Skoči na vsebino

Predavanje prva pomoc za motoriste


.T.

Priporočene objave

Jutri, v petek 14. februarja, bo v prostorih policijske sole v Tacnu predavanje iz prve pomoci za motoriste.

A gre kdo od fotumasev poslusat?

Po predavanjih gremo pa lahko se mal v Lj zazurat, saj je Valentinovo.

Tadej

PS. Pravijo, da se je potrebno bolj toplo obleci, saj bo predavanje v veliki kinodovrani, ki pa jo je tezko ogreti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jutri, v petek 14. februarja, bo v prostorih policijske sole v Tacnu predavanje iz prve pomoci za motoriste.

A gre kdo od fotumasev poslusat?

Po predavanjih gremo pa lahko se mal v Lj zazurat, saj je Valentinovo.

Tadej

PS. Pravijo, da se je potrebno bolj toplo obleci, saj bo predavanje v veliki kinodovrani, ki pa jo je tezko ogreti.

Ob keri uri pa je zadeva!!A kej stane?? :? :D

Ciao,by Pero

PS:mogoče bom pa vseen mogu doma ostat k je Valentin!! :shock: :shock: :shock:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jutri, v petek 14. februarja, bo v prostorih policijske sole v Tacnu predavanje iz prve pomoci za motoriste.

A gre kdo od fotumasev poslusat?

Po predavanjih gremo pa lahko se mal v Lj zazurat, saj je Valentinovo.

Tadej

PS. Pravijo, da se je potrebno bolj toplo obleci, saj bo predavanje v veliki kinodovrani, ki pa jo je tezko ogreti.

Ob keri uri pa je zadeva!!A kej stane?? :? :D

Ciao,by Pero

PS:mogoče bom pa vseen mogu doma ostat k je

Valentin!! :shock: :shock: :shock:

A ti nikol ne pogledaš osnovne strani motosveta? Vse lepo piše.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dobro si zapomnite, kako in kaj, poberite ves material, ki vam pride pod roke in poročajte na teh straneh!

Pol pa vsi naučit in poskrbet, da ne bo rabil nihče od nas tega znanja uporabit v praksi! :?

LP

Windsurf

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz se tudi pridem učit, da ne bom doživel, da bom ob nesreči moral v rokah nemočno držati svojega prijatelja motorista in ga gledati kako umira, ker potem bom jaz zaradi tega bremena tudi umrl. :cry:

In Babi pride tudi z menoj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če vikinga prepričam, da ne gre na faks se zna zgodit, da se vidimo.... :smilecolros:

To predavanje je bolj pomembno kakor tista dolgocasna matematika in fizika na faksu. TOREJ:

Tadej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To predavanje je bolj pomembno kakor tista dolgocasna matematika in fizika na faksu. TOREJ:

Tadej

Ni matematka in fizika ampak angleščina, sam ta mi je še ostala za letos druge predmete sem že vse popedenal :wink:

Verjetno prideva 8)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No tko.... Zgleda da sem prvi k pisem o dogotku po njem :D

Zdele cist na kratk:

Blo je super.

Blo je velik forumasev (prevec vse za nastet), policajev in drugih (polna dvorana!).

Samo tiste k sm jih opazu: TT, Macica, Zarja, Pupa, Teja, Kat, aja, Misha, babi, Tadej, Lucky, Bladzo, Spidi, Bmw, Leon, Rude, Gregs, Diablo666, HHV, HHv junior ter drugi (ce sm koga pozabu se opravicujem) in moja malenkost Max.

Predavatelj odlicen - mlad poba z terenskimi (prva pomoc) izkusnjami.

Jst osebno tudi prakticno izvedu postopek ABC reanimacije 8)

(tsti k ste bli tam veste za kaj gre-drugic napisem kaj vec).

Slikali z fotici Tadej, Lucky...

Se priporocam se za drugic in ne pozabit na trening varne voznje na Rudniku :!:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja tisto na rudniku je kar dobro sploh zato ker je zastonj sam ne bit preveč trmast ker potem si lahko na tleh kot jaz lani v 8!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Osmica je zakon, sploh in sele takrat, ko jo nekdo od instruktorjev maximalno zapre :shock: ne da bi ti to prej puvedu :? .... Sej si pa pol kr mal ponosn sam nase :oops: k ugotovis, da se lahko z svojo makino v tamali 8 vozis. 8)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Max: kdaj bo Rudnik in varna voznja?!

Tadej, Lucky: posljita mi kaksno dobro slikico, kjer je predavatelj in kaksni Motosvetovci, da bomo naredili kratko poročilo....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predavanje je bilo zelo zanimivo. Predavatelj je bil motorist (dr. med.), ki z motorjem prispe na kraj nesreče (že omenjeno na MS - Aprilia Pegaso). Ker tema zadeva vse nas tudi tiste, ki vas ni bilo zdraven, vam bom skušal napisati povzetek, ker nesreča ne izbira kandidatov in lahko mi kdo od vas, če me najde ležati ob cesti, tudi reši življenje.

Predavanje je bilo namenjeno laikom, torej zakonska obveza in moralna dolžnost vsakega, ki pride na prizorišča nesreče. To je tisto, kar naj bi laik storil, ostalo prepusti bolj usposobljenim.

Poslušali smo ABC oživljanja ponesrečenca (hujši primeri) oz. kaj narediti, ko smo priča nesreči. ABC pomeni Airway Breath Circulation (Prehodnost dihalne poti, Dihanje in Cirkulacija (srčni utrip)). Ta vrstni red dejanj je NUJEN.

1. Torej najprej preveriti ali je dihalna pot prosta (iz ustne očistiti vse tujke (polomljene zobe, travo, bruhanje, zdrs jezika v sapnik- če ponesrečenec leži na hrbtu, ...))

2. Ali ponesrečenec diha (vizir spustimo in opazujemo ali se orosi, opazujemo dvigovanje prsnega koša).

3. Srčni utrip je za laika težko otipati, ker v tistem kaosu lahko optipa svojega in ne ponesrečenčevega (od adamovega jabolka malo levo ali desno).

Najbolj zanimivo je troje.

1. Umetnega dihanja naj laiki ne dajemo, ampak le masažo srca pri prostih dihalnih poteh (zaradi potrebnega pomika spodnje čeljusti navzgor - nevarnost poškodbe hrbtenjače).

2. Čelada naj ostane na glavi (nevarnost poškodbe hrbtenjače pri snemanju čelade). Odstranjuje se le, če ne moremo sicer očistiti dihalne poti, če je močna krvavitev na glavi.

3. Rešujemo od glave navzdol (vitalne funkcije so zgoraj, čeprav kri mogoče brizga spodaj). Krvavitve se ne oskrbuje najprej (razen brizganje iz arterije), najprej ABC.

1. Ko prispemo na kraj nesreče, najprej zavarujemo prizorišče, da ne bi še sami postali ponesrečenec. Svetujejo, da se motor pusti ob robu cestišča z vklopljenim smernikom (če so vsi štirje je še bolje-BMW). Še bolje je ustaviti nek avto in z njim zavarovati kraj + trikotnik.

2. V primerih, ko vidimo, da ponesrečenec ni nezavesten takoj pokličemo 112 in poskušamo odgovoriti na čimveč vprašanj, ki nam jih zastavijo, ker reševalci te informacija potrebujejo.

3.a Če ponesrečenec stoka in javka, potem ga poskušamo pomiriti, ker je ponavadi v šoku (v navalu adrenalina nas lahko celo napade, ker umirjanje razume kot napad oz. oviranje) in izvedeti kaj ga boli. Vedno velja, da ponesrečenca ne smemo pustiti izpred oči, čeprav bluzi okoli, ker lahko naslednji trenutek že izgubi zavest (jebeš ti motor in ostalo škodo- oči vedno na človeku vse do prihoda reševalcev). Zaradi nevarnosti poškodbe hrbtenice (zelo velika pri motoristih) človeka vedno pustiti pri miru kakor je pač ob nesreči obležal, razen, če je res nujno potrebno zavarovati ga pred nevarnostjo. Pri premikanju obvezno paziti, da je glava čimbolj nepremična glede na rame (normalen položaj glave pri na hrbtu ležečem človeku, ker takrat hrbtenica ni ukrivljena). Krvaveče rane se oskrbuje le s pritiskom na rano preko robca, rute, kosa blaga (Esmarh prepovedan). Morebitne odtrgane dele telesa skupaj s kakšno hladno pijačo v vrečko in k ponesrečencu v rešilca.

3.b Če ponesrečenec nepremično leži potem ga primemo za rame (uščipnemo za vratne mišice), rahlo stresemo in ogovorimo. Če se po nekaj sekundah ne odzove, pomeni, da je nezavesten in začnemo z ABC. Čas je pomemben (po 3 min. srčnega mirovanja pride do hudih poškodb možganov).

3.b.1- Preverimo ali diha (glej zgoraj), če ne, očistimo dihalno pot. Če diha ga položimo na bok, da dihalna pot ostane prosta in stalno preverjamo, da se z bruhanjem, jezikom ... pot ne zapre.

3.b.2- Če ne diha, očistimo dihalno pot in človeka obrnemo na hrbet ter začnemo z masažo srca.

Dva prsta nad žličko (spodnji del prsnice (sredina prsnega koša, kjer so vpeta rebra)) položimo hrbtišče dlani roke, z drugo roko prepletemo spodnjo dlan tako, da se s prsti ne dotikamo prsnega koša (zaradi lomljenja reber). Pritiskamo v globino do 1/3 višine prsnega koša (POZOR: v šoku kmalu človeka zaradi premočnega pritiska polomiš. Zato previdno prvih nekaj pritiskov (1/3 višine p.k.)) in opazujemo njegov obraz, kaj se z njim dogaja (se duši - čiščenje dihalnih poti, miga,...). 100 pritiskov / min. Po eni minuti pogledamo, če človek že diha in ali je dihalna pot še prosta (po potrebi očistimo). Masaža srca kratkotrajno ni strašno škodljiva srcu. Če zadiha, nadaljujemo 3.b.1 postopek, sicer nadaljujemo z masažo srca. Masaža lahko traja tudi pol ure in več in je fizično zelo naporna, zato jo opravljamo z iztegnjenimi rokami, da ne trošimo preveč energije, ker ne vemo kdaj bodo reševalci prišli. Masiramo do prihoda reševalcev. Ne obupajmo, ker je to edina možnost, da človek preživi. Obstaja možnost lomljenja reber, kar pa ni katastrofalno in je potrebno z masažo nadaljevati.

4. Pri primerih 3 pokličemo 112.

5. Oskrbimo rane, zaustavimo krvavitve (pritisk v rano preko blaga).

6. Počakati na reševalce.

Več naj kot laiki ne bi počeli. Če si bomo zapomnili opisano, bo mogoče komu rešeno življenje. Opisano je tako kot je bilo predavano in se sliši mogoče mesarsko, samo žal je to praksa pri nesrečah, zato pazimo pri vožnji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Leon najlepša hvala za ta povzetek ki je zelo koristen za tiste ki se včeraj nismo mogli udeležiti predavanja, upam pa da mi nikoli ne bo treba tega spravljati v praktični del in da tudi na meni nebi počeli kaj takega !!!

Približuje se nova sezona zato vsem vam želim srečno pot kamorkoli vas bo neslo in pazite nase in na druge :!: :!: :!:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!