Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Mi Slovenci smo kar naenkrat zadnjih nekaj let odkril magično stvar, ki se

imenuje "navor". TDiesel mašino al pa nič itd.... Isto vsi pri motorjih kar

naenkrat navor navor navor. Menim, da je bistvena krivulja, torej pri koliko obratov koliko navora zvezno podano. Ta navor zna bit tudi nevaren

če ga neznaš uporabljat in kontrolirat mašino kot je treba.....Ima kdo

kakšno misel!?

Objavljeno

Prej sem imel Sharana z 2 litrskim bencinskim motorjem. Če sem ga hotel na križišču premakniti iz mirovanja, sem mu moral moč izvabiti s kar precejšnjim nabijanjem obratov motorja. V drugem pa je 1,9 litrski šibek tdi (66 kW), torej je še nekoliko šibkejši od krave (70 kW), a je dovolj, da mu la malo pobožam stopalko za plin in že gre skozi križišče.

Tu je navor in to mi je všeč. V dolg hrib pa sta omagala oba, premalo moči pač.

Objavljeno

spolzka cesta-3prestava v ostrem ovinku-gas na 3500rpm - rit pol metra v desno-spustit gas in se sam zravna-to je navor, če cvikneš si na tleh- pazit

z navorom!

Objavljeno

Evo točno to se mi je zgodilo danes, ko sem šel iz službe - speljem iz dvorišča, sem hoto potegnit pred enim še hitro na levo, cak - zadnje kolo samo v desno ven, spustim gas in se zravna sam. Gas pa itak spustiš brez kakega razmišljanja kaj nardit, želja po ohranitvi agregatnega stanja namreč :oops:

Objavljeno

Kadarkoli me je zaneslo, je bilo vedno v tretji na spolzki cesti, tudi naravnost pri pospeševanju-treba easy z navorom razpolagat.

Objavljeno

Bom prijavil eno provkacijo:

kupite si štiricilindrske japonce - navora do 5000 obratov skoraj nič, torej se vam ne morejo dogajati neumnosti. Ko pa rabiš moč - za pospeševanje in doseganje končne hitrosti, nad 5000 - je vsega dovolj :)

Še enkrat bom laično ponovil - fazer600 se pod 7000 obratov pelje nedolžno, kot kak mali skuterček :)

Objavljeno

Diversion 900 je tudi štiricilindričen japonc, ampak vleče že od 2000 obratov v najvišji prestavi. Je pa tudi edini štiricilindrec ( pa tudi dvo tri in eno ? ) ki ima le dvoventilsko tehniko.

Objavljeno

Navor ???

Podatki o motorju na papirju ne povejo NIČ !!

Bistveno, je kako se motor odziva na premik ročice za plin. Lahko rečem, da je moj L90 pri tem enkraten. Zaviranje pred ovinkom, popravljanje smeri v ovinku in pospeševanje iz ovinka lahko vse opravim v isti prestavi ... samo z premikanjem ročice za plin.

Probajte to na štirivaljniku z enakimi podatki na papirju ... no go.

Objavljeno
Je pa tudi edini štiricilindrec ( pa tudi dvo tri in eno ? ) ki ima le dvoventilsko tehniko.

no takole posploševati pa ne gre ... tudi jaz imam "samo" štiri ventile vse skupaj na dveh valjih.

Objavljeno
Diversion 900 je tudi štiricilindričen japonc, ampak vleče že od 2000 obratov v najvišji prestavi. Je pa tudi edini štiricilindrec ( pa tudi dvo tri in eno ? ) ki ima le dvoventilsko tehniko.

Čeprav sem amater, se oglašam :)

Ziher ne vleče tako brutalno, kot vleče kak R1150 ali BT1100 :), ali kaj podobno "navitega" v nizkih obratih :wink:

Jaz pač opazim razlike v navoru na SV650 in FZS600 - če se navadim na fazerko, me lahko tudi SV strese v nizkih obratih, ker je naravnost brutalen - čeprav v bistvu še vedno srednje močan ...

Na koncu je pa itak ogromno odvisno od znanja, spretnosti in izkušenj voznika.

Objavljeno

Zato pa kupujemo z leti motorje z več navora, na pa z več moči kot eni mislijo.

Objavljeno

No ja, diversion je res ena mofa polna... hmmm... ne vem no, pa sej že podatki na papirju dost povejo.

Ima 600 ccm... pa 60KM al kolk... kar nekako ustreza GPZju 500, ne pa štiricilindrašu te kubature. To, da ima samo 8 ventilov ne poveča navora. Samo zmanjša pretok bencina-zraka in izpušnih plinov... manj ventilov - manjša površina skozi katero lahko le-ti prehajajo - manj obratov - manj vsega.

Ampak OK... glede na to da je tema o navoru, se tudi tu ne more prov pohvalit zadeva. OK, pač ni nabrita mašina tako kot očitno vse ostale štirivaljne beštije. To se pravi, da naj bi bila kolikor toliko vzdržljiva. Pa spet ne moremo govoriti o čem podobnem, vsaj nisem še zasledil kakšnega ki bi se pohvalil da je naredil 150kkm z diversionom 600... Jih očitno tolk preganjajo ko hočejo sledit ostalim, da prej ali slej grejo mašine papa.

Tavelikih (900) diversionov pa nisem kej dosti zasledil pri nas...

No ja, sej moja mofa ima tudi po 2 ventila na valj, ampak ima vsaj dober izgovor za to (oldtimer pa to). :D

LP

Objavljeno

Pri tem naslovu se mi porodi primerjava med Africo twin in Super tenerejko. Obe imata dva cilindra in približno enako kubaturo, le da ima AT cilindre postavljene v obliki črke V, ST pa vzporedno in ima tudi 10 KM več. Vendar pa AT v območju med 1/2 - 2/3 do rdečega polja na obratomeru (območje, ki se največ uporablja) potegne bolje od ST, ki svoje konjiče pokaže šele proti zgornjemu območju obratov. Temu bi se po domače reklo, da ima AT boljši navor od ST (čeprav vem, da bo kakšna "strokovna" razlaga to mojo trditev ovrgla :wink: ).

Objavljeno

Ne pozabi na prenose.Tudi prenosi odigrajo svojo vlogo.(menjalnik,pogonski zobčeniki)

Objavljeno

V PRAKSI, si jaz besede "dober navor" razlagam kot MOČ na razpolago

kadar jo hočem ali potrebujem!-v realnem svetu je to takoj od 2000rpm

in enakomerno naprej!

Objavljeno

bandit 12 ice-edition,pri 2000/min je navzocih 60% navora.max. je pri 8250/min z 120 Nm na zadnjem kolesu.na spolzkih povrsinah priporocam opreznost. :lol:

glede spuscanja plina,ko "pride" zadek: hmmm...... dosedaj ste mogoce imeli sreco; sunkovito spuscanje plina (=normalna reakcija voznika) je namrec ravno narobe reakcija v taki situaciji.v dani situaciji je to lahko namrec recept za high-sider.

guma vrti v "prazno",a se vedno ima nekaj oprijema,saj potiska motor dalje.ko sunkovito spustis plin se je prenos moci na zadnje kolo prekinjeno,obrati kolesa sunkovito padejo,guma se spet zavede svoje prvotne funkcije,oprijema,in PRIME.rezultat: zadek motorja sunkovito vrze v nasprotno smer,voznik/ca odleti z motorja.....BTDT.

boljse je ali "ostati na gasu" ali pocaaaaaaasi spustiti plin.ja saj vem,da to ne gre,ko ti adrenalin sopa 200/uro.je pa recept za to: vaditi vaditi vaditi. :wink:

Objavljeno

Da se jaz malo pristavmi piskrcek o 4 cilindricnih japoncih. Hayabusa pri 3000 obratih izmerjenih 100Nm. Po moje vec kot kaksen dvovaljnik pri maximumu. V standgasu gre s sesto. Na ljubelj, ko je kaj ravnine cetrta.

Toliko o 4 cilindrih....

busa

Objavljeno

Manj cilindrov, večji vztrajnik, več navora - več cilindrov, manjši vztrajnik, manj navora :roll: pomoje

Objavljeno

Ja, če upoštevaš da mata motorja enako oz. primerljivo kubaturo, drugač to odpade.

Objavljeno

To sem napisal splošno :arrow: mislim da kr zmer velja :wink:

Objavljeno

Ne more vedno veljat, velja na splošno če upoštevaš faktor prostornine :)

Yamaha Wildstar pa Pegaso - kateri ma več cilindrov? kateri ma večji navor? Wildstar ga ma 134Nm, Pegaso 54...torej? Maš pa prav če primerjaš recimo 2 sportaka, oba 500ccm in ma en 2 cilindra, drugi pa 4 :wink:

Objavljeno

Navor:silaxročica

Torej večji ko imate hod batov posledično večji je navor oz ga dosegate pri nižjih vrtljajih! Koliko pa pri motorju pomeni navor je pa drugo vprašanje!Motorji imajo že kar zavidljive zaloge moči če pa je kdaj treba prešaltat eno al dve prestavi nižje je pa loh smo motoristu v veselje k drgač si loh kar 500ccm skuter kupte!

Torej je navor na motociklu lahko celo nevaren za neizkušenega motorista, po drugi strani pa je motocikel z obilico navora lažje vozen in bol prijeten do uporabnika!

Ciao,by Pero

PS:Se velikat vprašam kaj bi blo bolš met še 50Nm al 50KM, pa sm pršu do ugotovitve da bi mi najbol ustrezal kr oboje skupi! :D

Objavljeno

Ste se tako razpisali ... kot da je samo ena stvar pomembna ... kar nekaj faktorjev je, ki vplivajo na navor.

- hod batov

- način vžiga cilindrov (Big-Bang efekt ...)

- število valjev pri enaki prostornini

- število ventilov

- velikost air boxa

- ...

Najpomembnejši pa je občutek pri vožnji in ne številke !!!

Objavljeno

Pravzaprav je ugotovitev, da navor prihaja z leti, kar ta prava. Sam bi dodal, tudi s kubiki. "Problem" današnjih motorjev /agregatov/ je ekologija. Pri bencinskih je danes že tako, da brez dodatnih kubikov ni enakih konj. Pri dizelskih gre za dve stvari- precej bolj ohlapni okoljevarstveni predpisi in veliko mesa pri razvoju do fizikalnih meja. Tako smo tudi Evropejci prišli tja, kjer so Američani že od 50-ih. Pri kubikih in navoru. S tem, da je v Evropi vedno povdarek na neporabi, v ZDA jim je pa vseeno, saj tam energija preprosto mora biti poceni.

Kako se to odraža na motociklih? Kubatura raste definitivno, predpisi o škodljivih emisijah so tudi tu vse strožji. Iz tovarne mora priti motocikel po predpisih, potem je pa na posamezniku, kaj bo pobral "doli", da bo šlo v stilu hitreje, močneje (višje v tem primeru ne). Tukaj tiči formula uspeha Igorja Akrapoviča in vseh dirkališč, ki se jih da najeti za drgnjenje. Po cesti pa ne bo šlo več tako kot dosedaj. Tudi pri nas ne. Merjenje čistosti izpuha, glasnosti, radarji ... Prikolica, pa na dirkališče.

Kako zgleda "hud" navor na motociklu? Pri meni tehnični podatki pravijo: 6 valjni bokser motor; premer in hod 71x74 mm; prostornina 1520 ccm, max. moč 108 KM pri 6.000 o/min; navor 133 Nm pri 4.500 o/min; napajanje z 6 uplinjači 28 mm. Vse to je zapakirano v motor, dolg 2,70 m s suho težo 340 kg.

V praksi je pa takole. Zadnjo gumo pri pospeševanju zavrti še tudi v tretji prestavi (je pretežak spredaj, da bi ga dvigovalo brez pomoči). Speljati se da tudi s tretjo prestavo, navzgor se da šaltati brez sklopke, po mestu obiraš pajčevino po zobnikih od 1 do 5 prestave in obratno zaradi reda. Klanci in ravnine - kakšne posebne razlike ni za zaznati. O kakšnem hudem bremz efektu agregata (čeprav ima kardan) tudi ne duha ne sluha. Posledice takšnega agregata so zelo preproste: brez kakšne posebne muke narediš 800 do 1 000 km v enem dnevu. Pri potovalni hitrosti 130 km/h se agregat vrti na avtobusnih 3.500 obratih. Prestavo nižje šaltaš zato, da ne zadremaš.

Objavljeno

Dejstvo je da vsi proizvajalci (in kupci) iščejo idealno razmerje med navorom oz prožnostjo in konjskimi močmi oz KW!

No mislim da vleka iz nizkih obratov in vrtenje v visoke ne gresta skupaj!

Tu je še veliko maneverskega prostora za nove patente in ideje!

Hm kdaj se bo spet turbina vrnila v serijsko proizvodnjo motorjev?

Npr pri Audiju max navor med 2000-4500 raven ko dila!

Ciao,by Pero

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!