Skoči na vsebino

Nastavitev špure


Priporočene objave

Objavljeno

Ker sem nedolgo nazaj menjal zadnjo gumo, me je zanimalo koliko kaj držijo oznake na zadnji vilici za nastavitev špure.

Sem se spomnil na eno igračo, ki doma neuporabna leži- laser.

Tkole sem si zamislil:

Laser usmerim ob zadnji gumi, 

post-34709-0-93185700-1400427998_thumb.jpg

na sprednji pa pomerim razliko med obema stranema. Seveda mora biti balanca naravnost, zato je potrebno meriti 2x na eni in 2x na drugi.

post-34709-0-54754800-1400427903_thumb.jpg

Laserska pika zgleda kar velika, ampak se vseeno da kar točno odčitat.

Žal še odstopanje nisem uspel izmerit, pa so že baterije šle.

 

Mi ni preostalo drugega kot zadevo zaključiti z vrvico. Stvar je podobna, le traja ene 5x dalj.

post-34709-0-07048400-1400427934_thumb.jpg

Izmerjena razlika med širino sprednje in zadnje gume je 8 cm. Vrvico spredaj sem privezal na razdalji 4,2cm od roba gume zato, da vrvica ob zadnji gumi lahko vibrira kot struna, ampak se jo še vedno dotika.

post-34709-0-65224200-1400427954_thumb.jpg

 

Rezultat meritve je, da tovarniške oznake na vilici lažejo za 1mm, kar zanese špuro do prvega kolesa za 5mm.

 

 

Objavljeno

Glih tko malo v razmislek ;) A je kje napisano da je guma točna???  to kar meriš pa ne samo ti ampak velika večina sploh ni rečeno da je točno ampak je spet nek pribljižek ;) mirodajno bi bilo edino da bi si naredil neke distančnike in letvico kateri bi se ti naslonili na feltno in ne na gumo ;) tako delam jaz ker ko sem enkrat ugotavljal zakaj je zvit okvir in vsakič dobil drugačne meritve sem prišel do ugotovitve da guma ni popolnoma ravna ;)

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Glih tko malo v razmislek ;) A je kje napisano da je guma točna???  to kar meriš pa ne samo ti ampak velika večina sploh ni rečeno da je točno ampak je spet nek pribljižek ;) mirodajno bi bilo edino da bi si naredil neke distančnike in letvico kateri bi se ti naslonili na feltno in ne na gumo ;) tako delam jaz ker ko sem enkrat ugotavljal zakaj je zvit okvir in vsakič dobil drugačne meritve sem prišel do ugotovitve da guma ni popolnoma ravna ;)

Bom ob priliki še enkrat z laserjem pomeril in obračal obe gumi. Potem ne bo več dileme.

Objavljeno

ne rabiš še enkrat merit samo kolo dvigni od tal nasloni eno pločevinko ,pir,... pač nekaj do gume in počasi kolo zavrti ;)

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Pri meni najbližjem servisu prav tako uporabljajo laser, vendar ga prisloni ob zadnji verižnik/zobčenik, ter počasi vrti kolo, ter opazuje, če se žarek premika, oz. se "pelje" po isti poziciji po verigi - glede na začetno stanje opazovanja.

Laser je seveda pričvrščen na ploščato podlago...

Objavljeno

To je tudi ena od variant ja ;) sem pozabil napisati pač gledaš da je zadnji zobnik v isti liniji s sprednjim 

Objavljeno

Pri meni najbližjem servisu prav tako uporabljajo laser, vendar ga prisloni ob zadnji verižnik/zobčenik, ter počasi vrti kolo, ter opazuje, če se žarek premika, oz. se "pelje" po isti poziciji po verigi - glede na začetno stanje opazovanja.

Laser je seveda pričvrščen na ploščato podlago...

Ma tole mi ni jasno???

Če laser prisloni ob zadnji zobnik, potem žarek zgreši sprednjega.

 

Ampak nima veze... taka meritev je le nastavitev zobnikov v linijo, do nastavitve prave špure pa je še daleč, ker ne upošteva možnosti zamika motorja, krivega okvirja, sprednjih vilic...

Objavljeno

Ja lej če so zobniki poravnani je dovolj če je pa okvir zvit ali pa kaj drugega je pa drug problem in tega se ne reši z zamikanjem zadnje gume edino če bi se rad bočno vozu :D

Objavljeno

Ja lej če so zobniki poravnani je dovolj če je pa okvir zvit ali pa kaj drugega je pa drug problem in tega se ne reši z zamikanjem zadnje gume edino če bi se rad bočno vozu :D

A ne bi rajš obrnu zgodbo... če maš špuro poravnano, sta zobnika v piko :kva2:

Objavljeno

Pod pogojem da je z motorjem vse ok ;) sem hotel samo povedati če poravnaš zobnika bi morali biti tudi kolesi poravnani in če nista je nekaj zvito oz v drugi smeri če nastaviš špuro in je kaj zvito ti zobnika ne bosta štimala ;)

Objavljeno

Najlažja varianta za točno nastavitev je, da vzameš meter in izmeriš razdaljo med osjo vrtišča zadnje nihajke in osjo zadnjega kolesa. Nastaviš, da je na obeh straneh motorja enako in imaš lepo poravnano zadnje kolo brez mučenja z laserji ali vrvico :smoke:

Objavljeno

Najlažja varianta za točno nastavitev je, da vzameš meter in izmeriš razdaljo med osjo vrtišča zadnje nihajke in osjo zadnjega kolesa. Nastaviš, da je na obeh straneh motorja enako in imaš lepo poravnano zadnje kolo brez mučenja z laserji ali vrvico :smoke:

To drži, če bi bilo vse idealno, od točnosti meritve naprej...

Potem bi se nenazadnje lahko tudi zanesel na tovarniške oznake na vilici in je še manj dela.

Prednost vrvice je dolga razdalja, ki zmanjša napako meritve in meriš res le špuro (pod pogojem, da sta gumi OK, torej še prej kontroliraš ohter).

Meritev narediš le enkrat, da veš pri čem si in si to meritev označiš na vilici.

 

Verjetno pa se malokermu da ubadat s takimi zamudnimi malenkostmi.

Saj kolikor je meni tovarniška oznaka falila, 1mm na vilici = 5mm špure, malenkost, ane.

Objavljeno

Jaz sem pa postavil motor navpično, poravnal krmilo, prislonil alu gradbeno letev na eno in na drugo stan gume ter izmeril razdaljo od prednje gume levo in desno. Mislim, da je dovolj natančno. Mehanik je na avtu pred leti nastavljal stekanje z dvema palicama, ki ju je prislonil na sprednji in zadnji notranji rob platišča prednjih koles, ter meril razliko.

Objavljeno

Včasih so mojstri rekli, da se zapelji naravnost čez lužo, ko je asfalt že suh, pa boš videl, če motor dela eno ali dve špure (zamaknjen)....

In še na ravnini spustiš bilanco in vidiš, če te v katero stran vleče. ..

Objavljeno

Jaz imam dve alu lajšti (40x20mm) , ki ju namestim levo in desno na gumo in spnem z vijakom (navojna palica) in rahlo zategnem, toliko, da se ne premika. Namestim krmilo (prednje kolo) vzporedno s tema lajštama.... nato izmerim razliko levo-desno. Natančnost zagotovljena!

Objavljeno

Jaz pa nastavim po fabrških oznakah in je to to. Motor gre ravno, zavije v oba ovinka enako, ketna in zobniki imajo normalno življensko dobo, to je pa tut to kar mi je važno :rolleyes:

Objavljeno

Sem šel pogledat moj motor in sem ugotovil da bedaki od italjanov niso nobenih črtic na nihajki naredili   :lol1:  :lol1:  :lol1:  :lol1:

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!