AREA Objavljeno December 29, 2002 Opozori Objavljeno December 29, 2002 O.K. vem da smo o tem oz. nečem podobnem že enkrat govorili ampak kljub temu da sem pregledal preko 90 različnih tem od A-Ž tega nisem našel...no da preidem k bistvu; voziš in nič hudega sluteč naletiš na situacijo, ki zahteva hitro ampak odločno dejanje, ki ti reši kožo. Primer: grem v levi nepregledni, zaprt ovinek, rahlo nagnjen, ampak vozim dokaj počasi, kar pomeni da motor ni nevem kako stabilen. Pogled sicer mam usmerjen v izhod ovinka ampak ne vidi se dalje kot par metrov, nakar mi pride nasproti, na pol na mojem pasu zverinski avtobus (aha vozim čisto ob beli črti na mojem pasu). Ko ga zagledam postanem lahko trd od straha in se zabijem, lahko pa...hja, pa smo tam - kak motor iz levega nagiba "vrečt" v desnega če pelješ gor v breg, imaš malo hitrost (cca 40km/h) avtobus pa zagledaš cca. 8m pred sabo? :shock: Danes sem mel svinsko srečo, še sam ne vem kaj sem naredo ampak se mi zdi da me vedno ne bo reševala taka sreča. O.K. ta tema ni za razpredanje o pripetijah ampak predvsem za razčenitev posameznih reakcij, ki sledijo za uspešno izognitev oviri. Zdaj bi pa proso za kaki dober nasvet glede zgoraj opisane situacije, bom pa se čimprej probal udeležit treninga varne vožnje :oops:
Brrrm Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Po mojih izkušnjah najlažje spremeniš smer tako, da s krmilom rahlo (resnično z občutkom) suneš v nasprotno smer od tiste, v katero bi rad (giroskopski učinek vrtenja prednjega kolesa). Se motor takoj zravna (iz nagiba) in gre v novo smer.
Roman Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Za hitro spreminjanje smeri je najboljše, da se ne poskušaš nagibati skupaj z motorjem, ampak motor pod seboj nagneš v tisto smer, kamor hočeš zaviti, s telesom pa ostaneš bolj pokončno. V takem položaju motor zavije sam od sebe, pa še lažje se da nadzirati več ali manj zavijanja. Podobna situacija je tudi, če ti začne zmanjkovati ovinka - s telesom ostaneš bolj pokončen, motor pa bolj porineš k tlom in gre sam bolj v ovinek - podobno kot pri carving smučeh :) .
CAPIROMZY Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Za hitro spreminjanje smeri v ovinku-primeš za gas ga obrneš do konca :lol: da gre po zadnjem :shock: pol pa balanco obrneš v drugo smer in stvar je končana. :lol: :roll:
Zarja Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 - ne vozis po beli crti, ze zaradi tega, ker po crtah in podobnih oznakah ni pametno voziti-Pazi Drsi! -ob beli crti ne vozim tudi zato, ker visis v levem ovinku vsaj pol metra na nasprotnem pasu -se najvecji levaki so mi pa tisti, ki potebujejo oba vozna pasa, da odpeljejo ovinek -za hitro in varno spreminjenje smeri je po mojem mnenju bolje, ce ne telovadis prevec z motorjem ampak, sam maksimalno prestavis tezo na nasprotno stran, motor pa ostane zravnan, stabilen. Ucinek je seveda isti, se vrzes ti pod motor ali pa motor pod sebe... Zarja
Zarja Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Aja, pri 40km/h :shock: , sej to je isto, kot ce bi tam parkiral....pojma nimam! Mogoce vse skupaj spustis, pa steces stran. :lol: :twisted: :wink:
Roman Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 -za hitro in varno spreminjenje smeri je po mojem mnenju bolje, ce ne telovadis prevec z motorjem ampak, sam maksimalno prestavis tezo na nasprotno stran, motor pa ostane zravnan, stabilen. Ucinek je seveda isti, se vrzes ti pod motor ali pa motor pod sebe... Zarja Če se obesiš z motorja si s tem onemogočiš vsako hitro spreminjanje smeri, pa še motor zavija manj, kot če je bolj nagnjen, kar še poveča strah v kritični situaciji. Poglej recimo na kakšni spretnostni vožnji vožnjo skozi keglje - po tvoji logiki bi moral motor ostati čimbolj pokončen (pa še manj možnosti bi bilo, da zadeneš oviro), ampak se v takem položaju enostavno ne da hitro spreminjati smeri. P.S. Danes ob 19.15 je na DSF-u Motorvision - če bo ponovitev včerajšnje bo tudi nekaj tega o čemer tu teče debata.
smeško Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Za hitro spreminjanje smeri v ovinku-primeš za gas ga obrneš do konca :lol: da gre po zadnjem :shock: pol pa balanco obrneš v drugo smer in stvar je končana. :lol: :roll: to rajš ti prakticiraj :!:
pjotr Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Po mojih izkušnjah najlažje spremeniš smer tako, da s krmilom rahlo (resnično z občutkom) suneš v nasprotno smer od tiste, v katero bi rad (giroskopski učinek vrtenja prednjega kolesa). Se motor takoj zravna (iz nagiba) in gre v novo smer. Ja, tud sam se tole sprobaval pri Leganu. Zadeva res deluje in to dobro. Je pa en problem; ne vem koliko treninga bi potreboval, da bi podzavestno trznil s krmilom v oviro??? To je nenaravno ali nelogično dejanje in ga podzavestno v delčku sekunde izvedeš le, če si to vajo veliko veliko ponavljal, sicer pa klasično nagneš motor stran od ovire in nazaj. lp, Pjotr.
Brrrm Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 To je res. Ko sem pred letom in pol nekje prebral to finto, sem se začel zavestno igračkati z njo in sedaj že približno vem, kaj lahjko iz nje izvlečem.
D.J. Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 pri večji hitrosti koristim brrrm- ovo, pri manjši pa Romanovo razlago, lahko pa obe kombiniraš in dobiš popoln nadzor :lol: :wink:
Zarja Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 -za hitro in varno spreminjenje smeri je po mojem mnenju bolje, ce ne telovadis prevec z motorjem ampak, sam maksimalno prestavis tezo na nasprotno stran, motor pa ostane zravnan, stabilen. Ucinek je seveda isti, se vrzes ti pod motor ali pa motor pod sebe... Zarja Cˇe se obesisˇ z motorja si s tem onemogocˇisˇ vsako hitro spreminjanje smeri, pa sˇe motor zavija manj, kot cˇe je bolj nagnjen, kar sˇe povecˇa strah v kriticˇni situaciji. Poglej recimo na kaksˇni spretnostni vozˇnji vozˇnjo skozi keglje - po tvoji logiki bi moral motor ostati cˇimbolj pokoncˇen (pa sˇe manj mozˇnosti bi bilo, da zadenesˇ oviro), ampak se v takem polozˇaju enostavno ne da hitro spreminjati smeri. P.S. Danes ob 19.15 je na DSF-u Motorvision - cˇe bo ponovitev vcˇerajsˇnje bo tudi nekaj tega o cˇemer tu tecˇe debata. Pustiva spretnostno voznjo skozi keglje... govoriva o hitrosti in o kriticni situaciji. Odlocen prenost teze ali sunkovit kontra nagib...isti efekt,... res pa, da v kriticni situaciji odreagiras tako, kot se ti zdi najbolj logicno.
Tratnjak Damijan Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 O teh rečeh zna G. Legan res največ, nekaj je pisal tudi v dveh ali trek številkah Motorista, mislim pa da je res najbolje raskirat 15k sit in probat na poligonu pod vodstvom instrukorja. Taka zadeva ti lahko kdaj reši življenje. Tudi jaz bi se rad enkrat udeležil takega treninga.
Tratnjak Damijan Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Ja pa še to sem hotel povedat. V ostre, nepregledne ovinke je vedno bolje pripeljat z manj hitrosti in po svoji strani. Če ni preveč hitrosti se da skoraj vedno kako izogniti oviri, če pa že trčiš vanjo ti ne povzroči tako hudih poškodb kot pri veliki hitrosti.
Roman Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 Pustiva spretnostno voznjo skozi keglje... govoriva o hitrosti in o kriticni situaciji. Odlocen prenost teze ali sunkovit kontra nagib...isti efekt,... res pa, da v kriticni situaciji odreagiras tako, kot se ti zdi najbolj logicno. Najprej preberi kako se je tema začela...40km/h - kritična situacija..., še vedno sem prepričan, da je v kritičnih primerih pri hitrostih od min.- 100km/h najboljše odreagirati tako kot sem napisal - imam se pa namen spomladi udeležiti Leganovega tečaja, potem bomo pa videli - ampak do takrat vztrajam pri svojem :P :wink: .
enduraš Objavljeno December 30, 2002 Opozori Objavljeno December 30, 2002 suneš krmilo v levo in motor se zravna?! ...prvič slišm :shock: Sicer pa nimam stašnih problemov z zravnavanjem motorja , ker je moj skor tko kot kolo :?
Drekavac Objavljeno December 31, 2002 Opozori Objavljeno December 31, 2002 Enduraš, enkrat bodi pozoren, kako nagibaš motor. Boš sigurno opazil, da vedno trzneš (porineš) balanco v nasprotno smer, motor pa potem pade v ovinek (levi ovinek - z levo roko potisneš levi del balance naprej - kolo se obrne v desno (rahlo), motor pa lepo sede v levi ovinek... 8) ). Tudi sam nisem verjel, dokler nisem bil pozoren. To delaš povsem podzavestno... 8)
AREA Objavljeno December 31, 2002 Avtor Opozori Objavljeno December 31, 2002 Za lažje razumevanje en ekstremni primer, kjer se to lepo vidi - spidvej :twisted:
Legan Objavljeno Januar 6, 2003 Opozori Objavljeno Januar 6, 2003 Se opravičujem, da sem malo pozen. Upam, da bom zadovljivo odgovoril, posebno me skrbi, da bom zadovoljil srž teme. 1. kakršnakoli je cesta, nikoli ne zapelji z motorjem do črte. V nagibu 45 stopinj je motorist v takem primeru z glavo približno 1,30 do 1,50 m na drugi strani, naj bo to v opozorilo. 2. se navezuje na 1. zaradi česar vsak ovinek začenjaš z njegove zunanje strani, nedobesedno z roba ali s črte, ampak z zunanje tretjine svojega prometnega pasu. tako se ti ovinek bolj odpira, vidiš sorazmerno krivulju in preglednosti samega ovinka bolj naprej, tako pa si v prednosti, saj nevarnost opaziš prej, to pa pomeni več časa in s tem več prostora. ta način te bo tudi kasneje ali pa sploh ne pripeljal v situacijo, da se boš moral umikati nasproti vozečemu posebej v levem ovinku. 3. če si že v taki situaciji, posebno če je to samo "40 km/h", pomaga sunek v tisto stran krmila v katero bi se rad umaknil, kar so nekateri že omenili, prav tako se tudi strinjam, da je potrebno zadevo poznati, predvsem pa jo že kdaj izvesti, idealno pa jo obvladati podzavestno, kakopak priučeno. 4. pomaga tudi znanje učinkovitega zaviranja, ki pa ne sme privesti do blokade prednjega kolesa. Če bi to sicer blokiralo te bo res tudi odneslo iz ovinka ven, v tvojem primeru bi sledil izlet v desno in bi se tako avtobusu "umaknil". Učinkovito zaviranje bi ti pomagalo tako, da ko začneš z nežnim zaviranjem in kontinuiranopredvsem pa kontrolirano povečuješ stisk oz. pritisk na ročico in s tem povečuješ zavorno moč, kar povzroči, da se motor prične izravnavatipri tem pa seveda spreminjaš smer svoje vožnje, saj se odpelješ proti desnemu robu. Nato ti ostaneta dve varianti. Če je hitrost res samo 40 km/h se boš do roba že ustavil, če je pa hitrost višja, boš moral ovinek odpeljati po skrajnem robu, če je sploh še plac, ali pa zapustiti "utrjeno površino" in se reševati na OFF ROAD.Mnogo je odvisno tudi od tvojega pogleda, tvojega položaja na motorju, pa še od tvoje zbranosti in pripravljenosti, pa gum, pa podlage, pa.... Zelo prav pride dobro predvidevanje, plus še prej našteto. Upam, da je odgovor zadovoljiv. Pa še kratka informacija o letošnjih treningih varne vožnje. Pričeli se bodo predvidoma sredi aprila, če bo le vreme, drugače pa takoj v začetku maja. Podrobnejše inf. bodo znane do konca 01.03, ko bodo znane lokacije in potrjeni termini rezervacij lokacij. naj vse skupaj še obvestim, da v 04.03 pričnemo tudi z ENDURO treningi, tudi te informacije bodo znane do konca 01.03. . Še vedno je aktualna moja številka GSM 041-725506, na kateri sem vedno na voljo. Še enkrat pa vsem SREČNO v 2003. LP Brane.
elektronik Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 V avtu s slabimi gumami nas po suhi cesti v ovinku cviljenje gum opozarja, da že rahlo drsimo. Zmanjšamo hitrost in smo na varni strani. Nisem še opazil cviljenja gum na motorju. Kakšni znaki pred zdrsom pri motorju :?:
Ice Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 na motorju je cviljenje sprednje gume znak,da si tik pred odletom.odvisno od kvalitete gume lahko,povdarjam lahko,sprednja guma nakaze,da se bliza koncu svojega oprijema.vecinoma to ni tako.guma "naenkrat" popusti.ta "naenkrat" je relativen in odvisen od vec faktorjev (podlaga,vremenske razmere & temperature,same gume,pritiska v gumi in temperature gume,hitrosti itd.). vecinoma je "cuden" obcutek pri vodenju krmila (kot da sprednji del "uhaja"; v ovinku se ti zdi,da nekako ni protipritiska od spodaj na balanco oz. sprednje kolo) znak,da oprijema ni vec toliko na razpolago oz. da gume ne bo drzala veliko vec. idealna situacija pri cviljenju sprednje gume je pri voznji naravnost,ko je celota motorja in potnikov v ravnovesju in ko je krmilo naravnot - in samo takrat.v tem primeru se "da zarisati" tudi vec metrov dolgo crto s sprednjim kolesom brez padca (BTDT).samo nivo adrenalina se poveca za faktor^3.
enduraš Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 s prednjo gumo sm pa tud jaz že naredu ene par metrov dolgo črto... pač slab asfalt jaz sm pa hotu na prednjega .Adrenalina ni blo skor nč ,ker sm vedel kaj se bo zgodil-nasprotno se mi je tud že zgodil in mi ni blo všeč :? .
Ice Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 hja,ko imas lady vzadaj in top-case napokan,tank torbo polno in se vracas iz DU,ko ti kombi izsili prednost,ti po bremzi in ugotovis,da si zacel bremzati sredi oljnega madeza...... je adrenalina,verjemi da je. :wink:
enduraš Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 verjamem... sm neki tazga že doživel... s tem ,da sm mel 50ccm , sam sm bil in namesto olja na tleh je bil pesek... lohk si mislš... :?
smeško Objavljeno Januar 9, 2003 Opozori Objavljeno Januar 9, 2003 men je tud enkrat ovinka zmanjkal, pa sm tud črto risal s sprednjim, sej ne bi padu ampak je bil tam zraven glih slučajno še en graben :oops: :roll:
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se