Popularna objava Explorer Objavljeno December 26, 2018 Popularna objava Opozori Objavljeno December 26, 2018 Ko sva se pred dvemi leti vračala iz Indije, sva se vprašala, kaj pa bo nasledja tura? Soglasna sva bila, da bo to Iran. Tako sva naslednje leto nekako zamašila s Pireneji, Portugalsko , Španijo, pa klasiko po Balkanu . Ruto sva začela pripravljati letos pozimi, saj sva nameravala iti že konec aprila. Glede na to, da je velik del Turčije od Ankare do Dogubeyazita in naprej Irana med 1500 in 2000m nad morjem, ponekod pa tudi precej več, sva se odločila, da greva raje konec avgusta. Julija sva uredila vse, kar je bilo potrebno glede vize za Iran, ko pa sva urejala karnet, so v začetku avgusta zaokrožile informacije glede prepovedi vstopa v Iran za motorna kolesa večja od 250 ccm. Nihče ni vedel povedati nič, na AMZS so rekli počakajmo, saj je časa do odhoda še dosti . Tako je bilo do konca, ko sva rekla, naj nama karnet izdajo na najino odgovornost z vsemi posledicami. In so ga. Preden sva odrinila, sva kontaktirala kmet2 , za osnovne informacije o deželi in ljudeh in snecer za hibridne GPS karte. Ob tej priložnosti se obema zahvaljujem za pomoč.V stik pa sva stopila tudi z frigofrops , kateri je šel s svojo skupino teden za nama. Po pripravi vsega potrebnega sva 2. septembra zjutraj odrinila v deževno in vetrovno jutro proti Turčiji. Prvi dan sva prišla do Edirna. Turčija je že rutina, saj sva tu že petič. Se pa vseeno spreminja, saj je vstop v državo hitrejši in enostavnejši kot prvič. Istanbul zamašen kot vedno. Prehiti naju turški motorist, nama pomaha naj voziva za njim. Preko celega Istanbula naju vodi po odstavnem pasu, tako, da smo ga prevozili v 45 minutah in to v konici. Na koncu ustavi, se nama predstavi, vpraša kam greva in se malo začudi. Pove pa, da je vožnja po odstavnem pasu(EDS) za motorje legalna. Po tem pa naprej do Dogubeyazita , in v treh dneh sva na Iranski meji v lepem vremenu in temperaturah od 27 do 32 stopinj. Turška izstopna meja je drugačna kot na Evropski strani. Pripeljeva se do železnih vrat, katera vodijo v Iran. Ta so zaprta. Motor parkirava in greva po napotku turškega uradnika v prostore na turški strani, kjer naju preverjajo, pomikava se skozi z rešetkami pregrajene prostore, na koncu izstopiva in čakava in čakava pred železnimi vrati. Ko turški uradnik na drugo stran preko telefona nekaj sporoči, se velika vrata premaknejo in odprejo samo za naju in za nama zapro . Napeto, kaj pa bo sedaj? Najprej pristopi oborožen iranski vojak. V angleščini izreče dobrodošlico- je že bolje. Nato pride "uradnik", ki je pripravljen pomagati izpeljati vse formalnosti na meji. Obotavljaje mu dava dokumente in čakava. Po nekaj minutah pride po naju in naju pelje v turistično pisarno, ki je del mejnih formalnosti. Tam naju prijazna uradnica založi z zemljevidi in vodiči po Iranskih turističnih znamenitostih , pove kakšen je menjalni tečaj in to za menjavo na "črno" za tisti dan, da naju ne bi ogoljufali. "Uradnik" je med tem časom že vse uredil, pristopi carinik, ki da roko, se predstavi, na motorju kontrolira vin glede na karnet, zaželi vso srečo in pokaže proti Iranu. Preostal nama je še "uradnik", ki pravi naj voziva za njim 2km. Tam se ustavi, izstopi, pove čemu in komu naj se v Iranu izogibava, zasluži 20 Eur in se poslovi. Tako, po treh dneh tranzita se prične najina 15 dnevna pot po Iranu. Najprej problem: Po parih metrih Irana novi ZUMO serije 300, ki je do sedaj delal, sporoči, da načrtovane poti ni možno izračunati. Za vsak slučaj pa sva s seboj vzela starega Zuma serije 200, ki pa je od iste lokacije z iz istimi prednaloženimi zemljevidi brezhibno vodil do konca poti. Vmes sva še nekajkrat poizkusila novega pa je bilo isto Najprej do Tabriza. Ceste so dobre, bencin poceni (50l/3Eur), oktansko število blizu nič, poraba 20% manjša kot pri nas, nad 1500m nad morjem brez klenkanja pod pa z klenkanjem. ( to je zaslediti tudi na tujih forumih). TABRIZ Vhod na bazar Promet v centru obupen, prerivanje neupoštevanje prednosti itd, skratka, ko Iranec sede v avto iz prijazne, vstrežljive osebe postane čisto nekaj drugega . Kmalu ti postane jasno, zakaj so ležeči policaji pogosti in potrebni. Kadilnica amateur, Bostjan L, Kmet2 in 22 others 25
Luka66 Objavljeno December 28, 2018 Opozori Objavljeno December 28, 2018 Super tura, upam še na kaj več info. Razmišljam o moto turi po Iranu.......v odvisnosti od razmer v tej regiji seveda. Mislim, da mi je Tunis za prvomajske praznike že odpisan Glede možnosti vstopa z našimi motorji v Iran, sem klical pred slabim mesecem na njihovo veleposlaništvo v Lj, bili zelo, zelo prijazni in povedali..... da nič ne vedo o tem........ ter mi svetovali, naj se obrnem na nacionalno organizacijo AMZS,......tam pa vedeli kar piše povsod. Vaš karnet je bi datumsko izdan že po njihovi "prepovedi" vstopa motorjev nad 250ccm?
Explorer Objavljeno December 28, 2018 Avtor Opozori Objavljeno December 28, 2018 Prepoved posesti in uvoza motorjev nad 250 ccm in kateri koli ameriški motor velja še iz od časov Iranske revolucije iz poznih sedemdesetih let prejšnjega stoletja in nikdar ni bila preklicana. Ne vem kdo in zakaj je to potegnil na plano. To ne velja za tujce, ki Iran obiščejo ali preko Irana tranzitirajo, saj s karnetom jamčijo, da bo šel motor tudi iz Irana. Kot mi je poznano nekatere države nimajo te možnost kot mi, Avstrija, Nemčija ( amzs, adac,oamtc...) ampak morajo posamezniki sami deponirati polog 5X vrednosti motorja in to za 2 leti na poseben brezobresten račun, s katerim garantirajo, da se motor izvozi. Pri nas pa je v ceno karneta vključeno tudi zavarovanje za tak primer, seveda pa bi te izdajatelj karneta terjal za ta znesek, če bi motor v Iranu prodal in bi oblasti izsledile tvoj VIN v roku dveh let. Nama so na AMZS karnet izdali 27.avgusta, par dni pred odhodom brez problema in če ga hočeš ga dobiš tudi danes. Sicer tudi v Iranu ni nihče vprašal nič glede motorja ne na meji, ne v notranjosti. sohen, gasperX, avtomoto in 4 others 5 2
Popularna objava Explorer Objavljeno December 29, 2018 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno December 29, 2018 5. dan TABRIZ-KHALKHAL-MASULEH-RASHT Iz Khalkhala proti Masulehu Pričetek edinega makadama na najini poti in že vpliv vlage iz Kaspijskega jezera Masuleh- vas v nadstropjih-streha hiše je obenem dvorišče hiše nad njo Prihod v Rasht v večernih urah, prašna in umazana dobiva hotel s petimi zvezdicami in ko naju vidijo rečejo, da je vse polno. V drugem poizkusu nama uspe drugje. Po kratkem počitku preživiva večer v mestu z Iranskim študentom in njegovo družino. 6.dan RASHT-CHALUS-MARZANABAD-GAJEREH (DIZIN SMUČARSKI RESORT) Prevoz motorja po iransko- tudi do 120 km/h Kaspijsko jezero Od Rashta do Dizina sva v kolonah pri 42 stopinjah čakala 4 ure. Kolone so strnjene iz obeh strani, tako lahko samo čakaš. Iranski sotrpini v koloni so ponujali vodo, se pogovarjali, naju slikali..... Dan zaključiva v resortu, naslednji dan pa proti Kashanu. Scarabeo 500, hitrii, Kmet2 in 14 others 17
motolover Objavljeno December 29, 2018 Opozori Objavljeno December 29, 2018 (popravljeno) Lepo! Ali lahko prilepiš traso vajine poti na zemljevidu? Si bomo bolje predstavljali kje sta bila. Opomba: že našel na GMaps. Popravljeno December 29, 2018. Popravil motolover
Explorer Objavljeno December 29, 2018 Avtor Opozori Objavljeno December 29, 2018 pred 2 urami, motolover pravi: Lepo! Ali lahko prilepiš traso vajine poti na zemljevidu? Si bomo bolje predstavljali kje sta bila. Opomba: že našel na GMaps. Karta poti bo na koncu objav
Popularna objava Explorer Objavljeno Januar 5, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Januar 5, 2019 7.DAN GAJEREH (DIZIN)- HOZ-E SOLTAN (slano jezero)- KASHAN Pot naju je vodila mimo Teherana po avtocesti proti Qomu. Teheranu sva se izognila. Ogledala sva si manjše slano jezero pod Teheranom in pot nadaljevala proti Kashanu- mestu vrtnic. Slano jezero- Hoz-e Soltan pod Teheranom Poskrbljeno za lakoto in žejo Počasi sva se priučevala rokovanja z njihovimi valutami. Za to rabiš nekaj dni, pa te še nese. Prihod v Kashan. Hotel na obrobju mesta in počitek. V Kashanu sva ostala dva dni. Ponavadi prakticirava tako, da v večjih mestih ali mestih z bogato zgodovino najameva vodiča, da se stvari ne izpušča, ali pretirano išče. Po sedmih dneh celodnevnih voženj vzameva dan počitka. 8. DAN KASHAN Na recepciji hotela sva povprašala, če poznajo kakšnega vodiča, pa so to takoj uredili. Fin garden Destilacija rožnega olja Mošeja Aghabozorg Sprehod po bazarju Starinarnica na bazarju Hiša Tabatabaei Pri najinem vodiču Aliju doma Priprava paradižnikove mezge Kashan-kopališče Sultan Amir Ahmad Hiša Abbasian Zaključek dneva v Kashanu. Naslednji dan pa proti Yazdu. Tedybear, MiNa, milan11 in 22 others 24 1
Popularna objava Explorer Objavljeno Januar 20, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Januar 20, 2019 9.DAN KASHAN- ABYANEH (rdeče mesto) - CHAK CHAK- YAZD Abyaneh - odročna vas s tradicionalnim načinom življenja, svjo folkloro in s svojim jezikom, ki je drugačen od perzijščine Za te kraje netradicionalna kava Proti Chak Chaku pol dneva vožnje, temperature pa vse višje Lunina pokraina proti Chak Chaku- srečala praktično nisva skoraj nikogar Zoroasterski tempel- Chak Chak Sledi 200 stopnic do vhoda v tempelj pri 46 stopinjah C Nato pa proti Yazdu Dan zaključiva s prihodom v Yazd Dadi, markII, milan11 in 17 others 20
Popularna objava Explorer Objavljeno Februar 8, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Februar 8, 2019 10. DAN YAZD Zjutraj, pred odhodom v mesto Stolpa tišine (Pokopališče, kjer so mrtve prepustili jastrebom in soncu. Običaj so ohranjali do sredine šestdestih let prejšnjega stoletja, dokler ga Šah Pahlavi ni prepovedal.) Ognjeni tempelj Amir Chakhmaq compleks Vodni muzej Staro turbinsko kolo Bazar Tradicionalna restavracija Na poti do Alexandrovega zapora Alexandrov zapor, ki v resnici nikoli ni bil zapor, ampak šola. Zapor so rekli zato, ker so se dijaki redko pojavili v javnosti. Najlepši razgled na mesto s strehe Vrt Dowlatabad Zaključek dneva, jutri pa naprej. DAMI34, hitrii, Quest in 10 others 13
Popularna objava Explorer Objavljeno Februar 10, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Februar 10, 2019 11. DAN YAZD-ABARKOOH-NAQSH-E RUSTAM- PERSEPOLIS-SHIRAZ Shramba za led- Abarkooh Od Shrambe ledu proti Naqsh-e Rustam (grobnice v stenah) Naprej naju pot vodi proti Persepolisu Parkirava poleg motorja z Belorusko registracijo, žal pa motorista nisva srečala ( eden od treh tujih motoristov, ki sva jih srečala v 15 dneh Irana). Persepolis Zaključiva v Persepolisu s sorbetom in osami ter nato pot nadaljujeva proti Shirazu Prihod in nočitev v Shirazu AK84, milan11, Erik99 in 10 others 13
Popularna objava Explorer Objavljeno Februar 17, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Februar 17, 2019 12. DAN SHIRAZ Vrt Eram Nasir Al- Molk mošeja Arg-Karim Khan Na stropu v vzorcu uporabljeno čisto zlato Vakil bazar Faloodeh- sorbet z riževimi rezanci in limoninim sokom Grobnica Hafez Knjižnica 13. DAN SHIRAZ- KAZERUN- BISHAPOOR (puščavsko mesto)- ISFAHAN Bishapur - puščavsko mesto Naprej proti Isfahanu- eden najbolj slikovitih delov poti Riževa polja Prihod v Isfahan v večernih urah. Ogled Si-o Se Pol mostu. Po celem dnevu vožnje prideva v hotel. avtomoto, raza, Erik99 in 11 others 14
Popularna objava Explorer Objavljeno Marec 11, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno Marec 11, 2019 14.DAN ISFAHAN - CHELGERD - SHUSHTAR V Isfahanu samo prespiva in ga pustiva za naslednjič. Koohrang tunel- združitev rek in dovod skozi gore po kanalih do velikih mest Preko Chelgerda proti Shushtarju - počasi prihajava v Iranskemu Kurdistanu Mesto Shushtar (starodavni vodni sistem) 15. DAN SHUSHTAR - KERMANSCHAH - SANANDAJ Taq -e- Bostan Kermanschah Sanandaj Zaključek dneva v Sanandaju. Na vojaški kontroli pred mestom, kjer naju preveri njihova državna varnost, se pozanimava, kako je z varnostjo na mejni cesti 15 med Iranom in Irakom. Ko zveva, da ni težav , se odločiva, da se naslednje jutro vrneva del poti proti Kermanschahu. Erik99, MiNa, Scarabeo 500 in 8 others 10 1
Popularna objava Explorer Objavljeno April 14, 2019 Avtor Popularna objava Opozori Objavljeno April 14, 2019 16.DAN Sanandaj - Paveh - Marivan - Saqqez 17. DAN Saqqez - Takht - E Soleiman - Mahneshan - Tabriz Ugasli vulkan Tempelj Takht- E Soleiman Sredi templja je termalno jezero globine 250m s stalno temperaturo vode 24 st.C. Do Tabriza naju pot vodi skozi pokrajino barvnih gora. 18 DAN Tabriz - Erzincan Zaključiva potovanje po Iranu, nazaj v Turčijo. Takoj za mejo še zadnji pogled na Ararat. 19 DAN - do 21 DAN - pot domov S tem je najin Fotopis končan. Malo statistike: - Prevozila sva 12.770 km - Vožnje je bilo 18 dni, od tega 7 dni tranzita , 3 dni počitka in 14 Irana - Uradni bančni tečaj je bil 40.000 Rialov za 1 Evro , menjala sva v uradnih menjalnicah legalno 160.000 Rialov/Evro - Cena bencina je bila 6 centov/l -Cena prenočišč ( 4* in 3 *, 1X 5*) je bila 20 do 35 Eur za 2 osebi. Kakovost hotelov je glede oznake povsem primerljiva z Evropskimi. - Cena hrane: Kompleten obrok za 2 osebi- od 3 do 10 Evrov. -Za celotno pot po Iranu sva porabila 570 Eur ( zajeti vsi stroški brez tranzita). -Motor je služil dobro kot vedno do seadaj. Okvar: 0 Poraba olja: 0 Poraba bencina : 753 l Do servisa še 3.300 Km Gume: Nameščene nove Continental TKC70 - obraba cca 70% Rezervnih nisva rabila VTISI: Za naju je bil Iran nepozabno doživetje zaradi zgodovine, naravnih prostranstev, čistih mest..... Največje presenečenje in darilo pa so prebivalci Irana s svojo širino in prijaznostjo, ki jo težko razumeš, ker je nisi vajen. Pot je minila brez kakšne drame. Razmišljava, da če bodo razmere v regiji približno take kot so sedaj, da se septembra ponovno vrneva in obiščeva še neobiskane kraje in kakšno sosednjo državo. Če ga želi kdo obiskati, naj ne omahuje , ampak kar pogumno na pot, ne bo vam žal. Snečer, DAMI34, Fadil in 15 others 12 6
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se