Skoči na vsebino

Razvoj CDI / TCI enote


Bi sodelovali pri razvoju?  

25 članov je glasovalo

  1. 1. Bi sodelovali pri razvoju vžigalne enote (CDI/TCI)?

    • DA
      8
    • DA, vendar nimam pojma o elektroniki
      5
    • DA, vendar nisem strokovnjak za OTTO motorje
      3
    • DA, vendar bi rad imel nekaj od tega
      4
    • NE, nisem zainteresiran
      9


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Pozdravljeni uporabniki foruma,

naj na začetku objavim eno kratko pripoved:

Kakšna dva mesca nazaj me je sosed prosil za pomoč. Kupil je ATV, ki je zgorel (stroj je baje deloval, kitajsko poreklo) in me je prosil, če mu lahko priklopim CDI (sem pač elektronik in je sumil da to znam). Nikakor ni prišlo do iskre. V teku tistega meseca je prinesel tri različne CDI-je, od katerih seveda nobeden ni deloval (vsaj v kontekstu njegovih pričakovanj - torej sploh ne). Ker sem imel težačenja že čez glavo, sem se poglobil na spletu o vžigih in sem našel načrt, ki je vseboval mikroprocesor, par elementov in seveda program. Vse skupaj sem sestavil po načrtu, sprogramiral mikroprocesor in testiral v doma na "suho". Stvar deluje... Včeraj sem inštrumentarije prestavil v njegovo garažo in ni delovalo. Po modifikaciji vezja smo dobili iskro in s tem delujoč TCI (razlika je v načinu vžiga tuljave ali cin-špule). ATV se je po dobra pol leta prebudil in deluje BP.

Naj še nekaj omenim: sem klical slovenskega proizvajalca CDI/TCI in mi je navedel ceno 120€ TCI + 40€ tuljava + 50€ programator. Torej 210€, zraven tega brez ohišja in še sam bi ga moral sestavit. Od gokarta brez garancije.

Nekaj podrobnosti o obstoječi TCI enoti:

- minimalni predvžig (idle) programiran

- maksimalni - omejitveni tudi programiran

- vnesnih 50 točk (se sprogramirajo po željeni krivulji od minimum do maximum)

- slaba stran: potreben programator za mikroprocesor in znanje programiranja v C jeziku (ni za vsakega uporabnika PC-ja)

Ideja, ki jo želim narediti/razviti je TCI/CDI (majhna razlika v sami elektroniki) enoto, ki bi vsebovala:

- enoto, kompatibilno z večino motornih koles in ATV

- programirano z prijaznim uporabniškim vmesnikom (z miško določimo krivuljo) povezanim na USB ali RS232 (krivulja bi se enostavno preko prenosnika prenesla v CDI/TCI enoto)

- možnost delovanja v vsaj dveh režimih (cesta, pista - torej dve različni krivulji, izbrani s stikalom na enoti)

- možnost momentalne spremembe preko tipkala na krmilu (podobno kot NOS pri avtomobilu, v kolikor bi se izkazalo da je efektivno)

- sorazmerno ugodna cena enote in navsezadnje tudi serijska proizvodnja

Na tale forum se obračam iz razlogov:

- ne poznam motornih koles v toliki meri, da bi se tega lahko lotil sam (kot nameščenega PICK-UP odjemalca(ev) proti mrtvi točki bat - npr.38 stopinj)

- ne poznam pravilnih krivulj predvžiga za posamezna motorna kolesa in režimom delovanja (kaj je boljše na cesti in kaj na pisti), torej optimalne krivulje

Trenutno imam na razpolago naslednje motorizirane naprave za test:

- 2x hyosung 650

- 2x ATV (300 ccm, kitajski)

- 1x ATV can-am

- 3x skuter 50ccm (predelanih na 80ccm)

- 1x skuter 125 ccm

- 1x BMW F650

- 1x aprilia 125

Tudi priprava za simuliranje obratov deluje do 25000 RPM

V primeru, da je kdo zainteresiran za sodelovanje pri razvoju, vas naprošam, da se oglasite v tej temi.

V primeru, da je tema ni na pravem mestu v forumu, naprošam administratorja, da jo prestavi tja, kamor sodi.

Želim vam lep večer še naprej.

Merlin

Popravljeno . Popravil merlin
Objavljeno

TAZGA RABMO!!! ej - glih pri razvoju ne bi sodeloval , ker nisem prav glavca , motor pa ti lahko pripeljem za posnet ... sicer je eden od dveh zaenkrat v slo pa še 30 let star , a po svetu se jih vozi še malo morje .. pa meni bi ena cdi prišla prav ... srečno in lp

Objavljeno

Zanimiv projekt... :)

Na tale forum se obračam iz razlogov:

- ne poznam motornih koles v toliki meri, da bi se tega lahko lotil sam (kot nameščenega PICK-UP odjemalca(ev) proti mrtvi točki bat - npr.38 stopinj)

- ne poznam pravilnih krivulj predvžiga za posamezna motorna kolesa in režimom delovanja (kaj je boljše na cesti in kaj na pisti), torej optimalne krivulje

Stvari poznam bolj 'ljubiteljsko', prebral sem par knjig na to temo (nazadnje Engine Management: Advance Tuning (Performance How-To S-A Design)).

Skratka - na 'pamet' se tega pravzaprav ne da delat. Lahko sicer 'uganeš' krivulje oz. mape, ki bodo delale - bodo pa verjetno daleč od 'optimuma'.

Za kolikor toliko resno delo potrebuješ valje z zavoro, razne senzorje (WB lambda, knock, EGT, ... ), s katerimi lahko ugotavljaš stanje in delovanje motorja.

Glede na to, da omenjena knjiga ne stane veliko, priporočam, da si jo nabaviš.

D.

  • Všeč mi je 2
  • Ni mi všeč 1
Objavljeno

TAZGA RABMO!!! ej - glih pri razvoju ne bi sodeloval , ker nisem prav glavca , motor pa ti lahko pripeljem za posnet ... sicer je eden od dveh zaenkrat v slo pa še 30 let star , a po svetu se jih vozi še malo morje .. pa meni bi ena cdi prišla prav ... srečno in lp

Pozdrav, ravno sem se vrnil iz terena ( ja, tudi jaz delam terensko :) ). Ideja po moje tudi ni slaba, resda se je razvila iz kitajca, vendar je trenutno samo v težkih plenicah. Glede snemanja motorja, je osnovni problem v tem:

- kakšen tip vžiga je, delijo se v v osnovi na:

- CDI z vgrajenim pretvornikom na višjo napetost (iz agregata sta speljana dva voda, en vod je za regulator ki polni akumulator - trije debelejši kabli , drugi za signal oz. PICK-UP - dva malo tanjša kabla, ki daje referenco CDI enoti)

- CDI z zunanjim virom višje napetosti (iz agregata so speljani trije vodi, prvi s tremi kabli za regulator, drugi za PICK-UP in tretji - visokonapetostni za polnenje tuljave - speljan je tudi na CDI enoto)

- TCI, ki ima dva voda (dva - tanjša - signal na TCI enoto, tri debelejše za regulator napetosti za akumulator)

Se priporočam za ponetek delovanja...

Kako prepoznamo razliko med TCI in CDI vžigalno tuljavo:

- CDI: Če priklopimo merilnik upornosti na primarno navitje - tisto, ki ima dve priključeni žici - (unimer, multimeter - damo izbor na R-upornost) bi naj bila vrednost med 80 in 120 OHM

- TCI: Če priklopimo merilnik upornosti na primarno navitje - tisto, ki ima dve priključeni žici - (unimer, multimeter - damo izbor na R-upornost) bi naj bila vrednost pod 5 OHM

LP in hvala za odgovor

Objavljeno

Pozdrav, ravno sem se vrnil iz terena ( ja, tudi jaz delam terensko :) ). Ideja po moje tudi ni slaba, resda se je razvila iz kitajca, vendar je trenutno samo v težkih plenicah. Glede snemanja motorja, je osnovni problem v tem:

- kakšen tip vžiga je, delijo se v v osnovi na:

- CDI z vgrajenim pretvornikom na višjo napetost (iz agregata sta speljana dva voda, en vod je za regulator ki polni akumulator - trije debelejši kabli , drugi za signal oz. PICK-UP - dva malo tanjša kabla, ki daje referenco CDI enoti)

- CDI z zunanjim virom višje napetosti (iz agregata so speljani trije vodi, prvi s tremi kabli za regulator, drugi za PICK-UP in tretji - visokonapetostni za polnenje tuljave - speljan je tudi na CDI enoto)

- TCI, ki ima dva voda (dva - tanjša - signal na TCI enoto, tri debelejše za regulator napetosti za akumulator)

Se priporočam za ponetek delovanja...

Kako prepoznamo razliko med TCI in CDI vžigalno tuljavo:

- CDI: Če priklopimo merilnik upornosti na primarno navitje - tisto, ki ima dve priključeni žici - (unimer, multimeter - damo izbor na R-upornost) bi naj bila vrednost med 80 in 120 OHM

- TCI: Če priklopimo merilnik upornosti na primarno navitje - tisto, ki ima dve priključeni žici - (unimer, multimeter - damo izbor na R-upornost) bi naj bila vrednost pod 5 OHM

LP in hvala za odgovor

lahko se kdaj oglasim pri tebi ali pa ti pri meni če greš mimo domžal pa zmeriš ... upornosti mam pa pri hčeri dovolj :D

Objavljeno

Zanimiv projekt... :)

Stvari poznam bolj 'ljubiteljsko', prebral sem par knjig na to temo (nazadnje Engine Management: Advance Tuning (Performance How-To S-A Design)).

Skratka - na 'pamet' se tega pravzaprav ne da delat. Lahko sicer 'uganeš' krivulje oz. mape, ki bodo delale - bodo pa verjetno daleč od 'optimuma'.

Za kolikor toliko resno delo potrebuješ valje z zavoro, razne senzorje (WB lambda, knock, EGT, ... ), s katerimi lahko ugotavljaš stanje in delovanje motorja.

Glede na to, da omenjena knjiga ne stane veliko, priporočam, da si jo nabaviš.

D.

Rez zanimiv projekt trance_25_naughty.gif

Če se spomiš - lani - sem bil pri tebi in sem se na lastne oči prepričal da motociklizem zate ni ravno "ljubiteljski" (prišel sem z Gregorjem "poslušat" HUSOTA, ko sem mojemu predeloval izpuh). Najbolj me je impresioniziral tisti črni strojček z rožicami whistle.gif

Imaš ti to knjigo mogoče doma? Bi se priporočal za izposojo, mogoče na kavici v estradi,glamuru ali maxiju ? rolleyes.gif

Prebral sem tudi tvoj prispevek o zavorah na tem forumu... Nisi samo ljubitelj ampak za večino tukaj STROKOVNJAK. respect.worship.gif

Na pamet je takšne stvari sila nespametno delat. Zato sem obrnil sem. Mogoče bo kaj nastalo iz tega, mogoče ne. Če ne poskusimo ne vemo.

Glede resnega dela: omenil si valje z zavoro: Je to kot neke vrste DYNO TEST ? Torej en močan elektromotor(ali generator) ki deluje kot generator, na katerem se meri moč na pogonskem kolesu/kolesih ? Nima tega Akrapovič ? Mislim da je bratranec dobil DYNO poročilo pri predelavi Ducatija - bil je testni model. Takšen tester ni enostaven, saj je potrebno kot breme (bremza) namestit elektromotor(generator) vsaj 150kW, če odštejemo izkoristek, je možno pri 150kW meriti moči do slabih 200 PS. Če se motim ali narobe interpretiram me prosim popravi...

Druga stvar so sonde/senzorji/tipala. Problem se mi zdi, da pri športnih izvedbah motociklov gre npr. več porabe v moč, torej so izpustni plini bolj postranskega pomena. Vsekakor se strinjam, da je potrebno biti v mejah maksimalnih vrednosti merjenih vrednosti. Pri avtomobilu je tako, da lambda kontrolira/sporoča/regulira agregatu vbrizg goriva glede na emisije v izpuhu in ne na optimalno moč. Knock senzor zaznava "kleklanje ventilov" - deluje na osnovi vibracij,zvoka, motečih frekvenc ? Če se motim me prosim popravi, saj sem vendarle samo elektronik/štromar wallbash.gif...

Nekaj mi ni najbolj jasno pri prodajalcih športno usmerjenih CDI-jev... Ali so mape samo kopirane iz interneta ali so dejansko narejene s pomočjo priprav na specifičnem agregatu?

Primer: Moj HUSO, na forumu je bilo govora, da če zamenjaš dize s suzukijevimi SV650, moraš navrtat AIRBOX. Jaz sem v prvi fazi predelal izpuh in ni deloval brez "zauga". Ko sem zamenjal dize je bilo OK, brez modifikacije količine dovodnega zraka (čisto testno, brez analize in preizkušeno samo na cesti - tudi grel se je manj).

Še nekaj: Na F1 in MOTOGP je jasno vidno, da se karakteristike (menjalnik, ketna-prenos) spreminja glede na dirko. Glede predvžiga nisem zasledil informacij. Nastavitev je odvisna od več parametrov, ne samo od mapping krivulje.

Ideja te CDI enote je, da je orodje, v osnovi naložena z STOCK krivuljo (kot je original na specifični konfiguraciji motocikla) z možnostjo spreminjanja krivulje uporabika, torej:

- maksimalni dovoljeni obrati

- predvžig pri mirovnem teku ter

- poljubna konfiguracija krivulje od mirovnega teka (štandgas) do maksimalnih obratov.

Vsekakor samo orodje in ne končna rešitev kot - kupi in imel boš 20% večjo moč!

Mislim, da akrapovič tudi spremeni/dodela/menja CDI enoto, da doseže optimalno moč pri optimalnem izkoristku.

Vse kaj sem napisal do sedaj je le subjektivno mnenje, za to te naprošam, da me popraviš...

Forgive me, I'm only electrician whistle.gif

Jutri nisem terenski, tako da se bom prej oglasil...

Lp vsem

Objavljeno

lahko se kdaj oglasim pri tebi ali pa ti pri meni če greš mimo domžal pa zmeriš ... upornosti mam pa pri hčeri dovolj :D

Drugi teden sem v LJ, tako da lahko kako rečema na to temo, mogoče tudi kaj pomerima. Če pa imaš željo priti v MB pa tudi ni problema, samo do ponedeljka ne, ker ima moja najdražja tridesetko.. pa ji moram stat ob strani closedeyes.gif

Upornosti je tudi pri naši tamali dovolj, samo jaz mam raje tisto v številkah - na inštrumentu. rolleyes.gif

LP

Objavljeno

Drugi teden sem v LJ, tako da lahko kako rečema na to temo, mogoče tudi kaj pomerima. Če pa imaš željo priti v MB pa tudi ni problema, samo do ponedeljka ne, ker ima moja najdražja tridesetko.. pa ji moram stat ob strani closedeyes.gif

Upornosti je tudi pri naši tamali dovolj, samo jaz mam raje tisto v številkah - na inštrumentu. rolleyes.gif

LP

imaš pm ..pokliči pa se dobiva :OK:

Objavljeno

Pozdrav vsem,

je možno, da bi mi kdo prilepil povezave do service manualov od motociklov, ki jih vozite ? Zanima me predvsem električna shema za regulator ter CDI povezava z vžigalnimi tuljavami.

Hvala in LP

Objavljeno

Imaš ti to knjigo mogoče doma? Bi se priporočal za izposojo, mogoče na kavici v estradi,glamuru ali maxiju ? rolleyes.gif

Ja, knjigo imam doma in sem jo 1x že na hitro prebral, tako da ti jo lahko posodim...

Ko uporabiš kratico 'CDI' - misliš dejansko le na nadzor vžiga, ali misliš tudi celoten 'engine management' (torej tudi vžig in gorivo)?

Slednje namreč že obstaja v (delno) DIY izvedbah - npr. Megasquirt, VEMS, ...

Glede resnega dela: omenil si valje z zavoro: Je to kot neke vrste DYNO TEST ? Torej en močan elektromotor(ali generator) ki deluje kot generator, na katerem se meri moč na pogonskem kolesu/kolesih ? Nima tega Akrapovič ? Mislim da je bratranec dobil DYNO poročilo pri predelavi Ducatija - bil je testni model. Takšen tester ni enostaven, saj je potrebno kot breme (bremza) namestit elektromotor(generator) vsaj 150kW, če odštejemo izkoristek, je možno pri 150kW meriti moči do slabih 200 PS. Če se motim ali narobe interpretiram me prosim popravi...

Tako je, mislim 'chassis dyno' in obstaja v dveh osnovnih izvedbah.

Najpogostejši so inercijski, kjer motor preko kolesa pospešuje velik valj znane mase in glede na hitrost pospeševanja se lahko v določenih intervalih izračuna moč motorja, iz tega pa se nato izračuna še navor. Inercijski dyno žal ni najbolj primeren za dejansko mapiranje, saj motorja ne moreš držat na določeni obremenitvi dovolj dolgo, da bi lahko ugotovil optimalne nastavitve (bodisi predvžiga, bodisi goriva).

Drugi tip pa je 'brake dyno', kjer z 'nečim' obremeniš s točno določeno obremenitvijo. To je lahko elektromotor / generator, hidravlika, voda, 'eddy current' (žal nimam pojma, kako se temu reče v slovenščini).

Prednost teh dynotov je v tem, da lahko ti motor nekaj časa držiš na 3000 obratih pri 40% obremenitvi, sproti spreminjaš parametre vžiga in vbrizga goriva in takoj vidiš odziv.

Akrapovič zelo verjetno ima kaj takega, dvomim pa, da to 'rentajo'...

Druga stvar so sonde/senzorji/tipala. Problem se mi zdi, da pri športnih izvedbah motociklov gre npr. več porabe v moč, torej so izpustni plini bolj postranskega pomena. Vsekakor se strinjam, da je potrebno biti v mejah maksimalnih vrednosti merjenih vrednosti. Pri avtomobilu je tako, da lambda kontrolira/sporoča/regulira agregatu vbrizg goriva glede na emisije v izpuhu in ne na optimalno moč. Knock senzor zaznava "kleklanje ventilov" - deluje na osnovi vibracij,zvoka, motečih frekvenc ? Če se motim me prosim popravi, saj sem vendarle samo elektronik/štromar wallbash.gif...

En najpomembnejših senzorjev je 'wideband' lambda (O2) senzor, ki meri razmerje preostalega kisika / goriva v izpušnih plinih. Tako v grobem je optimalna nastavitev takšna, da po izgorevanju ne ostane nič kisika in tudi nič goriva oz. 'lambda = 1'.

Če gre samo za CDI / TCI enoto - torej samo za nadzor vžiga, ne pa tudi vbrizga goriva, precej teh stvari odpade in se stvari nekoliko poenostavijo - še vedno pa niso ravno 'trivialne'.

Mislim, da akrapovič tudi spremeni/dodela/menja CDI enoto, da doseže optimalno moč pri optimalnem izkoristku.

Za resne dirkalne zadeve vsekakor... :)

No, za knjigo se lahko zmeniva.

D.

PS: http://www.edubs.net/bikestuff/ - tukaj je nekaj manualov, a so v glavnem od motorjev z vbrizgom.

Objavljeno

Ja, knjigo imam doma in sem jo 1x že na hitro prebral, tako da ti jo lahko posodim...

trance_27_notworthy.gif Hvala, se boma za enkrat naslednji teden dogovorila...

Ko uporabiš kratico 'CDI' - misliš dejansko le na nadzor vžiga, ali misliš tudi celoten 'engine management' (torej tudi vžig in gorivo)?

Z kraticama CDI(Capacitor discharge ignition) in TCI(transistor controlled ignition) sem mislil izključno na nadzor/kontrolo vžiga. Za celoten "engine management" nimam ustreznega znanja. Mogoče kdaj v prihodnosti, zaenkrat je bilo mišljeni le kot vžigalna enota.

Tako je, mislim 'chassis dyno' in obstaja v dveh osnovnih izvedbah.

Najpogostejši so inercijski, kjer motor preko kolesa pospešuje velik valj znane mase in glede na hitrost pospeševanja se lahko v določenih intervalih izračuna moč motorja, iz tega pa se nato izračuna še navor. Inercijski dyno žal ni najbolj primeren za dejansko mapiranje, saj motorja ne moreš držat na določeni obremenitvi dovolj dolgo, da bi lahko ugotovil optimalne nastavitve (bodisi predvžiga, bodisi goriva).

Drugi tip pa je 'brake dyno', kjer z 'nečim' obremeniš s točno določeno obremenitvijo. To je lahko elektromotor / generator, hidravlika, voda, 'eddy current' (žal nimam pojma, kako se temu reče v slovenščini).

Prednost teh dynotov je v tem, da lahko ti motor nekaj časa držiš na 3000 obratih pri 40% obremenitvi, sproti spreminjaš parametre vžiga in vbrizga goriva in takoj vidiš odziv.

Akrapovič zelo verjetno ima kaj takega, dvomim pa, da to 'rentajo'...

Bom malo preiskal, na to temo, hvala za pojasnilo.

En najpomembnejših senzorjev je 'wideband' lambda (O2) senzor, ki meri razmerje preostalega kisika / goriva v izpušnih plinih. Tako v grobem je optimalna nastavitev takšna, da po izgorevanju ne ostane nič kisika in tudi nič goriva oz. 'lambda = 1'.

Če gre samo za CDI / TCI enoto - torej samo za nadzor vžiga, ne pa tudi vbrizga goriva, precej teh stvari odpade in se stvari nekoliko poenostavijo - še vedno pa niso ravno 'trivialne'.

Vem, da ni trivialno. Bolj se poglabljam v to temo, več vprašanj se odkriva. Sicer pa ogovori tudi prihajajo.

No, za knjigo se lahko zmeniva.

Še enkrat hvala.

Objavljeno

Pozdrav vsem,

je možno, da bi mi kdo prilepil povezave do service manualov od motociklov, ki jih vozite ? Zanima me predvsem električna shema za regulator ter CDI povezava z vžigalnimi tuljavami.

Hvala in LP

Jaz ti lahko pošljem navodila za Yamaha YZF 600R Thundercat. Na netu jih več ne najdem. Mam pa jih v pdfjih. Lahko daš kak mail na PM ali pa jih bom ob priliki kam uploadal in dal link.

Objavljeno (popravljeno)

Pozdrav vsem,

je možno, da bi mi kdo prilepil povezave do service manualov od motociklov, ki jih vozite ? Zanima me predvsem električna shema za regulator ter CDI povezava z vžigalnimi tuljavami.

Hvala in LP

Ko prebiram tvoje poste imam občutek,da boš odkril že zdavnaj pogruntano ali pa krivi pulfer !!! :whistle:

Popravljeno . Popravil Bremzer
Objavljeno

Jaz ti lahko pošljem navodila za Yamaha YZF 600R Thundercat. Na netu jih več ne najdem. Mam pa jih v pdfjih. Lahko daš kak mail na PM ali pa jih bom ob priliki kam uploadal in dal link.

Pozdravljen, sem ti poslal pm. Hvala

Objavljeno

Ko prebiram tvoje poste imam občutek,da boš odkril že zdavnaj pogruntano ali pa krivi pulfer !!! :whistle:

Seveda je že zdavnaj pogruntano. Otto agregat je bil patentiran leta 1876 in do sedaj so se spremenile samo nianse. Pa se vseeno fijakaš veselo okoli. Zakaj že?

Sem pa na tem forumu prebral kaj nekaj tvojih - še brumer - postov in vidim da samo pljuvaš na karbit. Če ne moreš napisat kaj konstruktivnega ali pa vsaj zanimivega, bodi raje tiho in prezri to temo.

Če pa si že taki strokovnjak ali motorist pa si kupi vžig, ki ga lahko programiraš. Potem pa napiši ceno in izkušnje. Do takrat pa ne demoraliziraj uporabnikov na forumu in jim jemlji veselja do inovacij. Saj ne rabiš sodelovat, ne rabiš nič pošiljat in ne rabiš svetovat (glede na tvoj post niti nimaš kaj svetovat). Hvala

LP

Objavljeno

Seveda je že zdavnaj pogruntano. Otto agregat je bil patentiran leta 1876 in do sedaj so se spremenile samo nianse. Pa se vseeno fijakaš veselo okoli. Zakaj že?

Sem pa na tem forumu prebral kaj nekaj tvojih - še brumer - postov in vidim da samo pljuvaš na karbit. Če ne moreš napisat kaj konstruktivnega ali pa vsaj zanimivega, bodi raje tiho in prezri to temo.

Če pa si že taki strokovnjak ali motorist pa si kupi vžig, ki ga lahko programiraš. Potem pa napiši ceno in izkušnje. Do takrat pa ne demoraliziraj uporabnikov na forumu in jim jemlji veselja do inovacij. Saj ne rabiš sodelovat, ne rabiš nič pošiljat in ne rabiš svetovat (glede na tvoj post niti nimaš kaj svetovat). Hvala

LP

Hitro si ga pogruntal.

Sam osebno sem vesel, da poleg tebe še nekaj uporabnikov razmišlja o tehničnih stvareh s svojo glavo in niso kot ovce, češ, motor ali avto je treba peljat k mehaniku.

Sam sem iz nekaterih projektov, (če jih lahko tako imenujem) pridobil izkušnje in znanje, v bodoče pa se jih morda ne bom več loteval. Vem pa, kako je določena stvar narejena, kako se popravi in to je zame dovolj.

Jebiga, sem pač radoveden in ta radovednost me je kdaj tudi drago stala, ampak zaradi tega mi pač ne more vsak solit bučk.

lp A

Objavljeno

Vem pa, kako je določena stvar narejena, kako se popravi in to je zame dovolj.

...ampak zaradi tega mi pač ne more vsak solit bučk.

lp A

to je to...

...sicer....tu pa tam mora kaki bremzer tudi obstajat... mogoče mu je "serviser" dodatno zakasiral, ko mu je dodil kompresijo v mašino whistle.gif, zdaj pa je jezen..

LP

Objavljeno

Seveda je že zdavnaj pogruntano. Otto agregat je bil patentiran leta 1876 in do sedaj so se spremenile samo nianse. Pa se vseeno fijakaš veselo okoli. Zakaj že?

Sem pa na tem forumu prebral kaj nekaj tvojih - še brumer - postov. Če ne moreš napisat kaj konstruktivnega ali pa vsaj zanimivega.

Če pa si že taki strokovnjak ali motorist pa si kupi vžig, ki ga lahko programiraš.

LP

Ni govora o OTO agregatu ampak samo o vžigu !

Vozim se z OTO agregatom,ker mi elektro in Wanjkelj nesedeta!

Neberi BRUMER in BREMZER postov (daj na ignore)upam da znaš!

Zase vžiga (nikakršnega)nepotrebujem vse mi nastavijo na servisu z vedno novim(boljšim)že 3-tjim softverom! :hmm:

Objavljeno

Ni govora o OTO agregatu ampak samo o vžigu !

Kaj pa je vžig naredil oto motorju? uporabnega... drugače bi ga dizli tudi imeli (ali ne?)trance_26_nono.gif

Vozim se z OTO agregatom,ker mi elektro in Wanjkelj nesedeta!

Wankel je razred zase (kateri motocikel ga ima?) Zraven tega pa s stališča vžiga ni razlike. Wankel agregat je samo izpeljanka OTO motorja, na malo drugačen - malo manj racionalen način (rapidni padec izkoriska z obrabo)

Elektro pa tako ali tako ni zate, saj delaš ture z ogromno kilometri , ali pa tudi ne ?? Mogoče bi si lahko enkrat karakteristike brezkrtačnih elektromotorjev prebral. Če bi, bi ugotovil, da nima tvoj moped osnovne šanse v izkoristu(da se o navoru ne pogovarjamo) proti omenjenim elektro motorjem. Trenutna težava je samo v skladiščenju energije (elektrike), ki se pa bo seveda slej kot prej izpopolnila - beri avtomija vozila.

Neberi BRUMER in BREMZER postov (daj na ignore)upam da znaš!

Za kaj pa tako skeptično(negativno) gledaš na vsak projekt/inovacijo/idejo ?

Zase vžiga (nikakršnega)nepotrebujem vse mi nastavijo na servisu z vedno novim(boljšim)že 3-tjim softverom! :hmm:

Verjamem... Kaj pa tvoj tretji "softver" premore proti prvim? Sam sem delal na servisu (VW) in so mi bile te posodobitve sila zanimive. Po pregledu logov (zgodovine sprememb programske opreme - nadgradnje) so bili odpravljeni LE "bug-i" ali hrošči ( v določeni okoliščini je zasvetila lučka za to in ono, nenadnen padec moči,... ).

Naj te pomirim, z naganjem "softvera" ali programske opreme(govorim o original STOCK agregatu in ne tuning) se samo in izključno optimira agregat (odpravijo hrošči, optimizira izpuh,.. ) Nikakor pa ti ne bo pooblaščen servis dvignil obratov, nastavil večji navor ali kakorkoli drugače posegal v karakteristike motorja, saj bi s tem moral delat homologacijo, ker bi se le te spremenile.

Tuning pa je čisto nekaj drugega...

LP

Objavljeno

Tudi motocikli so bili z Wanklovim agregatom in to že davnega leta 1974.

Enega sem že videl tudi pri nas na srečanju veteranov.

LP

Hercules%20W2000%201974.jpg

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Tudi motocikli so bili z Wanklovim agregatom in to že davnega leta 1974.

Enega sem že videl tudi pri nas na srečanju veteranov.

LP

Hercules%20W2000%201974.jpg

Pošteno, samo roko na srce. Wankel ni za motocikle. Še za avtomobile se ne obnese(na daljši rok). Drugače pa zanimiva zgodba tega mopeda.

http://www.motorcycle-usa.com/289/1965/Motorcycle-Article/Memorable-Motorcycles-Hercules-W2000.aspx

Tudi dizelski agregati v motornih kolesih:

http://www.dieselbike.net/oldproduction/oldproduction.htm

Ali pa na parni pogon:

http://www.steamcar.net/field.html

Prebil se je le klasičen OTO motor....

LP

Objavljeno

Tudi motocikli so bili z Wanklovim agregatom in to že davnega leta 1974.

Enega sem že videl tudi pri nas na srečanju veteranov.

LP

Hercules%20W2000%201974.jpg

a tega http://www.suzukicycles.org/RE5/RE5-Rotary.shtml ? sorry za :topic: sam ko je tako huuud...

  • 2 mesecev pozneje...
Objavljeno

Pozdrav vsem skupaj,

Poletje je bilo kar delovno in naporno. Pa še malo dopusta smo si privoščili.

No, glede CDI/TCI enote je nastal prototip.

Zdaj je na testu v ATV-ju. Krivulja se da spreminjat, kakor tudi kot pick-up-a.

Trenutno je TCI prirejen samo za en cilinder.

Bomo videli, kako se bo obnesel v praksi.

Tukaj pa je še en filmčen ba tubi in malo slikic.

LP

Objavljeno

Pa te krivulje pa vžig dejansko lahko reguliraš z power commanderjem kot je meni znano...

Lepo pa da si se lotil :notworthy:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!