Skoči na vsebino

Tempomat


Priporočene objave

Objavljeno

Vsi lastniki in tudi "nasprotniki" tempomata, zanima me vaše mnenje, zakaj ja in zakaj ne tempomat. Nekako na motorju ne vidim očitne prednosti pri tempomatu, vendar je res, da ga do sedaj nikoli niti nisem imel..

 

Ja/ne? razlog?

Objavljeno
pred 19 minutami, cb650f pravi:

Ja/ne? razlog?

JA

Omejitev 50, 40  vključim in sem veliko bolj pozoren na okolico (bolj pozoren na dovoze, dvorišča, otroke, itd...), , ker mi ni potrebno stalno bult v števc. b0708.gif

Izklop je trenuten. Zavora, sklopka, sama ročica plina-obrnem do konca naprej in še malo.

Transfer po ravni cesti. Vklop in kruzanje. Manj boli zapestje. 

Ko je gužva na cesti, ali ob cesti je izklopljen. 

Objavljeno
47 minutes ago, cb650f said:

Ja/ne? razlog?

Imam. Uporabljam cez naselja. 

Na AC pa se nisem bil z mopedom.

Lahko ga tudi ne bi imel, pa namesto tega kaj bolj koristnega.

Objavljeno

JA. Predvsem za naselja , ker lepo nastavis na  recimo 55 km/h in si pozoren na okolico. Pase pa tudi, ko grem obcasno na AC. Preden sem ga imel, se mi je na motorju zdel brezveze.

Objavljeno

Na SDGT pride prav....pa ni to nek strošek pri dražjih vozilih, načeloma je v osnovni opremi.

1. namesto 50 nastavim 56 ali 57 ker mi manj cuka skozi mesto

2. na AC nastavim tistih 120-125 in kruzam

Če je ga lahko rabim, če ni, ga pač ne morem.

Brez njega se da komot preživet, kot brez ogrevanih ročk, ampak če so.....ali pa semiactive vzmetenja, če ga bom rabil, če ni, pa tut ni konc sveta

Pa da zaključim,. Kaj rabim ker sevozim celo sezono:

1. kul je če ma moped vetrno zaščito

2. kul je če ma ABS in TC

Vse ostalo...pa ni panike 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Za mene je to bilo čist brez veze, ne bi nikoli dodatno plačal zanj....Odkar pa vozil nekaj strojev, kateri so to imel, je pa zadeva čisto O.K., še posebej pride prav po kakšnih 6-9 urah nažiganja in v sedlu, ko imaš že vsega poln kufr, pa te čaka še cca 2-3 ure transferja po AC, fIno zatakneš na 147 km/h, spustiš balanco, malo potelovadiš, se pretegneš ......

Objavljeno

Meni osebno je bil najbolj uporaben pri spostovanju omejitev v naseljih. 

Tabla 50, nastavis 52 in voila...do konca naselja ne razmisljas o retardiranih nabrkljanih mestnih redarjih in ostalih inkasantskih metodah in le teh orodjih.

:smoke:

Objavljeno

Jaz bi dodal še eno uporabno vrednost tempomata: fotografiranje.

Približno polovica mojih fotk s potovanj je narejena med vožnjo

Objavljeno

Vsi ki vozite stare fuel injected mašine lahko uporabite "zaug" kot tempomat. Funkcija "zauga" na FI je ista kot da dodas malo gasa z ročko. Zadeva preizkuseno deluje.

Objavljeno
pred 4 urami, marincspeedshop pravi:

Vsi ki vozite stare fuel injected mašine lahko uporabite "zaug" kot tempomat. Funkcija "zauga" na FI je ista kot da dodas malo gasa z ročko. Zadeva preizkuseno deluje.

kako pa deluje avtomatski izklop takega tempomata? zavora , sklopka?

Objavljeno

Če kdo rabi idejo kako se naredi tempomat, tak realen. Na ročko od gasa se da električna sklopka, torej ko se tempomat vžge se bistveno poveča trenje in se gas ne vrača sam. Na kontak od bremz luči se poveže rele ki napaja to elektro sklopko, torej takoj ko se takne ročko od bremze se tempomat ugasne. To je najbol realen sistem ki sem si ga zamislil za moj stari avto, lahko pa kdo proba to na balanco vgradit. 

Objavljeno

Naejnostavnejši " tempomat " :  O ring  primerne dimenzije montiraš med stkalo in gumi oblogo ročice gasa ......

Objavljeno

Malo ste zašli. Funkcija tempomata je, da vzdržuje zadano hitrost, kar bi pomenilo, da navkreber dodaja gas, navzdol pa ga zmanjšuje. Torej, ni fora v tem, da je ročica gasa fiksirana, ampak, da se ohranja zadana hitrost s pripriranjem ali odpiranjem dovoda goriva. Ta lastnost je tudi vsebovana v poimenovanju naprave: vzdržuje (konstanten) tempo.

Objavljeno

no, mi ki imamo stare kripe na kurburatorje, nam je interesanten tudi "ročni gas" kot se je to imenovalo na starih avtih.

Objavljeno

Ravno to me zanima, kako se kaj obnese ta kos plastike. Pr kitajcih ga dobiš za manj kot en evro.

Rezultat iskanja slik za roÄni tempomat

Objavljeno

Jaz mam takle kos plastike že par let, res sem bol penzič, nardim samo ene 8-10 jurjev km na leto, a mi na dalših furah zelo razbremeni desno taco. Včasih sem mel probleme z podlaktjo, zdej pa nimam več. Ni mi blo škoda dnarja za to. Samo najt je treba tazga, ki ti res prov paše na ročico.... ta prvi, ki sem ga probal je preveč drsel, če sem dal gumo spodaj tut ni blo najboljš, pol sem pa enga druzga nabavil...

Objavljeno

Jaz imam tempomat narejen iz starega ubešalnika. Kovinski del je malo prirejen (stisnjen) ampak dela na dolgih avtocestnih odsekih.

Spodnja ideja iz neta je tudi dobra ;)

41772078_tempomat-onroad-gyorsktz.thumb.jpg.d575b32999157ed69f28dcac6bcaf0b5.jpg

Objavljeno

Jaz bi za vožnjo po naseljih bolj potreboval limiter, ki ga imam v avtu. Nastaviš maksimalno hitrost in normalno voziš, ustavljaš pred prehodi in semaforji, ni pa potrebe venomer preverjati brzinometra. Tempomat je smiseln za vožnjo po avtocestah, kar pa ni moja prioriteta.

Objavljeno
Ob 30. 10. 2018 ob 2:21, thumper pravi:

kako pa deluje avtomatski izklop takega tempomata? zavora , sklopka?

... maline :blush:

  • Haha 3
Objavljeno

...pravilno vam je odgovoril  @nemo.

Ti imaš kahko fiksirano ročko plina. Fiksiraš jo v danem trenutku, ko motor še recimo malenkostno pospešuje. Čez minuto boš imel namesto 50 km/h že krrepko več. Vsak malenkosten klanček, veter...itd bi bistveno vplivalo na hitrost motorja.

Potrebno je poseči v elektroniko, kjer fiksiraš obrate motorja…. Pomoje je edino izvedljivo s sistemom drive by wire,  kjer servomotor krmili sesalne lopute ……

pri klasičnem gasu (na zajle) , da bi recimo fiksiral odprtost loput, kaki drugi posegi na vbrizg...predvžig itd. verjetno niso smiselni, ker elektronika samodejno  krmili glede na odprtost loput, ..potrebe  po razmerju zrak/gorivo….  in glede na vse senzorje, ki jih motor premore...pa še sesalne lopute bi morale biti fiksirane na določenem % …. to pa je že bolj podobno limiterju, kot je omenil @Darko3g 

 

… verjetno edini, ki bi kako pametno napisal na to (glede elektronike) je @Zok

 

...aja… še to.... ročni gas. Je uporaben. Jaz ga imam na IMT 542, pa ko vozim po njivi, mi fejst prow pride...   :P

 

 

Objavljeno

Torej, kar sem zgoraj omenil je za avto ki ima gas na zajlo, in ni nekega straha, recimo na avtocesti naštiman gas na 120km/h, pri rahlem klancu pade na 100, če ne paziš pa lahko zleze max do 140 vsaj na mojem avtu.

Sem sicer pol razmišljal o avtomatizaciji, @Zivnorc ni tako strašno, teoretično rabiš recimo samo arduino ali nekaj podobnega ki bere pulze od obratov, ko klikneš si zapomne prekvenco pulzov in jo potem "lovi", če so pulzi prehitri zavrti servo v eno smer, če prepočasni servo v drugo. Sem kupil drug avto preden mi je uspelo kaj narest na tej ideji. (manjka mi znanja iz programiranja)

 

Objavljeno (popravljeno)
2 hours ago, Zivnorc said:

Potrebno je poseči v elektroniko, kjer fiksiraš obrate motorja…. Pomoje je edino izvedljivo s sistemom drive by wire,  kjer servomotor krmili sesalne lopute ……

pri klasičnem gasu (na zajle) , da bi recimo fiksiral odprtost loput, kaki drugi posegi na vbrizg...predvžig itd. verjetno niso smiselni, ker elektronika samodejno  krmili glede na odprtost loput, ..potrebe  po razmerju zrak/gorivo….  in glede na vse senzorje, ki jih motor premore...pa še sesalne lopute bi morale biti fiksirane na določenem % …. to pa je že bolj podobno limiterju, kot je omenil @Darko3g 

 

… verjetno edini, ki bi kako pametno napisal na to (glede elektronike) je @Zok

Kua sn spet jes kriv? :huh:

Tempomat in blokada za gas ni isto. Daaaalec od tega - tako po funkciji, kot po uporabnosti. Pri gasu na zajlo "pomaga" le servomotor, ki zajlo vlece - tako ima recimo Mondeo mk3 bencinar. Ampak tisti elektromotor je rad odpovedal, in jaz ne bi rad, da se nekomu, ki dela druzbo 130, 140 konjem pod mojo ritjo, malo zmesa. :P

1 hour ago, smasher said:

Torej, kar sem zgoraj omenil je za avto ki ima gas na zajlo, in ni nekega straha, recimo na avtocesti naštiman gas na 120km/h, pri rahlem klancu pade na 100, če ne paziš pa lahko zleze max do 140 vsaj na mojem avtu.

Sem sicer pol razmišljal o avtomatizaciji, @Zivnorc ni tako strašno, teoretično rabiš recimo samo arduino ali nekaj podobnega ki bere pulze od obratov, ko klikneš si zapomne prekvenco pulzov in jo potem "lovi", če so pulzi prehitri zavrti servo v eno smer, če prepočasni servo v drugo. Sem kupil drug avto preden mi je uspelo kaj narest na tej ideji. (manjka mi znanja iz programiranja)

 

Prvi odstavek opisuje fiksni gas, in ima zelo ozek okvir uporabnosti. Drugo je pa DIY tempomat. Ja, vgradil sem ze nekaj tempomatov, pa je vse bilo v OE obliki. Celo pri Mondeu mk3 sem ga vgradil - Cel svet ve, da se pri dizelskem Mondeu mk3 niti na pooblascencu ne da naknadno vgraditi tempomata. Zoku pa je to uspelo, in to cisto po fabrisko. :jezik:

Na kratko (da ne bom prevec kriv) - katerikoli moped ima opcijo tempomata, se mu da tempomat dograditi. Je pa potrebna za to dolocena baza znanja. Hardver navadno ni tezava, obstajajo katalogi delov, ki so navadno precej lahko dostopni, softver je pa druga pesem, tu imajo avtomobili bistveno vec javno dostopnega znanja kot motocikli. In tukaj lahko pri motociklu nastane tezava. Zal po mojih izkusnjah pooblascenci o samem softveru vedo dosti manj kot kaksen zblazneli ruski heker (in ravno to je tisto, zaradi cesar se v prej omenjenega mondea tempomata ne da dograditi), je pa za motocikle teh ruskih hekerjev zal precej manj kot za avtomobile - s tem je manjsa tudi baza znanja.

Jaz o dograditvi tempomata na moped niti ne razmisljam (konec koncev imam moped kot sportni pripomocek, ne kot prevozno sredstvo), ce pa bi ze razmisljal, pa ne bi razmisljal drugo kot o OE varjanti - raznim domacim mojstrovinam pri tako kriticni zadevi kot je nadzor plina ali zavor ne bi zaupal - pa naj bo se tako vrhunsko vse skupaj. Se telefonu se malo zmesa ko pride blizu vzigalnih tuljav (GPS, BT pade dol), kaj se navadnim AtTiny/AtMega mikrokontrolerjem (torej tudi Arduinotu) ne bo - sem dozivel na lastni kozi.

Je pa tempomat nic drugega kot PID kontroler z nekaj varnostnimi funkcijami za takojsni izklop (zavora, sklopka, tipka, maline). Torej imamo nekaj parametrov - P, I in D parametre (proporcionalni, integralni in diferencialni faktor), vhodna kolicina (trenutna hitrost), nastavljena kolicina (zeljeno hitrost) ter izhodna vrednost (koliko plina tisci). P, I in D se glede na nastavljeno hitrost spreminjajo (pac je za to nekaj map v ECUju), da se zagotovi najbolj primeren odziv "regulatorja" (tempomata), da ne pride do nihanja hitrosti. Na kratko - glede na razliko med nastavljeno in trenutno hitrostjo ECU preko PID algoritma izracuna koliko gasa mora dati. Simpl zadeva. Vec o PID-u

Ce ne bi bilo PIDa, bi se dogajalo, da bi se pri dolocenih (verjetno nizjih) hitrostih moped zaganjal, pri drugih (verjetno visjih) pa bi bilo odstopanje visoko (npr. imas nastavljeno na 230, pa se peljes 210 - pri BMWju E60 tempomat pri 260 km/h se vedno deluje, ampak ze odstopa za vec kot 5 km/h. :P).

Mopedi, ki imajo drive by wire, imajo tempomat v obliki softverske funkcije. Pa nekaj dodatnih knofov za upravljanje z njo. Ni pa to nobena znanost. Placa se pa navadno kr fino, ja. :)

Popravljeno . Popravil Zok
Objavljeno (popravljeno)

na vse se da dat tempomat samo meni se je pač zdelo 200+ € preveč

https://www.summitracing.com/int/search/part-type/cruise-control-kits

KIT za motorje:

https://www.mccruise.com/products/electric-servo-universal-cruise-kit

sem pa nekje enkrat zasledlil da je nekdo vgradil sistem "rostra" tudi na motor.

 

ps: sem opazil da je večina teh kitov prodajanih na Avstralskih straneh, tam je verjento potreba potempomatih večja :D

Popravljeno . Popravil smasher
Objavljeno

Na MT09 dodajo funkcijo tempomata nekateri. Ravno tako se ugasne z zavoro ali pa sklopko.

Nima sicer funkcije spreminjanja hitrosti, ker nima gumbov, tako da se lahko samo nastavi doloceno hitrost in to drzi.

Poseg je zgolj v ECU, tempomat se aktivira pa s tipko za vzig motorja.

Objavljeno
pred 10 urami, smasher pravi:

na vse se da dat tempomat samo meni se je pač zdelo 200+ € preveč

… vsaka igrača pač stane..   :D

 

Jaz se s temi stvarmi ne bi igral, kot je že omenil @Zok

Moj motor ima dvojne lopute za gas. Ene doziraš z gas ročico… druge krmili servomehanizem. No ...in tistih drugih, ki jih krmili servomehanizem, nimam več..  :D   … ker servomotor ni več zanesljiv...oz. ne podaja več natančno odprtosti  kanalov…. kriv je potenciometer za merjenje pozicije kota lput… in potem servomotor "žaga"... Bi moral dobiti en rabljen servomotor, če se da zamenjat samo potenciometer….

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!