Skoči na vsebino

gradivo


Priporočene objave

Objavljeno

Pozdravljeni,

zanima me kje bi se dalo pri nas dobit kakšne knjige, ki so na sledeči strani:

http://www.elaboriamo.com/

Najbolj me zanimajo knjige o predelava 2-4 taktni motor, Kako izracunas da dobis najboljsi izkoristekm gradnja izpuha, itd...

hvala

lp

Objavljeno

veš, tuning oziroma predelava motorja je še vse kaj drugega kot na wc-ju prebrati knjigo in se potem z "bijaksom" lotiti sesalnih in izpušnih kanalov.

veliko knjig si lahko sposodiš v knjižnjicah, recimo centralna tehniška knjižnjica v ljubljani...

nekaj knjig imajo tudi na strojni fakulteti.

priporočljivo je tudi to, da si pogledaš v strojniškem priročniku kako zadeve delujejo, kaj pravi termodinamika, preberi kakšno knjigo o toplotnih strojih,...

firbec me matra, kateri motor konkretno bi ti predeloval?

l.p.

Objavljeno

Pozdravljen :)

najbrz da bom sol v teh knjiznic, samo je en problem, jaz sem iz obale :) tako da kaksna vecja informatica o tej knjiznici bi prisla prav, ves mogoce kaksen naslov knjige?

za probat, sem mislim da bi pripravil en midi moto z motorjem od 125 ali 250ccm..dvotaktni( da bi se prej naucil)(home made vse :) )

pol pa bi sol na kaj mocnejsega :) kaksen 600ccm 4 taktno :)

rab bi se naucil pripravljat motrje za dirke :)

Objavljeno (popravljeno)

tukaj imaš nekaj naslovov... klik

pri nas jih boš verjetno bolj teško dobil, ostane ti edino da jih nabaviš prek neta

Popravljeno . Popravil P182
Objavljeno

Po moje bi pa v Kopru skoraj morala biti kakšna strokovna knjižnica... Sicer pa, -če greš v najbližjo knjižnico, pa ti bo knjižničarka ziher znala svetovati. Če se ne motim, so knjižnice povezane in medsebojno sodelujejo glede izposoje. Pa ti priskrbijo željeno strokovno literaturo. Poskusi..

Objavljeno

Jaz imsam en tak priročnik - knjižico sicer je Nemška. Naslov knjižice: Zweitakt-motoren und tuning Cristian Rieck! (CRISTIAN RIECK - VERLAG ISBN 3 - 924043 - 11 - 6 .

Sicer bi ti svetoval,da se raje posvetiš mehaniki in tjunanju 4-taktnih mašin, kajti 2-taktnim je ODKLENKALO !

Nevem če ti bo kaj uspelo namreč za tjunanje 4-taktnih mašin je že vse pogruntano samo ogromno denarja potrebuješ in je že vse narejeno samo cene ! :whistle: :whistle:

Navedel ti bom samo par zelo dragih stvari za v mašino, da dobiš iz nje več moči npr:

1.)Glavna gred (pobrušena - nitrirana,centrirana,polirana)

2.)Ojnice se zamenja z Titan ojnicami !

3.)bati zmanjšani na minimum (skoraj samo kapa z vodili s strani in samo z 2-mi obročki ali celo keramika!

4.)Lažji vztrajnik

5.)Posebna sklopka

6.)glava motorja največkrat kar komplet.Namreč v glavi seda ogromno narediti npr:Večji in gladkejši vsisni in izpušni kanali,večji premeri ventilov in manjši premer stebla ventila, krajša vodila ventilov in boljši materijali glede trdote,mazanja in hlajenja,močnejše vzmeti ventilov.

7.)drugačne ali celo krmiljene odmične gredi.

8.)Sprememba na pripravi goriva(pri starejših izvedbah večji vplinjači) pri novejših pa se to doseže z namestitvijo softvera tako za količino kot tudi za izgorevanje s pomočjo regulacije krmiljenja vžiga!

PS: vse to je že pogruntano, samo volja ni dovolj potrebno je samo velikooooo dnarja !! :hmm: :hmm:

Objavljeno (popravljeno)

Js bi ti svetoval da poleg branja knjig pojdi delat h kakšnemu mehaniku in tam se boš naučil osnov, da boš sploh znau držat ključ v rokah...

ko to obvladaš se lahko lotiš predelav ampak za to so potrebne izkušnje, znanje, volja in kot je bremzer rekel ogromno denarja

upam da te ne bo minilo vse, srečno :)

Popravljeno . Popravil Robyy
Objavljeno

uredu...samo obstajajo kaksne knjige ki se jih lahko dobi prek interneta? da bi jih pobral?

tezka da bom opubal...vpisal sem se na strojno v ljubljani, da bi cimvec vedel o tem, pa kot veste ni tako lahka šola in nebom nehal :D hehe

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

uredu...samo obstajajo kaksne knjige ki se jih lahko dobi prek interneta? da bi jih pobral?

Pejt v šolo pa čez tri leta pridi nazaj težit, ko ti bodo osnove tam razložili ...

Objavljeno

Sicer bi ti svetoval,da se raje posvetiš mehaniki in tjunanju 4-taktnih mašin, kajti 2-taktnim je ODKLENKALO !

To pa je res koristna objava začetniku, saj se najlažje učiš prav na 2T-motorju, kjer se tud za manjši denar da konkretno nekaj naredit.

Odklenkalo pa jim ni, še lepo število jih obstaja in jih celo proizvajajo.

Mene tudi te stvari zanimajo, samo žal nimam šole in prakse mehanika, to mogoče malo (ti imaš??- namenjeno naslovniku teme), pa tudi po tej poti je lažje,

kot pa s študijem knjig, ker na papirju je lahko vse enostavno, narediti pa ravno ne.

Tu je bolj pomembna praksa, ko razstaviš toliko in toliko mašin in vseh drugih delov motorja imaš malo drugačno sliko. Ko imaš še teoretično

znanje tudi, denar pa ima morda glavno vlogo, saj brez njega ne-glede koliko zmoreš ne bo šlo.

Dobro je imeti pomoč kakšnega mehanika, ki več ve, pri 2t najprej kanali, glava, uplinjač, resonanca izpuha, boljši bat itd..

4T 600ccm je pa že lahko jama brez dna, lahko celoten kit (npr.HRC), ali po delih ojnice, bati, odmične gredi, glava, kar se pač da kupiti.

Same dodelave v delavnici (povečanje kanalov, oblikovanje glave...) pa so že zelo zahtevna stvar in ne poznam nobenega, ki bi to delal.

Včasih vem, da je Akrapovič.

Zanimiva je tale stran http://mngforce.typepad.com/nc450vdev/nc450v-gen51.html, boš marsikaj zanimivega videl.

Tudi ta projekt je ustavil denar, cilj je bil dobit 100 konj iz 400cc mašine (na kolesu!), kar je že ranga motogp :worship:,

kot zanimivost.

Objavljeno

To pa je res koristna objava začetniku, saj se najlažje učiš prav na 2T-motorju, kjer se tud za manjši denar da konkretno nekaj naredit.

Odklenkalo pa jim ni, še lepo število jih obstaja in jih celo proizvajajo.

Mene tudi te stvari zanimajo, samo žal nimam šole in prakse mehanika, to mogoče malo (ti imaš??- namenjeno naslovniku teme), pa tudi po tej poti je lažje,

kot pa s študijem knjig, ker na papirju je lahko vse enostavno, narediti pa ravno ne.

Tu je bolj pomembna praksa, ko razstaviš toliko in toliko mašin in vseh drugih delov motorja imaš malo drugačno sliko. Ko imaš še teoretično

znanje tudi, denar pa ima morda glavno vlogo, saj brez njega ne-glede koliko zmoreš ne bo šlo.

Dobro je imeti pomoč kakšnega mehanika, ki več ve, pri 2t najprej kanali, glava, uplinjač, resonanca izpuha, boljši bat itd..

4T 600ccm je pa že lahko jama brez dna, lahko celoten kit (npr.HRC), ali po delih ojnice, bati, odmične gredi, glava, kar se pač da kupiti.

Same dodelave v delavnici (povečanje kanalov, oblikovanje glave...) pa so že zelo zahtevna stvar in ne poznam nobenega, ki bi to delal.

Včasih vem, da je Akrapovič.

Zanimiva je tale stran http://mngforce.typepad.com/nc450vdev/nc450v-gen51.html, boš marsikaj zanimivega videl.

Tudi ta projekt je ustavil denar, cilj je bil dobit 100 konj iz 400cc mašine (na kolesu!), kar je že ranga motogp :worship:,

kot zanimivost.

Meni nepotrebuješ o ničemer pisarit!! mogoče ti kaj pove, da sem se stem ukvarjal pred mnogo leti, ko sem sam vozil gorsko hitrostne dirke in tudi par relyev za pridobitev licence.Ko pa sem hotel še malo več pa se je vse končalo, kot sem že omenil zaradi financ.V prvem planu je bila gradnja hiše z mehanično delavnico ko je bilo to gotovo me je čakalo samo mnogo dela, leta pa so neusmiljeno tekla.Če pomislim nazaj mi ni žal in vem, da sem ubral pravo pot in danes si lahko privoščim nov avto z 178 Ps brez friziranja in to je dovolj za moje potrebe ! LP

Objavljeno

Preglej kake forume, mal povprašaj pa bo. Kar pogumno se loti zdeve in se drž mota Those who dare win? brez tveganja ni zmage evilgrin.gif

Objavljeno

mashina...newem kdo si in me niti ne zanima, samo taksne kot si ti na forumu pravim da so idioti...šole te navci prov manj, dokler se nekdo sam ne loti tega

ce te kaj moti glede mojih izjav...raje ne piši, ker nima smisla :) ndsm brat neumnih odgovorov :)

RHonda, sj ojnice in vse lahko naredis sam doma, ce imas potrebne stroje :) stružnice, itd :)

trojan 69: gledam gledam vse naokoli, sj že zdej pomagam kolegu pripravit r6 za na grobnik :D

samo večinoma stvari so kupljene iz trgovine, mene pa zanima kako se to računa, da se sam doma naredi :)

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

Da bi sam doma delal ojnice, bate, gredi itd. iz nule je pomoje fulll težko oz. skor nemogoče. Tolerance tukaj so dost majhne, poleg tega pa so tud stvari narejene iz posebnih zlitin. Vsaj pri visoko vrtečih se zadevah. Sem pa nekoč videl (men se zdi da je celo na forumu objavljen) da je nek stric v domači garaži združu dve mašine od CBX. iz dveh vrstnih 6 valjnikov je naredil V 12 valjnik evilgrin.gif

Kakšne resonančne izpuhe, kodifikacije kanalov, glav itd lahko velik laže delaš.

Objavljeno

ojnice so v večini kovane iz železnih legur... s struženjem se jih ne da narediti, kot alexx omenja (vidiš, res ti manjka še dosti teorije, da se pričneš tudi praktično ukvarjati s tuningom)...

doma imam motor, ki ima specifično moč 750KM / 1l delovne prostornine, ojnica pa je izrezkana iz aluminijevih zlitin.

mariskdo ne ve, toda svetovno gledano se ojnice visokozmogljivih motorjev izdelujejo v zreškem uniorju, metalurško naprednem podjetju...

alexx, vsi nismo letnik 1997. prosim, uporabljaj malo več knjižne slovenščine in malce manj slenga.

že res, da ti izkušnje da praksa, toda teoretična osnova je bistvo vsega... kot če bi pilota posedli za krmilo letala, brez da bi ga prej seznanili z osnovami letenja...

in osnova motorznastva se ne začne pri bijaksu, začne se dosti prej... bistvo vsega je termodinamika...

takih v stilu "no guts no glory" je dosti ali pod zemljo ali pa v bankrotu... včasih se splača učiti na tujih napakah, kajne?

p.s.: najboljša frizura so kubiki in kompresor. američani že vedo zakaj!!! :)

Objavljeno

ELO, smem vprašat kakšnen motor maš z 750KM?

Objavljeno

750KM/l

kdo je rekel da ima 1l delovne prostornine?

gre za tekmovalni motor RV avtomobila.

3.5ccm, 2.6 HP pri 47.000 vrt/min.

model avta od 0 do 100km/h pospeši v 1.7 sekunde.

igrača, jebiga...

pa vseeno tako dobra stvar za učenje o brušenju kanalov, portingu, poliranju, brušenju,...

flash-groot.jpg

Objavljeno

mariskdo ne ve, toda svetovno gledano se ojnice visokozmogljivih motorjev izdelujejo v zreškem uniorju, metalurško naprednem podjetju...

Jep, bil tam, videl, kako to počnejo. Pa ne samo ojnice, tudi mašine za marsikateri del prenosa za nekatere prestižne znamke nastajajo tam.

No, tudi Mashina je nastal kot plod TAM-a in Uniorja (moj fotr je tam delal dolga leta) :-).

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

ELO je pa res brez veze tu prikazuješ motor,ki nima NKAKRŠNE veze z tjunanjem saj to je motor koncepta z kakršnim pod nobenim pogojem nebi mogli izdelati za pogon nekega večjega stroja, ker je totalno NEUPORABEN !

Namreč to je 2-taktni DIZEL, res je da ima aluminijasto blajerico in ogromno obratov je pa skoraj brez navora in tak motorček lahko poganja kvečemu par dkg.težko igračko(avijonček,avtoček ali čolniček) kot si že sam napisal!

Ps:da nebi kdo pomislil,da ga poganja nafta !!! za gorivo potrebuje mešanico: 1/3 Eter,1/3 petrolej in 1/3 Ricinus olje

Objavljeno

Da bi sam doma delal ojnice, bate, gredi itd. iz nule je pomoje fulll težko oz. skor nemogoče. Tolerance tukaj so dost majhne, poleg tega pa so tud stvari narejene iz posebnih zlitin. Vsaj pri visoko vrtečih se zadevah. Sem pa nekoč videl (men se zdi da je celo na forumu objavljen) da je nek stric v domači garaži združu dve mašine od CBX. iz dveh vrstnih 6 valjnikov je naredil V 12 valjnik evilgrin.gif

Kakšne resonančne izpuhe, kodifikacije kanalov, glav itd lahko velik laže delaš.

nekje še imam posnetek tega strica na dvd-ju sam mislim da je iz dveh z 1300 nardil v-12 (anglež)delal je pa večinoma v kuhinji (mene moja na licu mesta zatolče če prvlečem garo v kuhno ,angleži so pravi odbiti majstri :D sam babe majo grde pa kuhat tud ne znajo.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

750KM/l

kdo je rekel da ima 1l delovne prostornine?

gre za tekmovalni motor RV avtomobila.

3.5ccm, 2.6 HP pri 47.000 vrt/min.

model avta od 0 do 100km/h pospeši v 1.7 sekunde.

igrača, jebiga...

pa vseeno tako dobra stvar za učenje o brušenju kanalov, portingu, poliranju, brušenju,...

flash-groot.jpg

ewo pa si našel stroj ,ki boljše potegne od V maxa :D

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)

Namreč to je 2-taktni DIZEL, res je da ima aluminijasto blajerico in ogromno obratov je pa skoraj brez navora in tak motorček lahko poganja kvečemu par dkg.težko igračko(avijonček,avtoček ali čolniček) kot si že sam napisal!

Ps:da nebi kdo pomislil,da ga poganja nafta !!! za gorivo potrebuje mešanico: 1/3 Eter,1/3 petrolej in 1/3 Ricinus olje

Ti podatki so pa en mal mim, ane?

Motor je 2-taktni , ni pa dizel, saj za vžig uporablja žarilno svečko in ne samovžig. Tudi gorivo ni petrolej ampak metanol, z različnimi dodatki nitrometana(5-25%) in visokokvalitetnega sintetičnega olja ali visoko rafiniranega ricinusa!

Taki motorji ne vozijo samo nekajgramskih igrač, ampak tudi več kilogramske makete zajetnih dimenzij!

Popravljeno . Popravil raza
Objavljeno

bremzer, pojma nimaš!!!

preberi si post od raza-ta...

moč je produkt navora in vrtljajev... jebiga, fizika... navor pride od ročice in tlaka, vrtljaji pa so odvisni tudi od hitrosti termodinamičnega procesa.

tudi agregati motogp motorjev večino svoje moči dosežejo na račun vrtljajev, bolj kot na račun navora... pa nad tem nihče ne jadikuje tako kot ti...

in ja, tak modelarski motor ima še kako veze s tjunanjem.

na tej preprosti igrači od motorja z notranjim izgorevanjem se lahko tako ali drugače spremeni:

-razmerje posameznih sestavin v gorivu,

-premer sesalnega kanala,

-razmerje gorivo/zrak v vseh režimih delovanja,

-hrapavost sesalnega kanala, kar vpliva na "mešanje" mešanice,

-toplotna vrednost svečke,

-kompresijo,

-maso gibajočih se delov,

-gladkost izpušnih, usmerjevalnih in drugih kanalov,

-porting and timing (trenutno ne najdem pravega slovenskega izraza),

-dolžino resonančnega izpuha,

-...

od vseh teh nastavitev in njihovih kombinacij so odvisne performanse motorja. in življenjska doba...

osnova je enaka, termodinamika in fizika...

če ob vsem tem uporabljaš možgan, se lahko kaj naučiš in potegneš paralele s tapravimi ultra super duper agregati, kot je npr. vrstni 4 valjni agregat, ki se uporablja v super-duper mopedu bmw k1200r.

jebiga, nismo vsi taki asi da bi se učili na nasinih spejs šatlih...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!