Skoči na vsebino

Je predznanje pomembno?


Sky

  

115 članov je glasovalo

  1. 1. Se vam zdi, da je za začetnika bolje, da začne z manj močnim motorjem?

    • Da, zelo pomembno!
      47
    • Priporočljivo.
      58
    • Ne, mislim da ne igra prevelike vloge.
      12


Priporočene objave

ovinek in promet NISTA slabša pogoja ampak ključni del enačbe, če se voziš po cesti. Er6 ne gre 200, in zato se z njim precej težje spraviš v položaj kjer zmanjka prostora. Er6 udobno križari okrog 120km/h, 120 konjski motor brez priganjanja, daleč od optimalnih obratov, pelje 120 v tretji, ko daš v peto in križariš z nekimi zmernimi obrati, voziš okrog 150. raje malo več. delček sekunde preveč je nekaj kar 1000ccm zelo kaznuje. litrski športnik, blizu obratov kjer ima največjo moč. al pa športni v2, te v delčku sekunde vržejo v luft, pristanek pa je lahko usoden. če gas odpiraš pr 3500 obratih se seveda ne zgodi nič, ko pa to nardiš pr 8000, kamor Er6 sploh ne pride, pa se lahko naučiš kaj novega.

To je navadno nabijanje. 120km/h se lahko enako udobno in komfortno pelješ tako z ER6, kot z TDM, kot z CBR1000RR. Če pa je poanta vožnje v tem, da tiščiš motor vedno v rdeče polje (ki je verjetno pri ER6 v drugi prestavi cca 120km/h in pri CBR1000RR 210 km/h); no tu sem brez besed.

CBR 1000 RR se prav lepo pelje 120 km/h v peti prestavi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

moja zgodba, na kratko...

prvič sedel na motor in tako začel leta 2008, z ducati monstrom ms2r 1000. z njim naredil 1800km in ga isto leto prodal ter kupil 1700ccm yamaho mt-01, s katero sem naredil 800km. prodal ter januarja 2009 kupil Vmaxa, s katerim sem do sedaj naredil 10.000km.

in sedaj k odgovoru na zastavljeno vprašanje...

DA, predznanje je pomembno. po mojem mnenju prav kombinacija predznanja obvladovanja motorja, predvsem pa na izkušnjah pridobljeno predznanje o vseh mogočih situacijah, katere te v prometu lahko doletijo.

in veste, da vas (nas) lahko doletijo situacije, ki so povsem izven okvirjev ZVCP-ja in CPP-ja... in če vsaj veste, da vsi ne upoštevajo predpisov ste že naredili nekaj (dosti) za svojo varnost...

se pa slednjega lahko naučiš tako z avtom kot z motorjem, tudi če kot potnik na avtobusu spremljaš nastale prometne situacije...

sam imam izpit 15 let, naredil sem cca 700.000km... predvsem na regionalnih cestah in mestih, manj avtocestah. in to so izkušnje, ki štejejo in so dragocene... žal jih kot take ne moreš drugim vliti v glavo.

pa tudi če, vemo da je med nami dosti takih, ki se na napakah drugih nič ne naučijo...

seveda je tudi samo obvladovanje in poznavanje motorja pomembno, predvsem obnašanje motorja na pospeševanju in zaviranju. ter kombinacija zaviranja/pospeševanja in vožnje v ovinek.

"traction circle" je ena izmed zadev, katero bi morali učiti v avtošoli. povsem enostavna fizikalna osnova, ki pa je kriva za marsikateri tragični konec...

fizika je zakon...

dokler pa tule beremo o tem, da se kruzerji z 200KM in 300kg ustavljajo dvakrat slabše kot 200km/150kg superšportniki, hja fantje, marsikaj si še morate prebrati, se naučiti, preizkusiti,... fizika vam očitno ne leži...

in ne boste verjeli, tudi tovrstno pomanjkanje povsem teoretičnega znanja zna biti nevarno...

toliko zaenkrat...

se beremo, srečno!!!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je navadno nabijanje. 120km/h se lahko enako udobno in komfortno pelješ tako z ER6, kot z TDM, kot z CBR1000RR. Če pa je poanta vožnje v tem, da tiščiš motor vedno v rdeče polje (ki je verjetno pri ER6 v drugi prestavi cca 120km/h in pri CBR1000RR 210 km/h); no tu sem brez besed.

CBR 1000 RR se prav lepo pelje 120 km/h v peti prestavi.

Zmedel si me. Me ti prepričuješ de se bo novopečeni motorist lahko varno udobno in sproščeno vozil 120km/h na litrskem superbajku, al zgolj teoretiziraš, da je vse izvedljivo, če se le hoče?

Ker napak ne počnemo zanalašč,lahko enostavno preceniš zaviranje, preveč zanižaš in na pravih obratih zaradi neizkušenosti, ponesreči odpreš gas. vsem tem stvarem se reče napaka. missjudgment. z eno napako jo (morda) odneseš. s tremi skoraj gotovo ne. da psihološke nestabilnosti in objestnosti ki z egoboostom tak motor zelo verjetno podtakne novopečenemu lastniku rakete, sploh ne stavim med povzročitelje napak.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hola,

znana dilema... zgolj načeloma gledano je vseeno kaj kupiš, če imaš pošlihtano v glavi da se je pač treba najprej naučit, šele potem dajat gas; sem pa prepričan da ZELO pomaga da si za prvega kupiš prijazen, lahek, okreten in nezahteven model (npr nekaj od teh je zgoraj naštel Cartman), saj boš tako veliko lažje in prej prišel do izkušenj, znanja in spretnosti, ki ti bodo pomagale pri izbiri in vožnji naslednjega (praviloma močnejšega motorja), kot če takoj ubodeš kateregakoli SS tisočaka (ali 300 kil težko potovalno kravo, ali 350 kil težkega chopperja/cruiserja), ki ti bo s svojo ozko naravnanostjo precej bolj otežil nabiranje začetniškega znanja

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zmedel si me. Me ti prepričuješ de se bo novopečeni motorist lahko varno udobno in sproščeno vozil 120km/h na litrskem superbajku, al zgolj teoretiziraš, da je vse izvedljivo, če se le hoče?

Ne, ne. Samo odgovarjam ti, da se na litrskem superbajku lahko pelješ tudi 120 km/h in ti ni treba leteti 250 km/h. Če le hočeš. Lahko se pelješ tudi 90, 70, 50, pri tem pa ni nujno da trpiš kot hudič, ker obratomer ne pokaže več kot 4.000 obratov.

In če se bližaš nekemu ovinku, ki se ga da normalno zvoziti s hitrostjo 80 km/h , in želiš ovinek prevoziti s hitrostjo 150 km/h, boš tako pri tisočaku kot pri šestotaku končal v skalah ob cesti.

Seveda je za začetnike bolj primerno, da imajo lažji, bolj okreten in manj močan motor (predvsem zaradi skušnjav), vendar pa je vse v glavi in desnem zapestju. Še enkrat, ubiješ se lahko z vsakim motorjem.

Popravljeno . Popravil marko55
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Po daljšem pavziranju je bil moj motorček Yamaha xtr 660r s katerim sem se vozil dve sezone, nabiral izkušnje in nova znanja pri tem pa užival, nato šel na r6 s katerim se družim tretje leto, moja strupenjača mi podari včasih tudi kakšen odpustek, kar za 1000 težko rečem, vsekakor pa moj bodoči mopi ne bo imel več kot 100ks, ker za moj stil vožnje ni potrebetrance_43_wavetowel2.gif

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Majhen otrok se najprek kobaca in plazi, pa čeprav bi rad hodil naokrog tako, kot to počnejo starejši. Potem čez kako leto ali dve vstane in z majavimi koraki hodi naokrog. Kmalu se mu zahoče tudi teka... Potem tale razvoj malo stagnira in čez nekaj časa ta mali kobacač postane mladostnik, ki recimo, da z veseljem hodi po hribih. Čez čas se vpiše tudi v plezalno šolo. V zrelih letih se naokrog običajno premika bolj umirjeno in, če ni nujno tudi ne teče. Plezalne čevlje je že pred leti obesil na klin. Na stara leta mu dohtarji v roke potisnejo bergle ali hojico...

Kdo vidi kakšno podobnost v evoluciji mobilnosti človeka in motorista? :rolleyes:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vem da nisem ravno primeren, da bi dajal nasvete v tej temi, saj imam občutno premalo izkušenj v primerjavi z veliko večino ostalih uporabnikov foruma:trance_27_notworthy:. Ampak vseeno. Absolutno se strinjam da bi moral motorist začeti na motorju z manj moči. Zakaj?

Sicer se strinjam da je vse v glavi in nadzoru zapestja, vendar koliko začetnikov ki jih poznate je dovolj zrelih in imajo dovolj samokontrole da se bodo v 99.9% situacij zavedali kje je njihova meja in meja motorja (0.1% pustim zaradi določenih dejavnikov na katere ne moremo vplivati, neglede na to kako previdno vozimo) in ne bodo pretiravali v nobeni dani situaciji oziroma podlegli provokacijam ostalih udeležencev. Jaz osebno bi mogoče to lahko trdil za enega, pa še to nisem povsem prepričan, zase pa nikakor ne. Glavni problem ki ga jaz vidim je, da se svojih napak ne zavedamo, dokler nas nanje nekdo ne opozori, pa še potem je vprašljivo če naredimo dovolj da te napake odpravimo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mogoče ne bo najboljša primerjava, ali pa tudi....

A se iz vrtca gre direktno na faks?

Poglejte: takoj po izpitu, se lahko gre direkt na Hayabuso. Zakaj pa ne? Saj, če je glava trezna, bo šlo lepo. Ampak, slej ko prej te premamijo konji. Zakaj hudiča bi jih pustil na miru in se vozil le s peščico zmogljivosti? Našponaš 200 (samo, da vidiš kako gre, potem ne več -prisežeš sam sebi), s stranske lepo pripelje avto (le kako naj te vidi, sekiro sneto?), panika, blokirana kolesa, črna kronika.

Šole varne vožnje se pa itak ne rabi. To je za babe. Pravi det ima mašino z najmanj 100 kubiki in 200 konji. Kar je manj, je za pussyje. :whistle: Važno, da imaš mašino boljšo, kot sosed.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mogoče ne bo najboljša primerjava, ali pa tudi....

A se iz vrtca gre direktno na faks?

Poglejte: takoj po izpitu, se lahko gre direkt na Hayabuso. Zakaj pa ne? Saj, če je glava trezna, bo šlo lepo. Ampak, slej ko prej te premamijo konji. Zakaj hudiča bi jih pustil na miru in se vozil le s peščico zmogljivosti? Našponaš 200 (samo, da vidiš kako gre, potem ne več -prisežeš sam sebi), s stranske lepo pripelje avto (le kako naj te vidi, sekiro sneto?), panika, blokirana kolesa, črna kronika.

Šole varne vožnje se pa itak ne rabi. To je za babe. Pravi det ima mašino z najmanj 100 kubiki in 200 konji. Kar je manj, je za pussyje. :whistle: Važno, da imaš mašino boljšo, kot sosed.

to kar si napisal je tudi po mojem mnenju največji problem in tako tudi je....nekateri so preveč ponosni nase in ne morejo sprejeti dejstva da niso mojstri v vsemu in da je za njih kot si napisal tečaj varne vožnje nek, ego killer če se lahko tako temu reče.

saj včasih se še sam vprašam pa je bolje natrenirati in počakati da se navadiš kot pa da na koncu obžaluješ ker nikoli ne veš kaj se lahko zgodi. pa če ne iz tvoje strani pa iz druge saj nismo sami na cesti :(

sem prišel do zaključka da bom malo potrpel in bom naslednje leto verjetno začel z ninjo 250r in jo imel eno sezono in takrat če bo sreča bom vzel tisto kar si želim kupiti in imeti ;)

se pa vsem vam zahvaljujem za vaše komentarje, nasvete, priporočila itd.

je pa tema še vedno odprta za nove komentarje tako da kar pogumno še naprej ;)

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

to kar si napisal je tudi po mojem mnenju največji problem in tako tudi je....nekateri so preveč ponosni nase in ne morejo sprejeti dejstva da niso mojstri v vsemu in da je za njih kot si napisal tečaj varne vožnje nek, ego killer če se lahko tako temu reče.

jaz pa menim, da niso "preveč ponosni nase", pač pa se enostavno "premalo cenijo" in imajo občutek, da si morajo nekaj ful hudega kupit, da bi bili "frajerji".

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

iz pisanja nekaterih izhaja, kot da si na 125, 250, 500 ali 600 ccm motorju neranljiv, vsemogočen... da sploh ne rabiš misliti o temu, kaj počne zapestje, kaj počno prsti in kaj počne celo telo... ker da so to itak kubature in motorji ki odpuščajo začetniške napake... uh, kako zelo narobe!!!

že peš se lahko ubiješ, če ne paziš... važno je, da ne preceniš sposobnosti tehnike, predvsem pa lastnih sposobnosti...

in jaz osebno raje vozim motor, do katerega imam ves čas strahospoštovanje kot pa motor, za katerega mislim da sem mu dorasel, pa da bi ga potem ožemal do onemoglosti... pretiravanja vodijo v pogubo, takšna ali drugačna...

ne vem če sem spregledal, toda še noben ni izpostavil karakteristike motorja. linerana karakteristika navora kakšnega večjega in zmogljivejšega agregata pomeni varnost, predvidljivost, obvladovanje... brca v rit, ki si jo deležen v zadnji tretjini vrtljajev pri nekaterih 600 ali manj kubičnih zadevah zna marsikoga presenetiti...

je pa res da so vse tele zadeve lahko zelo dvorezen meč... ter da se zato tovrstna debata lahko zavleče v nedogled...

bo že nekako, kajne??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravi det ima mašino z najmanj 100 kubiki in 200 konji.

--------

Prehitro sem tipkal, mislil sem najmanj 1000 kubikov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ELO, tista brca v rit v zadnji tretjini obratov... Sem jo presenečeno doživel na svoji prvi vožnji Laverde 1200. He-he, kako sem bil presenečen.

Res je, motor moraš voziti z nekim spoštovanjem, strahom ravno ne. Prej previdnostjo. Nekateri pa itak ne poznajo nič od tega.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je debata ki se lahko vleče v nedogled....

Moje mnenje in nasvet začetnikom je tak:

1. Vzemte si na izi prvo in mogoče še drugo sezono. Če se voziš počasi se veliko hitreje učiš pravilne vožnje kot če si hiter in delaš napako za napako. Hitrost bo že prišla z kilometri in pridobljenimi občutki.

2. Če nimate nobenega izkušenega motorista ki bi se šel z vami peljat(in vas učit) si poglejte TWIST OF THE WRIST 2. Vsak začetnik tam najde saj ene par uporabnih zadev ki mu jih v avtošoli niso povedali.

3. Ne ponovite moje napake in se že od štarta vozite z izjemno gnilimi gumami. Ne šparat in si kupite dobro gumo. Z njimi pride bolj samozavestna vožnja. Pa kaj če jih bote znucal v 7000 8000 tisoč namest 12000. Tistih 8000 boste mel tok bolši filing ki je sploh za začetnika zelo pomeben.

Naštel sem 3 stvari ki so name kot začetnika veliko vplivale.

Vse kar je 600ccm in več je noro hitro. Edina razlika je ta, da je 600 treba več gnat za določeno hitrost. Ne pozabimo pa tega dejsta, da 600ccm lahko tok ženeš da prehitiš 99,9 vseh ostalih udeležencev na cesti. Torej 600ccm ni premalo in "prešvoh".

Zakaj sploh 1000ccm +? Vsak ima pri sebi svoj razlog. Jst osebno zaradi lažje vožnje v dvoje in zato, ker mi več ni ustrezala izbira mojega prvega motorja(imam željo po daljših furah in 600 700 km na dan na nakedu preprost ni zabavn(saj zame)). Presenetljiva ugotovitev je ta, da v vožnji z 1000ccm bolj uživam. Moč mi je na voljo vsak čas in ni potrebe po 1x ali 2x nem šaltanju navzdol pred prehitevanji in večjimi klanci. Lahko rečem da sem imel srečo ko sem našel motor ki zadovolji vse moje potrebe in pričakovanja.

Velik sreče vsem, starim in novim! :yea1::OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam sebe smatram kot začetnika, izpit sem naredil lani aprila, pa je takoj padel kawasaki z1000. Izkusenj od prej nisem imel, če ne upoštevamo mopedov, z temi sem se kar nekaj prevozil, ampak se mi zdi da to ni podobno.

Za sabo imam kakšnega jurja, dva tri manj kot 20000km pa se mi zdi, da moč motorja nima nobenega vpliva na začetnika, vse je v glavi osebe katera ga vozi. Če veš, da čez naselje ne boš odpiral gasa do konca, pred ovinki boš raje malo prej zabremzal, ne noriš brezglavo.... in ja tudi to kdaj delam, naselje pa gas, kolona na levo pa mimo ni da ni :) ampak to bi počel tudi na 20 konjskem motorju.

Če bom kdaj napisal, da sem padel bom to kriv sam ne pa zato ker imam premalo izkušenj za tako močan motor.

Ne bom več pametoval, to je moje mnenje zaenkrat, da me ne bo kdo kdaj sekiral ko bomo motor iz kaksnega jarka ven vlekli, kaj se ga po forumu sral :)

Lp, Blaž

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

eni novejši motorji imajo take knofke, kjer nastavljaš moč in odzivnost motorja tako, da je zadeva primerna tudi za bolj lesene. In ko enkrat napreduješ pritisneš knof za več moči in ni treba ravno motorja menjat. V kombinaciji z abs-om je pa skoraj butl ziher. :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zmedel si me. Me ti prepričuješ de se bo novopečeni motorist lahko varno udobno in sproščeno vozil 120km/h na litrskem superbajku, al zgolj teoretiziraš, da je vse izvedljivo, če se le hoče?

Moja R1 99 (150KM) prav lepo prede pri 120kmh

v 6 pri ca 3500 do 4000 obratih/min,

prav pomirjajoče brbota iz "dimnika"

na poti domov, ko se mi ni več do dinamične vožnje

pa je treba prit domov s kake lepe moto lokacije.

:naughty:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

quote name='Cartman' date='13. May 2010 - 01:59 PM' timestamp='1273751970' post='1753661']

Zmedel si me. Me ti prepričuješ de se bo novopečeni motorist lahko varno udobno in sproščeno vozil 120km/h na litrskem superbajku, al zgolj teoretiziraš, da je vse izvedljivo, če se le hoče?

Osebna izkušnja:

Moja R1 99 (150KM) prav lepo prede pri 120kmh

v 6 pri ca 3500 do 4000 obratih/min,

prav pomirjajoče brbota iz "dimnika"

na poti domov, ko se mi ni več do dinamične vožnje

pa je treba prit domov s kake lepe moto lokacije.

:naughty:

PA Suzuki GSX750F s 104KM tud lepo prede pri 100kmh in 5000 obrati/min

Sem s Suzukijem v dveh letih obrnil 40.000 km.

Ni bilo učenje iz nule a intenzivnejša kilometrina z motorjem s 100km ali več je bila pa z njim prva. Sem vmes na kak dan imel Firebladeko, pa CBF 600 in liter, pa ene 2 Guzzija, pa še kaj bi se našlo. Pač preljal kar se je dalo dobit.

Pa so mi rekli mojstri, da sem tega (Suzukija) prerastel in za bolj športno vožnjo naj si umislim kaj bolj primernega. Pa se je zgodila R1 99.

In letos kot prvo furo na začetku sezone smo šli z obema motorjema na furo. Sem najprej vozil na R1 pa sem imel kar precej težav, pozabil občutke ispred 6 mesecev in prevoženih 6000 km na cesti in 4 Marofih. No nazaj grede pa sem pustil R1 Svobodniptici01, ko sem videl, kako uživa na njej (je že mnogo bolj utečena letos). Sem sedel na Suzukija. Je bilo kot noč in dan. Na R1 se vse tako intenzivno hitro in odločno dogaja. SS pač pa še liter. Suzuki pa je MNOGO BOLJ PRIJAZEN do voznika, je pač sport touring tip motorja. Bolj umirjeno pospešuje, zavore so mehkejše, podvozje je mehkejše, na kratko MNOGO BOLJ PRIJAZEN do voznika.

Tako sem sedaj pa sem v bistvu v fazi prešolanja vožnje iz touring na šport. R1 zahteva MNOGO VEČ KONTROLE in SAMO KONTROLE. 2 3 x prestaviš mal obrneš gas in je 150 kmh na števcu na AC občutek je pa tak kot bi se pelu 60 kmh. In večina avtov ti je v napoto. Izgleda kot da stojijo. To vsekakor ni za novinca začetnika ali pa mora biti presneto umirjene narave.

Sem imel na začetku probleme s podvozjem od R1, na Suzukiju je bilo mehko, lepo je požiral neravnine, R1 me pa je hotela dol vreč ob prehodu čez neravnine. Originalnih navodil s tovarniško nastavitvijo še nisem uspel najti. Pa sem podvozje precej zmehčal (compresion in rebound ter prednapetost vzmeti), da se je dalo živet ob Planinskem Polju, pa recimo Dvor-Kočevje (asfalt je kot zorana njiva). Samo motor je postal problematičen ob športnejši vožnji, širil je krivuljo ob pospeševanju iz zavoja, ... . No to sem s spremembo nastavitve podvozja, zaenkrat sem uporabil priporočila s sportrider.com točno za mojo R1 rešil. Pokuril en tank in se je iskazalo, da se motor povsem drugače pelje.

Naj bo dovolj, če bo samo enemu pomagalo, bo dovolj.

Iz vsega napisanega TOPLO PRIPOROČAM prijaznejši motor za začetek. Šele z izkušnjami in kilometrino sploh prepoznaš svoje intimne želje in zadaneš s ta pravim motorjem šele v tretjem poizkusu (kot strelci z novo puško).

Sem tudi iz tiste ta najbolj rizične starostne skupine po nekaterih izjavah.

Pa srečno in polno užitkov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

men se neda to debatirat. nebom pristal na teorijo da se splača kupit litrski superbajk za prvi motor. Ker pol vse naslednje menjave za bolše odpadejo. kupiš enkat, pa zares, v tem primeru imho ne velja. to je ko da bi se navadu na smučkah plug vozit, pol pa takoj na vrh Wengenskega smuka, sej bom pa plužu ko bo prestrmo. oćeš kurac plužt. bolelo bo tako kot je Bojana Križaja, pa zanj nemormo rečt, da ni znal smučat, ne?

prav letos se ukvarjam z dilemo, a je smiselno lepšo polovico uvajat nazaj na motor kar z mojim vtr, fizične predispozicije niso problem podstrešje precej urejeno ker nima 16 let in je prometa vajena, ali vseeno potrpet še to sezono in za naslednjo kupt prjaznejši, enostavnejši predvsem pa švohnejši motor.

vse skupi me mal spominja na pizdenje letalskih družb o zaprtju zračnega prostora zarad vulkanskega pepela. Vsi glasni, da je blo zaprtje nepotrebno, in da to sploh ni problem, če bi padel EN avjon, bi blo govora samo o pogoltnosti vseh vpletenih in neodgovornosti kontrolorjev, ker zračnega prostora niso zaprli. . . .

tle nba forumu vse bol opažam, da se izjeme tolmačijo kot pravilo. not good.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

smučkah plug vozit, pol pa takoj na vrh Wengenskega smuka, sej bom pa plužu ko bo prestrmo. oćeš kurac plužt. bolelo bo tako kot je Bojana Križaja, pa zanj nemormo rečt, da ni znal smučat, ne?

po mojem mislš kitzbuhl? vedu sm de bom padu, sam nism vedu kje.... je reku nam...

:topic: a, ne... kadar delimo nasvete in se zapletemo že kar takoj... je verodostojnost mišljenja ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Da dodam se jst svoje mnenje o zadevi:

Ja, predznanje je pomembno. Poslihtanost v glavi deluje do ene mere, ampak realno ne morete od nekoga, ki je ravno naredil izpit pricakovat, da bo imel podstresje IN ZNANJE na dovolj visoki ravni, da bi lahko varno in z lahkoto vozil neko kravo z 600+ ccm in 100+ konji. Itak majo vsi poslihtano na podstresju, a? Seveeeeeeda... to bo, ja. Itak vsak zase govori, da majo poslihtano in ce jih niti enkrat ne vidis na motorju, lahko na prazno buckanje celo verjames. Ampak, ko mu pa ponudis nekaj, kar je dejansko preko znanja in sposobnosti tudi zelo izkusenega motorsta, torej SS 1000... Moc pokvari cloveka.

Sploh pa temeljni problem ni niti sama varnost. Problem je v tem, da zacetnik vsake toliko naredi kaksno oooogroooomnoooo napako, ki jo svohnjesi motorji praviloma dost lazje odpuscajo, mocnejsi motorji pa vecinoma ne, sploh ce so naviti do amena. Zato je tudi sama voznja praviloma bolj trda, zakrcena, na ravninah hitrejsa, na ovinkih pa nula od nule. 250ccm motorje praviloma meces iz ovinkeca v ovinkec skoraj tko k kakega Tomos avtomatika, pri vacjih in mocnejsih zadevah je pa ta sproscenost in mehkost zelo pod vprasanjem.

govoril sem, howgh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

OK zdaj pa realno in so vsi tisti, ki so omenjene motorje sploh probali.

Kaj je manj zahtevno za vozit če si začetnik in moreš pazit na gas, v kateri prestavi sploh imaš, itd.?

600 naked ali sportak, ki ga moreš sukat in če zajebeš prestavo ti znori ali crkne oz. 1000 sportak, ki ni važno v kateri prestavi imaš vedno potegne?

seveda je odgovor 750 naked ki ima dovolj navora ampak če imaš osebo ki zbira med R6 in R1????

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Težko je svetovat, ali je predznanje pomembno, predvsem tistim, ki so 40+ delal izpite. Mladim je itak teško dopoveat kaj pametnega (tudi meni ni bilo :P ), ker oni mislijo "er jedan il nijedan". Pri meni je drugače, ker sem od 14 leta vozil pony exprese in pri 16-tih Elektronika, kasneje MZ-tke .... šele 10 let kasneje (prej denarja ni blo) šestotake in jurjake. Po moji presoji je predznanje potrebno, še največ je potrebno pošlihtati v glavi in predvsem vedeti, za kaj se bo motor uporabljal (šminkiranje, potovanje, kofetkanje, dirkanje ... itd) in temu primerno kupiti tudi motor.

glasoval sem za priporočljivo.

Popravljeno . Popravil maus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

OK zdaj pa realno in so vsi tisti, ki so omenjene motorje sploh probali.

Kaj je manj zahtevno za vozit če si začetnik in moreš pazit na gas, v kateri prestavi sploh imaš, itd.?

600 naked ali sportak, ki ga moreš sukat in če zajebeš prestavo ti znori ali crkne oz. 1000 sportak, ki ni važno v kateri prestavi imaš vedno potegne?

seveda je odgovor 750 naked ki ima dovolj navora ampak če imaš osebo ki zbira med R6 in R1????

Kar se mene tiče 600.. Če je V2 še tolk bolš :)

Roko na srce, če se pelješ kolikor toliko zmerno in po omejitvah, oziroma jih kršiš "z zdravo pametjo" (jaja vem, zlajnan pojem :) ), potem gre čisto vsak 600ccm motor čez glavo dovolj, tudi brez nekega navijanja v rdeče polje. Tudi prehitet se da normalno.

Kar pa ne pomeni, da je 1000 neprimeren. S 1000 se v bistvu res še lepše pelje, manj navora, manj šaltanja, itd.

Ampak to potegne za sabo tudi ostale stvari, če ti pri 600 "trzne" roka pri agresivnem izhodi iz ovinka, te mogoče mal strese in je to to, če narediš isti trzljaj pri 1000 je katapult.. Če se zajebeš in nabiješ v prenizko prestavo pred zavojem je 600 lahko na določeni stopnji sam mal "živčen", 1000 ti že blokira zadnje kolo zaradi večjega navora.

Skratka so elementi, ki bolj govorijo v prid nekim srednje močnim strojem v primerjavi z najmočnejšimi pri začetnikih.

Drugače se strinjam 600 je definitivno treba bolj vrtit in bolj delat z menjalnikom kot pri tisočakih in so s tega vidika bolj "naporni". Samo še enkrat bom rekel, ne pozabit, da gredo čist vsi šestotaki, enovaljni, dvovalnji in štirivaljni tudi brez kakršnegakoli posebnega navijanja v vrtljaje, čisto dovolj za takšno vožnjo, kot se od nekega odgovornega začetnika brez izkušenj pričakuje.

Ne pravim, da je nujno treba začet na švohejšem motorju, sam ni pa res, da je neka oreng mašina bolj primerna. Moj glas gre sicer postopnemu začetku, ni pa to pravilo, odvisno od posameznika

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!