Skoči na vsebino

Prevračanje čez krmilo


Priporočene objave

Objavljeno

Na youtubu sem večkrat zasledil kako se je kakšen ob močnejšem zaviranju prevrnil čez balanco, oziroma delno poletel čez.
Čisto resno, zakaj in kdaj do tega pride? Gre tudi če imaš ABS?

Sicer občudujem kaskaderje in ostale pri postavljanju na prednje kolo in vožnjo po zadnjem, sam pa za enkrat še ne bom probaval... :)

Objavljeno
15 minutes ago, Fantocci said:

Zanimivo branje.

Hm... the Motorcycle Safety Foundation recommends that if a rider locks the rear brake at higher speeds and the traction is good the brake should not be released...

A potem gre za dve različni stvari? Moje vprašanje se je bolj nanašalo na zaviranje v sili ko motorist poleti čez balanco (v vozilo pred seboj) in na kaskaderje ki se postavljajo na sprednje kolo. V teh dveh primerih verjetno ni vzrok v zdrsu zadnjega kolesa!?

Objavljeno (popravljeno)
pred 48 minutami, . pravi:

.....

Hm... the Motorcycle Safety Foundation recommends that if a rider locks the rear brake at higher speeds and the traction is good the brake should not be released...

......

Problem je tisti trenutek, ko ti zadnje kolo iz zdrsa preide spet nazaj v oprijem, takrat te lahko vrže čez balanco. Zato priporočajo, da zadnjo bremzo tiščiš še naprej, če ti je že kolo zablokiralo.

Vendar gre za stotinke sekunde in takrat ne razmišljaš racionalno (kot so te naučili) ampak odreagiraš nagonsko  - če nimaš izkušenj, to ponavadi pomeni panično: popustiš zadnjo bremzo in v naslednjem trenutku letiš čez balanco.

Še boljši nasvet začetniku bi bil: zadnjo bremzo pusti raje pri miru, ker kot začetnik nimaš občutka za doziranje moči na njej. Najboljši pa: kupi motor z ABS.

.............

Sam grem večkrat (sploh na začetku sezone) na prazen odsek ceste in treniram močno zaviranje "v sili". Tega se moraš enostavno privadit - sem mnenja, da mi je ta trening že rešil kosti, če ne celo življenje.

Za začetnika so pojemki lahko kar strašljivi.

Popravljeno . Popravil Fantocci
  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
pred 1 uro, . pravi:

Na youtubu sem večkrat zasledil kako se je kakšen ob močnejšem zaviranju prevrnil čez balanco, oziroma delno poletel čez.
Čisto resno, zakaj in kdaj do tega pride? Gre tudi če imaš ABS?

Sicer občudujem kaskaderje in ostale pri postavljanju na prednje kolo in vožnjo po zadnjem, sam pa za enkrat še ne bom probaval... :)

Gre (preverjeno), sam posledice so mal bolj boleče :P

Skok čez krmilo omogoči fizika :D

pred eno uro, . pravi:

Zanimivo branje.

Hm... the Motorcycle Safety Foundation recommends that if a rider locks the rear brake at higher speeds and the traction is good the brake should not be released...

A potem gre za dve različni stvari? Moje vprašanje se je bolj nanašalo na zaviranje v sili ko motorist poleti čez balanco (v vozilo pred seboj) in na kaskaderje ki se postavljajo na sprednje kolo. V teh dveh primerih verjetno ni vzrok v zdrsu zadnjega kolesa!?

ne, zdrs zadnjega kolesa tule nima nič. Zaviranje v sili je najboljše na obe zavori, zadnja itak takoj zdrsne, močnej ko prva prime, večje je poniranje spredaj, posledično pa razbremenitev zadnje.

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 2 minutami, DAMI34 pravi:

Gre (preverjeno), sam posledice so mal bolj boleče :P

Skok čez krmilo omogoči fizika :D

... in Xsara :blush:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 2 minutami, DAMI34 pravi:

Gre (preverjeno), sam posledice so mal bolj boleče :P

Skok čez krmilo omogoči fizika :D

jp ... če te ne vrže preko, lahko stojo nardiš, kanede :P

če pa ornk za balanco držiš, pa pokriješ sprednjo luč in te lahko kdo izsili, ker te ne vidi ... mar ne :O

 

Objavljeno
pred 2 minutami, HD-Dyna pravi:

... in Xsara :blush:

kaj te briga kako jaz imenujem citroen xsara picasso :P

Objavljeno
Pravkar, DAMI34 pravi:

kaj te briga kako jaz imenujem citroen xsara picasso :P

Hmmm, ženski si bil izgleda zelo všeč....

... ker se je vse dogajalo zelo hitro, je bil to edini način, da te spravi na hrbet :blush:

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 2 minutami, HD-Dyna pravi:

Hmmm, ženski si bil izgleda zelo všeč....

... ker se je vse dogajalo zelo hitro, je bil to edini način, da te spravi na hrbet :blush:

jebigajo, načeloma rad vidim, da me na hrbet vrže, sam tehnika mi pa ni bla preveč všeč :ras:

Objavljeno
pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

jebigajo, načeloma rad vidim, da me na hrbet vrže, sam tehnika mi pa ni bla preveč všeč :ras:

Pa še telemarka ni blo :blush:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 2 urami, . pravi:

Na youtubu sem večkrat zasledil kako se je kakšen ob močnejšem zaviranju prevrnil čez balanco, oziroma delno poletel čez.
Čisto resno, zakaj in kdaj do tega pride? Gre tudi če imaš ABS?

Sicer občudujem kaskaderje in ostale pri postavljanju na prednje kolo in vožnjo po zadnjem, sam pa za enkrat še ne bom probaval... :)

Do tega pride, ker je trenje med asfaltom in pnevmatiko dovolj veliko, da pnevmatika ne zdrsne, momentalen pojemek pa dovolj velik da  motocikel začne rotirati okoli prednje pnevmatike. (se mi neljubi iskat kakih diagramov, fizike z glave pa tudi ne znam toliko, da bi verodostojno napisala kaj in zakaj). Kdaj pride do tega? Ko ustvariš dovolj velik pojemek. V normalnih okoliščinah je to predvsem nenadno in grobo zaviranje. Na dirkališčih tudi, ko med zaviranjem dodaš še malo več pritiska na zavoro. Če zavore ne popustiš pravočasno, dviguje zadnje kolo in eventuelno greš čez balanco na nos. Najlažje je to narest na supersportnih motorjih, kjer je ob zaviranju 95% teže na prednjem kolesu in s prenosom telesne teže čim bolj naprej.

Guma ob tem ne drsi, vendar mislim, da bi ABS načeloma moral zaznat, da se prednje kolo vrti počasneje kot prednje. Vprašanje pa je, če se vključi pravočasno. Na CBR 1000 RR ABS se recimo da narest stoppija.

 

 

Objavljeno

Mene je enkrat zabrisal, da sem na koncu sedel na rezervoarju. Vsega je bilo konec v trenutku... Umikal sem se avtu, ki je sekal ovinek in končal na pesku. Zdrsnilo prednje kolo in potem takoj zagrablo in sem imel izlet v balanco. Kolega, ki je peljal za mano je reku, da je zgledal "grdo" in da sem imel blazno srečo, da sem za mišjo dlako falil zadnji konec avta, ki je sekal ovinek.

 

 

 

Objavljeno
pred eno uro, svobodnaptica01 pravi:

Do tega pride, ker je trenje med asfaltom in pnevmatiko dovolj veliko, da pnevmatika ne zdrsne, momentalen pojemek pa dovolj velik da  motocikel začne rotirati okoli prednje pnevmatike. (se mi neljubi iskat kakih diagramov, fizike z glave pa tudi ne znam toliko, da bi verodostojno napisala kaj in zakaj). Kdaj pride do tega? Ko ustvariš dovolj velik pojemek. V normalnih okoliščinah je to predvsem nenadno in grobo zaviranje. Na dirkališčih tudi, ko med zaviranjem dodaš še malo več pritiska na zavoro. Če zavore ne popustiš pravočasno, dviguje zadnje kolo in eventuelno greš čez balanco na nos. Najlažje je to narest na supersportnih motorjih, kjer je ob zaviranju 95% teže na prednjem kolesu in s prenosom telesne teže čim bolj naprej.

Guma ob tem ne drsi, vendar mislim, da bi ABS načeloma moral zaznat, da se prednje kolo vrti počasneje kot prednje. Vprašanje pa je, če se vključi pravočasno. Na CBR 1000 RR ABS se recimo da narest stoppija.

 

 

Ker si bolj v profi vodah me zanima par odgovorov na vprašanja,za odgovore se ti lepo zahvaljujem .

ABS načeloma zazna če je( dual integral)   da se prednja in zadnja ne vrtita enako in pri dvigovanju na zadnje kolo poseže v agregat ki mu odvzame plin in motor(prvo kolo ) spusti nazaj na podlago . Kako hitro bo pa vse to opravila elektronika pa je odvisno od nastavitev na komandni plošči (tako je vsaj pri meni) .  Skratka mislim da se na zadnje kolo postavljaš brez bilokatere motnje če je ABS klasičen  in brez motnje ga postavljaš tudi na prvo z bilokaterim ABS-om ,saj če ima integral  in ko boš motor postavil na prvo kolo lahko 100x elektronika poseže v agregat pa ne bo spremembe na prvem kolesu  in stopija narediš  brez problema..................no tu me zanima ali se z zgoraj napisanim motim ? 

P.s. z ostalim se strinjam !

lp

Integral ABS naj bi deloval na obe pnevmatike povezano ,prav tako računalnik kljub samo uporabi prve zavore dodaja zavorno moč na zadnje kolo preko raznih senzorjev itd.....ko je ABS klasičen delujejo prva in zadnja pnevmatika neodvisno in ABS prime samo ko je pritisk na zavorno ročko ali zavorno tačko(zadnja zavora) tako močen da bi kolo blokiralo .

Skratka menim da se na vsakem motorju da narediti stopija kljub vsem elektronskim pomagalom le dober oprijem prve pnevmatike je potreben  da ne zaćne drset..........če se motim me prosim popravi !

Objavljeno

Mislim, da malo mešaš integralno povezane zavore in ABS. 

Objavljeno
pred 5 urami, Fantocci pravi:

... to je klasičen Highsider.... on pa sprašuje, če je možno, če te ob močnem zaviranju vrže čez balanco.... če prav zastopim..  :D

..da še jaz prilijem svoje:

... skratka... strinjam se z vami...  :D

 

:P

resno: vse je stvar fizike...in mehanike (težišča... ročice...itd). Če guma ne zdrsne, pomeni, da grabi..ane.. ;) ... in če bremzaš na polno...... in višje ko imaš težišče (skupaj z motorjem), manjša sila je potrebna, da te skipa. Sportaki imajo v osnovi zelo nizko težišče in postavljeno bolj proti prednjemu kolesu. Balanco imajo nizko... pilot napol leži na motorju... motor se ob pojemku ne poseda toliko... to se pravi, da je skupno težišče razmeroma nizko....in s tem je ročica od prednje osi do težišča kratka.

..... pri višjih motorjih, z visokim krmilom in sedečim položajem pilota... je težišče postavljeno višje... s tem je , kot sem rekel, ročica od prednje osi  do skupnega težišča daljša...in prej se lahko vse skupaj zavrti preko prve osi. Če upoštevamo še globok posed prednjih vilic ( z daljšim hodom) ... se to  skupno težišče še bolj približa ravnovesni legi...in greš lahko čez.

 

Highsider pa pomeni, če recimo v zavoju zadnje kolo "popusti" in zdrsne.... in potem nenadoma "zagrabi".... tebe nabije v sedež in te dobesedno "odbije" v zrak.... običajno se takrat še držiš za balanco....in te odnese preko.... lahko tudi meter ali dva v zrak.

In to boli.

Vem.  :blush:

 

Objavljeno
pred 54 minutami, Borutt pravi:

Mislim, da malo mešaš integralno povezane zavore in ABS. 

Kolikor je meni znano so integralno povezane zavore povezane z ABS ....mar ne ?

Objavljeno
pred 52 minutami, Kmet2 pravi:

Ker si bolj v profi vodah me zanima par odgovorov na vprašanja,za odgovore se ti lepo zahvaljujem .

ABS načeloma zazna če je( dual integral)   da se prednja in zadnja ne vrtita enako in pri dvigovanju na zadnje kolo poseže v agregat ki mu odvzame plin in motor(prvo kolo ) spusti nazaj na podlago . Kako hitro bo pa vse to opravila elektronika pa je odvisno od nastavitev na komandni plošči (tako je vsaj pri meni) .  Skratka mislim da se na zadnje kolo postavljaš brez bilokatere motnje če je ABS klasičen  in brez motnje ga postavljaš tudi na prvo z bilokaterim ABS-om ,saj če ima integral  in ko boš motor postavil na prvo kolo lahko 100x elektronika poseže v agregat pa ne bo spremembe na prvem kolesu  in stopija narediš  brez problema..................no tu me zanima ali se z zgoraj napisanim motim ? 

P.s. z ostalim se strinjam !

lp

Integral ABS naj bi deloval na obe pnevmatike povezano ,prav tako računalnik kljub samo uporabi prve zavore dodaja zavorno moč na zadnje kolo preko raznih senzorjev itd.....ko je ABS klasičen delujejo prva in zadnja pnevmatika neodvisno in ABS prime samo ko je pritisk na zavorno ročko ali zavorno tačko(zadnja zavora) tako močen da bi kolo blokiralo .

Skratka menim da se na vsakem motorju da narediti stopija kljub vsem elektronskim pomagalom le dober oprijem prve pnevmatike je potreben  da ne zaćne drset..........če se motim me prosim popravi !

 

Če govoriva o stopiju (če ga definirava kot, vse kar za nedoločen čas trajanja dvigne zadnje kolo za nekaj cm v zrak ob zaviranju), ja, se ga da narest.  Nima načeloma nobene veze ali je ABS integralen ali ne. Ko je enkrat zadnje kolo v zraku, zaviranje nanj ne vpliva. ABS ti pa preračunava ali se prednje kolo vrti hitreje kot zadnje (ali prek senzorja, ali glede na izračunano predvideno hitrost vrtenja zadnjega kolesa pri določeni hitrosti in vrtljaji motorja). Ko zazna, da je spredaj ob zaviranju vrtenje "prepočasno", avtomatično popusti zaviranje, enako kot ob zdrsu pnevmatike. Kako hitro to stori, je pa odvisno od elektronike. Pri nekaterih ni problema, drugi so bolj sofisticirani, in je veselja na prednjem kolesu konec prej. Torej, stopija po zgornji definiciji se sigurno da narest tudi z ABSom, stuntarske vožnje po prednjem kolesu ali tako močnega zaviranja, da greš čez krmilo pa mislim, da sistem vseeno ne dovoli. 

Objavljeno
pred 52 minutami, svobodnaptica01 pravi:

 

Če govoriva o stopiju (če ga definirava kot, vse kar za nedoločen čas trajanja dvigne zadnje kolo za nekaj cm v zrak ob zaviranju), ja, se ga da narest.  Nima načeloma nobene veze ali je ABS integralen ali ne. Ko je enkrat zadnje kolo v zraku, zaviranje nanj ne vpliva. ABS ti pa preračunava ali se prednje kolo vrti hitreje kot zadnje (ali prek senzorja, ali glede na izračunano predvideno hitrost vrtenja zadnjega kolesa pri določeni hitrosti in vrtljaji motorja). Ko zazna, da je spredaj ob zaviranju vrtenje "prepočasno", avtomatično popusti zaviranje, enako kot ob zdrsu pnevmatike. Kako hitro to stori, je pa odvisno od elektronike. Pri nekaterih ni problema, drugi so bolj sofisticirani, in je veselja na prednjem kolesu konec prej. Torej, stopija po zgornji definiciji se sigurno da narest tudi z ABSom, stuntarske vožnje po prednjem kolesu ali tako močnega zaviranja, da greš čez krmilo pa mislim, da sistem vseeno ne dovoli. 

Hvala za odgovor,nisem vedel da je klasični ABS tako dovršen da posega v delovanje agregata in zavor ter preračunava vrtenje prednjega in zadnjega kolesa ,to bi bolj predvideval za protizdrsni sistem ki posega v zavore in agregat ,seveda poleg drugih pro izvedb ABS . Res sem presenečen da ima tako tehnologijo naprimer motor ki ima navaden ABS  kot naprimer Honda-Hornet (povedal sem motor ki mi je pač prišel prvi na pamet ,da ne bo kdo kaj napletal).......res je kot pravijo ,učiš se celo življenje :)

Objavljeno
pred 2 urami, Kmet2 pravi:

Kolikor je meni znano so integralno povezane zavore povezane z ABS ....mar ne ?

Prvo si moraš odgovoriti, kako nastane pritisk v zavornem sistemu oziroma, kaj pritisne zavorne ploščice ob disk. 

Objavljeno

kaj pa če komi vidš preko krmila :dry:

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 6 urami, Borutt pravi:

Prvo si moraš odgovoriti, kako nastane pritisk v zavornem sistemu oziroma, kaj pritisne zavorne ploščice ob disk. 

Zavorni batki :P

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 16 urami, Kmet2 pravi:

Hvala za odgovor,nisem vedel da je klasični ABS tako dovršen da posega v delovanje agregata in zavor ter preračunava vrtenje prednjega in zadnjega kolesa ,to bi bolj predvideval za protizdrsni sistem ki posega v zavore in agregat ,seveda poleg drugih pro izvedb ABS . Res sem presenečen da ima tako tehnologijo naprimer motor ki ima navaden ABS  kot naprimer Honda-Hornet (povedal sem motor ki mi je pač prišel prvi na pamet ,da ne bo kdo kaj napletal).......res je kot pravijo ,učiš se celo življenje :)

ABS ne posega v delovanje agregata, za to nima nobene potrebe, vpliva samo na zavore (dual sistem na obe, klasika pač samo spredaj). Sistem proti zdrsu ne posega v zavore, ker zato ponovno nima nobene potrebe, na tapeti je vžig in gorivo. Imajo pa recimo racing elektronike pa določeni serijski top end SS modeli vgrajene giroskope, tako da ti tudi ta prepreči pretirano vožnjo po prednjem in zadnjem kolesu, seveda pa je delovanje nastavljivo s strani voznika. 

Če ECU ne preračunava hitrosti vrtenja koles, kako potem misliš, da ABS "ve", da pnevmatika drsi, in da mora zmanjšat zavorni učinek, kar je prvotni namen ABS-a?  Matematika je namreč enaka, v obeh primerih se prednje kolo začne vrteti počasneje kot zadnja (pri zdrsu zato ker prednje kolo drsi, pri stopiju, ker se zadnje kolo zaradi dviga razbremeni in se zavrti hitreje in posledično, ABS zmanjša zavorni učinek, zaradi katerega a) pnevmatika neha drset, b ) zadnje kolo se začne spuščati nazaj proti podlagi.

Kdaj pusti zdrs, in kako "visok" stoppie ti pusti, je pa odvisno od dovršenosti sistema. Pri starejših modelih je vrjetnost, da greš na nos vrjetno večja kot pri modernih, ampak tudi na eni 5 let stari Hondi Hornet bi moral absolutno preprečiti tak polet (če seveda ni še kakšne Xsare v igri ;))

Malo za branje:

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system_for_motorcycles

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Pri integralnem zavornem sistemu se sila zaviranja porazdeli na sprednje in zadnje kolo. Pri stopiju, se zadnje kolo dvigne, torej ga že rahla zavorna sila zaustavi. Kako potem ABS primerja hitrost prednjega in zadnjega kolesa? Podobno je, če zaviram na obe zavori.

Nimam ABS-a in ne delam stopijev (z VN900 bi ga težko), me pa zanima fizikalno in mehansko ozadje ABS-a.

Objavljeno
pred 6 minutami, Darko3g pravi:

Pri integralnem zavornem sistemu se sila zaviranja porazdeli na sprednje in zadnje kolo. Pri stopiju, se zadnje kolo dvigne, torej ga že rahla zavorna sila zaustavi. Kako potem ABS primerja hitrost prednjega in zadnjega kolesa? Podobno je, če zaviram na obe zavori.

Nimam ABS-a in ne delam stopijev (z VN900 bi ga težko), me pa zanima fizikalno in mehansko ozadje ABS-a.

Z senzorji ki jih imaš na kolesih ! 

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!