Skoči na vsebino

Kompresija


Priporočene objave

Objavljeno

Kako na motorju izmerijo kompresijo in kaj to sploh pomeni oz. kaj nam to pove o motorju in o njegovi ohranjenosti?

Objavljeno

Kako izmerijo? Laično: svečko ven, napravco not, pol pa videt kolk pokaže.

Kaj pove o ohranjenosti? Če ni kompresija zadovoljiva pomeni, da so batni obročki na psu, da je poškodovan cilinder... Skratka "pritisk", ki poganja bat ob eksploziji, se uspe "šunjati" mimo bata in tako nič koristnega ne naredi za tvoj užitek.

Objavljeno

ahaaaa, torej če prav razumem, kompresija je v bistvu pritisk oz. kolk bat stisne mešanico goriva in zraka (čimbolj je podobna originalni, čimmanj uhaja "zrak" mimo bata..?)

Objavljeno
ahaaaa, torej če prav razumem, kompresija je v bistvu pritisk oz. kolk bat stisne mešanico goriva in zraka (čimbolj je podobna originalni, čimmanj uhaja "zrak" mimo bata..?)

Tako je.

Npr. moja yamahca nej bi imela po tovarniških podatkih kompresijo 9,2:1 oz. tam nekje, izmerjena je bila pa

10,5

10,2

0

9,8

S tistim 0 se pa zdej ubadam... zgleda da mi izpušni ventil štrajka.

Če je mašina dobro ulaufana ima načeloma kompresijo višjo od tovarniške.

Pa ne uhaja samo mimo bata zrak, mešanica karkoli že... tu so še ventili pa tesnilo glave motorja pa.... :D

LP

Objavljeno

potem je ta kompresija tudi povezana s tem, koliko KM se zmore mašina? Mislim, bolj kot je kompresija že slaba pri kakšnem starejšem motorju, toliko manj ima KM od originalnih podatkov.. je res?

Objavljeno
ahaaaa, torej če prav razumem, kompresija je v bistvu pritisk oz. kolk bat stisne mešanico goriva in zraka (čimbolj je podobna originalni, čimmanj uhaja "zrak" mimo bata..?)

Tako je.

Npr. moja yamahca nej bi imela po tovarniških podatkih kompresijo 9,2:1 oz. tam nekje, izmerjena je bila pa

10,5

10,2

0

9,8

S tistim 0 se pa zdej ubadam... zgleda da mi izpušni ventil štrajka.

Če je mašina dobro ulaufana ima načeloma kompresijo višjo od tovarniške.

Pa ne uhaja samo mimo bata zrak, mešanica karkoli že... tu so še ventili pa tesnilo glave motorja pa.... :D

LP

Če ti je pokazalo "0", potem ventilov spoloh ni več notr ali pa ti je bat prepihalo. če bi ventil bil prežgan, kriv ali nepravilno nastavljen, bi vsaj nekaj moral pokazat (cc 5-7). A je možno, da nisi nastavka dobr prislonu na glavo :? :?:

Objavljeno

Kompresija je volumsko razmerje med začetnim volumnom vstopne mešanice (bat v spodnji legi) in končnim volumnom vstopne mešanice (bat v zgornji legi). Posledica tega giba je pa seveda dvig tlaka in temperature te mešanice v valju. :wink:

Večja kompresija v istem predelanem motorju pomeni večjo moč, pa nejvečkrat krajšo življensko dobo.

Drugače je pa moč odvisna tud od prostornine, vrtljajev, pa še kej bi se našlo...

Objavljeno

Zakaj se more pa pol pri namestitvi turbine kompresija zmanjšat? :?

Objavljeno

Turbinski polnilnik stisne vstopni zrak na določeno vrednost..(pr R5GT do 0.7bar nadtlaka) že pred vstopom v valj. Zarad dviga izkoristka procesa, majo običajno motorji na dovodni cevi še vmesni hladilnik (intercooler), da se zrak ohladi. (Hladnejši zrak>večja moč!)

Kam bi pa ti rad montiru turbo polnilnik???

Objavljeno

david125

Kompresijsko razmerje je potrebno po namestitvi turbine zmanjšat zato da preprečiš

samovžig mešanice zraka in benzina preden jo uspe vžgati svečka (malo pred ZMT).

Če po vgraditvi turbine ne bi zmanjšal kompresije bi prišlo do samovžiga zaradi

povečanega tlaka mešanice zraka in benzina, ki je posledica večje količine mešanice

v valju motorja - to večjo količino mešanice zagotavlja turbina. V določenih primerih ko

je kompersijsko razmerje motorja majhno (npr 8:1) se temu lahko izogneš.

Poleg tega se zrak zaradi stiskanja (turbina) tudi segreva, kar nazaj povečuje možnost

samovžiga mešanice. Kot pravi TOMY imajo lahko motorji vgrajen tudi hladilnik

zraka -> zrak se ohladi -> gostota zraka se poveča -> motor dobi več kisika, poleg tega

se zmanjša možnost samovžiga.

Zmanjšanju kompresije se lahko izogneš z uporabo bencina z višjim oktanskim številom

- v nekaterih primerih se uporablja tudi metanol in druga eksotična goriva z oktanskim številom > 100.

Kompresijo se lahko zmanjša menjavo tesnila pod valji (debelejše), drugimi bati, ....

Glavna naloga turbine ni povečanje tlaka v motorju (lahko samo rahlo, drugače bi

potreboval posebna goriva - npr. predstavljaj si motor z kompresijskim razmerjem

1:12 in nadtlakom turbine 2 bar -> ob zgornji mrtvi legi bata bi imel v valju pritisk

24 bar (v resnici manj zaradi izgub v sistemu dovoda zraka) = RAKETNI POGON :wink:

Turbina je dodana motorju zato da se zmanjša izguba energije, ki drugače "uide" kot

zgoreli izpušni plini - le ti zapustijo cilinder pri dovolj visokem tlaku da lahko poganjajo

še turbino, ki nato poganja kompresor, ki motorju omogoča lažje dihanje (namesto da zrak

sesa bat, ga v valj poganja turbina).

Objavljeno

Hvala lepa za pojasnila. Turbo polnilnika pa zaenkrat še ne bom montiral, ker se na 125-ko to ne splača. Vprašanje je bilo samo teoretično,ker me to pač zanima, mogoče pa ga bom tudi kdaj montiral, če bo to potrebno. :lol:

Objavljeno

Strom, na Petrolovih pumpah maš kompresijo.

Dobiš jo lahko v tubi (mali in veliki) pa v kockah in v obliki praha.

Uporabi pač tisto, ki ti bo najbolj pasala.

Ko si pa že tam, pa vprašaj, če imajo slučajno kawasaki luft v kompresorju (je lažji in se kolesa laže vrtijo, si torej hitrejši :wink: )

LP, El Barto

Objavljeno
Tako je.

Npr. moja yamahca nej bi imela po tovarniških podatkih kompresijo 9,2:1 oz. tam nekje, izmerjena je bila pa

10,5

10,2

0

9,8

Tako ni. Kompresijsko razmeje je čisto nekaj drugega kot to, po čemer je spraševal Aleron. Kompresijsko razmerje 11:1 npr. pove, da se mešanica ob hodu bata z najnižje do najvišje lege stisne na eno enajstinko prvotnega volumna. Kar pa nima z kompresijo v povezavi z zmantrano mašino nobene veze. Tudi če batnih obročkov sploh ni več notri bo kompresijsko razmerje še zmeraj 11:1.
Objavljeno

YZF george a ti mal :twisted:

razmisli kaj pomeni kompresija! Mislim da prej pritisk kot pa neko razmerje volumna! Sicer pa kaj pišem take stvar ko toliko vem o njih kar som v OŠ naučil pr Tehniki zato se spolh sprašujem če je Aleron kaj hodil k Tehniki v OŠ! :shock:

Objavljeno
YZF george a ti mal :twisted:

razmisli kaj pomeni kompresija! Mislim da prej pritisk kot pa neko razmerje volumna! Sicer pa kaj pišem take stvar ko toliko vem o njih kar som v OŠ naučil pr Tehniki zato se spolh sprašujem če je Aleron kaj hodil k Tehniki v OŠ! :shock:

Hehe seveda sem hodil, pa tut naučil so nas vse o 4 taktih, 2 taktih itd itd, ampak razlagali nam pa niso glede kompresijskih razmerij pa kaj pomeni, če je to razmerje slabše od originalnega in kaj nam to pove o obrabljenosti motorja. Mene pa je zanimalo ravno to.

Objavljeno

Če ti je pokazalo "0", potem ventilov spoloh ni več notr ali pa ti je bat prepihalo. če bi ventil bil prežgan, kriv ali nepravilno nastavljen, bi vsaj nekaj moral pokazat (cc 5-7). A je možno, da nisi nastavka dobr prislonu na glavo :? :?:

Dihtnga je bla OK, bil je pa sesalni ventil popraskan očitno od izpušnega ki se je prepozno zapiral... more met <0,5mm lufta, ker na uč nisem videl... bom podrl ventile pa pogledu, premeru pa spoliru... bat je OK, v ventilih pa nobene vidne luknje :D

LP

Objavljeno
Tako je.

Npr. moja yamahca nej bi imela po tovarniških podatkih kompresijo 9,2:1 oz. tam nekje, izmerjena je bila pa

10,5

10,2

0

9,8

Tako ni. Kompresijsko razmeje je čisto nekaj drugega kot to, po čemer je spraševal Aleron. Kompresijsko razmerje 11:1 npr. pove, da se mešanica ob hodu bata z najnižje do najvišje lege stisne na eno enajstinko prvotnega volumna. Kar pa nima z kompresijo v povezavi z zmantrano mašino nobene veze. Tudi če batnih obročkov sploh ni več notri bo kompresijsko razmerje še zmeraj 11:1.

EEE....da vam povem strokovno.

Kompresijsko razmerjie (npr 10:1) pomeni razmerje volumna cilindra nad batom med njegovo spodnjo mrtvo lego in med njegovo zgornjo mrtvo lego. (to sem mogu še pri izpitu za čoln vedet...)

Kot je Đorđi napisal, kompresijsko razmerje je pri mašini vedno, vprašajne pa je, če ta mašina dosega kompresijo (stiskanje plinov v cilindru nad batom), ki bi jo naj. Z slabimi dihtungami, razštelanimi ventili, znucanimi obročki prepihanimi bati ali bog ne daj z izrabljenimi auspuh lagerji in cincilatorji, tega ne bo. (zato pa še vedno lahko dokupite pri Petrolu :D :D )

Objavljeno
npr. predstavljaj si motor z kompresijskim razmerjem

1:12 in nadtlakom turbine 2 bar -> ob zgornji mrtvi legi bata bi imel v valju pritisk

24 bar

Kompresija je politropna preobrazba, s povprečno kappo (ker se spreminja! cca. 1.35), enačba je pa p1*V1 na kappa=p2*V2 na kappa. Na hitr pride p2 brez turbine cca.28bar, z zgornjimi podatki pa cca.57bar, z realnimi (npr. 0.7barn) pa 48bar.

Nadtlaki turbin so največkrat pod 1 bar, edin v F1 so mel svoje cajte turbine, ki so mele možnost nabiti vstopni tlak na 3.5bara nadtlaka.

Pri mojmu turbaču (R5GT), je bla osnovna moč motorja cca.90KM, turbina je dodala svojih 35KM, kar je dal ubitačnih in sunkovitih 125KM! to pomeni, da turbina ni le za pomoč motorju da lažje diha, ampak mu v pljuča porine precejšnjo količino predkomprimiranega zraka, katero mora "revež" tudi stisniti. Ko pa po končani kompresiji mešanico s svečko vžgeš, se pa pokaže ta razlika. Motor mora biti za te obremenitve narejen, sicer ga lahko domov odneseš v več vrečkah... :wink:

Objavljeno
YZF george a ti mal :twisted:

razmisli kaj pomeni kompresija! Mislim da prej pritisk kot pa neko razmerje volumna! Sicer pa kaj pišem take stvar ko toliko vem o njih kar som v OŠ naučil pr Tehniki zato se spolh sprašujem če je Aleron kaj hodil k Tehniki v OŠ! :shock:

Hanzi, tudi ti si nekaj pobrklal. Je že ElBarto tudi napisal...... Stvar je takšna, da sta "kompresija" in kompresijsko razmerje dve različni stvari.
Objavljeno

Bo kar držalo, da je kompresija = (delovno prostornina valja + volumen izgorevalne komore) : (volumen izgorevalne komore) ...

Meri pa se v resnici koliko ti batni obročki in ventili puščajo ... bolj puščajo bolj se greje, več žre in slabše leti.

Objavljeno

(1) p1 * V1^n = p2 * V2^n

(2) p1/p2 * V1^n = V2^n

(3) p1/p2 = (V2/V1)^n

(4) p2 = p1/(V2/V1)^n

R5GT:

V2/V1 = 1/7.9

n = 1.35

p1 = 0.7 bar

-------------------------------------------

=> p2 = 0.7/(1/7.9)^1.35 = 11.4 bar

-------------------------------------------

Kar je čisto normalno za osebni avto (avto pač mora delati z 95-98 oktanskim bencinom). V tem primeru turbina avtu samo pomaga lažje dihati, kar

skupaj z nekaj spremembami v motorju (verjetno odmične gredi, vžig,......) prinese tistih 35 KM.

Pri formuli je bilo drugače - so imeli drugo gorivo.

Objavljeno

Še malo podatkov:

1986 F1 motor od Honde - RA166E

(1500cm^3 V6, 1054 KM pri 12000vrt/min)

V2/V1 = 1/7.4

p1 = 4.4 bar

p2 = 65 bar

Jaz ne vem kako je ta stvar sploh lahko naredila 200-300 km, verjetno

tisti režim 4.4 bar velja samo za nizke obrate.

Objavljeno
Meri pa se v resnici koliko ti batni obročki in ventili puščajo ... bolj puščajo bolj se greje, več žre in slabše leti.

...in bolj ti olje meče ven na vseh koncih in krajih (iberlauf, na šibiki, dihtunge in še kje), ker pritisk, ki nastaja, namesto da bi se izkoristil, uhaja v karter in rine olje ven.

Objavljeno
Še malo podatkov:

1986 F1 motor od Honde - RA166E  

(1500cm^3 V6, 1054 KM pri 12000vrt/min)

V2/V1 = 1/7.4

p1 = 4.4 bar

p2 = 65 bar  

Jaz ne vem kako je ta stvar sploh lahko naredila 200-300 km, verjetno

tisti režim 4.4 bar velja samo za nizke obrate.

Ni jih naredila.

Tako obremenitev mašine so imeli samo na sobotnem treningu, za tistih par krogov, za doseganje čimboljšega startnega položaja.

Med dirko je bilo ponavadi okoli 800 KM.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!