Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

da imam pri sebi izpis z role! ....120 KM (9.275/min) in 120 Nm (8.250/min) na zadnjem kolesu,vse to pri 244 natankanih kilah - samo poraba zadnje gume mi ni vsec. :lol:

vsak posameznik ima drugacne preference pri nacinu kako masina oddaja moc in kako to moc "spravi" na cesto.

Objavljeno
Navor ???  

Podatki o motorju na papirju ne povejo NIČ !!

Bistveno, je kako se motor odziva na premik ročice za plin.

Hmmm, kaj ne rečemo ravno tej odzivnosti navor? :roll: :wink:

Andrej

Objavljeno

Navor in odzivnost sta nekaj popolnoma drugega. Odzivnost je pravzaprav "karakter" motorja, ki nima veze ne z navorom ne s konjskimi silami. Tako lahko neki po konjskih silah šibkejši motor hitreje doseže recimo 100km/h kot pa močnejši motor, če je bolj odziven, hitreje nabira obrate itd. Odzivnost je odvisna od marsičesa, v zadnjem času pa precej od vbrizga goriva, ki je vse bolj naravnan na ekologijo (kot je že ceco povedal). Če recimo v ta vbrizg malce posežeš boš ob malenkostnen povečanju moči dobil bistveno bolj odziven motor. Tudi luknje v moči motorja ob določenih obratih so posledica tega da morajo inžinerji narediti razno razne ekološke ateste, če hočejo prodajati svoja čudesa. Malce dela na elektroniki, pa luknje ni več....

Še to - turbo motor, ki ima navor raven kot dilca je katastrofa. Ga vozim že 4 leta in to izgleda tako, da je popolnoma anemičen in neodziven. Res pa je da ga ne zmatra klanec ne obremenitev. Sam imam raje naraščajočo krivuljo moči in navora. Tako je mnogo bolj razburljivo. Obojega pa mora biti seveda v veliki količini.

busa

Objavljeno
Navor in odzivnost sta nekaj popolnoma drugega. Odzivnost je pravzaprav "karakter" motorja, ki nima veze ne z navorom ne s konjskimi silami. Tako lahko neki po konjskih silah šibkejši motor hitreje doseže recimo 100km/h kot pa močnejši motor, če je bolj odziven, hitreje nabira obrate itd.  

Da, šibkejši motor (manj moči) hitreje nabira obrate, vendar le pod pogojem, da ima večji navor. Visok navor v določenem območju vrtljajev pove RAVNO TO, da je v tem območju motor zelo odziven. Navor = odzivnost. To ti pove vsak učbenik fizike.

Moč pa ni nič drugega kot navor, pomnožen s številom vrtljajev.

Moč = Navor * št. vrtljajev / 5,252

Vsak motor bo v vsaki prestavi pospeševal točno tako, kot poteka njegova krivulja navora. Navor je tudi tisto, kar voznik direktno občuti, medtem ko je moč vedno le računsko ugotovljena (dynamometri _vedno_ neposredno merijo le navor, ne moči).

Še to - turbo motor, ki ima navor raven kot dilca je katastrofa. Ga vozim že 4 leta in to izgleda tako, da je popolnoma anemičen in neodziven. Res pa je da ga ne zmatra klanec ne obremenitev. Sam imam raje naraščajočo krivuljo moči in navora. Tako je mnogo bolj razburljivo. Obojega pa mora biti seveda v veliki količini.

Turbo je neodziven zaradi njegove specifičnosti (turbo lag), ne pa zaradi ploščate krivulje navora. Navor pri turbo občutiš takrat, ko (kljub zakasnitvi) udari, useka pa močno.

Andrej

Objavljeno

Dodajam še tole:

Začetna neodzivnost, ki je značilna za turbo, se lahko jasno razbere iz diagrama navora. Navor vedno odraža odzivnost. Turbo ima res ploščato krivuljo, ampak šele od določenega števila vrtljajev naprej. Do takrat pa je vse bolj revno, od tod neodzivnost, zaradi pomanjkanja _navora_ v tem območju vrtljajev. Gre za eno in isto stvar.

Sicer pa ne gre metati vse turbo polnilnike v isti koš; z različnimi tehnikami se da turbo luknjo močno omiliti: predvsem z zmanjšanjem vztrajnosti, ki onemogoča, da bi se turbina hitro zavrtela -- zmanjšanje mase turbine. Druge tehnike so uporaba dveh zaporednih turbin (ena manjša za hiter zagon in zmanjšanje luknje, druga večja, ki da večji "boost" pri visokih vrtljajih), VTG (variabilna geometrija turbine), nizkotlačni turbo (volkswagen, volvo)...

Andrej

Objavljeno

meni najlepši navor izhaja iz enega samega cilindra

Objavljeno
meni najlepši navor izhaja iz enega samega cilindra

se strinjam :!:

Objavljeno
Ne more vedno veljat, velja na splošno če upoštevaš faktor prostornine :)  

Yamaha Wildstar pa Pegaso - kateri ma več cilindrov? kateri ma večji navor? Wildstar ga ma 134Nm, Pegaso 54...torej? Maš pa prav če primerjaš recimo 2 sportaka, oba 500ccm in ma en 2 cilindra, drugi pa 4 :wink:

Za foro si poglejte specifikacije GPZ 500S pa GPZ 500R.... S ma 2 cilindra v vrsti, R pa 4.

Vem da ma S 60 KM, R pa 72KM... za navor pa ne vem na pamet.

LP

Objavljeno

OK, nism lih vsega prebral zato bom neki bleknil, ker pač morm povedat. :oops:

Kolkr sm jst gledu po navorih ima velika večina 600ccm okrog 65Nm, pri 1000ccm (dvocilindraši, za 4 valjne nism sigurn) pa okrog 102Nm. Za obojne kubature velja +-5Nm odstopanja.

Zdej pa komentirajte. Jst grem spat... ;)

LP duhec

Objavljeno
Bom prijavil eno provkacijo:  

kupite si štiricilindrske japonce - navora do 5000 obratov skoraj nič, torej se vam ne morejo dogajati neumnosti. Ko pa rabiš moč - za pospeševanje in doseganje končne hitrosti, nad 5000 - je vsega dovolj :)

Še enkrat bom laično ponovil - fazer600 se pod 7000 obratov pelje nedolžno, kot kak mali skuterček :)

Pol ti pa žre tolk več k ga morš bol v obrate gnat :lol: :lol:

Sam se ne bomo sekiral zarad 1/2 deci.

Objavljeno

Da ne bo kdo mislu, da sta moč in navor dve čist različni stvari:

Moč je produkt navora in krožne frekvence (vrtljajev po domače)

Največji navor je tam, kjer motor deluje optimalno (kjer je delo, ki ga opravi z enim vrtljajem največje). In kje bo ta točka, je predvsem odločitev tistega, ki motor načrtuje (odpiralni časi, vžig...). Ne morejo pa ti načrtovalci mimo dejstva, da imajo motorji z velikimi valji pri visokih vrtljajih težave (slabo polnjenje, velike mase).

Na kratko!

Ni problem naredit štirivaljni motor z veliko navora v nižjih vrtljajih, problem je naredit eno-dvovaljni motor z veliko navora pri visokih vrtljajih.

Objavljeno
Navor:silaxročica

Torej večji ko imate hod batov posledično večji je navor oz ga dosegate pri nižjih vrtljajih!

Se mi zdi , da je tale ugotovitev dokaj napačna ! Sila na površini bata je F=A * p in ker A raste s kvadratom premera iz enačbe sledi , da je za dober moment pomembnejši premer bata kot pa hod . Ker pa zmnožek obeh faktorjev tvorita prostornino je optimum potrebno določiti pri zasnovi motorja !

Objavljeno
manj cilindrov pomeni tudi manjšo težo, kar je seveda OK

Hehehe, you wish...

Honda CBR 900 RR - 199 kg.

Honda VTR 1000 SP2 - 217 kg.

Ducati 998 - 198 kg (brez goriva!!!).

Aprilia RSV Mille - 216 do 223 kg (odvisno od modela).

Suzuki GSX-R 1000 - 201 kg.

Yamaha R1 - 201 kg.

ITD.

Vse teže so teže motorja, pripravljenega za vožnjo, razen pri Ducatiju, kjer ta hip nisem našel podatka.

Objavljeno
Za foro si poglejte specifikacije GPZ 500S pa GPZ 500R.... S ma 2 cilindra v vrsti, R pa 4.

Vem da ma S 60 KM, R pa 72KM... za navor pa ne vem na pamet.

LP

Pa se pelji z enim iz drugim in do 140 sigurno ne boš opazil razlik, na ovinkih pa je 2 cilindraš gotovo v prednosti. Velika moč se izraža šele pri visokih obratih in hitrostih.

manj cilindrov pomeni tudi manjšo težo, kar je seveda OK

manšo težo mašine...

Objavljeno

POMEMBNO !!!

Vsi podatki in grafi, ki jih proizvajalec poda o svojem motorju veljajo za "gas do daske".

Ob pregledovanju domače strani www.powercommander.com pa sem naletel na ZELO POMEMBNO in zanimivo dejstvo, ki ga ponavadi spregledamo in govori o tem, da motor le redko vozimo s polnim plinom, ampak večinoma med 25-75%. Zaradi tega je bistveno bolj pomembno kako se motor in njegov navor odražata pri polovičnem plinu ali morda na 40% ali 60% ...

... torej ... vsedi se na motor in probaj ... ni številke ali krivulje, ki bi ti lahko povedala kako vleče nek motor in kako se pelješ z njim ... Monster je pa itak najboljši :D

Res je da motor pelješ med tema dvema procentoma. Saj tudi vrtlaje motorja dosežeš med tema dvema procentoma in med tema dvema procentoma so tudi rezultati navora, tako da iz krivulj moči in navora bi moral pravzaprav vse o motorju zvedet kar se tiče moči, navora in tudi odzivnosti če hočeš.

Teoretična moč pri polnem gasu je pa itak podatek, ki ne pove vsega in to tukaj vsi po vrsti ugotavljamo.

Najboljši bi bil motor, ki bi takoj skočil na nek optimalen navor (blizu max.) in bi tega držal cel čas do konca vrtljajev, ki so še priporočljivi.

In vsi proizvajalci se poskušajo k temu idealu približat.

In če bi takega dosegel, bi še menjalnika ne rabil, ker pa temu ni tako moramo pa prestavljat.

8)

Objavljeno
ran,teoreticno imas seveda prav,samo potem pridejo v igro faktorji,kot so spolzke ceste,zacetniki na motorju itd..... ce bi v taksni situaciji masina takoj dosegla max. navor...... haleluja  :roll:

Si ne moreš kaj, da me ne takoj najdeš.

:D :D

Objavljeno

ma nee-e-e :lol: .....praksa.... BTDT. :wink:

Objavljeno
Ob pregledovanju domače strani www.powercommander.com pa sem naletel na ZELO POMEMBNO in zanimivo dejstvo, ki ga ponavadi spregledamo in govori o tem, da motor le redko vozimo s polnim plinom, ampak večinoma med 25-75%. Zaradi tega je bistveno bolj pomembno kako se motor in njegov navor odražata pri polovičnem plinu ali morda na 40% ali 60% ...

Hoj,

Vidiš, ravno to ti pa powercommander naredi. Imaš tabelco, kjer lahko za vsakih 500rpm in za različna odprtja gasa (2%, 10%, 20%.....) vpišeš parametre kako naj se ti motor obnaša.Če mu boš recimo vnesel večjo dozo polnjenja za ene 2500rpm bo 4valjnik pri teh obratih reagiral kot nor na gas. Ob pogoju da je podprt z dovolj veliko kubaturo seveda in da ni njegova specifična litrska moč preveč stratosferska....

No pa tudi brez tega primerno velik 4 valjnik hudo dobro reagira na gas :evil: :evil:

busa

Objavljeno

probej krosko ali kaj v tem stilu

Objavljeno

Precej akademskih razlag tukaj! jaz ga spodnesem z guštom(zanalašč)

in ne ponesreči, samo opozarjam začetnike!

Objavljeno
tako da iz krivulj moči in navora...

Rabiš samo eno, ker sta ena iz druge izračunljivi! :shock:

Ampak priznaj, da jih je pa lepo skupaj videt. Ljudje grafično stvari prej zaznamo. In ko produkt navora in vrtljajev namalajo si lažje predstavljaš potek moči skozi interval vrtljajev.

:D :wink:

Objavljeno

Pa se pelji z enim iz drugim in do 140 sigurno ne boš opazil razlik, na ovinkih pa je 2 cilindraš gotovo v prednosti. Velika moč se izraža šele pri visokih obratih in hitrostih.

Sploh ni nujno. Konkreten primer dveh motorjev: vrstni štirivaljnik BMW K100 -- bikovski navor že od 1000 vrtljajev naprej in dvovaljnik R1100 RS, ki razvije dober navor pri srednjih vrtljajih.

Andrej

Objavljeno
POMEMBNO !!!

Vsi podatki in grafi, ki jih proizvajalec poda o svojem motorju veljajo za "gas do daske".

Ma sploh ni res.

Si kdaj videl diagram navora in moči? Če si ga videl, veš, da os x vedno predstavlja število vrtljajev in ti gredo od malo nad nič do konca ("gas do daske"). Diagram ti pove obnašanje motorja čez cel razpon delovanja. Vsak motor pa pri vožnji pospešuje točno tako, kot poteka njegova krivulja NAVORA. Kar sem napisal že v prejšnjih postih in upam da mi ne bo treba več ponavljati. Odzivnost = NAVOR.

Če pa pri tvojem pisanju misliš na subjektivna mistična občutja, ki jih je možen vzbuditi le Ducati monster, in ki zares niso merljiva, pa to res ni več domena fizike. :twisted: :twisted:

Andrej

Točno tako !

Mistična občutja se pa ne dajo meriti. Lahko jih samo doživiš. In tukaj ima Hočko prav.

Nekoliko bi ga guzzisti zastopili, kajti njihov motor je tudi tak z dušo in te prevevajo občutki, ki jih ne moreš izraziti in so rezervirani samo za izbrance.

:wink:

Taka mistična občutja sem imel jaz včeraj, ko sem peljal motor s servisa, pa me je :

- zeblo ko psa;

- vizir se mi je stalno meglil;

- prednjo kolo mi je opletalo po spolzki cesti;

- tečnobe v avtomobilih so mi težile;

- spoznaval sem relativnost časa - pot se je vlekla v neskončnost (zdaj

mi je jasno, kako je Einstein prišel do svojih idej);

:D

Objavljeno

Če pa pri tvojem pisanju misliš na subjektivna mistična občutja, ki jih je možen vzbuditi le Ducati monster, in ki zares niso merljiva, pa to res ni več domena fizike.  :twisted:  :twisted:  

To je potem že meta-fizika, ducati-fizika ali hočkofizika :)

Kar se navorov tiče - jaz sem opazil, da se fazerju600 nad cca 7000 obrati čisto strga, pa mi ni čisto jasno, zakaj? Saj niti ne vem, kaj imam med nogami - ima zadeva slučajno dvojno polnjenje vplinjaev ali kako?

Pa še - ima kdo kakšne dyno ali podobne grafe moči/navora za fazer 600, fazer 1000, FJR1300, XJR1300 in V-max <--- vse od Yamahe?

Objavljeno
POMEMBNO !!!

Vsi podatki in grafi, ki jih proizvajalec poda o svojem motorju veljajo za "gas do daske".

Ma sploh ni res.

Si kdaj videl diagram navora in moči? Če si ga videl, veš, da os x vedno predstavlja število vrtljajev in ti gredo od malo nad nič do konca ("gas do daske"). Diagram ti pove obnašanje motorja čez cel razpon delovanja.

Hotschko ima prav. Vse meritve se izvajajo pri polnem gasu. :wink:

A tvoj motor mogoče ne dela s polnim gasom tudi pri nižjih vrtljajih. :shock:

 

Vsak motor pa pri vožnji pospešuje točno tako, kot poteka njegova krivulja NAVORA. Kar sem napisal že v prejšnjih postih in upam da mi ne bo treba več ponavljati. Odzivnost = NAVOR.  

Andrej

Pa odzivnost ni navor :!:

Slaba odzivnost je posledica zakasnitve v vplinjaču. Glede na to, da imajo motorji podtlačne vplinjače, deluje vse skupaj takole.

Ko odpreš plin (ročica je direktno povezana s prvo loputo v vplinjaču) v vplinjaču pade tlak in ta podtlak (preko majhnih odprtin, ki vodijo do membrane, ki odpira drugo loputo) odpre drugo loputo in šele sedaj je vplinjač odprt in spusti v motor več mešanice. Ker se to ne naredi v trenutku, motor malo z zamudo reagira na odpiranje plina.

In nobene veze nima to z NAVOROM!

NAVOR = moč/vrtljaji :!:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!