Skoči na vsebino

Pravilno merjenje olja


Fadil

Priporočene objave

Verjetno je bila glede tega že večkrat debata, vendar sam na žalost teme na forumu nisem našel. Namreč, večkrat sem se pogovarjal z različnimi motoristi o pravilnem merjenju olja in večina trdi, da je najbolj pravilno da, ko prideš s " fure " počakaš 2,3 minute in olje pomeriš. Logično se mi zdi, da je bolj pravilno olje meriti, ko je motor hladen in se lepo usede, saj ko je motor vroč, ga razmeče povsod po motorju!? Tudi pri avtu olje merimo, ko je motor hladen...!?

Drugo vprašanje leti na voznike Yamahe. Po vsem prebranim, naj bi Yamahe že po defaultu kurile olje. Sedaj za novejše baje da to ne drži več, vendar kaj to pomeni, da motor kuri olje? Koliko? Koliko je v mejah normalnega...?

Ker imam sam XTZ750 letnik 1996 me zanima predvsem za moj motor. Nekdo, ki si je v preteklosti lastil 3 take Yamahe, mi je dejal, da je do 1litra/1000km normalno... :kva1: ! To se mi zdi absolutno preveč!!! Torej, kaj je še sprejemljivo...?

Lep pozdrav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok, prvo vprašanje, Za pravilno preverjanje olja preberi navodila za uporabotvojega motorja. Večinoma se ponavadi držimo nekih splošnih pravil, ki pa za vsak motor nujno ne držijo.

Na drugo vrašanje ti pa lahko odgovorim, da je enako kot s prvim. Lahko, da je poraba olja znak iztrošene mašine, ni pa nujno. 1l/1000km zakaj absolutno preveč? (sem ga imel pa ne samo enega) zračno hlajen motor za katerega tudi v navodilu piše, da je to normalno.

Najbolje je, če motor "pije" olje in ni posredi kakšna tehnična okvara olje po potrebi pač dolivaš in se voziš.

Praktično vsak motor "pije" olje le nekateri več drugi manj....."pitje" olja je pač tabu.

Franc: "moj ga ne pije nič!"

Lojz: "potem bo pa zaribal, ker če ne pije nič pomeni, da ne maže!"

Franc: "OK no mal ga pije"

Vidiš tako je to. LP in vesele praznike.

Popravljeno . Popravil MiNa
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Važno je da olja meriš vedno na istem mestu tako, da stoji motor čim bolj naravnost(vodoravno) in pokonci (navpično) olje naj bo vedno nekje v sredini med min.in max.ponavadi se meri olje pri hladni in vgasnjeni mašini,če proizvajalec nepredpiše drugače! Npr pri motorjih z suhim karterjem(BMW K - aji novi modeli po letu 2005) se olje meri v prosterm teku in pri segreti mašini(po vožnji).

Olje rabi vsak motor ! nesme pa rabit več kot predpiše proizvajalec in to naj bi bilo nekje med 1-2 dl. na 1000Km.Jaz menjam olje po navodilih proizvajalca na 10K kil. in mi spije točno od max. do min.kar je 1 liter.Motor ima zdaj ca 40K kil in do sedaj še nikoli ni bilo potrebe po dolivanju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V navodilih piše samo, da je potrebno olje pomeriti ko je motor hladen in ga v primeru, če ga je premalo doliti do črtice E ( minimum ). Druga kontrola pa, da motor ogret na 60 C , mora teči najmanj 10 sekund na mestu v leru in nato zopet meriš. Takrat doliješ do črtice F ( maximum ).

Tole ni ravno tisto, kar me je zanimalo, zato me zanima kako in kdaj merite olje vi, ki imate na motorju šipko za merjenje? Med E in F naj bi bilo baje da 2,5 dcl olja...!?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz imam stekleno okence... Ja, ko je motor hladen, pogledaš. Pa pokonci naj stoji -na glavnem stojalu ali pa ti nekdo drži, če sam ne dosežeš... Koliko je normalno, da ga spije? Težko reči. Za boxerja je pisalo, da do liter na jurja je normalno. Pil je pa mogoče deci. Mi je K bolj pil olje. Pač tako je po moje -bolj ko ga teraš, bolj bo pil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, ti si že nekdo, ki pravi, da se olje meri, ko je motor hladen! Ravno sedaj mi je nekdo na srbskem forumu napisal, da je olje potrebno meriti vedno pri vroči mašini... Ker če ga meriš ko je motor hladen, ga vedno manjka! 100 ljudi, 100 čudi... Kaj je sedaj prav?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

meni so zmeraj starejši kolegi rekli, da ko je v mirovanju vsaj nekaj časa, se lahko izmeri nivo, ali avto ali motor, se pravi, ko se nekako steče v karter.najbolje še vedno, ko ni preterano vroč agregat oziroma ko je hladen.tudi olje se ne more izogniti fiziki in verjetno ga "manjka" ko je hladen, ker se pač malo manj razširi kot ko je vroč.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za avto sem tudi jaz to slišal, vendar pa za motor večina mojih sogovornikov govori drugače! Motor naj bi bil vroč pri merjenju olja!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj bulldog je popil slab (ampak zelo slab) liter olja v cca 6 kkm. Zdej, a je to malo ali veliko, ne vem, ma tudi prej, ko sem imel fz6, je bila poraba olja tam-tam, v bistvu pa sta agregata povsem različna.

LP.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Verjetno je bila glede tega že večkrat debata, vendar sam na žalost teme na forumu nisem našel. Namreč, večkrat sem se pogovarjal z različnimi motoristi o pravilnem merjenju olja in večina trdi, da je najbolj pravilno da, ko prideš s " fure " počakaš 2,3 minute in olje pomeriš. Logično se mi zdi, da je bolj pravilno olje meriti, ko je motor hladen in se lepo usede, saj ko je motor vroč, ga razmeče povsod po motorju!? Tudi pri avtu olje merimo, ko je motor hladen...!?

Drugo vprašanje leti na voznike Yamahe. Po vsem prebranim, naj bi Yamahe že po defaultu kurile olje. Sedaj za novejše baje da to ne drži več, vendar kaj to pomeni, da motor kuri olje? Koliko? Koliko je v mejah normalnega...?

Ker imam sam XTZ750 letnik 1996 me zanima predvsem za moj motor. Nekdo, ki si je v preteklosti lastil 3 take Yamahe, mi je dejal, da je do 1litra/1000km normalno... :kva1: ! To se mi zdi absolutno preveč!!! Torej, kaj je še sprejemljivo...?

Lep pozdrav

Pozdrav!

Imel sem Yamaho XT600 in XTZ660 in sta oba imela podoben koncept motorja, le da sta imela po en cilinder. Oba sta imela oljni rezervoar v okvirju motorja in pri obeh sem meril olje nekaj minut po furi, kar je mal jeb... Tako da varianta meritve količine olja pri hladnem motorju odpade. Je pa tudi res, da sem pri obeh motorjih moral kontrolirati količino olja in ga seveda dolivati - oba sta ga kurla. Se mi pa zdi 1l/1000km mal dost.

LP,

Zoran

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Olje se vedno meri ko je motor segret. Husqvarni se nivo olja gleda skozi šipico med delovanjem! :) Motor more bit postavljen pokoncu in v leru...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne pije olja potem NE MAŽE :slap: kdo se je pa to spomnil

P.S. ČE IMAŠ OZNAČBE NA OKENCU ALI NA ŠIPKI MIN. IN MAX. POTEM POD TEMI ALI NAD TEMI OZNAČBAMI NE SME BITI ZATO SE PRI MENJAVI NALIJE OLJE POD OZNAČBO MAX, KO SE MOPED SEGREJE, POTEM ITAK PRIDE NA MAX.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Olje se vedno meri ko je motor segret. Husqvarni se nivo olja gleda skozi šipico med delovanjem! :) Motor more bit postavljen pokoncu in v leru...

Odvisno od motorja pri mojem prejšnjem je morala biti mašina hladna, če ima pa motor recimo suh karter moraš pa za ene 10-15 min zalaufat pol pa pogledat. Pomojem povsod malo drugače piše v "users manualu" :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakšna pa je razlika med suhim karterjem in vlažnim! Baje da ima moj suhi karter, ne razumem pa tega izraza... Me kdo lahko poduči?

Hvala in lep pozdrav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne pije olja potem NE MAŽE :slap: kdo se je pa to spomnil

Če bi to držalo bi mel že zdavnaj generalno. Moj niti pri 185 000 km ne popije niti deciliter olja. Aja, pa še to. Pri mojmu mora nivo gledat zmeraj pri hladnem olju. Jap je anglež, Triumph.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kakšna pa je razlika med suhim karterjem in vlažnim! Baje da ima moj suhi karter, ne razumem pa tega izraza... Me kdo lahko poduči?

Hvala in lep pozdrav

Ti maš večino olja med "nogami" pod sedežem, XTejka 600 v okvirju ostali v mašini zato tudi po menjavi olja v ST, moraš moped zalaufat in na glavi na levi strani odviješ majhen vijak za prezračevanje da olje priteče ven potem ga priviješ (upam da sem pravilno napisal, ker ST že 15 let nimam)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko mi je pred parimi dnevi menjal olje, je nalil recimo 2l olja v karter, motor zalaufal, da je olje potegnilo in nato dolil do konca, 4 litre. Nobenega vijaka ni odvil, tako da mogoče to velja za XTZ660...!?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Švist ne pije olja. Kar je za tako starino in bokser zasnovo precej nenavadno. Odčitat nivo s pomočjo šipke je mala malca. Kawasaki ima pa okenček na trapastem mestu in odčitki nivoja precej varirajo. Tako kje za cesto je kar težko motor spravit naravnost, da pravilno kaže. Že če imam zadaj 15kg prtljage mi laže za polovico okenčka. Tudi med toplim in hladnim motorjem je razlika očitna. Kawasakiju tudi precej niha poraba olja. Solo vožnja po Sloveniji minimalna poraba. Motor naložen in 40 stopinj ga je pa v 4 dneh in cca 1500km konkrektno spil. Poraba olja je potem padla takoj ko so šle temperature na "znosnih" 35 stopinj. Motor je še "nov" in se bodo zadeve počasi unesle... Nekako razumem zakaj nekatere bega odčitavanje olja, ker tudi meni ni včasih nič jasno.

Popravljeno . Popravil ciciban
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vedno ga meri na enak način -ali pri hladni ali topli mašini (čez par minut ko se uteče dol), pa vidiš porabo. Važno pa, da olje JE noter.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Men moped po 80.000 km ne pije olja ( yamaha thundercat 1996l ) .Po menjavi ga zalaufam za 15 min, počakam da se olje ''vsede'' in natočim malo pod max ( 2-3 mm).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma sedaj sem se navadu, da so odpeljem in ustavim na bencinski po cca 40km vožnje. Lepo natankam, plačam in preverim olje. Bencinske imajo praviloma ravno podlago.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko mi je pred parimi dnevi menjal olje, je nalil recimo 2l olja v karter, motor zalaufal, da je olje potegnilo in nato dolil do konca, 4 litre. Nobenega vijaka ni odvil, tako da mogoče to velja za XTZ660...!?

velika razlika je v preverjanju nivoja olja pri motorjih s suhim in mokrim karterjem.

Večina motorjev ima mokri karter, kot avtomobili, kjer je vse olje v karterju in je kontrola relativno enostavna, pač po navodilih proizvajalca.

Motorji s suhim karterjem, to so tisti ki imajo posebje še posodo za olje in je v karterju samo en del celotnega olja. Pri teh se pa praviloma kontrolira samo pri segretem agregatu, ker v nasprotnem primeru lahko dobimo lažen nizek nivo olja, ker olje preprosto steče iz rezervarja v karter.

Recimo pri moji apriliji je potrebno kakih 5min vožnje pod nizkimi obrati in potem še nekaj minut delovanja v prostem teku, da se prikaže realni nivo in se kontrolira med delovanjem motorja v prostem teku :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ne pije olja potem NE MAŽE :slap: kdo se je pa to spomnil

P.S. ČE IMAŠ OZNAČBE NA OKENCU ALI NA ŠIPKI MIN. IN MAX. POTEM POD TEMI ALI NAD TEMI OZNAČBAMI NE SME BITI ZATO SE PRI MENJAVI NALIJE OLJE POD OZNAČBO MAX, KO SE MOPED SEGREJE, POTEM ITAK PRIDE NA MAX.

LOJZ je rekel FRANCU! Kdo si je izmislil pa ne vem, strici so mi povedali :kva2: !

Če ne pije olja potem NE MAŽE :slap: kdo se je pa to spomnil

P.S. ČE IMAŠ OZNAČBE NA OKENCU ALI NA ŠIPKI MIN. IN MAX. POTEM POD TEMI ALI NAD TEMI OZNAČBAMI NE SME BITI ZATO SE PRI MENJAVI NALIJE OLJE POD OZNAČBO MAX, KO SE MOPED SEGREJE, POTEM ITAK PRIDE NA MAX.

LOJZ je rekel FRANCU! Kdo si je izmislil pa ne vem, strici so mi povedali :kva2: !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko mi je pred parimi dnevi menjal olje, je nalil recimo 2l olja v karter, motor zalaufal, da je olje potegnilo in nato dolil do konca, 4 litre. Nobenega vijaka ni odvil, tako da mogoče to velja za XTZ660...!?

No jaz sem pri svoji XTZ 750 delal tako kot sem ti opisal, bilo je pa to napisano in naslikano v tehnični knjigi, ki sem jo imel

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!