pejt na dynota optimiat.

sprašujem ker sem kupil zx10r katera ima power commander gor. Ima pa tudi akrapoviča (bolt on) in pa športni filter...

Torej po postih sodeč je vbistvu zadeva zelo koristna, sicer sam je nebi kupoval ker se mi zdi predrago, ampak če je pa že zravn pa nej bo.

Objavljeno

Kateri motor je to bil in kdo je izvajal merjenje in vpise količin goriva? Namreč, prvič slišim, da je nekdo samo s pomočjo uporabe in nastavitve Power Commanderja pridobil slabih 10% moči.

Temu možakarju kr verjemi..........je tata mata na tem področju..........če pa kaj vem ni v igri power commander ampak HRC elektronika in z hudim končnim grafom predvsem v srednjih uporabnih obratih......Uroš vsa čast :worship: ampak saj veš R6........... .)

Objavljeno (popravljeno)

Vrednost 0 je serijska nastavitev, popravljaš lahko v mejah med +- 30 %. Primer: +15 pomeni 15% večjo količino goriva kot jo ima serijska mapa, -10 pa 10% manjšo količino vbrizganega goriva.

aha to so tiste črtice na levi... boš mi ti enkrat tole malo bolj natančno razložil ker vidim imaš izkušnje. Se bomo sigurno srečali na marofu če ne prej

Hvala Olosh racing team

Popravljeno . Popravil Racemaniak
Objavljeno

Temu možakarju kr verjemi..........je tata mata na tem področju..........če pa kaj vem ni v igri power commander ampak HRC elektronika in z hudim končnim grafom predvsem v srednjih uporabnih obratih......Uroš vsa čast worship.gif ampak saj veš R6........... wink.gif

Kar se tiče fuel mape je HRC čisto identičen PC-ju.

R6 kaj je že totrance_19_hmm.gif ... aja vem, kitara tongue.gif

Objavljeno

aha to so tiste črtice na levi... boš mi ti enkrat tole malo bolj natančno razložil ker vidim imaš izkušnje. Se bomo sigurno srečali na marofu če ne prej

Hvala Olosh racing team

Ni problema, bom razložil, samo ti to ne bo kaj dosti pomagalo. Na pamet ne boš mogel nič pametnega nastaviti.

Objavljeno (popravljeno)

Temu možakarju kr verjemi..........je tata mata na tem področju..........če pa kaj vem ni v igri power commander ampak HRC elektronika in z hudim končnim grafom predvsem v srednjih uporabnih obratih......Uroš vsa čast :worship: ampak saj veš R6........... .)

Ta možakar je tudi meni delal nastavitev .), samo da 10% prirastka moči samo z uporabo in nastavitvijo Power Commanderja ne morem ravno potrdit. Moje izkušnje so take, da se da marsikatero luknjo v krivulji moči izničit in seveda pridobiti tudi nekaj navora in moči, skoraj čez celoten režim delovanja. Sam uporabil to rešitev na GSXR 1000 K5 in na 1098.

Če pa je tu govora o HRC elektroniki, je pa to povsem druga zgodba.

Popravljeno . Popravil rot
Objavljeno (popravljeno)

Kar se tiče fuel mape je HRC čisto identičen PC-ju.

R6 kaj je že totrance_19_hmm.gif ... aja vem, kitara tongue.gif

:) ...........prid kaj na grobnik ti "kakšno zašpilam" :D jest bom dol 13. in 14.4 :)

Popravljeno . Popravil crusty
Objavljeno

Ni problema, bom razložil, samo ti to ne bo kaj dosti pomagalo. Na pamet ne boš mogel nič pametnega nastaviti.

kolk te je pa pršla ta optimalna nastavitev pri čarmanu, vse skupaj?

Objavljeno

smile.gif ...........prid kaj na grobnik ti "kakšno zašpilam" biggrin.gif jest bom dol 13. in 14.4 smile.gif

Ne upam. surrender.gif

Objavljeno

Fantje, potem kot berem te poste; če menjaš samo izpuh(slip on) in filter in če pri tem ne uporabiš PCja ni nobenega efekta?

Oziroma je, ampak negativen?

Objavljeno

Fantje, potem kot berem te poste; če menjaš samo izpuh(slip on) in filter in če pri tem ne uporabiš PCja ni nobenega efekta?

Oziroma je, ampak negativen?

Seveda da je efekt in to pozitiven. Pojdi na Akrapovičevo stran in si poglej efekt slip on izpuha. Je vse lepo napisano in prikazano z grafi.

Objavljeno

še vedno ni nihče približnega stroška napisal..namreč kolk čarman računa za eno vsaj približno nastavitev motorja..to je dovolj za večino tistih ki nas to zanima..

tistih finih super duper nastavitev ne rabimo :D

Objavljeno

še vedno ni nihče približnega stroška napisal..namreč kolk čarman računa za eno vsaj približno nastavitev motorja..to je dovolj za večino tistih ki nas to zanima..

tistih finih super duper nastavitev ne rabimo :D

Pokličeš te strice in jih vprašaš. :)

Objavljeno

Pokličeš te strice in jih vprašaš. :)

a veš tisto, ko kupuješ avto in ti je en všeč pa piše "cena po dogovoru"?

se pravi da je previsoka :D

Objavljeno

a veš tisto, ko kupuješ avto in ti je en všeč pa piše "cena po dogovoru"?

se pravi da je previsoka :D

Ja potem pa raje ne pokliči. :D

veš ti tisto... stisnt in prdnt se na enkrat ne da :P

Objavljeno

Vrednost 0 je serijska nastavitev, popravljaš lahko v mejah med +- 30 %. Primer: +15 pomeni 15% večjo količino goriva kot jo ima serijska mapa, -10 pa 10% manjšo količino vbrizganega goriva.

Moj motor je imel z nulto mapo 113 KM z optimizirano pa 124KM. Sam oceni ali se lahko z optimizacijo vbrizga pride do hudih konjev ali ne.

Ja, se opravičujem, 0 je osnovna nastavitev, ne 100...

Glede tvojega prirastka moči. Sicer ne bom rekel, da takšen skok moči ni mogoč, vseeno pa se mi zdijo cifre kar precej različne. Da ne boš to razumel kot da dvomim v Čarmanovo delo ali tvoj stroj, samo malenkost ali dve sta mi jasni glede teorije motorja, pa je človek potem malo bolj zadržan pri tem koliko verjeti...

Če si zamenjal za HRC elektroniko, potem se je najbrž spremenila tudi vžigalna krivulja in če je bila ta narejena serijsko konzervativno(zaradi vzdržljivosti bolj proti 0° BTDC), potem je skupaj s popravki fuelinga, takšen prirastek vsekakor mogoč. Ponavadi so serijski motorji malce prerevni zaradi emisij.

Je bil med merjenjem nulte mape nameščen drug izpuh in filter ali ne?

Lani na slovenskem dnevu mi je na njihovem štantu nekdo povedal ceno 50 € za optimizacijo, ampak se mi zdi to nekam nizka cifra, mogoče sva se narobe razumela. Morda toliko stane samo en štart?

Objavljeno (popravljeno)

Ja, se opravičujem, 0 je osnovna nastavitev, ne 100...

Glede tvojega prirastka moči. Sicer ne bom rekel, da takšen skok moči ni mogoč, vseeno pa se mi zdijo cifre kar precej različne. Da ne boš to razumel kot da dvomim v Čarmanovo delo ali tvoj stroj, samo malenkost ali dve sta mi jasni glede teorije motorja, pa je človek potem malo bolj zadržan pri tem koliko verjeti...

Če si zamenjal za HRC elektroniko, potem se je najbrž spremenila tudi vžigalna krivulja in če je bila ta narejena serijsko konzervativno(zaradi vzdržljivosti bolj proti 0° BTDC), potem je skupaj s popravki fuelinga, takšen prirastek vsekakor mogoč. Ponavadi so serijski motorji malce prerevni zaradi emisij.

Je bil med merjenjem nulte mape nameščen drug izpuh in filter ali ne?

Pri merjenju z nulto mapo je bil izpuh in filter zamenjan. Vžig že pri serijski elektroniki ni prav nič konzervativen (zato imajo CBR-e senzor klenkanja) in je pri končnem rezultatu prinesel samo 1,5 KM. Serijski motorji (tisti, ki jih poznam) so v zgornjem območju obratov prebogati in ne presuhi. Tega seveda ne moreš posplošiti na vse motorje.

Krivulji moči in navora pred in po optimizaciji.

CBR.bmp

Popravljeno . Popravil rude
Objavljeno

Možen odgovor za takšen prirast je sledeč; z zamenjanim izpuhom in filtrom je motor brez prilagoditve(torej z nulto mapo) deloval nekoliko prerevno in je celo izgubil nekaj moči in ste namerili 113, ko ste popravili elektroniko pa 124. Morda bi s povsem serijskim namerili nekoliko več kot 113. Samo naglas razmišljam...

Ko sem jaz zamenjal izpuh in filter in ostal na serijski elektroniki, je bila med 4k in 8k gromozanska luknja, pa tudi v višjih obratih ni šel kot treba in je bilo stanje slabše kot povsem serijski motor. Ko sem zamenjal še EPROM, se je stanje bistveno popravilo in se je pokazal doprinos, ki ga omogoča izpuh.

Krivulja navora je pa kar lepa, ampak ga je pa treba vrtet, a? :)

Kako to da je limitator postavljen tako visoko, če pa nad 14.500 ni nič profita?

Objavljeno

Krivulja navora je pa kar lepa, ampak ga je pa treba vrtet, a? :)

Kako to da je limitator postavljen tako visoko, če pa nad 14.500 ni nič profita?

Profit je v tem, da lahko kakšno prestavo tudi malo dlje vlečeš, če je že ravno taka situacija, da bi prestavljanje bilo nesmotrno...

Morda pa tudi v tem, da ko menjaš iz nižje prestave v višjo, ne padeš tako nizko in imaš še vedno precej navora.

D.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!