Skoči na vsebino

Yamaha crossplane crankshaft - resnica ali mit


naten

Priporočene objave

Zanima me ali je zadeva v praksi res sploh opazna ali je to zgolj eden od maketinških pristopov k tehnični superiornosti, kot sta recimo še opevana sistema YCCT (chip controled throttle) in pa YCCI (chip control intake).

Podoben mit je recimo Hondin HESS sistem ali pa novi EGBV (eghaust gas bypass valve), ki ne služi ničemur.

Glavna gred običajnega linijskega 4 valnika ima razporeditev batov v parih 0/180/180/0, vžig pa 1,3,4,2.

Yamaha ima ojnico pri novi zasnovi pomaknjeno za 90 stopinj, vžigi pa v zaporedju 1,3,2,4.

Poznamo dve vrsti navorov: prvi pride od inercije odmične gredi in je odvisen od hitrosti vrtenja gredi, drugi pride od delovnega cikla. Torej razlaga nove zasnove ojnice je, da se inercijski in delovni navor lepše "poravnata" in da ni več nihanj v končnem navoru.

Vendar se mi zastavlja eno preprost dvom:

zakaj potem novi motor uporablja izravnalno gred, in čemu potem služi vztrajnik. Kot vem naj bi ravno vztrajnik preprečil nihanja navora glavne gredi. Pri dizelskim motorjih se pa ponavadi uporablja še dvomasni vztrajnik ali izravnalno os, ki se vrti v nasprotni smeri.

evo še youtube video:

Popravljeno . Popravil naten
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na opisano dvomim da ti bom dal odgovor,ki te bo zadovoljil. Nikakor nimam tehničnega znanja, da bi ti iz prve roke lahko razložil kako in kaj, lahko ti pa ponudim informacijo, ki sem si jo zapomnil.

Zakaj, zato da se vleče dodatna paralela z YZR M1, v motoGP pa zato, ker takšno zaporedje in razporeditev dasta manj brutalen navor oz. v takšnih porcijah da gumo manj maltretira....

Aku su lagali mene lažem i ja.

LP Bajsi

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

najbljši odgovori oz testi so te iz prakse, torej nekoga ki je vozil navaden motor in potem tega z novo ojnico in da je to sprobal na grobniku (na cesti itak ne smeš izstisniti več kot 10% takega motorja).

Paralena primerjave se spomnim recimo iz ene oddaje top gear, kjer so testirali tri pogone Xdrive, Quattro in Hondin SH-AWD. Čeprav je honda uporabljala tehnično naj izpopolnejši sistem z vektorskim delilnikom navora, se je na testu iskazala daleč za Bmwjem ali Audijem.

malo off-topic

Prav tako recimo kot vem nova CBR 1000rr sploh nima TCS sistema, ker kot zatrjujejo ga preprosto ne rabi. Kot pravijo naj bi nov okvir in zadnje vzmetenje delovalo tako usklajeno, da elektronike proti zdrsu ne potrebuješ. Sam imam drugače Yamaho, ker mi nekako bolj sede na kožo: meni osebno lepše in bolj sexy linije (prednji del), ter malenkost boljša izdelava, predvsem lak in barva sta na Yamahah boljša, drugače pa sta obe znamki v samem vrhu. Drugače pa sem probal tudi 2007 CBRko in lako rečem da je malenkost bolj vodljiva od Yamahe.

Bi bila pa vsekakor moja današnja izbira novega motocikla Honda, to pa preprosto ker ponuja ABS in kljub temu, da na dirkaški motor (R1 in CBR 100rr to sta), ABS ne sodi. Malo smešno je dejstvo da take motorje sploh dovolijo za na cesto.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fizikalno gledano, ne vidim prednosti. Pri Flat plane so delovni takti enakomerno razporejeni (na vsakega pol obrata en vžig. Pri Cross plane pa so trije razmaki med posameznimi vžigi manjši, en pa je daljši.

Morda podoben efekt kot pri turbo polnilnikih, ko so z neenakomerno porazdelitvijo lopatic zmanjšali hrup.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!