Skoči na vsebino

Predelava sklopke na hidravliko


Priporočene objave

Objavljeno

Pozdravljeni

nisem vedel v katero temo vržem tole vprašanje. A se splača predelati sklopko iz zajle na hidravliko.  Je to že kdo naredil, cena?  Zakaj?, ker je sklopka precej trda in ko se nekoliko dlje peljem precej bolijo prsti, saj za trening ni to nič narobe, ampak je moteče. Moj motorček je malo starejši, nima veliko moči in 6 prestav, tako, da je potrebno veliko stiskati sklopko.

Hvala, vam za odgovore oz. pomoč.

lp Jože

Objavljeno

Spelješ s sklopko, potem šaltaš brez..........nebo nobene škode za menjalnik......

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Jaz bi razkopal, pa pregledal  bovden,  pa fino namazal vse skupaj. Če je zajla poškodovana,  jo menjat. 

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Objavljeno

Najprej zamenjat zajlo, ker je že v letih in če ne bo občutne razlike razkopat sklopko in preverit obrabo košare in plošč.

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Objavljeno

Hvala vsem, se pravi predelava na hidravlično odpade, ker ni nekega ogromnega učinka in porihtat to zadevo ki je. Grem v nabavo nove zajle za sklopko, potem pa naprej.  En mi je priporočal, da naredim oz. dam daljši vzvod in sicer na agregatu daljša roka. Pa ne vem kako se tega lotiti, a se dajo original daljši ročice dobiti, ali moram prvotno predelati. Če se dobi original daljša, kje? Pisal mi je, da pri rotweilerju pa pri camelu, pa ne vem kaj to pomeni.

Še enkrat hvala, ker pomagate.

AHA:  motor imam kawasaki EN500, letnik 2000.

Objavljeno
Ob 26. 4. 2022 ob 17:06, Lipstick pravi:

Spelješ s sklopko, potem šaltaš brez..........nebo nobene škode za menjalnik......

Sem poizkusil, pa mi ne pusti. Mogoče če bi z vso silo, ampak to ni to. Verjetno pri novejših motorjih to gre. Moj je 22 let star EN 500.

Objavljeno
Ob 26. 4. 2022 ob 15:46, joc987 pravi:

Pozdravljeni

A se splača predelati sklopko iz zajle na hidravliko.  Je to že kdo naredil, cena?  Zakaj?,

Jaz sem to naredil na Suzukiju DR800BIG. Original sklopka je hudo trda. Celo zame, ki imam namesto dlani lopate dvometraša... :) Ker uporabljam motor za teren, za katerega niti ni bil narejen, sklopko veliko uporabljam in po uri ali dveh postane naporno.

Kupil sem komplet na e-bayu za nekih 35€. Pravzaprav sem kupil 2, ker mi na prvem ni ustrezala ergonomija.

Sklopka je sedaj res mehka.

pred 7 minutami, joc987 pravi:

Sem poizkusil, pa mi ne pusti. Mogoče če bi z vso silo, ampak to ni to. Verjetno pri novejših motorjih to gre. Moj je 22 let star EN 500.

Tudi pri Puchu se da pa pri Pretisu in sem prepričan, da tudi pri tvojem.

 

20210709_204414.jpg

20210709_204446.jpg

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Hvala. Ne razumem pa, kako si dobil komplet za predelavo za samo 35€. Jaz jih gledam na ebayu in izpod 230€ ne najdem nič. Se pravi vse komplet rabim, je tako?, ročico, potem ta rezervoarček za olje in cev za olje, potem spodnji del ta batek itd.... ali se pač motim.

Objavljeno (popravljeno)

Najprej malo mehanike:

Potrebuješ tako in tako silo in določeno pot (razmik) za razklenitev sklopke.

To silo na ročici na krmilu lahko zmanjšaš na račun zmanjšane poti na ročici sklopke na motorju z drugačnim razmerjem vzvodov ali premeri hidravličnih cilindrov...ali pa da boš moral povečati gib na ročici, da ostane enak gib ročice na sklopki, neglede na to, ali je hidravlika, ali pa je mehansko.

.... kar pomeni, da je načeloma enako, ali to počneš z vzvodi (ročica...povezava je zajla... na drugi strani ročica), ali pa s hidravliko (cilinder na ročici, povezava je hidravlična tekočina, cilinder na sklopki).

Razlika je samo v uporih medijev (zajla ali tekočina).

Pri tekočini praktično ni upora, pri zajli pa je lahko zelo malo ali pa zelo veliko upora....odvisno v kakem stanju je zajla in bovden... kako je podmazano in kako je speljano.

Zelo veliko pomeni  podmazanost ročic (na krmilu in na sklopki), to je vrtišče same ročke in zelo pomembno tudi je, kako je podmazano vpetje zajle (bolcen) v ročki, ki se mora vrteti v ročki, ne da je blokiran in upogiba zajlo, ki se bo slej ko prej zaradi tega tudi natrgala in strgala.

Original ročke imajo ponavadi  na tem bolcnu na koncu zajle teflonsko pušo, če je bilo pa že kaj menjano, pa je kovina na kovino....

Zato fino podmazati s kakimi PTFE mazivi...pa ne tistimi suhimi... ali pa kaj kombinirati z ostalimi mazivi, da je mastno in še malo PTFE zraven.

Zajlo enako podmazati in pogledati, da ni kje bovden deformiran ali "zacvikan" ...

... če to vse narediš, je razlika več kot očitna... ogromna razlika!      in to mazati redno... kot recimo verigo....

Popravljeno . Popravil Zivnorc
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Grem po službi po tole PFTE mazivo, sem našel na netu in bom vse podmazal, kot si napisal. Kljub vsemu sem tudi že novo "zajlo" naročil, ker prejšnji lastnik je samo olje v mašini menjal, nič drugega, kar se vzdrževanja tiče.  Hvala za nasvete.

Pa še eno težavico imam, včeraj ko sem se peljal domov, mi je prenehal števec za hitrost kazati. Danes sem brez da sem kar koli že preveril, še poleg "zajle" za sklopko še "zajlo" za števec novo kupil.  Sedaj pa vprašanje:  če je "zajla" o.k, kako drago in kako težko je zamenjati tistega polža, al kako se reče, ki je v kolesu? V bistvu me bolj zanima, ali po vaših izkušnjah, je večja možnost da je "crknil" polž ali "zajla" 

Res hvala, ste prijazni, da takole odgovarjate, si vzamete čas za popolnega tujca, vsaka čast.

Objavljeno
pred 13 minutami, joc987 pravi:

 

Pa še eno težavico imam, včeraj ko sem se peljal domov, mi je prenehal števec za hitrost kazati. Danes sem brez da sem kar koli že preveril, še poleg "zajle" za sklopko še "zajlo" za števec novo kupil.  Sedaj pa vprašanje:  če je "zajla" o.k, kako drago in kako težko je zamenjati tistega polža, al kako se reče, ki je v kolesu? V bistvu me bolj zanima, ali po vaših izkušnjah, je večja možnost da je "crknil" polž ali "zajla" 

Res hvala, ste prijazni, da takole odgovarjate, si vzamete čas za popolnega tujca, vsaka čast.

Tukaj se lahko prebereš, kako sem odpravil težavo s števcem.

https://motosvet.com/kupiti-star-motor/

Najprej razdri polža in preveri oba dela polža in če se zajla lepo vrti. Pri meni je bil krivec števec.

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

... lahko se je v polžu samo ležišče zajle zjahalo (ne vem kako ima tvoj motor)... nekateri imajo običajen vierkant (firkant... štirirobo ležišče ) povezavo.

Tudi polž ima verjetno "nipl" za mazalico, ki ni za brezveze (sicer ne poznam polža za tvoj motor).

Objavljeno
pred 15 minutami, joc987 pravi:

Res hvala, ste prijazni, da takole odgovarjate, si vzamete čas za popolnega tujca, vsaka čast.

Nisi tujec, si naš motoristični brat !

Zapomni si: kdor maže, ta vozi.

Politika podmažeš z zelenci, ženo z lubrikantom, moped pa z oljem.

Objavljeno
pred 11 minutami, Buschi pravi:

Nisi tujec, si naš motoristični brat !

Zapomni si: kdor maže, ta vozi.

Politika podmažeš z zelenci, ženo z lubrikantom, moped pa z oljem.

... :hmm:   ... moje ni treba.... ima "scottoiler" ... se sama podmaže..  :P 

  :lol1: 

Objavljeno

Bi pa namesto olja svetoval mast, jaz uporabljam Olmino zeleno, pa uno pumpico za meče motork mazat.

Kar je viška pa z fukcoto obrišeš.

 

spacer.png

Objavljeno
pred 2 urami, Zivnorc pravi:

Najprej malo mehanike:

Potrebuješ tako in tako silo in določeno pot (razmik) za razklenitev sklopke.

To silo na ročici na krmilu lahko zmanjšaš na račun zmanjšane poti na ročici sklopke na motorju z drugačnim razmerjem vzvodov ali premeri hidravličnih cilindrov...ali pa da boš moral povečati gib na ročici, da ostane enak gib ročice na sklopki, neglede na to, ali je hidravlika, ali pa je mehansko.

.... kar pomeni, da je načeloma enako, ali to počneš z vzvodi (ročica...povezava je zajla... na drugi strani ročica), ali pa s hidravliko (cilinder na ročici, povezava je hidravlična tekočina, cilinder na sklopki).

Razlika je samo v uporih medijev (zajla ali tekočina).

Pri tekočini praktično ni upora, pri zajli pa je lahko zelo malo ali pa zelo veliko upora....odvisno v kakem stanju je zajla in bovden... kako je podmazano in kako je speljano.

Vsekakor. V ta del se nisem spuščal. Se mi zdi da je jasno. Odgovarjal sem predvsem na tisti del vprašanja "Ali je kdo..."

Je pa po moje še največja dodana vrednost hidravlike ta, da zaradi obrabe ni potrebno nastavljati ročice sklopke. To je še posebej pomembno pri "dirkaški" uporabi sklopke, kjer se hod zaradi segrevanja spreminja med eno samo vožnjo in je pri hidravlični sklopki občutek v ročici vseskozi enak in odpade potreba po "on the fly clutch adjusterjih", ki se uporabljajo pri pletenici.

Pri hidravliki sem imel malo sreče s "prenosom" med glavnim in pomožnim cilindrom, da sem ravno še uspel dobiti dovolj hoda pomožnega cilindra da "razkupla" plus kakšen mm lufta. 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 38 minutami, Joker pravi:

Vsekakor. V ta del se nisem spuščal. Se mi zdi da je jasno. Odgovarjal sem predvsem na tisti del vprašanja "Ali je kdo..."

Je pa po moje še največja dodana vrednost hidravlike ta, da zaradi obrabe ni potrebno nastavljati ročice sklopke. To je še posebej pomembno pri "dirkaški" uporabi sklopke, kjer se hod zaradi segrevanja spreminja med eno samo vožnjo in je pri hidravlični sklopki občutek v ročici vseskozi enak in odpade potreba po "on the fly clutch adjusterjih", ki se uporabljajo pri pletenici.

Pri hidravliki sem imel malo sreče s "prenosom" med glavnim in pomožnim cilindrom, da sem ravno še uspel dobiti dovolj hoda pomožnega cilindra da "razkupla" plus kakšen mm lufta. 

... se strinjam... ampak (kolikor vem) to bolj velja za zavore, kot za sklopko (nimam izkušenj s hidravlično sklopko na "rejs mašini"..   :P 

Nekateri dirkači ne marajo hidravlične sklopke, ker imajo "na zajo" bolj prefinjen občutek podajanja sklopke. Ampak s pojavom "quickshifterjev" se to počasi izgublja...   :P ... se jo uporablja bolj kot ne samo za štart...

... in lahko rečem kar večina (kolikor se spomnim na pamet) "rejs mašin" imajo v glavnem sklopko na zajlo....

 

In ja... med segrevanjem se spreminja "zračnost" v sklopki....  če je pletenica preveč našponana, se zna zgoditi, da začne sklopka drseti (se mi je že zgodilo na pisti, ko je začelo vrteti v prazno) ...in mora biti zagotovljena optimalna zračnost (malo prostega hoda ročke - kake 2mm špranje na vrhu med ročko in nosilcem ročke).

 

Glede hidravlike pa   :hmm: imajo fantje težave in to pri premium znamki oranžne barve.... ko so morali stalno odzračevati in nastavljati sklopko. Nisem spremljal, kaj je bilo narobe... ampak zagotovo tam niso montirane "čunga-lunga" hidravlične komponente...

 

No ja... malo sem zabluzil... ampak malo filozofije konec koncev tudi ne škodi....   :P 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Pri oranžnih je problem "pripravljenost na dirkanje" , pa materiali (verjetno zaradi teže) niso najbolj trpežni. Samo dokler dela ni pripomb.

lp

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
pred 5 urami, Zivnorc pravi:

... se strinjam... ampak (kolikor vem) to bolj velja za zavore, kot za sklopko (nimam izkušenj s hidravlično sklopko na "rejs mašini"..   :P 

Nekateri dirkači ne marajo hidravlične sklopke, ker imajo "na zajo" bolj prefinjen občutek podajanja sklopke. Ampak s pojavom "quickshifterjev" se to počasi izgublja...   :P ... se jo uporablja bolj kot ne samo za štart...

... in lahko rečem kar večina (kolikor se spomnim na pamet) "rejs mašin" imajo v glavnem sklopko na zajlo....

Verjamem. Jaz sem imel v mislih motokros in hard enduro. tam se sklopka veliko uporablja...

In ravno oranžni so bili prvi, ki so svoje motokros modele pričeli opremljati s hidravlično sklopk. Če boš šel brskat po kakšnih starejših Motocross Action Magazinih boš lahko prebral, kako je ameriškim testnim voznikom prihajalo na hidravlično sklopko oranžnih. Leta in leta so prav prosili Japonce, naj jih za boga še oni pričnejo vgrajevati...

Popravljeno . Popravil Joker
Objavljeno
Ob 28. 4. 2022 ob 8:12, joc987 pravi:

Sem poizkusil, pa mi ne pusti. Mogoče če bi z vso silo, ampak to ni to. Verjetno pri novejših motorjih to gre. Moj je 22 let star EN 500.

Gre brez težav, brez uporabe sile, samo malo znanja je potrebno uporabit in pred menjavo razbremenit menjalnik.....

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
Ob 28. 4. 2022 ob 7:40, joc987 pravi:

 

AHA:  motor imam kawasaki EN500, letnik 2000.

Pa kot ti je nekdo svetoval najdi tako ki ima teflon premaz, sicer se meni na ER5 ne zdi pretrda...

Lahko pa povem pri avtu, zajla TRW ki ima premaz znotraj in neka xy brez... se pri tisti xy sploh ni pedal od sklopke vračal ki je tako ribala notri sem moral raztavit in nafilat boudn z tefklon šprejem da lahko šaltam.

Tako da EN500 je enak kot ER5, verjetno bi z menjavo zajle in bovdnapridobil nekaj, bom pogledal jutri na mojem če vidim če se da še kaj štelat.

Objavljeno
On 4/28/2022 at 8:12 AM, joc987 said:

Sem poizkusil, pa mi ne pusti. Mogoče če bi z vso silo, ampak to ni to. Verjetno pri novejših motorjih to gre. Moj je 22 let star EN 500.

Trenutek prej, preden želiš zamenjati v višjo prestavo, moraš samo za delček sekunde nekoliko popustiti ročko za gas... Podobno kot pri normalnem menjavanju, samo da ne stisneš ročice sklopke...

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

tako je, za trening se lahko uči , da v trenutku popuščanja plina nekoliko (malo ali rahlo, ne do konca) stisne sklopko, pa bo šlo.

Drgač pa na yutubi je marsikaj tudi how to..

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Dobil obe "zajli" in za sklopko in za števec. Kupil sem najdražje, kar se da dobiti, da vidim, če je tudi kvaliteta tukaj kaj vprašljiva in da pri slabi zajli tudi slapše deluje.

Povejte mi podmažem zajli z mastjo, ali z kakšnim tistim sprejom, ki jih imam za mazanje verige, nek sloj bele masti se naredi, ko mažem verigo. Al mogoče kar WD40?

Hvala

Ob 1. 5. 2022 ob 22:15, Lipstick pravi:

Gre brez težav, brez uporabe sile, samo malo znanja je potrebno uporabit in pred menjavo razbremenit menjalnik.....

Ma ne gre, Ne gre.... Imel sem že več motorjev vse povsod je šlo brez sklopke, tukaj ne gre, sploh se ne premakne...., upam, da ni kaj z menjalnikom u pizdi. Z sklopko pa brez težav, lepo, samo ko štartam , ko dam v 1 brzino, je nekoliko glasen pok..

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.


×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!