Avatar Objavljeno December 29, 2012 Opozori Objavljeno December 29, 2012 Ok, tole bo tema za mehanike in prekaljene domače mojstre, pač tiste, ki ste že razdirali mašine. Eden od razlogov za neoptimalno delovanje mašine so menda - kolikor berem na netu - tudi ogljikove obloge (ang. carbon deposits) na sesalnih ventilih. Pa me zanima, če ima s tem kdo konkretne izkušnje (wikipedijo znam tudi sam brati, zanimajo me konkretne izkušnje). 1. Na kateri strani sesalnih ventilov se te obloge naredijo (domnevam, da na notranji strani in ob robovih, zato se ventili najbrž ne zaprejo več popolnoma)? 2. Po cca koliko kilometrih (60000+ ali več) pride do tega pri običajnih pogojih (redno vzdrževanje, vožnja v srednjem režimu obratov)? 3. Kako se teh oblog rešiti (najbrž raztopine, ki se vlijejo v rezervoar ne zadoščajo, ampak je potrebno ventile odstraniti in očistiti s krtačo in še s čim)? 4. Tisti ki ste to težavo že imeli, kakšni so znaki med samo vožnjo (če sploh so)? Hvala in lp
ludiluka Objavljeno December 29, 2012 Opozori Objavljeno December 29, 2012 Oploge se naredijo po vrhnji plostvi ventila ter po spodnji (oz pri vsisnem ventilu samo po vrhnji ploskvi) ter se nadaljujejo po steblu do vodila ventila. Videl sem že precej debele obloge vendar so ventili še vedno tesnili. Ta bi s lahko motor delal slabše bi bil lahko vzrok samo ta da se malenjkost zmanjša presek izpušnega ventila vendar je to zmanjšanje zanemarljivo in mislim da tega ne opaziš Te obloge se pojavljajo večinoma na starih motorjih ki pijejo olje. Pri novih motorjih tega še nisem zasledil oziroma so bili ventili čisti. Očistiš jih lahko edino tako da pobereš ventile ven jaz jih očistim kar z medeninasto ščetko na vrtalnem stroju če pa kaj ne gre dol podrsam s špahtlom steblo ventila pa nato vpnem v stružnico in ga pobrusim s finim fodobrusnim papirjem vendar le do vodila ventila naprej ne. Pomembno je da ne tikaš roba kjer ventil dotika glavo saj moraš v nasprotnem primeru na novo pobrusit ležišča ventilov.
Bremzer Objavljeno December 29, 2012 Opozori Objavljeno December 29, 2012 Hvala za info. Dobi se tečnost,ki jo naliješ v benzin in naj bi očistila garež na ventilih! Ta gareš se sicer NE ČISTI razen takrat,če že moraš zaradi slabe kompresije ali puščanja tesnila glave,glavo demontirat in takrat še očistiš pobrusiš in ponovno nastaviš ventile,sicer pa tega NEPOČNI !! delaš si samo NEPOTREBNE stroške ! Nastavi ventile nalij to tekočino v tank in ko bo lepo vreme motor na AC in ga ornk sprehodi pa se bo VSE samo očistilo. LP od "mojstra"avto mehanika !
c3c Objavljeno December 30, 2012 Opozori Objavljeno December 30, 2012 Hvala za info. avatar pa kaj bos brusil na kawi er 5
Avatar Objavljeno Januar 1, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 1, 2013 avatar pa kaj bos brusil na kawi er 5 Najbrž še ne bom nič brusil, me je pa, ker imam veliko kilometrov, zanimalo kaj je s temi ogljikovimi oblogami, ki pač (lahko) nastanejo ob večletni uporabi mopeda in v skrajni sili vplivajo na (slabše) delovanje mašine. Vprašal sem zato, ker sem perfekcionist, in med vožnjo zaznam že zelo majhna odstopanja v zmogljivosti.
Coban Objavljeno Januar 1, 2013 Opozori Objavljeno Januar 1, 2013 (popravljeno) Najbrž še ne bom nič brusil, me je pa, ker imam veliko kilometrov, zanimalo kaj je s temi ogljikovimi oblogami, ki pač (lahko) nastanejo ob večletni uporabi mopeda in v skrajni sili vplivajo na (slabše) delovanje mašine. Vprašal sem zato, ker sem perfekcionist, in med vožnjo zaznam že zelo majhna odstopanja v zmogljivosti. Kakšno čiščenje oblog, na AC pa gasaaaaa se bo vse samo očistilo,čisti se samo takrat,če že moraš zaradi popravila glavo demontirat.Tako se očisti izgorevalni prostor in izpušni sistem za čiščemje vsisnih kanalov in vsisnih ventilov, pa postoji tekočina ki jo dodaš benzinu. Ps:sicer pa za ta motor nerabiš biti ravno velik perfekcionist saj mu že pri dobrih 180K/mh dušo trgaš ! Popravljeno Januar 1, 2013. Popravil Coban Cartman, thumper in trebor 3
Avatar Objavljeno Januar 1, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 1, 2013 Kakšno čiščenje oblog, na AC pa gasaaaaa se bo vse samo očistilo,čisti se samo takrat,če že moraš zaradi popravila glavo demontirat.Tako se očisti izgorevalni prostor in izpušni sistem za čiščemje vsisnih kanalov in vsisnih ventilov, pa postoji tekočina ki jo dodaš benzinu. Ps:sicer pa za ta motor nerabiš biti ravno velik perfekcionist saj mu že pri dobrih 180K/mh dušo trgaš ! Ne. Obloge na ventilih, če/ko se enkrat naredijo, se same od sebe ne očistijo. Tista tekočina, ki jo dodaš v bencin, je nateg. Sem jih več preizkusil. Glede perfekcionizma: ne gre za končno hitrost, ampak za odzivnost mašine in za odsotnost motečih vibracij. In ko enkrat ugotoviš, da je kompresija ok, da so ventili vredu nastavljeni, da so vplinjači očiščeni in sinhronizirani, da je odmična gred optimalno nadstavljena, da so žice dobre, kontakti čisti, cevi za gorivo nove, filtri čisti ... itd., pa motor ni tako odziven kot bi moral biti (kot je bil prvih nekaj let), narediš dvoje: ga zamenjaš ali pa iščeš še naprej vzrok. Pri avtu sem npr. ugotovil, da so bile povečane vibracije in slabša odzivnost posledica slabe ozemljitve (žica med akumulatorjem in okvirjem).
Bremzer Objavljeno Januar 1, 2013 Opozori Objavljeno Januar 1, 2013 Ne. Obloge na ventilih, če/ko se enkrat naredijo, se same od sebe ne očistijo. Tista tekočina, ki jo dodaš v bencin, je nateg. Sem jih več preizkusil. Glede perfekcionizma: ne gre za končno hitrost, ampak za odzivnost mašine in za odsotnost motečih vibracij. In ko enkrat ugotoviš, da je kompresija ok, da so ventili vredu nastavljeni, da so vplinjači očiščeni in sinhronizirani, da je odmična gred optimalno nadstavljena, da so žice dobre, kontakti čisti, cevi za gorivo nove, filtri čisti ... itd., pa motor ni tako odziven kot bi moral biti (kot je bil prvih nekaj let), narediš dvoje: ga zamenjaš ali pa iščeš še naprej vzrok. Pri avtu sem npr. ugotovil, da so bile povečane vibracije in slabša odzivnost posledica slabe ozemljitve (žica med akumulatorjem in okvirjem). Kar se tiče kompresije se jo lahko izmeri, nepotrebuješ biti perfekcjonist pa ne me j...t sem že "predolgo" mehanik ! Pa še tole zaradi gareža ni še nobena mašina vibrirala,odmično gred pa nimaš kaj nastavljat,če je ketnca izpravna (da ni pretegnjena)se vedno nastavi na fabriško OZNAKO ! ! Pri nekaterih novejših mašinah tudi z specijalnim orodjem,katerega ti sigurno še nisi NIKOLI videl.Slabo nastavljeno sinhronizacijo vplinjačev občutiš samo v slabem prostem teku in malo pri pospeševanju sicer pa pri obremenitvi ne igra NIKAKRŠNE vloge ! Počasi dobivam občutek,da ti s tvojim perfekcjonizmom tudi vidiš kako trava raste.Pa brez zamere! Ps:mehaniko se neuči preko vprašanj na internetu jo je potrebno tudi v praksi obvladat, narediti temu ustezno šolanje,mojsterski izpit in VSAJ 20 let izkušenj,da postaneš dober mehanik,ki ne uživa v samohvali ampak ga okolje spoštuje in prizna za mojstra! Cartman 1
Avatar Objavljeno Januar 2, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 2, 2013 (popravljeno) Kar se tiče kompresije se jo lahko izmeri, nepotrebuješ biti perfekcjonist pa ne me j...t sem že "predolgo" mehanik ! Pa še tole zaradi gareža ni še nobena mašina vibrirala,odmično gred pa nimaš kaj nastavljat,če je ketnca izpravna (da ni pretegnjena)se vedno nastavi na fabriško OZNAKO ! ! Pri nekaterih novejših mašinah tudi z specijalnim orodjem,katerega ti sigurno še nisi NIKOLI videl.Slabo nastavljeno sinhronizacijo vplinjačev občutiš samo v slabem prostem teku in malo pri pospeševanju sicer pa pri obremenitvi ne igra NIKAKRŠNE vloge ! Počasi dobivam občutek,da ti s tvojim perfekcjonizmom tudi vidiš kako trava raste.Pa brez zamere! Ps:mehaniko se neuči preko vprašanj na internetu jo je potrebno tudi v praksi obvladat, narediti temu ustezno šolanje,mojsterski izpit in VSAJ 20 let izkušenj,da postaneš dober mehanik,ki ne uživa v samohvali ampak ga okolje spoštuje in prizna za mojstra! Lepo da si še vedno tako ognjevit kot v dobrih starih časih:) Brumer, verjamem da si mojster avtomehanik in ne želim ti soliti pameti, ampak pri položaju odmične gredi si jo pa malce pihnil mimo. Optimalen položaj sesalnih in izpušnih ventilov je določen v tovarniškem priročniku (ne v tisti knjižici, ki jo dobiš z motorjem) za vsak model posebej. In kot veš položaj odmične gredi zelo vpliva na karakteristiko motorja. Ok, tovarna predpiše optimalne nastavitve, za ER 5 so sledeče: sesalni ventil se odpre pri 31 stopinjah BTDC (before top dead center), zapre pri 51 ABDC (after top dead center); izpušni ventil se odpre pri 56 BBDC (before botom dead center), zapre pri 26 ATDC (after top dead center). Slovenskih izrazov žal ne poznam, ker delam po angleški literaturi. Kakorkoli, "lobe center" ventilov se izračuna tako, da se manjšo vrednost odšteje od večje, prišteje 180 (stopinj) in deli z 2. Takole: 51-31=20 ---> + 180 = 200 ---> /2 = 100 stopinj. To je sesalni ventil. Izpušnji je 56-26=30 ---> + 180 = 210 ---> /2 = 105. Okej, 100 in 105 stopinj. Kakšno je dejansko stanje ne ugotoviš po zarezi na zobniku odmične gredi, ampak s pomočjo "cam degree wheel" orodja (tak krog s stopinjami, ki se ga pritrdi na pogonsko gred). Seveda je potrebno celo mašino prej vzeti iz okvirja (vsaj v primeru ER5). In kaj sem ugotovil? Da je bila dejansko pozicija sesalnega ventila 103,5 stopinje (namesto 100), izpušnega pa 107 (namesto 105). In tu vsaka stopinja pomeni veliko razliko! Pozna se pa to pri razponu moči in navora, kdaj začne motor optimalno vleči, itd. Kot mojster mehanik zagotovo veš, da je tak poseg nujen pri dirkalnih motorjih, kjer odloča vsak konj. Zato bodi malo bolj zadržan preden mi soliš pamet, da nimam pojma o praksi - tisto o čemer pametujem sem zagotovo preizkusil in govorim iz izkušnje, če česa ne vem, pa vprašam - tako kot s temi oblogami. Glede kompresije: Nisem govoril, da je treba biti perfekcionist, to s kompresijo sem samo omenil kot ukrep, ki sem ga najprej priezkusil - kompresija je ok. Glede sinhronizacije vplinjačev: Po mojih izkušnjah (ki so najbrž skromnejše od tvojih) to ni res. Če so vplinjači preveč "razštelani" (preveč nesinhronizirani) so opazne večje vibracije v vseh režimih obratov. P.S. Ni zamere. Do zdaj se mi je še vedno izkazalo, da imam prav, če sem čutil, da mašina ni čisto optimalna, čeprav so (tudi pooblaščeni) serviserji govorili, da je vse ok. Isto so govorili za zadnji boben, ki ni prijel tako dobro kot mora, in za katerega sem kasneje ugotovil, da ga je potrebno v celoti razstaviti, očistiti (ne samo obloge) vse gibljive dele, jih namazati z mastjo, potem je bilo pa tako kot mora biti. Ker sem ta moped kupil nov vem kako mora vleči, če je vse ok. Popravljeno Januar 2, 2013. Popravil Avatar carmagedon 1
trojan69 Objavljeno Januar 2, 2013 Opozori Objavljeno Januar 2, 2013 Avatar, dej za foro zmer napetost na akumulatroju, potem daj kontakt pa zmer še napetost na kontaktih cinšpule. Poročaj ko boš, neki sumim pa nebi zdele brezveze razpredal pa smetil teme Drugač bi jst bol stavu na užig kot na zapacane ventile...
ELO Objavljeno Januar 2, 2013 Opozori Objavljeno Januar 2, 2013 3. Kako se teh oblog rešiti (najbrž raztopine, ki se vlijejo v rezervoar ne zadoščajo, ampak je potrebno ventile odstraniti in očistiti s krtačo in še s čim)? 4. Tisti ki ste to težavo že imeli, kakšni so znaki med samo vožnjo (če sploh so)? @3: Remove any carbon from the cylinder head, valves and piston by gently scraping. A 2p coin is good for removing the worst and then finish off with fine wet and dry paper dipped in paraffin or carb cleaner. @4: Poor hill climbing accompanied by pinking when hot and unreliable starting due to burnt valves are the best indicators.
MARJA Objavljeno Januar 3, 2013 Opozori Objavljeno Januar 3, 2013 Najbrž še ne bom nič brusil, me je pa, ker imam veliko kilometrov, . Definiraj velik kilometrov. Moj ima 200 000 km pa ne razmišljam nič v tej smeri tko k ti. Kar pa se tiče kompresije je pa tud v tovarniških okvirjih. thumper 1
Avatar Objavljeno Januar 5, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 5, 2013 @ trojan69: bom, tudi sam vse bolj sumim, da je lahko problem v premajhni napetosti oz. v kakšnih drugih električnih motnjah, sporočim. @ marja: v primerjavi s tvojimi 200.000 si ne upam definirati koliko je veliko:) Ampak za povprečnega motorista in povprečen moped je 70.000-100.000 km veliko.
Bremzer Objavljeno Januar 5, 2013 Opozori Objavljeno Januar 5, 2013 @ trojan69: bom, tudi sam vse bolj sumim, da je lahko problem v premajhni napetosti oz. v kakšnih drugih električnih motnjah, sporočim. @ marja: v primerjavi s tvojimi 200.000 si ne upam definirati koliko je veliko:) Ampak za povprečnega motorista in povprečen moped je 70.000-100.000 km veliko. Za motor,ki je normalno vožen in vzdrževan ga po kilometrih lahko primerjaš z vsakim avtom se pravi brez problemov vsaj 200K kil.Za tvoj motor,če je res malo izgubil na moči bi ti svetoval,da po daljši vožnji demontiraš svečke in jih primirjaš med seboj,če je ena malo bolj umazana(bolj črna)ali da ima na sebi več gareža poraba olja pa je normalna (do 1dl na 1K kil.)potem se osredotoči na vplinjača in to dobro preveri nivo goriva in obe membrani lahko, da ima ena membrana majhno luknjico preveri tudi če obe loputi, ko daš poln gas odpreta do konca in nepozabi na menjavo zračnega filtra, mogoče bi bilo dobro tudi odzadaj v izpušni lonec par lukenj izvrtat med izpušno in okrasno cevjo !
Avatar Objavljeno Januar 7, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 7, 2013 (popravljeno) Avatar, dej za foro zmer napetost na akumulatroju, potem daj kontakt pa zmer še napetost na kontaktih cinšpule. Poročaj ko boš, neki sumim pa nebi zdele brezveze razpredal pa smetil teme Drugač bi jst bol stavu na užig kot na zapacane ventile... Pravkar izmeril. Akumulator brez kontakta 12.38 V (nekaj tednov sem ga imel v omari, zato nižja napetost). Akumulator s kontaktom 12.10 V Napetost med + terminalom na akumulatorju in + terminalom na levi in desni vžigalni tuljavi 0,27V. Isto 0,27 V napetost med + terminalom na akumulatorju in - (ozemljitvijo) terminalom na levi in desni vžigalni tuljavi. Ti to kaj pomaga? Kaj si pa mislil, da je lahko? Za motor,ki je normalno vožen in vzdrževan ga po kilometrih lahko primerjaš z vsakim avtom se pravi brez problemov vsaj 200K kil.Za tvoj motor,če je res malo izgubil na moči bi ti svetoval,da po daljši vožnji demontiraš svečke in jih primirjaš med seboj,če je ena malo bolj umazana(bolj črna)ali da ima na sebi več gareža poraba olja pa je normalna (do 1dl na 1K kil.)potem se osredotoči na vplinjača in to dobro preveri nivo goriva in obe membrani lahko, da ima ena membrana majhno luknjico preveri tudi če obe loputi, ko daš poln gas odpreta do konca in nepozabi na menjavo zračnega filtra, mogoče bi bilo dobro tudi odzadaj v izpušni lonec par lukenj izvrtat med izpušno in okrasno cevjo ! Kolikor berem po domačih in tujih moto forumih ni prav veliko ljudi, ki bi jim mopedi brez večjih posegov zdržali čez 200k km. Jih je nekaj, se strinjam, ne pa ravno veliko. Povprečnega motorja ne moreš primerjati s povprečnim avtom, ker če ima npr. motor s 600 cc 80 KM, pomeni, da bi avto s 1200 cc moral imeti 160 KM, kar je seveda izvedljivo, ampak tako navit avto pač ne bo zdržal enako veliko kot en običajen (1200 cc in 80-100 KM). Res avto tovori večjo težo, ampak mašine so manj navite, v primerjavi z motorji pa so tudi predimenzionirane, kar pomeni večje tolerance. Govoriva o povprečnih avtih in motorjih, ne o BMW mopedih višjega ranga. Glede ostalega kar si navedel moram žal povedati, da sem vse to vsaj 10x poiskusil. Svečke (ok, enake barve, jih tudi menjal), menjal žice od tuljav do svečk, kape za svečke, vplinjače res dobro očistil, nastavil višino plovcev na tovarniško optimalnih 17 mm, spihal s kompresorjem, enkrat celo vzel vplinjače od drugega ER5, jih zamenjal, stestiral, isti šmorn, kar pomeni, da vplinajči niso krivi. Ventile nastavil, zračni filter nov ... seveda tudi 3x pregledal membrane na vplinjačih proti svetlobi, nobenih luknjic. Lukenj v jeben avspuh ne bom vrtal ... a misliš, da če bo ropotal bolj glasno, da se mi bo zdelo kako gre hitreje? ) Po vsem kar sem ugotovil imam najbolj na sumu elektriko. Ali je kje manjša napetost kot bi morala biti, morda slab kontakt, morda žica prebija ... ne vem no, simptomi so muhasti, in to je pogosto pri elektriki. Mogoče je tudi problem starost akumulatorja. Je še vedno originalen, zdaj star 9 let, moram izmeriti napetost, ko bo poln. V vsem tem času ga nisemnikdar polnil, moped je vedno vžgal brez težav, je pa res, da je morda napetost nižja, in posledično tudi napetost v tuljavi ... ampak to ugibam. P.S. Še tole, za foro sem preizkusil še enega drugega ER5 z malenkost manj km (še vedno čez 40k) in se je peljal normalno ... tako da sem s tem izključil možnost, da "se mi samo zdi". Popravljeno Januar 7, 2013. Popravil Avatar
trojan69 Objavljeno Januar 7, 2013 Opozori Objavljeno Januar 7, 2013 (popravljeno) Pravkar izmeril. Akumulator brez kontakta 12.38 V (nekaj tednov sem ga imel v omari, zato nižja napetost). Akumulator s kontaktom 12.10 V Napetost med + terminalom na akumulatorju in + terminalom na levi in desni vžigalni tuljavi 0,27V. Isto 0,27 V napetost med + terminalom na akumulatorju in - (ozemljitvijo) terminalom na levi in desni vžigalni tuljavi. Ti to kaj pomaga? Kaj si pa mislil, da je lahko? Mislil sem napetost med poloma (+ in -) cinšpule/tuljave (ob danem kontaktu). Če je le ta nižja kot napetost med poloma akumulatorja so krivi kontakti/žice, ki vodijo do cinšpule. Rešitev je dokaj preprosta-obideš žice/drevo tako, da s pomočjo releja pripelješ štrom od akumulatorja (ozemljitve ter releja štarterja) direktno do cinšpule. Popravljeno Januar 7, 2013. Popravil trojan69
stjepan Objavljeno Januar 10, 2013 Opozori Objavljeno Januar 10, 2013 Ok, tole bo tema za mehanike in prekaljene domače mojstre, pač tiste, ki ste že razdirali mašine. Eden od razlogov za neoptimalno delovanje mašine so menda - kolikor berem na netu - tudi ogljikove obloge (ang. carbon deposits) na sesalnih ventilih. Pa me zanima, če ima s tem kdo konkretne izkušnje (wikipedijo znam tudi sam brati, zanimajo me konkretne izkušnje). 1. Na kateri strani sesalnih ventilov se te obloge naredijo (domnevam, da na notranji strani in ob robovih, zato se ventili najbrž ne zaprejo več popolnoma)? 2. Po cca koliko kilometrih (60000+ ali več) pride do tega pri običajnih pogojih (redno vzdrževanje, vožnja v srednjem režimu obratov)? 3. Kako se teh oblog rešiti (najbrž raztopine, ki se vlijejo v rezervoar ne zadoščajo, ampak je potrebno ventile odstraniti in očistiti s krtačo in še s čim)? 4. Tisti ki ste to težavo že imeli, kakšni so znaki med samo vožnjo (če sploh so)? Hvala in lp ni znakov :closedeyes:
Avatar Objavljeno Januar 13, 2013 Avtor Opozori Objavljeno Januar 13, 2013 Mislil sem napetost med poloma (+ in -) cinšpule/tuljave (ob danem kontaktu). Če je le ta nižja kot napetost med poloma akumulatorja so krivi kontakti/žice, ki vodijo do cinšpule. Rešitev je dokaj preprosta-obideš žice/drevo tako, da s pomočjo releja pripelješ štrom od akumulatorja (ozemljitve ter releja štarterja) direktno do cinšpule. Izmeril. Napetost ob kontaktu je 0 V na obeh tuljavah. Sem pa meril napetost med + in - na primarnem tokokrogu (dve tanki žici), ne pa sekundarnem tokokrogu (tanka žica +, debela žica na svečko -). Si to mislil? Sicer se mi zdi, da sem odkril težavo ... . Bom sporočil čez kakšen mesec ali dva, ko bom stestiral moped ... zdaj počiva.
trojan69 Objavljeno Januar 14, 2013 Opozori Objavljeno Januar 14, 2013 Hmm poskusi zmerit še napetost med +žico ter okvirjem/zemljo. Pri danem kontaktu bi moral bit neka napetost...približno ista kot na bateriji. mal težko mi jem tole prek neta... Kaj pa ti sumiš da bi bilo? možno tudi tuljavice pick-upa itd??
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se