Skoči na vsebino

Sprememba zakona o varnosti v cestnem prometu


Alpha

Priporočene objave

Pozdravljeni,

Poslal sem na predlagam.vladi.si predlog, da se spremeni način za pridobitev A1 kategorije. Celoten predlog z argumenti je v linku spodaj

http://www.predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/771

V par stavkih povedano...Pridobitev A1 z kategorijo B in sicer z pogojem, da že poseduješ AM (oz 50ccm). Med močnejšimi argumenti je ta, da evropska direktiva to dovoljuje in nekaj članic celo ima ta privilegij (za Portugalsko sem bral, da ima). Ostale argumente si preberite na linku.

Prosil bi le, da vsi zainteresirani glasujejo ZA, ker če je veliko glasov ZA potem predlog gre ministrstvu kjer ga morajo pregledati in če je dobro argumentiran lahko celo postane uradni zakon.

Zavedam se, da marsikdo ki ima že narejen A izpit bo gledal na to zviška, mogoče celo malce ljubosumja pri tem. Ampak bodimo objektivni, argumenti so močni. Mogoče bo kdo mislil, da je nepravično ampak tudi ta nov zakon za A kjer ni več samo pogoj leta je skrajno nepravičen za vse voznike. Pač treba biti objektiven.

Postopek je tak: V sistem (predlagam.vladi.si) se treba prijavit je pa še bolj enostavno kot prijava na tale forum. Predlog je 14 dni na razpravi, to pomeni da ga lahko uporabniki komentirajo. Nato se razprava zaključi in je čas glasovanja ki traja 14 dni. Če 5% uporabnikov glasuje ZA potem je predlog avtomatično poslan na ministrstvo kjer ga morejo preučiti in izdati odgovor.

Iskreno se zahvaljujem za morebitne glasove.

Se opravičujem, če deluje kot reklama, če pa je potem je to reklama za dobro vseh nas in ne za finančni profit.

Če imate kakšna vprašanja, kr naprej z njimi, čeprav raje vidim, da sprašujete na tistem linku ker potem bo večja razprava in bo tudi več ljudi videlo.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bom kar tu komentiral.

Zelim ti veliko srece s to idejo, ampak zal ne bo zazivela nikoli.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Bom kar tu komentiral.

Zelim ti veliko srece s to idejo, ampak zal ne bo zazivela nikoli.

lp

Zakaj tko misliš? Glede na to da ima vso pravno podlago že urejeno, le interes ljudi je potrebno zbrat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravna podlaga je eno, interes ljudi drugo, interes avtosol in uradnikov pa povsem tretje...

Res, popolnoma podpiram idejo, ampak si skorajda upam trdit, da iz tega ne bo nic nastalo...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravna podlaga je eno, interes ljudi drugo, interes avtosol in uradnikov pa povsem tretje...

Res, popolnoma podpiram idejo, ampak si skorajda upam trdit, da iz tega ne bo nic nastalo...

Že že, da je nekaj ovir na poti, ampak treba vsaj poskusit. Vlada nam daje zelo enostaven način glasovanja, vsaj izkoristimo to možnost in poslušajmo kakšni so argumenti proti. Namreč, proti-argument "avtošole nas podkupujejo" :D ni najbolj legitimen.

Uradniki pa niti nevem kak interes imajo, da se ta majhna sprememba ne uvede. Na naši strani bi imeli še proizvajalce ker se bi jim tako prodaja povečala.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-Nekaj let nazaj so tedanje generacije že imele ta privilegij, da so pridobili kategorijo A1 (tedaj A do 125ccm) ob opravljeni kategoriji B.

od kje je ta informacija ? pred 30 leti in več je bilo potrebno opravljati izpit 125 ccm.

Glede na vsa zaostrovanja glede opravljanja izpitov za A kategorijo je ta poteza bolj ali manj brezuspešna.

Jaz osebno res ne vidim razloga za podeljevanje izpitov brez preverjanja znanja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Objavljeno (popravljeno)

od kje je ta informacija ? pred 30 leti in več je bilo potrebno opravljati izpit 125 ccm.

Glede na vsa zaostrovanja glede opravljanja izpitov za A kategorijo je ta poteza bolj ali manj brezuspešna.

Jaz osebno res ne vidim razloga za podeljevanje izpitov brez preverjanja znanja.

Enkrat sem zasledil na nekem vozniškem da je imel istočasno A1 pa B, sam pa je že kr neki časa bilo od tega, tako da se strinjam da ta argument ni 100% točen. Sem celo razmišljal, da bi ga odstranil ker ne morem popolnoma dokazat. So pa v nemčiji 1996 uveljavili za nekaj časa to opcijo. Nevem če je še ali ne, nisem uspel preverit.

Preverjanja česa? Sposobnost vozit 11kW po cesti? Dandanes opravljajo vožnjo po cesti že z 50ccm tako, da to sploh ni neka težavnost. Sem pa gledal tudi zahteve, ki jih mora voznik opravit za A1 in je več ali manj vse kar je že v Bju in AMju. Ni zastonj, da evropska unija to dovoljuje. Izkaže se, da voznik pravno gledano je sposoben pri 18tih vozit A1 motor. Jaz bi še dodal pač pogoj da treba imeti vsaj 3 leta izpit za 50ccm, tako da res zmanjšamo možnost neizkušenih voznikov na motorju.

Sem odstranu tisti argument, tako da bo bolj verodostojno.

Popravljeno . Popravil Alpha
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na brzino sem preletel predlog. Me je zbodla ena vrstica: ''S to spremembo, bi zmanjšali nelegalno predelavo 50ccm mopedov..''

Mislim, da 50ccm predeluje bolj mularija, ki nima niti osnove va B -starostne. Nekdo, ki ima avto, ne vem če bo šel skuterčka frizirat, da bo šel 80, namesto 50. Ta argument pade.

A imaš izpit samo za avto, pa bi rad prišel do A? Jaz sem nekako proti temu. Eno osnovo pa že moraš imeti, da lahko voziš 125 ccm. Niso tako nedolžni, kot se nekomu zdi. Sicer pa, če je glava butasta, se lahko tudi na 50ccm potolčeš.

Proti sem bolj zaradi tega, ker boš potem imel na cesti polno zrelih možakarjev, ki ''125 ccm bom pa že peljal...''.

Aja, jaz sem izpite za avto in motor delal pred 27 leti, in niti pod razno se ni podeljevalo 125 kategorije zraven B izpita. Le od kod ta podatek, da se je? Bila je starost 16 let, pa si položil za 125, z dopolnjenim 18 letom pa je prešel v neomejeno izpit A.

Popravljeno . Popravil motofrik
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enkrat sem zasledil na nekem vozniškem da je imel istočasno A1 pa B, sam pa je že kr neki časa bilo od tega, tako da se strinjam da ta argument ni 100% točen.

Res je bilo tako, vendar pod opombami je pisalo le do 50ccm oz. nekaj v tem smislu.

Italijani pa imajo, da z B lahko voziš 125 ccm.

Vendar se nebi zgledoval po njihovem modelu, ker za mopede sploh ne rabiš it delat izpita in potem mulci brez poznavanja osnov gredo na cesto.

Prav tako lahko brez izpita do upravljajo barke (do določene dimenzije in moči motorja).

Lahko pa se je v zadnjih par letih kaj spremenilo, ker nisem več ažuren.

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Je bila A1 ja (koker vem clo mojmu bratu to piše) ampak je po opombami napisano do največ 45 km/H. Drugače so pa ta predlog pred nekaj leti že obravnavali pa ni prišel čez. Drugač je pa po moje kr OK t dodatno omejitvijo moči na npr 8Kw. Ker bi pomoje več ljudi uporabljalo motorje z prevoz na delo, posledično majša gneča ter ekološka prednost.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prednosti tega zakona je ogromno, vsaka stvar pa ima dve plati :) js osebno sm za, tist ki je divjak, ostane divjak, smrti ta zakon ne bi ne povečal ne pomanjšal, itk je 90 % vseh mopedov odblokiranih, če ne friziranih, tako da same razlike med izkušnjami, s kakšno hitrostjo se nekje peljati, ne bi bilo. vem da če primerjam moj skuter pa od prijatelja xt 125 x, v pospeških skorajda ni razlike, razlika je samo v tem, da njemu enkrat manj pije ter ne upeha pri vožnji navhrib, tudi s sopotnikom je še dostojno poskočen, kar na primer moj skuter ni (jebiga, pomanjkovanje navora se začne poznat) :) tudi odblokirane verzije 125 ccm motorjev niso waw, če je to vse, kar je na njih narejeno :) bo pa verjetno marsikdo pomislil: hja, 125 ccm je že kr motor, mogoč bi si blo dobr kupit opremo... če so se že na skuterju al pa mopedu peljal v japonkah, kratkih hlačah in rokavih ter čelado takšno ravno toliko da je :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prednosti tega zakona je ogromno, vsaka stvar pa ima dve plati :) js osebno sm za, tist ki je divjak, ostane divjak, smrti ta zakon ne bi ne povečal ne pomanjšal, itk je 90 % vseh mopedov odblokiranih, če ne friziranih, tako da same razlike med izkušnjami, s kakšno hitrostjo se nekje peljati, ne bi bilo. vem da če primerjam moj skuter pa od prijatelja xt 125 x, v pospeških skorajda ni razlike, razlika je samo v tem, da njemu enkrat manj pije ter ne upeha pri vožnji navhrib, tudi s sopotnikom je še dostojno poskočen, kar na primer moj skuter ni (jebiga, pomanjkovanje navora se začne poznat) :) tudi odblokirane verzije 125 ccm motorjev niso waw, če je to vse, kar je na njih narejeno :) bo pa verjetno marsikdo pomislil: hja, 125 ccm je že kr motor, mogoč bi si blo dobr kupit opremo... če so se že na skuterju al pa mopedu peljal v japonkah, kratkih hlačah in rokavih ter čelado takšno ravno toliko da je :)

Vrjamem, da je več prednosti kot slabosti. To je tudi čista resnica da je večina mopedov tako ali drugače predelanih.

Predlagam, da se prijavite na stran in pustite kak komentar, čez 14 dni pa glasujte.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Na brzino sem preletel predlog. Me je zbodla ena vrstica: ''S to spremembo, bi zmanjšali nelegalno predelavo 50ccm mopedov..''

Mislim, da 50ccm predeluje bolj mularija, ki nima niti osnove va B -starostne. Nekdo, ki ima avto, ne vem če bo šel skuterčka frizirat, da bo šel 80, namesto 50. Ta argument pade.

Malo po tem, ko sem pri 30-ih nabavil prvi motor, smo pri hiši dobili še 50cc skuter. Verjemi, omejitev na 45 km/h je smrtno nevarna in predelava (oz. bolje rečeno odblokiranje) je nujno za kolikor-toliko varno sodelovanje v prometu.

Glede na to, kaj vse sem na skuterčku doživel (ultra tesna prehitevanja, vožnja 2 cm za zadnjim kolesom, ... ) svojemu otroku nikoli ne bi dovolil skuterja, ki ne gre vsaj 70 in do tja pospeši vsaj tako kot povprečen avto.

Tiste, ki so si izmislili takšne omejitve, pa bi za mesec dni posadil na takšne skuterje pa naj poskusijo preživeti...

A imaš izpit samo za avto, pa bi rad prišel do A? Jaz sem nekako proti temu. Eno osnovo pa že moraš imeti, da lahko voziš 125 ccm. Niso tako nedolžni, kot se nekomu zdi. Sicer pa, če je glava butasta, se lahko tudi na 50ccm potolčeš.

Proti sem bolj zaradi tega, ker boš potem imel na cesti polno zrelih možakarjev, ki ''125 ccm bom pa že peljal...''.

Tudi meni se zdi, da to ne bi bilo dobro. Sicer - dokler bodo avtošole takšne, kot povečini so, je vseeno, ker vožnje se pri njih ponavadi res ne naučiš...

Bi se mi pa zdelo smiselno, da v kolikor nekdo, ki že ima nek veljaven izpit za vozilo, ne rabi iz skozi vso tisto drkarijo s teorijo, pa vožnje po mestu itd. - izpit že ima, torej CPP 'obvlada' in res ni pravega razloga, da bi to moral dokazovati še enkrat. Prikazati pa bi moral (na ustrezno velikem poligonu), da obvlada tehniko vožnje, ki pa se precej razlikuje od vožnje avtomobila.

D.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Objavljeno (popravljeno)

Na brzino sem preletel predlog. Me je zbodla ena vrstica: ''S to spremembo, bi zmanjšali nelegalno predelavo 50ccm mopedov..''

Mislim, da 50ccm predeluje bolj mularija, ki nima niti osnove va B -starostne. Nekdo, ki ima avto, ne vem če bo šel skuterčka frizirat, da bo šel 80, namesto 50. Ta argument pade.

A imaš izpit samo za avto, pa bi rad prišel do A? Jaz sem nekako proti temu. Eno osnovo pa že moraš imeti, da lahko voziš 125 ccm. Niso tako nedolžni, kot se nekomu zdi. Sicer pa, če je glava butasta, se lahko tudi na 50ccm potolčeš.

Proti sem bolj zaradi tega, ker boš potem imel na cesti polno zrelih možakarjev, ki ''125 ccm bom pa že peljal...''.

Aja, jaz sem izpite za avto in motor delal pred 27 leti, in niti pod razno se ni podeljevalo 125 kategorije zraven B izpita. Le od kod ta podatek, da se je? Bila je starost 16 let, pa si položil za 125, z dopolnjenim 18 letom pa je prešel v neomejeno izpit A.

Jaz imam 70ccm in 50ccm skuter. Z 70ccm lahko kulturno vozim, pri 50ccm postane izpeljevanje na nesemaforiziranih in iz neprednostnih smeri križišča, ruska ruleta.

Moj predlog je daleč od tega da bi pridobil A kategorijo z B. Poudarjam le A1 do 11kW. Za vse nadaljne A2, A neomejeno pa seveda posebej opravljanje na dosedanji način.

125ccm 11kW je brižna zadeva. RS-ka 30KM je mal drugače amapk ne govorim o tem. Skromno predelan skuter 70ccm je močnejši od 125ccm 11kW.

Poudaru bi še enkrat moj predlog zajema le A1 do 11kW z B izpitom pod pogojem, da si lastiš izpit za AM že X let (3 ali 4 leta).

Če lahko dodam še osebni razlog zakaj...imam v planu nekoč opravljati A neomejeno. Vendar trenutno nimam financ in časa, da grem v 8000+€ investicije, oz 4000€ v manjšem primeru. Prišlo pa bi mi zelo uporabna ena rabljena 125ccm-jka zdaj v topli sezoni za v šolo, službo, na plažo, na (nealkoholno) pjačo z kolegi, do trgovine, na trening... Torej motor za uporabo ne za zabavo, in verjamem, da nisem edini ki tako razmišlja. Za denar ki bi ga porabu trenutno za A neomejeno bi dobil čist spodobno 125ccm.

Torej dejansko gre tu motor za praktično uporabo. V prihodnosti, bi seveda šou na večje motorje ampak it z 900ko ves opremljen po sladoled v merkator ni ravno hap cap. Rabim okreten motor, ki sploh ne rabi it hitro le tistih 90km/h mora odvladat zato da me ne šleper prehiteva. Trenutno to opravljam z predelanim 70ccm ZIPom, pa za sebi v bran naj povem, da nimam športnega auspuha gor. To pa zato ker hočem da je tih in nočem ga navijat na obrate da gre kam. Hočem motor ki me bo komfortno peljal iz A do B.

Z 125ccm-jem sigurno ne bom šou lovit adrenalina.

Sem pa seveda vozu večje motorje, brez problema.

Mogoče sem preveč trmast, ampak res ne vidim zakaj človek kot jaz nebi bil sposoben obvladat 11kW kilovaten motor. Jz pa nisem nič posebnega. Že 10 let vozim motor in 6 let avto. Videl sem skoraj vse v prometu. Pri 18 sem mel že 4 leta izkušenj z mopedi.

Zato šeenkrat poudarjam A1 z B izpitom pod pogojem da že imaš AM nekaj let.

Popravljeno . Popravil Alpha
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Alpha, mislim da je že bilo govora o tem, vendar je kar nekja argumentov proti temu. Predvsem tehnika vožnje avta in motorja. Mislim da bojo v tej smeri drugi, ki se na te stvari spoznajo, kaj več povedal. Drugač pa veliko sreče s predlogom.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Alpha, mislim da je že bilo govora o tem, vendar je kar nekja argumentov proti temu. Predvsem tehnika vožnje avta in motorja. Mislim da bojo v tej smeri drugi, ki se na te stvari spoznajo, kaj več povedal. Drugač pa veliko sreče s predlogom.

Zato sem dodal pogoj imetja AM izpita, zato da ne gredo na 125 tisti ki niso nikoli videli motorja. Čisto enostaven pogoje, ki bi efektivno rešil to težavo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dovoljenje za AM dobiš če imaš izpit za B. in to še daleč ne pomeni, da obvladaš tudi 125 ccm.

v kolikor bi pri izpitu za B tudi moral odpeljati recimo poligon za A bi pa bilo drugače

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

dovoljenje za AM dobiš če imaš izpit za B. in to še daleč ne pomeni, da obvladaš tudi 125 ccm.

v kolikor bi pri izpitu za B tudi moral odpeljati recimo poligon za A bi pa bilo drugače

Če sem prav razumel, ima Alpha v mislih:

-če nimaš izpita za AM in si naredu B, dobiš poleg B tudi AM

-če imaš AM 3 leta in narediš B, dobiš poleg B tudi A1

Alpha, meni se zdi tvoj predlog povsem na mestu. Nisem strokovnjak za skuterje in 125ke, zdi pa se mi, da je 4taktna 125ka bolj varčna (bencin in olje ter življenska doba) od 50cc dvotaktnega skuterja? Pa kot sam praviš, je primernejša za vsakdanjo vožnjo, in za nekoga, ki 3 leta fura skuter to ni nek velik preskok.

Če že ne drugo, si se ti za razliko od vseh nas potrudu pa poskusu neki dejasnko spremnit, po pravi poti. Že sam pristop se mi zdi hvale vreden. :worship:

Pa dobrodošel na forumu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi jaz podpiram ta predlog.. Seveda pa nisem za to, da bi vsi pri Bju dobili A1. Če pa samo tisti s predhodnim AM, potem pa vsekakor kul.

Glede nato, da je potrebno tudi za moped sedaj naredit komplet izpit z vožnjo in z vsem, res ni neke bistvene razlike do 125 za nekoga, ki je dal to skozi. CPP pravila so pač ista za vse udeležence, če si pa imel dovolj veliko željo po mopedu, da si šel naredit izpit, ki ni poceni, si pa verjetno potem tudi vozil. Zato to ne bi bilo šenkanje izpita nekomu, ki ni nikoli sedel na dvokolesniku.

Kar se mene tiče je bolj sporno to, da vsem dajo avtomatsko AM ob B kategoriji, kakor to, da nekomu s predhodnim AM povišajo v A1.

Če nisi nikoli sedel na nikakršnem mopedu jaz ne vidim nobenega razloga, da bi moral dobit dovoljenje za vožnjo v prometu samo zato ker si naredil izpit za avto. Medtem ko ima predlagan predlog vsaj smisel.

Popravljeno . Popravil Jure
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za kompliment.

Pravilno si napisal/a rdeci_vragec. Le če že poseduješ AM izpit nekaj let (dal sem 3 lahko pa tud več oz. pač neka ocena). Dobro se zavedam, da marsikdo ki ima avto ni nikoli vozil motorja. Zato take ljudi treba pač izključit ker morejo prvo dobit nekaj izkušenj na dvokolesniku, šele na to pa morejo dokazat da obvladajo 125ccm.

Osebno menim, da 3 leta je več kot dovolj izkušenj za prestop na 5kW močnejši motor.

Zdaj ko razmišljam mogoče bi to bilo celo v prid avtošol. To pa zato ker mogoče bi mladeniči raje delali drag AM izpit, vedoč, da bodo lahko dobili A1 ob avtu. Trenutno pa zna bit, da marsikdo ne gre delat za AM ker raje počaka na A2 oz A neomejeno, predvsem zaradi cene izpita. Če bi dali eno kategorijo "zastonj" mogoče bi folk bolj z veseljem navalu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jz vem da bi, ker ne nucam motorja za divjat, ampak glede na zdajšnjo zakonodajo čakam na 18 leto in 35 kw :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...
  • 2 tedne pozneje...

Predstavljeni argumenti so na eni in drugi strani dobri .. meni pride na misel le eno -- že zdaj, ko moramo opravljati vozn.izpite za vsako kategorijo posebej, se izkaže, da ne znamo oceniti realno svojih sposobnosti glede obvladljivosti vozila ( predvsem mislim tukaj na A-kat)... saj si marsikdo kupi vozilo, ki ni primerno njegovi fizični moči, kaj šele pospravljeno podstrešje... :( ..

Edino, kar se izkaže kot dobro v praksi so res izkušnje,;

ne moremo se primerjati z ostalimi državami, ki nudijo ljudem drugačne možnosti... saj nimamo enakega programa usposabljanja, enakih možnosti učenja, predstavitev, preizkušanj, mentaliteta ni povsod podobna...

takšne spremembe so možne, ampak na daljši rok, prevzgoja ljudi, potem ostalo.. pri nas pa vse poteka ravno obratno..

Pohvala pa za razmišljanje o izboljšavah -- zato smo tukaj, da lahko vsak doda en mozaik :)

Lp, petra

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

-- že zdaj, ko moramo opravljati vozn.izpite za vsako kategorijo posebej, se izkaže, da ne znamo oceniti realno svojih sposobnosti glede obvladljivosti vozila ( predvsem mislim tukaj na A-kat)... saj si marsikdo kupi vozilo, ki ni primerno njegovi fizični moči, kaj šele pospravljeno podstrešje... :( ..

...

Budalaština, da ji ni para. Kdor kaj motorira po svetu in kdor sam kdaj sede v sedlo enoslednika, točno ve, da pride fizična moč v upoštev šele, ko si ga že enkrat oreng usral! 50 kilsko dekletce visoko komaj poldrugi meter z lahkoto obvlada 250kg-ramsko mrcino z 200KM, če ima le kaj med ušesi in je količkaj spretna.

Kar se pa tiče pospravljenega podstrešja, ga noben vladni ukrep niti 500 izpitov za vsak ccm ne prineseta!

To sranje od sprememb je le nov način kasiranja penezov in preganjanja pri nas še vedno marginaliziranega načina prevoza!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

Upam da je prava tema ampak nekje sem prebral da lahko začneš z vožnjo za AM kategorijo šele ko si star 15 let.Sedaj me pa zanim če to drži,ali je še vedno da lahko narediš pri 15 že izpitno vožnjo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!