Skoči na vsebino

Sinhronizacija vplinjačev - 6 cilindrov


ceco

Priporočene objave

Projekt sinhronizacije napreduje. O rezultatih poročilo sledi. Pri raziskovanje teme sem našel en zanimiv članek na temo uplinjačev. Gre sicer za Keihin CVK40, ki so zelo razširjeni, zadeva je pa tudi splošno lepo po človeško napisana. Če koga zanima, eko: http://members.aol.com/roundr1/CVK40.html

Ceco

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ceco, če ti ni predaleč, v Novem mestu je avtoelektričar Verbič Peter (ki je tudi motorist) in ima vsaj štiri vakuum metre. Meni je odlično sinhroniziral (sicer samo) štiri uplinjače v avtomobilu. Pokliči ga, mogoče se zmenita.

Potrebujem stroboskop (12V napajanje in vzbujanje preko enega kabla svečke)

Imam tak stroboskop, zmeriva lahko kar hočeš.

Jest bi tud nucu stroboskop... nucam elektroniko prevert če daje taprav cajt iskro...

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

[Jest bi tud nucu stroboskop...

Oglasi se. (Pa imamo prvo napravo v Motosvetovi delavnici, samo garažo s šankom še najdemo :lol: )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

OK strom, vidim, da si za hece. Moja je takšna, mogoče ti bo potem bolj všeč ali pa boš spremenil mnenje o Valkirah:

SLIKA

Tako bi pa prec mel. Sicer nisem glih čuper tip, sam ta pa trga, sem že nekje videl 2 slikce.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takole. Tole je končno poročilo o sinhronizaciji 6 uplinjačev.

Nekateri se najbrže še spomnite slovenskega filma z naslovom Ko pride lev. Včeraj in danes smo posneli njegovo nadaljevanje (Part II) z rahlo drugačnim naslovom: KO PRIDE LEON. Rezultat je znan - Valkira spet diha s polnimi pljuči. Leonu iskreno najlepša hvala za pomoč, vsem pa, ki ste sestavili in vzdržujete Motosvet pa hvala, ker ste omogočili, da sem rešil svojo težavo in spoznal prijetnega kolega motorista. Enako velja tudi za vse ostale, ki ste posvetovali in posredovali kontakte z ljudmi, ki bi to znali narediti.

Zadovoljni Ceco

PS: Rok, Valkira ni čuper. POWER CRUISER PA JE (predvsem v Nm - 140 jih ima, to je toliko kot en avto srednjega razreda).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ceco, hvala ker si mi izkazal zaupanje za poseg na tvoji ljubici.

Po drugi strani mi je pa žal. Sem se zaljubil. Prej niti nisem porajtal kaj se skriva za temi kromiranimi miljoni. Tole so definitivno pljuča BIG TIME. 100 KS pri 6.000 min-1. Zvok pa kot orgelski koncert. Motor za posebneže. Nekoč, ko in če bom imel veliko veliko denarja in če ne bo naftna kriza si bom tudi sam omislil takšno »cestno križarko« na dveh kolesih.

Vama z ženo želim še veliko varnih in lepih kilometrov z vajino lepotico.

LP Leon

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

. Ampak poglej logiko. Sinhronizem mora biti zagotovljen preko celega območja vrtljajev. Torej je vseeno na kateri točki ga zagotoviš. Razen, če nima TA kakšne posebnosti v delovanju.

.

Nevidm logike zakaj morajo bit sinhronizirani v celem območju vrtljajev, saj sinhronizacija pomeni samo isti tlak pri štantgasu, ko pa dvigneš šibar za 1/4 pa to ni več važn.Naj me kdo poprav če narobe razmišljam.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sinhronizem ali sočasnost delovanja vplinjačev pomeni, da so vsi »odprti« napr. 1 in ne en malo več, drugi malo manj. Pod »odprti« se smatra mehanski premik lopute zraka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tole so definitivno pljuča BIG TIME. 100 KS pri 6.000 min-1. Zvok pa kot orgelski koncert. Motor za posebneže. Nekoč, ko in če bom imel veliko veliko denarja in če ne bo naftna kriza si bom tudi sam omislil takšno »cestno križarko« na dveh kolesih.

Leon, mi je kar žal, da nisem bil zraven pri uglaševanju "orgelskih frulic". Valkira je res impozantna mašina - sem jo občudoval že poleti na 3M. Daj, povej, a si se tudi zapeljal z njo?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je bilo samo +2C, ko sva končala, tako da sem zmrzoval (z užitkom) nekaj km sam. Revanša v tej smeri še sledi.

Samo še stranska koleščka moram najti, Leon bo šel pa v fitness čez zimo na jačanje ramenskega obroča.

Tole v poševnem je bilo v hecu. Je pa res, da motor "cvikneš", ko se prvič usedeš nanj, ker je gromozanski. Ko spelješ, je igrača. Transalp, ti naju z mojo drago kar pocukaj za rokav, ko naju srečaš. Ne boš mogel dosti zgrešiti, sva oba bolj majhne sorte (zato pa imava tako velik motor, he, he), pa nič ne grizeva. v primeru sile uporabljava le pručko.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Transalp sem bil v sredo pri Elektroniku v NM. Sva malo izmenjevala izkušnje (elektronik hvala, ker si me prišel iskat in za vse ostalo) in ob 19.30 je bilo potrebno odpeljati Ninjo nazaj v Lj.. Sem jo ponudil Elektroniku, če bi jo on in grem jaz z avtobusom. Pri tistih nekaj stopinjah ponoči je pa vožnja nadvse adrenalinska. Olje v vilicah otrdi in so trde k svina, sklopka in gas postaneta trda, gume občasno spodrsavajo, pritisneš se k rezervoarju za plastiko, pred teboj le osvetljeni števci, naviješ na 110 km/h, da gre tok mrzlaga zraka mimo tebe, poslušaš renčanje, piš vetra z motorjem si eno....

Kakorkoli z Valkiro se nisem in se ne bom peljal. Tudi želim si ne. Sedaj imam neko sliko o njej in želim, da takšna ostane. Takšnega motorja si ne morem privoščiti in ga ne želim poskusiti, ker je potem težko, če veš da ti nekaj bolje prija od tvojega.

Transalp to bi bilo nekaj zate ali za Elektronika. Ne veš ali bi jo dal v dnevno namesto omare ali bi se vozil z njo. Če ves tisti krom spuliraš, je že tako kot bi naredil eno furo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Transalp, ti naju z mojo drago kar pocukaj za rokav, ko naju srečaš. Ne boš mogel dosti zgrešiti, sva oba bolj majhne sorte (zato pa imava tako velik motor, he, he), pa nič ne grizeva. v primeru sile uporabljava le pručko.

Ceco, te držim za besedo in se že veselim srečanja. Če ne prej, se zagotovo vidimo naslednjo sezono na 3M. Mislim, da tudi mene ne bo težko zgrešiti - vozim metuzalemsko staro, metalno "perl" belo Transo, menda eno prvih, prodanih pri nas (še na Avtotehni). Sem pa bolj pri ta velikih - cca. 2m/100kg. In če mi boš dovolil, da se samo usedem na Valkiro (ki bo takrat, jasno, na centralnem stojalu), bo dovolj za sanjarjenje... :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakorkoli z Valkiro se nisem in se ne bom peljal. Tudi želim si ne. Sedaj imam neko sliko o njej in želim, da takšna ostane. Takšnega motorja si ne morem privoščiti in ga ne želim poskusiti, ker je potem težko, če veš da ti nekaj bolje prija od tvojega. Transalp to bi bilo nekaj zate ali za Elektronika. Ne veš ali bi jo dal v dnevno namesto omare ali bi se vozil z njo. Če ves tisti krom spuliraš, je že tako kot bi naredil eno furo.

Leon, se povsem strinjam s tabo. Sanjarim o tem, da si bom nekoč, ko bom velik in bogat (hmm, le kdaj bo to...), lahko privoščil več motorjev v garaži. In eno Valkiro v dnevni sobi - za poslušanje orgelskih koncertov. In to z izvlečenimi vsemi registri. :D

Da ne bom čisto off-topic: če boš pri volji, bi spomladi le sinhroniziral uplinjače moje TA. Če bodo že očiščeni, naj še pojejo pravilno... Si še pripravljen posoditi urco? Ker je TA dvocilindraš, ima en sam vijak za nastavitev, tako da je sinhronizacija zelo hitro narejena. Pravzaprav je delo le s pripravo - sneti plastiko, sedež in rezervoar, pa pripraviti nadomestno posodo za gorivo...

Vožnja v mrazu me pa prav nič ne mika. Letošnjo jesen imam že drugi zoprn prehlad zapored, kar pomeni, da je običajno letno povprečje smrkanja in kašljanja že 100% preseženo. Najbrž bo krivo tudi to, da sem vse leto prečepel za računalnikom, namesto, da bi užival na motorčku. In naslednja sezona bo zradi dela kvečjemu še slabša. :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Transalp veš, da bova skupaj še marsikaj porihtala.

Ej, ko ravno omenjaš čiščenje vplinjačev. Kaj praviš na staro (po moje novo še bolje) zavorno olje za čiščenje usedlin benza v vplinjaču? Sam sem včeraj probal na enem starem vplinjaču, sicer brez usedlin, ampak je bil potem kot nov. Površine so še vedno gladke, le olje je zoprno potem stran očistiti. Kakšne izkušnje, ker tisti preparati za čiščenje baje niso ravno poceni?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hmmm.... Zanimiva ideja, ni kaj! Nisem pomislil na kaj takega. Je pa treba paziti, da zagotovo odstraniš vse gumijaste dele (O-ringi,...), pa plastične najbrž tudi. Zavorno tekočino (DOT3 ali DOT4, za silikonsko DOT 5 pa ne vem) zlahka odstraniš z navadno vodo, tako da bi moralo biti čiščenje preprosto - opereš, spihaš z zrakom, pa je.

Še ene ideje sem se spomnil. Modelarski letalski motorji se sčasoma zunaj in znotraj grdo zapackajo, če uporabljaš ricinusovo olje v mešanici z metanolom. Na svojem trenažnem modelu imam 6,5ccm motor, ki iz sprednje ležajne puše prši gorivo (normalno delovanje, ker se mora puša mazati). Olje iz goriva se zaradi pršenja napeče na rebra glave in cilindra, kar zmanjšuje hlajenje. Zadevo sem skušal čistiti že z vsem vragom, pa gre zelo težko stran. Potem sem pa na modelarski konferenci prebral, da dele motorja dajo v lonec z antifrizom, pa vse skupaj za kake pol ure pogrejejo na cca. 80 stopinj Celzija. Baje so deli potem kot novi. Postopka še nisem preizkusil, ker se bojim poškodovati motor. Ko mi pride pod roke kak star izpušni lonček letalskega motorja z napečenim oljem, bom pa poskusil. Pa še opozorilo - ker je strupeni antifriz sladkega vonja in okusa, ga radi popijejo mucki in kužki, zato posode ne smeš dati hladit pred hišo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Transalp veš, da bova skupaj še marsikaj porihtala.

Ej, ko ravno omenjaš čiščenje vplinjačev. Kaj praviš na staro (po moje novo še bolje) zavorno olje za čiščenje usedlin benza v vplinjaču? Sam sem včeraj probal na enem starem vplinjaču, sicer brez usedlin, ampak je bil potem kot nov. Površine so še vedno gladke, le olje je zoprno potem stran očistiti. Kakšne izkušnje, ker tisti preparati za čiščenje baje niso ravno poceni?

Leon ko berem tvoje poste vidim da si strokovnjak za vplinjače.Daj povej mi še kaj o nastavitvi vplinjača pri Yamahi Wild Star.Včasih mi poči na vplinjač.Pogovarjal sem se že z več lastniki in vsi pravijo da se tudi njim to dogaja.Ali je za to kakšna rešitev.Pa Transalp tudi tebe prosim za nasvet če ti je znana kakšna rešitev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Transalpu se je zapisalo:

In če mi boš dovolil, da se samo usedem na Valkiro (ki bo takrat, jasno, na centralnem stojalu), bo dovolj za sanjarjenje...

Ne bo šlo na tak način Transalp, zadeva nima centralnega stojala uopšte sploh, tako da si boš moral kakšen drug izgovor zmislit, da se boš skobacal gor. Sanjarjenje, Transalp? Sam sem si kot mlad mož zastavil 2 cilja (poleg čisto zasebnih seveda) - en hudo dober HiFi, pa en "orng" motor. Cilja sem dokončno realiziral pri 40ih in sem srečen in ponosen (nase), predvsem pa pri celi stvari nepopisno uživam. Če bi jih realiziral zlahka, najbrže to ne bi bilo to to. Še danes pa z veseljem pokažem 15 let stare slike svojih KTMov, potegnjenih izpod kozolca (prej) in potem, ko sem njihove kose mukotrpno popravljal, loščil in sploh čaral, da je nekaj izgledalo na koncu. Zato najbrže tudi razumeš, kako se počutim, ko pride nesebični Leon s svojo aparaturco in tiho golta detalje Valkyrie. Svoja občutja je izrazil sam na tem mestu. Body and Soul, ni kaj.

Ceco

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne bo šlo na tak način Transalp, zadeva nima centralnega stojala uopšte sploh, tako da si boš moral kakšen drug izgovor zmislit, da se boš skobacal gor.

Sanjarjenje, Transalp?

...

Zato najbrže tudi razumeš, kako se počutim, ko pride nesebični Leon s svojo aparaturco in tiho golta detalje Valkyrie. Svoja občutja je izrazil sam na tem mestu. Body and Soul, ni kaj.

Aha, ni stojala. Torej - se raje sploh ne bom usedel - in ne rabim izgovora. :D Bog ne daj, da bi lezel gor, pa bi "zavagalo"... Ampak gledal pa bom Valkiro - upam, da se ne bo krom znucal od bolščanja. :shock: :lol:

Sanjarjenja pa človek rabi. Vsaj pri meni je tako. Od sanj-ciljev in njihovega uresničevanja človek živi. Rabljeno Transo sem si kupil po diplomi predvsem iz štiriletnih prihrankov od štipendije. Imam jo že devet sezon. Kot študent sem pa vozil MZ ETZ 250, ki sem ga nevoznega kupil za 300DEM, ga po nakupu rinil domov kake tri kilometre, potem pa eno celo poletje počasi obnavljal. Tvoja in Leonova občutja zato do konca razumem. Sem iz enakega testa. :wink: :)

BTW, z Leonom sva bila sošolca tako v srednji šoli kot na faksu...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Včasih mi poči na vplinjač.Pogovarjal sem se že z več lastniki in vsi pravijo da se tudi njim to dogaja.

Yamahe Wild Star žal ne poznam. Pa če se isto dogaja tudi drugim lastnikom... Hmmm... No, ja - kolikor mi je znano, je na splošno za pokanje (backfire) skozi uplinjač lahko kar precej vzrokov:

- uplinjač (presiromašna nastavitev zmesi, umazanija, voda,...)

- nastavitev/slabo tesnjenje sesalnih ventilov

- netesnost povezave med uplinjačem in motorjem (sesanje dodatnega zraka)

- preveč odprt izpuh

- ...

Če se pokanje pojavlja le pri mrzlem motorju, je to lahko tudi povsem normalno.

Leon, kakšno je tvoje mnenje?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takole, dame in gospodje. Danes sva z mojo mačko stestirala Leonovo delo, tako kot si to delo tudi zasluži (tristotaka). Ni kaj, "runs smoothly", poraba pod 8 l (OK, mal tudi zaradi mrzlih pogojev), šefica je pa še ugotovila (in se z njo strinjam), da sem manj "šaltu". Mnjami.

Transalp, zate imam rešitev: Valkiro ti bomo podložili pod ta zadnjo s hidravličnim dvigalom - to namreč imam.

Pa še nekaj, Transalpu in Leonu: včeraj zvečer je bil pri meni en simpatičen možak, ki se je odločil, da bo kupil Valkiro. In to novo, in to brez debate, tudi če s Toda Amerika uvozit treba. Lovi pa zadnji vlak, ker so aprila montažno linijo za Valkire razstavili. Šalta pa z Viragoja 1100, ker pravi, da bi se končno rad peljal, kot se spodobi.

Lepo se imejte,

Ceco

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stari nisem strokovnjak, lahko pa tako malo skupaj ugibamo, a ne Transalp?

Poskušaj odgovoriti na sledeča vprašanja. Govorimo o twinu 1600 ccm.

1. En ali dva vplinjača?

2. Ena ali dve svečki na valj?

3. Ali seka vedno ali le, ko je motor hladen oz. vroč?

4. Ali to dela že od novega?

5. Kdaj so bili nazadnje nastavljeni ventili? (so bili res?)

6. Kdaj so bile menjane ali očiščene svečke?

7. Kateri zeleni benz tankaš: 95 ali 98?

8. Koliko gasa mora biti, da seka?

9. Si sam svoj mehanik (želeno) ali si odvisen od serviserja?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da odgovorim obema.Motor ima en vplinjač in hidravlično vodene ventile.Poka od vsega začetka kar sem ga kupil.(novega) Ko je mrzel poka manj ko pa topel več. Z vsemi ki sem se pogovarjal in so lastniki takšnega motorja se jim dogaja enako.Poči pa običajno tedaj ko večkrat zaporedoma dodam sunkovito plin.Saj ne moram reč da se to dogaja pogosto ampak se in to me strašno moti.Serviserji pravijo da se to ne da odpravit zaradi velikega volumna zraka.Motor še je pod ga rancijo in sem zaenkrat še odvisen od serviserjev .Drugač pa kakšne majnše stvari postorim sam kaj druga pa ne.Ja še to sem pozabil napisat da je zdaj star eno leto 14000 prevoženih poka pa od prvega dneva ko sem se peljal domov iz trgovine.Vplinjač pa smo že nastavljali in nastavljali pa brez haska.Mislim da bi se to vseeno moralo dat odpravit ampak verjetno z kakšnim drugim posegom.Da ne bo pomote poči na vplinjač. Ja še to ima dve svečki na valj pa redno servisiran,to se pa dogaja pri obeh vrstah benza.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stari menim, da je vzrok pokom iz vplinjača v prebogati zmesi goriva v zraku. Ti počasi vrteči se motorji z veliko ccm delajo z bogatimi zmesmi zaradi zagotavljanja čimvečjega navora in odzivnosti na dodajanje gasa. Ker je vztrajnost vrtečih se delov velika, so z dodatno prekomerno zmesjo pri pospeševanju poskušali doseči čim močnejše explozije, da se vse čimpreje premakne. Če je že dosežena »optimalna« zmes, potem bo vsako osiromašenje goriva vodilo sicer k manjši porabi, vendar tudi k manjšem navoru in odzivnosti na hitro spreminjanje gasa. Vendar verjetno je le ta presežena, zato poki in verjetno tudi sajast dim pri manevru. Glede na to, da tako ali tako ne moraš veliko spreminjati, poskusi zmanjšati zmes goriva praznega teka (osiromašiti). Zapomni si obstoječe stanje (število obratov vijaka do zaprtja), da boš lahko vrnil v obstoječe stanje, če bo potrebno. Pod 1 obrat greš lahko le za poskus, sicer raje malo več, ker pri zračno hlajenih motorjih hlajenje izgorevalne komore z gorivom predstavlja kar pomemben delež.

Lahko bi tudi zamenjal svečke z bolj »vročimi«, da bi ja skurile vse tisto gorivo. Samo je to lahko dvorezno, ker bi ti lahko sušilo cilinder (premočna iskra). Čeprav je pri tako pošasi vrteči se mašini to bolj težko verjetno. Kako to ugotoviti, brez razstavljanja sicer ne vem. Ampak za probat je. Jaz bi.

Pa dej najdi kakšen dober link, kjer bo razložen (shemetsko razstavljen) tvoj vplinjač, da vidimo, ali imaš vgrajeno kakšno »pospeševalno pumpo«.

Ceco definitivno se bo možak ornk peljal. :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moram ti takoj odgovorit da nastavlanje vplinjača v prostem teku je že bilo dostikrat narejeno in brez vsakega učinka. Sam ga pa niti ne morem nastavljat ker je potreben en poseben ključ(izvijač) ker je ta vijak za nastavljanje čisto spodaj.Dalo bi se tudi z enim čisto kratkim izvijačem ampak to je bolj bukovo delo. Tudi vijaka se ne da označit ker je na tako skritem in nedostopnem mestu. Mogoče bi se dalo kaj naredit znotraj vplinjača da bi bil drugače nastavlen. Kaj misliš bi se tu sploh dalo kaj naredit glede na to da je že to tovarniška hiba pri vseh. Pred leti se spominjam da se je to dogajalo na Kawasaki Vulkanu 1500,(tovarniška napaka) ampak tam so hitro odpravili napako.Imel je premehke vzmeti na ventilih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stari tisto o svečkah jemljem nazaj. To ne bo rešitev.

Tvoj problem so lahko tudi orošene (z bencinom) stene dovodnih komor (prostor med vplinjačem in sesalnim ventilom). Ko se sesalni ventil odpre, vročina iz zgorevalne komore vname močno koncentracijo hlapov (orošene stene) v dovodnih komorah in poči. Trenutno zdravilo vidim v osiromašenju zmesi goriva pri »pospeševanju« (sunkovitem odprtju vplinjača).

Proti innženirjem se pa lahko le na mehko pokakam. To je pa zame preveč, ker imam veliko premalo podatkov. Žal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!