Skoči na vsebino

Navor


Cartman

Priporočene objave

Od vedno poslušam o navoru, a znamo razčistit, kaj to je, in kje nam pomaga?

 

Taskile posti recimo, me čist zmedejo. 

 

A zakaj imam hondo...??  :hmm:  :?

Zato, k' novo Africo Twin delajo!!   :grim   :010  :010  180 kil, pa navora kolker hočeš!!  :yes:

 

 

A obstaja splošen konsenz, kaj je navor, in kako se ga občuti?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ko ven iz ovinka motor butne mimo avta, namesto da čakaš da pride na obrate in je že naslednji ovinek zraven. Zato bo naslednji motor v2. 

 

pri motoriderjevih postih pa pomoje vsakega zmede nerazumno previsoko številko smeškotov.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

logar, to pravljico so tud meni prodali. Pa da je treba z V2 manj menjavat, pa de je prožn, pa ne vem kaj še use. Ni.  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Navor je pritisk, ki ga ustvari eksplozija na bat pomnoženo z dolžino ročice na gonilni gredi. Kilowati pa je navor krat kotna hitrost gonilne gredi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislm da je 4valnik bolj prožen, saj vleče praktično od štantgasa pa do blokade. Dvovalnik pa pod nizkimi obrati cuka in trese, ampak potem pa potegne. Mam rajš motor z manj moči, ampak le to v uporabnem območju vrtljajev, kot pa da morm za vsako bolj resno prehitevanje šaltat po 2, 3 prestave navzdol.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Res je... 4 valjnik ima definitivno več UPORABNEGA navora od vsakega dvovaljnika... moja izkušnja:

 

xjr 1300 108 NM pri 6000 obr.... Vleče praktično od začetka... konstantno... od 50 kmh dalje 5. prestava in nobene potrebe po šaltanju pri prehitevanju... enako CB 1300 (110 Nm)... v serpentinah potegne gladko, brez cukanja...

 

BMW 1200 RT ali Vstrom 1000... v počasnejših ovinkih ali serpentinah je šaltanje obvezno, pa imata oba obilo navora, a žal ga pri nizkih obratih praktično ni (eno samo cukanje)...

 

VN-1700  127 Nm, pri 2500 obr... u bistvu pa tega navora ni nikjer morda samo v 1. in 2. prestavi pri speljevanju, potem se popolnoma izgubi: Za primerjavo cb-500 ali er-5 potegne v zadnji prestavi pri vsaki hitrosti bolj kot VN-1700 v 5... Pri prehitevanju z omenjenim kruzerjem npr. pri 90 kmh, je potrebno nujno šaltat v 4. ali celo v 3!  V 5. ali v 6. se pri obratu ročice ne zgodi praktično nič, pa čeprav "smo" ravno v območju najboljšega navora.

 

Pri manjših kubaturah je pa dvovaljnik v prednosti: ER-6 ali SV-650 proti Fazer 600 ali CBF 600... sploh pri prehitevanju... imaš nekje en dober hrvaški primerjalni test... Dvovaljnik naprimer pride do 180 kmh prej kot Fazerka, ki ima 20 konjev več na papirju itd...

 

Pa npr GSXF-750 vleče pri nizkih obratih veliko bolje kot VFR-800, pa ima Suzuki 10 KS manj... poleg tega se GSXF 40 kmh brez problema pelje v 6. prestavi in ob obratu gasa preprosto brez cukanja potegne... VFR pa pod 60 kmh v najvišji prestavi sploh ne gre...

 

Poleg številk je torej zelo pomembno prestavno razmerje in še kak drug faktor kot gole številke, predvsem pa razpon navora skozi celo območje vrtljajev.

 

Veliko smo tega preprobali, številke so pa samo številke...

Popravljeno . Popravil ferek
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Poleg številk je torej zelo pomembno prestavno razmerje in še kak drug faktor kot gole številke, predvsem pa razpon navora skozi celo območje vrtljajev.

Saj prestavna razmerja so tudi gole številke, jih je pa vsekakor treba upoštevati, saj se s tem dejansko spreminja navor, ki se prenaša na podlago.

 

In če smo že ravno pri V2 vs. I4 - Suzuki SV1000 ima pri 3000 obratih že  80% max. navora, medtem ko ima GSX-R1000 pri 3000 obratih komaj 55% max. navora. In to je to, kar je meni pri V2 motorjih (oz. vsaj pri SV-ju) všeč - da pri vseh obratih daje približno enak občutek.

 

Da pa dvovaljniki pri nizkih vrtljajih bolj tresejo, je pa menda ja logično...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

logar, to pravljico so tud meni prodali. Pa da je treba z V2 manj menjavat, pa de je prožn, pa ne vem kaj še use. Ni.  

 

Glede menjanja in V2 se tudi jaz pridružujem predhodnikom. Kaj ti pomaga navor, če te pa hoče V2 pri 50km/h v 6. prestavi čez naselje kar iz sedla strest ker tok trese pa ruka zaradi prenizkih vrtljajev. Kaj šele če na polno odpreš takrat.

 

Na moji FZ1 pa dejansko v Postojni dam v 6. in se v 6. pripeljem praktično do morja ker motor tut pr 40km/h v zadnji prestavi deluje čist lepo in mirno.

 

V2 1000 ima več navora. Je pa delovno območje agregata bistveno bolj ozko kakor pri inline 4 in posledično zarad tega več šaltaš, ne manj :)

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Aja, pa vseeno bi raje imel V2. More fun :D  Sam tak, ki ga jaz hočem je bil žal malo predrag, ko sem kupoval :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če lahko speljem v kar lep klanec z mesta brez kopanja zadnjega kolesa ... aja v 15cm snega ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

edino pravilno štervilo valjev je 3!!! zakaj, enostavno, ker jim mam jst in to pomeni, da morem svojo mašino na motorsvetu hvalit na vse pretege :lol1::D :D :D

 

drgač pa je frischfleisch vse povedu :D:OK:

 

 

jure katere pa so ble zaenkrat neuresničene želje?

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej je sam treba prilagodit voznjo motorju, pa vse stima. Ce dvovaljnika furas, ga furas na tistih obratih, k lih ne trese. 4 valjnika pa v tistih, k potegne k rabs...drgac pa....saaaalltteeeej!! :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sej je sam treba prilagodit voznjo motorju, pa vse stima. Ce dvovaljnika furas, ga furas na tistih obratih, k lih ne trese. 4 valjnika pa v tistih, k potegne k rabs...drgac pa....saaaalltteeeej!! :D

2 valjnik :notworthy: (razen boxer), 4valjnik :fyou:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Navor je moč motorja. Pa ne sedaj mešati prožnost in navor, ker nekako ne gresta skupaj. Nekdo je omenil, da je njegov V-strom 1000 nabit z navorom, vendar je moral menjavati prestave, ker je tresel. Jaz sem pa imel V-strom 650, kateri ima manj navora kot 1000 kubičen, vendar je zelo prožen in lahko pozabiš na menjalnik. Iz opisanega lahko ugotovimo, da je lahko motor z veliko navora močan, ni pa zelo prožen, ker ga ne moremo voziti skozi celotno območje vrtljajev, ampak samo skozi določen del. Torej ima lahko majhno območje delovanja z veliko količino navora, zaradi česar dobro sune v ta zadnjo. Nekako kot turbo dizel, kjer je majhno uporabno območje vrtlajev v primerjavi z bencinarjem, vendar je v tem uporabnem območju nabit z navorom. To ne velja za vse, ampak samo za tiste, kjer je potrebno menjavati prestave zaradi tresenja pri nizkih vrtljajih. 

 

Kako se navor občuti ? Zelo različno zaradi zelo različnih motorjev; razlika v številu valjev, razlika v številu vrtljajev (najvišji in seveda območje uporabnih vrtljajev), razlika v delovni prostornini, razlika v masi vozila, razlika v prestavnem razmerju, ... Obrneš ročico za plin in čutiš ali pa ne čutiš. Če čutiš, potem čutiš navor. 

Popravljeno . Popravil Borutt
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Spet boste toplo vodo pogruntal ! !

Novor je podatek poznavalcu-mehanike, tako kot KW oziroma Ps !

Najboljši navor imajo Zvezda motorji,boxeriji,V-motorji in kot zadnji vrstni motorji !

Seveda je navor odvisen od več dejavnikov npr: kubature,vrtljaji,krmiljenje ventilov,kompresijsko razmerje,kakovost-vrsta goriva,obratov motorja,sosftvera,itd.itd.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tako bolj po domače:

-navor je sila ki povzroča (ohranja)vrtenje,oz.je posledica sile ki deluje na drugem koncu ročice

 

v praksi ima velik pomen razmerje med navorom in močjo

-navor pove kolikšno breme lahko dvignemo (tukaj NI  časa)

-moč ti pove kolikokrat v časovnem intervalu se to lahko zgodi

vidimo,da je ČAS pomenben ali npr v praksi:par KS(KW) in veliko Nm lahko vlači več kubikov peska v hrib,a gre POČASi..Ferari z 500 KS gre HITRO,a bi se pri taki prikolici zadaj USRAL.

 

 

z večanjem obratov motorja naraščata tako moč kot navor,pri določenih obratih upade najprej navor ,moč pa narašča še toliko časa,dokler navor pada počasneje kot pa naraščajo obrati.

 

na splošno lahko rečemo,da rabimo navor za premagovanje bremen,moč pa za doseganje hitrosti.

če vzamemo kamjon(veliko breme,mala hitrost))rabimo veliko navora,moči pa toliko da se vse odvije v doglednem času.(=potovalna hitrost)Tu gre za velik navor pri nizkih obratih.

druga "skrajnost"so športna vozila(velika hitrost,malo breme))z relativno nizkim navorom in veliko močjo.Tu so obrati visoki.Pomembno je,da se tudi navor tukaj dosega pri visokih obratih.

 

"normalni"avti in motorji pa so nek kompromis med kamjonom in dirkalnikom,zato se tu teži k optimalnemu navoru v čim širšem območju vrtlajev.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj,kar ni še nihče napisal: ko kdo reče, da ima motor ogromno navora, običajno pozabi povedat, da se ta ogromnost nahaja že na relativno nizkih obratih. Misli pa točno to.

 

//Drugače pa ima cikadina absolutno prav s številom valjev. :grim

Popravljeno . Popravil dlicen
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In še ena poenostavitev: dva motorja z enako kW, a različno kubaturo bosta imela različen navor in maksimalni navor bo običajno pri različnih vrtljajih.

Manjša prostornian-višje število vrtljajev  za največjo moč, manj navora in vrh navorne krivulje pri višjih vrtljajih motorja.

Večja prostornina-nižje število vrtljajev za največjo moč, več navora in vrh navorne krivulje pri nižjih vrtljajih motorja.

 

Iz prakse: manjše kubature gonimo v vrtljaje da se kaj zgodi, večje pa vlečejo bolj iz podna. Teorijo je lepo podal muhca.

 

 

230 NM pri 2000 RPM ;-)

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In še ena poenostavitev: dva motorja z enako kW, a različno kubaturo bosta imela različen navor in maksimalni navor bo običajno pri različnih vrtljajih.

Manjša prostornian-višje število vrtljajev  za največjo moč, manj navora in vrh navorne krivulje pri višjih vrtljajih motorja.

Večja prostornina-nižje število vrtljajev za največjo moč, več navora in vrh navorne krivulje pri nižjih vrtljajih motorja.

 

Iz prakse: manjše kubature gonimo v vrtljaje da se kaj zgodi, večje pa vlečejo bolj iz podna. Teorijo je lepo podal muhca.

 

 

230 NM pri 2000 RPM ;-)

230 Nm pri 2000 RPM je verjetno podatek za kak avto z vsaj 2000 ccm prostornine in (brez turbo kompresorja)!

Malo kateri motor z 1200 ccm se lahko pohvali z 120+ NM

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

načeloma ... če vzamemo 1 cilindrični agregat... se pokaže kar je fly napisal -- a je vse skupaj pri enaki delovni prostornini in moči agregata dejansko odvisno od razmerja hod bata/ vrtina cilindra ...

- velik hod bata in manjša vrtina - največji navor , nizki obrati 

- kvadratno razmerje - ko je hod bata enak vrtini cilindra - nek optimalen rezultat 

- kratek hod bata in velika vrtina - majhna vztrajnost premočrtno  gibajočih delov , majhen navor v majhnem območju vrtljajev , doseganje zelo visokih obratov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

jure katere pa so ble zaenkrat neuresničene želje?

 

Ni sicer točno V2, je L2 (isti šmorn), gre pa za tole:  :)

post-1190-0-01735200-1399145639.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni sicer točno V2, je L2 (isti šmorn), gre pa za tole:  :)

attachicon.gifmultistrada.jpg

to niso želje ...to je organizem ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam sem imel v1, vec motorjev v4 in sedaj imam v2, kaj naj recem vsak ima svoj car in vsak svojo slabost, mi pa trenutno v2 zelo odgovarja ker je tako da kjer koli odpres potegne, ampak v visjih obratih pa velikokrat butnem v blokado, ker mislim da se bo kar vrtel kot v4 japoncki:)v3 se nisem imel ampak je pomoje to pravi kompromis..;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!