Skoči na vsebino

Odvzem prednosti


Priporočene objave

Objavljeno

razmišljamo...

GLAVNI se pelje ravno, po glavni cesti, izven naselja, omejitev 90.

pred njim je križišče. z njegove desne strani, s stranske ceste se pripelje STRANSKI.

kdaj govorimo o odvzemu prednosti?

če stranski prečka glavno cesto in ga glavni nabaše bočno v vrata, ni dileme.

če stranski zavija levo ali desno in ga glavni nabaše pod kotom, recimo v luč, ni dileme.

glavno vprašanje:

kaj pa, če stranski zavija desno, se ravno poravna, glavni pa mu prileti v rit?

za moje pojme je vseeno kam je obrnjen, odvzem je odvzem.

nekdo drug trdi, da ko se nekomu pokneš v rit si ti kriv, češ da nisi prilagodil hitrosti, varnostne razdalje,... (ostanimo pri primeru, da nekdo pripelje s stranske, ne kaka vožnja v koloni in podobno!).

to je za moje pojme bedarija, kaj bom jaz prilagajal???

moja teorija:

1. tisti ko se vključuje (stranski) se mora vključit varno, da ne ogroža sebe ali drugih.

2. pravica glavnega je, da predpostavlja, da se stranski ravna po predpisih, nikoli ne rabi glavni prilagajat vožnje zaradi suma, kaj pa če bo oni drugi kaj posral. lahko, ni pa mus. (ajde, ko vidi, da je nekdo res hiter je dolžan naredit vse, da prepreči nesrečo, kontra po avtocesti recimo, normalno da se umakne, pustimo take fore)

3. nekje sem slišal govora o nekih metrih, če je toliko in toliko naprej/nazaj od križišča je odvzem, kar bi lahko bilo logično, saj ima avto pri 90km/h neko zavorno pot. nekdo reče, ja saj sem bil že 15m izven križišča, ko si me nabasal. ja valda, kako se pa naj v 15 ali 20 metrih ustavim?? recimo...

kako vlogo ima tukaj dejstno, da je stranski že bil poravnan s smerjo vožnje? pol bi to vsi delali, stari avto, nekaj pokvarjeno, gremo čakat v križišče in hitro ven... :blink:

vaše razlage?

Objavljeno

moja razlaga:

- če je motorist vsaj malo pameten in izkušen ne bo priletel 90 v križišče če vidi da je možnost da se mu kdo vključi od strani

- če je motorist saj malo spreten in res vozi 90 ali vsaj ne 200, brez težav obvozi avto ali se vsaj ustavi

če vseeno poči:

- če pride policaj, ki ima rad motoriste bo napisal krivdo avtomobilistu

- če pride policaj, ki nima rad motoristov bo napisal prevelika hitrost

če sta 2 avtomobila bo deljena krivda ali pač kdo od voznikov (voznic) bo bolj simpatičen policajem

Objavljeno

Ta deljena krivda je nek užasni bulšit, tu ni nobene deljene krivde. Če mora voznik po glavni cesti reagirati na izsiljevanje, že ni več nobene krivde na njegovi strani.

To je podobno, kot če te nekdo ustreli ti pa mrtev padeš nanj in mu zlomiš noht, nakar te posthumno toži z računom za pedikerja.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

kako vlogo ima tukaj dejstno, da je stranski že bil poravnan s smerjo vožnje? pol bi to vsi delali, stari avto, nekaj pokvarjeno, gremo čakat v križišče in hitro ven... :blink:

vaše razlage?

jaz to skoz prakticiram z avtom ...sam kaj ko jim zmeraj uidem pa me ne dosežejo ... edin ki me je dosegel ( sicer z avtom ) je bil en fante ko sem bebo ustavil na rdeči luči - ja sej vem da se to ne dela več sam sem star pa sm po starem... :D

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Hi,

pred kratkim sem bil na CPP za tovornjak.In smo imeli debato glede izsiljevanja prednosti (debata je veljala za vse kategorije).Če se ti iz stranske ceste vključiš na glavno v tem primeru kot si rekel velja.Če mora tisti,ki pelje po glavni cesti zavirati mu izseljuješ prednost.

Vsaj tako je rekel gospod,ki nam je predaval.

V praksi je pa lahko drugače.Mu priletiš v rit a on bo trdil da ni prišel iz stranske ampak da je moral zabremzati,ker je maček skočil na cesto.če ni prič ga lahko najebeš,ker nisi upošteval varnostno razdaljo oz.minimalno varnostno razdaljo.Pomoje zna biti kar problem......

LP

Objavljeno

Tudi če je stranski že poravnan in ga ti še dodatno poravnaš v samem križišču je zadeva jasna.

Je pa gotovo caka v točki 3.Praviš,kako se ustavit v 20m.To je 1s pri 70 km/h ali bolj prijazno 2s pri 35km/h.Predvidevam da so predpisani neki normativi.

Če pa se GLAVNI ne uspe izognit odbijaču stranskega v 2s na razdalji 110m je težko govorit o izsiljevanju.

Objavljeno

Pol ko si polomljen je čisto en drek ali si bil izsiljen na polno ali malo manj na polno. načeloma se strinjam z Pervijem. Danes vidu enega motorista, ki ga je izsilil nek gospod. Čista klasika. Avto iz stranske na desni strani... gospod zavijal levo... motorist pa premzal na polno. K sreči ni počlo. Pa se moram postavit na stran gospoda, ki ni imel osnovnih šans, da se varno vključi na glavno. Je gledal, pa ni mogu videt motorista, ki me je v tistem trenutku prehiteval. Vidu je samo mene in je ocenil, da sem še dovolj daleč in da se peljem 50. Že naslednji trenutek je imel možak skoraj na havbi motorista, ki je imel na števcu vsaj 100. Plus to, da je imel motorist srečo, da ga med prehitevanjem ni "nagazil" en drug avto, ki je v tistem trenutku zavijel iz stranske na levi. Malo voznikov dejansko pogleda v obe smeri, če zavijajo na desno. Enkrat za foro opazujte folk kako odpeljejo iz bencinske. Vsi buljo samo preko leve rame..

Nekako trend v Lj je ratal izsiljevanje s strani lastnikov večjih terenskih in SUV vozil. Pa okoli trgovin se tudi vozijo vsi kot kure brez glave.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Pazite, ko vozite po tujini! "zahod" tam se take karambole popolnoma drugače obravnava !! Njihovi zakoni pravijo,da v nobenem križišču NIMAŠ popolne prednosti(to trditev utemeljujejo s tem,da ti pravijo,kaj pa če slučajni prileti vozilo na nujni vožnji,rešilec,policija,gasilci ) in če si prehiter (kar motoristi smo) z malo izjemami,da nebo kak derekpumper užaljen! Namreč, če ti avto zapelje z desne v križišče z (neprednostne) in ga motorist ali avtomobilist nabaše v bok za šoferskimi vrati si ti kot motorist ali avtomobilist KRIV,ker si IZSILIL svojo prednost,če ga udariš v prednji blatnik ali v prednja vrata je on izsilil prednost !

Kadar ga nabašeš odzadaj in je avto že odaljen od križišča vsaj 10m je vedno 50Km/h ++ ali ven naselja 90 Km/h +++ saj križišča niso nikoli v ovinku, če pa že je potem je pred takim križiščem vedno posebej označeno !

Ps: sicer pa kot je bilo že večkrat rečeno, oči na peclje in bit na marsikaj pripravljen samo tako postaneš star izkušen motorist !

Objavljeno

Takih in onakih izsiljevanj se ne da preprečit,enostavno se bodo dogajale še naprej,pleha je čedalje več na cestah in ko bi z plehom rastle tudi večpasovne ceste in varnost ne bi bilo toliko nestrpnosti v prometu,ki bo z leti samo še hujša,to je realnost,ki nam sledi :closedeyes:

Objavljeno

Pred križiščem, če ga je le videt, spustiš gas. Prednost je k****, daje ti občutek veljave in svobode. V resnici pa ima prednost tisti v plehu z airbagom, ne glede kje se pelje.

In ja, dostikrat je pred križišči omejitev še znižana na 60 ali 70 - tako si skrajšaš razdaljo ustavljanja in po vsej verjetnosti ne boš nobenga nabasal. Seveda smo pa majmuni, ki spuščamo gas pred križiščem in s tem tvegamo nalet raznih plastičnih projektilov, še vedno manjšina.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Odvzem prednosti je vedno takrat, ko mora voznik, ki vozi po glavni cesti z hitrostjo, ki je predpisana s prometnim znakom, zavirati ... basta in PIKA

Objavljeno

Odvzem prednosti je vedno takrat, ko mora voznik, ki vozi po glavni cesti z hitrostjo, ki je predpisana s prometnim znakom, zavirati ... basta in PIKA

odlično!

zdaj pa gremo še malo dalje prosim...

torej, vseeno je, če je vozilo s stranske ceste že poravnano s smerjo vožnje glavnega ali ne.

bremzanje, žlajfi, pokne -> odvzem prednosti!

če je karambol 10m za križiščen -> odvzem prednosti.

če je karambol 100m za križiščem -> ?

nekje je verjetno meja. zakonsko določena?

v glavi imam cel čas 30m, ne vem zakaj.

Objavljeno

lej .. čisto vsaka situacija je drugačna .. teško je kr neki pisat in po rečt če .. al pa če .. če bi .. če pa ne bi .. bistvo sem napisal .. lahko si ustvarjamo situacije u glavi in rečemo ... če če če

res pa je, če bi se odpelju 30 m v smeri tvoje vožnje .. bi te po logiki izsilu .. takrat pa moraš prilagoditi vožnjo razmeram na cesti in zabremzati .. al se pa zaletet u njega iin jokat, da ti je vzel prednost. .. 100 m ? ... ne bom komentiru .. čez križišča izven naselij je običajno hoitrost omejena na 60 km/h ...

takrat je dovoljeno kleti na glas, pluvati, kazati razne geste (edin če ni notr gromozanski dec :P )

Objavljeno

Če mora tisti,ki pelje po glavni cesti zavirati mu izseljuješ prednost.

Odvzem prednosti je vedno takrat, ko mora voznik, ki vozi po glavni cesti z hitrostjo, ki je predpisana s prometnim znakom, zavirati ... basta in PIKA

tocno tako.
Objavljeno

v primerjalnem testu zaviranja je imela honda cbr600rr 2006 ali 2007 zavorno pot od 100 do 0 46,8m a se je ta test opravljal kot z avtom : 100km/h , črta , sklopka in na polno zaviranje... če temu primaknemo omejitev - hitrost naj bi bila izven naselja 90km/h - ter prištejemo pot za reakcijo smo tam okoli 60m - na oko .. do ustavitve ...

a to je računica za naravnost...vsi ki se vozimo pa vemo , da je "zaviranje naravnost" stvar , ki je tako redka kot zadeti sedmico na lotu ...

"izsiliti prednost " - pomeni , da vozilo na prednostni cesti prisilimo v kakršnokoli spremembo trenutne vožnje - ne samo zaviranje , tudi odvzem plina v vozilu ali kakršnokoli manevriranje tistega ki je na prednostni cesti se šteje pod ta termin ...

Objavljeno

razmišljamo...

GLAVNI se pelje ravno, po glavni cesti, izven naselja, omejitev 90.

pred njim je križišče. z njegove desne strani, s stranske ceste se pripelje STRANSKI.

kdaj govorimo o odvzemu prednosti?

če stranski prečka glavno cesto in ga glavni nabaše bočno v vrata, ni dileme.

če stranski zavija levo ali desno in ga glavni nabaše pod kotom, recimo v luč, ni dileme.

glavno vprašanje:

kaj pa, če stranski zavija desno, se ravno poravna, glavni pa mu prileti v rit?

za moje pojme je vseeno kam je obrnjen, odvzem je odvzem.

nekdo drug trdi, da ko se nekomu pokneš v rit si ti kriv, češ da nisi prilagodil hitrosti, varnostne razdalje,... (ostanimo pri primeru, da nekdo pripelje s stranske, ne kaka vožnja v koloni in podobno!).

to je za moje pojme bedarija, kaj bom jaz prilagajal???

moja teorija:

1. tisti ko se vključuje (stranski) se mora vključit varno, da ne ogroža sebe ali drugih.

2. pravica glavnega je, da predpostavlja, da se stranski ravna po predpisih, nikoli ne rabi glavni prilagajat vožnje zaradi suma, kaj pa če bo oni drugi kaj posral. lahko, ni pa mus. (ajde, ko vidi, da je nekdo res hiter je dolžan naredit vse, da prepreči nesrečo, kontra po avtocesti recimo, normalno da se umakne, pustimo take fore)

3. nekje sem slišal govora o nekih metrih, če je toliko in toliko naprej/nazaj od križišča je odvzem, kar bi lahko bilo logično, saj ima avto pri 90km/h neko zavorno pot. nekdo reče, ja saj sem bil že 15m izven križišča, ko si me nabasal. ja valda, kako se pa naj v 15 ali 20 metrih ustavim?? recimo...

kako vlogo ima tukaj dejstno, da je stranski že bil poravnan s smerjo vožnje? pol bi to vsi delali, stari avto, nekaj pokvarjeno, gremo čakat v križišče in hitro ven... :blink:

vaše razlage?

je to križišče označeno z znakom?

Objavljeno

je to križišče označeno z znakom?

seveda je.

evo koordinate za goole maps... da bom povsem konkreten. :)

46.606681, 15.992896

glavna cesta je izven naselja, omejitev 90 (sever - jug).

stranski sta pa označeni s tablo za križišče s prednostno cesto (vzhod - zahod).

stranski pride s strani Stavešinci, glavni gre smer Spodnji Ivanjci.

Objavljeno

To križišče pa dobro poznam. In, kdo je tolk divjal tam, da ga izza ovinka niso slišali/videli prileteti?

Objavljeno

To križišče pa dobro poznam. In, kdo je tolk divjal tam, da ga izza ovinka niso slišali/videli prileteti?

noben ni divjal.

vprašanje je bilo čisto "rajn teoretiš".

je pa tam moj foter enemu zapeljal ven, oni pa potem njemu v rit,...

foter čisto pop***, če mu rečeš, da je bil on kriv. :)

zaradi tega mamo zadnje 3 dni debato (od dogodka je sicer že kako leto) in sem že čisto obupan, ker ni variante da se mu kaj vtupi v bučo.

po njegoven je 16m ven iz križišča dovolj, da se več ne šteje za odvzem.

Objavljeno

po njegoven je 16m ven iz križišča dovolj, da se več ne šteje za odvzem.

kot varianta spelje pa potem pelje 7km/h? če si pod polovico najvišje dovoljene hitrost bi baje moral imeti prižgane vse štiri smerokaze ... taki me motijo ...tisti ki speljejo na polno ko te "vidijo" pa ne in do sedaj nisem nobenega postrani gledal ... se zgodi nenamenoma - sploh če je vidno polje zakrito ...

Objavljeno

seveda je.

evo koordinate za goole maps... da bom povsem konkreten. :)

46.606681, 15.992896

glavna cesta je izven naselja, omejitev 90 (sever - jug).

stranski sta pa označeni s tablo za križišče s prednostno cesto (vzhod - zahod).

stranski pride s strani Stavešinci, glavni gre smer Spodnji Ivanjci.

se pravi ob glavni cesti je znak, da je toliko in toliko metrov naprej križišče glavne in stranskih cest?

Objavljeno

se pravi ob glavni cesti je znak, da je toliko in toliko metrov naprej križišče glavne in stranskih cest?

ko me že sprašuješ se verjetno spodobi, da odgovorim.

ne. glavna cesta je glavna cesta. ni nekih oznak. ne vem zakaj bi bile.

na stranskih so table za križišče s prednostno cesto, ona "kontra" trikotna zadeva z rdečim robom. ;)

Objavljeno (popravljeno)

Če ni ravno prometna cesta, ne vidim razloga da bi kdo tam kaj izsiljeval. Pač počakaš.

V LJ lahko med tednom samo sanjaš, da boš kdaj speljal na prednostno brez da koga oviraš oz. te nekdo spusti.

Sicer je pa zanimiva ugotovitev, da je izsiljevanje če na kakršenkoli način vplivaš na voznika na glavni cesti; ali ne narekuje morda zdrava pamet, da če vidiš križišče in nekoga ki želi iz njega speljati, v vsakem primeru prilagodiš vožnjo? Vsaj na motorju je to malodane življenskega pomena.

Tako da po tej definiciji bo tehnično vsak dober voznik izsiljen, ker bo prilagodil vožnjo :)

Razum je tako zabavna reč!

Popravljeno . Popravil nsignific
Objavljeno (popravljeno)

Če ni ravno prometna cesta, ne vidim razloga da bi kdo tam kaj izsiljeval. Pač počakaš.

V LJ lahko med tednom samo sanjaš, da boš kdaj speljal na prednostno brez da koga oviraš oz. te nekdo spusti.

Sicer je pa zanimiva ugotovitev, da je izsiljevanje če na kakršenkoli način vplivaš na voznika na glavni cesti; ali ne narekuje morda zdrava pamet, da če vidiš križišče in nekoga ki želi iz njega speljati, v vsakem primeru prilagodiš vožnjo? Vsaj na motorju je to malodane življenskega pomena.

Tako da po tej definiciji bo tehnično vsak dober voznik izsiljen, ker bo prilagodil vožnjo :)

Razum je tako zabavna reč!

1.Zdrava pamet

2.Praksa

3.Zakon

To so tri povsem različni pojmi.

1.da če vidiš križišče bo verjetnost,da se bo negdo vključeval.

2.Zmanjšaš brzino ker pričakuješ izsiljevalca.

3.Na izpitni vožnji komisija ugotovi,da je voznik pred katerega si zapeljal moral zavirati si pogrnu kokr si dovg in širok.

Prvo in drugo točko lahko zamenjate.

Popravljeno . Popravil gusar

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!